-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
hogy emberek mennyire eccerűek tudnak lenni
majd tőled is elvesszük ha 65 leszel, akkor meg mást fogsz mondaniSőt, vegyük el azoktól is, akiknek sportmotorjuk van, és sosem voltak versenypályán! hiszen azok is bevágnak elém, aztán az Árpád híd jobbkanyar előtt meg kidobják a vasmacskát én meg majdnem televágom, mer minek fékez? Hogy azok engem mennyire idegesítenek.
meg akkor már tőled is, nem?Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Nem érzed úgy, hogy az egész, amit képviselni akar, szar irányból teszi?
Meg nekem ez nem a tesvérem. Kiez?
Mondjuk a vérmagyar íjászegyesületek országos szövetsége plakáton jól mutatna. És kb oda is illik. Meg nem vagyunk beolajozva, meg kigyúrva, és nem rohanunk félmeztelenül sokan tesvériesen egyszerre ordítva hogy ez spárta.Hát ha úgy érzed hogy attól vagy motoros akkor integess
Szoktam én is. Ha ráérek éppen.
De ez az én szuterén véleményem, kár volt rááldozni ezt a néhány sortNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Lassan itt a szezon, gondoltam le kéne dobni egy 3-5 kilót, kezdtem gondolkodni, hogy edzőterem, meg bringa, meg box, erre bekaptam ezt a fincsi kalici vírust, csak úgy peregnek le a kilók. próbáljátok ki, egy kis rotával, jobban megy a motor. Komolyan!
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Belenéztem megint, de az újságírók ott ámerikában olyan motorokról beszélnek, amik nálunk sosem voltak. Meg hogy a gyermekkoruk milyen ezeréves japán motorokról szólt. Döbbenet. Nálunk a p20 is elvétve volt néhány embernek, az is egy japán koppintás volt, meg maradtak a szocimotorok. Aztán hirtelen jöttek a modern gyorsasági gépek. Annyira nincs ebben sem kultúra érzésem szerint.
Egyszerűen számunkra ismeretlen dolgokról beszélnek nosztalgiázva. Hihetetlen különbségek. Ha belegondolok 90 előtt itt autó is alig volt Szánalmasnak tűnik az egész. Vagy nemtom.
Nem akarok ilyen lehúzós energiaszívós hangulatot teremteni, hogy de szar itt, merugye azzal ki van előrébb?
Csak azé mindenki visszavehet az arcból ha megnézzük honnan jöttünk, és mennyire nem régNem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Elmondom szerintem hogy van ez az egész dolog a motorozás és az állóképesség kapcsán.
Kell egy bizonyos edzettség, ez tény, de ezt is kezdjük egy kicsit misztifikálni. Hogy a GP sek élsportolók, meg milyen erőnlétük van. Nem tudom ki látott élőben egy ilyen embert. alig van izomzatuk, és nagyon könnyű emberek, ergo nem kell akkora tömegerőket tartaniuk. Van edzettségük, de azért egy élsportolóhoz nem hasonlítgatnám őket. 2T 250es 90kg os motorokat, meg a 130 kg os GP motorokat nem bírják felállítani esés után, szóval nem kell belelátni olyan sok mindent ebbe. Nincs szükség akkora izomra itt.
Ahol izom van, az a cross, ott 80kg+ os emberek vannak. Hegyomlás mind. Nah azok elpakolnak mindent egy pillanat alatt, és erőnlét is van rendesen.Ki kell tapasztalni, hogy hogy lehet a legkevesebb energiahasználattal menni, és akkor ki lehet menni a világból. Amíg ez nincs meg, addig el lesz fáradva az ember, mert valamit rosszul csinál. Lehet akár 150 kg os csupaizom erőnlétre edzett ember, ugyanúgy elfárad pillanatok alatt, ha izomból motorozik. De pályán nem szorítani kell egész nap féktávon a tankot meg görcsben lenni egész nap, mert az nem motorozás. Támasztani kell, nem szorítani. Ez mindenkinél máshogy van, nem lehet ugyanazt csináltatni mindenkivel de onnan fogja tudni, hogy ráérzett valamire, ha nem fárad. Ennyi a történet. Én legalábbis így tapasztaltam meg. Nekem nem volt alkalmam elmenni vezetéstechnikai tréningre, ami bosszantó, és sokkal hamarabb fejlődhettem volna. Sajnos így nekem kellett magamtól rájönni a dolgokra, de én azt tanácsolnám mindenkinek, hogy ha úgy érzi működik, amit csinál, nem fárad, stb. akkor az nem lehet rossz testtartás, akárki akármilyen sztorival jön, mit hogy kell csinálni.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz ujskodas #4150 üzenetére
megbízhatóság meg alkatrészárak?
milyen alkatrészekre gondolsz?
fékbetét? kuplung? féktárcsa?
egy normálisan karbantartott, utcai sornégy 600 as motorban kb 50- 70 000 km ig nem kell csak olajat, gyertyát, láncot meg szűrőt cserélni. Utána jönnek kb a a féktárcsák, hátsó rugóstag felújítása, szelepkorongok, vezérműlánc, meg apróságok. Azokat meg te is meg tudod nézni, mi mennyibe kerül. De alapvetően nem lehet kijelenteni mi a drágább, mi az olcsóbb.
Választhatsz utánygyártott és gyári között. az utóbbi mindenhol horror egy magyar embernek, viszont pl a yamaha fékbetétei baromijók (mind hidegen, mind bemelegedett állapotban ugyanazt tudják, utángyártott nem ilyen), de nem tudnám kijelenteni mi olcsóbb, meg mennyivel, annyi lehetősége van az embernek alkatrészek terén.
A másik, kérdés a megbízhatóság. hacsak nem veszel egy 0km es motort ez a kérdés nem rajtad múlik, és nem a márkán. Márkán belül is hatalmas szórások vannak, éppen mi hogy sikerült melyik szériában, de hatalmas bajok nincsenek. Az előző gazdákon, a használaton illetve a karbantartáson múlik minden.
Sajnos ez a kérdés nem ilyen egyszerű, hogy azok jók, azok meg nem jók.
Inkább onnan kéne elindulni, hogy mire lesz használva a motor, és annak megfelelően választani vagy igáslovat, vagy nemtom mit, amit érzel.
értelemszerűen az igásló km re vetített költsége alacsony, és nem használ olyan technológiákat, ami miatt ne lehetne felújítani, míg egy sportmotor, ha elkopik azt sokszor nem érdemes felújítani, hanem lehet kukába dobni az egész blokkot. Ilyen különbségek vannak.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
a szelephézagos dolgoknál általában a honda viszi a legolcsóbb címet. hornetnek 70e km után gyári volt az összes hézaga, vezlánc is rendben volt. Féktárcsák kuka, hátsó teló még épphogy felújítható. Az bután van megcsinálva, ami utcára teljesen jó, de le lehet lakni rendesen alap használattal is. Ha nem jön egy fesszab hiba közbe olcsó motor, futóműileg is. nem versenymotor, nem lehet mást elvárni ilyen szempontból.
Ezért mondom, hogy érdekes ez a dolog, mert amit nyersz valahol azt simán elveszted máshol. És ez márkánként/használat/karbantartás gyakorisága, odafigyelés mennyisége alapján változik az egész.
Az enyémben 33e km van, ott sincs baj a korongokkal. De egy korongszett A-tól Z-ig 27e forint, és millió korongod van, egy egész életre. Néhány száz forint/korong a költség.
meg tudod hengerek között is cserélgetni a korongokat, az esetek többségében elég összecserélni, és jóval kevesebbet kell valóban venni.
Szervizes díjakkal már nem nagyon vagyok tisztában, de úgy minden drága, még egy hátsó rugóstag felújítása, kibontása is.
Én nem jelentek ezért ki konkrét sorrendet, mert szerintem nem lehet.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Boxer001 #4158 üzenetére
szar, mert a Panigale a jó.
trolletetés megtörtént.nem értem ezeket a kérdéseket. ilyenkor egy ember mi a fenét kérdez egy japán nem presztízs, nem üzemórás, nem kihegyezett motorral kapcsolatban?
ha tetszik neked, akkor jó.most nem akarok itt fortyogni, meg puffogni, mint a vipera, de az embereknek miért kell fekete-fehérben látnia mindent? Miért kérdezgetnek vadidegen embereket arról, hogy nekik mire van szükségük? miért akarják megmondatni, hogy valami jó vagy nemjó? a világ nem így működik. Sokkal árnyaltabbak ezek a szituációk, nincs olyan hogy jó vagy szar. szempontok vannak.
meg kell nézni, mire használja az ember. ha a legjobb kompromisszumot kapja az adott szempontok sokaságából, akkor az jó neki. De ezt másnak kell megmondania? és az jó mindenki másnak? k*vára nem.meg a négy japán márka közül egy jót avatni. érdekes kérdés. ugyanabban az ársávban ugyanolyan célra készített motorkerékpárok között vajon van különbség? egymás konkurenciái. szarrá elemezték a piacot. Ennek megfelelően be van árazva minden. még megérteném, ha presztízs vs japán szervizköltségét vetnénk össze. Vagy két különböző osztály két motorját. abban van is kézzelfogható különbség.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz ujskodas #4161 üzenetére
ez a csodavárós mentalitás. meg a világ seggneknézéséből fakad. Normális gondolkodással, józan paraszti ésszel belegondolna valaki, hogy mit megy egy évben egy ilyen motor... Meg hogy 30e km felett is van élet japán motornál...
az eladók és a vevők mindketten partnerek a visszatekeréses történetben.
egy vevő nem fog venni motort 30 000 km felett. Hiszen tele van a piac kisebb futásteljesítményűekkel (LOL)
és az eladó nem tudna eladni egy böcsülettel karbantartott visszatekertnél jobb állapotban lévő sok km es motort.
gyökér, csodaváró, felületes hozzáállás.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
nekem is nagyon antipatikus volt. Olyan érzésem volt, 125 ben, 250 ben hogy csak nagy az arca.
De GP ben volt egy korszaka, amikor rengeteget esett. Valahogy ki tudta motorozni magából a félelmet. Egy hajszálon múlott, hogy nem törte derékba a karrierjét a depresszió, a sikertelenség, és a sérülések. Mentálisan nagyon nagy dolgot rakott le az asztalra. Azóta tisztelem.
Vagányság? az volt neki bőven.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
ha egy versenyzőt kellene jellemeznem ott, szerintem a gőg, arrogáns, önző viselkedés az alap. Így vannak nevelve, meg a kis buborék, amiben élnek mégjobban kihozza ezt. és ez is motiválja őket. Nagyon kevesek empatikusak, az egy szükségtelen tulajdonság oda
ha más nem, akkor is tiszteletre méltó az a kitartás, elkötelezettség, ami ott van. szerintem.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Német cikk az biztos
bmw teljesítménymérés. Tudnánk olyan bmwt mérni, amelyik 193 lovas, és olyan ZX10et, amelyik 200. Ez a szórásban benne van. Semmi baj nincs ezzel, és nem lehet messzemenő következtetést levonni, hacsak nem akarunk.
Most döbbentem rá, hogy miért nem veszem ezt az újságot, meg mi idegesít ezekben a cikkekben
kár, hogy nálunk, se a szervizköltségek, se a mindennapos használat nem ugyanaz, mint ahol a cikk íródott. a részrehajló kritikától sem leszek több.
A Ducati Öhlins fikázása meg szerintem nevetséges. A gyökér német agysebész nyugodtan hozzányúlhat a csavarokhoz, amik ott figyelnek a rugóstagon, és nem azonnal sírva kell fakadni, hogy beesik az eleje. bezzztossan az Öhlins a szar, persze.
Erő ügyileg elhiszem, hogy gyengébb a Duc jóval, mint a sornégy é smég drága is. Meg ezek közül nekem sem az kéne. Üléspozíció nem nagyon érdekel ebben az osztályban.Nekem az RSV4 kéne, mert jól néz ki
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #4226 üzenetére
van pénz rá. motorokat sorsolnak ki az év motorja szavazáson. Ne mondd már hogy nincs.
nem ilyen kis piacra íródnak, mint nálunk, hogy 10 000 et eladnak már örülnek. Közép európai régió van, ami felölel több országot, akik mind megveszik ezt az egy német cikket.
egyszerűen vagy szarnak bele, vagy nem tudják megcsinálni, mert mindenkinek a valakije ott van és hülyén venné ki magát. Vagy passz. nem a pénz az ok.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Integra #4228 üzenetére
én meg azt figyeltem meg, hogy a júzernek nem a 6 motor kell együtt. a vakhit az.
a hitet nem lehet megkérdőjelezni, meg aki hisz, az nem is kérdez, az minden véleményhez kellő ismeret nélkül úgy tudja, hogy az a jó, amiben hisz. Castrolban, Hondában, vagy ha valamire rámondjuk, hogy az a legjobb. Mondhatsz neki bármilyen érvet alátámszatva, a hit az nem ezekre épül, éppen ezért hatástalan.
Ez a kib*szott hit, az kell rengeteg embernek. De hogy minek azt nem tudom. Ráadásul egy szaros motornál? Ez idegesít nagyon.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Tegyük hozzá, milyen ABS ről meg futóműről beszélgetünk egy olyan helyen, ahol még rendes út sincs?
na én ezt nem értemA sportmotorokat kifejezetten pályára fejlesztik, de. két irányban fejlesztenek. Egy tesztelő pilóta van a versenykörülményekre, egy pedig az utcaira. Hogy melyik szava a döntő a fejlesztés során, azt csakis a gyárban valamelyik vezető szabja meg. Ilyen különbségek vannak márkák között egy géposztályban. Mondhatni direkt elrontják az egészet utcára, és ha akarsz egy jó pályamotort, akkor megveszed a gyári kittet hozzá. Tehát az összehasonlításban már ezért is elvérezne egy csomó márka, csak azért, mert olyan embernek fejleszt, amelyik elváltja 3000 nél, vagy zavarja a fülét a 2000es alapjárat. Ezeknek a motoroknak nagy része f*szhosszabítnak megy.
A többi 3% meg normálisan van használva.
ha ezt leírod egy tesztben, hogy a hátsó gátló - mittom én - felfogatási pontok miatt nem nyújt tökéletes visszajelzést pályán (mert egy utcai kompromisszumra törekedtek) akkor azt a motort azonnal elkezdi köpködni az is, aki a diszkó elé támasztja. nah ez a szép dolog.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Korábban az olaj témánál leírtam, hogy van egy ökölszabály, miszerint 1000 fordulatonként kb 0,7 bar nyomásnak kell lennie. Az olajpumpa keringeti az olajat, az olajnyomás nem más, mint az áramlással szembeni ellenállás. Lehet az az olaj viszkozitása miatt, vagy az olajfuratok, olajfúvókák, csapágyillesztések miatt. Nem a nyomás ken, tehát nem jelenteném ki azt sem, hogy nincs kenés, és azt sem, hogy nem elegendő a nyomás. Ezt a két dolgot nem lehet szétválasztani csak nyomásra, mert az áramlás miatt van minden. Ha az olajpumpa szállítási teljesítménye jó, (a szűretlen olaj fémdarabkái nem vágták haza) akkor nem lehet ebből probléma. Más kérdés, hogy mi értelme van főtengelyen ébredő 20 Nm nyomatékot 6. ban elpazarolni, akkor egy choppert kellett volna venni, mert azt kell így használni. Ami tud forogni 15000 et azt nem alacsony fordulaton kell használni. Nem hinném hogy a kenéssel lenne baj, hiszen alacsony fordulaton nem ébrednek akkora erők sem, ami az olajfilmet megszakítaná, vagy a hidrodinamikus kenés megszűnne. Azonnal meghallanád mert elkezdene sírni a siklócsapágy. Henger dugattyúnál meg nem a nyomás fogja szétvalasztani az alkatrészeket, azért van hónolva a henger, hogy ott maradjon az olaj. A gyertyák is úgy vannak megválasztva, hogy egy bizonyos igénybevételnél tudnak tisztulni. A szeleptányérokon autóknál szokott kokszréteg rakódni, ha így kímélik, motoroknál nem hinném hogy van ilyen, bár ha nagyon babusgatják én inkább ezek miatt aggódnék.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Ferdzsoo #4289 üzenetére
A benzin az eu tagországokban előírt adalékolással és minőségben készülnek. Évszakonként is változik a benzin minősége, azaz a fűtőértéke is. Téli benzin pl illékonyabb, éppen ezért a fogyasztás is roszabb lesz tőle. Ezek ellenőrizve is vannak mintavételezéssel. Nem mondom, hogy nincs lehetőség az átverésre, de jóval kevesebb, mint régen. A külföldi benzin általi alacsonyabb fogyasztás inkább a jobb utak miatt van, a rossz minőségű út rátesz a fogyasztásra sokat valószínűleg.
Beszéltem egy finomítóban dolgozó sráccal, mert kiváncsi voltam ezekre a dolgokra.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Sokat robogóztam, és én szeretném, ha lenne rendszám. Tőlem 2 robogót vittek el. Az egyik egy olyan lánccal volt lezárva, hogy nem gondoltam volna, hogy baj lesz. A másikban benne felejtettem az adásvételimet, a rendőr azzal hívott fel, hogy meséljek már, kinek adtam el a robogót. Az ellopás után már 1 hónappal 2 embernél járt már a robogó, odahamisított nevemmel. Szerintem rendszámmal ezt nem lehet megcsinálni. Kell a rendszám és bizony a suttyó nem bírja ilyen simán átverni az embereket. Ez tökéletesen megállja a helyét. A másik. Nagymotor lopási stat. A gyorsasági motorok nagyonnagy része a versenypályákra kerül. Nakedeket meg más motorokat alkatrésznek donornak lophatnak, de az nem olyan gyakori, mint a gyorsasági motor. A robogókat nagyon viszik. Rakj ki leláncolva 2 hétre egy robogót ugyanakkor ugyanoda. 100 hogy elviszik. Ez rendszámmal nem így lenne.
Visszatérve a 4T 125 re. 12 lóerő az nulla. Ha 7 lóerős 49 köbösre ráülhetsz alapból B vel akkor ugyanúgy elfikálsz ha szarul kanyarodsz, mert egyenesben nem fog a segge kitörni ugye, ahogy azt sok ember képzeli. Agree. Néha ki kéne egy ilyet próbálni, mennyire nem megy.
Jah ha már itt tartunk. Miért engedjük ki a sportmotorost is az utcára, aki még versenypályán sem volt a motorjával, 120-180 lóval? A sok mazsola miért mehet ki nagymotorral, ha még kanyarodni se tud? Ha ennyire a mások dolgait nézzük.
Az smkp nak a baleseti statisztikában azért nagy a szerepe, mert pont a rendszámtalanság miatt meg se tudják mondani mennyi van belőlük. Tippelnek 300-600 e között. Az itthoni nagymotor géppark számszerűsítve van és egy vicc. Alig van nagymotor. Nagy számok törvénye.
Abban egyetértek, hogy az oktatásra rá kéne feküdni nagyon.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Boxer001 #4341 üzenetére
Ezek a régi V2 motorok nem olyan nagyon erősek. A Tl 1000 S el halt meg egy újságíró, (az is valszeg kormánycsapkodás miatt) azóta a V2 1000 úgy van elkönyvelve, hogy csak a legherésebbek tudják megülni. 120 lóerős, szóval egy 600 sornéggyel van egy szinten, végsebességben is. nagyobb nyomatékot ad le alacsony fordulaton, tény, de besírsz ha egykerekezni akarsz vele, annyira nem jön az erő, egy sornégy ezer megöli.
Nem is értem hogy miért kell félni ennyire a v2 től.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Gaboman #4346 üzenetére
Nem fikából írtam, de egy sornégyhez képest siralom. Azért a lánckerekét is megnézném a srácnak mi mekkora Ügyesen csinálja.
2 TL 1000 S el is mentem, de sornégy után egy vicc sajnos. Én imádom a V2 őt, de ez van.Jah egyébként mindenki akivel beszéltem ilyeneket mondott, hogy hú ezres V2 vigyázz a motorfékkel, meg meg akarsz halni stb. Aztán ráültem, és az elmondottakhoz képest a nagy semmi fogadott. Ezért írtam így egy kicsit csalódott hangnemben. ne értsd félre.
Megzavart engem is az urban legend[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Tegyük hozzá, hogy a használat is kardinális szempont a gondozás mellett.
Ha pl végfordulaton 6. ban az M5 ösön lement vele 250 el az euroringre minden héten, akkor mint minden motornak, a Hondának is sok a 100e km .
és ez nem ugyanaz a terhelés amikor le se forgatják sosem, meg lemennek 130al 500 kilómétereket.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
most nem akarok szokásokba beleugatni, de nekem úgy tűnik, hogy te ott akarod használni a motort, ahol nem lehet. ha rángat valahol, akkor ne váltsd fel, hogy annyira alacsony legyen a fordulat, mert nem jó neki. Nem kell ott használni, ahol nem jól működik, ennyi az egész. szerintem.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
4T állandó nyomáskülönbségű karbik esetén a membrános tolózárat is át kell alakítani, hogy ne tudj teljes gázt adni, különben puffogás lesz a vége vagy detonálás. Nem olyan egyszerű, hogy kicseréled a fúvókákat. A hengertöltöttséget kell lerontani, mivel a benzin csak egy bizonyos hígitásban gyulladásképes. A sztöchiometrikus keverési arányt nem borítjatod csak úgy fel. A féklegegő fúvókákkal meg nem is tudom mit kéne csinálni.
Én nem nyúlnék bele, letörném a kezét annak aki ilyet csinál. Inkább vegyen egy olcsón fenntartható motort, mint hogy át kelljen szabni a karbit.Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok