-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
Most má' mindegy, nem?
Használd egészséggel.
A nyeregmagasság jó? Alacsonynak tűnik. Vagy hosszú a kezed.
A kerékpár pedig egy jó lehetőség a fogyás segítésére, így érdemes nekiállni annak is.
A nyúlásmérő jó dolog, ne várd meg amíg ugrik a lánc. Bár ha sokat olvasgattál, akkor láttad, hogy ez is vitatéma, hogy mi a kifizetődőbb. Mindig láncot cserélni vagy szétkoptatni amíg megy.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Az összefoglaló elolvasása mindenképp dicséretes,nem sokan kezdik azzal. ...itt meg,ahol még IMIKÉVEL is türelmes egyikünk-másikunk,nem szokásunk senkit elküldeni sehova.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Érdekes,nem nagyon láttam kg felső határt a gumiköpenyeken,inkább nyomáshatárt szoktak jelölni.Ha mégis van,az összes terhelést jelentheti,hisz 180kg-ra amúgy sem sok bringát garantálnak.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Elvileg ha rajta ülsz is kábé 65-70 % esik a hátsó,többi az első kerékre,így reális az egy kerékre terhelhető 90kg.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
Ez egy érdekes bringa, úgy nevezett pedersen kerékpár. Legalábbis félig, de abból nagyon ocsmány, főleg ez a teló az meg minek. Maga a pedersen bringa amúgy nem hülyeség, azért a klasszik tanyabike terjedt el eredetileg és nem a pedersen mert szerencsétlen pedersen nem éppen állítható, ellentétben egy 56-os szokásos tanyabikeal ami kb. minden felnőtt embernek használható 165cm-től 2m-ig főleg ha női.
-
ivana
Ármester
[link]
Nem mai dolog... A tanyabike úgy 70-ig a normál bicikli (kb. 1900-tól adott a mai geometriája), mindenhol olyan volt mindenkinek, közlekedésre való. A sok macskakő és föld út miatt a háború előtt jóval ballonosabb kerékkel. Terepjáró képessége elég jó, viszont mivel váltó nincs a hegyeket nem szereti. -
LustaDick123
tag
Hasonló alkattal szintén trekkinget (enyém is matt fekete ) hajtok, és az előző bringámmal jártam úgy, hogy egy húzósabb lejtő után durrdefektet kaptam. 25-ös gumi volt rajta, és a súlyom miatt erősen fel kellett fújni, a felni pedig melegedett.
Kerestem én is súlytáblázatot, de nem találtam, csak nyomást.Ha ülésben megtalálod a legkényelmesebbet, akkor oszd meg légy szíves.
-
LustaDick123
tag
A klasszikus kocabringás vagyok, eddig kölcsönbringával karikáztam ("elmegyek Londonba mosogatni, lehet nálad a pincében addig a bringám?").
Nemrég ruháztam be egy bringára, és a gyári nyereg (Selle Royal SR-8230 lehet a fotók alapján) eléggé kényelmetlen volt az eddigi két használat után (2*45km). Bíztam benne, hogy esetleg tudod melyik kényelmes. :-)Nálam a motor viszi a pénzt, bár ahogy látom a bringázást komolyabban vevő olvtársakat egy ponton túl minden hobby vinni tudja a pénzt.
-
Dottore
addikt
Az tele fog ragadni dzsuvával de ne mosd le mert egy spéci anyag és amit ezután teszel rá az szintén tele fog ragadni. Lásd sokak kedvence Rohlhoff ami ragad mint a méz. Minimum 10 évig azt használtam, de aztán megtértem és Shimano lett a favorit. Gyorsabban kipereg, többet kell használni de tisztább a lánc.
[ Szerkesztve ]
-
geotigris9
tag
+ 1 A szemenkénti olajozásra.
(Ha ratyisabb idő van akkor érdemes sűrűbb olajat használni pl. téli időszak szárazabb időben jobb a hígabb olaj a kenésnek. + Amíg van rajta a gyári cucc addig nem fog rozsdásodni sem a lánc. )
TOPUKA Még elég steril az a gép.
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
TomMusic
őstag
Én is mostanában vettem új láncot (SRAM PC-850), és ezen is ragacsos cucc van. Elég vékonyan, de állítólag 200-300km-t is kibírhat. Nálam 70km óta van fent, és nagyon jól érzi magát, én úgy látom, az olajozott állapothoz képest nem szedi jobban a szutykot.
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
c4bB
csendes tag
használtat lehet találni 3 és 15 ezer között,de kézbe kell venni mindenképpen,mert általában nem tartják karban (évente csak egyszer-kétszer kéne szétszedni és megolajozni a forgáspontokat) és elkopnak a perselyek,ettől pedig kotyogóssá válik.ez egyébként a használati értékéből nem von le,nem tud szétesni stb,csak extrém esetben rendesen zörög rossz úton,ha nem ül rajta az ember.ezen a perselyek cseréje segít.
többféle súlyhoz árulják eltérő erejű rugókkal.
van elől hátul merev bringám,azzal _nekem_ még a magyar aszfaltos utakon is kínszenvedés menni,a csuklóm és a derekam is megsínyli.ugyanott ezzel a nyeregcsővel és egy sokak által lenézett suntour xcr sima rugós teleszkóppal egy óra után sem fáj semmim.
egészen biztos,hogy ehhez képest mondjuk egy olyan össztelós,ami itt sokaknak van,csúcs levegős telóval meg taggal,brain rendszerrel még ennél is fényévekkel jobb és kényelmesebb.
itt egy dolog lehet szempont,az hogy egy alap teló és egy ilyen nyeregcső 30-40 ezerből megvan,akár meglévő biciklibe is beszerelhető,míg a csúcs bringa 2-400k vagy éppen határ a csillagos ég,felhasználói élmény szempontjából viszont mindkét megoldás hatalmas javulás egy merev géphez képest.
azt mondják a hozzáértők,hogy a kemény ülés a jó,hozzáedződik az ember,nekem van 4 féle nyergem,kemény,puha,zselés,szivacsos,igazából nem érzek eget rengető különbséget,egy 20+ éves selle nyereg talán a legkényelmesebb,de az pont puha.
a keskeny nyereg néz ki jól,ezért adják olyannal (szerintem),de biztos van fiziológiai értelme is,ezt majd a többiek elmondják. -
pc360
addikt
- nem szeretek esőben tekerni, és főleg azért, mert a bringának nem tesz jót
- szar dolog állandóan újrazsírozni, takarítani a gépet, ha mégis esőznél
- inkább vesz az ember egy normális lámpát, minthogy ilyenre költsön
- egy csomó bringára nem lehet normálisat felszerelni
- a középrészt stb. amúgy sem védi meg az esőtől
- ha nem esőben tekersz, akkor meg minek
- súlya és plusz légellenállása van
- ocsmány (a legtöbb esetben)
- zörög, csörög, suhogKihagytam valamit? Szerintem a városi és a trekking egyedül azok a bicók, amire elmegy a dolog, náluk már megszokhattuk. A sportos vonal az meg a másik. Endúrón meg muszáj néha valami a sár ellen, de az tök más kategória.
Érdemes megnézni, milyen egy trekking, és egy fölöslegesktől lecsupaszított cross kategória, utóbbi már normális kormányszárral és kormánnyal. Megeszem a kalapom, ha valakinek az első jobban bejön a külsejét tekintve. Persze, trekkingből is van az, amit elfogadnék, de csak a haszna miatt, másodgépnek, hogy legyen mit gyilkolni szar időben.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
geotigris9
tag
Ez mondjuk nem rossz egy outira szerintem.[link]
Az első sárhányónak a végén is van ,,lifegő,, az nem egy rossz dolog./nincs a linken/ (De ,,sportolós,, outira nem raknák sárhányót ha volna olyanom én sem.)
A szaladgálós outimra viszont belsőből csináltam hozzá és rá lett szépen szegecselve nem eseik le és elég konszolidált rajta, ha ilyen nincs a sárhányó végén bajosan ér valamit. Az más kérdés, hogy van sok sárhányó ami egyáltalán nem ér semmit.
Ha melóba vagy akárhova el kell menni szakadó esőben nem árt ha van. De én is ott látom igazi értelmét ahol annyira a dizájn meg a + tömeg nem számít és jó ha van. Van olyan bringa és sárhányó ami esztétikus meg jól használható is funkcionálisan. De sokszor nem ilyet látni bringákon ez elég ritka.
Azért egy jó sárhányonál elfelejtheted a hátizsák meg a ruhád takarítását, nem mindegy csak kapsz esőt és vizes leszel vagy még a fejed búbjáig sárfoltos.
Sokszor ha esőben kell elugranom valahová gumicsizmát kapok fel a végén csak azt kel lemosni azon azért lesz némi sárnyom egy esős tekerés után.
Az újabb minőségibb darabok amik nem fúl fémből vannak nem zörögnek ha jól fel vannak szerelve egy alkalmas bringára.
Régen anno elvittem nővérem csigáját sokszor na azon teljesen fém volt az mindig elkezdett zörögni ...
Manapság ez még a régi tanyabringákon lehet.
Amúgy meg a nagy hátránya sárkányoknak még, hogy könyen sérülhetnek deformálódhatnak nagyon kell rájuk vigyázni. Bele érhet a lábad a sárhányóba is (ez bringa specifikus is) nem lehet a bringát elfeledkeztetni sem tömegközlekedésnél pl. vonat jól jöhet.((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Boltba leszaladni,max 1 óra a nyeregben talán,de hosszan túrázni,sportosan nyomni kétlem,hogy jó az a nyereg.Széles és túlpárnázott,egyenes derékkal,rövid távon ajánlanám,nagy seggűeknek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
Azért, mert ha olyat rak fel, ami véd is, az körbe öleli a kereket, és az a sár, amit a kerék kidob, mind a sárhányó és a kerék közé szorulna. Gyakorlatilag 5 percig tudná szolgálni a feladatát, utána megszorítja a kereket, és lehet bedobni a sárhányót a fák közé.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Dottore
addikt
Pár szót a nyergekről.
Azzal kezdeném, hogy lemérem az ülőcsont távolságát, aminek az eredménye adni fog egy olyan értéket, hogy annak alapján már tudni fogjuk milyen széles nyereg a megfelelő. Egy kartonlap kell hozzá, ezen felhúzott lábbal ülünk pár másodpercet, majd utána egy krétával átdörzsölöd és az így láthatóvá vált kör alakú lenyomat közepét összekötve leméred. Általában 11 cm vagy felette 140 cm, illetve szélesebb nyergek közül kell választani, 11 cm alatt pedig marad a szokásos 138 szélességű nyereg. Ez egy ökölszabály de még mindig sokkal jobb mintha nem vesszük figyelembe.
A másik dolog a nyereg puha vagy épp keménységének kiválasztása. Látszólag a puha nyereg a jó, hiszen azon kényelmesebb ülni.
Gondoljuk végig a következőket. Mi történik ha ráülünk egy kemény falapra? Meg fog fájdulni az ülőcsontunk mert nyomja a kemény textúra. Ezek után ha a fenekünk alá teszünk egy puha vastag anyagot már nem kényelmetlen, ellenben ahogy a két ponton besüllyed, középen kiemelkedik és pontosan az történik ami a legrosszabb, finoman de nyomni fogja a lágy részeket.Azt gondolom a jó nyereg kemény, lehetőleg lapos, semmiképp nem süppedős szivacs, viszont rugalmas műanyag alapra van készítve és olyan szélességű ami megfelel az adottságainknak. Egy ilyen nyergen elképzelhető, hogy hosszútávon fájni fog az ülőcsontunk, de annak az a dolga, viszont egészségügyi problémánk nem lesz tőle.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
Aki nem akar saras lenni, az nem megy az erdőbe, ennyi. Mer' ugye ha valaki k*rvának áll, ne csodálkozzon, ha megb*sszák.
-=RelakS=- : Nem, nekem olyan volt, hogy a támvillát rakta meg úgy sárral, hogy nem fordult el a kerék. Akkor a bringát akartam eldobni, de aztán megoldottam.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Dottore
addikt
Lehet elszúrtam talán nem kartonlapot kellett volna írnom.
Ebben a videóban megtalálod a helyes megoldást. -
Hasaggymeg
Topikgazda
Még a 18-at is soknak tartom.Ne érts félre,de nem a hátsód nagysága az irányadó,hanem az ülőgumóid közötti távolság,vagyis a csípőd szélessége.Én 187cm magas vagyok és a széles kategóriába tartozok a 140mm tiszta ülőcsont távolságommal.(155mm BBB nyerget nyúzok). Bár nem kizárt,de nagyon magas (nő ) kell légy ahhoz,hogy a tiszta ülőcsont távolságod 180 mm legyen.
(#83097) Because...a második képen az a letörés már sima CC gépeknél sem ajánlott! ...amúgy,ahogy most elment a hó látszik bizony,hogy siralmasak a bringautak!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
pc360
addikt
Senki nem mondta, hogy ne tekerj esőben. Én arról beszéltem, amit kérdeztél, hogy általában miért nem raknak az emberek sárvédőt.
Ha van sárvédőd, akkor ugyanúgy takarítani kell a gépet, semmit nem változtat a dolgon. Max egy kicsit kevesebb szart kell levakarni a nyereg alsó feléről és a hátadról, és kb. ennyi. Ha te full sárosan hagyod a felniket, agyakat, láncot, középrészt, akkor nem szóltam.
Túl csupasz... dehát az maga a bringa, nem pedig a mindenféle kiegészítői. Számomra ez olyan, mintha azt mondanád, hogy kosárral igazi a bringa. Hát.... van az a vintage típus, amire ez igaz is lehet, de leginkább nem jellemző.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
geotigris9
tag
,,nővérem csigája,,
Csináltam egy képet így oldottam meg kb. fél arasznyira van a földtől az elő lifegő és egy kidobásra szánt monti belső lett felhasználva. (Tipp: ollóval kieresztve vágva a rossz belsőböl még befőttes gumi is nyerhető, ha szükséges.)((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem zárom ki a 18cm-t sem,csak soknak tűnik.Ha a főváros közelében lax,akkor pl. a K2 bringaboltban megmérheted magadnak.A bringaexpón is szoktak lenni ilyen mérőeszközök,de egy ilyennel is tökéletesen meg lehet mérni,ilyesmi van a mérőkön is,a zselében megmarad a nyomás pontos helye.Amúgy meg a kartondoboz is jó,csak jól kell mérni.
A mostani nyerged egyértelműen túlpárnázott és míg ülőcsontjaid besüppednek és nem is tartják súlyod,az egész párnázás bepréselődik lágy részeidbe agyonnyomva azokat.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Felszerelte a villára,egy a telefont egyenletesen a tárcsára nyomó rugós szerkezettel,majd miközben Nepálban ereszkedett és fékezve forrósította a tárcsát,izotóniás itallal hűtötte a vágási felületet.Na?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nekem Conti van és meg vagyok elégedve vele.
(#83233) zack...ha olyan jó is amilyen szép,nem lesz baj vele.Úgy látom kissé visszafogottabb az ívelése mint a TRK-nak.,melyen tényleg csak egy helyen lehetett ülni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
120kg-hoz nem feltétlen baj a ballonosabb külső. Azért egy 37-est már nehéz felütni, de lehetséges ha le van eresztve, 47-est már jóval nehezebb. Illetve az is súlyfüggő mennyire mászik ki a kanyarból döntésnél, és ez a 47-nél kisebb nyomás lesz mint egy 37-esnél. Szóval szerintem nem baj, ha a 47-est választod, de tudnál menni egy vékonyabbal is. Inkább nyomás függő a gördülési ellenállás.
-
belaazallat
addikt
Hali!
"Kicsit sokallom a 47 mm-es méretet, de több helyen olvastam, hogy nagyobb súlyhoz szélesebb gumit érdemes venni."
Ez hülyeség. Akkor a 125kgom hoz nem használhatnék országútit. Trekkinben mindegy milyen "keskeny" a gumi, az a lényeg, hogy képes legyen minimum 5,5-6 bár nyomást elviselni.
A trekkingen országútra ilyet használtam 2 évig 35-ös kivitelben. gyártói oldal: [link]
Most az országútin, meg a fitness bringán is 25-622-es gumit használok, ha már 7bár van benne nem ütöm fel, ha okosan megyek vele.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
belaazallat
addikt
A futó felületen mindent kivéd a defektgátló réteg, de ha az oldalába kapod, ott nincs ami kivédje. Mentem már keresztül üveg cserepen, éles fémen, a futófelület felől semmi nem jutott be a belsőbe.
Viszont egy napos Balaton kerülésen kaptam oldalról tüskét, azt a slime se fogta meg.(Nem slime volt benne, de defektgátló folyadék). Ez inkább szerencse kérdése."Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
rétisün
veterán
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Hát nem egy leányálom,az biztos,minden tiszteletem!
(#84318) Crytec210...akkor már nem is vagy Decás?!
(#84319) rétisün ...és akkor oda még mindig kell egy hajtókar lehúzó is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
geotigris9
tag
Azért írtam, nő a baleseti kockázat mentőzés közben a- hogy szokták mondani benne van ez sajnos a pakliba, nem lehet kivédeni az ilyen baleseteket mind. Lehet olyan mentős pilóta akinek semmi komolyabb nem csúszik be munkája során, de ez olyan mint az orosz rulett vagy bekapsz egy ,,kamikazet,, vagy nem, nem lehet kivédeni minden balesetet. Azért igen respekt meló ... hivatás, mentősnek lenni. Ha a dolgok másképpen alakultak volna nálam lehet mentőznék.
Jó érzés életeket menteni, meg nem ész nélkül száguldozni mindenen keresztül és az sem egy elhanyagolható szempont, hogy nincs két egyforma nap. Az más kérdés, hogy anyagilag sekélyes a fizetés, de nagyrészt sok mindenhol elmondható kis hazánkban sajnos. Hozzá tenném ezek a száguldozó mentős videók kifejezetten nyugtatóan hatnak rám amúgy.
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
Nem tudom a románok mit küldenek az utakon, de az oroszok sem lehetnek piskóták mert balesetes válogatásban biztos lesz pár ruszki bejátszás. Bár úgy tudom ott elég elterjedt a kamera kocsiban, de nyilván nem CSAK ezért van a sok ilyen videó fent.
Így első YT találatra: [link] (+ 18)[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
-=RelakS=-
veterán
Meg az is kedves, hogy amíg ti mentitek az életet, addig a "talpraesett" lenyúlja a GPS-t meg a pénztárcádat.
Más:
Kerékpárverseny befutó
Link, mert nagyképItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Apple notebookok
- 15 éves az első androidos Samsung telefon
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- OLED TV topic
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Autós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- További aktív témák...