-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jolti
senior tag
Sziasztok!
November-december környékén érlelődött meg bennem, hogy a 20 éve németből behozott 26" trekking szerű' bicóm megérett a cserére. Szegénykém becsülettel tette a dolgát a mai napi, de már több sebből vérzett, és nem akartam már többet költeni rá.
Ekkor a prohardver kávés fórumán kaptam a tanácsot, hogy itt nézelődjek, lehet sok okosságot összeszedni. És tényleg! Azóta olvasgatlak titeket.
Pont egy hónapja meg is érkezett amit kinéztem magamnak és azóta maximális megelégedettséggel használom. Tudom, hogy az itteni nagy' bicajok között ez nem egy nagy szám, de nekem még ilyen jó biciklim nem volt. Nektek ( is ) köszönhetően.
Addig fogalmam nem volt róla, hogy van pl. trekkig, meg XC, meg egy jó pár féle bicó, ( eddig csak monti, verseny, meg kemping létezett nekem ). Semmit nem tudtam a vázméretről, a lábhossz fontosságáról, az alkatrészekről, stb...
Szóval köszönöm szépen a sok olvasni valót, meg tudásanyagot, amit innen, tőletek magába szívhat az ember!
Mivel alföldi vagyok, a legközelebbi hegy is vagy 150 km, így egy trekking lett. Munkába, boltba járáshoz, ide-oda rohangálni, kicsi hobbi kerékpározása, 90% aszfalt, 10% földút. 188cm magas vagyok és jó nehéz, 120+kg. A szerény anyagi körülmények miatt olcsóbb' bicó jöhetett csak szóba. Először 50 e volt a felállított keret. Aztán nézelődtem, lett 60, aztán 70, majd végül kis alku után 78-ban állt meg a bicaj. Meg vettem hozzá egy láncos zárat, meg egy Shimano Wet Lube láncolajat. Szóval szépen tornázódik felfelé a keret...
Egy alig használt, 1,5 éves Victoria Trekking 2,7 B, szinte újszerű állapotban, egy-két száz kilométerrel -ahogy az eladó mondta- érkezett meg hozzám. És tényleg, se egy csikarás, se egy kavicsfelverődés, semmi. Pöpec, új állapotban. Gyönyörű -legalább is nekem-.
Most úton van az ebike-ról egy láncnyúlásmérő, meg egy KMC X8 8 sebességes lánc. Nem tudom, hogy szükséges-e, de inkább megveszem, hogy legyen, ha kell. Szerintetek ez jó lánc? Jókat olvastam a testbike-on róla, azért vettem. A másik a Sram pc 850 lett vola, kb. egy árban vannak most. De erről jobbakat írtak. Meg, ha van egy-két jótanácsotok, akkor ne tartsátok magatokban!
Köszi még egyszer a segítséget.
Üdv! Zsolti[ Szerkesztve ]
-
jolti
senior tag
válasz Halkow. #82083 üzenetére
Köszi!
Én azt olvastam, hogy ha 0,75% elérte a kopás, akkor gondolkodni kell a cserén, esetleg megrendelni az újat, 1%-nál csere, de ha már ugrik akkor régen rossz. A shimano láncokat nagyon nem dicsérték.(#82084) 6030D
Végül is igazad van...
A nyeregmagasság az szerintem jó. Még egy picit behajlítva van a lábam az alsó holtponton.
Amúgy 61 cm-es a váz. Jó nagy.
Most 3400 forint volt a lánc. Olyan 2000-3000 km körül tekerek egy évben. Szerintem gazdaságosabb azt cserélni kétévente ( kb. ), mint az egész cuccot. * Nincs az a küszködés az ugrálással. Az egyik oka pont ez volt a vásárlásnak, hogy alig bírtam már tekerni a régivel, mert ugrált.
A fogyás az jöhet. Bár nem minden zsír, ami annak látszik rajtam, mert 15 éves korom óta a súlyemelőterem törzsvendége vagyok, de azért így 40 felett, munka, gyerekek mellet kevesebbet tudok menni és jött fel plusz rendesen. Biztos, hogy egyre több lesz a joyride', mert mióta megvan számtalanszor elmentem tekerni, csak úgy. Igaz oda is fagytam hozzá...(#82086) Hasaggymeg
Köszi!
Oksa!
Akartam már egy párszor írni, de nem mertem, nehogy elküldjetek melegebb éghajlatra...
Pedig végigolvastam az összefoglalót is, többek között.[ Szerkesztve ]
-
jolti
senior tag
válasz Hasaggymeg #82090 üzenetére
Igyekszik az ember.
Majd tervezem ballonosabbra cserélni a gumikat. Most elég vékony van rajta. 37 mm-es. Olyan 44-47 mm-et szeretnék rá.
Mikor oda van írva egy gumira, hogy mondjuk 90 kg-ig ajánlott, akkor az azt jelenti, hogy max 90 kg-os lehet a kerékpáros, vagy kerekenként értendő? -
jolti
senior tag
válasz Hasaggymeg #82099 üzenetére
Én sem eddig. Egy párnál láttam. Azért is kérdeztem rá
Ennél pl. -
jolti
senior tag
-
jolti
senior tag
válasz Hasaggymeg #82123 üzenetére
Jaja!
De biztos van olyan fogyatékos aki megveszi jasszkarizásból... 😁Ivana. Köszi.
Azért nem biztos, hogy rá mernék ülni. -
jolti
senior tag
válasz J.Pinkman #82130 üzenetére
Köszönöm szépen!
Merem ajánlani, jó ez a Trekking bike, meg baromi jó ez a Victoria canga.
Egyedül az ülése kötekszik az aranyeremmel, de majd nézek rá valami szélesebb, párnásabb nyerget.
Most jött meg a láncnyúlásmérő. De még jó az eredeti. A 0,75-ös sem megy bele. ( Shimano Hg 40 ). Mondjuk mitől is ment volna tönkre, gyakorlatilag új állapotú a bicó. De nem mertem rizikózni, mert azt olvastam, hogy ez a típus könnyen nyúlik. De elfér a garázsban a kmc... Ha kell meg csak felpattintom és kész.Ivana.
Én azért félteném a nemesebb szervemet ott a kötelek között! 😀 -
jolti
senior tag
válasz LustaDick123 #82136 üzenetére
Oksa. Majd a tavasszal-nyáron következik az ülés.
Múlt hónapban a bicó, láncolaj, meg zár volt, most lánc, meg nyúlásmérő, a jövő hónapra egy külső-belső páros a hátsó kerékre, meg esetleg egy plusz felniszalag van terveze. ( Jártam úgy, én is, hogy súlyom miatt keményre kellett fújni a gumit és a küllőnél defektes lett. Azóta inkább két szalagot teszek. De, ha hülyeség, akkor mondjátok.) Sajnos kicsi píz', kicsi bicikli... Adoptálva a zenéből. Minden hónapban veszek valamit hozzá, míg össze nem áll az általam elképzelt bicó. ( Remélem egyszer eljön... Az órákkal sikerült most befékeznem, de a kávé a másik hobbim, szerelmem, az örök lejtő szerintem... Remélem a bicó nem ilyen lesz. Bár inkább ez mint valami káros dolog.)
De mindenképpen megosztom majd a tapasztalatokat. Te miket próbáltál már?(#82133) Hasaggymeg
Ezt azért nem kellett volna! Vizuális típus vagyok!
Azóta székben is szorítom a ... -
jolti
senior tag
válasz LustaDick123 #82152 üzenetére
Egyelőre még nem. De majd...
(#82151) zoli03
Oksa. Köszi! -
jolti
senior tag
válasz #63761920 #82268 üzenetére
Hali!
Én is 188 cm magas vagyok.
Nemrég vettem egy 61cm-es bringát.
Talán elég lett volna a 60cm-es is. Vagy az 58, mert, ha a vázra szállok le, -ami elvétve fordul elő- akkor hozzá ér a vázhoz a lengőteke'. Igaz, hogy éppen alig, meg engem nem is zavar, csak mondom. De amúgy meg rohadt kényelmes tekerni. Meg én Kisújszálláson lakom, összesen két forgalmi lámpa van, tehát nem kell sokat ácsorogni a pirosnál. De mondom engen egyáltalán nem zavar. Meg ahogy nézem, nekem 2 centivel alacsonyabb az átlépési magasságom, tehát neked az 58-as, 60-as simán jó lehet. -
jolti
senior tag
Sziasztok!
Ha majd fel akarom rakni az új láncot, akkor a ragacsos' bevonatot le kell mosni, vagy nem?
Csak ellentmondásokat olvastam.
Valahol azt, hogy le, mert teleragad dzsuvával, a youtube-on meg egy srác azt mondta, hogy le ne mossuk, mert az a lehető legjobb spéci anyag, amiben a gyárban meg van fürdetve és később csak gyengébb olajakat tudunk rátenni.
Tegyetek igazságot!Topuka
Gratulálok! Jól néz ki! -
jolti
senior tag
válasz Dottore #82475 üzenetére
Ok. Én is erre gondoltam. Amúgy én is szemenként szoktam. ( Illetve még kétszer tettem, mióta megvan a bicaj. )
(#82477) Topuka
Jó ez a bicaj festés! Megtéveszted vele a szemtanúkat!- Egy fekete biciklivel menekült a bankrabló!
Utca másik oldala:
- Nem, nem igaz! Egy fehér színű kerékpárral menekült, tisztán láttam... -
jolti
senior tag
válasz geotigris9 #82481 üzenetére
Szerintem rozsdásodni amúgy sem fog. Ápolom rendszeresen, nem hagyom, hogy rozsdásodjon.
Shimano Wet Lube olajat vettem. Idáig jónak tűnik.(#82483) TomMusic
Én is azt néztem ki egynek, meg a Kmc X8-at. Mivel árban szinte ugyan az volt mind a kettő, így a tesztbike értékelések és alapján a kmc-t vettem. Max majd legközelebb a másikat veszem, ha nem jönne be.
Még nem most rakom fel, majd talán a nyáron, mert még tökéletes állapotú, csak nem volt nyúlásmérőm és rendeltem egyet, de akkor már rendeltem hozzá láncot is, hogy ne potyára adjam ki a postaköltséget, meg ha nem lenne jó, akkor tudjam egyből cserélni. -
jolti
senior tag
Ez bitang betyár szerkezet! Kár, hogy a súlyom túl sok, a pénzem meg túl kevés hozzá!
Ilyen sz@r utakra mint nálunk is van simán felraknám amúgy. A mostani selle rolyal is olyan kemény, meg keskeny, hogy félóra-óra bringázás után sajog a sejhajom.
Nem is értem. Elvileg a trekking az ilyen városi + túra bicó lenne, hogy adják őket ilyen kis keskeny, kemény sz@r üléssel?
Már régen átraktam volna azt a zselés nyeregpárnát a régi bicómról, ha nem lenne olyan gánya állapotban. -
jolti
senior tag
válasz Tothgera30 #83063 üzenetére
Lehet, sőt biztos, hogy amatőr a kérdés, de a sárvédőt miért nem használtok?
Nekem olyan elképzelhetetlen egy bicó sárvédő nélkül.Más.
Ezek jó nyergek, nem tudjátok? Minőségre milyenek?
https://ebike.hu/termekek/nyereg/nyereg/116657_ddk-comfort-density-50-nyereg/
Bocs, de telóról nem tudom linkesíteni.
Trekking bicómra kellene valami rugós, kényelmes, mert a mostani eredeti elég keskeny és kemény.
Ez olyan normálisnak néz ki, meg rugodozós, + "aranyér és prosztatavédős". 😁 -
jolti
senior tag
Nekem muszáj esőben is tekerni, mert nincs autónk per pillanat, itt Kisújon meg nincs tömegközlekedés. Tehát mással nem tudok menni. Max gyalog.
Monti ide fölösleges, mert this isspartaalföld, a legközelebbi domb, hegy is vagy 150 km-re van. Van egy-két montis bringás a városban, de azok is, ha bicózni akarnak, akkor vonatra fel és irány a hegyekbe fel...
Szóval, ha lenne egy hegyi bringám ( max második biciklinek ), szerintem akkor tennék rá, mint hogy így nézzen ki, mint a képen, meg 2 óra hosszát kelljen puceválni tekerés után.
A cross nekem nem tetszik, túl csupasz. A motorokból sem tetszik a naked bike.(#83075) geotigris9
Hál istennek az enyémen műanyag sks van, nem zörög. Áll mint Katiban a gyerek.Viszont az első aljára kell valami toldalék nekem is, mert esőben össze pöttyözi' a cipőmet.
A súlya az nem érdekel. Lehet, ha 70 kilós nyüzüge lennék ( csak vicc, nem kell megsértődni a 70 kilogrammosoknak ), akkor érdekelne, de így száz fölött 2-3 kg ide-oda fel sem tűnik(#83077) Hasaggymeg
Pont ez a baj a mostanival, hogy kemény és keskeny. Igazi trekking nyereg. Csak a fenekem nem bírja a trekking nyergeket ezek szerint, mert keskeny és kemény, amit nem szeret. El nem tudom képzelni, hogy hogyan lehet túrázni az ilyen keskeny, kemény nyergeken. A túrázáshoz nem kényelmes cuccokra ( pl nyereg) van szükség?
Egy félóra után feltöri' a valagam. Puhábbra vágyom.(#83078) 6030D
Igen gondoltam rá, de biztos van valami köztes megoldás, nem?[ Szerkesztve ]
-
jolti
senior tag
válasz Dottore #83082 üzenetére
Az lehet, hogy 22 centimétert mértem?
(#83081) -=RelakS=-
+1
Én is ezt akartam írni, de nem mertem, nehogy le legyek hurrogva.
Nekem is sokkal jobban tetszik a trekking, mint a cross.(#83084) 6030D
Végül is jogos.
Már rájöttem! Olyan lesz ez mint a házasság! Egy kis élvezetért mit össze nem kell szívni utána! -
jolti
senior tag
válasz Dottore #83087 üzenetére
Semmi gáz, értettem, hogy mire gondolsz.
E videó szerint nekem 25-26 cm széles nyereg kéne. Akkor azért töri a sejhajomat a mostani 16 cm széles.
Mondjuk a 25-26 cm kicsit sokallom, de akkor lehet megpróbálom azt a 20 cm-est, amit linkeltem az előbb. Ráadásul az a lágy részeknél ki van könnyítve. Szerintem a mostaninál csak jobb lesz.
Az a baj, hogy nálunk a biciklis boltban nagyon kevés, kb 5 nyereg közül lehet válogatni, jó lenne kipróbálni pedig.
Ja és köszi a segítséget![ Szerkesztve ]
-
jolti
senior tag
Na újra megmértem, mert engem is idegesített.
Lehet elmértem az előbb, mert nem krétáztam, csak szemre. Krétázva most 18 cm-ert mértem.
Azt azt jelenti, hogy hozzá kell még adni 4 cm-ert, mivel trekking bicóm van, amin egyenes felsőtesttel ülök, tehát 22 cm széles nyereg kell nekem.
Így is érthető még, hogy kényelmetlen a 16 centis nyereg nekem. -
jolti
senior tag
válasz Hasaggymeg #83098 üzenetére
Igen én is meglepődtem. Tudom mi a különbség. Sőt a férfi és a női medenceöv közötti különbségeket is ismerem valamelyest.
Egyébként 187 cm magas vagyok. Szélesebb csípővel.
16 éves korom óta a súlyemelő terem vendége vagyok, kisebb-nagyobb megszakításokkal. ( Most 41 vagyok. ) Összeszámolni sem tudom, hogy hány guggolásom volt idáig jóval 200 kg fölött, bár akkor csak 105 kg körül voltam. Tehát gondolom az is erősített rajta.
Sajnos az idő vasfoga engem sem kímélt, így felcsusszant még egy jó adag plusz. Majd még egyszer lemérem, hogy megnyugtassam magam, de elég nehéz pontosan így a kartonnal, mert jó kis' izomtömeg van ott, meg még le is van fedve egy kis zsírral. Jó lenne olyan precíz mérő, mint a videóban.
A mostani nyergem egy ilyen egyébként , de minden döccenőt az anusomban érzek, plusz néha még a gát izomzata is zsibbad. Tehát úgy gondolom, hogy biztos valami nem f@sza ezzel a nyereggel. Nem vagyunk kompatibilisek... -
jolti
senior tag
válasz Hasaggymeg #83158 üzenetére
Nem is fért volna oda rendesen a küllőktől szerintem. Túl szabályos a vágás is.
-
jolti
senior tag
válasz geotigris9 #83220 üzenetére
F@sza cuccnak néz ki!
Én ezt találtam Ultra Everdry
Ebayen 0,5 liter 28 ezer + posta.. -
jolti
senior tag
Sziasztok!
A nyergemet előrébb hoztam, meg picit döntöttem rajta. Jobb lett az biztos, de nem az igazi még mindig. Kicsit próbálgatom még állítgatni, így most annak a cseréjét elnapolom, viszont a vékony 37 mm-es külsőket le akarom cserélni valami ballonosabbakra. 44-47mm-es re, mert minden döccenőt a fenekemben, derekamban érzek. Most csak hátul ( a nem túl fényes fizetés miatt), legközelebb meg elöl.
Segítetek választani, mert nem ismerem őket? Vagy, ha tudtok jobbat szóljatok. 80% aszfalt, 20% földút. Defektvédelmeset szeretnék, mert a t.k.m tele van a sok defektszereléssel. Minden hónapra jut legalább egy a család valamelyik bicójából. Ezeket néztem ki:
[Schwalbe Land Cruiser Plus PunctureGuard HS450]
Schwalbe Delta Cruiser Plus Active Line HS431
Schwalbe Road Cruiser K-Guard HS377 Active reflex
ée egy continental is, mert a régi bicomon is conti volt és iszonyat sokat kibírt, bár télen eléggé csúszós volt:
Continental Ride Tour Reflex
Mivel gondolom a 37mm-es belső nem lesz jó hozzá, ezért ezt a belsőt néztem ki hozzá. Ez jó?
Meg akkor, hogy teljes legyen kép, ne ezen a kicsin múljon egy Schwalbe felniszalagot is kinéztem hozzájuk. Így gondolom egy időre le van tudva a hátsókerék kérdése.
Köszi a segítséget előre is. -
jolti
senior tag
Azt hiszem tettem már fel, de tessék:
Nem hiszem, mert qurva kényelmes minden rajta. Meg még bőven lehet előre hozni az ülést. Úgyhogy még majd hozom előre egy kicsit.
Most megveszem valamelyik gumit a linkeltek közül, aztán legközelebb, meg veszek bele Slimot. Néztem slimos belsőt, de ebben a méretben nem volt csak singó szelepes, én meg szeretnék motorszelepest, mert azt minden macera nélkül bármelyik benzinkúton feltudom fújtatni. Most egy réz pöcsöt kell hurcibálni magammal, ha fújtatni akarok bele.(#83236) Hasaggymeg
Én is az voltam az előző bicajon lévővel, de lehet kipróbálom a schwalbikat, mert olyan sok jót olvasok róluk. -
jolti
senior tag
Akkor sem érdemes, ha nagy a súlyod? 120+
Pont most rendeltem az ebike-ról egy ilyet, sajnos mobilról nem tudom linkesíteni: https://ebike.hu/termekek/kerek/gumikopeny/orszaguti-trekking/113906_schwalbe-delta-cruiser-plus-active-line-hs431-622-700c-gumikopeny/ Kicsit sokallom a 47 mm-es méretet, de több helyen olvastam, hogy nagyobb súlyhoz szélesebb gumit érdemes venni.
Igazából 42 mm-est szeretnék. De ebben a fajtában nincs, csak 40-es. Land cruser 3mm plusban van 42-es, de az meg túl terepesnek tűnik aszfaltra. 80-90% aszfalton megyek.
De, ha azt mondjátok, hogy elég a 40 mm-es változata, akkor kicseréltetem arra, mert még úgyis beszerzés alatt van. -
jolti
senior tag
Köszönöm szépen a választ!
Esetleg a Schwalbe Land Cruiser Plus PunctureGuard HS450 Active-ot megnéznéd, hogy nem túl terepes-e városba? Mert akkor lehet ez lesz 42-esben. Az olyan pont köztes lenne. Mondjuk télen meg lehet jól jön ez a minta, mert én egész télen nyomon bicóval. -
jolti
senior tag
válasz Hasaggymeg #83512 üzenetére
Köszi, végigböngésztem 5x oda-vissza, ismerem már összeset elméletben... 😁
Én a ti tapasztalataitokra lennék kíváncsi.
Igazság szerint a Maraton lenne a jó, de az az anyagi kereteim fölött van... -
jolti
senior tag
válasz belaazallat #83515 üzenetére
Oksa. Köszi.
Pedig már az előbb biztos voltam, hogy jó lesz a 42... 😁
Amúgy az 3 mm-es réteg tényleg ér valamit, vagy csak látványelem'? Mert, ha nem kéne olyat vennem, akkor több gumi közül tudnék választani. Sajna elég sok a defekt. Mondjuk most rendeltem Slime-ot is.
Hasaggymeg
Tudom. A noname-eken kívül volt contim is. Azt nagyon szerettem, de most szeretném a Schwalbet kipróbáni. Sok jót olvastam róla. -
jolti
senior tag
Sziasztok!
Vettem Slime-ot.
A nejem bicójában olyan belső van, amit kb. egy hónapja ragasztottam meg, mert defektes volt. Azóta jó.
A kérdésem az lenne, hogy abba is bele lehet önteni, vagy érdemesebb lenne egy új belsőt venni bele és abba önteni?Gratula az új bicókhoz a tulajoknak! Szépek!
Más.
Rakjatok még képeket, olyan jó nézegetni a sok szép bicót! -
jolti
senior tag
Tegnap felraktam a 47-es Schwalbe gumit. Schwalbe belsőt, meg szintén scwalbe felniszalagot is vettem hozzá. Meg Slime-ot. Csak az utcában kerültem egyet, de sokkal kényelmesebbnek tűnik, mint az előző 40-es, amit a 19 yak felni 37-38 mm-re húzott össze. Mondjuk a 47-est meg 42-re húzta össze. De így pont jó nekem.
Meg sokkal masszívabb darab is. Elsőre nagyon tetszik.
Ha a maximumhoz, 5 bárhoz közelre fújtatom ( a súlyom miatt ), az jelenthet gondot? Csak azért kérdezem, mert már egyszer régen lefordult egy gumim a felniről. Sima, aszfaltos úton. Bár ott gondolom valami nem stimmelhetett. De a bicikli boltos anno azt mondta, hogy ne fújjam 4,5 bár fölé a gumikat. ( Gondolom ez hülyeség, mert gumija válogatja. )Viszont, ha már kiszedtem a kereket, akkor karbantartottam a hátsó csapágyakat. Takarítást és friss zsírozást kaptak. Bár még az eredeti is hibátlannak tűnt. Berner grafitos zsírt használtam hozzá. Szeretem elég jó zsír.
Azt szeretném kérdezni, hogy racsnisort érdemes, vagy kell-e leszedni tisztítani, karbantartani? Ilyen van a bicón. Ha leszedem, akkor kell tartani attól, hogy szétgurul' belőle valami?
Pont ma jött meg a leszedő hozzá. Jöhetett volna tegnap is, mikor kellett volna... -
jolti
senior tag
Nagyon nehéz dolog a kéklámpával való közlekedés. ( 13 évig tűzoltó autót vezettem, most 5 éve mentő autót vezetek). Ráadásul az csak a dolog egyik fele. A másik fele a helyszínen. Aztán megint úton a kórházba.
Mikor kiérkezel nem tudod mire számíthatsz, csak nagyjából az alapján, amit telefonon elmondtak az irányító csoportnak. Vagy jól, vagy kevésbé jól. Sokszor direkt félre vezetve. ( Lásd vaklármák.) Iszonyatosan jó reflexeket, mentális felkészültséget és előrelátást követel. Sokszor menetközben azon töprengsz, hogy vajon életben lesz az illető amikor kiérsz, vagy reanimálni kell. Ha igen, nehogy kint maradjon valami a kocsiban. Sokszor megbeszéljük, hogy mire számítsunk, te viszed a táskát, meg a defit, én viszem az oxigén palackot, meg a váladékleszívót, stb....
Vagy lesz e ott egy betépett drogos, vagy részeg, aki meg akar szurkálni majd, vagy letépni a fejed, mert ő ShonGuku.
Aztán ott van az is, hogy szinte mindenki kénytelen másod, illetve harmad állást elvállalni, mert az 130-140 ezer forint, amit mindezért képesek' fizetni nem elég ahhoz, hogy eltartsd a családodat.
De nem sajnáltatom magunkat ezt vállaltuk. Sokunknak ez az életünk. Csak azért írtam le, hogy kicsit belelássatok.
Amúgy én is sajnálom mind a kettőt, a lányt is és Bajtársat is. Mondjuk ettől függetlenül lehetett volna kicsit körültekintőbb a lány. Saját magát magát is megkímélte volna, meg a mentőst is egy élet gyötrelmétől. Plusz egy család is retteghet, hogy lesz a családfőnek még munkája, vagy nem.
Gondolom amúgy a sofőr is látta, hogy mindenki áll a zebránál és azért mert menni, nyilván nem hajt rá, ha ott jönnek, mennek az emberek. Nem számított rá, hogy a lány nem fog megállni. Biztosan ezerszer lejátszotta a fejében, újra és újra a dolgot.
A szirénára vissza térve, már én is kapcsoltam ki, Persze nem huzamosabb időre. Pl. mikor a babakocsi mellett a fülére tapasztott kézzel, megrettenve állt a kislány...
Sőt itt vidéken pl lovaskocsi mellett elhaladva is ki szoktuk kapcsolni, nehogy a sziréna hangjától megrettent lovak megvaduljanak és balesetet, vagy még nagyobb galibát csináljanak.
Nehéz dolog ez.
Remélem, és kívánom, hogy minden érintett fél minél előbb megnyugvásra találjon![ Szerkesztve ]
-
jolti
senior tag
válasz Hasaggymeg #84327 üzenetére
Sokszor nem. De van sok szép és jó oldala is.
Köszi. -
jolti
senior tag
válasz geotigris9 #84418 üzenetére
Jaja! Néha nem lehet.
Én lekopogom, közel 20 éve nyomom a kéklámpát balesetmentesen! Kop-kop-kop!
Pedig, -ha ez nem is Pest-, de itt meg rajtunk keresztül megy a 4 sz.halálfőút. Kb napi szinten jut egy komoly baleseti-mentés-elkrülés, ami a mi felkészültségünkre vezethető vissza. Le sem merem írni, bár mindenki tudja, hogy a románok miatt! úgy hajtanak mint a barom! Semmit és senkit nem néznek! Sokszor, mikor már a normális ember el kezd visszahúzódni egy előzésből, ő akkor kezdi meg az előzést.... Aztán csodálkozik, hogy mit keresetek 3-an egymás mellett.... Személy szerint én kitiltanám őket az országból. Nem statisztikai adat, de szerintem 10 balesetből 7-ben ott vannak! Vagy így, vagy úgy! Ráadásul az a rengeteg dzsuva, amit eldobálnak az utak mellett, az hihetetten.
Valaki itt fentebb írta, hogy nem mindenki való ide. Ez tényleg így van, viszont nem is fizetik meg rendesen az embert, így állandóan cserélődik a létszám és néha keveredik olyan közénk aki nem ide való. Sok olyat láttam, aki a 3 hónapos próbaidőt sem hosszabbította meg, mert ennyi pénzért ezt nem csinálja.
Tényleg sokan keresnek 130-140 ezret Mo-on, az tuti!
Viszont azokon nincs is akkora felelősség! Ha én, vagy az ápoló bajtárs elnézünk valamit, azon emberéletek múlhatnak, míg, ha egy tanár nem tanítja meg a szorzótáblát, na bumm, nem tudja fejből, hogy mennyi 7x8...
De én nem akarom túlragozni, csak válaszoltam.
JA és igen, tényleg szép dolog a mentés!
Kivéve, mikor az commotiós beteg hányását törölgeted a kollégád nadrágjáról, pólójáról, akkor nem olyan szép. :-) Főleg úgy, hogy mi már tudjuk, hogy minden hányásban van répa![ Szerkesztve ]
-
jolti
senior tag
Az előbb meg akartam nézni egy kávézót Debrecenben a Google maps-on.
Mi virít az ajtóban? Látom vannak bicósok is, akik szeretik a jó kávét. -
jolti
senior tag
válasz Csápájev #85322 üzenetére
Szerintem, ha a kampókon hajlítasz egy kicsit, de lehet, hogy nem is kell, akkor simán be tudod akasztani az első villa áthidalójába, meg a hátsó villák csatlakozásához, vagy csak simán a két felnibe és akkor fel bírod húzni a plafonig és nem lóg be semmit. Max veszel egy tekercs szigetelő szalagot és betekered a kampót, hogy ne sérse meg a fényezést. Vagy szlikoncsőt húzol rá.
-
jolti
senior tag
válasz noorbertt #86657 üzenetére
Én azon agyaltam, amikor feltöltöttem a gumikat Slime-al, hogy mi van, ha valamiért le kell cserélni a külsőket? Mondjuk elkopnak, vagy ilyesmi. Akkor hogyan engedem le a nyomást a belsőből?
Ha az órához hasonlítva kb. 20-25 pernél megállítom a szelepet, akkor elfolyik onnan a trutyi és gond nélkül le lehet engedni?
Neked nem volt gond?
Attól félek, hogy leengedéskor eltömíti a szelepet is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Hálózati / IP kamera
- ASUS ROG Ally
- PlayStation rajongói nyereményjáték
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- További aktív témák...