Új hozzászólás Aktív témák
-
DarkByte
addikt
válasz ncc1701 #61842 üzenetére
Többfajta chiphiány van. Érdemes ezt a videót megnézni. [link]
tl;dw: A videó-kártyákból lehet tele van a padlás most hirtelen, de az nem segít az autóknál jelentkező chiphiányon, mert oda nem ezeket a hipermodern kis csíkszélességű dolgokat készítik, hanem több generációval korábbi technológiával gyártott komponenseket, más gyártósoron.
Tetézi a dolgot hogy ilyen trailing edge gyártósorból egyre kevesebb van, és nem is gazdaságos a chip gyártóknak ezeken gyártani, mert rosszabb a szilícium ostya kihasználás, nagyobb a hibaarány. Az autógyártóknak is újra kellene tervezniük a cuccaikat modernebb technológiával, csak ők tipikusan olyanok, hogy inkább a régi bevált dolgokat használják. (legalább is a klasszikus autógyártók, elektromos autóknál gondolom jobb a helyzet)
[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz ncc1701 #61945 üzenetére
Nálunk a dígók nyomták mindig az 500 ért tankolást. Sose értettem. Főleg mikor a szétkoszhadt transitba vett egy liter gázolajat. Fél óráig forgatta mire beindult, nem kanyarodott ki a kútról jöhetett vissza. Szerintem poroló tankkal járni többe kerül mert mindig ki kell menni a kútra.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
simonjoe
senior tag
válasz ncc1701 #62135 üzenetére
Ja, és kiszámlázták a nullás árában.
Az a baj, h nem véletlen van kitalálva az olaj minősége. Legfőképp az autó kenési rendszere nem tolerálja a nem megfelelő olajat. A szivattyú, az "olajjáratok". Valamikor volt egy cikk, ha jól emléxem Toyota-kat vágtak így haza.Joe
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #62203 üzenetére
"Btw, most vett fel az állam brutál mennyiségő deviza hitelt eszméletlen kamatra"
Szerintem egy "állam" az IMF-től nem is vehet fel másképpen, hiszen mi másban venné fel, a saját pénznemében!? Tudod hogyan működik a bankjegy? Nem, nem a dollárra gondolok hanem a forintra, vagy a lei-re...
Igen, sok támogatástól elesünk, mert Vityát nem szeretik Brüsszelben, ennyi, ezt a békát le kell nyelni, hidd el, januárra Putyint sem fogják a szívükbe zárni, a fritzek meg a sógorok tutira.De nem akartam ilyen irányba elvinni a témát, elnézést kérek, befejeztem a politizálást.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
katokacaj
tag
válasz ncc1701 #62421 üzenetére
Ha a lambda hibás,az milyen tünetekkel jár?
Gyertyát is csak akkor kell, ha tönkre megy?Ja és köszönöm!
Persze, tisztában vagyok vele, hogy ilyen öreg autónál elő-elő jönnek a hibák. Szoktak is neki de nagygenerált még nem csináltam nála amit most mindenképp pótolnék. Hála égnek motorikusan teljesen jó, pöcc-röff indul stb, sosem hagyott még cserben, de nem akarom, hogy egyszer megálljon alattam, és aztán azt mondja valaki, hogy , hát igen, ezt vagy azt kellett volna cserélni már 50.000-rel ezelőtt és akkor most nincs ilyen gond. -
tboldi
nagyúr
válasz ncc1701 #62429 üzenetére
M13A-nál régen is 45k volt a váltóolaj periódusa, de a rendszeres olajcsere nem előzi meg a nyelestengelycsapágy problémáját, előbb-utóbb mindegyik autót utoléri, mert egyszerűen kétes minőségűt raktak bele.
A fékfolyadék meg általánosan 2 év km-től függetlenül, mert higroszkópos az anyag.
-
simonjoe
senior tag
válasz ncc1701 #62595 üzenetére
"Egyszerencse van, h mivel japán, ezért marha megbízható konstrukció motorikusan."
Közben meg lerohad a kabát róla! Nem nyerő, h mindent feledünk és feláldozunk a megbízhatóság oltárán, nagyon nem!! Főleg úgy, h már rendesen megkérik az árát. Nem érdekes, h beázik, h foszlik mint a kalács, h nem megfelelő a szervizek hozzáállása etc. DE!, megbízható.
Szerintetek??
Bár egyre jobban azt érzem, h igaza van az autószerelőmnek. Aki azt mondta, ma már nincs olyan, h jó autó egyformán szar mindegyik, csak más-más vonalon. Dönts érzelmi alapon, és ha szerencséd van, kevésbé fogsz szívni vele.Joe
-
burgatshow
veterán
válasz ncc1701 #62729 üzenetére
Tudod mi az ESP es hogyan mukodik? Mert szerintem nem ha ilyen butasagokat irsz. Esetleg voltal tanpalyan rantopaddal ESP-s es nem ESP-s kocsival?
Nem satuzik magától.
Programozási hülyeség: már most, ezek nélkül meg tudna ölni téged egy kocsi, elég ha csak a villanyszervót megtekeri a kezedben autópálya tempónál vagy váratlan elveszi a gázt / lefékez 1 kereket, nem kell ehhez plusz szenzor.
Nagy bódé: városba alkalmatlan, nehéz, nagy motor nagy fogyasztás. Egyáltalán nem ideális. Ezért vicc ez az egész SUV mánia.
Szervó: nem tudod, vagy csak nagyon nehezen arrébb tekerni. Megnöttek a kerék és gumi méretek, másrészt olyanoknak is kell vezetnie, akik nem rendelkeznek egy felnőtt férfi erejével.
Mindegy, nem akarok én itt senkinek rosszat, csak néha úgy látom más dimenziókban létezünk.
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
válasz ncc1701 #62919 üzenetére
Köszönöm szépen!
Jó tudni, hogy akkor specifikus extra nyavajája nincsen szerencsére...*Amúgy ha olajat csipegetne az autó, de csak picit akkor van az a szint, hogy a katalizátor legyűri a problémát és vizuálisan nem is tudom észlelni nem a kipufpogófüstből? Max abból, hogy idő előtt leöli a katalizátorokat az autó... meg töltögetni kell az olajat bele cserközökben is. De ezt egyszeri megtekintéskor lehet nem tudom kiszúrni...
[ Szerkesztve ]
-
csubuka
addikt
válasz ncc1701 #62932 üzenetére
Köszönöm szépen a választ!
Akkor arra marad az, hogy van-e doksi mondjuk a 10-ezres évenkénti olajcserékről, mert ha nincs akkor ez a rizikó adott...
Gondolom a gyertya kicsavarás-dugattyú teteje megnézés is csak a brutál állapotnál ad értékelhető infót, de akkor már engine-check lesz a lambda szonda meg a katalizátor miatt...
Na meg hogymondjam, a használtautó kereskedők szívrohamot kapnának tőlem, ha gyertyakulccsal megyek Így is ott magyaráznak, hogy "nysynet-nysynet" ami a frissen műszakiztatottságot jelenti, amikor nagyon nézegetek... A műszaki itt sem jelent sokkal többet mint otthon sajna. Persze a full rozsdahalmokat kiszórják, de attól még lehet anyagi csőd az az autó simán.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #62931 üzenetére
Mint az összes Suzukinál?
Amúgy a GM, a BMW, és még néhány gyártót leszámítva a szivattyúval van egybeépítve, sokszor nem is bontható módon, tehát komplett szivattyúcsere a vége... Ilyen jóféle újrahasznosított joghurtosdoboz műanyagból vannak egy acél gyűrűvel rögzítve, szóval többnyire sikerül eltörni az egészet ígyis-úgyis..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz ncc1701 #62932 üzenetére
Na akkor megvan a siker kulcsa. Kevesebb benzint eszik a te swifted, viszont azt pótolja motorolajjal Miénk egy cseppet se fogyaszt ebből az ínyencségből, pedig már 3 olajcserén túlvan.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
-
addikt
-
katokacaj
tag
válasz ncc1701 #63010 üzenetére
Igen sajnos. Rám is vár egy első lökös csere és egy hátsó elem fényezés, 150-200 körül lesz, de ezzel én is várok. Én tudom, hogy a szervízben minden 2x többre jön ki, munkadíj, rezsi, stb stb.. Tisztában voltam vele mikor elvittem. De az, hogy 2 db lengőkar csere megoldotta a gondot nincs összhangban azzal, amit telefonon kaptam, hogy "szét van szakadva az autód" .. Nem, nincs szétszakadva.. Nem mai már, de pár elemet kellett csak cserélni. Ez a nem mindegy, nem az ár..