Hirdetés
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 7. nap: Control
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 6. nap: Dredge
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás Dark and Darker: Legendary Status
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tyson5
tag
válasz rétisün #192198 üzenetére
Alapvetően sík terepen, legtöbbször városi körülmények között használom a biciklit. Egyetlen dolgot nem szeretek, amikor esős időben nyikorog a fék. Úgy tudom az organikus fékek betegsége ez, a félfémes fékbetétek nem csinálják.
Ez esetben ezt a fékbetétet vásárolnám:
[link]
Ezt a féktárcsát venném hozzá, merthogy a régi szerintem nem alkalmas ahhoz a betéthez.
[link]Ez így működőképes összeállítás? Vagy nem ér annyit a félfémes fékbetét városban és vegyem ezt féktárcsa nélkül?
[link][ Szerkesztve ]
-
twinkiecz
tag
-
őstag
Sziasztok!
Most láttam, hogy lesz az Aldiban hordozható kompresszor.
Használ valaki ilyesmit? Érdemes lehet venni? -
rétisün
veterán
válasz Tyson5 #192194 üzenetére
"A fékpofákat 120-as csiszoló papírral kicsit megcsiszolgattam.
Halkabb lett, de még mindig zajos. Néhány erőteljes fékezés után a probléma még mindig ugyan az."
én is jártam így, fékbetétcsere oldotta meg.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Tyson5
tag
válasz Hasaggymeg #192192 üzenetére
Szenvedek itt a fékkel mióta, de a szennyeződés eszembe se jutott, mert ugye szerelés előtt jó volt, fékpofát, tárcsát eltávolítottam szerelés közben. Valóban elég olajos volt, brigéciolban áztak pár percet a fékpofák és a féktárcsa, bő vízzel lemostam és tiszta rongyal szárazra töröltem. A fékpofákat 120-as csiszoló papírral kicsit megcsiszolgattam.
Halkabb lett, de még mindig zajos. Néhány erőteljes fékezés után a probléma még mindig ugyan az.
Próbálkozok még vele, de ha nagyon nem sikerül Nyiregyházára elviszem a Kerékpárguruhoz. Nem voltam még ott, de elég szimpatikusnak tűnnek. Aki ismeri őket, vagy Nyiregyen tud jó helyet, az ne tartsa magába a véleményét.
-
Because
őstag
válasz Hasaggymeg #192181 üzenetére
na de Topikgazda úr!
-
Tyson5
tag
Adott egy Hayes stroker ryde hidrauilikus tárcsafék. Brutális fékerő jellemzi, gyakorlatilag fejre lehet állni vele. Halk ciripelő hangot hallottam a tárcsa felől, próbáltam állítani rajta, majd láttam, hogy kb nem húzódik vissza a fékpofa a helyére. A fékkart húzva kb. azonnal fogott a fék, gondoltam sok benne az olaj.
Kerék ki, fékpofa ki, távtartó be és lecserélem az olajat. 2db fecskendővel nekiálltam légteleníteni netről rendelt fék légtelenítő készlettel. Elég sok videó van fenn a neten, kb az összes fajtát kipróbáltam.
-felül a fékkarnál egy tartály és a fékkart pumpálom
-felül a fékkarnál tartály, alul egy cső és a fékkart pumpálom
-fülel a fékkarnál tartály, alulról fecskendővel szívom/nyomom
-alul felül fecskendő és szívom/nyomom
....stbViszont mindegyik után a probléma azonos: a fék aránylag jól fog, de koránt sem olyan erősen, mint előtte és nagyon "nyikorog".
Mi lehet a probléma? Minden részletre ügyelek. Esetleg valaki le tudná írni pontosan hogy kell légteleníteni, vagy egy már létező cikkhez linket adni?
Én Hajdúnánáson lakok, hozzám közel Nyiregyháza, Hajdúböszörmény, Debrecen van. Hová vihetem a biciklit, ahol biztosan jól meg tudják csinálni?
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ivana #192187 üzenetére
El tudom képzelni, hogy míg egyikből, mely nyolc éve nem látott karbantartást, kivakarsz egy középcsapágyat pont annyi idő mint ami alatt elkészítesz egy drímbild videjót nulláról felépítve egy zsír új kerékpárt a gondosan összevállogatott, minden mindennel kompatibilis alkatrészekből.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz Runner_fxr #192139 üzenetére
Egy rendesebb monti az megértem, hogy más kategória, de itt egy 3x9 sebi shimanos outiról volt szó. Az olyan szögegyszerű szerkezet, hogy kb. bárki megszereli. Az egészet nulláról összerakni nincs 5 óra. Ennél már csak egy tanyabike lehetne egyszerűbb. Nem az óradíjjal van a bajom, hanem ha ennyi akkor tényleg legyen annyi a szerelés és ne random számlázzanak.
-
parandroid
félisten
válasz Runner_fxr #192184 üzenetére
Pedelecnél felénk vagy 5 éve mennek már a nagyáruházi, saját márkás cuccok, el nem merem képzelni mit tudhatnak ezek, meg miből vannak összerakva, hogy már 1000 eur alatt is tudják árulni. Minap jött a helyi tesco-pótlék szóróanyaga, a címlapon valami 800-900 eur-s (fisher?) pedelec-kel. Biztos fasza. Jó, persze nyilván van egy szélesebb réteg, aki ennél jóval nagyobb keretből gazdálkodik, meg rá is szánja, amit érdemes. Amúgy én pedelecből fullyt speciel nem is látok az utakon, nyilvan nem is oda valók, a trekkingek, meg a city bike-ok közül viszont már 3-ból 2 az. Nincs is ezzel amúgy semmi gond, ellófrálnak a maguk kis tempójában, cukik, meg aranyosak, láthatóan nagy részük 0 rutinnal, szóval figyelni kell rájuk, de jó nézni, ahogy élvezik a mozgást, meg a levegőt. Ja, meg jól láthatóan jön fel a pedelec gravel vonalon is. [facepalm] Tegnap ez volt a sláger: jóganaci, gyapjú túrázós dzseki (north face, mammut, vagy hasonló), rayban napszemcsi a sisak alatt, és csilivili gravel bike durung méretű alsó csővel.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz parandroid #192140 üzenetére
Na ilyen se volt még, hogy mi valamiben egyetértünk.
Én is azt gondolom, hogy ha bizonytalan az ember, sokkal jobban jár ha szakemberre bízza a szerelést. Pár évente egy nagy generált ki lehet fizetni, a lényeg, hogy megbízható helyre kerüljön a bringa, de a mai világban ennek azért utána lehet nézni.
Németországban is biztos megvan az a réteg aki azért karbantartja a bringáját, főleg ha drága cuccról van szó. Persze sokan tényleg csak akkor viszik a kerékpárt szerelőhöz ha az üzemképtelenné válik.
Ezen a téren még van mit fejlődni, de egyre többen értik meg, hogy mindenképpen jobban jár a rendszeres karbantartással mint az elhanyagolt felhasználással, anyagilag sem feltétlen jobb ha csak akkor javíttatjuk a bringát amikor már széthullott.Annyiban megemlíteném a pedelec bringákat, hogy én azt tapasztalom, hogy a pedelec-nek köszönhetően sokkal több ember értette meg a karbantartás fontosságát. Rengeteg új felhasználót hozott be a bringázás világába a pedelec, ez vitathatatlan. Illetve nagyon sok olyan felhasználó van, aki előtte csak a legócskább, legolcsóbb bringáért adott pénzt, viszont rásegítéssel már érdekesebbé vált számára a bringázás, ezért megveszik a sokkal magasabb szintű, prémium felszereltségű gépeket is. Itt találkoznak először minőségi váltással, fékrendszerrel, teleszkópokkal stb. Persze az is fontos, hogy az értékesítő már az eladás pillanatában felhívja a karbantartás fontosságára a leendő tulajdonos figyelmét. Sajnos vannak kereskedők, jellemzően pedelec fronton, akik csak eladni akarnak, de utána már nem kérnek az esetlegesen nagyobb szaktudást igénylő karbantartásból. Úgy adnak el, top felszereltségű össztelós pedelec bringákat, hogy meg sem említik, hogy esetleg annak a szerencsétlen Fox teleszkópnak néha némi olajra, meg tisztításra is szüksége lenne. Kimerül a karbantartás a lánc, sor cserében és szoftverfrissítésben.
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Because #192170 üzenetére
Manualról nekem is inkább handjob [link] jut eszembe. 🤭
peterkeT... az utolsó közösségi platform melyen én is jelen voltam... összesen pár hónapig, iwiw...régi szép idők. 😆
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Teasüti
nagyúr
válasz parandroid #192179 üzenetére
Régen volt több alternatíva is. Endomondo, Sportypal. Ezekkel mi lett?
-
parandroid
félisten
válasz xy.zsolt #192178 üzenetére
Az egész felület egy nagy rakás fos, a rengeteg challenge-es bújtatott reklámjukkal együtt (náluk ugye nincsenek hirdetések, megazapátokf... nincs), amit folyamatosan tol a pofánkba a feedben, ahogy valaki csatlakozik. A minden klubba (bapi 4-5 klub némelyiknek, wtf???) belépő idiótákat meg tiltom is a barátlistáról, az is mind reklám.
Egyetlen dolog szól a strava mellett, és az a felhasználói bázis mérete. Indulna végre valami normális szolgáltatás, kb úgy omlana össze, mint anno a szintén egy kalap szar iwiw.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
xy.zsolt
őstag
válasz 6030D #192175 üzenetére
Retek strava....és még mindig nem tudták eladni egy cégnek aki normálisan menedzselné, fejlesztené Vagy legalább mennének már végre csődbe, teret engedve ezzel másnak.
Szóval, ennek a local legend-es faszságnak az értesítéseinek tiltására még felületük sincs....bezzeg az egyetlen anno használható fejlesztésüket, a Flybys-t direkt rommá lehetetlenítették azzal, hogy lassú szar és manuálisan kell bekapcsolni....amit a többség nem tesz meg mert nem is tud erről.[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
cettlee
őstag
hali
29" e-bringám hátsó kerekét szeretném 27,5-re cserélni.
Jelenleg ez a hub van hátul.
Dt H1900 microspline-os 30mm hátso kereket néztem helyette amiben
370-es hub van.
Ez milyen a jelenlegihez képest?
A H1700-as 350 hubos jóval komolyabb, de nem akarok 120 ezret egy hátsó kerékre költeni. Esetleg van más alternativa 200€ körül? -
Pöttön
őstag
Sziasztok!
Létezik külön megvásárolható 1 1/8 ahead és 31,6 nyeregcső kompatibilis merev acél váz?A sport a legjobb kikapcsolódás...
-
WinZol
aktív tag
Hi,
Fiamnak (12 éves / 165 cm) keresek kerékpárt. Olyat, ami később akár terepre is vihető és nem akarok pár év múlva cserélni.
Sacra a gyerek 183 cm környékén megáll (apja alapján)
Egyelőre még azt mondta, hogy nem akar manual-ozni, de nem lehet tudni. (rollerrel elég sokat trükköznek)Kérdések:
1. A 27,5 / 19" mennyire tűnik jó párosításnak a fenti méretekhez?
2. Jó ár érték arányban mit ajánlotok. (Valahol 250 eHUF környékén megállnék)
(Hervis-ben kilimanjaro Pro-ra póbáltak rábeszélni. 250 eHuf
Most nincs a honlapjukon, de hasonló volt)
3. Hogy és hol működik a szépkártyás vásárlás (ha működik)Köszi
WinZol
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
válasz lsebestyen #192165 üzenetére
Nekem Bryton van, 99,9%-ban jól működik. Néha ez is mér hülyeségeket, de csak egy-egy pillanatra. Van, amikor egy hétig jó, aztán egy tekerésnél megint 240-es lesz a max pulzus.
-
zsocy
őstag
válasz sepyi #192164 üzenetére
Nekem ilyen computerem van, hasonló csak régebbi ant+ garmin pulzuspánttal használom, hibátlanul működik. Van mellette egy-egy Magene pedálfordulat és sebesség szenzor is, azokkal is működik az IGS10. Ha a saját GPS-ére hagyatkozol az is mér, de erdőben, fák alatt azért nem pontos.
Szerintem ennyiért ne vedd meg, Alin ennek kb. a fele az ára, keress rá hogy igpsport itt a fórumban, linkeltük párszor. -
lsebestyen
addikt
Sziasztok!
Van egy aliexpress-es Magene pulzusövem, ami ha befúj a szél megszűnik rendesen működni. Vagy nem is mér, vagy falsot. Télen, amikor több réteg ruha van rajtam, akkor jó, de amint csak egy nyári mez, teljesen kuka.
Bryton övet használ közületek valaki? Írjatok lszi tapasztalatot. -
sepyi
aktív tag
válasz zsolti72837 #192156 üzenetére
Fogalmam sincs. Én is kérdezek velük kapcsolatban.
Tedd vagy ne tedd! De ne próbáld! (Yoda mester)
-
Teasüti
nagyúr
válasz 6030D #192158 üzenetére
Sasszeget az enyém akkor látott utoljára, amikor nagyobb tárcsára cseréltem és kaptam hosszabb csavarokat a Shimi adapter mellé. Szervizből már sasszeg nélkül kaptam vissza és azóta sincs rajta. Nem életbevágó fontosságú. Esetleg ha ez vkit nagyon zavar, akkor egy csepp menetrögzítő neki, oszt lehet csapatni.
Ami viszont nekem X akták, hogy hogyan szakadnak le a légtelenítő kupakok állandóan. Egyszer direkt rendeltem újakat, aztán vhogy elhagytam őket pár hónap után. Nem csak hogy rá volt pattintva, de ugye oda is van kötve... Pedig sehova nincs odaverve és mégis.
Na mindegy, azóta azok is csupaszok. Jóvanazúgy. Jó esetben befelé úgyse áramlik semmi, majd az olaj meg kinyomja a retket.[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
Ma találkoztam egy sráccal Kóspallagon, aki a tárcsafékből kiesett sasszeget kereste. Tegnap hozta el a bringát a szervizből, úgy néz ki, nem hajtották szét a végét. Azért ez jó, nem?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Teasüti
nagyúr
válasz andrisbandi #192154 üzenetére
Esélytelen, nem bízok a cimbiben.
-
Ringman
nagyúr
330k lett mindkét új decás gravel, a gyorszár maradt, de kicsivel nagyobb külső is elfér az új modellekben. elvileg tubeless ready mindkét modell és hutchinson touareg a külső (alapból 13k/db az ára)
shimano 105 - 700c [link]
sram apex x1 - 650b [link]egyik sincs raktáron
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
andrisbandi
őstag
válasz Teasüti #192149 üzenetére
Cimbivel eszköz nélkül is kipróbálható
HOW TO MANUAL YOUR MTB | Step By Step Guide2021 lesz, h felgyújtom az összes bringámat
ha nem sikerül megtanulni manual-ozni.Tavaly az egykerekezés nagyon könnyen összejött. Pedig mint utólag kiderült, harapós (Shimi) fékkel nem is egyszerű.
Kicsit átépítem a vasat; könnyebb/szélesebb felni+gumi, plusz sram fék. Meglássuk
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #192119 üzenetére
Öregszik rendesen, lehet azért nem tűnt ilyen öregnek mert egy ideje nem követem olyan aktívan a topikot Én ma reggel cseréltem olajat, meg tisztítottam a lowert, szép tiszta volt, egész jól is mozgott, de most mégis sokkal jobb lett, nem értem hogy javulhat ennyit, ha a belsejéhez ahol a varázslat történik hozzá sem nyúltam, és kosz sem volt benne. Igaz a szivacsgyűrűk kicsit dzsuvásak voltak, de annak meg az a dolga, és a féktisztító újjá varázsolta.
Jelen helyzetben annak is örülni kell ha találsz hozzá legalább olajat, nem hogy szerviz kit-et."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Teasüti
nagyúr
válasz INTELligent #192146 üzenetére
[link] Tegnap kipróbáltam egy ilyet.
Ma be van állva a derekam.
Nem gondoltam volna, h ennyit kivesz az emberből, h a hátsó tengely felett lóg.Szerk: nem válasz akart lenni.
[ Szerkesztve ]
-
Csápájev
őstag
Merida Crossway 40-ről mi a véleményetek?
A 20-D -hez képest megér 20ezer felárat?
Esetleg van olyan fittness bringa ami 200-230 körül van és ajánlanátok?
90% bringautas tekerésekre.
Főleg városban 20km napi szinten, néha kis túra 50-70-100km. Tisza tó körül, meg ilyesmi. -
arcitec
addikt
válasz cettlee #192127 üzenetére
Számomra egyre erősebb a gyanú, hogy nem jó oda az a lánc. A régit visszaraktak próbaképp? Vagy nincs jól felrakva ...
Ja és az is le volt írva ugyan olyan hosszú láncot kell felrakni. Linkelve is lett : [link]
Az ha nem megfelelő a hossz csinálhat ilyet is akár .. nem tudom mert nálam ilyen nincs..[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
INTELligent
senior tag
válasz parandroid #192140 üzenetére
Amint meglesz a végleges helyem, és nem multitool-lal kell szórakoznom, meglesz . Többet érdemel ez az ultrakönnyű Cube. Nem, egyelőre nem veszek másikat, az átmeneti időszakhoz jó lesz ez is.
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
cettlee
őstag
válasz Hasaggymeg #192143 üzenetére
minden fokozatban csinálja, a lánc 1 vagy 2 szemmel hosszabb mint a régi volt. most rendeltem uj első lánckereket, lehet hogy az a kopott (bár nem tünik annak) a láncszemeken meg teljesen random vannak az irások mindkét oldalán fejtetön meg rendesen
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz cettlee #192127 üzenetére
Ez valami narrow wide (rosszul feltett lánccal)? ...csak keresztben váltva csinálja?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Rigormortiis
veterán
válasz murlock #191951 üzenetére
Én pont tegnap vettem egy ilyet: [link] , hasonló árkategóriában van.
Engem már a forma is megfogott, nyilván nem vagyok avatott szakember, de amennyire látom, könnyebb is, mint amiket te linkeltél. Utánanéztem, es a btwin váltója valójában Shimano csak át van szitálva. Végigolvastam az összes értekelést, egyedül a középtengely, ami gyenge, de azt majd megoldják gariban, ha gond lenne vele. Plusz lehet, hogy a tányért (és láncot) is le kell majd cserélni nagyobbra, de ennél nagyobb baja ne legyen.
Galaxy S23U, S21FE 8/256, Buds 2 Pro, Watch 6 Classic, Tab S8+, Playstation 5, Switch Oled
-
parandroid
félisten
válasz Runner_fxr #192139 üzenetére
Minden szóval egyetértek.
Én is sok mindent megtanultam, akár youtibe-fól, akár innét a topikból, de amit vettem trekkinget, azt inkább bejelentettem szervizre. 3 hétre előre kaptam időpontot, szóval akad azért melójuk. 2-3 évet álló bringán azért akadnak dolgok, amiknek nem állnék neki, mert ha el is szopnék vele egy-két napot, nem lenne olyan, amilyenre ők rutinból megcsinálják.
380 eur volt a bringa, teleszkóp kicsit furán működik, hátsó tárcsafék szorul, illetve gyenge, ezek eleve olyan dolgok, amihez még csak nem is szagolok, és azért az átlagos kerékpártulajdonosnál (nem a topikátlagnál!) jobban ki vagyok kupálva. Egy 1x11 váltót igazán jól beállítani megint vagy nagy mák lenne, vagy eljátszanék vele egy napot, vagy a kettő együtt. Szóval bejelentettem, leadtam ezt a hibalistát, azt mondta a tulaj, hogy ez egy ‘kisszerviz’. Meglátjuk, hol áll meg összegben, én így előre 100-120 eur-t tippelek, ha semmit nem kell cserélni (fékbetétek gyanúsak).
És ez egy relatíve jó állapotban lévő bicikli, csak nem használták. Ja, szerintem kenve sem volt, legalábbis a sor tiszta, a lánc meg csontszáraz, nyomot sem hagyott a kezemen... Németek nagy részének amúgy annyi a biciklikarbantartás, hogy évente egyszer (jó esetben kétszer) betolja egy szervizbe, ahol átnézik, megpucolják, olajozzák, ami recseg, csörög, zörög, azon állítanak. Van persze egy hobbista réteg, aki magának szerel, de kb annyira ritka, mint otthon. A nagy többség meg megveszi, és teljesen elhanyagolja, addig hajtja, amíg megy - pont, mint Magyarországon.
Szomszéd tolta haza a minap az ócska biciklijét a gyerekülésben a gyerekkel, hogy ledobta a láncot. Ha már visszaraktam, utána megpucoltam, kb 4-5 évnyi olajsarat szedtem le róla, elment rá vagy fél órám, meg 4-5 rongyom (10 kilós csomagban vettem), meg vagy egy negyed flakon zsíroldó spray (wd40 bike reiniger), és ez már sosem lesz igazán tiszta, vagy jó, de most legalább működik a váltó, és nem recseg-ropog az egész minden tekerésnél. Mindenesetre mondtam neki, hogy kinéz egy új bicikli, ez egyrészt vagy 25 éves, másrészt az elmúlt 15-ben kb ez volt az összes törődés, amit kapott.
INTELligent: Ja, hogy ez az a szürke cube, azt egy mtb-sebb trekkingnek néztem, azt hittem, most beújítottál mellé egy országútit is. Na, ennyire volt jó a kép straván. Tessék kicsit kipofozni, és egy rendes felbontású képet bedobni ide!
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ivana #192129 üzenetére
Biztos vannak akik szerelnek maguknak Németországban is, de a többségnek ehhez nincs kedve, mert a szabadideje többet ér, vagy nincs műszaki affinitása a dologhoz, vagy mindkettő egyszerre. Az, hogy egy szakmai fórumon mi az általános, csak a jéghegy csúcsa, a többség egy belsőt nem tud kicserélni, nemhogy komolyabb szereléseket elvégezni.
Egy nagy generál azért nem 1-2 óra, legalábbis ha tényleg korrekten el van végezve, főleg ha teleszkóp szervizek, fékolajcserék, esetleg össztelós váz forgáspontcsapágycserék is társulnak a nagy generálhoz. Simán elmehet 4-5 óra, a 10 mondjuk tényleg túlzás.
Ami a költségeket illeti, mit gondolsz miből fizetnék ki a 2-3 ezer euro-s fizetéseket egy szerelőnek ha 100 euro-ért csinálnának nagy generált? Azt a pénzt ki is kell termelni! Magyarországon nem véltlen annyi a fizetés amennyi. Ennyit termelsz ki, több nem fér bele. Ahhoz, hogy változzon, és közelítsünk Nyugat-Európa felé bérekben, a szolgáltatások költségeit is drasztikusan emelni kéne.
A webshopok árait meg nem érdemes alapul venni, az nem egyenlő a kisker árakkal. Ha bemész egy német kerékpárüzletbe ott sem annyiért kapod meg az alkatrészeket mint pl a rosebikes-ról, vagy a bike-discount-ról. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szimpláncsak #192134 üzenetére
Jelen... ajánlom.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Nutra
tag
Ma nekem is megvolt az első defekt a kockával. Tüske
De mekkora kreténség volt tőlem, hogy ugyan van két patronos pumpálós cuccom, de azok másik bringákon figyelnek és a 29-es kerékhez az alin vett liliputi pumpát vittem (eddig....)
De legalább a szmötyis belsőt elég volt felpumpálni, és szerelés nélkül megtettem a mai rövid kört.
Ezzel el is indult bennem a vezérhangya a tubeless irányba -
szkink
aktív tag
válasz -=RelakS=- #192102 üzenetére
Adj neki esélyt,hisz még csak most indult el, és azt nem írják sehol hogy jól is fog működni
így már tiszta a kép,és így már nem is lesz béke köztük
-
szimpláncsak
tag
Használt már valaki dekás karbonpasztát? Állandóan kilazul a stucni és most jöttem rá, hogy valószínűleg azért, mert átfordítottam a stucnit, hogy ne dőljön, hanem emelkedjen, és mivel full carbon az első villa, kéne oda karbonpaszta is gondolom, mint a nyeregcsőnél. Vagy rosszul gondolom?
[ Szerkesztve ]
-
INTELligent
senior tag
válasz parandroid #192116 üzenetére
Dehogy nincs, direkt miattad raktam fel Strava-ra még múlt héten . Csak nagy a késleltetés, mert elég húzós beleszokni az új környezetbe - gondolom neked nem kell mondanom, hogy a németek szeretik az adminisztrációt.
Egyébként tényleg durva, hogy milyen deal-ek vannak a használtpiacon. Most épp azért nézek cipőt SPD-hez, mert kombipedálos a bringa, és 30€ alatt kb. vadiúj darabokat lehet kapni.
Amúgy annyi szépséghibája volt, hogy az első váltót állítani kellett, ami nem nagy kunszt, de állvány nélkül este 11-kor vicces dolog. Amúgy ma jól megszívtam: nézem, hogy már nem vált fel a nagy lánctányérra, hogy a fenébe lehet... Kiderült, hogy annyira nem volt szervizelve a bringa, hogy a bovdent tartó csavar tök laza volt. Fél órát szórakoztam vele, az indexelést az útszélen nem sikerült belőni, de az összes fokozat megvan.
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
bardi
senior tag
válasz modflow #192128 üzenetére
Vagy a pedállal támasztom meg, vagy döntöm a földre, nem lesz baja, legalábbis kisebb, mintha terepen egy ugrás után lenyílik a kitámasztó kanyar előtt, és kanyarban belerepülök egy bokorba miatta. Teleszkópon van egy pici sárvédő, hogy a becsúszót védje, meg a nyeregre raktam egy "ass saver"-t, ez arra bőven elég, hogy ne közvetlen a seggemre verje a kerék a vizet, nem ázok el tőle.
'92 Honda VFR 750
-
jjeahh
nagyúr
válasz modflow #192128 üzenetére
Nem megy szét, de én a hátsó guminak szoktam támasztani, vagy járdaszegélyre a pedállal. Terepen meg le lehet rakni a fűbe vagy nekitámasztani egy fának, kitámasztani egy ággal. Trekkingre sem hiszem, hogy raknék kitámasztót, ha valahol le kell rakni, akkor amúgy is olyan helyen támasztom meg, ahol van amihez, mert le is zárom.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
modflow
veterán
válasz parandroid #192125 üzenetére
Tessék? Tudatlan vagyok, ez már olyan, mint az autó, hogy, csak külső van??
-
ivana
Ármester
válasz parandroid #192116 üzenetére
Miért nem szerelnek az emberek maguknak? Itthon elég sokan maguknak szerelnek. Egy 9 sebi ultegrás karbon villás gép hobbira ma is bőven elég.
Amúgy egy full hajtás csere (lánc, sor, hajtókar) nem kéne, hogy egy óránál tovább tartson. Ha egy kerékpár nagygenerálja 5-10 óra az szimpla lopás, mert az max. a számlán annyi. Az alkatrész árak pont jobbak amúgy arra felé, nem véletlen szokás a topikban roseról rendelni cuccokat.
[ Szerkesztve ]
-
modflow
veterán
válasz Hasaggymeg #192124 üzenetére
Ti komolyan nem raktok rá semmit?
Hogy parkoltatjátok, amikor nem használjátok?
Ha nekidűtöm valaminek, akkor a markolat megy szét. -
cettlee
őstag
hali
ez az uj fejlemény, a láncot késön engedi el alul az első 15 fogas lánckerék. -
-
modflow
veterán
válasz Hasaggymeg #192122 üzenetére
Aha...
És jól látom, hogy az első fogaskerekeknél a lánc felett/mellett nincs védő műanyag bigyó???
Azaz konkrétan semmi nincs hozzá ennyi lóvéért?
Se támasz....De jó, akkor még költhetek rá.
[ Szerkesztve ]
-
Sleek
senior tag
Úgy néz ki megtaláltam a hátsómnak megfelelő nyerget. Kényelmes stb csak kicsit nyomja a combom. Ah mondom nem gond úgy is van belőle keskenyebb ... Aha persze... Pont a Selle Italia Max Flite Gel Superflow nyeregből csak egy méretet gyártanak, ami 145mm széles.
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Manitou
veterán
válasz Teasüti #192086 üzenetére
Én múltkor egy Geax TNT-s gumival szívtam, amit egy enduro DT felnire akartam rávarázsolni. Az egyik oldalt csak 1,5 órán át bírtam rászenvedni, közben az összes ujjam szétment, a másik oldalt 20 perc után feladtam, egyszerűen ez a kombó nem működött. Életemben nem szívtam ennyit gumi felszereléssel, de már az hogy az egyik oldalra is alig akart felmenni, már az is elég gyanus volt, hogy ebből baj lesz. Utána egy mavic gyári kerékre zokszó nélkül 5 perc alatt felment ugyanez a külső.
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #192117 üzenetére
Ja, sosem volt koszos belül, csak a szivacsgyűrűk szoktak megszürkülni. Csak hát a gyártó szerint 50 óra használat után kell neki az alsó láb szervíz, 200 óra után meg fullos és minden gumigyűrűt, szimeringet, szivacsot cserélni kell, ezeket a service kit-eken is ezért írja a 200 órát. Ehhez én nem tartom magam, de úgy érzem, hogy 5-6 havonta valóban kéri az alsó láb szervízt és a felső lábat max másfél évente. Remélem, hogy mivel ezek a kis gumigyűrűk benne vannak a tiszta olajban és nem éri őket kosz, nem használódnak el olyan hamar. Legutóbb 5 hónapja kapott fullos szervizt, olajcserét és belül átkenegettem alaposan mindent Sram Butterrel is .
szerk: 2018 végén vettem, szal lassan már 3,5 éves.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
FerNandor
őstag
válasz INTELligent #192113 üzenetére
Ajjaj, nehogy elvigyen a polizej.
Érdekes. Kimegy az ember Németországba és sorra veszi a bicikliket
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #192110 üzenetére
Te nem rég vetted a telót, rendszeresen szervizeled, nem hiszem hogy koszos lenne belül, ennyi idő alatt nem kopnak el a belső gyűrűk. Szerintem pont elég ha a szivacsot cseréled, még a gumigyűrű sem valószínű hogy bármi kopást mutatna.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
parandroid
félisten
válasz ivana #192114 üzenetére
Nem, csak régi. Egy komplett nagygenerál többe kerülne rá, mint amennyit ér, szóval jelképes összegért meghirdették. Német szervizárak nem viccesek, pár főalkatrész-csere, és 400-500 eur simán belemegy, az óradíj meg mennyi lehet? 30-50 eur körül? Elpepecselnek vele 5-10 órát egy jobb szervizben, aztán mindjárt úgy van vele a delikvens, hogy hagyta volna inkább ott a főtéren, egy ‘zu verschenken’ cetlivel.
Amúgy autókat is hirdetnek így, ingyen, vagy jelképes összegért (0-500 eur).
Különben is, nincs róla kép már megint, szóval meg sem történt...
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
ivana
Ármester
válasz INTELligent #192113 üzenetére
Én tuti azt gondolnám, hogy lopott.
-
INTELligent
senior tag
válasz FerNandor #191973 üzenetére
Amúgy szerintetek egy 3x9-es Ultegra szettel szerelt, karbon villás bringa megér 50 EUR-t? (szerintem meg , én most ilyennel szelem a betonozott!!! mg-i utakat németeknél - picit nagy a váz, de leengedett üléssel vállalható; de ezt a 15 éves Cube-ot nem lehetett ennyiért otthagyni; leszámítva, hogy felnifékes, ilyen jó kerékszettem sem volt még...)
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Ringman
nagyúr
válasz modflow #192111 üzenetére
lehet sárvédőt tenni rá, csak rendelés előtt nézd meg a felfogatási pontokat a villán és a vázon is, mert mindennel nem lesz kompatibilis.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
modflow
veterán
válasz sebgutkopf #192101 üzenetére
Akkor jó, mert megvettem ezt:
CUBE AIM EX BLACK´N´FLASHYELLOW 29” Férfi MTB kerékpár 2021
Egy szépséghibája van, hogy nem tudtam szépkarival fizetni....Most erre már ne mondjátok, hogy sz@r, mert már szintre mindegy.
Amúgy ugye erre lehet tenni sárvédőt?
Csak mert víz esetén ugye kicsit nyakamba jön a cucc...[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
Asszem megszívtam, sehol nem találok Rockshox Recon RL A2 service kit-et, csak A1-est. Vajon kompatibilis minden az A2-vel? Vajon a gumigyűrűk mennyit bírnak egy ilyen telóban? Legutóbb amikor szétszedtem makulátlannak tűntek. Lehet csak a porvédőt és a szivacsgyűrűt tudom kicerélni .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #191642 üzenetére
Ma elvittem a bringámat egy boltba hogy nézzék meg szerintük megoldható-e az 1x hajtás, az egyik ott dolgozónak hasonlóan öreg gépe van, azt mondta nála nincs gond, ugyanúgy pressfit, nem dobja le a láncot, hátrafele tekerésnél, a 34-es tányér is befér, a mérése szerint, de lebeszélt róla, 32-őt ajánlott kezdésnek.
Kicsit félek, hogy a két végletnél, csörögni fog a lánc, vagy valami miatt nem lesz csendes, amitől én falnak futok, de jó lenne ha gond nélkül sikerülne átalakítani.Köszönöm a tippeket, egy dolgot nem fogadtam meg, a tanácsaidból, az XT váltót, nem tudom te mire értetted hogy nem sikerült jól a deore slx, de én amit a youtuberektől hallottam, az mind azt erősítette meg, hogy ugyan olyan pontosan vált mindegyik, leginkább a súlykülönbség ami eltér... Illetve talán még megjelenés után a Sickbiker csávó mondta hogy az XT, XTR modelleket japánban szerelik össze, a többit ott gyártják de taiwanban meg kínában rakják össze, tehát nem ugyan olyan precíz az összes, emiatt lehet eltérés slx és slx között, viszont az árrés elég nagy volt, úgyhogy passzoltam, és reményekedem hogy pont egy lelkes munkás által összeszerelt modellt kapok.
A lényeg, hogy XT agy és váltókart vettem, előbbi ha tényleg csendes, nagyon boldog leszekÍrtad még hogy 1.1mm-es váltó bowdent kell használni, ebben sem vagyok expert, de azt hittem egy féle bowden méret van, és csak a bevonat miatt kérnek többet a jagwire meg hasonló modellekért. Nem tudom kapok-e kábelt a váltó mellé, nem csodálkoznék ha kimaradna a csomagból, manapság a föld megmentése címszó alatt bármit ki lehet hagyni a csomagból (mert ha külön csomagolva kell megvedd, extra szállítással, annak nagyon örülnek a fák, ugye Mr. Cook?) Minden esetre lemértem minden kábelemet, nekem mind 1.1mm, a bowden házak között is van átmérőbeni különbség?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
andrisbandi
őstag
válasz polonic #192104 üzenetére
Ha rákeresel;
a teló nedves ronggyal tisztítása,
majd szárazra törlés,
kevés fújás egy tiszta száraz rongyra és azzal átkenni a becsúszókat.Sokat nem érdemes használni a szakik szerint, mert kimosod vele a teló belsejében lévő kenést. Elég az áttörlés, egy láthatatlan filmrétegre van csak szükség.
Esetleg, ha már szervízre szorulna a teló; hiányzik belőle a zsír/olaj; akkor gondolom már nem árthat ha a szimeringekre is fújsz kicsit, majd megjáratod. A szervízelésig segít.
░░░▒▓ Specialized Turbo Levo ~700e ▶ https://bolha.testbike.hu/apro/-szep---specialized-turbo-levo-fsr-6fattie-m--508956
-
jolti
senior tag
válasz arcitec #192036 üzenetére
Bocs nem neked szántam a kérdést, hanem mindenkinek.
Igen, arra figyelek, hogy ne jöjjön vissza a szelepen Slime, de néha gondolom marad ott egy pici és amikor radugod a tömlőt, akkor ugye először visszafelé feltölti' a rendszert és utána tudod fújtatni.
Gondolom ekkor tömíti el.
Most olvastam vissza, hogy rosszul írtam, illetve biztos a szótár kijavította, az 3 szelep belső lett volna, amit cseréltem, nem az egész belső!
BocsiMás.
Tudtok itt közép kelet Magyarországon olyan biciklis túra útvonalat, ami olyan 25-30 km körül van? (Még most gyógyultam fel Covid-ból + tüdőgyulladás és nem akarnék nagyon megeröltetőt tekerni elsőre ), de már olyan jó lenne elmenni tekerni + kirándulni valahová. -
polonic
félisten
A brunox fork deot hogy érdemes használni?
Hiába nézem a leírását. Számomra nem értelmezhető nyelven van csak rajta.[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz -=RelakS=- #192102 üzenetére
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
válasz szkink #192095 üzenetére
Jópofa, de vajon melyik magasság térkép az igaz? A Straváé, vagy a Google Maps-é. Utóbbi jóval laposabb, és mikor kiszámolgattam, hogy egy 10%-os emelkedő, amin kiköpöm a tüdőmet, tulajdonképpen mekkora emelkedő, akkor újra meg kellett néznem, mert elég lankás cucc jött ki
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
sebgutkopf
őstag
válasz modflow #192085 üzenetére
Ami általánosan a két kerékméret között. A 29" mindenen átgurul, stabilabb, a 27,5 meg játékosabb, ha mondjuk olyan szinten tolod, hogy szaltózgatsz.
A fordulékonyság különbség túl van drámázva az elsősorban a láncvilla hossztól függ mint a kerék mérettől. Lehet egy 27,5-ös bringa fara is nagyon hosszú és lomha és fordítva egy rövid végű 29-es is tud könnyen irányt váltani.
A mai ügyesen tervezett vázaknál a magasságodhoz mindkét kerékmérettel lehet megfelelő bringát venni, így a magasságod nem korlátoz egyik vagy másik irányba.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest