Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
-miura
csendes tag
Köszi Mindenkinek.
Rendelés leadva, jön a várakozás-tűkön ülés.
Valóban paypal confirmed címre szállítanak.:)
-
Teasüti
nagyúr
válasz deathtania #33794 üzenetére
Ez lement a tévében is? Kereskedelmi csatorna szaga van, főleg azzal a műsorvezető csajjal.
Belekukkantottam a harmadik részbe. Minden résztvevő amatőr?
Ez akkor egy tehetségkutató fotósoknak lényegében.[ Szerkesztve ]
-
-miura
csendes tag
Üdv urak.
Egy kérdésem van.
Rendelnék az e-infiről, de szállítási címet nem tudom hol kell megadni. A kosárból egyből a fizetéshez visz. Paypal-al fizetnék.
Ez így oké, hogy előbb fizetek és csak utólag kéri(?) a szállítási címet és az adatokat?Köszönöm.
:)
-
vihartigris
őstag
-
deathtania
senior tag
válasz vihartigris #33793 üzenetére
Nánási yt csatornájára, minden héten csütörtök este kerül fel az aktuális heti adás a heti "szorgalmi" feladattal, amire bárki tölthet fel képet instára, és lehet nyerni egész faja cuccokat.
-
kerobi
senior tag
Szoktátok nézni a Big Shot műsort? X-T4-et lehet nyerni. Ügyesek a fotósok és Nánási úr is fuji párti.
-
deathtania
senior tag
Media Marktban 368k most pár napig a T3. Ha esetleg valaki, most, csakúgy, stb...
-
Freerider89
tag
Köszi a tanácsokat!
Igazából csak fotózásra kéne. De akkor úgy érzem, megérné várni egy jó X-T2-re, jelenleg X-T2 és az X-T30 hasonló áron van használtan. Esetleg X-T20-al tudok spórolni.
"Délelőtt óvatosan, délután megfontoltan, este nyugodtan" "A siker a munkád azon 1%-át reprezentálja, mely abból a 99%-ból ered, melyet hibának neveznek." "ne hidd el amit hallasz és csak a felét annak amit látsz"
-
#16820480
törölt tag
Az egyik legfontosabb különbség szerintem a Txx és Tx modellek között az evf amúgy még. A Txx vázakban elég kicsi, nem olyan jó a betekintési szöge sem (mármint a táv ahonnan belátod, szóval hogy mennyire kell rátapadni az arcoddal a vázra). Illetve a T20 és T30 között fontos különbség, hogy ez utóbbin nincs d-pad, csak joystick. Szerintem ezzel kicsit javult az ergonómia, mert d-pad miatt a T20 háta nagyon sűrű volt, viszont így az extra funkciógomboktól elesik az ember.
Az ergonómia miatt én inkább T2-t néznék, ha nem sürgős annyira, szokott lenni eladó belőle. de a T30 vagy akár T20 sem rossz választás. -
s4tch
veterán
válasz Freerider89 #33782 üzenetére
Ugyanezt a dilemmát éltem át kb. másfél éve, mikor a saját vázat vettem. A T20 ugyanolyan képeket készít, mint a T2. Kisebb, könnyebb, érintőképernyős, viszont nem áll annyira kézre, nem időjárás-álló, nem érződik annyira masszívnak, butábbak rajta a fizikai kezelőgombok, úgy rémlik, lassabb proci van benne, és pár helyen megvágták a tudását. A T30 meg egy T20 kicsit újabb szenzorral, jobb AF-fel, okosabb videóval.
Ha videózol, akkor T30. Ha nem, akkor szerintem T2 - mindenesetre egyikkel sem jársz rosszul.
-
Freerider89
tag
válasz Mirman #33783 üzenetére
használtakat nézek az ár miatt.
270-280 ból szeretnék egy vázat + kitobit (hogy legyen valami)
aztán egy nagyfényerős portrét, pl 56 f1.2 az még +200e (de ezt majd később)"Délelőtt óvatosan, délután megfontoltan, este nyugodtan" "A siker a munkád azon 1%-át reprezentálja, mely abból a 99%-ból ered, melyet hibának neveznek." "ne hidd el amit hallasz és csak a felét annak amit látsz"
-
Mirman
őstag
válasz Freerider89 #33782 üzenetére
Fuji X-S10 esetleg ? Kicsit tradicionálisabb formavilágot követ , de nagyon rendben van a váz , stabi , új szenzor , új AF (mind ugyanaz mint az X-T4-ben) . Nem időjárásálló és egy kártyás , de ez az X-Txx gépekre is igaz lenne.
Ha használtan nézel mindeképp akkor ez tárgytalan.
-
Freerider89
tag
Sziasztok!
kb egy bő hónapja kaptam tippeket hogy adott pénzből milyen gépet obit kellene vennem. Köszönöm is megint az iránymutatást!A pénz most lett meg egy vázra és egy obira
X-T2 mellett döntöttem, X-T3 már többet elvinne a pénzügyi keretből mint "kéne" viszont nem találok jelenleg a piacon ilyen vázat. Még nem adtam fel persze!
Kérdés, érdemes lehetne kibővítenem a keresést X-T20 vagy X-T30-ra is szerintetek?
Táj fotózás + portré, minőségi családi fotózáshoz kellene a gép(Első komoly gépem lenne, és nem szeretnék fél-1 év múlva vázat cserélni)
"Délelőtt óvatosan, délután megfontoltan, este nyugodtan" "A siker a munkád azon 1%-át reprezentálja, mely abból a 99%-ból ered, melyet hibának neveznek." "ne hidd el amit hallasz és csak a felét annak amit látsz"
-
sasNAXO
aktív tag
válasz littlebuddha #33777 üzenetére
Akkor az a "sima" eglobálos küldés módi volt valszeg.
Szerintem amúgy korrekt, nem tudom a magyar garizás mennyivel gyorsabb, rémlik valami másfél hónapos rémsztori oda.Eladó cuccok: Bq! Pure Rock LP, Sangoma A108E
-
littlebuddha
csendes tag
Persze, nem is azért írtam, hogy panaszkodjak. Csak jó pár hsz.-szel feljebb volt kérdés, hogy van-e valakinek eglobalos garanciális üggyel tapasztalata. Ezért írtam le, hogy mostanában mire lehet számítani, ha valakinek gondja akad.
szerintem
-
Ereshkigal
őstag
válasz littlebuddha #33775 üzenetére
Sajnos benyeltél egy rossz objektívet, viszont azért ez ritka szerintem (9 objektívet és 1 vázat vettem eddig tőlük, nem volt gond velük). Így nézve egy hónap alatt megjött a cucc. Amíg nem volt járvány, kb. két héten belül mindig megjöttek a csomagok.
[ Szerkesztve ]
-
littlebuddha
csendes tag
válasz sasNAXO #33776 üzenetére
28.-án eglobalnál adták föl.
Október 27.-én írták hogy adatok továbbítva vannak adatok DPD felé.
Október 28.-án föladták (e-mail szerint legalábbis)
November 23.-án volt a küldemény Mechelenbe, 24.-én Puursba, 25.-én Hörschingbe, 26.-án Budapesten, 27.-én Tatabányán.
A hiányzó egy hónapba nem kaptam semmi értesítést, hogy mikor merre jár.szerintem
-
sasNAXO
aktív tag
válasz littlebuddha #33775 üzenetére
Köszi, hogy leírtad!
Kérdés: az az október 28. az "egobálos feladás" vagy "tényleges futárszolgálat feladás" volt?Eladó cuccok: Bq! Pure Rock LP, Sangoma A108E
-
littlebuddha
csendes tag
Sziasztok,
Pár hete elkezdtem ide írni egy eglobal-os, termékcserélős történetet, mostanra ért véget, zanzásítva leírnám, hogy mi meddig tartott, hátha más számára is hasznos lehet.
- Szeptember 9. - Rendelés leadása, fizetés
- Szeptember 15. - Értesítés, hogy hamarosan feladják a csomagot
- Szeptember 18. - Csomagot feladták
- Október 10. - Csomag megérkezett
Objektív sajnos hibás volt, RMA ment eglobal-nak. Itt pár napig mentek a levélváltások, hogy mit hogyan intézzek, fuvarlevelet elküldték, ezt ki kellett nyomtatni, ők intéztek futárcéget, UPS jött a csomagért.
- Október 16. - Futár jött a csomagért
- Október 19. - A csomag megérkezett Hong-Kongba
- Október 20. - Csomag eglobalnál van, bevizsgálják, eredményről értesítenek
- Október 22. - Eredmény érkezik, jogosan küldtem vissza a terméket, cserélik, elnézésemet kérik.
- Október 28. - Csomagot feladták
- November 30. - Csomag megérkezik, most már működik minden komponens, end of story.
Ezek alapján mindenki döntse el, hogy megéri-e neki majdnem 3 hónapot várni egy termékre, ha az olcsóbban kijön, mint máshonnan rendelve. Igazából rossz szavam nem lehet, segítőkészek voltak, folyamatosan tájékoztattak. Csak hát ~8000 km ingyen postával az lassan ér ide.
(hozzátenném, hogy lehet, hogy a jelenlegi helyzet is ront az időkön, mára várok egy csomagot, szintén dpd-től, Budapestről lett rendelve, de annak is másfél hete már, pedig 1-2 munkanapra ígérték)szerintem
-
Teasüti
nagyúr
válasz lugosi #33765 üzenetére
Jó, videót meg még mindig nem vágtál vagy igen?
Képen nem szúrsz ki egy homályos foltot, sőt! A mosodához még hozzá is ad valamennyit.
Én is lusta vagyok lencsét tisztítani (bár mindegyiken van egy Hoya Protector vagy mi a neve), és az utolsó pár fotózáson a korábbi cseppfoltok vannak voltak rajta és nem zavar különösebben.De a videó azért más. Ott kitűnik, ha nem steril az obi képe. És a modern obikkal már abszolút képminőséget várunk karakter nélkül.
Aztán jellemzően nem tágra nyitva szokás videózni, szóval értelmezhető DoF is szokott lenni a képen.[ Szerkesztve ]
-
deathtania
senior tag
válasz Mercutio_ #33766 üzenetére
Jogos persze, amit írsz, viszont itt vannak olyan családon belüli dolgok, hogy az X-E3 az enyém, az X-E1 az asszonyé, aki kb. évente 2 alkalommal veszi elő és használja a gépet egyelőre, így neki az kiválóan tökéletes, hogy elnyomogassa random, és befenyegetett, hogy nem lesz szex, ha el merem adni a gépét...
Idővel persze az is el lesz majd adva, ha esetleg 2-3-4 év múlva beújítok egy T4-et, vagy egy E4-et valamikor, és az E3-ért pénzmagban egy kicsit talán többet kapnék főleg úgy, hogy tudom, ha meglesz a T3, elő nem fogom venni az E3-at, ismerem magam.
Az E3-ért 16.140 expóval, dobozzal, tartozékokkal, jó állapotú (1100mA felett vesz fel töltést) gyári akksival mennyit lehet kb kérni? Kit-ben vásárolta anno az előző gazdája, áprilisban vettem meg kb. 2.989 expóval, XF18-55-el, de az obit azt megtartanám egyelőre. Novemberig volt garis, éppen most jár le, és kívülről is hibátlan, bőr tok van hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
válasz deathtania #33762 üzenetére
E-1 helyett az E-3-at tartanám meg (kivéve, ha a végcél mindkét E-váz eladása) használtpiaci árban nincs akkora difi mint amennyi pluszt ad a 3 az 1-hez képest.
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Teasüti
nagyúr
válasz deathtania #33762 üzenetére
Angol e-Infinity árat figyeltem, mert pár hónapja vettem egy T3-at.
2018 decemberében vettem az elsőt. A kettő közt cirka másfél év és alig 100 fontot esett csak az ára.
A T4 magasabb ársávba érkezett, szóval nem valószínű, hogy látványos áresésbe kezdene az előd. Azért ezek nem mobiltelefonok vagy VGA-k.
Átszámolva csak a váz 360k-ért megy a legolcsóbb helyen, ami nem szürke import és itt 20% az áfa.
Nem tartom valószínűnek, hogy odahaza annál lejjebb megy. -
Teasüti
nagyúr
válasz lugosi #33761 üzenetére
70-200-zal viszonylag ritkán szoktak videózni. Ellenben én az UWA-t anno kifejezetten videózásra vettem. És mivel UWA ezért bőven van annyi DOF, hogy a front lencsét folyamatosan tisztogatni kell. Főleg mivel abban a méretben nincs VND-m se, így napos időben rekeszelnem kellett.
#33751Mercutio_
Pedig nem mondtam ellent saját magamnak, figyeltem rá.
#33760sheratan
Egyelőre még megvan a választás. T3 és T4 közt nincs jelentős különbség. T3 szerintem jobban fekszik fényképre és esetenkénti videóra. (Csak én hiányolom a fénymérés tárcsáját T4-ről?) T4 meg ügyesebben hozza a hibrid kamera kategóriát, de ha nem videózik vki, akkor semmit nem tud nyújtani egy T3 ellenében. A felárból meg veszek akkukat a T3-hoz.[ Szerkesztve ]
-
deathtania
senior tag
Sziasztok!
Egy kis tanácsot szeretnék kérni gépváltás kapcsán, hátha Ti jobban ismeritek a piacot.
Alapeset: jelenleg egy X-E3-at használok, amit szeretnék T3-ra cserélni legkésőbb február végéig. A csere oka elég sokrétű (több feature, kihajtható kijelző, kereső máshol van elhelyezve, stb.), az időpont pedig azért adott, mert az OKJ-s gyakorlati képzést már azzal szeretném elkezdeni márciusban.
Körbenéztem neten, a legtöbb helyen (fotoplus, 220volt, stb) most kb 390-400e Ft körül van a készülék (gondolom a Fuji pénzvisszatérítéses akciója maitt), de sok boltban (edigital, emag, fuji hivatalos bolt, stb.) 470-490-es árcédulával van megszórva a készülék. Használtan sehol sem találok, ami lejárt hirdetést találtam, ott 320-340 körül ment el használtan a készülék.
Kérdés: szerintetek érdemes-e most megvenni 390-400 körüli új áron (akár egy 5,75%-os thm-es 10 havi részletre is, mert kb. 10e-el fizetek úgy többet), mert ez jó deal, vagy várjak még vele februárig, mert fog még a 390 is lejjebb menni?Az E3-at gondoltam, hogy meghirdetem eladni, mivel van mellé egy E1, azzal kihúzom februárig arra, amire szükségem van, szóval nem maradok semmiképp gép nélkül.
Köszi a válaszokat előre is!
-
MODERÁTOR
válasz Teasüti #33759 üzenetére
Az objektíven lévő koszt azóta nem misztifikálom túl, mióta láttam egy barátom sérült 70-200-asával készült képeket, hüvelykujj-körömnyi szilánk lepattant a frontlencséről. A szélétől befelé kb. az 1/3-ánál. A képek alapján nem mondtad volna meg, hogy ilyen törés van a frontlencsén. Azóta a frontlencse porosodása nem izgat annyira, a szenzoré szerintem sokkal bajosabb (amúgy elnéztem, én a szenzoron lévő koszra gondoltam, de visszaolvasva látom, hogy te az objektíven lévőről írtál, így nincs értelme annak amit én írtam).
-
#16820480
törölt tag
Feltenni a falra egy képet ugyanaz, mintha ott állnál és fognád egy helyben?
Ideális esetben nem gond az egy helyben lebegtetés, de amint valami gondja lenne a mechanikának, onnantól kikapcsolva sem tudsz vele képet lőni. Plusz a fogyasztás is, meg eleve helyet foglal a vázban, amit lehetne másra használni. -
Teasüti
nagyúr
válasz lugosi #33752 üzenetére
(Jó hát a "szerinted" meg a tények az két különböző dolog.
A perspektíva lehet stabilizálva van, de a szenzoron látott kép relatív elmozdul a front lencséhez képest mindenféle in-cam stabilizációnál. Ezen az elven működik a képstabilizáció. Ezért bármi ami a front lencsére kerül, az "táncolni" a stabilizált képen. És azt te ki nem maszkolod... )[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
Ide is bedobom, hátha van akit érint: Jupio termékek ÁFA-mentes áron BF hétvégi (elvileg valós) akció
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
randras_83
addikt
válasz mikrofon #33731 üzenetére
Csak egy gondolat, mielőtt váltottam sokat agyaltam hogy megint apsc lesz. Viszont ezzekkel az obikkal szerintem a fuji egy nagyon jó rendszert épített. En egyáltalán nem érzem a hátrányát, nyilván látni látszik de szerintem ez csak minket izgat, a vevő aki a képeket kapja neki mindegy. Viszont ami tuti hogy az utómunka jóval kevesebb időt vesz el mint annó a Nikon FF rendszerrel.
https://www.flickr.com/randras83/
-
#16820480
törölt tag
válasz lugosi #33752 üzenetére
Mondjuk nekem továbbra sem kell, hiába elérhető több vázban is. Sőt. Csak egy idő után nem lesz választási lehetőség.
Kikapcsolni meg "nem lehet", hiszen olyankor sem rögzíti semmi a szenzort, hanem csak egy fix helyen lebegteti az ibis, ahelyett hogy a giroszkóp alapján mozgatná. -
MODERÁTOR
válasz Teasüti #33747 üzenetére
Ahogy szép lassan elkezdenek elérhetők lenni a Fuji vázakban is a stabik, meg fog változni a fórumozók véleménye arról, hogy kell-e. Idáig “természetes” volt hogy nem kell, minek az (akárki akármit mond, fanság miatt: ha nem elérhető akkor a fan nem fogja elismerni hogy jó lenne), onnantól majd ha tudja a váz akkor azt fogja mondani a fan is hogy jó, sőt jobb mint a konkurenseké.
Ha videó közben problémája van vele az embernek mert alátámasztja a gépet akkor ki kell kapcsolni az ilyen esetre az ibist és kész.
(Amúgy meg a felvetésedhez annyit, hogy szerintem ha a szenzor mozog és stabil a kép, akkor pont azért mert stabil a kép, az esetleges koszfolt is azonos helyen van a képen tehát éppen hogy könnyebb eltüntetni posztban mint egy stabi nélküli felvételen rángatózó koszfoltot. Posztban ugyanis a képpel dolgozol, ami stabil, nem pedig a mozgó szenzorral.)*
*mondom ezt úgy hogy szerintem életemben nem ütőmunkáztam videót de meglepőnek tartanám ha egy ibis miatti stabil képen a koszfolt “vándorolna” a felvételen.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Mercutio_ #33749 üzenetére
Miért, az OIS az nem in-cam képstabi?
Ahogy a digitális stabi is.
Videónál a legjobb minőséget szerintem csak a váz mechanikai stabilizálásával lehet elérni. OIS/IBIS/DIS az mind megviccelhet a hirtelen rárántásokkal, amivel megint nem lehet nagyon mit kezdeni posztban (poszt stabi vagy kisimítja vagy nem; de ha már poszt stabilizálni kell, akkor már megette a fene az egészet) és baromi természetellenes mozgást kölcsönöz a képnek.
A lencsén lévő koszról, vízcseppekről nem is beszélve.
Videósok szeretik vmiért, de szerintem csak lusták gimbalozni. Vagy nyekenyókák tartani egész nap. -
-
MODERÁTOR
válasz vakablak93 #33744 üzenetére
Hazaértem, most kerültem gép elé, látom hogy ez a BF egyre gyengébb idehaza. Leginkább a kifutó / nem igazán kurrens dolgokat látom akcióban, a 10% már erősnek számít olyan dolgokban, amik egyébként relatíve kelendőek. Egyelőre nem igazán tartogat semmi izgalmasat.
Bár az elmúlt évek egyik legszánalmasabb akcióját nem übereli egyelőre semmi, amikor 30% kedvezményt adtak a házhozszállítás díjából. -
Teasüti
nagyúr
válasz #16820480 #33742 üzenetére
Azért egy pár dolog fölött elsiklottál a cikket illetően, amit azért hozzátettek ők is.
Értem amit mondasz, de én konkrétan abba nem gondoltam még így bele, hogy crop szenzorra egyszerűen nem létezik olyan UWA, ami FF-re igen.Az IBIS az a szegény ember videós képstabija. Szerintem egy adott szint felett nem használnak IBIS-t. Az objektíven lévő koszt sehogy nem maszkolod ki posztban, ha az in-cam képstabi táncra perdíti.
Szóval komoly videós nem használ ilyet szerintem.
Fotóhoz meg elég az obiban lévő, bőven.[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz vakablak93 #33744 üzenetére
A tavaszi szezonra biztos megérkezik
-
Elektrosokk
veterán
válasz vakablak93 #33744 üzenetére
megjön az csak hetek kérdése, elég idegölő...
Az èlet sport vagy szórakozás! :)
-
MODERÁTOR
Láttok valami ütős black friday akciót?
-
#16820480
törölt tag
válasz Teasüti #33741 üzenetére
Dehogynem látni, vannak azért bőven. Egyrészt tájfotónál számít nagyon az is, hogy mekkora szettel kell hajnalban, sötétben kimenj túrázni a hegytetőre, hogy elkapd a naplementét a völgyben, másrészt tájfotósok jellemzően mély dof-ot akarnak, vagyis f8 és környéke, meg ND-filter, hosszú záridővel (esetleg expo bracketing). Olyankor meg tök mindegy, hogy 14mm f1.8-nak mi az ekvivalenciája teljesen nyitva crop vázon
Azt is teljesen kihagyja az írás, hogy ezek a számolások csak akkor lennének érvényesek, ha minden kamera ugyanazt a szenzort használná, azonos felbontással, csak más méretben kivágva a waferből. Vagy például hogyan működnek az ISO-invariant cuccok. Aztán azt is kihagyja, hogy igazából a záridő sem csak egy sokadlagos paraméter, hanem elég nagy szerepe van a képalkotásban, ha bármi mozgó dolgot fotózol (bár ez az én vesszőparipám szokott lenni IBIS ellen, hogy hiába tudnék 1/4s-t kitartani, ha a mozgás miatt nem mehetek 1/125 alá, de inkább 1/250 alá). Aztán azt is kifelejti, hogy a dof esetében azzal is el lehet érni az ekvivalenciát, ha változtatod a tárgytávolságot és a tárgy-környezet távolságát.Az XT3 vs A7iii viszonyban ugye az is játszik, hogy nem egészen egy generáció a két szenzor, más a pixelsűrűség, más a colour matrix elrendezés és persze a méret is. Csak egy praktikus példa, hogy amikor a Bayer érzékelők zajosodnak, akkor ugye a jól ismert piros-kék pixelek jönnek elő, míg X-Trans esetén inkább luma noise. Ez utóbbit én sokkal használhatóbbnak tartom, mert szemcsézettséget okoz a képen, még ha nem is sikerül maradéktalanul szűrni, míg a colour noise gusztustalanul széttúrja a színes képeket.
-
Elektrosokk
veterán
-
Teasüti
nagyúr
válasz #16820480 #33734 üzenetére
Mert minket csak a háttér szeparáció érdekelt.
Persze az XF 35 1.4 nyitva fényesebb mint egy ekv 50 1.8. De utóbbin jobb a bokeh.
Ha a fényerőre menne ki a játék, akkor mindenki booster-ezne.#33736sheratanMirman
És pontosan itt jön ki a crop szenzor előnye.
Azt viszont tudja vki, hogy ISO teljesítményben hogy aránylik egymáshoz mondjuk egy XT3 és Sony a73? Gondolok itt arra, hogy elvileg a két kép expója nem lesz csontra ugyanaz, ha mindkét gépen ugyanolyan rekesz/záridő/ISO hármast használunk. Asszem a crop szenzor sötétebb képet csinál, ha jól tévedek. De mennyivel?[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz Mirman #33735 üzenetére
Persze, csak engem mint fotóst nem a bokeh érdekel a képeken elsősorban, hanem hogy például megfelelően legyen exponálva, és ott meg a fényáteresztés fontosabb. Pl koncerteken nem azért álltam át az f2.8 zoomról az f2 fixekre, mert valamivel jobb a bokeh, hanem mert kevésbé kell tolni a záridőt, hogy jó expozíciót kapjak. Sok helyzetben hátrány a vékony dof, mert nem fér bele a téma az élességi tartományba, ha elég fényt is akarsz mellette. Én erre gondoltam, mint praktikus felhasználás, nem az ekvivalencia vitára
-
Mirman
őstag
válasz #16820480 #33734 üzenetére
Hát hogy azonos eredményt szeretnénk kapni nehogy már ez legyen a részre hajlás .
Engem mint a fénykép készítőjét nem érdekel mennyi fény cuppant át az objektíven a szenzorra. A lényeg hogy ugyanazt az eredményt szeretném kapni FF és APS-C rendszeren , ehhez pedig azonos súlyú felszerelés fog kelleni mindkét rendszerből. Innen indultunk ki.
Az ha csak F értéket nézük messzire visz , hiszen ezen az erőn egy telefonos kamera ami mondjuk f2 , vagy egy MFT F2.8as zoom is "ugyanaz" mint egy FF.
De nem egy újabb ekvivalencia vita kirobbantása volt a célom csak árnyalni szerettem volna az APS-C vélt vagy valós súly előnyét.
-
#16820480
törölt tag
válasz Mirman #33732 üzenetére
Ha azonos távolságról , azonos látószöggel , azonos mélységéleséggel...
Nekem ezek a kritériumok kicsit úgy hangzanak, mint az a közbeszerzés, amit sikerült úgy megfogalmazni, hogy csak egy kinézett cég nyerhesse el a tendert Miért nem azonos átengedett fényt nézünk mondjuk -
MODERÁTOR
válasz mikrofon #33731 üzenetére
Valószínű én nem fotózok olyasmit amihez kellene a minimál DOF, de engem az esetek kb 99%-ában zavar és korlátoz ez. Amikor mások képeit nézem a neten, sokszor eszembe jut hogy de kegyetlen unalmas az x ezredik olyan kép ahol a szem éles de a szemöldök már nem. Az arc pláne. Legtöbbször amatőr fotósoknál látom ezt mert ezzel kommunikálják a csoport többi tagjának hogy milyen fényerejű objektívjük van. Igaz a kép az emberek jelentős része szerint zavaró lesz, de techdemónak kiváló.
-
Mirman
őstag
válasz mikrofon #33731 üzenetére
Ez nem nézőpont hanem matek kérdése. A matekot nem érdekli se az én se a te nézőpontod, ez benne a lényeg .
Ha azonos távolságról , azonos látószöggel , azonos mélységéleséggel szeretnél képet csinálni FF és APS-C rendszeren akkor egyedül a váz lehet vaalmivel kisebb, az objektív semmivel nem lesz kisebb.
Ezen az elven mire nem lehet használni egy FF f2.8 70-200-at amire egy FF f4 70-200 nem elég (ugyanis a fuji ennek számít ha hasonlítani akarunk valamihez)?Nincs ezzel gond hogy neked ez abszolút megfelel , sőt . A Fuji egy kiváló rendszer és az elkészült kép szempontjából szerintem is az APS-C a legjobb kompromisszum. De a hangsúly a kompromisszumon van. A méret miatt itt a mélységélesség be van áldozva minimálisan nálad is , így lesz kisebb a szetted. Ha pontosan olyan eredményt szeretnél kapni mint FF-en (mélységélesség tekintetében) akkor nem lenne egy dekával se kisebb a szetted. Nagyon jó példa volt erre a Fuji 50mm F1 mondjuk a FF 85mm 1.4-ekkel összehasonlítva .
-
mikrofon
veterán
válasz Mirman #33730 üzenetére
Nézőpont kérdése......
Mert lehet ha a számokat vetjük össze akkor nem ugyan az....
De ha azt nézzük, hogy mire nem elég egy Fuji 50-140/2.8, amire az FF 70-200/2.8 igen, akkor szerintem nagyon kicsi elemszámú a lista.....
Egyébként pl Sony 24-70/2.8-am nem volt, mert az nem volt a legjobb minőségű.....
De mindegy is....Te mire használnád az FF 70-200-at amire a Fuji 50-140-et nem tudod? Tényleg érdekel, mert ez az FF vs APS-c harc állandóan előjön.... Szerintem nem lehet kimondani hogy FF-jobb, az APS-c meg nem kisebb, de meggyőzhető vagyok..... .....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Teasüti #33728 üzenetére
Én a saját esetem miatt írtam. Én azt tapasztaltam, hogy miután áttértem a Sony FF-ről a Fuji FF-e, akkor méretben és tömegben is kisebb lett a rendszerem. Ráadásul ez nem csak szubjektív érzés volt, hanem objektív visszacsatolás is volt mert a táskáimat kisebbre cserélhettem, illetve, több dolog elfért benne és jelentősen könnyebb is cipelni. Ráadásul anyagilag is sokkal jobban jártam a váltással..... Mai napig úgy gondolom, hogy ez számomra egy nagyon jó döntés volt....
De igazából ezek szerint ez szubjektív, hogy ki hogyan érzi.....[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz mikrofon #33726 üzenetére
Súly előnye van valamennyi, de nem olyan hatalmas. Lehetne beszélni számokról, de mindkettő alatt megfájdul az ember háta a nap végére. Méretben meg egyiket sem vágja zsebre senki. Mindkettővel ugyanúgy kell bánni hordozáskor. Én nem látok semmi különbséget, ami szóra érdemes.
#33727ÉbriTeasüti
Kisebbnek nem kisebbek. Ha megnézel egy Canon 24-70-et vagy egy 70-200-at, akkor a befoglaló méreteik majdnem megegyeznek a velük versenyző Fujinon obikkal. Súlyban van egy kis előny, de nem olyan nagy. Ahogy nézem az új Canon 70-200 csontra ugyanolyan "könnyű", mint az 50-140. Persze oké, a korábbi modellek kövérebbek voltak és az 50-140 is már 5 éves, szóval nem fair egy friss versenyzőhöz hasonlítani. De akkor sincsenek eget verő különbségek.
Pogácsa obit még nem láttam FF-re, de szerintem az is inkább csak a tájékozatlanságom miatt lehet.[ Szerkesztve ]
-
Ébri
senior tag
válasz Teasüti #33725 üzenetére
Igen, én is azt látom, hogy az újabb obiknál nem nagyon szempont, szerettem volna, hogy legyen egy jó 1:1 makró, amire lecserélném a 60/2,4-t, de látva a 80-as súlyát, az ára már nem is érdekelt...
Mondjuk jelenlegi kínálatból fogalmam sincs, hogy aránylanak a hasonló fényerejű FF cuccokhoz súlyban, de logikusnak gondolnám, hogy kisebb kört kirajzoló hasonló obi lehet kisebb.
-
Teasüti
nagyúr
Ha már valakinek van pénze 320-ért obira, akkor szerintem az 500 sem lehet annyira megerőltető.
Én nem így látom a dolgot. Az egyik árából kettő obit tudnék venni a másik palettán.Nem tudom ez mennyit nyom a latban. 5d3-mat fogtam már a kezemben 70-200 II-vel és semmivel se kisebb vagy könnyebb az XT3 + 50-140, ami számottevő lenne mondjuk hordozhatóság szempontjából.
De ha főként a pogácsa f2-es fixekre gondolsz, akkor igazad van. Nekem egyetlen olyanom sincs és nem is nagyon érdekel az f2-es sor.
(Nem látom értelmét. Ha már fixezek, akkor kell az extra stop fény előny.)
A zoom-ok nem annyival kisebbek. A fényerős fixekből meg egy 50 f1-nél se épp a kompakt méret jut eszembe. De a Viltrox sor amivel szemezek se határozottan kicsi. Igazából az f2 soron kívül semmi se kicsi és könnyű.[ Szerkesztve ]
-
HdRew
őstag
válasz Teasüti #33719 üzenetére
Első lenne, igen. Picit én is látom magamon, hogy bújom a pixeleket, bár bizonyos minőség után már mindegy kb.
A Fuji a szimpatikusabb számomra mindenképp. Perpill eléggé nehéz összehasonlítani az árat, mert cashback-kel a Sony A73 is elérhető 540 környékén, míg a Fuji X-T4 590 például, ellenben a Sonynál vannak 500 ezres obik, a Fujinál 320 körüliek. (Ha már valakinek van pénze 320-ért obira, akkor szerintem az 500 sem lehet annyira megerőltető.) Most hirtelen a 90 f/2, 56 f1.2, 16-55 f2.8 tetszik, egyiket sem mondanám olcsónak, de onnantól már tényleg nem nagy ugrás egy FF obi.
Esetleg most így ünnepek idején nem lesz valami akció a Fujinál? A többiek folyamatosan tolják, fura, hogy ők nem.
-
Teasüti
nagyúr
Első kamera lesz? Eleinte mindenki átmegy a pixel peep korszakon és ott zavarni fog mint az állat, hogy nem lesz FF felbontásod FF alatt 1:1 nagyításban. Nyilván. Egyedül a Fuji fixek hozzák a pixel szintű részletességet, míg FF-en egy középszar zoom is tudja ezt.
De ha komolyan veszed a fotózást és nem csak hobbista vagy, akkor idővel ez háttérbe szorul, mert egyszerűen nem fontos lemenni 1:1-be. Fujinak is bőven van elég felbontása bármilyen nyomtatáshoz. Ahova kevés egy APSC és ha ez szempont lenne, akkor nem FF vs crop vita lenne belőle hanem medium format.Első kamerának szerintem vedd azt, amelyik rendszer szimpatikusabb kezelőfelületet ad és amelyik rendszer elérhetőbb árban! Semmi értelme pl. másfélszer drágább kamerát venni, ha utána meg csak egy kit obira futja.
FF egy sweet spot felbontásban, dinamikában és árban. Ezért szereti mindenki. De a szenzorméret önmagában semmit nem jelent. A feladathoz kell választani az eszközt. A crop szenzornak is megvan a maga előnye (videó). Ahogy az FF is lehet már kevés ahova medium format a bevált céleszköz (fashion, product photography).[ Szerkesztve ]
-
-
#16820480
törölt tag
Amúgy egyébként meg néhány extrém helyzettől eltekintve, amikor a dinamikatartomány széleit feszegeted, érdemes lehet megpróbálni simán jpeg-be fotózni, és a vázon beállítani a dolgokat az adott képhez, amennyire tudod.
Az a helyzet, hogy lehet csavargatni a beállításokat, de ha csak nincs iszonyat nagy rutinod ebben, akkor esélyes, hogy nem tudsz olyan szép presetet összehozni (beleértve a zajszűrést, élesítést, kontrasztgörbét, stb), mint egy mérnökcsapat, akiknek ez a szakmája. -
s4tch
veterán
A Lightroom maradhat, tökéletesen működik Fuji fájlokkal is, egy apróság kivételével: a sharpeningre muszáj külön figyelni. Nikonnál addig húztam a csúszkát, ameddig nem szégyelltem, a Fuji fájloknál 40-es érték fölött már jönnek a kukacok. Ezt a masking sliderrel lehet finomítani, azzal együtt tökéletes eredményt lehet elérni.
-
HdRew
őstag
válasz Elektrosokk #33704 üzenetére
Az picit drága lenne, de örülnék a bőség zavarának, ez igaz.
Igen, ezt én is így gondolom, az utóbbi időben beleástam magam a témába, tényleg csak nüanszok döntenek a kettő között lényegében.
Igen, valószínűleg ez lesz. Nekem is jobban tetszik a Fuji, a szívem őket is mondaná, de az eszem nem feltétlenül.
Sok helyen olvastam ezt, amit te is írsz, hogy Fujival öröm a fotózás, ez biztos így is van. Egyedül még talán egy picit ami visszatart, az a Capture One, jobban hozzá vagyok szokva a lightroomhoz és a PS-hez, vagy már az Adobe tudott olyan frissítést kiadni, ami hasonlóan jó minőségben rendereli a többi márka gépét is?
Köszi a videót, megnézem. Látom pici APS-C vs FF diskurzust sikerült indítanom, megmondom őszintén picit ez is motoszkál a fejemben a döntésnél. Azt hiszem még alszom erre párat.
Köszi mindenkinek a választ!
-
Teasüti
nagyúr
Hát ilyen harmad stoppoknál már nem tudom mennyi értelme van különbségekről beszélni: 35 1.4 (ekv ~2.1) vs 50 1.8.
Kb annyi, mint egy Fuji és egy Viltrox üveg között. Az összes A/B tesztből megmondom melyik-melyik, ha látom miként mossák a hátteret. De ennél fontosabb a praktikum szerintem. "FF look" az semmi másról nem szól, mint a papír DOF-ról. Semmi olyat nem tud az FF méret, amit ne tudnál utánozni más szenzorral így vagy úgy. Túl van misztifikálva. Ellenben a papír DOF többször hátrány, mint előny ha csak a feladatot nézzük.azonos látószög és kompozíció mellett is látszott, melyik a full frame és a crop
Ezt vitatom. Az látszott melyik obival készült. Ha ekvivalens rekeszértékeket használt volna, akkor nem lenne semmi különbség. Próbáljon ki egy Fuji 50 f1-et és egy Nikon 85 1.8-at. A Fuji "jobb" FF look-ot fog hozni papíron, hiába crop szenzor. De egy Fuji 56 1.2 elvileg hibahatáron belül kéne legyen az 1.8-as FF obival bokeh-t illetően.Az igazi kérdés inkább az, hogy mire kell. És ahhoz melyik a praktikusabb eszköz, elérhetőbb obi parkkal árban és választékban. Ha FF szintű DOF-ot akar az ember, akkor FF rendszerbe érdemesebb fektetni, vagy megéri booster-ezni crop szenzoron (árban és egyéb megfontolásból)? Ha viszont nagyobb mélységélességet akar, akkor a nagyobb szenzor az hátrány. Én pl 35 1.4-el nyitva csinálom a csoportképeket esküvőn és mindenki éles teljes alakos portré távolságból. De kb 1 stop előnyöm van az FF-hez képest, ahol le kell rekeszelni ugyanehhez a feladathoz. Ha meg videózik az ember és nem kimondottam egy FF bokeh whore az illető, akkor a super35 méret előnyösebb a kedvezőbb mélységélesség miatt. Általában f4 körül lesz a sweet spot, ahol még kézzel lehet húzni a fókuszt akár. Tágra nyitva egy fényerős obin csak a mazochisták húznak fókuszt. Meg a focus breathing is arcul csapós már ott ha mondjuk szemkövetés van.
A low light-ot nem látom át teljesen, mert nem tudom az ISO teljesítmény az hogy aránylik egymáshoz. A felbontás az nem igazán számottevő mióta leszoktam a pixel peeping-ről.
Többnyire úgyis közel a teljes szenzorra komponálom a képet és nincs igényem extrém nagyításra. A dinamika meg megint egy olyan dolog, ami aligha számít már a modern szenzoroknál. Most egy stop ide vagy oda... XT3 10+ EV dinamikát tud. FF-nek lehet kb fél EV előnye, kirívó esetben talán 1 EV. Nem jut eszembe olyan helyzet ahol pont az az extra fél-egy EV húzna ki a szarból. Leheletnyi különbség csupán highlight-ban. Egy bracket-el menthető a highlight az összes gépen. Videóban meg szerintem mindegy, hogy 10 vagy 11 EV-t tud. A 14-től mindegyik nagyon messze van.[ Szerkesztve ]
-
s4tch
veterán
válasz Teasüti #33711 üzenetére
Ismerem a csatornát és a videót is. Manny ügyes fiú, sikerült a beállításokat úgy megoldani, hogy a legtöbb fotón elég nagy távolság legyen a modell és a háttér között, így gyakorlatilag elhanyagolható a különbség. Azért ő is elmondja, hogy a szerkesztett, leméretezett fotók hasonlítanak ennyire egymásra, a részleteket a ff jobban megtartja, jobb a dinamika és a háttérmosás is. Ezt erősítette meg egy levelezés a minap: egy X-T3 + 35mm f1.4 és egy régi Nikon D700 + 50mm f1.8 (?) képét hasonlította össze egy barátom. Mindkét gép a sajátja volt, azonos látószög és kompozíció mellett is látszott, melyik a full frame és a crop. Hangyányi az eltérés, de látod, ott van. Engem nem zavart, főleg editálva bármelyik kép ugyanúgy bejött, illetve nekem jobban számít a hordozhatóság, mint a képalkotásban meglévő nüanszok, de elfogadom, ha valaki rácsavarodik a ff-re.
-
Teasüti
nagyúr
Azért az a FF look csak 1,5-ös szorzóval van odébb. Nem olyan elérhetetlen az, ha nem a végletekben gondolkodunk.
[ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
Ránéztem az x100v árakra az árukeresőn, a mediamarkt kb egy hete felvitte 600-ra az árát 549-ről. Akkor most holnap leakciózzák BF alkalmából 549-re vajon?
-
s4tch
veterán
Egy döntő különbség van a két rendszer között: Fujival képtelenség hozni a full frame look-ot. Mindig lesz némi különbség, függetlenül az objektívektől és a rekesztől.
Ha ez nem zavar, akkor fontold meg erősen a Fujit. Saját tapasztalat: kézbe véve egyszerűen vonzóbbak a Fuji vázak. Nálam a Fuji hosszú évek kiégettsége után hozta vissza a fotózás örömét. Néztem Sony vázakat is, objektíven nézve az egy baromi jó rendszer, akár az aps-c, akár a ff vázakat nézi az ember, nagyon jó az af, klassz a képminőség, a ff vázaknál iszonyat alacsony a zaj, profi az output, de maga a váz... Az általam próbált összes Sony váz számomra egy közepesen jól sikerült eszköz kiváló outputtal, viszont a Fujit inspiráló kézbe venni, miközben az output jó eséllyel nem rosszabb, sőt, megfelelően kiválasztott film szimulációval parádés is lehet. Természetesen ez szubjektív, sok millió Sony felhasználó nem ért egyet, és nyilván igazuk is van a saját szempontjukból. Én nem vagyok márkahű, korábban Canon és Nikon gépeim is voltak, a Fujival való találkozás előtt néztem mindenféle milcet, de az X-T sorozat volt az egyetlen, aminél kicsúszott a számon a "KELL". Nem olcsók a Fuji üvegek, Sonyra sokkal bővebb a választék, gyakorlatilag minden árkategóriában oda lehet tenni egy nagyon jó Sony ajánlatot az összes Fuji mellé, de ez a kissé old school ergonómia odaver. Ha ez már egy vallás, akkor vállalom.
-
HdRew
őstag
Sziasztok!
Segítséget kérek tőletek, nem tudok dönteni. Videózásra és fotózásra egyaránt lenne használva a gép, nagyon tetszik pl. az XT3 és az XT4, de az akciókkal a sony A7 III nagyon jó áron van. Nézegettem obikat is, amik azért picit drágábbak full frame oldalon, de nem érzem azt feltétlenül döntő faktornak. Videós képességekben jobb a Fuji, fotókra a Sony, habár az AF a Fujinál mostanában kapott hideget-meleget, ám a fiatalabb obiknál (pl. 16-55 f2.8) elfogadható. A body jobb a Fujinál, és az XT4-ben az aksi is már sokat fejlődött az elődhöz képest.
A filmszimulációk is tetszenek, bár kérdés, hogy mennyit használnám őket. (Mondjuk az eterna tényleg jónak tűnik.)
Mit tudtok javasolni?
Előre is köszi a segítséget.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Canon EOS M50 Mark II sok kiegészítővel! Hozzá vagy külön megvásárolható Canon EFM 22mm STM obi!
- Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 objektív ( Nikon ) -Újszerű-
- Sony DSC-RX100M VI prémiumkategóriás 20.1 MP digitális fényképezőgép
- FEELWORLD WPC215 Hordozható rendezői monitor 1000nit fényerővel + SmallRig VB212 V mount akku.
- Fujifilm X100VI fekete
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest