-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #92999 üzenetére
Áá semmi komoly,födúton még a hülye is tudja húzni,az a baj,hogy minden jobb pályától messze voltunk,Kecskemét,Kecel,de ezek nem a legjobbak,de legalább agyag,nálunk csak fosóhomok...
Mr.Brightside
-
Topiccsendőr
addikt
ezert jo pest megye, mert dunakeszitol elkezdve taksonyig mindenhol van valami megmaszni valo vagy homokbanya, vagy regi krosszpalya.
azert irhatnal valamit a kx rol cr rol, hogy mit kell tudni rola, ha esetleg CROSS motort venne az ember, nem pedig valami dual purpose endurot, amit a koznyelv krossznak nevez. mit szoptatok veluk, meddig volt meg, stb.?
most gondolkodom, hogy szintet lepek endurozasban, es ilyesmit veszek, de szerintem meg nem kene
beszelj le.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #93002 üzenetére
Domb erre is van,de homok,szar hogy üvölt a motor csak nem halad.
Írok majd,csak a gyerek van a gépnél,ha elalszik, ígérem nem beszéllek le...Mr.Brightside
-
imibogyo
veterán
válasz Gaboman #93004 üzenetére
Annyiban nem meglepő, hogy a nyomaték szinte 100%-a rendelkezésre áll az első pillanattól fogva egy elektromos gépen, tehát várható, hogy kb. azonos LE-t és súlyt feltételezve "szimpla" gyorsulásban jobbak a benzines társaiktól.
Verseny körülmények között gondolom azért még más a helyzet. Néztem pár Red Bull verseny videót is ezekkel az Alta gépekkel és nem szerepeltek rosszul, helyt álltak a benzines gépekkel szemben, de azért mindig a benzinesek nyertek végül. Ebből számomra az jön le, hogy ugyan már most is nagyon jó gépek (aki nem versenyzik, annak meg pláne), de azért van még bőven hova fejlődniük, hogy abszolút versenyképesek legyenek. Amiben biztos vagyok, hogy a közeljövőben (5-20 év mondjuk) be is fog következni, mivel elég komolyan veszi pár gyártó a témát és ha már most itt tartunk az ilyen gépekkel (és ugye mindenki tudja/hallja, hogy milyen fontos téma az akkuk fejlesztése pl.), akkor evidensnek tekinthető, hogy várható a fejlődés...
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
BoB
veterán
válasz imibogyo #93005 üzenetére
"a nyomaték szinte 100%-a rendelkezésre áll az első pillanattól fogva egy elektromos gépen, tehát várható, hogy kb. azonos LE-t és súlyt feltételezve "szimpla" gyorsulásban jobbak a benzines társaiktól"
Már egyideje gondolokozok rajta hogy írok egy rövid bejegyzést a nyomaték és lőerők kapcsolatáról mert elkélne...
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
Geresics
addikt
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #93002 üzenetére
Eleresztem bő lére,kaptok két videót is,bár a mai 4k videókhoz képest nagyon gagyi,de akkor mi nagyon boldogok voltunk
Az én kx-m 125 volt 2001es évjáratban,és talán a Németh Kornél edzőmotorja volt...talán!(mindegy is) én apám haverjától vettem meg 2006 körül,kb 1 évet állt kint a diófának támasztva,nem ő volt a legprecízebb gazdája a motornak
Megvettem 2 napra rá egy földutazás alkalmával össze is szakadt a hajtókar tűgörgő,az akkori szaki szerint a gázbowdenen lement az esővíz a hengerbe,mert vízszint rozsda volt a forgattyúsházban mintha állt volna benne a víz,de ez nem is érdekelt,csak,hogy menjen,abban az időben anyagilag szaladt a szekér és kellőképpen buta is voltam,nem,hogy vettem volna fiatalabbat hanem rávertem közel 4-500at gyári alkatrészekből,új henger,hengerfej, dugó,hajtókar,fullfutómű felújíitás Déczinél,a blokkot az akkor még Csepelen a BigBang Kawasaki Köbli Tomival az élen csinálta.full Pro Circuit rendszer,matrica,szóval mint egy igazi díszbuzi
De nem volt jó és itt jött a leghosszabb szopás amit végül éjszakai agyalások alkalmával én fejtettem meg,szóval a motor betorpant powernyitás határán,egyszerűen toporgott,nem bírt kipörögni,ha bekuplungoltam és rávágtam akkor kiforgott,de nagy homokban amint beesett a fordulat megint bajban voltam,mert dobálhattam a kuplungot,kb 4xer vittem Csepelre ahol mindig azt mondták,ennek ilyennek kell lennie,mert üresben(ott csak így próbálták) kiforgott,jó ez,mondták.Szóval a powert 4 golyóra ható centrifugális erő működtette egy harang alatt,ahogy nyíltak nyitott a power(ezt most nem Neked akarom ám elmagyarázni ) és az évek alatt ahogy visszatértek nyugalmi helyzetbe,gondolom becsapódva,bepontozták maguk alatt a fémet és ebből a lyukból ha nem hirtelen pörgött fel a motor nem bírtak kilépni és nem tudott időben nyitni a power,erre mire rájöttem sztem fél évet hajtottam...egyszer a hüvelykujjam szakadt ki,fél évre rá a vállam és itt költöztem össze a csajommal így pont el is adtam,mert kellett a zsé.felújítás után én rendesen fenntartottam,így csak a dugókat cserélgettem.a csapatban volt 99es YZ125, 01es YZ125,05ös CR125,2000es CR125,öreg DR600,meg az akkor még sógorom 2007es KX65-e(ma is megvan kb 6 üzemórával ) A 05-ös CR125 nagyon patika volt annak a futóműve ég és föld volt a KX-hez képest hiába volt fullra újítva.Szóval nekem és mindenkinek a baja leginkább a hengerrel,dugóval,teleszkópokkal és hátsó felfüggesztés csapjaival,tűgörgőivel voltak,meg max váltókörmök,de ezeket ideig óráig lehet otthon reszelgetni
Aztán lassan mindenki kinőtte magát az YZ-s gyerek ő áttért új KTM-ekre,a DR-s srác CRF450,majd 250CRF,én meg addig nem veszek üzemórát amíg nem tudok újat venni
És a videók,tessék olyan komolysággal tekinteni rá,hogy akkor ha "onboard" felvételt akartunk akkor fel kellett ülni a pilóta mögé kamerával a kezünkbe
2007ben
2008ban már jobban mentek a motorokMr.Brightside
-
Gaboman
nagyúr
válasz imibogyo #93005 üzenetére
Azzal indokolja hogy indulásnál nem kell kuplungolni, könnyebb vele gyorsan indulni a másik pedig ugye a sebességváltás, így a gyorsulásoknál is előnyre tesz szert.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Geresics
addikt
válasz Mentolka #93012 üzenetére
Tényleg muszáj. Azért, mert Neked nincs fb reged, én nem fogom külön kikeresni. Ha zavar, hogy nem látod, akkor regelj. Ha nem zavar, akkor meg...
Ha meg már vetted a fáradtságot, és Te kikerested a youtube csatornájukat, akkor igazán rákattinthattál volna a "videók" fülre, mert ott bizony csak egy videó van, ami könnyű elektromos motorról szól...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Pocee
senior tag
Én nem sokat mentem krossznak nevezett enduróval,sőt az se biztos,hogy egy DT125-t enduronak szabadna hívni.
Nem beszélnélek le az üzemóráról,a költségeivel tisztában vagy,megcsinálni meg tudod,sztem nincs nagyobb élményfaktor,a 125kétütem földesútra majdhogynem kevés,amikor 4ütemmel meg 250kétütemmel kell tartani a lépést,szegény üvölt rendesen padlón
Pályán,ahol a keményebb rendezett a talaj,na viszont ott nagyon visszajön a 125 lemaradása a többiekhez képest,sok kört lehet vele menni hatékonyan.
Ha csak homokbányákba,földúton motorozik az ember akkor én 250kétütemet vennék,mert a nagy homok azért csak megfingatyja a 125-t,a 250nél nincs ilyen baj vagy 450négyütemet,ahol szintén az a helyzet,hogy amit írtam,hogy a Dr-s srác 450CRF-t vett,de belátta,hogy korán felemészti az energiakészletét,volt más baj is,eladta és már csak 250CRF-t vett és sokkal kezelhetőbbnek mondja,de próbáltam én is.Mr.Brightside
-
Topiccsendőr
addikt
A videok jok eleg szepeket repultetek, azert ez nem csak folduton nyelezzuk kategoria. A dt t nevezhetjuk nyugodtan enduronak, a 25 os gyenge szar, de egy yz nek sem volt sokkal fejlettebb futomuve a 80 as evekben. A 200 ast pedig az yz re epitettek. Gazos rugoja volt mar, egyetlen problemaja, hogy mi is mentunk krosszpalyara, probalgattunk ugratni, ami eleg szarul sikerult, volt par elso kerekre erkezes is, szoval vicc kategoria es onnan latszott, hogy nem erre valo, hogy minden ilyen nap utan hazafele
140nel szitalt a kormany. Utana kellett huzni a nyakcsapagyat minden ilyen bevetes utan. Amugy a 200 as birta a strapat, 33 loval felment az barhol, konnyu is volt. Siratofal nem volt problema, ha egy kicsit is volt eszed. Ez nalam kiadja az enduro fogalmat.
A krosszmotoros ismeroseimet kerdezgettem, mire lehet szamitani, ha ilyet vennek, es megerositettek ok is, hogy szopas, es kez-labtores a legjobb forgatokonyv szerint. A cr250 es kollegam pl orommel meseli, hogyan kuratta hatba magat a sajat motorjaval, hogyan sikerult egy ugratas utan eltorni a kormanyt, vagy megfejelni valakinek a csapatbol a fekkart, hogy belealljon az arcaba a sisakon keresztul. Emelle kellemes adalek, hogy allandoan megragadt nekik, vagy felrobbant a blokk. Szoval... Tetszik a dolog!Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93016 üzenetére
A végén még kedvet kapok az endurozáshoz!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
runner 125
nagyúr
-
Geresics
addikt
-
Gaboman
nagyúr
válasz Topiccsendőr #93023 üzenetére
Ezzel teljességgel egyetértek, olyan adrenalint, örömet amit az endurózás ad nekem azt a közúti motorozás nem tudja visszaadni.1 kilométeren belül változik a terepviszony 10 alkalommal, mindig van változatosság, újabb kihívás.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Pocee
senior tag
válasz Topiccsendőr #93016 üzenetére
Nálunk megragadás,"robbanás" soha nem volt,agyrázkódás szétszakadt hüvelykujj,váll,vádli viszont igen,de ez ilyen sport,menni kell,mert aki nem húzza az poonci...
A motoron ülve azok az ugrások már nagynak tünnek,de még mindig nagyon karcsú,még amatőrbe is kevés,de aki ezt gyerekként nem szokja meg sztem felnőttként a félsz miatt,már nem nagyon meri max 2% bevállalni nullából hogy asztal előtt nem veszi el a padlógázt egyszer kijött a pályára egy srác a 250es CR-n kiakasztotta a gázt és csak kuplunggal játszott de még ő sem indult el amatőrbe se,ezt a sportot hamarabb kellett volna elkezdeni,akkor sokkal jobban menne,de igy,hogy holnap is munka van sokat nem merek vállalni,vagy rengeteget kellene pályázni,hogy megszokjam hogy levegőbe hogy tudom a motort előre hátra mozgatni rutinból,a vége felé már ment de még görcsösen,nem zsigerből.
Valahogy így kellene
De van,hogy ő is elmériMr.Brightside
-
imibogyo
veterán
válasz Teasüti #93029 üzenetére
Hát gondolom, hogy azért volt annyi esze, hogy mindent baromira leszigeteljen, különben csúnya vége lenne, annak a nagyfeszes bulinak...
[ Szerkesztve ]
-
ath
senior tag
csak ez az egy opció van olyan baleset biztosításra, ami pályahasználat is fizet? [link] vagy tudtok esetleg mást is.
köszi -
Chrys_
addikt
Aki nem ért németül, gyors összefoglaló:
17 éves srác Ludwigsburgban 32-szer direkt gyorshajtott trafi előtt 3 hónapon keresztül, volt, amikor 43kmh-val gyorsabban ment a megengedettnél.
Végül elkapták, 7000€ + 36 pont és 15 hónap vezetéstől eltiltást kapott. -
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #93036 üzenetére
Facebookon hirdeti magát a faszi ezerrel, meg egy-két online motoros "újságban". Tavaly én is nézegettem, akkor valahol ráakadtam a részletes szerződésre is és ha jól emlékszem valamelyik U betűs biztosító, Union vagy Uniqa valamelyik balesetbiztosítását közvetíti. Most gyorsan végigkattintgattam az oldalt és nem találom a pdf-re mutató linket, lehet azóta levették, mert rontotta az üzletet
Mondjuk maga a weboldal egy elég nagy tákolmányhttps://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-Mike-
addikt
Ha már a pályanap és a biztosítás szerepel egy mondatban: minden pályanapról készült fotókat az összes biztosító átnézi és alkalomadtán simán betámad, hogy ott szerezted a sérülést és nem fizet. Szóval olyan pályanapokon ahol fotósok is vannak szigorúan letakart/leszerelt rendszámmal kell közlekedni.
-
ath
senior tag
allianznak pl van extrém sportos biztosítása, amit már kötöttem is pl raftingra. olyan baleset- vagy életbiztosítást keresnék elérhető áron, ami nem zárja ki azt, hogy pályán történt a baleset.
a motorra magára a biztosítás másodlagos, szerintem bármelyikünk előbb vesz egy másikat, mind mondjuk lábat/vesét. -
zgospel
őstag
Próbáltam végigbogarászni az uniont meg az uniqát is, de nem találtam meg kifejezetten ezt a csomagot amit az oldalon közvetítenek. Nem vagyok jártas a témában, de azt el tudom képzelni, hogy ő bulizta ki az adott csomagot az egyik nagy biztosítónál, mondván hogy ő majd hoz több száz, vagy ezer ügyfelet nekik, és akkor a biztosítónak is megéri, ő meg elrakja a jutalékot.
Ez a része igazából rendben van, csak nem árt ezzel is tisztában lenni, hogy nem vele szerződnek az emberek, mert ő csak egy közvetítő.
Amit nem értek hogy miért kell őket felhívni, meg személyesen találkozni ahhoz, hogy megkapd a részletes kondíciókat és a szerződés szövegét? Jó lenne elolvasni az apróbetűs részt is, mik a kizáró okok, meg ilyenek. Kb 1 éve, másfél, még elérhető volt, most meg már nem
A weboldalukon csak az van leírva hogy kösd meg, motorosoknak van, nagyon fasza, de részletek nincsenek.https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #93041 üzenetére
En arra tippelnek, hogy valami van, ami miatt ezt nem lehet ajanlatkent megjeleniteni. Mert ilyen ajanlat nincs. Vagy mas csomagot kell kicsit csurni-csavarni.
Nincs akkora igeny egy ilyen csomagra, ugyanis eleg nagy a zavar. A TB allja? Siman. Altalaban meg sem kerdezik, mi tortent, hol tortent. Ha meg is kerdezik, rendort se hivnak, akarmit mondhat a motoros. (A baleseteimbol indulok ki) Miert kotne ezek utan barki egy biztositast, ami nagyon draga lenne. A nullahoz kepest legalabbis mindenkepp draga.
Szerintem ez is amator huzas, hogy semmilyen biztosito kinalataban nincs kimondottan motoros biztositas palyara.
De ezt akkor sem igy kellene talalni, hogy hivj fel, megoldjuk okosba.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
tboldi
nagyúr
Nem kifejezetten motoros videó, de az elgondolás nem rossz.
-
Lomha 8V
addikt
Holnaptól a SuperZone-ban minden Mugenrace bőrruha mintadarab 80.000- Ft. 52-54 méretben. És minden mintadarab Cordura kabát 20.000- Ft.
-
BoB
veterán
Most nézem hogy a Kawasaki H2R 92-es benzinnel is elmenne? [link]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
-
zgospel
őstag
Most lehet hogy hülyeséget írok, max majd röhög mindenki egy jót meg beindul a téma de nekem úgy rémlik valahonnan hogy például az amcsik alacsonyabb oktánszámú benzint használnak.
Nem tudom hogy ez a wikipedia oldal mennyire pontos, de ezalapján 91-92 az átlag benzin például az USA-ban (Ausztráliát és Új Zélandot írja még ide). De az Exxon oldala szerint meg 87es az átlag, van még 89, a 91-93 meg már prémium.Amúgy érdekes a wikipedia táblázat, mert pl Indonéziában a V-Power 95-ös ami Európában ugye 100-as.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
BoB
veterán
válasz zgospel #93046 üzenetére
Európában RON-t használnak oktánszám jelzésre, USA-ban AKI-t.
Ami náluk 90-es az nálunk nagyjából a 95-ösnek felel meg, 87 meg 92-nek.
Szerk.: látom közben megtaláltad. Itt is voltak a 98-as benzinek, nehogy azt hidd hogy ami itt van az máshol is.
[ Szerkesztve ]
You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Windows 10
- Gyúrósok ide!
- parandroid: KerékPH!áros 2024 tavaszi balatoni megmozdulás
- Milyen autót vegyek?
- Könyvajánló
- OLED TV topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Ilyen lehet az S25 Ultra fogyókúra után
- További aktív témák...