-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #148749 üzenetére
de.
Ha megnezed a rotax megoldasat, alapjaraton az is nyitogatja.
Sőt, a regebbi rotaxon a hatso fekhez volt kapcsolva, es amikor fekeztel, mindig nyitotta.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #148751 üzenetére
Már semmilyen megoldás nincs előttem a Hondán kívül - a karbi viszont biztos kakaó, még csak a fojtóhengert meg a tűt húztam ki belőle, de a tű alja is tiszta zöld volt. Már egy 100-110 km belement 100-as benzinnel, szombaton ha lesz idő, kicsit jobban szétszedjük, megnézzük a karbit, reed szelepet, a dugattyút és a gyűrűket, meg talán még a powerszelepet is.
A Cagiva-t elvitték Olaszországba, rendesen jött az olasz jóember és euróért elvitte, hogy neki kell.
Abban nem rémlik, hogy alapjáraton mit tett a power, de az igen, hogy az nem tudta, hol van, mindig csinált egy oda-visszát gyújtás ráadásakor. -
Des1gnR
őstag
Sziasztok,
Tracer 9 GT-t vagy GT+-t szeretnénk bérelni. Kecskeméten van GT+, viszont a jogsim még nincs 2 éves és az feltétel. Az Ivanicsnál van GT, egyelőre csak emailt küldtem nekik néhány kérdéssel. Van esetleg valakinek tapasztalata, hogy-hogy működik náluk a bérlés? Nyilván ami a weboldalukon elérhető, azt elolvastam.
Ha valaki még tud esetleg GT, GT+ bérlős helyet az érdekelne. Az rentmotornál elvileg csak júliustól lesz GT.
Dell G3 3779 || Samsung S23+ || Samsung Watch 5 Pro || Oculus Quest 2 || Creality Ender 3 V2
-
macilaci78
nagyúr
válasz Des1gnR #148754 üzenetére
Ez a jogsi feltétel nem annyira komoly. Ha más kategóriád van régebbi, akkor van értelme felhívni.
Én tavaly nyáron szereztem az A kategóriát, 2001-ben a B-t. Egy fb-hirdetésre írtam még nyár végén, a bérbeadó nem zárkózott el: megbeszélés kérdése.A motorbérlés kb ugyanaz, mint az autóbérlés: a bérlés ideje alatt tied a felelősség, te tankolod, stb. Szokott rajta lenni casco, az önrész nyilván a tied, meg amit még a szerződésben írnak. Kauciót kérnek, amiből le tudnak vonni ezt-azt, ha úgy alakul. Például nem tele tankkal, vagy tisztán viszed vissza, esetleg késel és a követező bérlőnek nem tudják kiadni a motort.
Te sem örülnél neki, hogy tiszta modártetem, dzsuva lenne a gép, mikor visszaviszik neked porzó tankkal, majd 2-3 hét múlva kapod a sztárfotókat a VÉDA kapuk felvételeiből...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
-
macilaci78
nagyúr
válasz Des1gnR #148754 üzenetére
Itt néztem a bérlést, 500 km/nap van benne az árban és országos pályamatrica. Van Tracer 9 GT. A bérleti szerződés sablon is fent van az oldalukon, a jogsi korát illetően nincs megkötés.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Des1gnR
őstag
válasz macilaci78 #148757 üzenetére
Szia,
Igen, itt nekem is tetszett az 500km, de mint írtam is, náluk csak júliustól lesz elérhető. Fel is hívtam őket. A jogsi feltételről pedig nem csak a weboldal alapján írtam a rodeonál, konkrétan bementem, hogy lefoglaljam és akkor mondták.
dellfanboy: Jogos, szerencsére el szoktam olvasni. Karcsúnak találtam én is, de számolok a túlfutási díjjal, sőt előre jelezni is fogom, mert az útvonal ki van nézve.
Dell G3 3779 || Samsung S23+ || Samsung Watch 5 Pro || Oculus Quest 2 || Creality Ender 3 V2
-
palfitom
félisten
válasz Big_Boss #148752 üzenetére
Egyszerű (persze ez a hátránya is), olcsó fenntartani, keveset fogyaszt. Volt nekem évekig, szerettem, csak ajánlani tudom!
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #148753 üzenetére
A membrannak jonak kell lennie, emlekeim szerint, ha nem jo, be sem indul. Csak akkor van problema, ha le van cserelve utangyartott membranlapokra, pl karbonra, azt azonnal vissza kell cserelni a gyarira.
Az sem baj, ha hezag van a membran lapoknal, nem idealis, de a huzat majd ugyis becsukja.
Ha a tolozár tűje zold volt, akkor ott mar nagy problemak vannak, valszeg az alapjarati rendszer teljesen rottyon van, es ossze-vissza lett allitva a karbi, hogy vmennyire mukodjon. De legalabb kezd egyertelmu lenni, mivel van a bajNem menekülsz a csendőrség elől.
-
macilaci78
nagyúr
válasz Des1gnR #148758 üzenetére
Ha a rodeonál nem engednek a 2 évből, lehet, hogy a motorra kötött biztosításban is benne van és ezért nem alku tárgya.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Des1gnR
őstag
válasz macilaci78 #148763 üzenetére
Igen, mondták is, hogy a casco miatt.
Dell G3 3779 || Samsung S23+ || Samsung Watch 5 Pro || Oculus Quest 2 || Creality Ender 3 V2
-
macilaci78
nagyúr
válasz Des1gnR #148764 üzenetére
2 éves vezetői engedélyhez van kötve az utas szállítása, külföldön vezetés, utánfutó húzása is. Mondták nekem a vizsga után, hogy ez az első kategória megszerzésétől ketyeg, esetemben az smkp-tól, így mire meglett a B kategória, addigra már mehettem is külföldön. Mentem is tankolni Aradta.
Persze a bérbeadó olyan feltételeket szab, amilyeneket akar, ahogyan a biztosító is lehet szigorúbb, mint a jogalkotó.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
bacus
őstag
válasz macilaci78 #148765 üzenetére
Az első NEMZETKÖZI kategória megszerzésétől, a smk nem az, de a B az igen.
2 évig kezdő jogosítvány, lásd fent, magasabb büntetési tételek, illetve motorkerékpár utast nem vihetsz, utánfutó is korlátozott, de a külföldi vezetés az a 18 évhez kötött, mert addig nem vagy teljes mértékben felelős a tetteidért.Tehát 1 hónapos jogosítvánnyal és betöltött 18 évvel is mehetsz külföldre.
Nem tudom, hogy mindig így volt e, mert én 17 évesen már vezettem autót külföldön, kutya nem nézte, nem kérdezte.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
3L1T3
addikt
Tudtok Székesfehérváron jó motoros iskolát? Minden évben visszatérő nyomorultságom, hogy nekiállok végre és motorozni fogok. De most talán átszakad az a bizonyos gát.
Ezen felül amire még keresem a válaszokat:
- Milyen eszközöket érdemes előre megvásárolni? Nyílván a SISAK az első, de ezen felül?ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
macilaci78
nagyúr
válasz 3L1T3 #148768 üzenetére
Sisak az egyetlen kresz-ben meghatározott kötelező felszerelés, amiből "utcai" viseletű fejfedő nem felel meg.
Ezen felül hosszú ujjú zárt öltözet, magasszárú cipő szokott lenni a követelmény, a többi felszerelést a motoros iskola adja: proktorok derék felett, kesztyű, térdvédő.Én a sisak mellett protektoros kabátot és kesztyűt vettem, sima bakancsban voltam, az jó volt. Saját térdvédőt is vettem, mert pont a vizsga napján vették fel előlem az addig megszokott iskolai példányt...
Hát/gerinc, váll, könyök, mellkas protektor szokott kelleni fentre, protektoros kesztyű és térdvédő a végtagokra.A kabátomat megtapogatta a vizsgabiztos a rutinvizsgán, hogy megbizonyosodjon a protektorokról. A térdvédőmet meg megkérdezte, hol vettem, milyen típus, mert tetszett neki is.
A bakancs orrát összekeni a sebváltó gumi vége, nekem bézs színű velúrbőrön látszik. A jobb oldalt pedig a letámasztó nyitásakor kentem össze, ahogy a dekni aljához ért a robogón.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Des1gnR
őstag
válasz 3L1T3 #148768 üzenetére
Nem tudok iskolát ajánlani sajnos, viszont azt tudom, hogy:
A motoros tanfolyam gyakorlati része során zárt, protektoros öltözék viselése kötelező.Magas szárú, erős anyagból készült cipő vagy csizma, hosszúszárú protektoros nadrág, vagy külön térdprotektor, protektoros kabát, protektoros kesztyű, bukósisak viselése elengedhetetlen a gyakorlati órákon, azaz mind a rutin pályás, mind pedig a forgalmi képzéskor.
Én megvettem mindent inkább mire jött az első rutin órám. Volt aki a sulitól kért protektort. Nyilván kinek mi fér bele.
Dell G3 3779 || Samsung S23+ || Samsung Watch 5 Pro || Oculus Quest 2 || Creality Ender 3 V2
-
3L1T3
addikt
Rendben köszi. Ezen felül B jogsi mellé ilyenkor új KRESZ is lesz? vagy csak kiegészítő?
Sisak és ruházat próba és vásárlásban meg gondolom egy jobb üzletben tudnak tanácsokat adni és segíteni.
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
norbert1998
veterán
válasz Topiccsendőr #148762 üzenetére
Bizonyára a karbi gatya, ezt az elejétől sejtettük, éveket állt a motor, kb csak műszakira vitte az előző tulaj az utolsó 4-5 évben.
Be is rendeltünk egy teljes tömítés szettet, mert látok rá esélyt, hogy nem egy gumi alkatrész benne több különböző darabban fog kijönni.
-
nagyúr
válasz 3L1T3 #148768 üzenetére
Én megvettem mindent amikor beiratkoztam. Ha komolyan gondolod a dolgot, akkor javaslom neked is, hogy rutinra nyugodtan vegyél meg mindent és mehetsz teljesen beöltözve. Nem árt ha szokod milyen az
Egy normális sisak nem árt, ebből zártat javaslom, olcsóbban jobbat kapsz.
Vegyél egy szövet (cordura) kabátot, több rétegűt, lehetőleg hálósat, de eső és thermo bélés is jó ha van, így tavasztól őszíg ki tudod vele húzni. Nekem ezek beváltak, de biztos van jobb / olcsóbb. Mindenképp úgy veszünk kabátot, hogy gerinc protektor rajtunk van! Úgy próbálj, ne érjen kellemetlen meglepetés, hogy külön-külön jó, de együtt szűkös.
Teli gerinc protektort én mindenképp vennék, 3 dolog nélkül nem vagyok hajlandó felülni, sisak, gerinc protektor és kesztyű. Ebből lvl2 javallott, de a lényeg hogy legyen, nyaktól seggcsontig érő! Ez kabát alá megy. Meleg lesz igen, de ha egyszer kell csak életedben akkor már megérte a macerát. Ami gyárilag a kabátban van az egy üres szivacs, ami mintaként szolgál a külön vásárolható gerinc protektorokhoz. Ezt szépen kiveszed a kabátból és kuka A helyére nem kell semmi, mert bármit is teszel oda, sosem véd akkor területen majd mint a teknőspáncél.
Nadrágból Én a motoros farmert javaslom, térd protektor mindenképp legyen benne, csípő javasolt. Ez kevlár, ha csúszol nem ovlad el olyan hamar mint az utcai farmer. Cserébe kényelmes, de hamar átázik. Akár napi használósnak is elmegy, bemész benne melózni és elvagy átmeneti időszakban.
Csizma. Én kötöm az ebet a karóhoz, csizmát vegyél ne motoros cipőt, az védi rendesen a bokádat a kifordulástól. Egy álló helyzetben eldőlésnél is úgy magad alá szoríthatod a bokád, hogy eltörik egy nagymotor alatt, aztán mehet a fekvő gipsz x hétig.
Kesztyű. Bőrt javaslom, de a lényeg hogy legyen. Esésnél az első amit leteszel a kezed lesz.
Én ezzel indultam és ezt is javaslom. Ne a motorozáshoz, hanem az eséshez öltözz fel
[ Szerkesztve ]
-
etnies
senior tag
válasz Steven #148769 üzenetére
25 éve még elfogadták a magas szárú cipőt is. Jómagam nem értettem, hogy az mivel véd jobban akkor, amikor ráesik a motor, mint egy sima sneaker, de mindegy is.
Én csizmában voltam.Múltkor volt egy srác, amikor le szociopatáztuk, hogy a haverjaival zajszennyezi az egész világot. Azóta megsértődött és nem posztol ide.
Ha olvasod még a fórumot, írtak neked egy cikket: [link]
"Aki szereti a hangos kipufogókat, az pszichopata vagy szadista"
"önmagam hite vagyok magamban"
-
vlevi
nagyúr
válasz 3L1T3 #148772 üzenetére
"Sisak és ruházat próba"
Múltkor nagyon unatkoztam, és belelapoztam a HJC user manualba.
Érdekes dolgot találtam benne.
[link]
pl. ha felveszed a sisakot, fogd meg, és próbáld mozgatni a fejed. Ha azt érzed, hogy a bélés csúszik az arcodon, akkor a sisak nagy.
Nem mondom, hogy ez a tuti, és több nem kell, de ezzel biztosan nem lehet mellélőni.
Főleg azzal, hogy próbálj ki többfélét, akár más gyártót is. -
-
etnies
senior tag
válasz Döglött Róka #148778 üzenetére
A vizsgálat nem azt mondta, hogy minden hangos motoros torzult személyiségű, csak azt, hogy eléggé felülprezentáltak közöttük!
Van különbség a dobok között is, van ami vállalható. Kevés, de van. A baj az, hogy aki vesz ilyesmit az általában olyat vesz, hogy üvöltsön. És üvölteti mindenhol. Mert az olyan szép és amúgy is tetszik mindenkinek! (legalább is a srác is erre hivatkozott)
Itt Londonban is volt egy srác, aki csapatta az utcánkban reggel-délben-este hetekig. Sosem tudtam elkapni, mert vagy 100-al tépett át. Egyik séta alkalmával megláttam, hogy hol parkol a motorja és hagytam rajta egy üzenetet.
Azóta nem jött erre...."önmagam hite vagyok magamban"
-
Steven
addikt
válasz Topiccsendőr #148783 üzenetére
Jah igen értelmezni tudni kéne amit írnak ..
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Döglött Róka
veterán
válasz 3L1T3 #148768 üzenetére
Székesfehérváron nincs jó motoros iskola, türhő mind (nekem vizsga előtt derült ki, hogy az oktató rosszul várta el az egyik rutinfeladatot). Én átmentem Budaörsre inkább. Egyrészt ott olyan forgalom van, hogy megtanulsz közlekedni újra rendesen, másrészt van egy nagyon jó oktató a webjogsinál. Ha mégis Fehérváron maradsz, a 0-24 iskolát kerüld el messzire.
Én tavaly vettem cuccokat, és megfogadtam egy tanácsot magamtól az előző hobbijaim után. Nem rágom kakit, és veszek olyat inkább amit nem csak a szükség hozott hanem tetszik is.
Így lett a sisak 110, a dzseki 85, a nadrág 80, a kesztyű 20, a bakancs 75. Rohadtul fájt, de megérte.Nekem az Icon mint márka nagyon bevált (185 centi vagyok, 88kg az amerikai M pont a méretem), kabátból a MESH AF zseniális, főleg melegben. Ha meg hideg van ráveszel valamit hogy fogja a szelet (van egy régebbi softshell dzsekim, pont rámegy)
Kesztyűből érdemesebb valami kényelmeset nem szétműanyagozottat venni, mert nem fogod megtalálni az indexet (tanulómotoron szét vannak gyalulva, van olyan amin már gomb sincs). Nadrág mindegy, van térdvédő az iskolákban, én egy cordura farmert vettem a végén. Cipőre nem szólnak, ha a boka fölé ér és bakancsnak hívják legalább
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
soldi3r
veterán
válasz 3L1T3 #148768 üzenetére
Sisakot, kesztyut es cipot nem adnak. Utobbibol legalabb boka fole ero kell, de lehetoleg ne munkavedelmi bakancs, hanem vekony talpu acelbetet nelkuli, valamifele turabakncs. Kesztyubol protektorost. Kabat es nadrag felenk eleg, protektorokat adnak.
[ Szerkesztve ]
E30 (oo=[][]=oo)
-
3L1T3
addikt
Köszönöm, sokkal okosabb lettem. Számomra is az első és legfontosabb az a biztonság. Így a sisak,csizma,kesztyű,protektor,kabát az első és legfontosabb amit beszerzek.
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
3L1T3
addikt
válasz Döglött Róka #148788 üzenetére
Hát először szerzek valami 50ccm-es robogót, hogy megnézzem mennyire vagyok töketlen. De korlátlan a cél és utána meglátjuk.
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
Döglött Róka
veterán
válasz 3L1T3 #148789 üzenetére
Én ezért mentem A1-re, gyorsan megvan és 1-2 évig elvagyok vele amíg nem unom meg. Lehet hogy a 90km/h is hiperugrásnak számít rajtuk, viszont forgalomban nagyon jó (tele tankkal 130 kiló alatt van a motor), és rettentő keveset fogyaszt. De nyilván már megvan fejben mi lesz a nagyobb
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
3L1T3
addikt
válasz Döglött Róka #148790 üzenetére
Várj A1 miért van meg gyorsabban? Van egy lányom, felnőttem már. Gyerekkoromban versenymotort akartam R1/R6 meg társai. Most a GSX jobban tetszik, inkább a túra vonal amit vonzónak találok vagy a túra sportot. Most is egy KTM Duke 125 és utána egy 390 lenne a cél. Azok a motorok nagyon tetszenek. De ez az a vonal amit eltudnék képzelni magamnak.
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
Döglött Róka
veterán
válasz 3L1T3 #148791 üzenetére
A1B (B-s jogsi megléte esetén) egy kresz, + 4 gyakorlati óra. A rutin (5 perc a feleléssel együtt) egyben van a forgalmi vizsgával. Olcsón meglenne de a 4 óra nem elég az tuti. És ha egyből mész upgradere miközben van egy 125ösöd már jobban mozoghatsz A-n.
Ha a duke 125 a cél, irány az A1B[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
nagyúr
válasz 3L1T3 #148791 üzenetére
Én a korlátlan jogsit javaslom. Az A1B az azoknak való, akinek van kismotoros tapasztalata, pl. Simson és csak vizsgázni megy el. Ott nem tanítanak meg motorozni egyáltalán. A korlátlanon van a legtöbb vezetés, én is azért mentem arra. Utána én is 'csak' A2 kompatibilis gépet vettem, szóval attól mert megvan a nagy jogsi nem kötelező 600-as géppel kezdeni
Én azt javaslom, hogy felnőtt fejjel (és súllyal ) ugord át a 125-öst. A 125 és a 390 között pont annyi különbség lesz, hogy utóbbival meglesz az a dinamika, amivel az autók 90%-nál gyorsabb leszel és nem fog gondot jelenteni autóúton egy kamion kielőzése. Nem fog ledobni magáról -
3L1T3
addikt
válasz tboy93 #148793 üzenetére
Nyilvan ez a legracionalisabb dontes penzugyileg is. Marmint a korlatlan
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
-
A Zéé
addikt
válasz 3L1T3 #148794 üzenetére
Szerintem is hagyd ki a 125-öt, ha van lehetőség és türelem egyből korlátlant csinálni. Mondom ezt úgy, hogy volt 125-ös Duke-om.
A 390-es nem annyival erősebb/idegesebb a 125-höz képest, hogy ne lehessen egyből azzal kezdeni, mint első motor. Nyilván erősebb, gyorsabb, de szerintem kellően kezes, és hát a korlátlan jogsit egy még annál is erősebb motorral kell teljesíteni.Just a simple Lineman...
-
vendingo
veterán
Ma megvolt a gumicsere. 5g súly ment a felnire az előző 50g helyett. Még nem szereltem vissza a kereket, mert közben kiderült, hogy szarul fut a kerékcsapágy is.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
miatta
csendes tag
Kedves Fórumozók!
Szeretnék én is kérdezni: (leendő) motorvásárlásban kérnék segítséget!
Magamról: 0 előzmény – max apám mögött ültem a 250-es MZ-n még gyerekként. 13 éve – 31 évesen – csináltam meg a korlátlan jogsit, azóta kis túlzással nem is ültem motoron (kb. 3 éve mentem egy 50-es robogóval nagyjából 7 km-t, illetve tavaly vettem egy órát, amit rutinpályán töltöttem, de rossz élmény volt: 600-as Hornet, nekem nehéz és ijesztően erős volt, bár még inkább a türelmetlen és faragatlan oktató miatt nem mentem vissza - (nem az előbb ajánlott szfvári iskola volt, már máshol élek)). Viszont minden tavasszal heteket cseszek el motorok nézegetésével…. (gondolom ez ismerős).
Magam 172cm/73kg vagyok, szinte mindig egyedül ülnék a motorra. Felhasználási terület: heti 2-3x átugrani 1 közeli (~20 km) faluba, évente 1-2x leugrani a Balcsira (~130 km), 3évente vhova messzebb is (Toszkánában borozgatni benne van az 5éves tervben :)).
Most jön a neheze, mert nagyon különböző kétkerekűek kerülnek felsorolásra.
Fontos, hogy kényelmes legyen (egyenes derék), mert a hátam (volt kezdődő gerincsérv, tornával úgy ahogy rendbejött) nem az igazi!
Leginkább a retrobike-ok, cruiserek, bobberek, naked, túragépek tetszenek - ebben a sorrendben, (amit teljesen kizárnék az az enduro és a sport).Ezek jöttek számításba (árban nekem a lélektani határ a 2M, és úgy tűnik, mintha ebben a kategóriában legalábbis nem érné meg annyira a használt... de vevő vagyok a jó tippekre, ötletekre):
Keeway V302C: szíj hajtás, elégnek tűnő ~30 paci, jó megjelenés, alacsony súly és üléspozíció. Ültem is rajta, de görbe háttal tudtam csak (ez orvosolható lenne valahogy?) (68 cm az ülésmagasság, 170 kg)
Benelli Imperiale 400. Abszolút szerelem, bár tartanék a léghűtéstől. Viszont ezen is ültem; nekem már nem ér le teli talppal a lábam és mivel ~200 kg, az sem alacsonyan, ezért – nyilván a 0 rutin miatt is – félnék tőle. A 20 egetverő lovacska Winkler szerint és az Onroad-os teszt szerint is egész élvezetes mocizást tesz lehetővé. (78 cm az ülésmagasság).
Innentől az össze többit csak képen és videókon láttam.
Royal Enfield Meteor 350. Abszolút szerelem 2. Szintén léghűtéses, szintén 200 kiló, szintén 20 lóerő. Az összes teszten (na jó, 1-2-n nem) a 80-90 km/h-s tempót írták kényelmesnek számára, ami azért kevésnek tűnik. Mondjuk egyik felsorolttal sem mennék nagyon autópályára, de azért előzéshez sem árt az erő gondolom… VISZONT: mindenhol arról beszéltek/írtak, hogy mekkora örömmotorozást lehet ezzel csinálni, mennyire élvezetes ezzel krúzolni és végeredményben én azt hiszem ezt keresem a motorozásban. (76,5 cm az ülésmagasság, 191 kg)Hyosung Aquila GV300 kb, mint a Keeway, csak láncos, szerintem kevésbé szép, viszont nem kínai. (172 kg teli tankkal, 71 cm ülésmagasság)
Zontes R1 350 csilli-villi, nem tetszik, viszont állítólag jó minőségű alkatrészekből van. (79,5 cm ülés, 180 kg)
Honda CB 300 R (ez mondjuk már bekúszik a 2 misi fölé…) Az előző autóm Honda (Civic, 1999) volt, nagyon megszerettem a megbízhatósága miatt. DE a kinézete olyan tucat… És több, mint amit szánnék rá, bár nem olyan sokkal. (150 kg, 80cm ülés)
Voge 350AC. Igazából az eszem ez felé húz, mert már van benne erő, eléggé dicsérik, és elég jó a fogyasztása (spanyol tesztvideók szerint…). (~160 kg, 78,5cm)
Ja igen, a fogyasztás nekem fontos; nem azért, mert olyan sokat használnám, hanem van egy ilyen „fétisem” (a hulladékot is szelektíven gyűjtöm és van a kertben komposztáló :P). Ha lehet, olyat választanék, ami nem megy 3,5l fölé észszerű használat mellett (ami nyilván 90-100 körüli átlagot jelentene).
Előre is köszönök minden hozzászólást!
-
-
JoinR
senior tag
-
Döglött Róka
veterán
válasz norbert1998 #148802 üzenetére
így-így
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Rison77
senior tag
válasz Rison77 #148663 üzenetére
Visszavittem a cipőt, megnézték szerintük keine problemo.. de megszakértik majd szakértőkkel is, és majd hívnak... Nem sok esélyt látok a dologra de hátha... közbe ha már ott voltam, nézzünk már meg egy vadiújat próbára, ott abszolút még annyira se lehetett érezni a menetet mint az enyémbe, felvettem mentem benne pár kört, semmi lábujjreszelés,persze az előző is így kezdte.. Úgyhogy most agyalok a következő áldozaton, mert 1 hetet mondtak az eredményre, ha visszadobják szivacs, ha azt mondják cserélik újra akkor se kellene már. Nem hiszem, hogy visszafizetnék az árát.
(#148768) 3L1T3:
Én is nem rég kezdtem a korlátlant, jótanács, bármilyen iskolát választasz, ha az első alkalom úgy kezdődik, hogy kapsz egy kulcsot, és ott a pálya meg a motor hajrá, akkor ne várj a csodára menekülj onnan..[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Ha másra nem is, arra nagyon jó az 1300GS, hogy mindenki megnézzen vele az utcán
Már csak azért is, hogy hogy bírok el egy ekkora dögöt a nagylábujjam körmével, ami leér a motorról
Minden esetre nagyon érdekes, az elsö boxer, amin valaha ültem (meg, az elsö ezer ccm feletti gép), azthiszem értem már, miért szereti mindenki, de ehhez még kell nekem legalább 20 év, hogy ezt az életérzést átérezzem. Vagy hát nem tudom a kinél milyen a kapuzárási pánik, mert lehet 20 év múlva inkább még egy R1-re fogok vágyni, és majd 30 év múlva jöhetnek ezek a "papás" gépek
Durva amúgy mennyit számít 40kg, az enyém is van 200kg, de azt simán tologatom, ezt meg megmozdítani se birom -
Steven
addikt
válasz Zsírkrétamen #148809 üzenetére
pedig a 40-50kg csaj emelgeti
[link]Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
senior tag
-
bacus
őstag
válasz Zsírkrétamen #148809 üzenetére
"Minden esetre nagyon érdekes, az elsö boxer, amin valaha ültem (meg, az elsö ezer ccm feletti gép), azthiszem értem már, miért szereti mindenki,"
Szerintem meg nem értheted. Azt gondolom, hogy ha előtte nem ültél légolajos boxeren, majd vizes boxeren, akkor az 1300-st nem tudod hova helyezni. Már a vizes (2014-től) boxer motorokra is van aki azt mondja, hogy túl jó, túl sima, már nincs meg az a boxer jelleg. Viszont jobban csattog, zörög, mint a levegősök .
Az 1300-t még nem próbáltam, nem is ültem rá, de már annyi tesztet és véleményt olvastam, láttam a yt-on, hogy el tudom képzelni, illetve ha igaz, hogy itt is akkora a váltás mint a légolajosról a vizesre, akkor ez a boxer már nem is boxer érzés..Egyéb iránt a GS-ben nem a boxer motor a lényeg, szerintem az a leggyengébb része a motornak, na jó a váltó után , ellenben a futóműve, na az zseniális !
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
senior tag
válasz bacus #148814 üzenetére
Ez tény, ezért is sajnálom, hogy nincs teljes összehasonlítási alapom. Biztos nagy az ugrás gs-ek között is, viszont tök más motorról ráülve meg még inkább érződik, hogy ez teljesen más világ.
A futóműve tényleg zseniális, fekvőrendőrön úgy megy át, mintha egy kisebb úthiba lenne. A magasságállításról nem is beszélve, úgy állítja magát hogy szinte alig lehet észrevenni.
Ami még nagyon tetszik, az a fék, elképesztően jól adagolható, de nagyon határozott, durva hogy milyen határozottan megállítja ezt a hatalmas tömeget. -
bacus
őstag
válasz Zsírkrétamen #148817 üzenetére
És ez a csökkentett tömeg , mert elvileg faragtak vagy 10 kg-t- No meg a GSA még nagyobb darab.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Shadowbull
addikt
válasz etnies #148815 üzenetére
Szerintem ez sokkal jobb elölről mint az előző.
Bár pont hétvégén beszélgettem néhány emberrel a Motorradtól, állítólag jópáran reklamáltak már hogy miért szimmetrikus, az előző aszimmetrikus lámpa jobb volt. Nemtom, nekem mindig zavarta a szemem, ahogy az első RR is.Amúgy voltak kint a tréningen nők is, némelyik nem volt 170 szerintem, és GSekkel nyomták, van direkt ültetett verzió.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
runner 125
nagyúr
válasz Zsírkrétamen #148809 üzenetére
Papás a GS? Na szép. 34 vagyok.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Rison77 #148807 üzenetére
Ezt a csavart műanyagba csavarják, nem? Nem egy metrikus csavar, amit beragasztott menetes hüvelybe, anyába tekernek.
Ha nem veszik vissza a csizmát, mert szerintük jó, akkor műanyagoshoz vidd el. Fúrja ki a menetet, pótolja az anyagot, fúrja meg a csavar magátmérővel és reszelj le a csavar végéből egy keveset...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest