-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
mikrofon
addikt
Sziasztok,
Van valakinek tapasztalata XF 1.4X TC-vel és 2.0X TC-vel?
Igazából az érdekelne, hogy melyiknek milyen az AF-je és a képi minősége az 50-140/2.8 objektíven. A 2.0x még használható vagy már nem ajánlott? -
mikrofon
addikt
válasz total90 #30185 üzenetére
Igen sötétebb lesz. De talán az f5.6 még variálható. A 2x TC-vel a vége az 50-140/2.8-nak 280/5.6 lenne. Ennek több értelmét látom mint 1.4x tc-vel a 196/4 véget. Csak ugye az a kérdés, hogy a 2x felkerülne-e vagy inkább nem, mert túl lágy képeket eredményezne. Ebben az esetben az 1.4-nek van értelme....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz Mercutio_ #30196 üzenetére
Még IS de lehet, hogy nemsokára már csak. És elég szomorú lennék ha most meg szervizbe járhatnék főleg ha rendszeressen.
Be kell vallanom, hogy a jpeg motor győzött meg és hogy redukálható az utómunkával töltött idő, amit nem szerettem meg nem is voltam elégedett magammal. Kicsit furcsán is érzem magam, mert eddig meg voltam győződve hogy nem is fotós az aki nem RAW-ban lő lehet hogy most már én sem
Azért az is kellett, hogy az X-T3 nem olyan retro kinézetű és olcsóbb rendszer mint a Sony....De most kicsit visszavonulok, magambaszállok és gondolkodok.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz vihartigris #30200 üzenetére
Igen ezzel tisztában vagyok, meg az IBIS ami még hiányzik. Bár a Sony ban az nem olyan jó, és még emberek miatt ritkán megyek 1/125s alá.
Azt hittem lasan megy el az a9-em így van időm meggondolni magam, tényleg "bírom-e" nélküle.
Mivel ez itt nagyon off ezért csak röviden említem. Remélem elfér így.
Tény hogy az a9-nek brutál az AF-je, egy jó obival szinte mindent megfog, megtart és követ. Igen néha ez is hibázik de ha az ember ismeri a működési elvét akkor ezt kordában tudja tartani. Ez az új firmware csodát tett ezzel a vázzal. És ugye nyár végén jön még egy új hozzá. Igazából pont emiatt váltottam rá. Ezt kiakartam próbálni. Ez egy olyan technikai bravúr ami mellett nem tudtam elmenni. Amire terveztem hosszú távon használni az most nem jön össze idő hiányában. Így meg "talán" nem indokolt. Bár nagyon kényelmes embereknél, mert ott aztán nincs fókusz hiba...Lényeg hogy remélem kárpótol a Fuji jpeg motor és a több szabadidő!
-
mikrofon
addikt
Az X-T3-hoz adott kis vakut el tudja sütni a godox X1T jeladó úgy hogy a jeladó tetejére a vakupapucsba van rakva a kis vaku és közben más vezeték nélküli godox vakukat is vezérel a jeladó?
-
mikrofon
addikt
-
mikrofon
addikt
válasz madgie #30244 üzenetére
Nézőpont kérdése.
Az AF-et még szokni kell. Nem azt mondom, hogy rossz, hanem hogy más és még nem álltam át.
Viszont rengeteg apróság van ami sokkal egyszerűbb és ésszerűbb.
Kifejezetten bejön az MF segéd. A színes élkiemelés is jó de nekem mindig az volt az érzésem hogy pontatlan. Viszont a Fuji-nál ez a törőékes ill. pentaprizmás megoldás nagyon tetszik és nagyon pontos is.Az objektívekkel, a képminőséggel, a kezeléssel és használhatósággal nagyon elégedett vagyok.
Tehát egyelőre az AF-fel bajlódok. Amúgy bejött!
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
Az X-T3 - hoz adott vakuhoz semmilyen tok nincs, ráadásul az érintkezők is szabadon kiállnak. Létezik ehhez kupak az aljára? Ebay-ről beszerezhető? Milyen tok javasolt hozzá? Ki mit használt?
-
mikrofon
addikt
válasz madgie #30261 üzenetére
Én ugye Sony-hoz használtam a C1-et. A zajszűrés ott sem a legjobb. De most nagy dilemmában vagyok mit tegyek. Ugye sony pro license-m van. Írtam phase one-nak, de "crossgrade" -elni nem lehet. Tehát vagy veszek egy új fuji pro license-t, vagy upgradelek a full verzióra. Ráadásul ugye kb. Minden ősszel jön egy új fő verzió amiért újra fizetni kell ha upgrade-lni szeretne valaki. Tehát érdemes várnom. Vagy másik szoftvert veszek vagy maradok a Fuji sajátjánál, ha már úgy sem kezelik jól a software-k a Fuji raw-ot.
Valójában legjobb cserélni lenne jó Sony C1 Sony pro-t fuji pro-ra...
-
mikrofon
addikt
válasz Teasüti #30267 üzenetére
Frissítések járnak és ingyenesen. De az új főverzióhoz upgrade-elni kellett idáig mindig, ami kb. 100€.
De ha jól tudom ez a többi szoftvernél is így van, vagy előfizetéses, vagy egyszer vásárlós ahol valójában a jelentős újítást tartalmazó funkciókért újra fizetni kell. -
mikrofon
addikt
válasz Teasüti #30270 üzenetére
Nem túl pörgős topik, de kiindulásnak is van elég sok jó infó, link.
Capture One (C1) topikJó az a c1, csak a ev és focus bracketing, meg a panoráma összefűzés hiányzik belőle nekem. Emiatt most biztos nem fogok befizetni rá. Megvárom hátha a C1 v13-ba már bele rakják....
Egyébként fuji raw -hoz mi az ajánlott szerkesztő, ha már pénzt költenék rá?
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz Teasüti #30276 üzenetére
Az 50-140-re érdemes. De ha arra jó, akkor pár dollárért lehet step up ringet 58-72 venni e-bay-ről és már jó is a másikra is.
Mindenképpen achromat előtét lencsében érdemes gondolkodni ez több rétegű ragasztott üveg. A több darabos szettek amiket egymásra lehet csavarni, kerülendők.A következő kérdés hogy pontosan mit szeretnél. Mekkora közelpontot és mekkora nagyítást. Ugyanis ezek léteznek +3; +5 és +10 dioptriában. Nekem először +10 volt, de az brutál volt. Így most +3 van.
Tehát Amikben érdemes még gondolkodni mint makró Achromat előtét lencse, mert ezek jó képi minőséget adnak:
Kenko PRO1D AC CLOSE-UP NO.3
Marumi DHG - Japán gyártó, talán a legjobb close-up előtétlencsék. , +5 és +3 dioptriával is gyártja, DHG Achromat Macro 200(+5) és DHG Achromat Macro 330(+3) néven
Siocore Achromatic Macro Lens +10: +10 dioptria, így a legnagyobb nagyítású. Német lencsecsiszolatok pro minőségben.Nekem most kenko van az Amazon.de oldalról rendeltem.
Egyébként ezeknek elég jó a minősége így akár végleges megoldás is lehet.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
-
mikrofon
addikt
Csak annyit tennék hozzá, hogy fujin AF-C-ben a 16-55/2.8 és 50-140/2.8 objektívekkel sem mindegy a kiválasztott blende. F11-től észrevehetően rosszabb a fókusz teljesítménye. F16-on meg már nehézkes. Ez leginkább a 2.0xTC-vel észrevehető. Ott ugye 5.6-ra rekeszelve (2FE) jelentkezik már. Sosem néztem a blende viselkedését, ez érezhető, hogy mikor romlik...
Természetesen lehet beállításon változtatni, csak akkor pont a MiLC egyik előnye veszik el.Az pedig nem kérdés, hogy a Sony - n jobb a szem-fókusz főleg a folyamatos és követő. De az X-T3 vázon, ismerve a korlátokat használható. De sokszor sokkal jobb eredményt ad a sima követőAF. Pont ahogy @madgie is írja. De ugye ennek 3x3 beállítási lehetősége van és nagyon nem mindegy mi a kombináció. Egyébként ebben is jobbak a Sony új vázai. De az X-T3 is már jól használható. Persze a jól megválasztott mélységélességnek is nagy szerepe van.
Mondom ezt úgy hogy a9 után használom az X-T3 - at....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
A téma miatt úgyis nagyobb mélységélességre lesz szükség. Akkor meg nem olyan fontos a pontos szem fókusz. A Sony inkább állat tulajdonos hobbi fotósoknak vagy éppen profi hobbi állatfotósoknak fejlesztette ki az állati szem fókuszt ... Pl kutya/macska portré, családi albumba. Meg hogy elmondhassa hogy neki van csak ilyen....
Szerintem a Fuji jó irány egy ilyen leendő fotósnak, mert feltehetően se kedve, de ideje nem lesz sok jól sikerült képet kidolgozni. Lehet, hogy fujival több fókusz hibás képe lesz. Így legalább könnyű válogatni. De ami megmarad az meg egyből kész és hasznalható is úgy ahogy kijön a vázból, egy jó jpeg beállítással, filmszimulációval. Tehát egy egyszerű válogatás után azonnal megvannak a kész képek. Mehet a vázról, telefonra onnan közösségi médiára egyből..... Ráadásul mindez 2K-ra leméretezve.
Feltéve ha ez a cél....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz topikk #30396 üzenetére
Ha már itt tartunk én szívesen kipróbálnám a phase one XF IQ4 Camera System-et. Még nagyobb szenzor méret és 150MPx...
-
-
mikrofon
addikt
válasz Elektrosokk #30422 üzenetére
Enyém jól működik. Igaz nem használom F22-n de még F16-is. Ellenben F2.-F5.6 között igen jó minden tekintetben.....
-
mikrofon
addikt
válasz Teasüti #30454 üzenetére
Az a baj hogy a tényt nem érted, de az még nagyobb baj hogy el sem hiszed.
Az PDAF érzékelőre (ami integrálva van a képérzékelőre) eső fény mennyisége csak és kizárólag a blende nyílás méretétől függ. A korrekt expozíció beállítható a megfelelő megvilágítási idővel (záridő) és a megfelelő érzékenységgel, jelerősítéssel (ISO). De ez az utóbbi kettő csak az elkészült képet befolyásolja, a PDAF-et nem. A PDAF - nek csak az számít hogy mennyi fény érkezik, az nem hogy mennyi ideig és mekkora az érzékenység, jelerősség.
Még egyszer és utoljára af-s módban a 50-140 2.8 is tud fokuszálni, míg a 6D is csak af-s módnak megfelelően tudja. Azaz mindkettő akkor tudja amikor nyitva van a rekesz és valójában nem f22-n fókuszál még akkor sem ha oda van állítva. Tehát a 6D sem tudja f22-n mert nem olyan szűk blendével fokuszál. A haverod jól behúzott a csőbe és úgy tűnik te meg be is tagadtál...
[ Szerkesztve ]
-
-
mikrofon
addikt
válasz tvamos #30462 üzenetére
ez túl leegyszerűsített valójában. Azért írtam csak a fénymennyiséget, mert ebbe nem akartam belemenni, mert ugye a DoF nem csak a blendétől, hanem látószögtől, blendeátmerőtől, fókusztávolságtól és tárgytávolságtól is függ. De ezeket az algoritmus és maga a rendszer a MiLC-ek esetén, a megadott blendenyílásig (F8-F11) megfelelően le tudja kezelni.
CDAF-nél pont nem csak a fény mennyisége számít kizárólag, mert ugye az magán a képen történik és itt valójában a jó expo számít, tehát itt a blende, ISO, zársebesség hármas számít.... Igazából magas ISO-val is jól működik (már amennyire a CDAF jó) mert a zaj nem zavar jelentősen.
"kizarolag a feny mennyisege szamit" elvet értsd úgy, hogy az expó hármasból csak a fény mennyisége számít a megvilágítási idő és az érzékenység, erősítés nem...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz taranis #30470 üzenetére
valóban nem teljesen ugyan az, de ugye a digitális (fuji vázakba integrált) filmszimuláció se teljesen az mint az analóg.
De jelentősen hasonlít, mert vannak emberek akik nagyon jól látják, hogy mitől egyforma két szín és jó algoritmussal digitálisan is össze lehet hasonlítani, mérni. Feltételezhetően ezeket megcsinálták mielőtt kiadták a C1 ugyan olyan nevű filmes színeket..... De ugyanakkor ez csak egy bizalom alapú dolog....Egyébként nagyon érdekesen hangzik ez a projekted. Ha lesz belőle valami nyilvános anyag én szívesen megnézném....
-
mikrofon
addikt
és az expoziciós háromszög?
Rossza linked, persze értelemszerűen megtaláltam
Optimal Data — Understanding Exposure and Noise -
mikrofon
addikt
Én elfelejtettem írni, hogy X-T3 és fw3.0 és tényleg nem látszik a valódi ISO. Míg az SS rendben megjelenik a gomb légnyomása után. Az is A módra van állítva.
berobi78 így lenne normális de nálam se így van. Viszont nem tudom mi az oka. Ezek szerint valami másik beállítás. De vajon mi?
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
válasz total90 #30529 üzenetére
én ezzel meg az 50-140-nel és egy 2.0TC-vel utazok, kirándulok.
16mm alatt nem fog hiányozni valami? mondjuk a 10-24?
Egyébként képminőségben (értelemszerűen az egyező tartományban) van akkora különbség a 8-16 javára a 10-24-hez képest, mint amennyivel nagyobb és nehezebb?
-
mikrofon
addikt
válasz excalibur36 #30587 üzenetére
A rendszer egyik legjobb objektíve. Nem véletlen rajta a piros címke... Elég sok bemutatót lehet találni róla. Én mint tulajdonos se tudok mást mondani. Talán annyi hogy a 2.0x TC-vel is elfogadható eredményt ad de AF csak nagyobb rekesznyilasokon használható. Ha a képminőség és af a fontosabb akkor 1.4x TC-t kell választani hozzá.
-
mikrofon
addikt
Érdekes összehasonlítás: Sony A6600 vs. Fujifilm X-T3.
Cameralabs: Sony A6600 Review vs Fujifilm X-T3Talán annyi lehet még érdekes, hogy a Fujifilm A7 megjelenése után lesz egy firmware frissítés az X-T3 vázakhoz ami a szemfókuszt fogja javítani. Persze valószínű így sem lesz Sony szintű. Hiszen most az a legjobb a piacon és talán így is marad.
-
mikrofon
addikt
válasz Gondwana #30595 üzenetére
Mármint a 50-140/2.8 + 2.0TC? Mert ugye AF-s módban is csak akkor megy szűkebb rekesszel rendesen az AF, ha úgy van beállítva hogy tág rekeszen fókuszál, majd az expohoz szűkít a beállított értéke....
Merthogy ugye a 2xTC miatt az f érték is duplázódik tehát pl. az f22 az már f44...[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
Neked nem éri meg ezek szerint, nekem igen...
Teljesen szubjektív...
Igen 5 éve is fotózták sőt magam 10 éve is fotóztam gyereket is és mozgót is természetesen más szinten...
De most 2019 van és nem 2009...
Természetesen nem azt mondom hogy t2 rossz, csak hogy az X-T3 jobb. Nekem a tracking önmaga megéri. Ha az új firmware még jobbá teszi az AF-et az még nagyobb öröm lesz. Én elég szomorú lennék rosszabb tracking-gel...[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
addikt
Nagyon friss és ropogós hírek :
1.) Fujifilm úgy döntött, hogy 33 mm f / 1.0 helyett 50 mm f / 1.0 lesz, hogy kisebb legyen (35% -kal kisebb és 900 gramm alatt)
2.) X-Pro3 szuper tartós lesz. Érdekes dolgokkal kiegészítve
3.) Classic Negative: 10th Fujifilm film simulation mode. Nostalgic film
4.) új firmware fejlesztés csupa jó dologgal
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- Fallout 4
- Renault, Dacia topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Milyen okostelefont vegyek?
- Vicces képek
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EA Sports WRC '23
- Villanyszerelés
- További aktív témák...