Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bacus

    őstag

    válasz Xero #122440 üzenetére

    "Innentol siman ajanlom az oreget a Spurinal"
    Azért ha már régóta van pl B jogsid, szét tud alázni... :) Kell hozzá önirónia rendesen, mert nem négyszemközt teszi. Ráadásnak a legjobb, mikor úgy mész, hogy az oktató autóban még ül 4 jelölt, mert akkor veséz ki rendesen (a hátad mögött). :) Én láttam sírva hazamenni több hölgyet is.., meg volt több fiatal srác is aki váltott iskolát is.

    Egyébként motorozni - engem legalábbis - egyáltalán nem oktatott ! Elmondta a hibáim forgalomban, de hogy mit kezelsz esetleg rosszul a motoron, mit kéne másképp, hogy kanyarodj, fékezz, stb arról soha egy szó sem esett. El se tudom képzelni, hogy aki még soha nem motorozott, hogy kezdi? Vagy külön kell szólnia, hogy még nem ült motoron?

    Ennek ellenére mindkét gyerekem ebben az autósiskolában (de nem L. úrnál) tette le a B-s jogsit, illetve ha akarnának A-t ide küldeném őket.

    "Legalabb el tudom hozni" - trélert bérelni olcsó, persze a lekötéshez se árt legalább pár yt videót végig nézni, de márciusban, 4 hónap kihagyás után, mikor még hideg van, autósok sem számítanak rád, én lehet azt tanácsolnám, jobb ha nem lábon hozod el. Én végig motorozom a "telet" is, legalábbis itt a fővárosban nincs - pár nap kivételével - nem motorozható időszak, és nem az a probléma, hogy csúszik. Persze a távolság sem mindegy, mert 2 km-ért biztos én sem trélereznék..

    Néztem a Spuri gépparkot, úgy látom sokat változott, de nem biztos, hogy fejlődött :). Én még a szürke "hangos"-on mentem, vizsgáztam. A tompított helyett csak fényszóró ment, már ott jött az első dilemma, mikor meg kellett vizsgálni a motort, hogy rendben van e, mehet a vizsga, mert ha igazat mondasz, nincs vizsga, ha meg azt mondod minden jó, máris kimerítetted a bukási indokot.. :)

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Steven #122585 üzenetére

    Hmm, nem rossz a 1050 ebben a színben, de azért nem vagy a láthatóság mintaképe..
    fekete motor, fekete sisak, remélem legalább a ruházatod nem teljesen fekete.

    Csongi, Econ: nehéz ügy ez, mert negyven éve oktat az ember, szerintem az aktív motoros társadalom jó nagy része nála tanult, vizsgázott, bármilyen rossz a stílusa, azért többnyire igaza van/volt, mikor kiszekál valakit. Konkrétan majdnem ott halt meg előttünk az egyik 18 éves A2-es tanuló, végignéztük tehetetlenül. Ehhez képest még volt higgadtsága egy nyugodt utcáig elvinni a kölköt, ott várt 15 mp-t és egyáltalán nem üvöltve szállt ki. Kiengedni a forgalomba vkit, akiről tudod, hogy nem jól vezet, annak a megítélése, hogy legyen meg a jogsija, a pillanatnyi öröme, vagy inkább védd meg őt és a társadalmat, hát én sokszor szigorúbb lennék..
    A B jogsinál még meg van a remény, hogy csak anyagi kár lesz, de motornál, az anyagi kár csak a jobbik eset.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Steven #122590 üzenetére

    Nem idegesítettél fel ! Ez a te életed.

    4 éve felraktam a sisakomra egy kamerát, mert azt gondoltam, hogy én is csinálok majd olyan videókat amin elém vágnak, kihajtanak, leszorítanak, egyszóval, hogy meg akarnak ölni. Mentem azóta kb 40e km-t (ez csak a motoros km), és 5 felvételt nem tudtam volna rögzíteni. (persze akkor sem ment a kamera).
    Nem mondom, hogy azért, mert nekem az átlagosnál 3x ügyesebb őrangyalom van, de vagy ez lehet, vagy az, hogy tele van ragasztgatva a doboz fényvisszaverő matricákkal, és MINDIG látnak, a sisakomon is van láthatósági csík, feltűnő színe van, amennyire lehet, télen külön hordok - pedig a kabátban is van láthatósági csík - de mondom külön egy csak láthatósági színű fényvisszaverős mellényt...
    Az előző motoromon mindenhol volt, kézvédőn, sárhányón, hátsó villán. A mostani motor jól látható, ezért még nem matricáztam fel..., de lesz ezen is.

    Voltam rendezvényen motoros biztosítani, az én motorom igen szerényen volt matricázva némelyik rili klubos motorjához képest. :)

    Bár most, hogy írom e sorokat, hát lehet mégis az őrangyal lesz... :D

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Xero #122592 üzenetére

    Mondom, hogy a gyerekeim is beíratnám hozzá !

    Én bírtam a humorát, azt is amikor engem ekézett, nem igen szóltam vissza, se okosat se mást, inkább próbáltam úgy csinálni ahogy mondta. 44 évesen több mint 1 millió km a seggemben a legkisebb hibámnál már mondta, hogy ni, még az öreg róka se tudja..., és nem is tudtam, 88-ban, nem volt kerékpársáv, buszsáv, sőt még a zebrát se kellett ennyire túl óvatoskodni.

    Engem technikailag nem oktatott, igaz az első alkalommal csak 500-ast tett alám :), elküldött a külön platzra a gumik közé, ahol pár perc után én szlalomoztam, mielőtt még eltanyáltam volna (mert egyre gyorsabban ment) :), odahívott, hogy akkor álljak be a pályára rutinozni, mert látja, hogy már nem az első alkalom motoron. A pályát is a többiektől lestem el, mert fogalmam sem volt róla.

    Nem ment a nyolcas, illetve nem jól, azért nagyon lebaxott, mikor minden rutin kör után arrébb mentem gyakorolni...

    "A Karasna kemeny 2.7km-re van tolem" - hát igen, nem távolság. De azért várd meg, milyen idő lesz átadáskor :D Még rutinos motorosoknak is sok 4 hónap kihagyás, szóval extra óvatosság, meg lehet akkor hó, meg jég... jön az SMS, hogy ülj át másik autóba.. :)

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Steven #122596 üzenetére

    hát én budapesti vagyok, itt születtem, mindig is itt éltem, konkrétan III. kerület. :)

    Az évi kb 10000 km 70%-a csak Budapest. Az előtte lévő autós évek 1mill plusz km-ben egyetlen egy saját hibás balesetem SEM volt, és a harminc x év alatt összesen talán 5x törtek össze mind álló helyzetben 1x előlről, 4x hátulról...

    Szerencse is, de nem mindegy, hogy valaki "lát a pályán", meg nem egy idegbeteg kapkodós típus, a többit partnernek tekinti, illetve elnézem mások hibáit, javítom :), azaz inkább elengedem, utat adok, stb.

    Xero: a tréningeket már emlegették, ami még fontos, hogy nem mindegy kivel motorozol. Egy jó társaság fontos, illetve egy-egy ember akivel sokat mész együtt, rengeteget lehet tanulni.

    Milyen motort is veszel?

    [ Szerkesztve ]

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Xero #122598 üzenetére

    Csak óvatosan, kezdésnek 70 kw-os motor, hmm, ésszel kell lenni ! Az adrenalin fura függőséget okoz :)

    Beszélgettem a darázsgarázs-os fickóval, én bírom a stílusát, neki van speed mocija is. No a lényeg, hogy a max pulzusszám az az életkorból, stb kiszámolható, amit nem szerencsés túl lépni. Erre meséli, hogy felvett egy ilyen pulzus mérős okos órát, mert nem értette, hogy 2-3 óra tempós motorozás után miért olyan dög fáradt. Azt mondta, hogy neki a max (ajánlott) pulzusszámot 20-30% meghaladta a pulzusa mikor elkezdte húzogatni a moci bajszát egy egy jobb szakaszon...

    Meg a teljesítményt (is) szokni kell, persze a mai elektronikák már segítenek, több üzemmód, két gombnyomás és korlátozva a teljesítmény, idegesebbre állítva a kipörgés gátló, abs, stb.
    emiatt jók az új motorok. Van aki azt mondja majd, hogy fapadossal kell megtanulni, mert az az igazi, no abs, no esa :), de nem kell ezt meghallani. Ma már sokan egyből automata váltós autót vesznek, nekik még se mondja senki, hogy kézi, sőt szinkron nélküli váltós autóval kell kezdeni...
    Ami miatt nem jó, hogy nincs olyan, aki ne esett volna el motorral, nem feltétlenül menet közben, én az első évben 3x dőltem el tulajdonképpen álló helyzetben :) Mert nem ért le a lábam, illetve mire leért már nem bírtam megtartani 220 kg-t pluszban. (pl lejtőn megfordulás !) Nos, ilyenkor nem jó az új, hogy sokkal jobban félted a motort, mint kellene..., mert sérül, mert drága, stb.

    Az üresben leállítás, oldaltámasz, elindul, becsukódik a támasz és eldőlt a motor ez mindennapos a kezdőknél !! És nem tanítják ezt sem az iskolában.

    Hondát vettél, de ez ne zavarjon, hogy keress egy jó (akár nem hondás) társaságot, sok sok motoros programmal. Ilyen pl az MZ klub, de a baj, hogy ott hamar unni fogod a gurulásokat, még a 250-esek is rettenet lassú tempót mennek. De pl v-strom klub, a neve ellenére tele vagyunk már nem v-stromos emberekkel, van fb oldal is több mint 2000 tag, jó a társaság (fb-ot nem ismerem, nekem nincs fiókom), de a klub által szervezett programok nagyon jók . Tuti van még számtalan - márka - klub, ahova szívesen fogadnak új akár típusidegen motorost is.
    Kis létszámú gurulást keress, max 4-5 fő, idősebbeket, akik türelmesek az újakkal.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Steven #122600 üzenetére

    "ellenben furcsa , ha Bp-n laksz és nem látsz furcsa dolgokat napi szinten."

    Na most ennek két oka van:
    - az első, hogy tényleg mázlim is van, meg előre látok dolgokat, stb
    - magas az inger küszöböm is :), tehát a yt videók egy részénél én még csak nem is dudáltam volna, simán elveszem a gázt, kerülöm, stb., azaz nem is tekintem neccesnek.
    Azért lesz az, mert a vezető nem toleráns, nekem van előnyöm, nyomom a dudát és álljon meg, vagy ő a hibás úgyis ha baleset lesz...

    Összefoglalva tehát, látok, csak már nem látom még se :), de tény, hogy velem nem csinálják, nem érzem.

    ------------
    kipufogó téma: nem hiszek a hangos kipufogóban, azon kívül, hogy eléritek, hogy kitiltsanak minket motorosokat egy csomó helyről, pl Mátra.., szart se ér. Ne legyen néma, de egy fillért nem adnék egy hangosabbért, vagy nem gyáriért. A mostani huszon évesek azzal kezdik, hogy öv becsatolás előtt bluetooth öszzelő a rádióval, zene be, hang fel. Szart se hallanak a kipufogóból, ráadásnak már a 20 éves autók hangszigetelése is remek.

    Erre jó példa a vérlovagok idióta szirénázása az autópályán ! Pedig Mackó jól motorozik, csak épp elfelejti, hogy a szirénát nem hallják, amikor igen, akkor hirtelen le akar húzódni, volt is egy vészfékezése (egyet láttunk a videón). Mentős sofőr mondja, a sziréna első sorban nem azért kell, hogy gyorsabban odaérjen, hanem hogy odaérjen !

    A hangos kipufogó ma már csak az idősek ijesztgetésére jó, igaz arra nagyon. Nekem még szüleim is vezetnek 76 éves apám - aki remekük vezet - lebénul a nagy hangtól, ijedtségtől..

    [ Szerkesztve ]

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz csongi #122605 üzenetére

    Kamionshop-ból rendeltem többféle matricát, van fehér szegmentált, uv sárga szegmentált, piros szegmentált, uv sárga 5cm széles folyamatos (ezeket aztán mindenhova, mert sose fogy el a 20-25m szalag :) ), van 2 db talán 5-6 mm széles folyamatos uv-sárga és fehér, ebből még nem raktam fel sehova.

    A bukósisakomra pedig csíkos uv sárga piros talán 3 cm széles szalag került.

    Nem igen tudom a szabályokat, így a doboz letört sarkaira pl folyamatos sárga került, míg hátsó részére kapott fehéret is. (erre azt mondta valaki, hogy hátra nem szabadna fehéret rakni, de sosem szólt érte senki, meg a kabát és mellényben is van fehér hátra felé..)

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Steven #122609 üzenetére

    Ez a motor már nincs meg, de nagyjából az eladáskor is ennyi volt rajta. :D A piros gurtni az csak ideiglenes, és az ott nem a laptopom :)

    A két szgép egyébként nem ugyanaz a képeken :)

    [ Szerkesztve ]

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Steven #122611 üzenetére

    Kinek a pap ugye.. Én meg csupa fekete cucctól vagyok rosszul, nem is értem minek gyártanak ilyen motoros felszerelést? Én pl így kezdem a vásárlást, hogy ezt és ezt szeretnék, de ha csak fekete van, azt meg se mutasd, mert olyat biztosan nem veszek.

    Éjjel megálltam vhol, és jöttek mentek a járművek, mikor erre rávilágítottak fényárban tündökölt :D
    Az új moci fehér, arra biztos mindenhova fehér fog kerülni, meg kicsit visszafogottabban, mert valóban nem szépség díjas, de a hasznossága számomra megkérdőjelezhetetlen !

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Debilon #122613 üzenetére

    Na bakker lebuktam?! :)

    Melyiken? Mert idén nem igen volt (vagy én nem voltam).

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    Ma kifejezetten arra koncentrálva jöttem reggel dolgozni, hogy van e bármi necces. Egy parkoló autó indult el úgy, hogy tuti nem látott, de elég volt lehúzódni, bár ahogy kikanyarodott bőséggel átlógott a sávomba, majd egy gyalogos átlósan abszolválta a kereszteződést, de türelmesen kivártam míg átér, nem volt mögöttem másik jármű.

    Vissza vonom, hogy soha nem történik semmi :), egyszerűen csak nem yt -os módszer szerint reagálok, mert dudálva, anyázva kellett volna öklöt rázni, kamerával felvenni és mehet fel a yt-ra ez a kettő is. És ez kb csak 5 km-en..

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Geresics #122627 üzenetére

    Én tavaly cseréltem noname kínairól egy interphone-ra (Avant). Kifejezetten bosszant a hír, hogy majd cserélhetek megint :) Nekem az lett volna a nagy öröm, ha a mostani készülékeket is szoftveresen fel tudták volna okosítani erre a MESH hálóra.

    Egyébként interphone -k között remek volt eddig is, nemrég - egy szomorú esemény kapcsán - huszon motorral gurultunk le Vingántpetendre, és hárman összekapcsolódva (elöl - én középen -záró ember) végig működött, persze volt mikor megszakadt a kapcsolat, de újra visszajött.. Ennyi motort együtt tartani már feladat volt.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Geresics #122634 üzenetére

    Én a sena-t nem ismerem, annyit tudok, hogy a motorozzvelunk.hu csapat globálisan cserélt sena-ra, és az R1250GS-ekkel a sena fütyül. :( Ez elég bosszantó hiba volt, hezitáltak is, hogy mi legyen, vissza az egész, vagy csak keveseket érint, végül maradtak a sena-nal, ha jól emlékszem.

    Az interphone viszont nehezen mozdul bármire is. én decemberi vétel után rögtön jeleztem a hibákat az AVANT -nak, nem is kevés van, azóta 1 db szoftver frissítés volt, azóta magyarul is tud, de a hibák MIND maradtak. Simán el tudom képzelni, hogy nem lesz ilyen kütyü, hanem jó az ahogy van, vedd meg az újat..

    [ Szerkesztve ]

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Shin Chen #122644 üzenetére

    Szerintem sokkal egyszerűbb a megoldás (legalábbis hazánkban), ahol még NEM szabályos egy csomó kipufogó, db killer és E jel nélkül. Csak a nem akarásnak, nyögés a vége ! Sajnos mi akik szabályokat betartva közlekedünk is megkapjuk a kollektív büntetést. :(

    1. Van ez a Véda rendszer, ami szart se ér így, bár tudom van büntetés, de elenyésző a visszatartó ereje, mindenki tudja, hol kell visszavenni és meddig. Át kell alakítani átlag sebesség mérésre MINDENT. Kaputól kapuig, kaputól 3 lábúig, autópályákon pár mérőpont, azok között. Adott átlag sebesség felett megy a büntetés.
    2. zajmérés. Mi nem megoldható? pár helyen ellenőrzés, akinek nem megfelelő, kulcs elvesz, lehet hazatolni a motort. Szerintem 100m után átgondolná, hogy akar e szabálytalankodni, tetszik e neki a hangosabb kipufogó. Még csak büntetni sem kell ! Akkor kapja vissza a kulcsot, ha szabályos mérést produkál. Addig meg megy be egy adatbázisba, online adatbázisba, amit minden véda kapu regisztrál, ha mégis felül a motorra és nem tolja, akkor fél milliós büntetés. (indulásnak)
    Természetesen mérni lehetne egy csomó helyen, le kell írni a módozatát, pl autómosókban, odamész, elolvasod hogy kell, leméred és már tudod is, hogy NEKED van teendőd a motorral vagy nincs.

    A hangosabb kipufogónak 30 éve VOLT értelme, akkoriban mi fiatalok nem üvöltettük a zenét fülesen keresztül, voltak környezeti zajok, amik eljutottak hozzánk. Ma nem látom értelmét, a gyerekeim indulási sorrendje. Telefonon zene, bluetooth kihangosít, vagy ha egyedül van jó a füles, utána a többi... Nekem ne mondja senki, hogy a modern autók zajszigetelésénél lehet hallani a motorok kipufogóját, mert azért ülök autóban is. Akkor hallom, mikor szinte mellettem van ! Ablakot régen mindig lehúztuk, télen-nyáron, ma klímás az autók 99%-a, mikor láttál utoljára leengedett ablakot?

    De a rendőrség leszarja, nem érdekli, nem tudja, nem akarja. Elnézi, ahogy a motoros érdekvédelmek birkóznak a helyi képviseletekkel, mintha NEKIK akik egyébként a szabályok betartatásáért felelősek, semmi közük nem lenne az egészhez.

    Viszont azt is látjuk, hogy ez a baszogatás SEM biztos, hogy végleges megoldás, hisz a sógoréknál vérszemet kaptak a zöldek.., tehát azokat is le kell kussoltatni, azaz oké, nem mehetnek motorosok, akkor nincs autózás sem. Zavar a büdös? Vége a buszjáratnak is..

    A zöldek is mindig csak annyira zöldek, amíg az ő jogaik nem sérülnek.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Topiccsendőr #122651 üzenetére

    "A zajmeres azert nem megoldhato, mert a homologozacios ertek nem egyelo azzal, ahol hasznalod."

    Megoldható ! Kell egy szabály, hogy kell mérni. Pl motor max fordulatának 20,40,60,80%-nál, majd számtani átlag.
    Lehet súlyozni is, hogy azért normális ember pl 50% bank 60% alatt motorozik, tehát azokat lehet 2x-es súllyal, mig a 80%-t pedig csak 1x súllyal.

    És mindent lehet úgy is, hogy táblázat, kinézi belőle a rendőr, hogy ennek a motornak az ő mérésük szerint (vagy amit a gyár igy megadott) minden gyári egységgel 85 dB, akkor a 95 dB bár megfelel az általános 100 dB alatti szabálynak mégis magasabb 15%-al, kisbünti, illetve javításra küldeni, javasolni.
    Ennek lehet a fordítottja is, pl egy motort a gyár eleve akra kipuffal forgalmaz, és a gyári értéke is magasabb a 100 dB-nél., bár nem felel meg az általános szabálynak, megfelel a gyári értéknek, mehet tovább.

    Itt a nem akaráson van a lényeg, hogy azt mondja a rendőrség, hogy erre neki nincs energiája, mint ahogy sok mindenre nincs, bezzeg a maszk viselés betartására van...

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    Na most azért különbséget kell tenni normál motorozás és szerpentinen élvezkedés között..

    A 650-el, ha akartam tartani a tempót az 1000 + -al, akkor valóban forgatni kellett, de ez pár km egy túrán, mondjuk a Ceredi szakasz talán 14 km. Amíg eljutok oda az meg 200. Azaz 5% körüli szakaszon forgattam. De volt amikor kiugrottunk kicsit fagylaltozni Ótátrafüredre és mivel a vezető is 650-el ment, ezért 5000 fölé sosem kellett forgatni, persze nem is mentünk sehol 120 felett.

    Most 5000 fordulatnál 6. fokozatban óra szerint már 140 km/h, ami valójában 130-133 km/h. Ez még autópályán is elegendő !!, amit azért (mi) kerülünk ha nem muszáj vagy éppen nem akarunk nagyon haladni..

    Régen mentem soros motorral, igen, rémlik, hogy ott 4000 fordulat alatt erőtlen volt, a magasabb fordulatszámon tapasztalthoz képest.

    Micsurin: nem a hétvégi statisztikáról beszélek, hanem mikor bevideóztak az ablakon egy "nehéz gépkölcsönzős" ügyfelemhez és ment a sok százezres büntetés. Tudod, a bobcat bérlőket is védeni kell...

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Biqci #122660 üzenetére

    Nagy részükre ez is megoldás lenne ! (gondolom itt az átlag sebesség mérésre gondolsz, amihez az infrastruktúra MÁR MOST adott)

    Egyébként amit írsz, mind a NEM AKARÁSról szól az én olvasatomban...

    [ Szerkesztve ]

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Micsurin #122662 üzenetére

    Lehet félre értesz, én nem akarom, elmondtam az egyik lehetséges megoldást.

    Most amikor pillanatnyi mérés van, egy 100 km szakaszon mondjuk 5 addig tudnak száguldozni, elég ha az 5 ponton betartja. Az átlagmérésnél, értelmét veszti a száguldozás, mert ha kicsit is hamarabb ér oda, az azt jelenti, hogy gyorshajtott és fizeti a büntetést.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Topiccsendőr #122665 üzenetére

    "te MENGINT sajat magadbol"

    Ez értelmezhetetlen számomra, mi az, hogy megint? Nem is ismersz, nem tudod, hogy közlekedem. Azért mert nem sodrok életveszélybe percenként embereket, még nem jelenti azt, hogy nagypapásan motorozom.

    Nem tudom miért vettél motort, de ha megdögleni, az (is) a te dolgod.
    Tudod egyik barátom suzuki szerelőként ismerte magát a "Mátra királyát", legalábbis a csávó így titulálta magát, de aztán nem sokan voltak a király temetésén.

    A motorom szerint az elmúlt 4000 km átlagsebessége 55 km/h, az autómét évekig nem tudtam 35 km/h fölé tornászni. Én ezért vettem motort, mert közlekedni is lehet vele, nem csak tötymörögni.

    [ Szerkesztve ]

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Topiccsendőr #122667 üzenetére

    Pedig egyáltalán nem vagyok szélsőséges. Egy ideális társadalomban, egyáltalán nem lenne szükség sem ellenőrzésre, sem mérésre, sem büntetésre, mindenki szabályozná magát.
    Nem tagadom, hogy én próbálok viselkedni, "élni és élni hagyni" elv számomra szimpatikus, ezért - mint írtam - nem szólok rá, nem megyek utána, nem mutogatok, nem oktatok, stb. Gyorsan akar menni, az mindenkinek az egyéni döntése, de támogatni nem tudom, már csak azért sem, mert az én adóforintjaimat is pár renitens miatt kellett, kell, és fog is kelleni ilyen - felesleges - eszközökre költeni, mint traffipax. Vagy azért nem mehetek majd a Mátrába, mert pár renitens oda jár idegeket borzolni a pillanatnyi élvezetéért.

    A maszkot utálom, én nem kapok benne levegőt, de a kötelező viselés nagy előnye, hogy most már sehol nem szólnak (pl benzinkúton, de már boltban is vásároltam), hogy nem vettem le a bukósisakot, mert az is megfelelően takar.
    A sunyi alattomos pénzbehajtást mindig is elfogadhatatlannak tartottam.

    "Nincs baj. :D" - akkor jó. :)

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    A tok állandóan fent marad és a telefont rakod bele ill veszed ki?

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz djeperto #122678 üzenetére

    :C

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Shin Chen #122684 üzenetére

    A teleszkóp olaj is olyan mint a fékolaj, nem azért kell cserélni mert már látszik vagy érezni.
    Ha jól emlékszem az ajánlásokra a teleszkóp olajat 3 évente kellene cserélni, a fékolajat 2 évente.

    " nincs szelephézag hangja"
    na most ezzel van egy kis baj, ugyanis a szelepek két irányba állítódhatnak el, és az a rosszabbik eset, mikor nincs hangja.
    Ez egy időigényes művelet, hiszen le kell hagyni hűlni a motort (azaz várni kell vagy 2-3 órát), majd végig mérni, és ha bármelyik rossz, akkor az összeset újra lapkázni középértékre... Amennyiben ugye tűrésen belül van, akkor végül úgy hagyhatja, vélhetőleg ki kéne bírja a szerviz periódust.
    Tehát ezt SEM lehet fülre megállapítani.

    Az a szelep, aminek nincs hangja, az hamarabb tönkre megy..., utána meg sokkal drágább a javítás is, hiszen szelepszár is kellhet, tömítések, akkor már szelepfészkeket is illik megcsinálni, szóval egy lapkázás az sokkal kevésbé költséges munka, nem is jár megbontással. :(

    Én szeretek ott állni a gép mellett a műhelyben, a szerelők meg szeretik, ha nem nézik őket. :( Örök ellentét. Nem is igen szimpatikus pl a váci úti bmw szervíz, ahol tükrös üveg fal mögött szerelnek, nem látom mit művelnek a motorral/autóval...

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    A hidrotőkés motorok nehezek és csak alacsonyabb fordulatszám tartományban működnek. Azért egy ducati 16000 fordulata az számomra technikai csoda. :)

    Mindazonáltal, én is jobban kedvelem amikor a motor üzemi fordulatszáma 2-8000 fordulat között van, az még olyan emberi, számomra jobban felfogható. Az se baj, ha itt viszonylag állandó a nyomaték :), de lehet nagyok az elvárások.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz GTVili #122691 üzenetére

    Nem azt mondtam, hogy nem létezik, nem csinálják, mert van még azért motorkp hidrotőkével, de ezek általában nagy ccm alacsony fordulatú motorok (mármint egy motorkphoz képest alacsony, nem egy diesel autóhoz)

    Shin Chen: ja, a fékkör elvileg egy zárt rendszer, el kéne menjen többet is, sőt autónál a leggyakrabban nem is cserélik, rámérnek és ha kigyullad a zöld, már le is van tudva. Csak hát ott van körülötted egy zárt kasztni, légzsák, stb, ha rájössz, hogy nincs lábfék, akkor visszarakod kettesbe, motor leállít, majd ha lelassultál kézifék és megállsz (TALÁN, persze nem 20% lejtőn..), de motoron ezt nem tudod eljátszani. :(, ott nem olyan baj, ha betartják - legalábbis fék esetén - az előírt csere periódust, még akkor sem, ha tudod, hogy egyébként akkor és ott a folyadék még tökéletes.

    GTVili: én is bújom a hahut, hátha találok magamnak valami megfelelő munkába járós mocit a téli dzsuvába is. 350-400 ccm azért kellene, legyen lehetőleg kicsi, keskeny, mert alig van helyem tárolni. 2x 5km -re kell napi ingázás ennyi (Árpád híd oda vissza). Persze az ára ne legyen elvetemült, mert nem szeretnék 1 misiért motort.

    Tele a hahu PAPIR nélküli motorral, szinte hihetetlen.., de nekem rendszámos kell.

    [ Szerkesztve ]

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz GTVili #122695 üzenetére

    De legalább meg tudod csinálni. Én panelban lakom, kerülök mindenféle szerelgetést "az utcán". Becsülöm azokat akik megjavítják, pláne szakszerűen a motorjaik.

    Azért van egy olyan érzésem, ha lenne egy jól felszerelt műhelyem, akkor sem állnék neki összerakni egy "kosárból" semmit :D

    Járhatnék autóval, sőt ezen a héten jártam is, de nem szeretek. Gond a parkolás, most épp ingyenes, azért, mikor fizetős volt akkor azért :(. Haza jövök és 4-5 kört megyek a tömb körül, mire találok egy nyomoronc helyet ahol legalább félig szabályos, nem büntet érte a közterületes. Motorral meg van tárolóm, nincs ilyen gond. Csak sajnálom a túra motort ingázásra használni.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz jacis #122714 üzenetére

    Indul vele a motor hidegben, amikor a nyárival már nem. Más az adalékolása.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    engem anyám usszájjon vágott volna, ha a muszáj-t rosszul írom, hogy az már veszéjjjjes lett vóna... :D

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Somatom #122732 üzenetére

    De jó, hogy nem vagyunk egyformák..., velem nem kell versenyezz egy gold wingért... :)

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    Na ja, próbáltam rátenni a lábam a "köcsögökre", ha már kiáll oldalra, legyen haszna alapon, de nem volt kényelmes :D

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz vlevi #122744 üzenetére

    Rettenet :) Nem hiszem, hogy egyszer is feltenném a lábam oda,

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    Csoda, hogy ilyen szép tiszta mindig a Hold? :D

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz csongi #122766 üzenetére

    Az E0 -s benzin nem, vagy alig romlik. Régin csak ilyen volt, ezért van, hogy 50 éve a pajtában lévő motorokat napfényre hozva indul.

    De ma már nics E0-s benzin, illetve az ország tartalékai gondolom abban vannak, no meg a pajtában lévő motorok mennyisége is véges :) Ezek a benzinek még adalékot alig tartalmazhattak, de azt se felejtsük, hogy 86 oktánosok volt az alap benzin, a prémium meg 92-es. (Pl tegnapi Ötvös Csöpi az Áfor kúton jól tele rakatta a mercit mielőtt felrobbant :D)

    Plusz adalékokkal vigyázni kell, mert bármi benzin amit kapsz a kúton az már adalékolt azon ilyen "házi" hozzákevergetéssel javítani sztem nem igen lehet vagy nagy szerencse kérdése.

    A karburátoros motorok jóval érzékenyebbek a téli tárolásra, mert magában a karbiban is áll a benzin, illetve párolog. A legjobb amit szerintem tenni lehet, hogy időnként beindítja a tulaj, járatja amíg át nem melegszik minden, esetleg megy is vele, mert ez jó a guminak, csapágyaknak, teleszkópnak is, a tankot telerakja, majd megint el lehet rakni 1-2 hónapra.

    A városokban kis hazánkban az elmúlt 20 évben nem volt igazi tartós tél, szerintem igazi téliesítésre nincs szükség, mindig van egy pár melegebb nap.

    Csak emlékeztetőül idén január 1-én az onroad szezon nyitóján 7 fok volt, száraz utak, stb.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz etnies #122770 üzenetére

    Egyszerre igen, de mindig kicsit lehet bővülni... meg nem kell mindenből a motoros márka, mert aláöltözőm van jó pár a lidl-ből, és nagyon jók, 2500 volt darabja, ezért 10-t is vettem, két akcióban.. Ebből simán fel tudok venni egymásra kettőt, így még nem fáztam. Decathlonból is öltöznek páran..
    A téli kesztyű fontos, meg jól jön hozzá a motoron a kézvédő, meg a kormányfűtés is.

    Az sem mindegy, hogy milyen messzire mész, munkába járáshoz 10 km távra szinte minden jó.

    Nekem nem annyira a hideg az ellenség, mint inkább a sok nyálka, nedvesség, latyak. Én abban nem megyek.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    Ezzel ezt nem veszed ki :(, ugyanis először meg kéne fúrni. (a kereszthornyú csavarok kiszedésénél alkalmazzák, mikor a rossz bit fej szétnyalja a csavar fejét)

    Egy ügyes kezű Gabi bácsit kell keress, aki erre ráhegeszt egy csonkot, arra anyát amivel ki tudod tekerni.
    Érdemes lesz kicsit melegíteni a környezetet, hogy meginduljon.

    Az autómba gumis már tört bele csavart, azt ezzel a módszerrel vették ki, fogtam a fejem, mikor beletört, hogy na ez most jól kibaszott velem, de kb 5 perc alatt kivették.

    [ Szerkesztve ]

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz hugi0 #122784 üzenetére

    Mire kell megoldás? A számok jelentését az olajon tudod? A W előtt a hidegre vonatkozó adat, utána meg a melegre. Ez a skála minél szélesebb, annál több hömérsékleten megfelelő az olaj. Ha sokat motorozol (és hidegen indítasz) akkor a 10W helyett érdemes lejjebb menni, mert az 5W segít, de ha a most használt olajad tudja a 40-t melegen, akkor nem lesz nála jobb a 30-as! Viszont ronthatsz vele.

    A Dl650-be mikor eljött az olajcseréje, a motorszerelőket oktató motorszerelő barátom tanácsára kipróbáltam az Ani 10W60-t, és utána már CSAK azt használtam. Pedig a v-strom első generációja se volt soha túlmelegedve, pl az olajhűtőt a későbbi modellekről levették, mert nem volt rá szükség. A barátom is használt ilyen olajhőmérőt és alig megy fel 60 fok fölé még nyáron is, télen meg 40 fok körül mozgott, ezért pl a 2005-ös évjáratú modelljét átalakította a későbbi modelleknek megfelelően olajhűtő nélkülire. (az olaj itt a vízhűtőben kapott egy külön kört, így hamarabb felmelegedett és egyenletesebb volt az olaj hőmérséklete.

    Az előzőleg használt olaj 6e km után (pedig szerintem motul 10w40 volt) nem látta el jól a feladatát, pl a váltó eléggé recsegős lett, a színe és állaga sem volt hasonlatos az újkori olajéhoz. Ellenben ez a 10W60 8e km után is sárga maradt, a váltó sem recsegett, nem ette az olajat, szinte nem akartad elhinni, hogy már túl vagy 2e km-el az ajánlott csere perióduson.
    Pedig a 60-as meleg értéket látszólag semmi nem indokolta és mégis (nekem) sokkal jobb volt.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Topiccsendőr #122793 üzenetére

    Nem baj :) Én a 30 éves motorszerelői tapasztalatnak hiszek. Eddig bármit amit mondott az úgy volt, bejött. Ha ma bemész egy motor szervizbe a fele ismeri a nevét, a másik fele nála tanult :D Ha neki jó volt a motorjába, nekem is jó. (egyébként ott a link, mit kellett volna még írni? Persze elütöttem a márkát mert Eni, nem Ani... LINK )

    Érdekes ez az A-B -be közlekedés, mert mikor nem az? Na igen, az egy napos túrák inkább A-A -ba, csak közte van 3-500 km :D

    [ Szerkesztve ]

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Topiccsendőr #122795 üzenetére

    ok, igazad van, de nem tudom mi volt benne, mert amikor vettem (kereskedőnél, de használtan), akkor ők lecserélték. (valamire, ami szerintük jó volt), szerintem meg (utólag persze) nem !

    "kapcsolasi erzetre"
    Nemcsak éreztem, hallottam is. :), de mindegy, nem szép szidni, főleg, hogy azt se tudom mi volt benne, szóval igazad van. Amit akkor beletöltöttek az szar volt. Alig vártam az olajcserét, ennyi. Ez az Eni -vel a rá következő 30e km-en sosem volt, sőt mikor eladtam, mondtam a vevőmnek, hogy figyi megvettem az olajat, oda adom, de még nem kell cserélni, de mikor megnéztem pontosan, hogy mikor kéne, kiderült, hogy már de.

    Amit szerettem volna mondani, hogy számomra ez azért volt tanulságos (persze nem próbáltam ki 5 féle olajat, hagyatkoztam más tapasztalatára is), mert egy "túlbiztosított" olajat vettem, amit a motor nem igényelt volna, de nekem mégis érezhető volt a különbség.

    Mint amikor elmondod az ügyfelednek, hogy neki 16 Giga RAM több mint elég, majd felbővíti 32-re és azt mondja, hogy gyorsabb. :D Lehet nincs így, de azt érzi...

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz hugi0 #122797 üzenetére

    "filmretege minden bizonnyal vekonyabb lesz."

    én nem is raktam bele 5W30-t. A hideg indításnál egy autónál minuszokban nagyon sokat számít, tipikus japán autóknál már láttam, hogy 0W20 volt az előírás, illetve odaírták, hogy milyen üzemben. (hosszú autópályaüzemben jó volt az 5W-s olaj)

    "Azt tudom, hogy nyaron csak 1x kapcsolt be a ventillator, amikor az autosokkal egyutt araszoltam."

    A termosztát nem véd a motor túl melegedése ellen !!! A túlhűtéstől viszont igen.
    A termosztát meghibásodása illetve, hogy mit okoz, az attól függ, hogy milyen állapotban hibásodik meg, ragad meg.
    Zárva van, akkor a motor nem hűl, még fel is forrhat, ha viszont nyitva van (vagy ki is veszik, gyakran csináltuk ezt régen skoda, dacia időben), akkor lassan, vagy egyáltalán nem éri el az üzemi hőmérsékletet a motor, ezzel megnő a kopás, a fogyasztás, stb.
    És persze van a "nem bele való" hőértékű, ami későn nyit vagy korán nyit..., ami nem rossz, hanem nem oda való :)

    Sajnos a motorok többségén nem látni a hőmérsékletet, illetve annak az ingadozását. Pedig a termosztát működése egy rendes analóg hőmérőn jól leolvasható volt.
    Normál felmelegedésnél zárva volt, majd nyitott, de a nagy hűtőkör ráengedésekor lezárt, majd megint nyitott, a műszeren ez látszott, ahogy szépen beállt a megfelelő hőmérsékletre.
    Ma már talán autókon sincs ilyen. :(

    zgospel: nem titok, de nem publikus !

    [ Szerkesztve ]

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Laraxior #122808 üzenetére

    Elvileg 18 literes a tank, amikor elkezd villogni, legközelebbi kúton csurig töltöd, majd lötykölöd, és még csepegtetsz bele :D. Azt, amennyit bele tudtál tankolni, kivonod a 18 literből :)

    Amiket én láttam motorokat, azok mind nagyon időben kezdtek el jelezni, szóval még bőven volt benne néha 4-5 liter, ami 100 km feletti távot jelent. A tartalékra a csapot is vagy 40 km- a teljes leürülés előtt kellett átrakni. (de itt már ködösek az emlékeim), én nem szeretem ha fele alá megy. :)

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz KrAt #122877 üzenetére

    Nem való az senkinek ! Mármint a tötymörgés. Haladni kell, ahogy Petőfi is írta,

    Állni látszik a (z idő) kocsisor,
    Bár a (szekér) motor (szaladt) haladt. :D

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    A DL650 V-strom ilyen ingázós szempontból ideális volt. Amikor megvettem 13 éves volt, csapágyakat cseréltem (kb 500 ft /db) 5 db sem vágott a földhöz, a kormánycsapágy 25e körül az fájdalmasabb volt, egy láncszett 30e, teleszkóp olajat cseréltem, fék olajat, hátsó fékbetétet. Mindezt 3 év alatt, illetve a többségét megvétel után, majd kb 30000 km után adtam el, de nem volt foglalkozós motor ! A láncolajozó miatt a lánc újszerű volt.

    Azt gondolom soha többet nem lesz ilyen olcsón üzemben tartható motorom.

    Ha lett volna hol tároljam, meg kellett volna tartsam ide a fővárosba, főleg a téli hónapokra, ahogy nézem hiába keresek fele annyiért egy fele ccm-es keskeny valamit, mert nincs. :(, sőt sokkal drágábban van csak.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz hugi0 #122946 üzenetére

    Az a hátsó igen csak kevés, nem? Vagy ez valami terep gumi?

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Micsurin #122948 üzenetére

    Hmm, a dl 650-en előre 2,25 hátra 2,5 volt egy személlyel, de mivel én picit nagyobb darab vagyok hátra 2,7-2,8-t szerettem.

    A mostani motornál előre 2,5 hátra 2,9 bar kell. De tudom, hogy ez motor és gumi függő, no meg a körülmények is, mert aszfaltra adják meg, nem homokra :) ... szóval elhiszem, hogy van ahova 2 az ideális, csak az én szememnek ez már kevés. :)

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz csongi #122990 üzenetére

    Nem biztos ! A KTM és a BMW-k legtöbb típusa az átlagosnál jobban bírja ezeket a buktákat. A V-strom gyári bukócsöve egy kalap kakit nem ért, simán tört mellette az irányjelző, nem csak a búra, hanem akár tőből (K sorozat), a műanyag elem is szépen karcolódott, számtalan fékkart láttam letörni, gyári kézvédő csak dísz eséskor, fékkar, kuplungkar, tükrök a legkisebb bukásnál cserés.
    A barátom Kawa Versysét feldöntötték a munkahelyén, kár 380e forint !!, sérült kézvédő, váltókar, doboz, motor is kapott a bukógomba ellenére.. Amikor felsorolta, hogy mi sérült, azt hittük nem csak felborították, hanem végig is vonszolták a parkolón a motorját..

    Ehhez képest meg kell nézni yt videókat, hogy a nagy endúrókat is (ktm 1290) hogy eldobják, majd felállítja és apróbb sérülésekkel megússza. A GS trophy-n olyanokat buknak a bmw-kel, hogy rossz nézni, a motoron meg szinte semmi sérülés.

    Én el tudom képzelni, hogy NINCS semmi egyéb sérülés a motoron azon kívül, mint amit ott felmért a helyszínen.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz zgospel #122992 üzenetére

    Ez igaz, ezt a biztosító állapította meg :)

    De ennyit sajnos rá is lehet költeni, sőt, ebben nem lesz minden cserélve, pl a kuplungkart vissza hajlítják, a kézvédőt viszont csak párban adják. :( Láttam fényképeket, ott sokkal rosszabb volt, mint utána élőben :D

    Amit láttam pl ktm-ről (barátom felesége filmezte), ahogy a férje egy homokdombról megy le a ktm-el, aztán a legvégén gyakorlatilag bukfencezik a motorral. Semmi sérülés! Igaz, homok volt.. ezt a v-strommal nem úsztam volna meg, ott minden sérült volna.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz hugi0 #123001 üzenetére

    Arra figyeljetek, hogy ehhez FÉM szelep kell. Sokan beszereztek ilyet a v-strom klubban, ott is szóltam, hogy Garmin kezelési útmutatójában külön figyelmeztetés van erre vonatkozólag, de nem mindenki vette komolyan.

    A szelep gumi teljesen elnyíródott pár száz km-en.. Nem játék, mert nagyon gyorsan leereszt, pár mp alatt amit egy 100 km/h tempónál már nem könnyű megfogni egy hátsó esetében sem.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz bacus #123004 üzenetére


    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Pocee #123022 üzenetére

    Az autó szervizek nagy része az alkatrészeken rengeteget keres, gyakorlatilag minden kedvezményt ebből adnak (pl mikor belengetik, hogy elengedik a munkadíjat egészben vagy részben). Mert azt az ügyfelek többsége könnyebben kifizeti az alkatrészt (mert ha kell hát kell), mint azt, hogy ketten 4 órát dolgoztak rajta. :(
    Ha bemész bármelyik unix vagy bárdiba még magánszemélyként is pár perc alatt adnak neked (is) 40% a listaárból ! Nekem ez a tapasztalatom, de az elmúlt 1 évben nem vásároltam ilyen helyen.

    [ Szerkesztve ]

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

Új hozzászólás Aktív témák