-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HornedReaper
senior tag
válasz V.Stryker #95000 üzenetére
Oszt' még pontokkal 15,74 USD-ért elhozható a protektoring, ha valaki gyakran vásárol ott. Nemtom lehet-e itt hirdetni a csoportot, de ott van az aláírásomban
Kezdő koromban de jó lett volna ennyiért, akkor is 2x ennyibe kerültek itthonFeliratot meg nem tudnak mindenre nyomni Lehet hogy annak kell aki megrendeli
[ Szerkesztve ]
Keress kínai shopokhoz kuponokért
-
V.Stryker
nagyúr
Valaki esetleg rendelkezik biztos infóval arról, hogy ez a Carnet du Passage nevezetű papír a motorhoz milyen országokban kell?
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
V.Stryker
nagyúr
Közben meglett:
A CPD jelenleg szükséges (vagyis kötelező): Irán, Pakisztán, India, Nepál, Banglades, Indonézia, Szingapúr. és Omán. Afrikában: Líbiába és Egyiptomba. + AusztráliaNem kötelező, de meggyorsítja a határátkelést és vámkezelést: Japán, Dél-Korea, Thaiföld, Kambodzsa, Malajzia, Szíria és Jordánia.
Új-Zéland, és Mexikó (Elvileg már Latin-Amerika más országában nem kérik mint pár éve, Peru és Equador vonatkozásában.)
Afrikába, még jópár országban jó ha van nálunk ez a vámdokumentáció: Szudán, Dél-Szudán, Etiópia, Csád, Közép-Afrikai Köztársaság, Nigéria, Szenegál, Dél-Afrika, Kenya, Uganda, Burundi, Ruanda, Kongói Dem. Közt., Kamerun, Nigéria, Niger, Benin, Togo, Ghána, Elefántcsontpart, Zöld-foki szk..
További infó itt: http://overlandingassociation.org/carnet-de-passage/Ez a motor útevele, rohadt sok pénzbe került és igazából azt igazolod vele,hogy nem fogod ott eladni vagy ilyesmi asszem.
Kicsit játszottam itt a gondolattal, hogy Üzbegisztánig el kéne menni. Menni jó lenne alul, Irán fele, fent Ukrajna fele vissza. De sajnos ahogy nézem, egy csomó érdekes ország kiesne miatta....
Azé csak el kéne menni.... 10ezer km oda vissza, csak az üzemanyag 200k körül lenne.... matekolni kell na.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
-
emre
veterán
válasz etnies #95007 üzenetére
ne szójjá be!
egy kollégám két kofferrel pakolt tavaly horvátországba, az egyikbe az előre elkészített kaja volt
(#95008) Bogyó bá'
megtaláltam a hordozható tábortüzed Ennyit még meg is ér a dolog, bár hogy hogy megálljak kávét főzni az kizárt
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
etnies
senior tag
válasz Bogyó bá' #95008 üzenetére
Akkor két nevetés között kifejthetnéd, hogy így mennyibe kerül egy túra kb egy napra lebontva.
Te sátorozol, meg elviszed a lakást magaddal, érdekel hogy ezen mennyit lehet fogni.
Amikor egyedül megyek túrázni, átlag napi 4-500 km-t motorozom hegyen, 700+-t ha pályázom és átlag 70-80 euró/napból vagyok el nyugaton.Mielőtt tovább sértődsz, nem pejoratívan kérdezem, hanem kíváncsian.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Bogyó bá'
nagyúr
Én - a sz*r derekam miatt - úgyis megállok óránként valami szebb helyen, na meg a cigizés miatt is , akkor meg már nem nagy macera a nyújtózkodást egyszer-egyszer össze kapcsolni egy megszokott, "otthoni" kávéval. Egyedül motorozok, nem tartok fel senkit, nem kell senkinek hozzám igazodnia. Persze a főzős cucc csak a többnapos túrákon van nálam. Reggel a szálláson hideg kaja (+friss kávé), délben mindig kajálda/étterem, este meg készétel konzerv megmelegítve a rozsdamentes "tejforraló" edényben. Csak azt nem értem, hogy ez miért fáj egyes topiktársaknak?
(#95011) etnies: ritkán sátorozom (bár minden cuccom meg van hozzá), a legolcsóbb motelekben vagy magánházaknál alszom. Egyedül, egy - általában - kétágyas szobában, vagy valamelyik kemping bungalójában . Az idei erdélyi utam (9 nap) mindenestől 80 ezer forintba fájt.
Sátorozni itthon, Mo.-n szoktam: motoros találkozókon, stb. Csak hivatalos kempingben.A transzalpinai nap végén, itt: [link]
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
etnies
senior tag
Figy, én elég csóró voltam fiatal koromban, nem gáz, ha valaki világot akar látni kispénzből. Én csak a Balatonig jutottam sokáig, akkor sem volt pénzem kajára és piára, csak az egyikre.
Látom már Bogyó besértődött, ezért gondoltam leírom, mielőtt mások is."önmagam hite vagyok magamban"
-
etnies
senior tag
válasz Geresics #94983 üzenetére
"Szeptember lévén az Alpok sem tűnik túl jó ötletnek, mert nem szeretünk hóban motorozni, és ugyan ezzel az indokkal ejtettük ki az északi ötleteinket is."
Pedig a legjobb hónap, vége a nyárnak és mindenki hazamegy, üresek az utak, olcsóbb a szállás.
Az időjárás sem okoz gondot, főleg ha szeptember elején mész.A listádhoz nem akarok hozzászólni, mert gazdaságilag jobban kiépült helyeken szoktam csak motorozni, indexen keresd meg Bike-r, biztosan ad néhány jó tanácsot és tippet, tapasztalt és jószándékú ember.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
nyogo83
senior tag
válasz etnies #95013 üzenetére
"Figy, én elég csóró voltam fiatal koromban, nem gáz, ha valaki világot akar látni kispénzből."
Szerintem nem ilyen fekete-feher kategoria ez, nem vagyunk egyformak. Kicsit tul van egyszerusitve.
Van akinek mast jelent a turazas, es ezzel lehet egyutt jar az, hogy reggelente/este letudja maganak megfozve a kajat, vagy nem pont a szallassal kapcsolatos igenyei a nagyok.Egy Bogyoba' altal felvazolt turazas pl. nekem hangulatosabb.
-
Geresics
addikt
válasz etnies #95014 üzenetére
Idén nyárra tervezzük meghódítani Svájcot, majd meglátjuk hogy sikerül...
Örömmel veszek nyugati tanácsokat, mert én idáig mindig dél felé mentem!Indexen is ott vagyok (olyan vagyok, mint a gaz: mindenhol kigyomlálhatatlanul jelen vagyok! ), indulás előtt feldobtam a kérdést, és egy-két tippet kaptam is természetesen!
(#95015) nyogo83
a nagy túrán én is többet sátraztam volna, és nem a pénz miatt, mert Bulgáriában nem drága a szállás, de haverom inkább a fedett helyeket szereti. Azért egy tóparti sátrazás így is belefért! Csodás volt![ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
etnies
senior tag
válasz Geresics #95016 üzenetére
Svájc. A legjobb minőségű utak, hágók-hágók hátán, tisztaság, rend, fegyelem.
Városokban nagyon szigorúan vegyétek a sebességhatárokat és a közlekedési szabályokat, városon kívül nem foglalkoznak a motorosokkal.
Szállás baromi drága, érdemes az éjszakát egy szomszédos országban tölteni, simán elkérnek 80-100 Frank/fő/éjszakát. Hágók szépek, bolt van mindenhol, de a legdrágább alpesi ország.
Itt egy fasza loop motorozni: [link]
Münster felé jó tempós utak vannak, hosszú kanyarokkal, imádom. Davos környéke szép és kanyargós, mindig útba ejtem.
Sok "szarv" van az országban, sífelvonók közlekednek nyáron is, lovely a kilátás. Itt pl. voltunk, nyár közepén majdnem megfagytunk odafent, de megérte Rothorn
Nagyvárosokat kerüljétek, Interlaken szép, de forgalmas és motorozás szempontjából érdektelen.
Kb. ennyi jutott most eszembe.
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Gaboman
nagyúr
Én meg a határban, marhára unom a közutat!
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz etnies #95020 üzenetére
Erről van szó. Kis pénz, kis foci - ráadásul imádom Erdélyt (pedig nincs semmilyen rokoni / családi kötődésem).
40-60 LEJ-es szállás (2700-4000Ft/éj), 4 literes fogyasztású motor (átlag 300km/nap - 4200-4400Ft), miccs vagy lángos délben (500-1500 Ft), este meg készételkonzerv kenyérrel (3-at vittem, meg sok májkrémet, a többit ott vettem). És qrva jó volt, már mennék újra!Annyi "csalás" volt benne, hogy a legutolsó éjszakát anyámnál, Debrecenben töltöttem, tehát az ingyen volt.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
mm89
őstag
Ha már túrázás:
Bár mi autóval voltunk, de 2016-ban 12 nap horvátország, sátorral, kempingekben (vadkemping ugye tilos horvátban) összesen 170e Ft volt kettőnknek. Dubrovniktól jöttünk felfelé a Krka vízesésig.
Bringák a vonóhorgon így bármikor tudtunk tekerni egy jót, első pár napra vittünk rendes kaját is (hagymás sült karaj, saját zsírjában simán kibír 3-4 napot is hűtő nélkül ), aztán főztünk magunknak.
Tavaly ugyanez Görögországban, csak azt már nászútnak hívtuk
14 nap, A Chalkidiki félszigetektől végigjártuk a keleti partot a Pelion félszigetig. Közben megmásztuk az Olympost, ittunk Daphne forrásából (szóval bocsi, de örökre fiatalok leszünk), hazafelé megnéztük a Meteorákat. Mivel Görögországban nem olyan szigorúan veszik a vadkempinget, így itt már nem aggódtunk annyira azon, hogy hol fogunk aludni. Volt amikor a közvetlenül a parton, a homokban parkoltunk le, mellette a sátor és a kemping asztal. Volt amikor csak aszfaltos parkoló jutott, természetesen innen is a tengerre néző lakosztályunk volt. De a kempingek is nagyon jók voltak általában. Reggelire hideg kaja, ebédre és napközben rengeteg gyümölcs, estére meg mindig főztünk valamit. Nem azt mondom, néha ettünk helyi menüt is
Életem legjobb nyaralása volt, minden percét imádtam és az egész 300e Ft-ba került.Motorral Transzfogaras-alpina túrát csináltunk, oda utas nélkül mentem. 6 nap, 2e km, 70e Ft. Mindig volt szállás, általában félpanziós kaja is.
Én nem vagyok az a fajta, aki "hát ha már nyaralunk akkor költsünk is rendesen."
Persze, van ahol nem tudunk ennyit spórolni. Síeléskor simán elmegy 4-5 napra 2-300e....
ELADÓ HONOR 8 32GB KÉK | ÚJ AKKUVAL! Ááá, így már nem is eladó!
-
demars
addikt
Halo.
Kis tanácsra lenne szükségem. Az időjárás miatt nem tudjuk lábon elhozni a motort.
Vagy bérelünk egy futót vagy egy dobozos autóval hozzuk haza. A kérdésem az, hogy rögzítsük biztonságosan?
A dobozos kocsi a befutó, csak időpontot kell egyeztetnünk, azon vannak rögzítési pontok a padló lemezen ( kis fém karikák). Ha jól láttam netes képeken a kormánynál húzatják le kétoldalt ( össze kell ülnie a teleszkópoknak ugye? ), illetve hátul szintén két oldalt kell lehúzatni, hogy ott is leüljön a fara.
Ez így elméletben még megy is, gyakorlatban mire kell odafigyelni? Elegendő ha így meg tudjuk oldani?Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
imibogyo
veterán
válasz demars #95025 üzenetére
Én a CBR-t pontosan így hoztam haza zárt furgonban. Jól le lett feszítve elöl és hátul is, hogy ne tudjon "rugózni". Mondjuk én nem sokat, olyan 50 Km-t szállítottam így a vasat, de azt simán bírta. Párszor azért félreálltam és csekkoltam a lefogatás állapotát. Mivel egyedül szállítottam nem volt dedikált ember aki nézte volna.
De ha már szóba hoztam a CBR-t, elég jól haladok az új műhellyel. Remélem tavasz végén, nyár elején már vissza tudok térni a felújítási projektre és akkor talán egy nyár végi Euroringes partiban már én is részt tudok venni. Persze eddig is, mint mindig, majd meglátom mit gördít még elém az élet. Eddig sem ment úgy "semmi", mint ahogy terveztem. Most is nem régen értem haza a háztól, de legalább van végre fűtésünk. Remélem hamarosan költözhetünk és akkor rá tudok térni újra a hobbijaimra, mert ami az elmúlt időszakban jutott rájuk azt hagyjuk...
[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
válasz demars #95027 üzenetére
Teljesen mindegy mivel hozod!
Akár egy utánfutóval is eltudod hozni pl:A lényeg, a motort keresztbe teszed fel rá, az első kereket odakötöd a bal vagy jobb sarkára hogy ne tudjon se előre, se hátra megmozdulni.
Utána lenyomod az első telót, a másik meg húzza a spanifert, egyik majd másik oldalról.A lényeg hogy rugózni ne tudjon a motor, utána folytatod ugyan így a hátsó rugós tagnál.És ha biztosra akarsz menni ott is odakötöd a kereket a sarkához.Amikor minden megvolt, áthúzol mindent még egyszer, behimbálóztatod a motort, megnézed hogy az utánfutóval együtt mozog e, ahogy mozgatod nem lazulnak e a spaniferek, ha ok akkor indulás, menet közben megállsz és leellenőrzöd nem e lazult meg valamelyik.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
runner 125
nagyúr
válasz demars #95029 üzenetére
Amúgy tényleg nem kunszt, két dolgot fűznék hozzá:
- Persze motor állapot és igényesség kérdése - célszerű minden spanifer kötési pont alá mikroszálas kendőt rakni és a lelogó spaniferköteleket úgy elkötni / szig szalaggal összeragasztani, h menet közbe ne érjen hozzá a motorhoz / ne dörzsölje.
- Motortípus függő, de csutkakormányos gépeknél a markolatoknál lehúzott spanifereket a kormánykifli fölött össze kell kötni (ha csak nem speckó motor spanifer, ami gyárilag ilyen), nehogy lekússzanak a markolatról. Nyilván ez alá is érdemes kendőt rakni végig.Mindkét gépemet úgy szállítottam haza, egyik futó, másik busz, természetesen mikrokarc sem keletkezett rajtuk emiat (más miatt sem. )
Jah és mindenképpen a hátsó felét a hátsó lábtartó konzoloknál érdemes lehúzatni. Az 1.2-es volt tulaja segíteni akart nekem lekötni, aszondja' kössem át az ülésen és húzassam le úgy...[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
laci_8519
tag
Sziasztok!
Honda CB 600F Hornet 2004-ről mi a véleményetek? Megbízható motor? Most akarok venni, de 2 motor között nem tudok dönteni. A másik lehetőség egy Kawasaki Er6N 2006 évjárat. Eredetileg egy CBR F4i-t akartam venni, de lebeszéltem magam róla. Túrázni hosszabb utakra megfelelő lehet a Hornet? Akár több napos túrákra is mennék vele, néha 2 személlyel. Olvasgattam sok tesztet, de mindegyik más véleményen van. Olyan véleménye érdekelne leginkább akinek ilyen van. Mennyire van vele megelégedve, fogyasztás, szervizköltség, alkatrész ellátottság stb. Ilyen, hogy olajcsere, szelephézag állítást meg tudom csinálni itthon magamnak. Előző motoromon is én csináltam ezeket.
-
Gaboman
nagyúr
válasz laci_8519 #95033 üzenetére
Szia!
Ha már CB akkor CB600N amit néznék, főleg ha 2 személlyel is szeretnél motorozni, az utasnak is kényelmes rajta, az ER6N annyira nem utasbarát mint a CB.
Alkatrészellátás tökéletes hozzá, nagyon megbízható motorok, persze ez attól függ te előtted mennyire adták meg neki amit kér.
Természetesen ez minden használt motorra igaz.
Sokat mentem CB600N-el, tanulni ER6N-el tanultam, a CB számomra ideálisabb motor, finomabb, rezonanciamentesebb, kényelmesebb láb, ülés és kormányszög.
Amire te szeretnéd használni, több napos motorozás, utas, csomagok jobb választás mind a kettőnél.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Polemius
aktív tag
Az aranyszínű láncokon a bevonatnak van valami gyakorlati értelme (pl korrózióvédelem), vagy csak a bling-bling faktort befolyásolja?
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
Teasüti
nagyúr
válasz laci_8519 #95033 üzenetére
Barátomnak ER6N van, 2012. Nekem 2004-es F4i-m.
Semmi köze a kettőnek egymáshoz azon kívül, hogy mindkettőnek van két kereke.
Nekem ami a leginkább kiütközik, az a fejcsőszög és a kormány szélesség. Honda után átülve a Kawára iszonyú fura, nem olyan precíz, úgy érzem lassú manővereknél csak imbolyog jobbra-balra. Persze szokás kérdése ez is.
Túrázni egyértelműen jobb a Kawa a felegyenesedett és alacsonyabb üléspozíció, valamint a nagyobb térdszög miatt, F4i viszont nagyobb mosolyfaktor minden szempontból. Utast utálok vinni, mindig rám csúszik a döntött ülés miatt. ER6-nál nincs ilyen probléma és az kényelmesebb az utasnak is.
Szervizköltség nálam elég durva, de én pont belenyúltam egy 4 évszakos igáslóba, na meg én is így használom. De arról sem szabad megfeledkezni, hogy egy közel 14 éves motorról van szó és tudván, h minden öreg gépre pénzt kell locsolni, amíg rendbe rak(at)ja az ember, máris megbocsátható.Haver motorja még elég újszerű, fele annyit futott mint az enyém, nincsenek rajta teendők. Fogyasztásban nincs igazán előnye, úgy 130 mérföldet megy el egy tankkal. Ennyit az enyém is tud.
Olajcserénél lepődtem meg én speciel, hogy a nyavalyás kétszer tud cserélni egy 4 literes kannából, míg én csak egyszer.
CBF600-ason tanultam anno, azon különösebb tapasztalatom nincs. Annyi lejött már akkor is, hogy nagyon könnyen motorozható, nem fog meglepetést okozni. Ültem naked és fejidomos verzión is, a naked könnyebben manőverezhető. A fejidomossal volt egy hasonló imbolygó bizonytalan érzésem a rutinpályán, mint a Kawánál. De azt betudom a noob kategóriába. A naked-et viszont tényleg olyan könnyű volt terelgetni, mint egy biciklit.
Azzal soha egyetlen bóját nem érintettem slow walk közben se.[ Szerkesztve ]
-
Gaboman
nagyúr
Egy kis segítségre lenne szükségem!
A Waze nevű GPS app jó lehet földutakon történő motorozásoknál?
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
demars
addikt
válasz runner 125 #95030 üzenetére
Köszönöm. A moci szép állapotban van, kendő van dögivel.
Még a furgon rögzítési pontjait kell megnéznem, hogy mennyi van és hol.
Egyébként Ménfőcsanakról hozzuk Csornára, szóval nem nagy a táv, de tudod, hogy elég xarok az utak erre...Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Polemius
aktív tag
-
vendingo
veterán
Nemrég találtam erre az oldalra: Heavy duties.
Jó áron lehet kapni mindenféle jó minőségű kiegészítőt túraendurokhoz.Most írtam nekik pár cucc miatt. Sokkal olcsóbban kijövök, mintha márkás (givi, turhatek) kiegészítőket választok.
Olvastam pár kisebb tesztet, élménybeszámolót a termékeikről. Mindenhol jónak írják a minőséget, ami sok esetben simán hozza, vagy felül is múlja a nagyobb gyártók termékeit, főleg ár/érték arányban.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
dellfanboy
senior tag
válasz vendingo #95018 üzenetére
Lassan 4 eve tengetem napjaim itt. Mire vagy kivancsi? Az aszfalt minosege jo, katyut meg nem talaltam, elsobbseget megadjak, autopalya ingyenes,
Viszont zero domb, sik mint az alfoldeladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
etnies
senior tag
válasz dellfanboy #95049 üzenetére
Én is ezt akartam mondani, hogy Hollandia nem egy motoros paradicsom Sík terep = egyenes utak.
"önmagam hite vagyok magamban"
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Honor 50 - apám nevében
- Vodafone mobilszolgáltatások
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Háztartási gépek
- Alkoholista nevelde
- Politika
- További aktív témák...