Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
vendingo #152469 üzenetére
Egy kicsit nyitottabb vegdobtol nem hiszem h karosodik, ez akkor fordul elo, ha tul szegeny lesz a keverek, ilyenkor akar egy 4T is detonalhat, es megragadhat, de ehhez nagyon nyitott dob kell. ez extremitas. En nem emiatt aggodnek, hanem hogy a gazreakciot hogyan befolyasolja, vagy mennyire lesz idegesito ha hosszabb ideig kell egyhuzamban menni a motorral.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Apophis #152455 üzenetére
Nem egeszen. Injektoros motor lehet open loop, vagy closed loop (lambda szabalyzas) a lambda szabalyzas egy ideig alkalmazkodik, de nem barmeddig tud elmenni.
Illetve vannak olyan munkaszakaszok (bizonyos fordulatszam felett, vagy terheles felett) ahol figyelembe sem veszi a lambdat, hiaba lambdas a motor. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Picco #152436 üzenetére
Nekem az a problemam ezekkel a mosokkal, hogy a mososzer annyira agressziv, h a csavarokat- foleg a vazon es a lengovillan atmeno csavarokat nagyon korrodalja. Egy feher por marad belole a csavaron+rozsda, gondolom a feher por a cinkreteg valamilyen sója.
Ducatin a kerekcsapagyak erzekenyek a beazasra, mivel semmilyen vedokupak nincs nemely modellen, hanem csupaszon a csapagy- a csapagy sajat tomitesevel- es ennyi. Ha azt megkinalod ilyen landzsaval, az 2 szezononkent kerekcsapagycsere, de elektromos gond nem annyira gyakori, csak ha tákolt. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
macilaci78 #152430 üzenetére
Zart rendszer, van a fekfolyadektartalyban egy membran, ami elzarja a kornyezettol a fekfolyadekot.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #152416 üzenetére
En a gyarival meg vagyok elegedve, de a toltesem nekem meg 15V felett van alapjaraton. Van itthon a polcon fesszab egy rn32 yamahabol, ahogy nezem belemegy. De sajnos a feszultsegre ezeknel nagyon oda kell figyelni. Es a benzinpumpara is.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #152411 üzenetére
Azt a kamu akrat nem akarod lecserelni?
nagyon tipusidegen.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
vendingo #152406 üzenetére
Ez so. Ez mindenhol ott van, a csavarjaidon, az alu huton, az alu alkatreszeken, ahol korroziot okoz, ezert minel elobb le kellene mosni.
Tobbszor lattam kilyukadt hutot a so miatt, illetve korrodalt feknyerget-fekdugattyut. Ha telen is hasznalod a motort, minden menet utan le kell mosni a sot, mert nagy karokat okoz, es nagy ertekcsokkenest okoz az egesz motor allapotromlasa miatt. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Zsírkrétamen #152389 üzenetére
A defenziv vezetes lenyege, hogy eleve nem kerul az ember ilyen helyzetekbe. Pl buszsav szabad, de minden mas be van allva, akkor pontosan tudod, h valaki be fog menni a buszsavba, mar csak a nagy szamok torvenye alapjan. Nem megyunk epp ezert allo kocsisor mellett itt sem 70 el, hiaba buszsav. Vagy egyszeruen szamitunk erre.
De korabban beszeltunk gumi temaban olyan dolgokrol, hogy (asszem parod?) panaszkodik vmelyik gumira, mert lampatol valahova kanyarodva nyelen elindulva a budapesti szar piszkos utakon keresztbeall. Es milyen gumira lehetne lecserelni, hogy ez ne forduljon elo...
Ilyen helyzetekbe nem sodorja magat az emberek tobbsege, (talan csak az elmenyfaktor miatt) mert tudod, h varosban szarok az utak, olaj, hutofolyadek, por, minden van rajta, es nem nyelen indulsz el eleve egy kanyarban, mert tudja az ember, hogy nem tapad elegge. Miert a gumi van hibaztatva ebben a helyzetben, es miert nem az agyatlan vezetestechnika?
Vagy peldaul ha korforgalomba bemesz, es latod h vki mas mar nagyon lenduletben van, es valoszinuleg nem fog megallni mar neked elsobseget adbi. Nem gurulsz ra 5 centire, mert neked van elsobbseged, vagy csakazertse huzol feket, hogy fel lehessen haborodni. (Csak peldakepo)
Nekem a tapasztalatom az, h a "mas emberekkel" azert tortenik kevesebb ilyen szar, mert jobban olvassak a forgalmat, nem sodorjak magukat ilyen helyzetekbe. Mondhatjuk, hogy jobb vezetok? Rutinosabbak? -
Topiccsendőr
addikt
válasz
BurgBurg #152380 üzenetére
12 000km nagyon rovid lenne szelephezag ellenorzesre, ez japan sor4 nel altalaban 40e km szokott lenni.
Biztosan nem 12000 km.
Hayabusaval nincs tapasztalatom, csak 1400 zzr el, ami ilyesmi kategoria, ott 30-40e km nel kell allitani a hezagot kb a szelepek felenel. Tehat ha 40e km futasteljesitmeny kozeleben vasarolsz japan sor4 et, szamolj ra egy hezagallitast. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
bazsy_ #152358 üzenetére
Ez sztm ertheto, mivel ha barmi miatt meghiusul valami, attol meg munka volt vele, es penzt is belerakott a vallalkozas, uzemanyag es ido formajaban. En sem dolgoznek teljesen ingyen, vagy nem biznam a szerencsere a betevo falatot.
Az 500 eurot sem sokallom, ha kiszamolja az ember, h ez hany nap munka, es milyen koltsegek szarmaznak a hazahozatalbol, egyaltalan nem irrealis.Sajat intezes eseten csak egy szemelyautoval az oda-vissza ut 80-100e Ft es ez szemelyauto, nem vmi treler, aminek horror a kolcsonzese. Ezen kivul az ember minimum 1-2 napot "vegigdolgozik" az eletebol.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
SoundX #152256 üzenetére
Vezerles elettartama nagyon fugg a motortipustol. A tapasztalataim alapjan egy sportmotornal rendeltetes szeru hasznalat mellett 20-25e kmnel mar allitani kell a hezagot. Altalaban a japan sor4 eknek 40e km intervallumuk van.
Sportmotorral valo turazas eseten 40e km nel sem kell allitani szinte semmit.
Ehhez jon, hogy a vezermulanc van, hogy szakaszosan nyulik 30-40 e km nel. Nem mindig, nem mindegyik markanal. Ilyenkor nem lehet mit csinalni, csere. A vezermulancfeszitovel eleg sok gondja van a japan markaknak, de a zajossagon kivul semmilyen problemat nem okoz.
Ha 250 esrol ulnel at, nem hiszem, h az elso evekben annyira forgatnad a motort, en kiprobalnam a 40 ezres szelephezag intervallumot, es a gyar altal megadott olajcsere intervallumot. Felesleges gyakrabban cserelni olajat.A blokk elettartama ugyanez. Ha forgatva van akkor az kisse tulzas, hogy 5000 alatt haza lehet vagni, de 25e nel egy 600 as sornegyet ujra kell csapagyazni, ha gyakran van palyan, es jo koridoket mennek vele. Csapnivalo korido eseten megintcsak sokkal tobbet bir. (Ebben az esetben termeszetesen nagy palyakrol beszelunk, ahol ki van forgatva a motor, nem gokartpalya szeru terhelesrol). A csapagyak ekkor mar nehol az alapfemig kopnak.
Ha pedig kimelve van - mondjuk 7000 nel tovabb nincs forgatva- akkor barmennyit elmennek. De akkor nem volt ertelme sportmotort venni ugye.
A megbizhatosag kerdese sportmotor eseten megint olyan, hogy kisse rossz vegen van megfogva a dolog. Akkor jo egy sportmotor, ha csupa nemes alkatreszekbol all, egy celszaerszam az egesz motor. Ilyen esetben minden alkatresz erzekenyebb/szervizigenyesebb egy olcso utcai motorhoz kepest, magyar szemmel nezve ez az un. megbizhatatlanabb.
Pl az ohlins villaszarszimmering lazabb egy sima krombevonatos villa szimmeringjenel, hogy minel konnyebben mozogjon. Egy olcso villa szimmeringje 6-8 evet elmegy, egy ohlins ennek a toredeket, van hogy minden evben cserelni kell. Megsem mondanam ra, hogy nem megbizhato. Egy egysegsugaru felhasznalo szamara valoszinuleg ez nem megbizhato.Nem tudom, neked mire kell a motor.
meg szeretnel normalisan tanulni motorozni, es leginkabb kanyarodni szeretnel- ezert kell sportmotor- vagy csak a kinezete miatt? Ez fontos a tipus valasztasnal. Kinezet eseten elmennek rossz fek-futomu iranyba, tehat vfr.Gyors szetnezes utan nehany utmutatas:
Rsv factory
A rotax v990 es blokk kiforott, nem tartanek tole, hogy palyan volt tobbszor, ez a factory kovacsoltalu felnivel, es ohlinsel, jo fekkel tokeletes kanyarodashoz. Amennyiben a motorozas a fontos. Karban volt tartva, tehat nem egy lekotlott szar, de ujraeladasi ara nagyon alacsony lesz, vagy el sem lehet adni.
A futasteljesitmeny nem stimmel, ennel a tipusnal az odo nullazodik, ha nem szakszeruen van az akku lekotve.Viffer
Fek-futomu hagy maga utan kivannivalot, de a v4 blokk nagyon jo hangelmenyben es megbizhatosagban. Mondjuk kanyarodni nem ezzel mennek.600 gixer
Ujraeladasi ar nagyon alacsony lesz, de egy nagyon szimpatikus motor, nem felnek a km szamtol. egy szerelovel mennek megnezni mindenkepp. Nem haverral. Fontos.636
Van tapasztalatom a tipussal, eleg golyoallo, es az extra 36cm³ erezhetoen jot tesz alul. Itt sem felnek a futasteljesitmenytol, csak az ujraeladasi artol. Dehat ha olcson akarsz venni jo motort, akkor ez lesz.Sc57
Ez egy nagyon szep motor, az ara is rendben van. Alapveto hibaja ennek a szerianak, hogy nem bevonat van a hengerfalon, hanem az alu ontvenyben van a nikkelsziliciumkarbid kristalymatrix, ami mar a porschenel sem mukodott, es itt sem. Epp ezert ezek olyan 140 lonal tobbet nem tudnak egy bizonyos futasteljesitmenyen tul, de itt mar volt blokk csere is, szoval valszeg jo ideig elmegy. Ha hosszu tavra tervezel vele, kesobb lehet nikasziloztatni a hengert, es akkor kimegy a vilagbol.
bar egy keveset ra kellene meg az 1.5 re rakni. De ertek-arban nalam ez a favorit. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
bazsy_ #152222 üzenetére
Tapasztalatom alapjan a tarolastol nagyon fugg, hogy mi lesz a benzinnel. Ha rossz helyen taroltak, akkor 5 ev alatt az uzemanyagszivattyu beall, vagy nem tud eleget nyomni. Amennyiben a benzinnek lakkbenzinhigito szaga van a tankban, tehat rettenetesen budos, akkor altalaban viszi magaval a benzinpumpat. Ilyen esetben az osszes gumicsovet is le kell cserelni a tankban. Nem gyakori, de az injektorokat is osszeragaszthatja a regi benzin.
Legtobbszor a motor beindul, de ami kesobb derul ki, hogy nem forog ki uresben tiltasig, vagy a vegsebessege tul kicsi, vagy nem eri el a gyari erteket, az uzemanyagpumpa karosodasa miatt. Tehat ha meg be is indul, benzinnyomast merni kell. Illetve van, hogy a nyomasszabalyzot is kinyirja.Ha jo helyen taroltak es raktak stabilizatort a benzinbe, akkor 5 ev nem nagy dolog, de itt mar kezdodnek az álláskárok, villaszárszimmering, vagy a hutoviz ha tulsagosan regi (tehat mondjuk gyari 10+ eves) akkor megeheti a hengerfej alujat is- ha csak allt 5 evet, es nem volt megmozgatva - de ezek ritka esetek, amivel mar talalkoztam, tehat 0ra nem lehet redukalni a valoszinuseget.
Fekfolyadek ugyancsak korrodalhatja az alu alkatreszeket, ilyenkor feher kristalyosodas vagy feher takony lesz a tartalyokban, az aljan a fekfolyadeknak egy retegben.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Banis #152141 üzenetére
A dainese textilkabatja EN 17092 A minositesu, azaz jol feltetelezted, ez egyszer hasznalatos textilkabat.
Akar 30-40km/h as eses utan sem vegzi el tobbe a feladatat, ahogy az ilyen minositesu kabatok legtobbje. Termeszetesen egyben fog maradni, akar hordhatod is utana, de ezekben a kabatokban ennyi van. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #151613 üzenetére
Inkabb multi 1100. Kilencven akarhany loero, azt nem mondanam, h joval erosebb a dl nel, de egy sokkal jobban motorozhato motor nala. Ugyanaz, mint a multi 1000 nagyjabol, es ugyanugy nez ki. A stepper motor itt is beszarhat, de eleg sok km nel. A legnagyobb problema, h a futasteljesitmenyt nem fogod tudni egy olcso motornal sosem, es ezek szet vannak ganyolva, mert vmi olcso olasz/osztrak/nemet importmotorok. Tehat ebbol olcsot nem kellene venni. Amugy mint korabban mondtam, 2 szelepes olajhuteses desmodue, igenytelen, megbizhato. De a szelephezagellenorzes 10e km kent van, amit meg kellene fizetni, ellenben az olajcsere is 10e km-kent van. Gyertyabol 4 van, az olcso. A szijbol a gyari az draga. 5 evente csere.
Ha olaszban gondolkodsz 1.5M ig azt otthon nem tudod javitani, mint egy dlt. szervizbe kell vinni. En ezt egy olcso motornal nem vallalnam be. Akkor egy kicsit radobnek, es egy nemesebbet vennek desmoquattroval. Sajnos a desmoquattro (testabassa inkabb) blokkos st4/ st4s is 10e km es intervallummal rendelkezik de 106/116 loerovel, ezek inkabb guzzi breva ulespoziciohoz vannak kozel, tehat turasport, mint a vfr, de a vfrnek hegyesebbek. A desmodue-nel joval kulturaltabb, 4 szelepes, joval porgossebb v2, ami joval erosebb egy dl nel. Ha mar szervizbe kell vinni, en az st4s-t vennem kikapcsolhato abs-el, (Versenypalyara, vagy keresztbordaknal erdemes, mert kezdetleges, amugy jol mukodik normalis uton) Ohlins futomuvel, elol titannitrid showa, 320 as fek alap. De leginkabb nem vennek ilyeneket, mert draga fenntartani, ha nem te csinalod otthon magadnak. Es ennyi penzbol egy eleg jo szar futomuves es szar fekes japant vehetsz, amivel nem kell veszodni.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
csongi #151284 üzenetére
Autoval az atlag nagyobb kanyarsebesseget bevállal, mint motorral, mivel nem szarja ossze magat annyira, mert motorrol hamarabb elhiszi, hogy leesik a kanyarrol. (KÉPZETTSÉG hianya miatt). Ez csupan azt mutatja, ki meddig ment mar el motorral valaha a hatarokig, es az isten szerelmere - mindenkinek mast jelent a motorozas, de - ez az ugynevezett: mennyire tud motorozni.
Mielott barki megsertodne- melylevego- nem fefiassagrol van szo, hanem arrol, hogy egy mai normalis motorral bizony el tudsz fordulni jobban, mint egy dobozos ducatoval, mondjuk egy s21 es viszonylag regi gumikon a labtarto lesz az akadaly.
disclaimer: nem kell senkinek igy mennie, nagyon jo, hogy mindenki lassan megy, vagy a komfortzonajan belul, de ha vki azt allitja, hogy egy gastra vagy ducatoval nagyobbat lehet forgolaszni, mint egy mai motorral, az arrol arulkodik, hogy sok dolgot nem tapasztalt meg a motorozas teren. Ertem en, az en kurvaanyamat, de... atttyaeg. Aki ezt allitja, eleteben kanyarodott mar egy normalisat? Oszinten?
Volt mar egy rendes palyan? vagy nem is rendes palyan, csupan kakucson? Ott vmi normalis idot ment? (Megint nem a penisze nagysagat kerdezem, hanem a kepzettsegenek a szintjet)A valto figyelmet von el- azt hiszem ezt most mar elengedem. Vagy ugy ertelmezem inkabb, hogy aki ezt allitja annal valoban figyelmet von el.
Es mar megint auto. Mindig auto peldak, a belsoegesu motoroknal is auto analogiakat hozunk fel, a vezetesnel is, az olajoknal is. Mintha itt tobben autoznanak, mint motoroznanak.A figyelem elvonas teny- nem. Ez a te velemenyed. A teny akkor teny, ha bebizonyitod valamilyen objektiv modszerrel. Kerlek ne inflald el azt a kifejezest, hogy tény.
nagyon nagy szuksegunk van a mai vilagban erre a szora, es ne keverjuk a velemennyel. Mondjuk mutatsz egy kutatast, hogy a valtasnal milyen agyi funkciok aktivak, emelle szimpla, valtas nelkuli vezetes soran megintcsak hol alakul ki aktivitas es bebizonyosodik, hogy kapacitast vesz el a vezetestol- akkor en is azt fogom mondani: baszki, hat ezt beneztem, valoban teny. De amig rokonokat kerdezunk, meg fotelben kitalaljuk, az a velemeny kategoria.Az agyi mukodes osszetett, de az agyi mukodes mintajara keszitett algoritmus az AI manapsag. Tehat az ember megalkotott ilyen bonyolultsagu dolgot, bar nem erti nehany esetben ott sem, h mi mitol van.
Ha ma kapnal egy 500 2T motort el tudnal menni a sarokig. Ezekkel a motorokkal a baj az volt, hogy a teljesitmeny erdekeben rettenetesen fasz nyomatekgorbet bevallaltak. Nemelyik markanal a membranvezerlest inkabb kinyitottak, hogy elveszitsenek 10 loerot, mert halomra tortek a pilotakat.
Amennyiben nem kanyarkijaraton nyekteted, bacus alatt sztm meg nem is egykerekezne egyenesben, mert a mai 4T utcai motorok loeroben tobbet tudnak, mint azok a 2T-k. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
palfitom #151279 üzenetére
Szerintem felesleges tovabbra is ervkent kapaszkodni abba, hogy mi von el figyelmet, ha egyszeruen nem tud vki motorozni.
Amugy motorszerelokent valoszinusitem a vegetativ idegrendszer nem attol az agyi reszrol von el energiat/figyelmet amivel vezetsz.
De tenyleg meg mindig ebbe az egy dologba kapaszkodsz?Tovabbra is te erted felre- nem a ferfiassagrol van szo, az alapvita nem errol szol. Ezt az ego serulese miatt keverik bele az emberek. Olvasd el az alapvita erveit objektiven.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
#48584626 #151264 üzenetére
Annyira szuper, hogy erodalni probalod ilyen kisse pikirt fogalmazassal, ugy, hogy elismerted, te nem vagy kepzett, es igazabol nem is akarsz tovabb fejlodni, amit en inkabb annak tudok be, hogy az egod nem engedi hogy egyeterts vitan feluli dolgokban. inkabb relativizaljuk, hogy talan hasztalan is energiat fektetni vmibe ebben a vilagban, ahol az emberek tobbsege kozepszeru, es nem is akar jobb lenni. Es ha ez van, akkor azoknak van igazuk, akik igy csinaljak. Mert tobben vannak.
Ettol meg tovabbra is all, hogy az nem teljesitmeny, ha vmit nem tanulsz meg. inkabb a tanulas erteket probalod erodalni egy vitaban.
Elmentunk tavolra az alapvitatol. az ervek a kovetkezok voltak:
-Egy gyorsvalto biztonsagosabb egy hagyomanyosnal
-nem azert mondom mert nem vagyok kepzett, hanem mert koztudott.Abs es minden lofasz nelkul, ez igy nem igaz. Es szomoruan latom, hogy az emberek lustak, es milyen szar kifogasaik vannak. azt hiszem mindent elmondtam, tobbszor is.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
#48584626 #151250 üzenetére
Ez az analogia nem kifejezetten jo, hiszen visszamehetnenk a gozgepekhez is, hogy ott mennyit kellett gepeszkedni, megis megoldottak, es ezzel mintha azt sugallnad, hogy ez csak amolyan reakcios vén fasz, toxikus ferfiassag hiszti.
Itt nem teljesen ez a helyzet.
Az abs pl egy normalisan kepzett pilotaval osszehasonlitva szaraz utviszonyok kozott megnoveli a fektavot. Bar elvitathatatlanul tesz a biztonsagert ennek ellenere.
A berugokar csak vmilyen muszaki hiba eseten kelti nehezen eletre a motort, pl karburator uszoszint, vagy barmi a keverekkepzessel nem stimmel. Amugy teljesen megbizbato szerkezet, de valoban tobb ismeret kell hozza, mint megnyomni egy gombot. Viszont feleslegesse teszi az akkumulator hasznalatat, es rettenetesen konnyu es jo versenyendurok tudnak igy szuletni. Akarcsak a karburatornal. Nulla aramot fogyaszt, a fizika mukodteti, csak ismetelten, ha valaki feluletes, tajekozatlan, annal be fog szarni, mert nem lehet 1 evig benzint bennehagyni (bar benzinpumpaban sem nagyon, de ez hosszura nyulna)Es tenyleg nem a haladassal van baj, hanem az irannyal.
Ha vki fullkreten, attol nem fog vedeni. Ha nem kepes az ember egy bizonyos mennyisegu energiat belerakni tulkepp egy szenvedelybe, hogy megtanulja vagy megismerje azt, azzal van a baj. A feluletessegel, es az ehhez tartozo hatalmas ego val, emelle a konstans kognitiv disszonanciaval, mondjuk ½-1ev motorozas utan. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Apophis #151221 üzenetére
Egyebkent ride by wire-el alapvetoen jo tapasztalataim vannak. A legelso rbw ami motorokon volt az az r1 esbe kerult bele 2009 ben. Velemenyem szerint tokeletesen mukodik. Nulla hezitalas, keslekedes. Tokeletesen adagolhato akar nyomatekcsucson is, 1 esben.
Viszont eleg sok euro 5 os motorral megyek, azokon szeria a gyorsvalto, ami a legtobb modellben jol mukodik, de ha gyorsvalto nelkul akarsz valtani hagyomanyosan, azt elfelejtheted, akkorat keslekedik a gaz. Meg egy 120 loeros motoron is ugy le van butitva, hogy csak gyorsvaltoval szabad hasznalni.
Mindezt nem tudom, hogy annak koszonhetem, h a celcsoportban tulreprezentaltak a balfaszok, akik nem kepesek egy normalis gazt huzni a motornak, vagy annyira oreg korosztalyra celoznak. De az irany nem jo. -
Topiccsendőr
addikt
Egyebkent ehhez a valtos temahoz annyit irnek, hogy abbol indultunk ki, hogy a hagyomanyos valto figyelmet von el. En itt maradnek, ebben a keretben.
Amennyiben kezzel csinalod a valtast kormanyrol, ugyanannyi fogyelmet von el, (tegyuk fel) mert a valtovillamra kell figyelned, hogy hol vagy a fordulatszamtartomanyban eppen. (Azt hiszem a vitaindito embernek nem epp ez a vezetesi stilus a profilja)
Ha full automata, es mindent magatol csinal, akkor nem tudsz olyat pl, hogy egy kanyarbejaraton pont leforog a fokozat-ettol elkezd osszeulni az eleje a motornak, es tokeletes idozitessel tudsz fekezni. Bar valtas tekinteteben biztosan gyorsabb tud lenni az embernel.
Kuplungolas nem csak elindulasnal kell.
Nagyon jol lehet vele motorfeket szabalyozni, hogy csusztatod.
Ertem, ez a topic 99% nal nem kriterium. Vilagos. De ezt akkor sem tudja az automata valto, csak egy versenypalyan gps-el egyutt.Es akkor miert ne lehetne egyszeruen megtanulni motorozni, ha ilyeneket akar csinalni az ember? Miert ez a szempont van az utolso helyen? A legtobb esetben az emberek azert cserelik le a motort, mert nem tudjak megfeleloen kezelni, vagy a tudasuk nem eleg hozza, ezert nem magukban, hanem a targyban keresik a hibat.
Ha pedig csak nyugalmas kozlekedesre hasznalja az ember a motort, es a fentebb emlitett kriteriumok fel sem merulnek, kb tokmindegy mivel es hova valt az ember, annyira a hatarokon vastagon belul van.
Az automata valto auto eseten egy szetfolyt agyu venember kezeben balesetveszelyesebb. A simaval legalabb el se tud indulni.
-
Topiccsendőr
addikt
Ezek a te kitalalt erveid, amik vagy igazak, vagy nem. Ekozben a te velemenyedre erkezo kritikakra nem reagalsz, pl hogy keszseg szinten el lehet sajatitani dolgokat, amire nem kell figyelned ezutan. Erre az a valaszod, hogy attol az figyelemmefosztas, csak nem ugy.
Ez most komoly? Ez nem vitazas, te hajtogatod a te velemenyedet nulla nyitottsaggal a kritikakra.De ezek nem tenyek. Ez a te velemenyed, amire azt mondod: tenyek.
En nem hianyoltam egy ujabb megfogalmazasat a te a sajat magad altal kitalalt ervrendszerednek, hanem azt a vitakulturat hianyolom, - tobbek kozt - amiben a masiknak nem mondunk olyanokat, az altalunk kitalalt dolgokra hogy "koztudott".
Nem a velemenyedet akarom ujra olvasni, azt az elozo 3-4 hszben felfogtam, hanem valami objektiv dolgot, ami azt alatamasztja. Mert nem ertek vele egyet, akarhanyszor leirod azt. -
Topiccsendőr
addikt
Nezd, amiket ervkent irsz, egyreszt elmagyarazni sem tudod, illetve egy nagyon szuk reteggel valo kapcsolatodra (rokon) hivatkozva tenykent kozolsz nem tenyeket.
De legalabb vmi tanulmanyt, vagy akarmit felhoznal, legkevesebb elmagyarazni el tudnad, milyen aspektusbol tud pozitiv lenni, legalabb egy kis tenyszeruseget bele tudnal vinni ebbe a vitaba, es nem azt, hogy ez koztudott (ugy, hogy en nem is koztudtam, pedig eleg sok mindent ismerek a motorozas vilagaban). Igy valoban kar vitatkozni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
#48584626 #151167 üzenetére
Hogy arra is hasznaljak, azt latom, de motorral a bol b be kozlekedni financialisan nem magyarazhato, emelle veszelyesebb es megazol/fazol rajta. Fajlagosan minden alkatresz dragabb, a legalapvetobb kopo fogyok is, es a fogyasztasa sem tud annyival alacsonyabb lenni - ha egyaltalan alacsonyabb- egy autonal.
Mivel nem probaltam, ezert nem mondok velemenyt a kuplung nelkuli valtorol, en arra reagaltam, h a valtas figyelmet vonna el a vezetotol.
-
Topiccsendőr
addikt
Ezt en is ugy latom, ha a valtas figyelmet von el, vagy az a figyelem pluszkent jelentkezik, ami a valto nelkuli hasznalat soran fel tud szabadulni, az azt jelenti, hogy a pilota nem sajatitotta el a motorvezetest. Bullshitnek nem mondanam, es autoval nem jo osszehasonlitani, mert egy autoval egyszeruen szopas a dugoban 1-ures-1-uresbe valtogatni, a motor alapvetoen egy szabadidos eszkoz, amit jo esetben nem a-bol b-be kozlekedesre hasznalnak az emberek.
A valtoval, valtassal olyan vezetesi technikakat alkalmazhatsz pluszban, orommotorozas eseteben, hogy nem ugy beszelbek rola, mint egy negativum. Emelle kuplungcsusztatassal patikamerlegen tudsz olyan dolgokat adagolni, hogy hogyan viselkedjen alattad a motor. Varosi kornyezet eseteben termeszetesen ezeknek nincs ertelmuk. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
bardi #151110 üzenetére
Amennyiben visszavaltas utan volt, fekkel egyutt, akkor rev match-el kikuszobolheto. Azert pattog, mert a motorfek tul nagy hirtelen.
Sztm rev match lesz a megoldas. Ha kenyelmetlen revmatchelni, akkor a kuplungot kell csusztatni, tehat nem azonnal rabszni, hanem fogasponton tartani, hadd csusszon. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #150924 üzenetére
Valoszinuleg alkohol tartalmu tisztitoszer megeszi a plexit. Eloszor a plexi szelen es a furatok menten kezd repedni.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bajnokpityu #150917 üzenetére
Csak ha alacsony fordulaton csinalod a kuplung nelkuli valtast, akkor birja sokaig. Ha magas fordulaton rendszeresen, az joval kartekonyabb, es sokkal kevesebb a hibazasi lehetoseg.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
vlevi #150908 üzenetére
A hondanak az e-clutch kuplungol, de igen, a klasszikus gyorsvalto a gyujtast szakitja, de... akkor, abban a pillanatban szakitja meg, amikor elkezded nyomni a valtokart. Mig gyorsvalto nelkul te kezded el nyomni labbal a valtokart, elveszed a gazt, majd felvaltasz, es megint gazt adsz. Sokkal hosszabb ideig terheled a valtovillat, es ha nagyobb fordulaton nem tudod normalisan betenni, akkor leutod a kapcsolokerék fogait es ablakait.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bacus #150894 üzenetére
Motoroknal van egy tengelyre razart es egy tengelyen szabadon forgo fogaskerek. Altalaban azzal fixalod, hogy az egyik, razart fogaskereket betolod a masik, tengelyen szabadon futo fogaskerekbe, igy lesz razarva a tengelyre, csak az a fogaskerekpar, amire epp szukseg van. a valto nem tudna mukodni, ha minden egyszerre lenne razarva.
Amennyiben a fogak nem tudnak a kapcsolokerek ablakaiba belemenni, mert all a valto, ekkor van a jelenseg, hogy nem lehet sebessegbe berakni. Ilyenkor meg kell mozgatni a hatso kereket, hogy az ablakok szabadda valjanak. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
bardi #150882 üzenetére
A corsa amugy sem vizes gumi, leginkabb palyagumi.
Palyagumival nem lehet mellenyulni, akar ilyen idosen se. Turagumit biztosan nem vennek, amelyik oreg, csak autopalyazasra, vagy varoson beluli kozlekedesre, orommotorozas nelkul.
De nezd meg a kepeket, elol is le van fektetve majdnem teljesen, ilyet csak terdhuzogatassal tudsz csinalni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Zsírkrétamen #150866 üzenetére
50kg kulonbseget nem tudsz allitani egy rugostagon.
Ahhoz magat a rugot kellene kicserelni.
amit allitani tudsz, az a rugoelofeszites, ami egyaltalan nem egyelo a rugo erejevel. Azt ilyen sulykulonbsegnel hiaba tekergeted, nincs a sulyodra allitva.
A road4 biztosan nem egy jo gumi, de az esetleirasban a nem koherens reszekre felhivom a figyelmet.
Sztm vezetesi hibat ne egy masik gumival orvosolj. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
bardi #150853 üzenetére
Igen. (Bar a ducatin nem hogy a labtarto, de a kozepsztender sem er le temponal) raadasul az elso gumin sem maradt sok erintetlen felulet. Ez egy kisse meglepett, h mennyire jol viselkedett, nem akartam vele nagyon tempot menni. haza kellett labon jutnom.
de nagyon jot lehetett vele motorozni, es meg volt benne tartalek. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
7Sony7 #150848 üzenetére
Most epp egy 10 eves rosso corsa van a ducatimon.
Van egy haverom, amelyik szivrohamot kap allandoan ha a gumi egy kicsit is oreg. o peldaul teljes mertekben elutasitja a hasznalt gumikat (is). Ha van ra penz, ezzel nincs semmi baj. en nagyon sokfajta gumit kiprobaltam igy.
Sot, volt mar kukacolt hatso gumim is, azzal sem volt bajom, de ezt senkinek nem javaslom. Volt rajta meg tobb mint 5mm, nem fogom kidobni, amugy is sokat megyek motorral.Szoval ilyen a 10 eves, haverom szerint eletveszelyes gumi
Ha nagyon gyorsan kellene vele korbeerni, korrekordra- az ellen nem véd.
De amugy flottul lehet kozlekedni vele.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bajnokpityu #150823 üzenetére
Na pontosan ilyen hszekre gondoltam, amikor irtam, h kisse tulzasba estek
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Zsírkrétamen #150820 üzenetére
Epp ezt kritizalom. Egyaltalan nem elhanyagolhato 50 kg kulonbseg nagygazra milyen geometria valtozast okoz, ezzel pedig mekkora tapadastobbletet tudsz vele szerezni.
Pl ha neked a kozponti rugostagod rugojat a te 50 kg-odhoz tartozo rugora cserelnenk le, teljesen mas lenne a vegeredmeny. A road4 biztosan szar, de itt a topicban olyan velemenyeket olvasok, mintha jégen motorozna tobb ember. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Zsírkrétamen #150812 üzenetére
Azert az ilyesfajta osszehasonlitas nem igazan egzakt.
Ugyanolyan gazzal es tempoval? A parod ugyanolyan nehez mint te? Ha 20e kmt raksz egy gumiba, ott a gumi hatarat sosem ered el, csak ha (nem akarok bunko lenni, ne ertsd felre) vastag user errorral fordulsz ki egy feher aszfaltos utra.
Nem akarok allast foglalni barmilyen gumi mellett/ellen, de ezek az adatok, amiket az elmeny melle irsz, egyaltalan nem koherens az elmennyel, amit leirsz, es ez velemenyem szerint kisse felrevezeto. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
3800+ #150808 üzenetére
Nemtom mit kell nezni, de 9000 nel villog vmi, ez ezres sornegy, ez ilyen.
miert ilyen szar utakon probalgatod? Esetleg kakucs, vagy vmi normalis palyan kiprobalhatod magad es a motort, de a magyar kozutak alapvetoen szarok.
Megneztem a dodor esest is egyebkent. A hatso kerek csuszasnal nem hagy semmifele nyomot. Egy normalis utfeluleten feketet huzna maga utan. akarmilyen szar a gumi. -
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
3800+ #150799 üzenetére
Inkabb kezded megszokni a motort. Ekkora kulonbseg nincs az uj es kopott allapot kozott, illetve kisse lelkesen irod le, hogy hogyan viselkedik a gumi.
Termeszetesen egy makroerdesseg szempontjabol szarra kopott utfeluleten, vagy egy kisse koszos feluleten a feneke maszni fog kigyorsitasnal, de ez meg nem vadlo, lehet ugy erzed, de kivulrol ez kb alig latszik.
(bocs de leirasod alapjan egyesben inditasz egy powerslide-ot, kettooo... haaaarom, es meg mindig keresztbe mesz nyelen. Khm-khm.)
Egyszeruen batrabb vagy a motorral, ezek az elmenyek inkabb szar utak miatt vannak. Botrany szar utak. Supermoto kell oda. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #150785 üzenetére
Egyebkent en is ezt tapasztaltam. Van kulonbseg, de nem akkora.
De a felhasznalas nalam extrem, mivel en megyek mindig boven 200 felett. Nekem mindegyik ugyanolyan hangos. Egy jo ideje munkavedelmi fuldugot hasznalok, nekem az bevalt teljes mertekben. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
dellfanboy #150765 üzenetére
Ezt vagy 10-15 eve egy amcsi ficko kezdte a tail of the dragon-on a kedvenc reszem a crocs papucsos robogos, de az amcsik meg faszabbul esnek el ott, mint a kanyarfotonal barki. Ezek kepesek megsemmisiteni a motorjukat egy csomoszor csak azert mert rossz fele neznek.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
vendingo #150745 üzenetére
A motul sajat honlapjan az 5100 hoz api sp-t ir, ami a kozbetlenbefecs turbos automotorokhoz hozott teljesitmenyszint, tehat az alacsony fordulaton turboval megfujt motoroknal a detonaciot hivatott megakadalyozni. Valoszinusitem ez a teljesitmenyszint eliras, mivel erre motoroknal nem kell adalekolni olajat, mivel ez a problema nem all fenn.
Masik forrasbol api sm-jon fel. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
bardi #150742 üzenetére
Gondolom mas a valtoattetel, es jobban kijon nehany tipusnal. De fogalmam sincs, mert ahany motor, annyi valtozat.
a regi ducatim ugyanigy rangat 3000 ig, de egy sv650x kb alapjarattol kinozhato, furcsa mod. A ducati desmo v4 ese is viszonylag jo alul, az olyan 2000 rol mar hasznalhato, tehat alacsonyabb fordulatrol, mint a vfr, vagy a crossplane sor4. Bar annak twinpulse a gyujtassorrendje, tehat megint mas. Nem tudom a miertjet. -
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
HermannG #150691 üzenetére
Oem partsrol nem akarsz rendelni gyari kipufogot, az boven felmillio forint felett lenne egy japan belpiacos motorhoz, ha egy 30 eves motorhoz kapni lehetne egyaltalan.
Megnezed a sajat motorod. Valszeg 4 csavarral van felfogatva a vegdob. Neked nagy valoszinuseg szerint csak vegdob kell.
De mit varsz a topictol? Ezt neked kell megkeresned, mi nem tudjuk rarakni, megkeresni a termeket.
Neked kell utananezned a sajat motorodat megismerned, energiat fektetni bele. Idot tolteni vele. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
User_2 #150650 üzenetére
A legszurodobozba vissza tud puffanni, de szegeny keverek eseten. monsterben es a gs500 ban is, hideg allapotban, de ez nem karositja sem a karburatort, sem a dusito rendszert. Altalaban szegeny keverek eseten puffan bele, nem dusnal.
Befecskendezos motoroknal is szegeny keverek eseten all fenn ez a jelenseg. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
d@vee #150646 üzenetére
Rakodik, ez a feature benne, es ha tul sokat hasznalod, akkor akar csapagyszorulast is okozhat. (Nem tudom ehhez mennyi ido kell) Egy oldtimeres yt csatornan lattam, h szetszedtek a blokkot es a hajtorudcsapagy mar szorult. Ami leginkabb kotyogni szokott, nem pedig bedagadni.
Emelle api SL olaj. Megcsak nem is kulonleges -
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
7Sony7 #150636 üzenetére
Egy lenyeges dolog meg:
Meg kellene tudni, hogy mitol all le a motor 1 be rakasnal.
Ha az eloirt, 10w40 es olajat rakod bele, es elmulik a jelenseg (tehat szivato nelkul), akkor megvan.Ha szivatoval rakod 1 be, nem 1200 as fordulaton, hanem a szivato miatt emelt fordulaton, akar 1800 fordulaton, az sem tesz jot a valtonak, es minel magasabb a fordulat, annal nehezebb lesz 1 be rakni. Tehat vagy a suru olaj miatt nem old a kuplung hideg allapotban, vagy vmi mas. Az eloirt olajjal remelhetoleg elmulik a jelenseg.
-
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
7Sony7 #150630 üzenetére
Jo. Kovetkezo. Olajmarkanak semmi koze nincs az olaj minosegehez. Tehat ha azt mondod: kiprobalom az eneost. Ez semmit nem jelent. Eneosnak melyik olajat?
ha azt mondod, 10w40 es api sn jaso ma- az jellemzi a tulajdonsagait.Egyebkent a gs500 nak eleg nagy az olajfogyasztasa, erre figyelj oda. Lehet azert lett 50 es olaj belerakva, mert vki azt hitte, ez hiba. De ez a blokk ilyen.
A napokban szedtem szet megint egyet, 40e km utan 0.01mm a hengerekben, a gyuruvegek 0.3mm, boven az eloirt ertekeken belul, ennek ellenere oda kell figyelni az olajra mindig. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
7Sony7 #150624 üzenetére
A 20w50 a leheto legolcsobb olaj.
Ha sebessegbe rakod es leall, akkor valoszinuleg egyaltalan nem hasznalsz szivatot, ami egy karburatoros motornal, hideg allapotban szukseges, vagy a karburator teljesen el van allitva.
A 10w a hidegoldali viszkozitas, tehat vagy a szivattyuzhatosagi hatarhomersekletet, vagy a 40fokon mert folyossagot mutatja.
A gs 500 ba egyebkent 10w40 et ir elo a gyarto. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #150599 üzenetére
Miert keveritek az autokkal a motorokat, az autokat ne hozzatok ide. Ne almat a kortehez hasonlitsatok.
es miert gondoljatok, hogy egy olajszuro ugyanolyan hatast tud kivaltani, mintha nem cserelnel olajat?Ebben a temaban nincs ennyi, hogy ennyit beszeljunk errol.
Azt sem ertem, hogy mondjuk egy repedt hengert siman hidegrazas nelkul bent lehet hagyni egy motorban, de olajszurocsere nelkuli olajcsere az mar necces. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #150595 üzenetére
2-3 eves hasznalt olajat rakok hasznalt szurovel 65e km tol a motoromba. Most 95e km van benne. Teljesen hidegen hagy ez a kerdes. Felesleges szemet termeles, felesleges penz kidobas.
Ha ez van eloirva, nem csinalsz vele bajt. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
GTVili #150557 üzenetére
Vkitol hallottam, hogy yamaha 5 szelepest csiszolt be, es utana azonnal leszakadtak, mert nem birtak, mivel 3 szivoszelep van, azok is kicsik. Nem tudom mennyi az igazsagtartalma, de ennyi maradt meg bennem. Nem titanszelep volt, hanem csiszolhato acel.
A beverodest a szeleprol nem nagy munka elcsiszolni, van erre egy kis koszoru, a nagy es kis szelepekhez ugyanazt lehet hasznalni, befektetni ebbe nem kell. A szelepuleket marni, ahhoz draga szerszam kell, (epp most nezegettem ebayen ~1500€ egy 30 eves Hunger) de az esetek nagy reszeben eleg becsiszolni a szelepet, az ulekkel nem kell semmit csinalni, szoval nem ertem, barmilyen jol nez ki az ulek, azonnal marni akarja a gepmuhely?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
HermannG #150556 üzenetére
Semmi konkretumot nem lehet mondani, vedd figyelembe, hogy beirtal egy forumba idegen embereknek.
En csak a tapasztalataimbol imdulok ki. ez egy belpiacos japan 400 as. Ezek nem millios erteku motorok, inkabb tobb szazezer, amit eleg hamar elersz, ha egy szakember csinal valamit, belpiacos alkatreszek araval. Ha itt kompresszio hiany van, az nem kis hiba. Nem csak elkoszolodott valami. Meg lehet csinalni parasztba, olcson, nem szakszeruen, de azt ne egy jo szakembertol vard, mert az normalisan meg akarja csinalni, ami rengeteg penz lesz.
Ezek ilyen idosen eleg lerugott motorok, ha valamit elkezdesz bontani, mindenhol talalsz valamit, amit mar ki kellene cserelni, vagy vmi kokanysag van.Termeszetesen ha egy megvigyazott, eredeti fenyezesu, gyari allapotban levo zxr400 asrol beszelunk, akkor a helyzet teljesen mas. En nem lattam a motort. Semmit nem tudok az egeszrol, de van egy olyan erzesem, hogy nem az utobbi kategoriarol beszelunk.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest