Hirdetés
- EAFC 25
- PlayStation 5
- Marathon (2025)
- EA Sports WRC '23
- Assassin’s Creed Shadows teszt
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Clair Obscur: Expedition 33 teszt
- Elder Scrolls IV - Oblivion - Olvasd el az összefoglalót, mielőtt írsz!
- Bemutatkozott és meg is jelent a The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered
- The First Berserker: Khazan
-
GAMEPOD
Itt mellőzzétek az offot, arra ott van a másik topic: OFF topic
Az előzmények:
World of Tanks - MMO - Archívum I.
World of Tanks - MMO - Archívum II.
-
(rögzített hozzászólás)
Figyelem!
Rengeteg scam/phising próbálkozás van a játékban! Privát üzenetek formájában küldenek üzenetet, miszerint feltöltöttek rólad egy replay-t valahova. Ezekbe jellemzően be kell lépni a WoT accounttal, de a probléma az, hogy nem az igazi Wargaming oldalon léptet be, így gyakorlaitag ellopja a WoT accountodat. Akárki küld neked privát üzenetet egy website-tal kapcsolatban, soha ne nyisd meg az oldalt!
Ezeket a próbálkozásokat lehet jelenteni itt: https://eu.wargaming.net/support/hu/products/wot/help/29691/29692/29706/ (ezt a linket is ellenőrizd)
Új hozzászólás Aktív témák
-
kchryss
veterán
válasz
peterson79 #181346 üzenetére
Tisztán látszik, hogy a rangsorolt csatákat teszteléshez használják. Ami persze nem feltétlenül rossz dolog.
Most a csapatsebzés kivételét tesztelik, hogy mi lesz majd a játékosok reakciója rá, ha pozitív lesz a visszajelzés akkor fogják kivenni a sima random csatákból is.
Fogadni mernék rá, hogy rangsorolt csatákban az xvm nélküli játék is lesz tesztelve. Lehet úgy oldják meg, hogy nem fog látszani senkinek sem a neve csak a tankja. A neveket csak csata után írná ki a csataösszesítőn. -
wwenigma
Jómunkásember
válasz
peterson79 #181346 üzenetére
Minden tankhoz lesz rendelve role amire extra xp-t kap (pl light a sportra).
Artykat meg hagyjuk már békén, így is árnyéka önmagának...
-
Raysen623
addikt
Az RNG ma ismét sikeresen produkálta magát: minden ami jól páncélozott volt átütötte és jött a sebzés, minden ami papír volt közel 90 fokos szögből lőve az oldalát semmi. E5-ömet hegyesszögben lőtték át fedezékben állva. E100-am meg lepattant a papírabb AMX-ről. Vicc kategória, de szépen lehet vele befolyásolni a történéseket.
-
peterson79
őstag
válasz
wwenigma #181339 üzenetére
Nekem ez az osztályos tank XP elsőre bonyolultnak hangzik, de lehet csak a videót nem tudtam kellőképpen megérteni. A gyakorlat megmutatja, hogy milyen lesz. Az arty "nerf" jó lenne randomba is.
Úgy tűnik azoknak próbálnak többet kedvezni akik kevesebbet ülnek a játék előtt és/vagy bénák a játékhoz, de ugyanakkor akik meg 24/7-be nyomják azok is kapnak bőven jutalmat a teljesítményükért.
-
wwenigma
Jómunkásember
válasz
Raysen623 #181340 üzenetére
Nekem eddig is úgy adta hogy IS7-tel volt amikor 3 perc alatt 3k sebzessel elhaltam mert mentem elore harcolni és ez elég volt akár duplázott chevronra is. Most érdemes lesz kicsit taktikusabban elhúzni egy kicsit, legyen több blokkolt sebzes és a kapott bonusszal garantált lesz ha más nem fog tényleg kiemelkedően teljesíteni.
-
wwenigma
Jómunkásember
Átdolgozzák a rangsorolt csatákban az XP számítást és pár dolgot[link]
- a tankokat különböző osztályokba sorolják, ez alapján a tevékenység alapján fognak XP-t szerezni. Viszlát nem spotoló LT és csata végéig campelo idióták akik így top3-ba kerülnek csak a csatában töltött idő miatt
- kiveszik a csapatsebzést de a stun megmarad XP büntetéssel
- 3 ligában 4 divízió lesz, mindegyik divízió 15 ranket tartalmaz és ezeken vegighaladva kerülsz be az adott ligába
- kevesebb chevron lesz a szintek között és több pajzs
- megjelenik a "jutalomcsata" ahol szorzó jár a megszerzett chevronra és csak győztes csata esetén aktiválódik. A számuk attól függ mennyire teljesítesz jól
- aki vegignyomja, teljesítmény alapján lesz besorolva az arany/ezüst/bronz ligába , 20/30/50% szerint
- jutalmazzák a speedrunnereket is akik leggyorsabban haladnak
- 3 rangsorolt szezon lesz az évben, az első a WG Fest alatt kezdődik és aki mindhármat teljesíti, teljesítménye alapján esélye lesz egy egyedi Tier IX jutalomtankra. Pontokat lehet gyűjteni a szezonokban mint a frontline-ban. 3-7-10-15 pont , utolsó a tank.-
-
kchryss
veterán
válasz
Viktoár #181314 üzenetére
Elkopott az ujjam mire végiggörgettem.
Ez amúgy jó hasznos írás mehetne a topikösszefoglalóba is a linkje.(#181331) @Jokerdapro:
Egypontvalahányas patch-ben jött a hír, hogy már a döglött tankokról is van lepattanó. Még videót is csináltak hozzá, hogy ez mekkora fejlesztés volt.(#181312) @BÁ Nutrition:
Annyira azért nem volt jó kör, hogy megosztásra érdemesnek találjam, de ha kíváncsi vagy rá itt van: [Replay]
Azt hozzá kell tennem, hogy a múltkor egyik fórumtársnak megjegyeztem, hogy alapjában véve nem volt jó taktika ráyolozni az ellenfélre, ugyanez igaz ebben a csatában rám is. Nem tudhattam, hogy jönnek nekem segíteni a társak, ráugrottam a 907-re lesz ami lesz. Ha nem segítettek volna akkor biztos, hogy meghalok a 907 túléli és ott kb el is buktuk volna a csatát, így viszont pont ott nyertük meg. Úgy voltam vele, hogy "risk it for the biscuit".430U-val egyébként nagyon jól indult a napom tegnap, sokáig 3000 felett átlagoltam, aztán előjött a szokásos betegségem túl agresszívre váltottam miközben nem néztem a térképet és becsúszott egy csomó 0-ás csata ami jól lehúzta az átlagomat.
-
dvids
aktív tag
válasz
HellGreg #181322 üzenetére
Ne 10-es SPG-vel próbáld, mert azzal jóval nehezebb lesz elsőnek lenni XP-ben. Ha egy-két tierrel magasabb ellenfelek ellen játszol sokkal könnyebb elsőnek lenni, mert a saját tieredhez képest több a hp - ha a saját sebzésed nem is feltétlenül, de az assistance damage több lesz - és a magasabb tierű ellenfelek ellen több is XP-t ad.
A 9-es SPG-k, de még talán némely 8-as is képes a szükséges sebzést hozni.
-
joergie
őstag
Volt a múlt héten ez a költs kreditet és kapsz prémium napokat, csináltam is 3at(költötte 3milliót). én még nem léptem be azóta, úgy emlékszem, hogy úgy volt, hogy 10-én így is úgy is aktiválódik. namost ahogy látom a honlapon, még nincs prémium aktiválva az accon. tud erről valaki valamit?
-
peterson79
őstag
válasz
phoenix1989 #181310 üzenetére
Már egy kicsit unalmas veled beszélgetni, de még egy próbát teszek, de tizedannyi sem lesz, mint előbbi mini-novellás kollegáé.
Te még azt sem érted amit 1 mondatban írok le.
Nem az a butaság, hogy low rollt kapsz, hanem az a butaság, hogy sírsz amiatt, hogy ugyan átütött, de 10 vagy 25%-al kaptál kevesebbet, de mégis kaptál sebzést, míg Éééén vagy akárki más akinek 10-ből nincs csak 2 vagy 3 átütése, mert az RNG vagy a csillagok vagy tudja a tököm mi nem nekem kedvezett. Neked bement 600, mert lowroll, nekem meg nulla mert rng....
Érted már a különbséget? -
Bobyjack
senior tag
válasz
HellGreg #181322 üzenetére
Nincs különösebb titka annak a küldetésnek. Össze kell állnia a csillagoknak a megfelelő konstellációba. Én eszement sokat, majdnem egy hónapot artyztam csak amiatt az egytelen küldetés miatt. Agyvérzés határon voltam a végére, végül a 261-el lett meg. Nem volt 8-as artym, de elvileg azokkal a legkönnyebb. Azt mondják az M40/43 és az M53/M55 a legjobb erre a küldetésre, mert nem olyan szűk a kitéríthetőségük mint a GW Tigernek meg a 261-nek amikkel én próbálkoztam. Nagyot sebeznek és stunnolnak és gyakran kerülsz nagyobb tierbe ahol könnyebb az XP-t összekalapozni, mert nagyobb szintűeket sebzel.
Ja és meglett vele a 260, de alig játszottam vele, mert nem éreztem rá. Vannak tankok amikkel sokkal jobban megy. Szóval ez nálam egy kipipált dolog lett, nem egy legyőzhetetlen pusztító tank megkaparintása.
-
HellGreg
őstag
Sziasztok, van esetleg valami videó vagy bevett taktika, hogy kell a T55A SPG-15 küldetést teljesíteni? Általában megvan a 2500 kábítás, plusz mellé 3K sebzés, de ez nem hogy 1., de sokszor 5. helyre se elég.
Eddig 212A-val toltam, most vettem meg az Obj 261-et. 3-400 sebzésekkel elég esélytelen. -
-
jano_77
nagyúr
Srácok egy kis segítség kellene!
Járt már úgy vki, hogy Prém shopban vásárolni szeretett volna, kupont felhasználva és vmiért a Fizetés gomb megnyomása előtt még vissza akart lépni, hogy ellenőrizze a megadott adatok helyességét és közben eltűnt a kupon!? Rohadt kellemetlen, mert egyik fórumtársunknak akartam segíteni - szüksége volt a kuponra, amit korábban bedobtam a közösbe - és mielőtt rányomtam volna a FIZETÉS gombra, vissza léptem, hogy ellenőrizzem, jól írtam-e be a nevét - nehogy másnak menjen. Erre a kupon eltűnt, inaktívvá vált!
Írtam a WG-nek egy ticketet, milyen gyorsan szoktak reagálni - van róla tapasztalat?
Köszi előre is. -
ooloo
őstag
Nem nagy szám ez az új nyeremény tank ( TS-5 ) . Szemből az alsó részen a Skorpion G alaplőszerrel lazán beüti . Nem azt mondom , hogy nem használható , de közel sem olyan op , mint ahogyan beharangozták . Továbbra is azt mondom , a serpenyőfejű muszka tankok ... na azok igencsak op-k .
-
Viktoár
addikt
Elnézést mindenkitől a hosszú írásért de ha linkelem akkor nem biztos hogy elolvassa.
phoenix1989:
PÁNCÉLÁTÜTÉSI MECHANIKA
Pontosan célozni és eltalálni az ellenséges tankot az egyik leghatásosabb módszer az ellenség sebzésére és megsemmisítésére. Sajnos azonban ez nem elég. Ha eltaláltad az ellenséget, akkor a szerver kiszámítja:hogy hol találtad el pontosan,
milyen szögben csapódott be a lövedék,
mi a célpont effektív páncélvastagsága,
és végül azt, hogy sikerült-e átütnie az ellenséges tankot a lövedékednek.Becsapódási szög
A lövedékek becsapódási szöge fontos tényező a páncélátütés során. Az ideális becsapódási szög merőleges a páncélzatra. A valós becsapódási szög a merőlegestől való eltérés. Ehhez a szerver figyelembe veszi a lövedék ballisztikus pályáját, ami főleg az önjáró lövegeknél lehet fontos.Ha a lövedék egy külső modult talál el (pl.: lánctalp, toronygyűrű) akkor a becsapódási szögnek nincs jelentősége. Ez alól kivételt képez a tank lövege.
A lövedékek normalizációja
A páncéltörő és keménymagvas lőszerek becsapódási szöge normalizálva van, vagyis a merőlegeshez igazítódik a becsapódás pontjában. Alap páncéltörő lőszerek esetén ez az érték 4°.
Üreges páncél esetén a becsapódás során normalizálódik a lövedék, majd ezen a pályán halad tovább, hogyha sikeresen átüti a külső páncélréteget. Ha ezután eltalálja a páncéltestet, akkor ott is megtörténik a normalizáció és a megmaradó átütési erőt leellenőrzi a szerver, hogy a lövedék sikeresen át tudja-e ütni a páncéltestet.
A 8.6-os verzió óta a keménymagvas lőszerek normalizációja 2°. Ez az érték konstans, nem véletlenszerű.
A kumulatív és repeszromboló lőszerek becsapódási szöge egyáltalán nincs normalizálva. A becsapódási szöget csak az effektív páncélvastagság kiszámítása során használja a szerver.
Lepattanó lövedék
Ha a páncéltörő vagy keménymagvas lövedék becsapódási szöge több mint 70° (kumulatívnál 85°), akkor a lövedék automatikusan lepattan sebzés okozása nélkül. Üreges páncélról is lepattanhat a lövedék, vagy akár az üreges páncél alatti páncéltestről is. Mint azt említettük már, a külső moduloknál nem számít a becsapódási szög, kivéve a lövegcsőnél, tehát arról le lehet pattanni.
Terepről, objektumokról és kilőtt tankokról nem lehet lepattanni.
Overmatch
Ha a páncéltörő vagy keménymagvas lőszer kalibere több mint kétszerese a páncéllemez névleges vastagságának (pl.: egy 130 mm átmérőjű lövedék becsapódik egy 60 mm vastag páncéllemezbe), akkor a lövedék normalizációja a következőképpen alakul: alap normalizáció * 1,4 * a lövedék átmérője / névleges páncélvastagság. Azt ne felejtsd el, hogy a lövedék ettől függetlenül még képes lepattanni a páncélzatról, ha a becsapódási szöge nagyobb, mint 70°.
Ha a páncéltörő vagy keménymagvas lőszer kalibere több mint háromszorosa a páncéllemez névleges vastagságának (pl.: egy 130 mm átmérűjő lövedék becsapódik egy 40 mm vastag páncéllemezbe), akkor a lövedék mindenképpen átüt, becsapódási szögtől függetlenül. A fentebb említett megnövelt normalizáció itt is érvényes.
A repeszromboló és kumulatív lőszerekre nem vonatkozik az overmatch szabály.
Effektív páncélvastagság
A tankod változó vastagságú páncéllemezekkel van felszerelve. A játék csak a 3 fő páncéllemez névleges vastagságát adja meg a statisztikákban. A játékban ennél részletesebben le vannak modellezve a tankok. A tanks.gg weboldal és a játékban található páncélátütési indikátor segít felfedezni a tankok részletes páncélzatát.
A névleges páncélvastagság csak az a minimális páncélvastagság, amit a lövedéknek át kell ütnie. Ha a becsapódási szög nem 0°, azaz nem merőlegesen csapódik be a lövedék a páncéllemezbe, a lemez effektív páncélvastagsága több lesz, mint a névleges vastagság:
Az effektív páncélvastagságot a következőképpen lehet kiszámolni: A névleges páncélvastagságot el kell osztani a normalizált becsapódási szög koszinuszával.
Az alábbi táblázatban látható, hogy mennyivel nő meg a páncéllemez effektív vastagsága a becsapódási szög növekedésével:
Becsapódási szög Effektív páncélvastagság
0° 100%
10° 101,54%
20° 106,42%
30° 115,47%
40° 130,54%
50° 155,57%
60° 200%
70° 292,38%
>70° Lepattanás
Ahogy láthatod, az effektív páncélvastagság exponenciálisan növekszik. A 60°-ban becsapódó lövedék számára a páncéllemez effektíven kétszer olyan vastag, 70°-on pedig majdnem háromszorosa. Mint azt már fentebb említettük, 70° felett a páncéltörő és keménymagvas lőszerek lepattannak (kivéve a 3 kaliberes szabály esetén).A 8.9-es verzió óta a kumulatív lőszer automatikus lepattanó szöge 85° felett van. A páncélátütés megmarad lepattanás után is. Ez vonatkozik az ellenfeleidre is, így fontold meg, hogy hol lövöd meg őket. A becsapódási szög minimális csökkentése is exponenciálisan lecsökkenti az effektív páncélvastagságot, és az eddig átüthetetlennek tartott tankból könnyen lehet préda. Ezért is érdemes egy tankra két oldalról támadni, egyszerre csak egy oldalon tudja növelni a páncélzatát (ha téged támadnak két oldalról, miközben egy jól páncélozott tankban vagy, akkor érdemes az egyik ellenfél számára megnövelni az effektív páncélodat és a másikra tüzet nyitnod).
Páncélátütés RNG
A lövedékek kijelzett páncélátütési értékei átlagos értékek. A valódi átütési értékek véletlenszerűek és az átlagérték ±25%-os szórásában vannak. A pontos érték kiszámítása becsapódáskor történik, minden egyes kilőtt lövedék számára külön-külön.Páncélátütés csökkenése a távolság növekedésével
Mivel a valóságban a megtett távolsággal csökken a kilőtt lövedék sebessége, a játék ezt egy lineáris átütéscsökkenéssel modellezi le attól függően, hogy milyen lövedéket használ a játékos:A páncéltörő lövedékek kismértékű átütés csökkenést szenvednek el
A keménymagvas lövedékek általában nagy mértékű csökkenést szenvednek el (kivéve azok a lövedékék, amik az alapértelmezettek, például a tier X-es közepes tankok nagy részén)
A repeszromboló, HESH és kumulatív lőszerek átütése nem csökken a megtett távolsággal
A garázsban kiírt átlagos átütési érték a 0-100 méteres távolságra vonatkozik, mert ezen a távon még nincs csökkenés. Részletesebb páncélátütés-csökkenési adatokat a lőszer adatlapján lehet olvasni.Dupla átütés
A lövedék folytathatja röppályáját az első becsapódás után, vagy a tankon kívül egy lepattanás után, vagy a tankon belül az üreges páncél/páncéllemez/külső modul sikeres átütése után. A lövedék az első becsapódás után az űrméretének tízszeresével megegyező távolságra repül (pl.: egy 100 mm-es lövedék 1 métert tehet meg maximum). A lövedék visszamaradó páncélátütési képessége az alap páncélátütési érték megszorozva a ±25%-os RNG-vel, mínusz a már átütött páncéllemez(ek) effektív vastagsága. A belső moduloknak és a legénységnek nincs páncélzata, így azokat mindig eltalálja a lőszer, ha van még valamennyi átütési ereje.A 9.3-as verzió óta a lövedék lepattanhat egy tankról és egy másik tankot is eltalálhat szerencsés esetben.
SEBZÉSI MECHANIKA
Ha a lövedék átütötte a célpont páncélzatát, még nincs vége a kalandjainak. Automatikusan nem fog az ellenség sebzést elszenvedni. A sebzés mértéke attól függ, hogy milyen a lövedék pályája és hogy a célpont milyen részeit találja el. Egy lövedék valóban keresztülmehet egy tankon úgy, hogy nem okoz neki semmilyen sebzést.A lövedék sebzése
Minden lövedéknek megvan a maga sebzéspotenciálja. A játékmechanika különbséget tesz a páncélzat sebzése (tank életerő) és a modul/legénységi tag sebzése között, de a statisztikákban csak a páncélzat sebzése jelenik meg. A modul/legénységi tag sebzése külön létezik és nem látható a játékban.A modul/legénységi tag sebzése külön van kiegyensúlyozva minden lövedék számára, általánosságban a kisebb szintű ágyúk több kritikus sebzést tudnak kiosztani, mint páncélzat sebzést, a nagyobb szintű ágyúkra pedig ennek fordítottja igaz. Ez azért van, mert az alacsonyabb szintű tankokon jóval több életereje van a moduloknak, mint amennyi életerőpontja van maguknak a tankoknak.
Sebzés RNG
Mint ahogy az átütés, úgy a sebzési értékek is a kijelzett átlagérték ±25%-os szórásában vannak, a lövedék típusától függetlenül. A lövedék tulajdonságaiban látható a minimális és maximális sebzési érték. Ezek az értékek a legközelebbi egész értékre vannak kerekítve, csata közben pedig a pontos érték egészre levágott része jelenik meg. A valóságban mindkét statisztika pontatlan, a szerver a pontos értékekkel dolgozik.
Páncélzat sebzése
Minden járműnek van egy életereje, ami a garázsban is látható. A csata elején minden tanknak 100%-os az életereje, mert javítatlan tankkal nem lehet bemenni csatába. Minden egyes alkalom során, amikor a tank páncélzat sérülést szenved el, csökken az életerőpontja. Ha ez 0-ra csökken, a tank megsemmisül. Egy életerő csík jelzi ki a csatában a visszamaradó életerőpontjait a tankoknak.
Az üreges páncélzat egy speciális típusú páncél, aminek a célja, hogy módosítsa a becsapódó lövedék pályáját és megvédje a tankot a repeszromboló lövedékek robbanási sugarától. Az üreges páncél egy különálló modul a tank páncéltestétől. Ha csak az üreges páncél sérül meg, akkor a tank életerőpontjai nem csökkennek.
Páncéltörő, keménymagvas és kumulatív lőszerek
Ezek a lövedékek csak akkor sebeznek, ha átütik a célpont páncélzatát. Ha a lövedék átütötte a páncélzatot, akkor az RNG által módosított átlagsebzést elszenvedi a célpont. Más nem befolyásolja a sebzés mértékét (pl.: épp átütötted a páncéllemezt vs. simán átütötted azt).
Repeszromboló lövedékek
Itt a helyzet jóval komplikáltabb, mert mind az átütő, mind a nem átütő, sőt a célt tévesztő lövedékek is okozhatnak sebzést.
Ha ez a lövedéktípus átüti a páncélzatot, akkor minden ugyanúgy zajlik, mint a többi lövedéknél. Az átlagsebzést osztja ki, módosítva az RNG ±25%-ával. Mivel ez a lövedék felrobban ha átütötte a páncélzatot, a robbanási sugárban tartózkodó összes modul és legénységi tag szenvedhet kritikus találatot.
Mivel a legtöbb repeszromboló lövedék átütése alacsony, ha nem óvatosan célzol, és nem találsz el egy vékony páncélzatú részt a célponton, akkor nem fogod tudni azt átütni ezzel a lőszerrel és a lövedék a páncéltesten kívül robban fel a becsapódás helyén. Ez arra az esetre is érvényes, amikor a lövedék üreges páncélzatot talál el, ilyenkor a lövedék még a páncéltest elérése előtt felrobban. A harmadik eset, ha nem találod el a célpontot, de a lövedék robbanósugara eléri a tankot. Az összes ilyen esetben, amikor a lövedék nem üti át a páncéllemezt az alábbi képlettel számolja ki a sebzést a szerver:
Jegyzetek:
actualDamage: A valódi sebzés a számítás után (ha 0 vagy negatív, akkor nincs sebzés).
nominalDamage: A lövedék névleges sebzése.
ImpactDistance: A becsapódás távolsága a páncéllemeztől (a számítás mindig a támadó számára legkedvezőbb esetet számítja).
SlapshRadius: A lövedék robbanási hatósugara.
nominalArmorThickness: Az eltalált páncélzat vastagsága (a számítás mindig a támadó számára legkedvezőbb esetet számítja).
SpallCoefficient: Ez az érték 1,2, 1,25, 1,3, vagy 1,5, ha a tankra fel van szerelve a repeszpáncél, amúgy ez egyenlő 1-gyel.
Ha meg lett határozva a becsapódás pontos helye és a sebzés pontos értéke is ki lett számítva, akkor végre sebezhet is a lövedék. A belső modulok sebzése a normális szabályok szerint történik, kivéve az alábbi korlátozásokat:Ha a lövedék a páncéltesten robbant fel, akkor a robbanás lökéshullámát egy 45°-os tölcsérrel szimulálja a játék. Ez a tölcsér a normalizált becsapódási vektoron van, hossza megegyezik a lövedék átmérőjének tízszeresével. A belső modulok sebzése csak ezen a területen belül lehetséges.
Ha a lövedék a tankon kívül robbant fel és csak a lövedék robbanósugara találta el a tankot, akkor a lökéshullám nem tud betörni a tankba. Emiatt a belső modulok nem sérülhetnek meg egy ilyen lövéstől.
Ha a lökéshullám először egy üreges páncélzatot talál el, akkor a fenti számítást a páncéltest lemezén még egyszer ki kell számítani a megmaradt sebzéspotenciállal, aminek a végeredménye általában 0, vagyis nincs elszenvedett sebzés.Modul és legénységi tagok sebzése
Mint azt már említettük, nem csak a tank páncélzatát lehet sebezni, hanem a moduljait és legénységét is. A páncélzat és a modul/legénység sebzése külön dolog. Ez azt jelenti, hogy egy modul eltalálása csak a modulra van hatással, a tank életerőpontjaira nem, pont úgy, mint amikor a tank páncélzatának sebzése nincs hatással a modulokra. Ettől függetlenül egy lövedék sebezheti a tankot és a modulokat is, mert páncélátütés után a tankban továbbrepül a lövedék.
Ahogy magának a tanknak, úgy a moduloknak és a legénységnek is vannak saját életerőpontjai. Csata során csak egy leegyszerűsített kijelzést látsz a modulok és a legénységi tagok életerejéről. Ezek a következőek:
Alapértelmezett szín: Van elég HP-ja a moduloknak és legénységnek, hogy rendesen működjenek.
Sárga: Ez azt jelenti, hogy a modul jelentős sebzést szenvedett el (≥50%), de még működőképes. A legénységi tagoknak nincs sárga állapota.
Lánctalp: Nincs negatív hatás.
Periszkóp: Nincs negatív hatás.
Üzemanyagtartály: A következő lövések nagyobb eséllyel gyújthatják ki a tankot.
Torony: 50%-kal lassabb toronyforgatási sebesség.
Löveg: 50%-kal megnő a szórás és 50%-kal csökken a pontosság.
Motor: 50%-kal lecsökken a motor teljesítménye.
Lőszerrekesz: 50%-kal megnő az újratöltési idő.
Piros: Ez azt jelenti, hogy a legénységi tagot kilőtték/a modul elromlott teljesen. A legénységi tagokat csak fogyócikk felhasználásával lehet meggyógyítani, a modulokat viszont automatikusan "sárga" állapotukba javítja a legénység, teljesen csak fogyóeszközzel lehet ezeket is megjavítani.Lánctalp: A tank mozgásképtelen.
Periszkóp: A maximális felderítési távolság 85%-kal csökken.
Üzemanyagtartály: A tank kigyullad.
Torony: A torony beragad.
Löveg: A löveg nem tud lőni, és vertikálisan sem lehet mozgatni.
Motor: A motor teljesítménye 0-ra esik. Lejtőn lefele vagy a megmaradt lendülettel még tud mozogni a tank. Nagy valószínűséggel ki is gyullad a tank.
Lőszerrekesz: A jármű felrobban, kivéve, ha már egyáltalán nincs lőszer a tankban (a betöltött utolsó lövedék is számít!).
Minden modul és legénységi tag állapotváltozását egy szöveges üzenet jelzi.Mentődobás
Ha egy modult vagy legénységi tagot eltalálnak, akkor nem feltétlenül szenved el sebzést. Ehelyett a legtöbb modulnak vagy egy specifikus esélye arra, hogy ne sérüljön meg. Ezt nevezik mentődobásnak. Az alap sérülési esélyek az alábbiak:
Lánctalp: 100%
Motor: 45%
Üzemanyagtartály: 45%
Periszkóp: 45%
Rádió: 45%
Torony: 45%
Löveg: 33%
Lőszerrekesz: 27%
Minden legénységi tagnak ugyanakkora az esélye a sérülésre:A legénységi tag sérülési esélye páncéltörő/keménymagvas/kumulatív lőszerrel: 33%
A legénységi tag sérülési esélye (belső) robbanás által: 10%
Az összes alap esély megháromszorozható a Halálos szem perkkel, ha páncéltörő/keménymagvas/kumulatív lőszerrel tüzel a tank.Más nem befolyásolja ezeket az esélyeket. A szállított lőszer mennyisége sem befolyásolja a lőszerrekesz sebzését.
A teljes legénység meghal
Ha a tank összes legénységi tagja meghal, a tank működésképtelen lesz. A fogyócikkeket sem lehet felhasználni, mert nincs aki felhasználná őket. A tankot megsemmisítettnek veszi a játék attól függetlenül, hogy ott marad a csatamezőn a megmaradt életerőpontjaival.
A lőszerrekesz felrobbanása
Ha a lőszerrekesz életerőpontja lecsökken 0-ra, akkor az felrobban, megsemmisítve a tankot és a legénységet. Az egyetlen kivétel, amikor a lőszerrekesz teljesen üres (a betöltött utolsó lövedék is számít!). A lőszerrekesz életerőpontjait a Vizes lőszerrekesz felszereléssel és a töltő Biztonságos elhelyezés perkjével növelheted meg.
Tűz sebzés
Két módon gyújthatsz fel egy tankot:
Ha a tank üzemanyagtartályának életerőpontja eléri a 0-t.
Minden egyes motortalálat kigyújthatja a tankot. Ez az esély a motortól függ. A váltómű is a motorhoz tartozik, de ennek a sebzése nem okoz tüzet.
Ha a tank kigyullad, akkor folyamatosan sebzi a modulokat, legénységet és a tank életerőpontjait is. A pontos mennyiség a tanktól függ, de nem található meg a játékban. A tűz időtartama szintén függ a tank típusától, a legénység tűzoltó képességétől, attól, hogy a sofőrön rajta van-e a Megelőző karbantartás perk, és hogy használsz-e automata tűzoltókészüléket. A tüzet manuálisan is el lehet oltani az olcsóbb tűzoltókészülékkel. Mindegy milyen gyors a reakcióidőd, vagy használsz-e automata tűzoltókészüléket, a tűz egyszer mindenképpen sebezni fog!Ütközési sebzés
Sebezheted a célpontod ütközéssel is. Az ütközés egy robbanást szimulál az ütközés pontjában. A robbanás erőssége az ütközés kinetikus energiájától függ (0,5 * kombinált tömeg * relatív sebesség2). Ez azt jelenti, hogy minél nehezebb a két ütköző jármű és minél gyorsabban történik az ütközés, annál erősebb lesz a robbanás.Az ütközés sebzéspotenciálját a két tank tömegének arányában osztja el a rendszer, például ha a te tankod 75 tonnát nyom, a leütközött célpontod pedig 25 tonnát, akkor az ütközés által létrehozott robbanás sebzésének csak a 25%-át fogod elszenvedni, a többi a másik tankot illeti.
A pontos sebzésszámítás ugyanúgy működik, mint a repeszromboló lövedékeknél és itt is érvényes a repeszpáncél által nyújtott védelem. Ha a sofőrön rajta van az Irányított ütközés, akkor még jobban lehet növelni az ellenség által elszenvedett sebzést.
Ha téged akar valaki leütközni, akkor érdemes tolatni, ezáltal lecsökkenteni az effektív becsapódási sebességet és az ellenfél felé fordítani a legvastagabb páncélzatod.
0 sebzésű találatok
A legtöbbször ezek a nem megfelelő vizuális és audio visszajelzéseknek köszönhetőek, amik miatt a játékosok nem tudják eldönteni, hogy mi is történt a lövedékkel. A külső modulokról vagy üreges páncélzatról lepattanó lövedékeket nehéz a játékosoknak beazonosítani és ezeknél megvan arra az esély, hogy ne okozzunk vizuális sérülést az ellenséges járműveknek.Mindenki szembetalálkozhat a 0 sebzésű lövedékekkel, de a fenti mechanikák áttanulmányozásával és megértésével le lehet csökkenteni a gyakoriságukat. Igaz van RNG a játékban, de a lövéseid mindig a célzókörön belül szállnak, tehát úgy célozz, hogy a legnagyobb esélye legyen a lövedékednek a sebzésre.
Szellemlövedékek
Ezeknek két változata van:Az egyik, amikor a játékosok szerint eltűnik a lövedék a lövegcsövet elhagyva. Ez annak köszönhető, hogy a játékos nem veszi észre a nyomjelző effektjét. Ha visszanézi a visszajátszást egy másik szögből, akkor egyből látható lesz a lövedék nyomjelzője.
A másik változata a nagy lagnak köszönhető, ami miatt a kliens nem feltétlenül azt mutatja, ami a szerveren valóban történik.
Sebzés/lövés, Sebzés/perc
A tankok tűzerejét meghatározó leggyakoribb mértékegység a sebzés/lövés (alfa) és sebzés/perc (DPM).Az alfasebzés azt jelenti, hogy a játékos mekkora sebzés kiosztására számíthat egy lövéssel, azaz mennyi sebzést vihet be a minimális idő alatt a jármű, amíg ki van téve az ellenséges lövedékek számára. Általánosságban a nagy sebzésű tankoknak hosszú az újratöltési ideje, míg a kis sebzésű tankok gyorsabban töltenek.
A sebzés/perc (DPM) egy folyamatos sebzést jelent 1 percen keresztül, és ez az alfa ellentettje is, mert itt azt nézik, hogy mennyi sebzést adhat le a tank egy maximális időtartam alatt, amíg ki van téve az ellenséges lövedékek számára. Az általános sebzés/percet a löveg átlagsebzésével és újratöltési idejével számolják.
A nagy alfájú tankoknak alacsonyabb a DPM értéke, mint a kisebb alfájú tankoknak, emiatt másféle játékstílust követel meg a két járműfajta.
Egy alternatív mértékegység az "előnyös" DPM, amikor úgy számolják ki egy tank DPM-jét, hogy az első lövedék már alapból be van töltve a tankba. Ez a számítás jobban leírja a WOT-ban található összetűzések menetét, mert a harcok nem a csata legelején kezdődnek el. Ha így számoljuk a DPM-et, akkor a nagy alfájú tankok lesznek előnyben.
-
Barret001
addikt
válasz
phoenix1989 #181310 üzenetére
Rossz leosztást kapott az accountod,mikor csináltad... Megkaptad a -25%-ot! Evvel az accounttal ezt cipeled magaddal,Csinálj új accountot,amin megkapod majd a +25%-ot! Kis próbálgatás,és összejöhet
.
-
Jokerdapro
senior tag
válasz
phoenix1989 #181310 üzenetére
Ha jól tudom akkor a lepattanó / nem átütő találatnál is van dobokocka... lehet hogy azok lettek volna a high rollok.
+ nem azt nem hiszi el senki hogy neked csak low roll jut hanem azt tették szóvá hogy értetlen vagy.
-
phoenix1989
őstag
válasz
peterson79 #181309 üzenetére
Miért is butaság hogy nekem mindig low roll? Te látod hogy miket sebzek? nemhinném. Csak elmondom neked tegnap 9-10csatát mentem e4 egymás után. Ebből 1 csata volt ahol 3 tank kapott átlag felett meg volt két másik csata ahol 1 tank kapott átlag felett. Az összes többi alatta. Tehát kilenc csata alatt 5db lövésem volt felette. És hidd el nem 6lövésem volt a 10csata alatt.
-
peterson79
őstag
válasz
phoenix1989 #181307 üzenetére
Az a baj, hogy olyan miatt cseszed fel magad amivel tényleg nem lehet mit kezdeni. A játék mechanikája, metódusa, szabályai ilyenek, ezt most vagy elfogadod vagy nem, de ezért sírni - már megbocsáss - hogy neked lowroll van mindig egy butaság. Többsége akik itt vannak és akik játszanak ezzel a fossal annak örülnének, hogy egyáltalán átütötted azt a szaros 40 mm-ert. Igen, ennek kell örülni, ha hiszed, ha nem...
Ha ezt nem érted meg akkor nagyon sajnállak, mert előbb vagy utóbb szívinfarktussal visznek el a gép elől....
Peace and have fun, high rolls
-
h1mpi
félisten
-
kchryss
veterán
Végre megcsináltam a cap-elős küldetést. Utálom az ilyen küldetéseket.
Nagyon jó csata volt egyébként. Az elején berambóztam és összecsaptunk az ellenfél 907-ével. Alig maradt hp-m, de sikerült kinyírnom onnantól meg én lettem a legopébb tank így daráltam le mindenkit aki szembejött.
A végén vettem észre, hogy van lehetőség cap-elni. Nagy fölényben voltunk, de megkértem a T10-zet hogy mivel küldetésem van így húzzuk már be a bázist és hallgatott rám. -
Warton
őstag
-
A mai MM: 2*t8, t7, full t6, és a 15 csatára lett egy top tier t6 is! Elképesztő.
Igaz hogy szinte végig tomato csapatokat kaptam, 3 vereség, 1 döntetlen, és szerencsére pont egy jó sebzéses csatában 1 győzelem.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ ÚJ Bontatlan Macbook Pro 16 M4 Pro 14CPU/20GPU 24GB/512GB SSD Magyar billent Azonnal átvehető.
- Lenovo ThinkPad P15 Tervező Vágó Laptop -50% 15,6" i7-10850H 64/512 QUADRO T1000 4GB
- Lenovo ThinkPad P15 Tervező Vágó Laptop -50% 15,6" i7-10850H 32/512 QUADRO T1000 4GB
- EJJ! Dell Latitude 7330 -65% "Kis Gamer" Üzleti Profi Ultrabook 13,3" i5-1245U 16/256 FHD IRIS Xe
- Wilbur Smith könyvek (15 db) egyben
- Huawei P30 Lite 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy Tab A8 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7600 32GB DDR5 1TB SSD RX 6800 16GB Cooler Master CMP 510 Seasonic850W
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Zalman Z1 Seasonic 650W
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest