-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
cousin333
addikt
válasz Csokicsibesz #160205 üzenetére
Egyetértek. Nekem ugyan csak a Bryton 310 van, ami nem tud navigálni de abból kiindulva, hogy a kijelzett sebesség egy fákkal szegélyezett szakaszon is hajlamos jelentősen megváltozni, annak ellenére, hogy egyenletes tempóban tekerek (országúton), nem nagyon bíznék meg benne. Úgyhogy nekem is marad a telefon. Mivel általában ismert környéken tekerek országútival ezért ez nem gond, de terepen sűrűn elő kéne venni, az már problémásabb, hiszen az út itt általában messze nem olyan egyértelmű. Esetleg egy okosóra jöhetne még szóba (kézen, vagy kormányra szerelve).
Őszintén szólva úgy vagyok vele, hogy kár volt lecserélnem a régi Cateye-t. Talán egy egyszerű, jobbfajta wireless óra, esetleg valami Bluetooth telefonos kapcsolattal, meg pedálfordulat-mérővel, de nagy, kontrasztos kijelzővel jobb lett volna. A telefon úgyis mindig nálam van, az rögzít, meg tudok telefonálni, ha valami van, szóval a Bryton csak felesleges duplikátum.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz ggeleven #160314 üzenetére
Nekem ugyanaz az országútis Shimano van sok-sok éve, 2 tépőzárral meg egy racsnival, de nincs vele gond. Az egyetlen problémám, ami miatt mégse preferálnám a későbbiekben, hogy a két oldala nincs mindig teljes átfedésben, és emiatt belülről "megtámadja" a kamáslit. Nehezebb is rá felvenni meg levenni.
Vagy venni kell mellé egy dedikált téli és/vagy őszi/tavaszi cipőt...
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz ígyvanferi #160692 üzenetére
Előrebocsátom, hogy a nevezett termékről nem tudok nyilatkozni. A saját tapasztalatom szerint a kerékpáros ruháknak ebből a szempontból 3 fontos jellemzője van: a felhasznált anyagok minősége, az anyagok "eloszlása" és a szabása. A profibb cuccokra jellemző a jobb anyagminőség (pl. légáteresztő-képesség), ezen a téren nem hiszem, hogy ez a ruha nagy hátrányban lenne. Az anyagok "eloszlása" alatt azt értem, hogy más-más anyagot (vagy pl. más vastagságban) használnak a mellrészen, oldalt vagy éppen a háton. A harmadik a szabás: egy olcsóbb cucc gyakran kényelmesebb - otthon a tükör előtt állva. Viszont kerékpáros pozícióban (kezek előre, test előre dől) már a profi cucc kényelmesebb. Lásd pl. ezt a terméket. A harmadik képen szerintem nem így kéne kinéznie, túlságosan "buggyos" elől.
Szóval amikor értékel az ember, akkor ezt a hármat kell néznie.
ui: Ez jó :
"Mosógépben 30°C-on mosható. Gyapjú programon.Kifordítva, teljesen behúzott cipzárral.Öblítőszer nélkül. Meleg, jól szellőző helyen szárítandó! NE MOSD MOSÓGÉPBEN, mert megváltoztathatja az anyagát!"[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
-
cousin333
addikt
válasz HEAHEA #201177 üzenetére
Igazad van, többször is rendeltem tőlük, de nem mostanában. Mármint a tényleges Brexit óta nem, bevallom ebbe nem is gondoltam bele . Pedig más cégektől is rendeltem korábban: utolsó UK rendelésem 2020 október 14 (Evans Cycle).
Rendeléshez most ezt írják:
"Tax and duty on shipments to Hungary
All orders to Hungary are now sent free of VAT. VAT will be payable on delivery at the current rate for your country. Orders under 150 Euros are exempt from duty, orders over 150 Euros are also liable for any duty. Duties vary depending on the product, from 4.5% on parts but higher rates may apply to clothing and shoes. There will also be a small clearance fee to pay from the delivery company."Ilyen feltételekkel már tényleg meggondolandó.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz fulton #230240 üzenetére
Azt hiszem jelen, bár nem értem pontosan mire gondolsz...
Aláöltözőt én 30 fokban is hordok, szóval 2 réteget szoktam használni. Testre feszülős ilyen hidegre nem nagyon van szerintem (legalábbis annyira nem feszül, mint egy kompressziós aláöltözetnél), csak "passzentos". Sok múlik a tempón, és azon, hogy mennyire bírod a hideget.
Egy mez + aláöltözővel megoldható fagypont alatt is. Én Castellit használok, abból tudok példákat hozni. A Perfetto Long Sleeve (most már Perfetto RoS) például teljesen OK 10 fok környékén, és viszonylag passzentos is (nekem mindenképp ). Nem olcsó, de vannak akciók is. Mindenki döntse el, hogy mi éri meg neki.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz fulton #230262 üzenetére
Igen, az aláöltözet nagyon hasznos, mert elvezeti a testedről az izzadtságot. Mindemellett olyan szorosan a testre tapad ahogy kb. egyetlen mez sem. Amikor hazaérek teljesen száraz a bőröm.
A mez feladata, hogy melegen tartson, mindemellett ne izzadj bele és ne érje a mellkasodat a hideg menetszél. Ha beleizzadsz, akkor vagy nem elég jó a kabát, vagy egyszerűen csak túl meleg van hozzá (vagy nincs aláöltöződ). Az általam említett Perfetto tulajdonképpen egy kicsit vastagabb, merevebb, anyagában szélálló, egyrétegű mez, még csak nem is bolyhos belül. És mégis teljesen jó egy közepesen vastag aláöltözővel 10-12 fokban.
Én délután szoktam menni, ami azért jó így ősszel, mert induláskor még viszonylag meleg van (16*18C), és ahogy hűl az idő (10-12), úgy melegszem be én is. Reggel ez fordítva van, így trükkösebb az öltözködés is.
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
Tud valaki olyan boltot, ahol egy rövid kör erejéig ki is lehet próbálni komolyabb országúti bringákat? Specialized, Giant, Bianchi, Trek... ilyesmi érdekelne. A honlapon a képen mind szépen mutat, de ahhoz elég drágák, hogy az ember szánjon időt a kipróbálásukra.
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz arcitec #231771 üzenetére
Köszönöm, egynek mindenképpen jó lesz, bár ez nem teljesen az, amire vágyom.
Néhány éve Németországban voltam egy kis faluban egy ilyen bringaboltban. 2-3 emeleten bringák mindenhol (akár több milliós mountain-bikeok, országútik, elektromosok vegyesen). Leakasztottad, amit akartál és mentél vele 1-2 kört. Vagy akár hármat is... Még egy egyszerű épített pálya is volt farönkökkel, dobogóval... stb.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz parandroid #231806 üzenetére
Technika jogok kifolyólag régi mountain bikeom használom egy sima a utcai cipőben. Azt tapasztaltam, hogy nehéz a cipőt mindig a pedál megfelelő pontján tartani. Mielőtt kiállok a nyeregből néha meg kell igazítanom…
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz MPowerPH #231812 üzenetére
Tapadós mint a vizes póló?
No offense, de egy rendes nadrágnál nem is érzed, hogy rajtad van. Csak azt, hogy nem fázol.
Saját tapasztalatom szerint, hogy a lábszár a legkevésbé fázós testrész, a végtagok a legkritikusabbak. Éppen ezért nem segít hidegben a “tekerj gyorsabban” technika, legfeljebb nagyon rövid távon… (=1000m )
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz fulton #231830 üzenetére
A nyeregből kiállás egyfelől átsegít a rövid emelkedőkön, másfelől megtöri a tekerés monotonitását. Érdemes kipróbálni.
A SPD cipők szintén nem nehezek, a pedál talán még könnyebb is, mint a platformosok. A súly amúgy sem számít annyira, amikor az egyik lábad felhúzod a másik éppen felé megy, nagyjából kiegyenlítik egymást.
SPD cipővel nem kell pozíciót váltani, mert mindig optimális helyen van. A fix kötésen túl a másik előnye a nagyon merev talp. Emiatt a pedálozás hatékonysága is javul. Ma voltam tekerni a montival, utcai cipőben és menet közben majdnem begörcsölt a talpam. SPD-vel ilyen "élményem" se volt.
Nyilván a cipő kiválasztásakor figyelni kell a megfelelő méretre és hogy kényelmes legyen, de ha jól választottál, akkor szinte észre sem veszed, hogy rajtad van.
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz zsamiatt #231876 üzenetére
Van itt némi keveredés. Ha a nyeregben tekersz, alapvetően kétféle pozíciót vehetsz fel: kiegyenesedve ülsz (már amennyire a geometria engedi), vagy előredőlsz a kormányra (mint én tegnap a szembeszélben).
Nyeregből kiállni (="nem ülni") viszont sokféleképpen lehet. A klasszikus "kiállást" emelkedőn használják, amikor felegyesedsz és kb. lépcsőzöl a pedálokon, miközben a kezeddel (irányban) tartod a bringát. Sprintnél kicsit a nyereg elé guggolnak be, előredőlve, hogy csökkenjen a légellenállás, illetve mert az erők miatt extrém módon döntik a kerékpárt balra-jobbra, ami a nyeregben nem kivitelezhető .
Amire a többiek gondolnak: lejtőn beülnek a kormány és a nyereg közé, kb. a felső csőre, ezzel csökken a légellenállás. Fékezésnél átemelik a
segg... feneküket a nyereg fölött, és a nyereg mögé állnak/guggolnak be, így nagyobb súly esik a hátsó kerékre, mint a nyeregben ülve, és a súlypontjuk is alacsonyabban van. Ami fontos is, hiszen lejtőn mindkét fékre szükség van, és a bringa eleve előre dől.[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz tknof1871 #231870 üzenetére
Léteznek különböző hajtókar hosszak: tipikusan 170, 172,5 és 175 mm. A nyomatékkal játszani alapvetően a váltóval kell, a hajtókar ideális hossza inkább a fizikai méreteiden múlik.
A nagyobb tengelytáv inkább az egyenes futást segíti (stabilabb), maga a rövidebb inkább az agilitást és a fordulékonyságot.
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
Most már elolvastam a videó leírását is…
Csak az tűnt fel, hogy mennyire blokkosodik a felvétel. Nagyon. Arra nem sikerült rájönnöm, hogy a kamera, a kodek, a feldolgozás vagy a kerékpár rezgései miatt ilyen. Az általam számolt kb. 65 Mbit/s kicsit soványnak tűnik 4k/120 fps-hez. Én is gondolkodom egy kamera beszerzésén, és nem tudom, hol lenne a legjobb helye. Illetve valószínűleg a mellkasomon, de én meg nem szeretném, ha oda kerülne…
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz fulton #232596 üzenetére
Ez az Endura ránézésre annyit tud, mint a tied (hőmérsékletre). Érdemes lehet referenciaként megnézni a Castelli termékeket, azokhoz odaírják a konkrét hőmérsékleti tartományt is, - szerintem elég pontosan - nem csak azt, hogy "téli" (hol, a svédeknél, vagy a Szaharában?). 0 fok környékére szerintük az Espresso GT való, az meg ránézésre is komolyabb/vastagabb. Felhívnám a figyelmet a rajta lévő cipzárra: nagyon hasznos találmány, mert kellően szoros marad, ugyanakkor könnyen fel lehet venni. Általában nem is az elsőt nehéz, hanem a másodikat, amikor az első már a kezeden van...
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz flash- #241734 üzenetére
Ez egy jó kis útvonal, rendszeresen járok errefelé. Almádiban a 19-es pont utáni részt azért átgondolnám, a Móra Ferenc utca elég meredek... A hivatalos útvonal a Vécsey Károly + Töltés utca, ez a szakasz egy kellemes és egyenletes meredekséget jelent.
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz szuszinho #241755 üzenetére
Erre azért nehéz válaszolni, mert a mindkettő nagyon változatos, főleg ekkora távon.
Veszprém-Tótvázsony szakasz szerintem a bringaúton (ami részben műút) megy, ami jó minőségű, bár az elején kicsit kanyargós.
Általánosságban a 77-es út forgalmas, de elvileg csak egy rövid szakaszon használja a verseny, Nagy- vagy Tótvázsonytól a 7308-as bekötő útig, ami felvezet a Kab-hegyre és Szentgálra. Ez utóbbi hidegkúti bekötőút nem valami jó minőségű, a Kab-hegyet is beleértve, főleg lefelé (a nagyobb tempó miatt). Google utcaképen szerintem jobban néz ki, mint amilyen érzésre.
Szentgál felé is ilyen: nagy tempónál ráz, az út széle sem a legjobb, leszámítva a hosszú egyenes felét, mert az zsír új. A forgalom mérsékelt. de tempós.
A többi szakaszhoz pontosabb útvonal kellene. De pl. a Devecser-Sümeg szakasz nagy része elég jó minőségű, de arra csak kocsival voltam.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz ReFleXx #254374 üzenetére
Nekem ez bejött: Castelli Pro Thermal Scully
Kb. olyan, mint egy filc-belű úszósapka. Szélálló, vékony, olyan 15-17 fok alatt javasolt. Ez már rálóg a füledre is. Jól kivezeti az izzadtságot.
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
válasz parandroid #254366 üzenetére
Az én megoldásom erre: több kendő. Ha az egyik már használhatatlanul nedves, előveszem a másikat. Amúgy valóban, kutaknál szépen ki lehet mosni. hamar megszárad, de ha nedves marad, az sem hátrány...
"We spared no expense"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest