-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Toobee
veterán
Giyo telópumpa nagyon jó áron van az Alzán.
https://barbieripnk.hu/
-
andrisbandi
őstag
Ez még a dekástól is olcsóbb, az 9e Ft.
Pumpa rugóstaghoz és villához- A kijelzőjük hasonló. A dekásban ezt szokták köpködni, h nem látszik annyira pontosan az érték. A sokkal drágább digitális kijelzős az ász.
Évek óta használom ezt a dekásat, egyszerű, jól működik. Szerintem ez a Giyo is jó lehet amatőr bringásnak.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Toobee
veterán
válasz andrisbandi #233252 üzenetére
Nekem ez a Giyo van, csak bikefun felirattal. Tudom ajánlani.
https://barbieripnk.hu/
-
jjeahh
nagyúr
válasz szimpláncsak #233254 üzenetére
Vá, kösz, az ha működik, talán még jobb, mert amikor felveszed, nem kell átpakolni a cuccokat.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
-
Flatline
csendes tag
Sziasztok!
Abban szeretnék segítséget kérni, hogy egy Shimano br-mt200 fékhez szeretnék könnyebb féktárcsát vásárolni (a gyári rt10 helyett). Melyik a "legjobb" Shimano féktárcsa, ami ezzel a fékkel kompatibilis?
Rt54 jó lehet?
Rt64 - a képek alapján ennél mintha "alacsonyabb" lenne a fékfelület - lehet ehhez már a féktestet is cserélni kéne? Vagy ez is működhet vele?
Előre is köszönöm! -
Fall-N
veterán
válasz Toobee #233261 üzenetére
+1 a Giyora. Meg vagyok elédegve vele. A műhelypumpályuk van két változatban, műanyag vagy fémhézas, amúgy megegyeznek. Nekem a műanyag van, így könnyű, ha szükség van rá akkor be lehet tenni egy nagyobb hátizsákba (sajnos szükség volt már így rá, asszony defektet kapott, így elmentem a munkahelyére foltozni, egyébként otthon használom).
Mindkét szelephez jó, és a fő előny hogy pontos a manométer rajta, nem csak dísz. Egy Kremer digitális keréknyomás-mérővel [link] ellenőriztem vissza, mindig pontos értékre tudtam felfújni vele. Ha olcsóbb valahol akkor BikeFun vagy BTwin néven is meg lehet venni, úgy 3-4 ezer Forinttal is olcsóbb.
Flatline: Miért ragaszkodsz a Shimanohoz? Vannak direkt kikönnyített tárcsák, a2z, Alligator, BTS, Ashima néven keresd. Mióta az alap tárcsájuk ára így elszállt én direkt más márkát vettem és semmivel sem rosszabb. Például van a2z jó áron, ami alubakos és kikönnyített. Melegedni is kevésbé hajlamos.
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz Flatline #233262 üzenetére
Brake Compatibility:
Ebbe a bótba jó leírás van.
Az SM-RT54-et ajánlják, a másikat nem.Nem hittem volna, de a gyári leírás szerint van olyan, h a fék nem kompatibilis kicsike, és nagy tárcsával... ez pl csak 160-180 milissel ajánlott.
Eddig úgy gondoltam a legegyszerűbb féktuning a nagy tárcsa... hát városi fékeknél nem opció úgy látszik... ok, így utólag logikus.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #233264 üzenetére
Szerintem a méret az nem olyan fontos, mármint amit a gyártó ajánl. Egyedül az a fontos, hogy a tárcsa kompatibilis legyen a betéttel. Az organikus (gyantás) betétet mind elbírja, de sok nem a félfémest. Azokra rá is van írva, hogy 'only resin'. Másik meg, hogy a villa bírja el a nagyobb tárcsát és ne csavarja el a villát/telót. Például sok olcsó teló nem bírna el egy Magura MT7-et + 203-as tárcsát.
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #233265 üzenetére
Ezt találtam.
#217146 sebgutkopf
... nem véletlenek a gyártói tárcsa ajánlások az egyes fékekehez, mert a kivágás mennyiségével az elérhető fékerőt lehet finomhangolni az adott féktest/betét fékkar mint rendszert teljessé téve. Ne legyen fölöslegesen erős (akkor nem modulálható), se túl gyenge, milyen fékerő a cél.
A harmadik ok pedig a fékbetét sérült rétegeinek a borotva szerűen történő lemetszése és annak biztosítása, hogy mindig a lehető legtökéletesebb állapotban legyen a betét. Itt pedig azt érdemes lesni, hogy a tárcsa kivágásai olyanok legyenek, hogy a betét minden részén ez a hatás meg tudjon történni, ne maradjon ki sáv.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
őstag
válasz andrisbandi #233264 üzenetére
a féknyereg kialakítása miatt nem fér el a nagyobb tárcsa
belül bele ér, hiába helyezed magasabbra az adapterrel a nyerget
csináltam egy móriczka rajzot, hogy mire gondolok:
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
fulton
addikt
Olvastam dolgokat a karbon vázról.
Mivel akáhogy is lesz, nekem kell rá kitámasztó, simán el tudom képzelni hogy akaratom ellenére szél lökés akármi felborul véletlen (nagyon örülne az ember...) vagy mint a minap véletlen eldöntöttem a kerékpárt megannyi eshetőség. Mennyire kell tartani a váz sérülésétől?
Kiad az ember több mint misit egy kerékpárért, nyilván képben akar lenni ezzel kapcsolatban is, nem örülnék neki ha egy ilyen miatt berepedne a váz. A másik, sajnos benyeltem már utjaim során pár kátyut, olyakat is, amin ment rendesen a "Q.a." belegondolok vajon ezek a kerékpárok ezt kibírták volna (karbon felni). eszembe jut az olvasott, nyeregcsőnél repedés a vázban, kiszakadó csavarszem a kulacstartónál (cube közli nem garanciális mert jaj nem 500ml kulacsot tettek rá) és sorolhatnám..értem a hypot a karbon körül csapból is ez folyik engem is vonz a technológia, de érdekelne ez az árny oldal is biztos vannak (amit hallottatok, láttatok). Nem 3 évre venném a kerékpárt. Azon is elgondolkoztam garanciális intézsénél ki állja a postát pl, mennyire készségesek egy váz sérülésnél...stb. Cube Merida Canyon Giant. -
Ringman
nagyúr
nincs olyan csengő, aminél a fékváltókar váltójával lehet csengetni?
első váltó nélkül nincs feladata a váltónak. -
Ringman
nagyúr
tradeinn/bikeinn esetén mennyibe kerülne 1-2 cipőt visszaküldeni? a paypal már nem téríti 27-étől.
posta v dpd/dhl/egyéb az ajánlott?
-
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #233269 üzenetére
Karbon outira kitámasztó? Lesz itt oltás .
Szerintem idővel nem borul a bringa, mert megtanulod rutinból úgy nekitámasztani a dolgoknak, hogy ne boruljon. Ha meg mégis borulna, szinte biztosan nem a vázat fogja ütés érni, hanem a kormányt, fékváltót. Szvsz kitámasztó csak városban rohangálós bringára kell, de azon is nélkülözhető, outira, gravelre nem való.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz fulton #233269 üzenetére
azért a karbon vázra kitámasztót tenni tényleg nem piskóta
karbon felnim még nem volt, de úgy érzem, ez valahogy rosszul él a fejekben, a karbon tényleg nem mindent visel el, és vázként van, amikor könnyebben megroppan, mint egy alu, mondjuk ha elütnek vele, de amit egy (alsó-, vagy) középkategóriás alufelni kibír alattad kátyút, úgy gondolom, azt egy karbonfelni is ki fogja.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #233269 üzenetére
ha aggódsz a felni miatt, akkor min. ASTM classification: 2-es kereket vegyél, azok a papíron cx/gravel kerekek, esetleg endurance. (de tök mindegy, mert 22 mm-es belméretű felnire is rámegy a 28-30 mm-es külső).
---
a biciklit a hátsó kerekénél támaszd oda dolgoknak.
szerk: így[ Szerkesztve ]
-
senior tag
válasz fulton #233269 üzenetére
Szerintem karbon outi-ra nem kapsz kitámasztót, akár hogyan is szeretnéd....
középcsapágynál nincs neki felfogatás, bal hátsó támvillára meg nem tudod odafogatni a tárcsafék miatt szerintem...de ne is akarjál rá.... de tényleg ne....
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
balintbaba
tag
válasz fulton #233269 üzenetére
Nekem bár nem szakadt ki a csavar, de lazult már ki a kulacstartó csavarja - utána pedig nem tudtam visszahajtani a csavart, új menetet kellett fúrni. Hozzátaszem ez egy alis Bianchi hamisítvány, ha akarnám sem tudnám gariztatni, már törölték az eladó profilját.
Ha ilyeneken aggódsz, akkor el kell felejteni a csomagküldős kerékpár márkákat, a korábban említett Winspace-t is, na nem ezért, mert rossz vázakat gyártanának (nálam a Canyon ez alól kivétel), hanem azért, mert bár lehet velük kommunikálni és a garanciát is el lehet intézni, de ez akkor is nyögvenyelősebb. Én a helyedben kiválasztanám azt a vázat/kerékpárt, ami tetszik és elmennék a hozzám legközelebb eső viszonteladóhoz. Ezzel egyrészt támogatod a hazai kiskereskedőket, másrészt, ha bármi probléma van, csak becammogsz a boltba és személyesen elintézed, amit el szeretnél intézni.
[ Szerkesztve ]
-
varsam
őstag
válasz fulton #233269 üzenetére
Valamit magára is adó bringás nem használ kitámasztót, pláne nem karbon bringán, max 70 éves kor felett... de ha nagyon kell, engedd el, vegyél alut, acélt, és akkor nem kell félni attól ha eldől.
A karbon felnik amúgy meg bírják... [YT link - Danny MacAskill Tests Santa Cruz Reserve Carbon Wheels] Oké ez enduro és felső polcos, de akkor is. -
Ringman
nagyúr
válasz varsam #233277 üzenetére
itt egy olcsóbb, ezzel sem volt baj a tesztkör alatt:
I Put Chinese Carbon Wheels on My Steel Hardtail. Are they legit?? - Elitewheels 29ER PRO36 -
bogarfx
aktív tag
Jó kis akció van most a bike-components-en.
25% minden Shimano alkatrészből a SHIMANO25 kuponkóddal, és még az akciósokkal is működik. Én rendeltem is egy SLX M7100 fékszettet 132 euróért(55k ft), meg SM-RT86 tárcsákat 20 eurótért (8k ft). Most érdemes lecsapni a cuccokra, amig még van készleten minden.
Rockshox cuccukra is van 20%-os akció.
Jó vásárlást mindenkinek[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz Ringman #233278 üzenetére
Én még mindig nem szántam rá magam, de a gravel kerékszettet nagyon szeretem.
20 szettet kéne vegyek, hogy jó árat tudjanak adni (vegyesen, a teljes kínálatukból). Lehet, hogy jövőre belefognék az Elite forgalmazásba itthon, bár most nem látom túl rózsásnak a gazdasági helyzetet. Egy kis mini közvéleménykutatás, ha esetleg valaki úgy érzi, hogy válaszolna, azt szívesen fogadom. Ti vásárolnátok itthoni, a szabályozásban meghatározott garanciával (Elite eseténben ez minden kerékszett esetén minimum 2 év, de sok kerékszettjük már a 3 éves sávba esik), szervizháttérrel kínai karbon kerékszettet ugyanannyiért vagy picit drágábban (ÁFA difi), mint amennyiért a gyártótól is meg tudjátok venni? Előnyöket nem kell sorolni, polcról van, nem kell rá várni (jó esetben), van hova vinni átnézésre, alkatrész, nem kell visszaküldeni nekik, ha garis gondod van, stb.?https://barbieripnk.hu/
-
fulton
addikt
válasz balintbaba #233276 üzenetére
Milyen Rossz tapasztalatod van a Canyon ról hogy így vélekedsz?
Köszönöm Mindenkinek a válaszokat
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz f4lcon #233281 üzenetére
igen, azt tudom, de itt az alföldre nekem az nem kell, csengőhöz viszont jó lenne, hogy ne legyen szükség átfogni a fékváltókarról másra. a fvk alá szerelhető csengő meg nem tetszik
-
Ringman
nagyúr
megjött a giyo bar mitten, ha meggyógyulok és fos idő lesz jövő hét elején, akkor ki is próbálom, de látszik hogy valami copypaste termék, mert vannak érthetetlen megoldások rajta, a tükrös kormányvégre rá sem tudom húzni.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #233272 üzenetére
Enyém borult már vagy...10x, mindig a kormányvég-pedál ért földet, néha hátsó kerék és párszor hátsó váltó.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
itouchfan
senior tag
Na jutottam el odáig, hogy levigyem szervizbe a múltkor vásárolt Elite Suito T-t, plusz a hátsó kerekemet, hogy a fogaskeréksort át rakassam rá. De azt mondta a szerelő, hogy O ezt nem rakja át nekem (ha csak nem ragaszkodom hozzá minden áron), mert a görgőn amire kell tenni a fogaskeréksort az alumínium, a fogaskeréksor pedig acél bakos, ezért hosszú távon az acél szetnyirná az alumínium szabadonfutót és nem lehetne leszedni. Javasolta, hogy egy alumínium bakos fogaskeréksort vegyek, mert azzal nem lenne ilyen probléma. Van ennek valóság alapja szerintetek vagy mehet rá nyugodtan a 10 sebességes Tiagra sor?
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
őstag
a 4 dugattyúsoknál kevésbé, a 2 dugattyúsoknál főleg ahol a súly miatt spórolnak is a méreten, lehet inkább probléma
vissza még a féktárcsára és fékbetétre:
a nem síkba csiszolt Shimano tárcsák (SM-RT1x-től 5x-ig az összes) csak műgyantás betéttel használhatóak
az SM-RT6x és nagyobb számúak mindenféle (műgyantás és fémes) betéttel is használhatóak“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
andrisbandi
őstag
Kickstand Pedals for Carbon Bicycles【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Mezga Aladár
veterán
Sziasztok!
Fontolgatom, hogy a Sigma computerekről áttérek a Garmin computerre.
Ami fontos lenne, hogy a 6 év adatbázisát a Sigmáról valamilyen módon átvigyem a Garmin rendszerére.
Erre van valakinek ötlete?Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
balintbaba
tag
válasz f4lcon #233290 üzenetére
Ez azért már eléggé a másik véglet, a legtöbb kazetta testen megjelennek ezek a bemarások, de csak esztétikai probléma. Szívbaj nélkül felraknám a sort a görgőre, a szerelő meg szerintem hülye.
Csokicsibesz: nekem is 9 sebis Shimano sor van, többször megrugtam a görgőt 1200 wattal. Most már kíváncsi vagyok, lehet leveszem ma a sort és megnézem, milyen károkat okoztam (gondolom semmi különös nem lesz).
[ Szerkesztve ]
-
Kiskopika
senior tag
válasz balintbaba #233294 üzenetére
Jaj istenem, lassan félek olvasni itt bármit is. Valamivel minden nap rám hozzátok a frászt én is 9 es sort használok a suiton. Most izgulhatok akkor már ezen is
@fulton: ha a carbon ennyire érzékeny lenne akkor menet közben is meghajolna/repedne, azért egy-egy fékezés sprint közben nagy erők uralkodnak bizonyos pontokon. Egy eldőlés ehez képest semmi. Persze egy 40-60 as borulás már más kérdés, de ott lehet már én flexelném szét
-
Toobee
veterán
Nem is tudom mikor volt utoljára akció új bringára. Szerintem kezdenek bezuhanni az eladások. YT most az Uncaged szériát akciózza (jellemzően a legdrágább modellek), van olyan, ahol 3500 EUR az engedmény.
https://barbieripnk.hu/
-
itouchfan
senior tag
válasz balintbaba #233294 üzenetére
Én nagyon megköszönném, ha megnéznéd, plusz ha azt is meg tudnád mondani, hogy hány km van a görgőben így.
Köszi mindenkinek a válaszokat, elég ellentmondásos vélemények érkeztek, próbálok én is utána menni a dolgoknak. A lényeg, hogy azért akkora probléma nem történhet, néztem hogy 26k az Elite Shimano freehub, a legolcsóbb 10 sebességes 105ös, alu bakos sor amit találtam az 21k szóval nagy különbség nincs bármelyiket kell cserélni.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
avl
aktív tag
válasz f4lcon #233290 üzenetére
marha sok mulik a hajtasi nyomatekon is
- Greipel sprintben
- "mezei" polgár dinamikusan próbálva odalépegetni
- "mezei" polgár statikusan - állóképességre edzve (bocs ha helysirasi hibas) - tekervenyilvan ez utobbi nem / alig okoz bemarodast, az elöbbi meg ha sikeres megreccsent mindent IS :-)