Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #1998 üzenetére
Autós boltba nekem másnapra meghozták, próbálkozz az egyikben. Nekem 1550 ért hozták meg, neten van 1300 alatt is azt hiszem.
(#1999) M_o_g_y_i
Szerintem ez a zsír jó lesz oda is.Egyébként a saját bringáimon, meg haveromén kísérletezek egy fémfelület nemesítő zsírral. Xado CV Baromi kemény ragadós undormány, kormánycsapágyba szerintem több mint jó, majd kiderül kónuszos meg iparis agyakba mit teljesít, csak használni kéne a bicikliket.
Shimano Ultegra középrész is fel lett vele töltve, meg look pedál.. shimano pedál..[ Szerkesztve ]
-
M_o_g_y_i
őstag
válasz ---Lasali--- #1997 üzenetére
Hétfőn nézek valami jobb zsírt én is, kell majd a mociba (kormány-, kerék- és lehajtás-csapágyakhoz) és a bringához is.
Shell-t gondoltam, abból tudok most "kunyizni" (elvileg).[ Szerkesztve ]
4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
superecneB
őstag
Itt egy Guide Sajna nem kapható tudtommal hozzá semmi dugasz. Régebben XT-hez mintha láttam volna. Hoppá
(#1997) ---Lasali---
Mindenképp megnézem ezt a zsírt. Lehet vajon kapni Debrecenben? Wow és kapható 1671 Ft nem is vészes.
Ha már szétkapom úgyis állítok a csapágyhézagon tehát ez fel sem merült bennem, de tényleg most, hogy írod, úgy rémlik már régebben is hívtad fel erre a figyelmet! -Köszi a tippet![ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz superecneB #1992 üzenetére
Én most a műhelybe MOBILGREASE XHP 222 zsírt vittem, ezt rakjuk a jobb csapágyakba. Még tesztelés alatt áll, de az állagát és minőségét tekintve az egyik legjobb zsír amivel eddig találkoztam, és nagyon olcsó!
Sima LT 2EP az egy szar, az LZS 2EP régebben jó volt, de az is iszonyú olajos, víznek egyáltalán nem áll ellen. LZS 2 ep még nyúlós volt, viszont az LT 2ep darabos izé, olyan az állaga mint az őszibarack lekvárnak. Az említett mobil meg szinte döbbenetes, kihúzod belőle a kést, és 5 centin keresztül húzza maga utána kés a zsírt, doboz oldalán miliméternél vékonyabb csíkokba ott van a zsír pár centin keresztül végigtapadva, attól hogy kiveszem belőle kést ahogy belenyúlok.Shimano agyak nem attól darálnak hogy kevés benne a zsír vagy rossz, ezektől maximum zörögnek benne a golyók, a darálás attól van hogy túl szorosra vannak állítva gyárilag. Ha beteszed akkor még jobban megszorul, és tönkre megy normális élettartamának a tizede, huszada alatt.
-
lecsokolbi
aktív tag
válasz superecneB #1992 üzenetére
Motorexnek a fehér zsírja elég jól működik. Próbálhatnál olyat.
- Mindenki hazudik! -
-
Zebu
addikt
válasz M_o_g_y_i #1983 üzenetére
A jelenlegi alivio szettem is 9-ces. Annyi bajom van vele, hogy nem tudom a fékkart mögé tenni. Mármint jelenleg markolat, fékkar, váltókar van. Sajnos nem tudom a váltókart és a fékkart megcserélni, mert az alivio olyan fomr,a hogy ezt nem teszi lehetővé.
Egyébként hogyan kellene lecserélni, hogy pontos is legyen?? Bovdenek maradhatnának csak a váltókart kellene...
[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
Jó hír, hogy (szvsz) jól sikerült a matek vizsgám, cserébe lesántultam egy kicsit a bal lábamba... Pedig csak egyszerűen fel akartam kelni a székről, erre egy csontdarabocska elhagyta a helyét. Így jár, akinek hirtelen sok lett a szabadideje.
Holnap viszont bringás idő lesz, így azt nem fogom kihagyni.
-
superecneB
őstag
Valaki használt már ilyet?
SKF LGMT 2/0.4
Shimano XT-756-os kónuszos agyaimat szeretném újrakenni. (Az egyik vadi új, de úgy tudom gyárilag elég spórolós a zsírral a shimano, így kézben megforgatva valóban kicsit darabosnak tűnik a mozgása, de nincs még befűzve, tehát egy kis teherrel biztosan szebben forog)Van itthon MOL Liton LT 2EP-m ha esetleg ez is jó. Állítólag ez jó vízálló képességgel és terhelhetőséggel rendelkezik.
-
Tomi_Sci
őstag
válasz ---Lasali--- #1989 üzenetére
Azért kérdem mert 32-es kulcsom van és nem olcsóak a jobb fajták
Közben találtam képeket az XLC-ről: [link]Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Tomi_Sci
őstag
válasz ---Lasali--- #1982 üzenetére
Amúgy ezekhez 32-es kónuszkulcs kell? Ha jól tudom az a szabvány,
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Teasüti
nagyúr
válasz lsebestyen #1986 üzenetére
Hát a kő definíciója nálam a kavics után és a szikla előtt.
Olyan öklömnyitől a fej nagyságún át, még sziklák is előfordultak szép számmal beágyazódva az útba.
Hát gondolhatod, hogy milyen zúzás volt, ha elhagytam a sárvédőmet!![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Innen senki nem volt véletlen a pécsi Mecseki Hegyikerék teljesítménytúrán?
Vagy 50-en voltunk és még mindig nekem van a leggyengébb gépem és majdnem a legfiatalabb is voltam.
Hihetetlen milyen bringákat láttam, mintha a Bikemag cikkeiből elevenedtek volna meg a Meridák, Cannondale-ek, Konák, Specik, Kellys-ek.
Meg öltözékben sem szenvedett hiányt a mezőny, így végignézve a társaságon itt nincs is semmiféle gazdasági válság.
A bringák harmadán rókák voltak és úgy fele össztelós gép volt. Karbonvázak is voltak szép számmal és volt nem egy, amibe szerelmes lettem.
Speci rókákkal. Az a gyengém.
Tökre elszégyelltem magam a kis xt-s Mistral-ommal, mint két éve ugyanitt a Neuzerrel.A túra nagyon gyilkos volt, félholtan jutottam haza.
Fellazult, eső áztatta csúszós utakon mentünk, ami eleinte turista utak voltak, később már inkább erdész utak, meg szerviz utak. És minden útfajtát víz mosta kövek tarkították, meg agyagos sár. Illetve ahol nem volt sár, ott éppen csak annyira volt süppedős, mintha keményebb homokon mentem volna. A futófelület csíkot húzott végig, bár el nem süllyedtem. Ez azért volt jó, mert minden energiámat elvette és alig tudtam gyorsítani. Jah nem, nem tudtam gyorsítani, nagyon hamar elment a lendületem.
A többiek felfelé általában lehagytak és nem azért, mert keményebbek, hanem mert én nem tudtam kiállva tekerni.
Félterep gumim van, aminek a közepe teljesen sima. Hát nem volt vicces ezzel végigvinni a túrát.
Még jó, h volt spd-m, mert ha nem tekerek hatékonyan, akkor elforog a kerék. Ergó végig ülve kellett felmennem mindenhol, kizárólag a saját erőmből.
Mindkét térdem fáj most órákkal a túra után is.
Meg nulla oldal tartása volt a gumiknak, maximálisan ki voltam téve a nyomvályúknak, folyamatosan azért káromkodtam, mert lecsúsztam a nyomról és sokszor okozott kellemetlen pillanatokat a becsatolt láb, elég nehezen tudtam csak lelépni ilyenkor, egyszer estem is csak az spd miatt.
Egyszer meg a sár miatt, olyan mintha hóban mentem volna. Nem én irányítottam a bringát, hanem úgy benn ragadt a nyomvályúkban a sáros szakaszokon, mintha egy kanyargós sínre lett volna rögzítve. Én meg győztem tartani az egyensúlyt.
Ha ezt előre tudom, akkor nem indulok ezen a túrán.
Bár voltak sárvédőim, így is térdig tiszta retek lettem, a cipőm egy élő sár.
Az első sárvédőt vhol meg elhagytam és csak hazafelé eszméltem rá erre (egy SKS Shockboard volt ).Jut eszembe, az még üzemszerű felhasználás egy XC könnyített versenybringánál, ha köves utakon megyek úgy 30-cal, pár méteren 40-nel? Vagyis 10-20 centikre ugrál alattam a merev vázas bringa ilyenkor.
Mert erős a gyanúm, hogy ide már fully kéne, abból is már-már Enduro, de egyáltalán nem éreztem a bringa határait. Vagyis nem éreztem, hogy ez fájna neki. Még nem esett szét alattam.Tapasztalatok:
- Két teli kulacsot kár felcipelni, ha van fent is kút.
- Kell vmi bütykös gumi. Meg új sárvédő. -
lorcsi
veterán
S.O.S
debrecenben keresek a mai nap és a holnap délelőtt folyamán iylen kazettaleszedőt
ha van akinek van, ne tartsa magábaneladó: vadi új soundcore motion+
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tomi_Sci #1981 üzenetére
Ricsit azt annyira nem, többit meg az a baj hogy nem láttam még belülről, így nem tudok biztosat mondani sajnos. Én így látatlanba az acort venném.
Jah egyébként igen, amelyikbe anguláris ipari csapágy van, abba lehet csapágyat cserélni, már ha kapsz hozzá.. nem kell a csészét kivenni a vázból.[ Szerkesztve ]
-
Tomi_Sci
őstag
válasz ---Lasali--- #1980 üzenetére
Szóóóval akkor te melyikat ajánlanád?
Az XLC jobb lenne mint a Ritchey? Vagy az is bőven elég?Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tomi_Sci #1949 üzenetére
Annyi szokott változni, hogy melyik mennyit emel a beépítési magasságon, valamint hogy felül mennyire nyúlik túl a vázon. Számottevő hiba ami előfordulhat, hogy magasabb csapágy szettet veszel mint ami volt, és rövid lesz a villa nyaka.
A BBB az alu csészés, elvileg abba van egy ipari csapágy, az elég jóféle cuccnak néz ki, élőbe még nem láttam.
A ricsi az egy kő egyszerű acél csészés dolog.
Az XLC meg az Acor valószínűleg ugyan az lehet belülről.. azok is aluból vannak, viszont szerintem úgy van beléjük rakva az acél csésze, nem hiszem hogy ezek is iparisak lennének, szét kéne kapni megnézni...
Igazából mindegyik szeret beázni, az iparisnak szokott lenni egy plusz tömítése, azok kicsit jobban bírják, de mindet beépítés előtt szét kell borítani, és jól telekenni vízálló zsírral.[ Szerkesztve ]
-
Zebu
addikt
Szerintetek érdemes lenne lecserélnem az alivio váltókarokat deore-ra?
-
M_o_g_y_i
őstag
válasz marcusa #1970 üzenetére
Áhh, nem lesz jó.
Ennek középen vannak a csavarjai.
Az Alivio hajtóműé viszont 99%, hogy igen.
Annál is a legnagyobb fogaskeréken vannak a furatok.(#1972) marcusa:
[ Szerkesztve ]
4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
attiati
veterán
Az mitől lehet, ha a kormány alapból jobbra akar fordulni menet közben, ha elengedem?
Gondolom ez így nem normális és nem azért van, mert a bicikli súlypontja is a tengelytől jobbra van. -
M_o_g_y_i
őstag
Pumpa: ilyet, csak más néven és olcsóbban (~4500 Ft-ért) rendeltem Kínából, f@sza erős, a teleszkópot is simán felfújja, pedig 9,5-10 bar kell a súlyomhoz bele.
[ Szerkesztve ]
4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
Zebu
addikt
-
Zebu
addikt
Nem tud valaki adni 2db kulacsrögzítő csavart? Ami gyárilag a bicón van nem elég hosszú, hogy feltegyem a kulacstartót és a pumpa tartóját is. Vagy ha nincs ilyen, akkor hol találhatok efféle csavart?
(#1960) marcusa:[Ennek] a hajtókarnak a védője. Nekem nem kell. De nem értem hogy leszel olajos. Érdemes lenne megtisztítani a láncot és újra olajozni igazi láncolajjal. Valami sűrűbbel. Az nem normális, hogy összecsapkod.
[ Szerkesztve ]
-
marcusa
addikt
-
Zebu
addikt
válasz Tomi_Sci #1957 üzenetére
Basszus valami baj van velem akkor, mert tök az rémlik, hogy 10 körül tud. Igaz nekem még reégebbi változat van belőle.
Ilyet használok még országútin: [link]
Bár eddig nem kellett országúton defekt miatt használnom szerencsére.
(#1955) Cathfaern: Lemértem többször is magam. Hm mindegy Nekem inkább a másik vált be Ezért próbáltam a bodyscanninget, hogy kiszűrjem a mérési pontatlanságot.
(#1956) marcusa: Alivió védőt szivesen odaadom ha kell neked Én leszedtem. Inkább csíptesd össze a nadrágszáradat.
[ Szerkesztve ]
-
M_o_g_y_i
őstag
A legújabb bringára vonatkozó szabályok hol érhetők tetten?
Telepakoltam a küllőket ilyen reflektorral, de nem tudom e mellé kell-e még a borostyán színű is, vagy sem?Lesz nemsokára (heteken belül) egy pár jó állapotú Hayes 160mm-es tárcsám pluszban, csak városi használatban volt és az se sokat.
Majd feldobom apróra is, ha aktuális.[ Szerkesztve ]
4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
Tomi_Sci
őstag
Egy outi pumpa mindenképp kell majd, de a montira elég lenne nekem kevesebb nyomás is. Az egy dolog hogy 5 bar-t írnak rá, volt már hogy a pumpatestről lerobbant a fej hasonló nyomásnál
A Mammoth-ról a hivatalos honlap is 6bar-t ír.
Akkor a jövőbe tekintve: ti milyen országúti pumpát ajánlotok 5k körül?
A montihoz meg megveszem a Lidliset.Szerk: Ja, és BBB-t mégegyszer nem veszek
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
marcusa
addikt
Sziasztok!
Az első lánctányéron nekem nincs ilyen műanyag védő, ezért minden alkalommal tiszta olajos lesz a lábszáram. 4 csavarhely van a külső lánctányéron, viszont ahogy mértem, 15cm van a szemben lévő lukak között. Keresgéltem és ilyeneket találtam: http://ebike.hu/termekek/hajtas/hajtomu-alkatresz/hajtomuvedo/17331_prowheel-muanyag-hajtomuvedo/
De itt is és a vaterán is amit találtam, 17cm-s luktávolságot adnak meg. Kisebb nem is létezik?
Köszi:-)
-
Tomi_Sci
őstag
Erről vélemények? Hány barig bírja? SOS kéne egy pumpa.
Tegnap egy hosszú karika közepén kaptam egy defektet (1200 km után volt az első defekt az olcsó CST slickkel, nem rossz), és a második fújásnál ismét cserbenhagyott a BBB Windgun-om. Szerencsére 20 perc után jött egy csaj a helyi bringás egyesületből és kisegített, megmentett 20 km tolástól.Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
-
Cathfaern
nagyúr
A bicikli méretek nem a top tube lenght-nek felelnek meg, hanem a seat tube range c-c-nek. Illetve nézd hozzá a stem length (stucni), illetve saddle setback (mennyire tolod hátra a nyerget) értéket is. Ezek legalább annyira befolyásolják, hogy mennyire tűnik kicsinek a bicikli, mint a váz mérete.
Illetve mikor ráültem a lentebb engedett nyeregre, én is úgy éreztem, mint ha túl kicsi lenne. De miután megszoktam tényleg sokkal jobb lett.
[ Szerkesztve ]
-
Tomi_Sci
őstag
válasz ---Lasali--- #1946 üzenetére
Nos akkor linkelek:
Ritchey Logic
erre pár napja még augusztusi beérkezést írtak, nem tudom most lehet-e kapni
acor (cartridge)
XLC
BBB hiperszuper
A BBB-t kicsit drágállom, nem tudom mennyi pluszt nyújt. Gyakorlatilag ez olyan, hogy nem a csapágygolyókat cseréli idővel az ember, hanem beviszi a csapágyat a boltba és adnak egy komplett újat?
Feketét szeretnék, illetve jó lenne ha 32-es kónuszkulccsal működne, ne kelljen már abból is másikat vennem.
Egyébként a BBB-nél megadott adatokra nekem oda kell figyelnem, vagy csak az 1" a lényeg? Tehát vázak/csapik szabványosak?Felhasználás: az első országútimba Időjárásról annyit, hogy zuhogó esőben nem indulok el, de ha útközben elkap azért ne ázzon már be.
Köszi
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Cathfaern
nagyúr
Köszi ez nagyon bevált Mint kiderült a nyereg elég rosszul volt beállítva a biciklin (bár annyira azért nem, mint a másik írta) Lentebb is került, illetve hátrébb is, kezemnek is jobb lett így, a lábamnak pedig drasztikusan... Sokkal könnyebb lett erőt kifejteni, "száguldottam" fel olyan dombokon, ahol máskor küszködve tudok csak felmenni. Szóval egy nagy plusz ennek az oldalnak, ajánlom mindenkinek! Csak a pontos mérésre nagyon kell figyelni, mivel kis eltérés is nagyon nagy beállításbeli eltérést okozhat (ahogy írják is, érdemes többször mérni és átlagot venni).
Egyébként az "Eddy" szerint állítottam be a biciklit (amennyire tudtam, stucniból is rövidebbet ajánl ugyanis, mondjuk ezt sejtettem amúgy is).
Illetve itt van MTB-re is kalkulátor, korábban valaki ilyet keresett...Más. Topicban volt már linkelve ez: cat ears (cat-ears). Mindig is zavart a szélzaj (főleg mióta outizok és gyakrabban vagyok 30km/h közelében, illetve felett), gondoltam egy esélyt adok neki, kipróbálom. A leghatékonyabb verziót rendeltem (Classics I). Tapasztalatok:
+ Tényleg drasztikusan lecsökkenti a szélzajt, először számomra is hihetetlen volt mennyire. 28-30km/h-nál alig hallani még bármit is, körülbelül olyan érzés, mint ha 16km/h-val tekerne az ember. 35-36km/h-nál még simán hallani a madárcsicsergést 40km/h felett már kezd visszatérni a "nem sokat hallani a környezetből" érzés, de még itt is jelentősen halkabb, mint nélküle.
+ Nagyon nagy előnye, hogy a szélzaj mélyebb frekvenciájú lesz tőle, szóval magas visító hang helyett mélyebb búgó hangra vált át, ami azonos zajszint mellett is sokkal elviselhetőbb.
Amire figyelni kell, hogy mindenképp szorosabbra kell venni a sisak pántját, mert egyébként nagyobb tempónál elemelkedik az ember fejétől, és átfúj mellette a szél. Nem kell hogy szorítson, annyi a lényeg, hogy a cuccot a szél ne tudja elmozdítani az ember feje mellől.
+ Nem várt pozitívum volt, hogy erős (szembe) szélben sokkal kellemesebb tekerni, nincs az hogy teljesen megsüketül az ember egy-egy erősebb fújáskor (pedig a héten 20-30km/h-s szélben is tekertem vele)
+ Konstrukcióból talán triviális, de úgy gondolom célszerű leírni, hogy csak a szélzajt csökkenti. Szóval autók hangját, beszédhangot, stb. egyáltalán nem. Sőt a kisebb zaj miatt hangosabbnak is fogja ezeket hallani az ember. Még nem szoktam teljesen hozzá, és rendszeresen azt hiszem hogy a sarkamban van már az autó, pedig még jó 100-200m-re van tőlem...- Ugyebár sisak kötelező hozzá, ráadásul a pántját be kell rendesen csatolni, akit bármelyik zavar, annak nem biztos jó választás (bár megjegyzem biztonság miatt ez nem kéne hogy téma legyen... )
- Miután lényegében szőr, ezért melegít. Szerintem nem vészes mértékben, de nyilván be fog izzadni alatta az ember bőre nagy melegben. Bár szvsz 30 fok felett totál mindegy, úgyis le fog izzadni az ember, legkésőbb mikor leszáll a bicikliről. 30 fok alatt meg nem érezni hogy melegítene. Mondjuk szerencsére semmilyen értelemben nincs kritikus helyen, ma tekertem 30 fokban, egyáltalán nem zavart Felteszem a Classic II ilyen téren kényelmesebb (ott az arc felőli oldalon nem szőr van), bár megjegyzem tapasztalatok alapján nekem fenntartásaim vannak annak a konstrukciónak a hatékonyságáról (ugyanis ha picit is befúj a cucc és az ember feje között a szél, akkor ugyanolyan, mint ha nem is lenne). Egyedül arra leszek kíváncsi, hogy hosszabb távon az izzadság nem fogja-e kikezdeni. De könnyen tisztítható, szóval elvileg ez nem probléma
- Hülyén néz ki. De tényleg Szóval aki biciklivel jár csajozni, vagy kinézet fontosabb a komfortnál, annak nem ajánlott (de ugyebár vannak kevésbé látványos konstrukciók is, csak azoknak a hatékonysága is kisebb). De létezik egy Classic Pro nevű modell is, az kevésbé látványos, illetve vannak olyan modellek is, amik nem szőrből vannak (de azok kevésbé is csökkentik a szélzajt)
- Mivel mindent jobban hall az ember, ezért a bicikli esetleges nyekergéseit, nyöszörgéseit is jobban hallani
Összegzésben:
Azt felesleges elvárni tőle, hogy megszűnjön a szélzaj, mert arra nem képes. Viszont drasztikusan lecsökkenti azt (teljesen helytálló amit a weboldalon írnak, hogy kb. 50%-al csökken, illetve az ott található hanganyag is reális, tényleg ekkora a különbség), szembe szélben is sokkal kellemesebb tekerni. Szóval drasztikusan megemeli a biciklizés komfortérzetét. Környezetedet, autókat, madarakat (nekem ez fontos szempont ) sokkal jobban hallani. Városi közlekedésben is jó szolgálatot tehet, illetve aki szereti a természet hangjait, azoknak is nagyobb élmény ezzel tekerni.
Szóval összességében én egyértelműen ajánlom azoknak, akiket valamilyen okból zavar a szélzaj. Egyedül az ára lehet visszatartó erő, nekem 4200 Ft-ra jött ki. Ebből 1100 Ft volt a postaköltség, szóval csoportos rendelés esetén ez csökkenthető... Nyilván nem olcsó, viszont erre a problémára más megoldás nincsen, szóval összességében szerintem megéri az árát.Egyébként ma sikerült 40 percet áznom (osztrák oldalon kb. pont arra jött egy zivatar amerre tekertem, beállóba vártam is 10 percet akkora szél lett, illetve a közelben csapkodtak a villámok), szóval ma készültem Zánkára...
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tomi_Sci #1945 üzenetére
Nem tudom mennyit akarsz rászánni, valamint milyen a felhasználási terület, mennyit akarsz vele menni, időjárási viszontagságokat ki kell-e bírnia. Igazából nagyot tévedni nem lehet kormánycsapágy ügyileg, persze ki lehet fogni kicsit idiótábban tervezett darabokat, de ha nincsenek nagy igényeid akkor mindegy melyiket veszed meg, maximum linkelj be párat, hátha ismerem őket személyesen.
Nyilván lehet találni olyat aminek jobb a tömítése, esetleg tűgörgős, ezek jobban bírják. Aztán van olyan ami cartridge szerű, ezekből az egyszerűek úgy néznek ki, hogy nincs golyós kosár, golyóval fel van töltve a csésze, be van rakva a kónusz, és a kónusz be van fogatva egy műanyag vagy fém gyűrűvel hogy ne essen szét, ezt mondjuk én szeretem kerülni, mert nehezebben karbantartható, gyárilag nincs bennük általában zsír, szétszedni macerás, és a többségük ugyan úgy beázik mint a sima golyókosaras.[ Szerkesztve ]
-
Tomi_Sci
őstag
válasz ---Lasali--- #1893 üzenetére
[link]
Itt olyan 25,65 mm, szóval ha van rajta menet akkor pont 1" a nyak.
Milyen csapágyat ajánlanátok ami elérheto webáruházakból? Fekete elony lenne.Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Vladek83
tag
Sziasztok!
Valakinek van tapasztalata Leader trekking kerékpárban. Most szemezgettek egyel 76000 Ft lenne...
Válaszokat előre is köszönöm.
-
TayRol
nagyúr
Szevasztok!
Köszönöm a segítségek gumi ügyben, egy Rubena Flash lett a vége, Stop Horn/Long Way verzióban.
Plusz vettem új stucnit (XLC volt csak a boltban), a réginek baja volt...Ám volna egy kérdésem: 32 széles gumihoz passzoló, szolíd-elegáns fekete sárvédőt keresek, van tanácsotok hogy mit vegyej?
Köszi!
-
gmatti
csendes tag
válasz superecneB #1939 üzenetére
-
superecneB
őstag
A shimano zöld csapágyzsírját lehet valahol kapni?
-
Gyufaaa
veterán
válasz Gyufaaa #1700 üzenetére
Ma beszereztem egy ilyen olcsó kis nyerget. Pofásan néz ki. Igaz nem 131 mm-es amilyet elsőnek gondoltam, de 155mm helyett csak 143mm-es Érezhető a különbség, amikor ráülök, hogy nem nyomja úgy a gumókat. Naci nélkül próbáltam ki. Jövő hét hétvégén jön a teszt, hogy mennyire válik be a méret. Balcsi kerülő lesz megint. Lehet beszerzek egy 131mm -eset is a próba kedvéért. Remélem beválik...
-
bakospe
tag
187 cm magas vagyok, de hosszú végtagokkal (90-es átlépő magasság).
Egy 22"-os Cube LTD bicó már nagyon nagy lenne nekem? -
-
Cathfaern
nagyúr
Erre valaki rá tudna nézni, hogy jó értékeket dob-e ki neki? Kipróbáltam, de helyenként eléggé elvadult számokat dob ki... pl. nyeregmagasságot szerinte lentebb kéne vennem 5cm-el (miközben jelenleg szerintem inkább még emelni kéne rajta), és hátrébb tolni 9cm-el (!). Utóbbit mondjuk nem is értem, mivel a nyereg orra és a tengely közti távolságot írja, ami nyilván függ a nyereg hosszától, ami meg tudtommal nem szabványos...
Többi adat mondjuk nagyjából jó, de ezek elég furcsának tűnnek.[ Szerkesztve ]
-
Jarod1
veterán
Sziasztok! Teljesen Lámaa vagyok bringa ügyben, ezért kérdem tőletek, 30-50 ezer forintos bringákat megéri venni pl: Hervisből? mennyire megbízhatók ezek?thanx
-
lefkosia
őstag
Végre sikerült találnom pedált Shimano PD-MX80. Kitűnő minőség!
The Truth Is Out There
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz lsebestyen #1928 üzenetére
Nem volt még náluk ilyen ügyem, de tarts ki nyugodtan az igazad mellett és kérd a cserét.
96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
senior tag
8-10 óra? Maximum 2, mosással együtt. Az idő alatt rendbe tudnám tenni nagyjából, amennyire kell. Nem akarok költeni rá semennyit, itthon megtalálható dolgokból oldom majd meg.
"A közgazdász az a szakértõ, aki holnapra tudni fogja, hogy azok a dolgok, amikt tegnap jósolt, miért nem következtek be ma."
-
fi:zi'k
nagyúr
válasz lsebestyen #1926 üzenetére
Túl erős vagy.
Gari?96.5% MORE WUB-WUB ◄◄|►► Hirdetéseim: https://goo.gl/khUC1Y ◄◄
-
lsebestyen
addikt
nem hiszem el, veszem le a fejemről a szemüveget erre ketté törik XLC SG-C01 Sychellen Januárba vettem
[ Szerkesztve ]
-
hoffman_
nagyúr
válasz venember83 #1924 üzenetére
dajcsét nem érteni, de a gépek gyönyörűek, hú nagyon.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
venember83
nagyúr
-
nagyúr
No igen, de foglalkozol vele mondjuk 8-10 órát, az még 1000 Ft-os órabér mellett is 8-10 ropi "befektetés", plusz, ha veszel tisztítószert, akármit az még rájön, és mindez valszeg nem fog visszajönni.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
_NCT
addikt
No nekem ez volt a bringám, a boltba szalatgálós a Caprine előtt Ez tuti nem kell senkinek....
Ez meg az új "szerelmem". Gyakorlatilag a váltót kellett beállítanom, mást semmit, felültem rá és megy, teszi a dolgát, tökéletes. Amúgy láncra fújós lánckenő olajat használtok, vagy zsír? Én olajjal fújtam le, tipikusan láncokra valóval. De hallottam olyat, aki zsírral keni (nem, nem disznózsír )
[ Szerkesztve ]
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz sanzi89 #1918 üzenetére
Plusz csiszolópapírt, esetleg gumiápolót. Az alufelnit szép csillogósra lehet polírozni, kérdés hogy megéri-e a befektetett időt. Én krómozott acélfelnit próbáltam múltkor csillogósra varázsolni, de kb 1 óra után meguntam és hagytam a fenébe.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
senior tag
(#1918) sanzi89: köszönöm
(#1919) fi:zi'k: dehogy is, egy próbát megér plusz ma adtam el egyiket, az sem volt sokkal jobb állapotban. Más nem a helyi romák tuti megveszik"A közgazdász az a szakértõ, aki holnapra tudni fogja, hogy azok a dolgok, amikt tegnap jósolt, miért nem következtek be ma."
-
senior tag
Üdv.
Kerékpár eladás előtt állok és rendbe szeretném tenni, kipofozni. Milyen módszerrel lehet újra fényesre (vagy legalább szebbre) varázsolni az efféle rozsdásodásokat? Biztosan van valami módszer, hogy jobban kinézzen.
"A közgazdász az a szakértõ, aki holnapra tudni fogja, hogy azok a dolgok, amikt tegnap jósolt, miért nem következtek be ma."
-
Mosqu!to
addikt
válasz venember83 #1909 üzenetére
Ezzel kicsit arra utalsz, hogy egy CX jobb választás is lehet akkor egy sima outinál, ha többet számít a kényelem és a strapabírás, mint a hosszútávú magas tempó.
Jól értem?Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
-
hoffman_
nagyúr
a méregdrága dura ace határai és egy formabontó agy, wow-faktorral
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Zebu
addikt
válasz venember83 #1902 üzenetére
Én mindig használtat akarok, de sajnos sosem jön össze.
-
_NCT
addikt
válasz Stauffenberg #1907 üzenetére
Hát van egy "boltbajárós" bringám, majd lefényképezem és berakom ide, na az tuti h senkinek sem kéne. Nehéz hajtani, olyan igazi postás kerékpár, de ha belejön az ember, nem lehet megállítani Olyan igazi nagymama kerékpár.
Ezt a mostani bringát túrázni és munkába járni fogom használni, boltba meg olyan helyekre ahol esetleg többet vagyok kint, na oda vagy autó, vagy az olcsóbb bringa.
Nem akarok venni drága lakatot, 5ezerért elég vaskos lánclakatot mutogatott tegnap a tag a boltban. Valami ehhez hasonló jó vastag láncszemekből álló volt.
Biztosítás meg 1 évre szerintem nem drága 4230-ért, annyit megér.
[ Szerkesztve ]
-
Packersbay
tag
Na holnaptól már a Lánchíd alatt se lehet átmenni..
Saját házi akácméz eladó! Dell laptop alkatrészek eladók!
-
M_o_g_y_i
őstag
válasz ---Lasali--- #1896 üzenetére
Pont azt akartam javasolni.
Ilyen Lux (4 vagy 5 csillagos) imbuszkulcs-készletet nyúzok évek óta, némelyik hajlatánál (lehet leeséstől v. szűk helyen való használattól) feljött a felületkezelés, de maga a kulcs ép, nem nyalódtak el.
Tegnap azzal raktam föl pl. a pedált, mert a gyorscsati pont 8-as imbusz méretű.4db szép állapotú 4x100 6.5x15 ET35 acélfelni eladó!!! - Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó!
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem manapság már egyáltalán nem lehet semmiben sem bízni. Jó a biztosítás is, de egy drága bringa esetében is kizárt, hogy a biztosító kicsenget annyit, hogy egy ugyan olyan minőségűt tudj belőle venni, így is hatalmas összegeket kell még ráfordítanod az ellopott bringát pótlására, az érzelmi kötődésről (már ha van az átélt kalandok után) nem is beszélve.
Jó egy nyereg más, de akkor is bosszúsággal jár az egész.
Én még mindig úgy tartom, hogy két drága lakat (40-60 ezer forint értékben) helyett jobb az olcsó másodbringa. Nézzen ki csövesnek amit nem érdemes ellopni, plusz rákattintva 1-2 olcsóbb, de már használható, neves U-lakat. Ha a drága bringát viszik el a drága lakatok ellenére, akkor a bringa ára + 40-60 ezer lakat a veszteséged. Ha meg az olcsó "boltba járós" bringát viszik mert feltörtek egy 7-10 ezer forintos lakatot, akkor még mindig sokkal kevesebb a veszteséged és talán kicsit nyugodtabb is vagy, hogy az igazán nagy érték otthon vár a garázsban/nappaliban/ahol tartod.
Ez csak az én véleményem, nem kell feltétlenül egyetérteni vele.
-
Mosqu!to
addikt
Őszintén megmondva eddig azt gondoltam, hogy a ciclocross csak valami fantázianév egy nem létező irányzatra a Konánál, amivel a félig terep, félig utcai használatra ezt ajánlja.
Szóval ezek szerint ez egy kicsit más. Ez azt is jelenti, hogy egy ilyen vázgeo merőben eltér egy utcai bringáétól?Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
-
---Lasali---
Közösségépítő
Szerintem nem lesz baj a 10 es tányérral, mert a tányért tartó konzol szélessége változik 9-10 es hajtóműveknél, persze a tányér is keskenyebb, de ettől még a 9 es lánc elfut rajta. Komplett 10 es hajtóműre is rá lehet erőltetni a 9 es láncot, múltkor raktam össze egy 10 es SLX hajtóművet egy 9 es rendszerrel, működik teljesen jól, annyi hogy nem kell vele nagyon keresztbe váltani mert ugye közelebb vannak a tányérok egymáshoz, de a tulaj nem is szokott egyáltalán ilyet művelni.
10 et nem kattanhat a 10 es váltó, ha 10 et kattana akkor 11 es lenne. Mert ha teljesen legangolod a váltót, akkor van 1 esben, majd 9 et kattan, 9+1 az 10.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Erre jó hogy felhívtad a figyelmem, mert nem is olvastam.
Kivágta a vázból a hajtóművet.. azt a mindenit. Nagyon súlyos.. olyat már hallottam hogy bemegy haveromhoz a szervizbe az ügyfél, kérdezi hogy kemping lánc van-e eladó, valamint tud-e vázat hegeszteni. Erre haverom néz rá furcsán.. lánc persze hogy van, de mit akar hegeszteni. Erre az ürge.. hát hogy elvágja a vázat hogy fel tudja tenni a láncot , aztán meg kéne hegeszteni!Merida egyébként nem tűnik rossznak de sok okosat nem lehet mondani míg szét nem szedi az ember a használt biciklit.. pl kónuszos agyas kerék, ki tudja hogy be volt-e állítva, beázott-e stb.. , 280 ezer azért nem 2 forint. ha a váztól eltekintünk hogy karbon, akkor marad 6600 as szett meg egy alap shimano kerék ami ma már nem egy őrületes érték. Ettől az FLX váztól meg sose voltam hanyatt vágva, ez azt hiszem már a javított geometriájú darab, nem az aminek a közepe olyan magasan volt mint egy dh gépnek és olyan villa túl futásokkal variált hogy mezőnyversenyzésre alkalmatlan volt. De pl ez is még csavarozott támvillájú, és azt hiszem hogy ennek a villának alu a nyaka, és nem túl könnyű, de ebbe nem vagyok biztos.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest