Hirdetés
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 7. nap: Control
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás 6. nap: Dredge
- 2024 - Békés, boldog karácsonyt kívánunk minden olvasónknak!
- Akciófigyelő - Epic Store ajándékozás Dark and Darker: Legendary Status
- Jövőre érkezik az új Agatha Christie: Death on the Nile játék
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
Jujj, én mindíg fostam a befagyott tavaktól
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #185475 üzenetére
Igen, a Stereo 120-ra inkább hasonlít a geo, de azért nagyon más a két bringa. Nem rossz bringák a Cube-ok, jó pár modellt kipróbáltam, de azért a Merida vázak jobban ki vannak találva. Profibb a geo, jobban működik a hátsó rugózás is és szerintem szebbek is, de ez már szubjektív vélemény.
Ettől függetlenül ha a nagy átlagnak kéne bringát ajánlani, valószínűleg a Cube-al járna jobban. Ár/értékben az egyik legjobb.[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz parkr #185486 üzenetére
Igaz ezt nem vettem figyelembe, de a profitmaximalizálásra válaszoltam és ha így nézzük nem változtat a dolgon. Manapság már elérhető az összes szükséges alkatrész, ezért mindig furcsán nézek az ilyen hirdetésekre.
Jó, az én bringám se egységes közel se (nem véletlenül fotóztam a másik oldalról, [ezt jjeah-nak írom]), de itt legalább a legrégebb alkatrész a váz.
-
jjeahh
nagyúr
válasz f4lcon #185493 üzenetére
Szerintem is, kár (?), hogy a geo nem követi a trendeket, manapság a 70 fokos fejcső már trekkingben is elavult (?), de engem ami jobban zavarna, az a hosszú láncvilla. Tudom, fullyknak általában hosszabb, mert a mozgás miatt kell a hely, de nem ennyire. Azért szó nélkül eltekeregnék vele ha hozzám vágnák
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
gd4n1
újonc
válasz RexpecT #185489 üzenetére
Megnézed a képeket, ahol látszik a fejcsö.
Illetve jól érzed, hogy a villából mindenképp kiderül, ha a képekröl nem tudonád megállapítani.
A Judy-nak van olyan verziója is, ami 1 1/8 colos és gyorszáras, nehéz megtalálni a RS honlapján nekem így elsöre nem is sikerült, de valószínü az a bringa ezzel a Judy-val van szerelve.
Ami még árulkodó az a kerékagy, ott látszik, hogy bizony annak az Attention SL-nek mindkét kereke gyorszáras. -
addikt
válasz Hasaggymeg #185404 üzenetére
az első linked szerintem a ma kapható legszebb XC fully
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
FerNandor
őstag
Kis segítséget kérnék.
A CAAD8 2014-es vázra mekkora első váltó kell vajon? 31.8-as vagy 34.9-es?
Lemértem a váltó mellett, a cső kerülete 103mm körül volt, ami olyan 32.8mm-es átmérőt jelent.
Akkor a 31.8-as kell és az így pont rászorítható?"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #185485 üzenetére
A Judy eredetileg tudtommal a pluszos bringák miatt lett kifejlesztve, aztán később már más szerep jutott neki, mert a Rebából, Reconból is csináltak olyant, amiben elfér a 2.8" gumi. Szal a Judy eredetileg lightos pluszos trail villa volt, gondolom ezért fogad 220mm tárcsát is.
A Suntour Epixont anno én is majdnem megvettem, ami akkor még elvileg egy nagyon jó villa volt, de a topikban lebeszéltek róla és így lett Reconom . Kár, hogy ma már lebutították az Epixon-t, valszeg a Suntournál az Axonnál fordul komolyra a dolog. Amúgy a Rockshoxnál egyre zavarosabb a helyzet, már a Judyból is több verzió van, pl a tiéd valszeg egész jó cucc, Reconból is van butított, a Debonair sem kizárólag csúcskategóriás ficsőr már, mert látom már van Recon is ami megkapta , Reba meg egyik sem .[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
tacto
aktív tag
válasz Hasaggymeg #185488 üzenetére
Hopp, tényleg, a nagyobb gyártók egyívású vázai jórészt azok, kivéve egy-egy alacsonyabb kategóriást / fém vázat.
-
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #185463 üzenetére
Azt hogyan tudom megállapítani, hogy kúpos a homlokcső?
Gondolom a teló specifikációjában ott kellene lennie, de melyik adat lenne az?
Az Attention SL-ben ez a teló van ha minden igaz: [link] -
Hasaggymeg
Topikgazda
-
tacto
aktív tag
A Cube - ok manapság jórészt (?) pressfitesek, nem?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #185479 üzenetére
Volt, korábban elhencegtem volna vele, ezért nem mertem.
6030D...semmi, visszaolvastam és tényleg rosszul fogalmaztam, papucstávolság lett volna a jó megfogalmazás, nem tengelytáv. Aztán ki tudja, lehet el sem terjed, de nagyon nyomatják, hogy milyen stabil, mennyivel erősebb és jobban el is fér a 12 sebesség...
ZolkoW...Suntour olyan mint a Manitou volt, hátrányt kell ledolgoznia a vásárlók bizalmának megnyerésében, ugyanakkor már vannak itt komoly villák dögivel.
Szerk. azt viszont továbbra sem értem hogyan lehet egy keskenyebb, 32-es becsúszókkal ellátott Axxon Werx villa maximális tárcsája 180mm, mikor a boostos Judy, pilinszka 30-as becsúszókkal 220 mm-est is megenged. Lehet az a 600 gr különbség lenne az oka?Friczy...én 2003 körül ezt többször kint hagytam a Duna Pláza előtt amíg bent mozit néztem. ...sodronyzárral lezárva. Most már tudom csak szerencsém volt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Friczy
senior tag
-
ZolkoW
őstag
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #185475 üzenetére
Akkor nem értem a tengelytáv hogy függ össze a boost miatti kerékkukázástól?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #185479 üzenetére
Bike-discounton is pár napja néztem, hogy semmi nem volt készleten, egyetlen bringa sem . Érdekes, hogy bike24-ről azért még lehetne venni ezt azt, van Chisel meg mindenféle.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #185410 üzenetére
Akkor nálad is volt egy kis körömrágás, azért neked csak jól alakult.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #185477 üzenetére
Elmenne a gyengébbel is, valszeg nem is érezné (egyelőre) a különbséget, de ha majd egyszer fejleszteni akar a váz lesz a kerékkötője.
Amúgy meg nem tudom milyen honlapot nézel, de az Attention SL és Reaction C:62 között S méretben is ugyanazokat a különbségeket látom mint XL méretben, sőt, ott a 2 villaszögön kívül már egyetlen paraméter sem azonos.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #185463 üzenetére
& Nutra: megvan a bibi, Hasaggymeg-el mindkettőnknek igaza volt, de mivel neked L-es gép kell (?), rá halgass . Szóval a geonál azt néztük be, hogy Hasaggymeg valszeg nagyobb méretet nézett, én meg S-est szoktam, mert nekem általában az S-es vázak jók... aztán gondoltam a nagyobb méreteknél az alap geo nem változik, mert általában csak a nyeregvázcső, felsőcső, fejcső hossz nő a mérettel arányosan. Valamiért a Cube Attention SL S-es méretben jobb geo-t kapott, ott a láncvillahossz, meg minden nagyjából olyan, mint a Reaction C62-nél, egyedül a nyeregvázcső hossz ami teljesen más, hosszabb. M-estől felfele viszont kész kamionná válik az Attention, pl. a láncvillahossz brutál 450mm . Így ha a kettő között vacillálsz, szvsz már nem kérdés melyik váz jobb, a Reactionnak a geoja is jobb, karbon a váz, tapered, elavult gyorszár helyett boost... szal a Reaction minden szempontból modernebb gép.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Nutra #185469 üzenetére
Szerintem inkább Alivio/Deore, vagy inkább Acera/Deore...vagy inkább mondja meg akinek van/volt SX/NX. Az is lehet az új Acera jobb mint az SX, nem tudom, de az NX talán jobb az M6000-nél, de gyengébb a 6100-nál. Most már érted?...mert én nem nagyon.
peterkeT...azzal a hajtóművel valóban többet aszfaltoztam, ami a nagy, 40-es tányéron látszik is, miután lecseréltem (oktondi módon ugyanolyan kiosztásúra) már nem sokat volt az új a 40-es tányéron, inkább csak lefelé, vagy erős hátszélben, esetleg rövid hajrákon...bár aztán már felhasználási szokásaim is változtak, elbillent a mérleg a magányos bringázás és terep javára.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #185468 üzenetére
Bár itt mind2 különbözik, nem, hanem az első-hátsó tengely közötti távolság.
Runner...szép, az a szín nekem is tetszik, bár ha a paramétereit nézem ez már nem annyira az AMS100 mint a Stereo120-hoz áll közelebb. Amúgy érdekes ahogy játszanak a stucni méretével, irányával és elhelyezkedésével Mugli-Profi. Rájöttek, hogy a nyilvánvaló versenyszintű előnyökön túl az lett ami a kicsit hozzáértőbbeknél is vízválasztó első ránézésre, vagyis a rövid kormányszár zéró stack-el, lehetőleg minél negatívabb szögben = profi kerékpár.
Készítettem is az belépő AIM-ből egy profi AIM-et, pedig csak a Merida Big Nine 9000 kormányt kapta meg.
...közelről, a szakavatott szem már látja a különbségeket, de első benyomásnak elég ha ledobják róla a láncvédőt és kap egy jó stucnit mely lehetőség szerint egy igen kihúzott nyeregcsővel párosul.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
parandroid
félisten
válasz Hasaggymeg #185457 üzenetére
Annak a jele, hogy sokat mész aszfalton, síkon, ahol mennél még gyorsabban is, csak elfogy az áttétel.
Vegyél egy orazágútit!p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
félisten
válasz Nutra #185469 üzenetére
Biztosan nem. Nekem volt Ultegrám is, legtöbbet Tiagrát használtam, az új gép most 105-ös lesz, asszonynak egy Deore váltós trekkingje van. Na most ezekhez képest az ősszel ‘olcsó, csapatós-sarazós, városban padkázós’ xc az 1x12-es sram sx-el nekem semmivel nem tűnik rosszabbnak. Ok, új még, és alig használtam, mielőtt elcsomagoltam télre. De nagyon úgy néz ki, hogy a környékbeli erdőkben-hegyekben-városban bohóckodni ez teljesen jó lesz. Országútra, meg hosszabb túrákhoz meg van célszerszám.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Nutra #185464 üzenetére
Nagyon más a Reaction. Jelentősen rövidebb a láncvillája és jelentősen hosszabb az első háromszöge. Ami annyit jelent, hogy a kanyarokat könnyebben veszi és ha kiállsz a nyeregből, akkor nem azt érzed, hogy a kormány az öledben van. Egészen máshogy viselkedik a 2 bringa, az egyik túrázósabb, a másik meg teljesítmény orientáltabb. A súlyelosztása is más, máshogy tapad, illetve az alu és karbon váz között is van egy markáns különbség. Az attention gyorszárai és 1 1/8 fejcsöve sem épp túl csábító. Szerintem vedd a Reaction-t, ha megvan rá a keret, nem kérdés.
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz ivana #185380 üzenetére
#185401 zsocy: Nekem most ez a kedvencem [link]. Akinek nincs fésze, annak leírom: egy S-Works SL6 (egész új) országúti váz Dura-Ace váltásszettel... vagy mégse? Erős hasonlóságot vélek felfedezni ez és a képen lévő váltókar közt. Ja és 1,2M-t kóstál. És jé, pont akciós volt valahol.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #185404 üzenetére
Ízlésekkel nehéz vitatkozni, meg nem is érdemes, de ha már dögös kinézet és mondjuk XC fully, akkor én százszor inkább ezt választanám, mint az általad említetteket.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
őstag
válasz Hasaggymeg #185463 üzenetére
A tengelytáv a villatáv (agyszélesség) akart lenni?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Nutra
tag
válasz xy.zsolt #185465 üzenetére
Jogos, de... Görgő nem játszik nálam egy terepgumis montinál , a törős ugrálást, durvulást meg meghagyom a fiataloknak.
Ha nagyon görgő lenne, akkor van egy acélvázas Moserem, aminek a piaci értéke töredéke az érzelmi kapocsnak, szóval (talán komoly életveszélyes fenyegetést kivéve) nem válok meg tőle akkor sem, ha évi párszor ülök csak rá. -
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #185463 üzenetére
-
Nutra
tag
válasz jjeahh #185458 üzenetére
Itt a két geo egymáson. Én nem tudom ebből eldönteni, hogy csak kicsit vagy nagyon más a Reaction.
Arra viszont jó volt, hogy mindenképpen rá kell állnom az Attention váz fölé is, hogy marad-e megnyugtatóan elég hely a váz és a családi ékszer között +14mm az Attention, Vagy lehet, hogy ott az átlépő miatt L helyett M jönne szóba
Fenébe, el kellett volna ma azonnal hozni a C:62-t és akkor nem ezekkel a kérdésekkel nyomasztanám már társaságot -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #185458 üzenetére
A nyeregvázcsőhossz egyforma, a többi egyik sem.
#185459RexpecT...azon kívül a kúpos homlokcső ami a későbbi telócserénél fogja a választékot szűkíteni, aztán a szélesebb tengelytáv, ami ha megragad a montiknál a keskeny aggyal szerelt montikerekeket is a méhbe küldheti.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
itouchfan
senior tag
válasz Nutra #185452 üzenetére
Én most inkább az Attentiont választanám. Ha hobbi, élmény monti, akkor szerintem (Nekem biztosan) jobban számít, hogy jobbak az alkatrészek, nagyon jó a váltás, megbízható alkatrészek vannak rajta, minthogy 1-1,5 kilóval könnyebb, karbon de gagyibb alkatrészekkel.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Nutra
tag
válasz RexpecT #185459 üzenetére
Ez egy baromi jó kérdés! Nyilván a váz is.
De ha jól érzékelem, a dilemmám egy használható aluváz + okés alkatrészek most vagy másfélszeres áron egy fejleszthető karbonváz so-so cuccokkal. Hozzátéve, hogy egy 18+éves (akkor egész jó) 26-os monti helyébe lépne, amihez mindkettő korszakos és minőségi előrelépés.
(Ahogy a viccben: Ha rátok hallgatok, azt csinálok, amit akarok? ) -
Nutra
tag
válasz RexpecT #185456 üzenetére
Köszi, megnézem. Inkább gyakorlati tapasztalatokra lennék kíváncsi. Shimanoból kb belőttem az eddigiek alapján (OK, csak 3*8-9-10), hogy Deore alá nem mennék és XT fölött csak a groupset miatt nem adnék sokkal többet. (Outi más világ megint, nagyon élvezem a pár éves Ultegrát a Biachin, ésszel egy 105 is jó lenne, de nem áltatom magam, a bringavétel sem logika, hanem érzelem, amit utólag megpróbál az ember racionálisnak tűnő érvekkel alátámasztani. )
Ehhez a tapasztalati skálához lenne jó hozzáilleszteni a Sramot. -
RexpecT
addikt
válasz Hasaggymeg #185457 üzenetére
A Cube Attention SL -ben mi gátolja a későbbi fejlesztést? Gondolom a gyorszár, azon kívül még mi?
-
jjeahh
nagyúr
válasz Nutra #185455 üzenetére
Majdnem minden eléggé alap rajta, néhány cucc (SX), teljesen fapados, de ettől még persze biztosan jól használható gép és ennyi pénzért teljesen rendben van. Ami lehet azonnal csalódás lesz, az a Raidon, nem tudom milyen lehet, de a levegős XCR-től (ami egyel alatta van) nagyon nem voltam elájulva.
Hasaggymeg: fejcső szög, effektív toptube, nyeregvázcső szög, láncvilla, ezeket néztem első blikkre, én nagy különbségeket nem láttam, a bb drop teljesen más, ezért valszeg az Attention-on magasabban ülne, ugyanakkor a fejcső is magasabb, szal... nem hasal jobban rá a kormányra.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #185451 üzenetére
Na, ezen legalább használták a kistányért is!... Annak a jele, hogy erős lábakkal rendelkezek.🤭
jjeahh...nem tudom hol nézted de mindenhol különbségeket látok a vázméretek között, reach, stack, felső csőhossz, láncvilla, támvilla, tengelytáv...
Nutra...ha van rá keret meg kell lépni a drágát, túl sok már régen nem is újnak mond6ó fejlesztés lemaradna az olcsóbbról ami majd a későbbi fejlesztés kerékkötőjévé válna.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Nutra
tag
válasz jjeahh #185454 üzenetére
Ha tegnap kérdezem és még akkor döntök, akkor a mai bolti próba után ki sem engedem a kezem közül
Melyik alkatrész és miért? Sramban nem vagyok otthon, és tárcsafékben sem. Magurából van egy alap felnifékem a trekkingen, teszi a dolgát, de ettől még fingom sincs a tárcsafék világról. -
-
Ringman
nagyúr
úgy néz ki, hogy én is belefutok majd abba, hogy olyan biciklit kell majd venni, ami van épp készleten (a fentebb linkelt ctm koyuk nincs raktáron, 21-es talán februárban, biztosan drágábban).
földútra+napi használatra - mindenesnek kellene.a fentit kihúzva ezeket néztem, ami úgy-ahogy készleten is van: (az 500k-s decás touring 920-at első körben kilőném, az valamikor március közepén lesz majd kapható, de kis darabszámmal fog jönni):
1. decás rc 520 290k vagy rc 520-as gravel 330k.
ebből vsz. az elsőt venném meg, aztán árkülönbözetből panaracer gravelking sk plus menne rá. (vagy télire panaracer ext)
pro:
- van raktáron, olcsóbb, shimano 105 (gondolom a tiagra is teljesen elég lenne)
kontra:
- gyorszár: érdemes még gyorszáras biciklit venni?
- feszesen fér el egy 40-es külső (papíron 36 mm felett ütközhet a lábbal, nálam vsz nem mert 40,5-ös a cipőméretem), szóval a panaracerből is inkább a 35C-set venném
- a kerékszett nagyon gyászos?2. cube nuroad pro 360k (ebből a női változat van 56-osból boltban, ami engem spec. nem zavar, max ha keskeny a kormány, akkor lecserélem)
pro:
- átütőtengely
- igazából első körben nem kellene semmit cserélni rajta (max nyereg)
- 45 mm-es külsők
kontra:
- papíron nem tubeless ready kerékszett (de utánaolvasva nincs vele probléma)3. cannondale topstone 365k
pro:
-átütőtengely
- igazából első körben nem kellene semmit cserélni rajta (max nyereg);
- áttételi arány (40T elöl, 48T hátul)kontra:
- kb 40 mm-es külsők férnek el
- papíron nem tubeless ready kerékszett (de utánaolvasva nincs vele probléma)
- fékről nem sok jót olvastammelyiket választanátok?
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Nutra
tag
válasz Hasaggymeg #185365 üzenetére
Topikgazdai felbátorításra
A skála két vége: Cube Attention SL
RockShox Judy Silver TK Air
1x12; XT váltó, 10-51 Deore sor
MT200 fék
CUBE ZX20 kerék, gyorszárÉs Cube Reaction C:62 One
SR Suntour Raidon 32 Air
1x12; NX Eagle váltó, 11-50 XC Eagle sor
Magura MT Thirty fék
CUBE EX21 kerék, TL ready, átütőtengely
Sportosabb karbonváz Hasaggymeg a tiédben is ez van, tapasztalat eddig?
Így -2kg és +150-160ezer FtHobbi vigyor célú felhasználás, hűséges típusú rider, aki inkább fizet többet, de nem aránytalanul a jóért, mint állandóan cserélgessen
Jöhet a tuti megnondása
(Az meg persze a realitás, hogy csak azt veszek, amit kapni is...) -
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #185449 üzenetére
Na, ezen legalább használták a kistányért is! /amire azt mondanám, fordítva van fent, de gondolom inkább csak megkopott/
az aceton az elég durva, műanyagot-festéket nem kínálnék meg vele lehetőleg. Fémben persze nem tesz kárt.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
parkr
őstag
válasz Hasaggymeg #185449 üzenetére
"Aceton"
az is jó?
épp azon gondolkoztam hogy benziről brigéciolra vagy valami másra váltok én is
féktárcsához úgyis venni akarok acetont.[ Szerkesztve ]
-
-
Mexbacsi
tag
válasz Hasaggymeg #185437 üzenetére
Is-is. Sokat is mentem vele, de nem tisztítottam gyakran. Jobban szólva, többször nem mint igen. És hát a földutak, por, sár szépen lecsiszoltak mindent. Váltógörgőt vagy 3szor cseréltem már. De majd most jobban ügyelek rá, hogy ne menjen szét minden ilyen gyorsan
-
xy.zsolt
őstag
-
jjeahh
nagyúr
válasz ivana #185441 üzenetére
Ez nekem nem tűnt fel, eddig a fogaskoszorút és a láncot azzal mostam ki. Sőt, nem benzin van lánc, féktisztító spray-ekben is? De lehet tévedek, mintha valaki itt írta anno. Petróleum nekem nem vált be, a lakkbenzin nem tom miaz .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Perillustris
senior tag
válasz ivana #185441 üzenetére
Én még sosem hallottam colstoknak, szerintem elterjedt és használható a magyarul könnyebben kiejthető colostok.
"Én pár éve egy Merida Speeder-t voltam kénytelen pár órán keresztül kikötve hagyni sok héten keresztül minden pénteken a XI. kerületben (nem a legforgalmasabb részen). Egyrészt nagyon stabil korláthoz tettem az intézmény előtti részen, másrészt egy Citaldel láncos lakattal és egy Abus u-lakattal kötöttem le. Nem nyúltak hozzá. Mondjuk a két lakat kb. 40 ezer forint volt már régebben is, amikor vettem, de nekem megért ennyit a nyugalmam.
[ Szerkesztve ]
Perillustris
-
ivana
Ármester
válasz scope2007 #185427 üzenetére
Ezt a szintet már kevésbé szokás otthagyni lezárva.
Colstok és nem colostok, németből jön.
jjeahh: Az octalink szinte biztosan angol menetes, szóval sima ügy váltani integráltra. Kb. ugyan az mint a négyszög esetén.
A benzin nem szerencsés, mert minden sárga lesz tőle, inkább petróleum vagy lakkbenzin.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #185439 üzenetére
Én semmit nem értek . Azt sem értem miért gáz fejreállítani egy bringát, amin a fék sem levegősödhet fel, mert nem hidrós, azt sem értem miért gond a kefe és a zsíroldó, de a legfurább, hogy miért tököl valaki ilyen ultrahangos cuccal és féltucat vegyszerrel, ronggyal, pelenkával, kefével, amikor elég beledobni egy kis benzinbe és párszor megrázogatni, átforgatni a dolgokat .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz raggg #185438 üzenetére
Olajsütő méretű elektromos készülékbe pakolgatni a hajtást nekem minimum vicces. 🙄
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mexbacsi #185416 üzenetére
3 év alatt így leharcolni durva, ott vagy rengeteg km volt, vagy kevés karbantartás, vagy mind2.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Ringman
nagyúr
válasz parkr #185432 üzenetére
ja, de elmondja, hogy pl. a kryptonite zárainak nagy részéhez spéci eszközök kellenek, kb esélytelen, hogy valaki ilyennel járkáljon.
én ilyet vettem, de általában hátizsákban hordom, ha lakatolni kell: kryptonite keeper 785
mondjuk azért is csak ekkorát, mert a biciklim se túl nagy értékűEladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
beleriand72
tag
[link] ÚÚh, ezek a Spinergy GX Max, GXX kerekek nagyon jól néznek ki. Áruk sem félelmetes. Egyetlen probléma, Hogy csak USAban forgalmazzák, nem is küldenek sehova.
MI6 - Canon EOS 30D - Gaggia Classic - Mazzer Super Jolly - Klipsch R-28F - Yamaha RX A-670 - Scott Sub Cross10 - Sonder Camino Ti Rival 1x - Bianchi Oltre XR4 - Ricoh GRIIIx - Lelit Bianca PL162T-v3 - Mazzer Omega - Niche Zero
-
Ringman
nagyúr
válasz scope2007 #185427 üzenetére
Ki mit ajánlana? U lakat? Colostok? Láncos?
hogy ha kiválasztottad mit szeretnél, utána nézd meg a lockpickinglawyer youtube csatornáján isEladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
INTELligent
senior tag
válasz scope2007 #185427 üzenetére
Amit én csinálok, ha valahol ott kell hagyni a bringát (itt a többség sportolásra használja, nekem ez a fő közlekedési eszközöm is ):
- Abus Bordo hajtogatós lakat: hátsó kerék + váz lakatolása
- Kryptonite U-lakat: váz (ha belefér, akkor első kerék is)
- KryptoFlex sodrony: első kerék+ pedálok (valamelyik zárral rögzítve)
Olcsó? Nem.Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
parandroid
félisten
válasz scope2007 #185427 üzenetére
Abus Bordo hajtogatható lakat, vagy ha nem zavar, hogy nehezebb, akkor ugyanettől a gyártótól egy u-lakat. De ha el akarják vinni, akkor egy jó zárral másodperceket nyersz csak. Egy vackot 2 mp alatt vágnak át, egy fent is említett jó minőségű lakathoz 15-20 mp is kellhet. Meg egy jóval nagyobb szerszám, amit talán nehezebb eldugni. De mint írtam, ha kinézik, akkor csak az mentheti meg, ha mindig szem előtt van.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
bardi
senior tag
Az aldiban kapható ultrahangos tisztító. Valaki próbált már ilyet lánc tisztításra? Megérheti az árát? Meg akkor már más alkatrészek is belemennének valszeg.
Szintén lánctisztítás, wax-os láncot mivel takarítjátok? Úgyis szétkapom a bringát, belefér egy teljes, alapos láncmosás is.
'92 Honda VFR 750
-
xy.zsolt
őstag
válasz scope2007 #185427 üzenetére
azt, hogy ha nem akarod, hogy trombitának nézzék akkor ne veszítsd szem elől soha Igy spórolsz egy csomó pénzt amit lakatra...stb költenél és a bringád is megmarad Nekem pl két garázsom is van, az egyik totál üres, de a bringa a lakásban van.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
scope2007
addikt
Halihó.
Nyertünk egy drágább biciklit, és mivel még drágább biciklim nem volt, ezért a lakat, zár kérdése jobban foglalkoztat.
Ki mit ajánlana? U lakat? Colostok? Láncos?
Árak látom vannak szépen, van 70ezres lakat isCUBE AIM SLX 29" + SEAT LEON 1P 2.0 PD-TDiiiiiiiiiiiiiiiiii
-
addikt
a 9-es meg a 10-es lánc között csak a csapok külső szélességében van különbség (meg a lánckeréksor hézagolóinak különbségében) ami azt jelenti, hogy a 9-es meg a 10-es sor lánckerekei egyforma szélesek, így egy 9-es lánccal simán elmegy a 10-es hajtókar
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
6030D
őstag
válasz Mexbacsi #185423 üzenetére
Ez 26"-os bringa? Elvileg (majd a szakik megmondják) jó neked a 3x10-es hajtókar is, az elmegy a 9-es lánccal és abból van Deore, akár használtan is, szinte újként. (fórumtársnál )
26"-ra viszont lehet, hogy kevés lesz a 40-es nagytányér.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Mexbacsi
tag
Látni, hogy kihagytam pár évet. Nem idegengekedem az aliviotol, de régebben azért jobbak voltak a deorek, amikor még volt 9es rendszer. Akkor marad ez, 3x10-re nem építem át, mert nem éri még meg.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Mexbacsi #185420 üzenetére
Integrált Acera, Alivio hajtókar állítólag jobb, mind a négyszögtengelyes Deore és a ma kapható Alivio sorok gyakorlatilag egy az egyben régebbi Deore-k átcímkézve. Szvsz nem mindíg kell ragaszkodni a Deore fölötti szinthez, mert az alsóbb kategória is folyamatosan fejlődik.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Mexbacsi
tag
Jól látom, hogy nem nagyon lehet kapni alivio feletti hajtást 3x9-ben már? ennyire kifutott ez a rendszer?
Jelenleg most deore hátsó sor és lánc van rajta, így ehhez illeszteném az elejét is.
xt hátsó váltóval és deore első váltóval.
ZolkoW köszi a felajánlást, kedves tőled. Egyelőre próbálom még összerakni, mire is van szükségem és ha lehet akkor legalább egy deore szint érdekelne, de úgy néz ki ebikeon nem nagyon vannak. (máshol még nem néztem.) -
ZolkoW
őstag
válasz Mexbacsi #185409 üzenetére
A középsőn elhiszem, hogy ugrik már, a másik kettő szerintem még sokat elmegy. Ha erre laknál, ingyen adnék egy 8 vagy 9 sebis 32 fogú tányért (legalábbis úgy emlékszem, van, majdnem érintetlen), de a vásárlási kedv nagy úr! Egyébként én is ajánlom akkor már inkább az integráltat helyette.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Mexbacsi
tag
válasz Hasaggymeg #185412 üzenetére
Igazából a bicikli már 2 éve a falon van és várja a felújítást. Leginkább terepen használtam kb 3 évet és így elkopott. Lánc és fogassor cserélve van. (újak, tudom képen nem látszik ) Csak hajtást szeretném, de tekintve hogy alivo van benne, és ilyen gyorsan elkopott valami strapabíróbbat szeretnék. Ezért is nem szeretnék 4 szöges hajtást, mert azért szoktam neki taposni.
-
Nutra
tag
válasz Hasaggymeg #185410 üzenetére
Jogos az izgalom és a bizonytalanság. Ma elmentem megnézni egy ilyet, hogy ne csak neten lássak bringát a döntés előtt. El akartam hét végéig tetetni. A módi az hogy megrendelem webshopon és ha nem kell, nem veszem át. Kb. egy óra múlva meg is rendeltem. 10 perc múlva hívnak, hogy bocsi, de közben megvette más a boltban.
-
parkr
őstag
magyar ebike gyárlátogatás [link] 23perc
-
raggg
senior tag
válasz FeniX- #185368 üzenetére
Ha nagyon nyújtozkodnod kell a kormányhoz, akkor az csinálhat ilyet. Túl hosszú stucni vagy túl alacsony kormánypozíció miatt pl.
Alapvetően törzsből kéne tartani magad, nem a kormányon támaszkodni. Tekerés előtt melegíts be és utána is érdemes nyújtani (vagy hengerezni).
Nagyrészt a felsőfogás kellene, hogy domináljon, amikor a fékváltókar púpját fogod felül.
Hosszabb távon szerintem érdemes lehet befizetni bikefittingre, bár még én sem voltam.
ragklaatPS
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mexbacsi #185409 üzenetére
Nem tudom mennyit és főleg hogyan tekersz évente, de eddig nem szoktuk hagyni elkopni...hacsak nem 1000 km alatt mész évente, sétatempóban, aszfalton, mert akkor majdnem mindegy 6-8 évente amíg ennyire lekoptatod cserélhetsz mindent, nem ver a földhöz anyagilag. Ha mindent eddig hagytál együtt szétkopni (lánc, hajtómű és hátsó sor) akkor együtt cserés az egész. Ez octalink, de te bármi mást is tehetsz helyette ami 3x9-el kompatibilis és elbírják váltóid. Integrált 1 ,octalink 2, vagy négyszögtengelyes 3.
Azon belül variálhatsz a fokozatszámokkal is, amennyit még elbír a rendszered (váltók)....így ránézésre a hajtás állapotából én ezeket ajánlom: [link] [link] [link] [link] ...a középcsapágy tengelyhossza fontos, azt meg kell mérni vásárlás előtt.Hülyét kapok, csomó Shimano terméknél ott figyel a "bizonytalan ideig nem kapható" szöveg.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Mexbacsi #185409 üzenetére
Mivel a csapágy is cserés, én a helyedben nem vennék újra ilyent, hanem cserélném az egészet integráltra, pl. ha működik az első váltóddal, akkor FC-MT300 hajtókarra és SM-BB52 középcsapágyra. Megfizethető láncból meg inkább Sram, KMC az ajánlott.
szerk: majd a kollégák jobban megszakértik még, én négyszögtengelyesről váltottam integráltra, nem tudom octalink-el ugyanezt meg lehet-e lépni, nincs azzal tapasztalatom.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #185406 üzenetére
Szerintem mindegyik...mindenkit befolyásol a vírushelyzet, kit így, kit úgy. Szerintem van hol a vázgyártás akadozik, máshol alkatrészek (itt is hallottuk a Shimi 400 napra mindent eladott), aztán erre rájön a szállítási konténermizéria...sőt, azt mondták az acélipar vacakolása ráhat mindenre, hisz alu ide, karbon oda egy rakat alkatrész (lánc, csapágyak, tengelyek, csavarok, lánckerekek, tárcsák) még mindig a vasipar termékei, na meg (újra) a szállítókonténerek.
Mikor bringámat megrendeltem volt nekem is izgalom...először körbetelefonáltam és a kínálat ellenére kiderült csak itt lesz 21"-os...vagy csak itt nem tették félre valakinek...aztán le akartam foglalni, így mondtam fizetnék előleget, melynek bekérőjére újabb 2 napot vártam, miközben azon agyaltam nem-e csapott rá egy csókos. Annak befizetése után lejárt az ígért határidő semmi visszajelzés nélkül, akkor azt gondoltam lehet mégsem jön meg, vagy valaki befut elém, míg végül egy hónap késéssel megérkezett. Ezért is nem beszéltem itt róla, félő volt mégsem lesz semmi belőle, a boltban sem tudtak pontosat mondani."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Mexbacsi
tag
Sziasztok!
Csatoltam két képet, még a gyári hatásról, mert megérett a cserére a fogaskerekkel együtt, mert megugrik a lánc, meg a csapágyazás néha recseg. A problémám, hogy nem tudom milyen jó bele. 3x9es rendszer van rajta. Ha minden igaz octalink?
Milyet tudnék bele venni e helyett?[ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
válasz sebgutkopf #185406 üzenetére
mostanság az outi a menő nem a monti
kobayashy alkudj le belőle egy 50est....szerintem ennyiért kicsi az esély rá, hogy eladja, bár tényleg szép paripa. A súlyát sem ártana tudni...[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
sebgutkopf
őstag
válasz RexpecT #185354 üzenetére
Erősen gyártó függő. Ha már direct sales, akkor a canyon most valamit nagyon jól csinál, mert ők most kimagaslóan jól tudnak teljesíteni. Egy csomó bringájuk azonnali szállítással készeten van (mtb vonalon legalábbis) és ami későbbi vállalás az se vészes.
Ezzel szemben ott van a YT akinél most minden a sold out kategória, rendelni se lehet, még időpontot se ígérnek a legtöbb gépre. A 6000€ értékű gépből még van pár darab.A hagyományos disztribútori csatornákon értékesítőket meg itt halljuk, hogy elég korlátozott a választék, a méret. Nemrég mesélte egy bringás társ, hogy a bringa partnere úgy szerzett még év végén gépet, hogy kapcsolatok révén levettek neki egy másik bolt rendeléséből, így valaki más hoppon maradt.
Arra egyébként nagyon kíváncsi lennék, hogy konkrétan mely alkatérszek képzik a szűk keresztmetszetet?
Váz gyártás, fék, hajtás, kerék? -
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #185404 üzenetére
Hát a Cube a legdögösebb, de a Merida geoja jobb . Ismerősömnek van egy AMS 100-asa, élőben is jól néz ki.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #185399 üzenetére
...de nem is különösen izgalmas. Ez szerintem szebb....de ez is, vagy ez.
6030D...mindenből kimaradunk!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
őstag
Valaki berakna egy képet a fb-on kívülieknek is? Köszi.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
zsocy
őstag
válasz parkr #185400 üzenetére
Pontosan, én itt egy kis profit maximalizálást látok Szerintem a vázhoz tartozó groupset külön ment fel az apróra.
Persze ettől a bringa még működhet jól ezzel a régebbi szettel is, vagy az is lehet hogy a Wilier már 2005-2009 táján is ilyen menő rejtett kábeles karbon vázakat gyártott és ezzel a szettel jött ki anno a gép
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- PlayStation 5
- DUNE médialejátszók topicja
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Házimozi projektorok, kiegészítőik és kialakítások haladóknak
- Futás, futópályák
- Motoros topic
- Nők, nőügyek (18+)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest