-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz tknof1871 #231870 üzenetére
szerintem a 175 mm-es a leggyakoribb, de sok tanulmány van arról, hogy a rövidebb jobb (valszeg nem nők írták egyiket sem). viszont normál boltiban 180-nál hosszabb nem tudom, létezik-e, meg elég elvadult ötletnek is tartom. A térdednek sem mindegy, mekkora kört kell leírnia, vagy placebó, vagy nem, de én azért használok 170-es kart, mert kellemesebbnek érzem a 175-höz képest, ami gyakorlatilag MINDEN gyári tekerésorientált bringán tartozna a magasságomhoz.
Szóval 175-öst bátran kipróbálhatsz, de én nem vinném el extrém irányba, ráadásul minden nyomatéknövekedés megoldható más áttétellel, ha az egészet el akarod tolni, felteszel 2 foggal kisebb lánckerek(ek)et előre, vagy nagyobb fogaskoszorút hátra..[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz tknof1871 #231870 üzenetére
Mára már kiderült, hogy nem a nyomaték hanem a csapásszám növelése a célravezetőbb.
ZolkoW... az eső(nadrág) és az a sziklákon mászás pont nem jó páros, de igen, értem miről beszélsz...bár ott biztosan valami kevésbé extrém nyomvonalak lennének nekem is járhatóak.
szimpláncsak... kimutatták, hogy sem a folyton nyeregben ülés, sem a sok kiállás nem annyira hatékony mint a kettő finom egyvelege, vagyis ha időnként pihenni, átlendülni valamin, kigyorsítani, vagy csak éppen megmozgatni sokáig egy pozícióban terhelt fáradt izmaidat kiállsz valamennyi időre a leghatékonyabb kerekezés.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
cousin333
addikt
válasz tknof1871 #231870 üzenetére
Léteznek különböző hajtókar hosszak: tipikusan 170, 172,5 és 175 mm. A nyomatékkal játszani alapvetően a váltóval kell, a hajtókar ideális hossza inkább a fizikai méreteiden múlik.
A nagyobb tengelytáv inkább az egyenes futást segíti (stabilabb), maga a rövidebb inkább az agilitást és a fordulékonyságot.
"We spared no expense"
-
Friczy
senior tag
válasz tknof1871 #231870 üzenetére
Nem sokat nyernél nyomatékban, viszont a hosszú hajtókar miatt a térd nagyobb mozgásra van kényszerítve, így nem feltétlenül lenne jó. A leggyakoribb méretek a 170, 172,5 és 175 mm, persze van kisebb és még hosszabb, de 180-nál nagyobbat nem nagyon láttam.
Általában testmagassághoz - így kerékpármérethez - szokták beállítani, pl. az egyik Trek országútinál találtam, hogy a 47-es vázhoz 165, az 50-52-höz 170, 54-58-hoz 172,5 és 60-tól adják a 175-öt. Nekem volt 175-ös, most 172,5 van az országútin (a gravelt épp nem tudom), de nem éreztem igazából különbséget.
Fekvőbringás fórumokon terjedt el, hogy a rekuhoz rövidebb hajtókar jobb, jobban kíméli a térdet. De ami fekvőnél igaz, az nem feltétlen igaz a normál kerékpárnál.
Új hozzászólás Aktív témák
- XL vázas, újszerű Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)
- Worlde PANDA-61 Midi billentyűzet
- DJI Spark Drón + kiegészítők
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition