Új hozzászólás Aktív témák

  • birorichard

    őstag

    válasz Döglött Róka #186730 üzenetére

    minden olyan dolog optimalizalas, aminek soran a jatek, jelenet eroforrasigenyet csokkented. ez sokfele lehet, a distance-tol fuggo lod beallitasoktol, az, hogy hogyan kezeli motor a hasonlo objektumokat, es ezt mikent hasznaljak ki, mikor olvassa be a lemezrol a szukseges texturakat, barmi lehet az.
    jatszottal a division2-vel? van az ugye, hogy a falon at latod a rig-jet a csapattarsaidnak, eszreveheted, hogy ennek a reszeit nem latod mozogni, egy bizonyos pozban van, es csak a vilagban levo pozicioja valtozik, olyan mintha csuszna a terden pl. a semmitol.
    altalaban egy jatekban, ha nem latsz egy asset-et, azt nem animaljak, mert az pazarlas, hiszen a jatekos nem latja, eroforrast pedig elviszi, lehet addig masra hasznalni a processzort. ezzel optimalizaltak a jatek eroforrasigenyet. az mar masik kerdes, hogy mi ezt valoszinuleg azert latjuk, mert egy fejleszto/tesztelo/manager-nek szoget utott a fejebe a projekt vege fele, hogy
    de jo lenne latni a csapattarsakat a falon at, beletettek, de mozgatni attol meg ugyanugy nem mozgatjak oket.

    vagy pl a novenyzet. nagyon szep environmenteket latni azert mar mostanaban, tok jol neznek ki, tenyleg. az ugy mukodik, h mondjuk van belole kb 10 fajta, es azt csak egyszer kell betolteni a memoriaba, az osszes tobbi mar csak ennek a 10 novenynek a peldanyai, masfelekeppen elmozgatva, scale-elve, animalva vagy mas proceduralis cuccal kulonbozove teve (pl. shaderekkel, egyik fan ilyen a kereg, a masikon kicsit mas).
    szoval igy lehet sokkal szebb es optimalizaltabb egy egesz erdo memoriafoglalasa, mint mondjuk 20 kulon objektumkent betoltott fa.

    lampakkal is sokat lehet sporolni. mondjuk egy jelenet be van vilagitva aktiv fenyforasokkal, de ahol nincs ra szukseg, miert ne lehet bake-elni azt a texturaba? es igy nem kell egy nagyon koltseges, de felesleges szamolast elvegeznie a motornak.

    ennel meg sokkal szerteagazobb, de pl. ilyen es ehhez hasonlo dolgokra lehet gondolni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák