Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Qtya123 #65999 üzenetére
Úristen, mi lesz most!? A forgattyus tengely bele fog verni az olaj tetejebe és cunamit indít el a forgattyushazban...
Viccet felreteve nem kell foglalkozni vele, mondjuk a 6mm az tényleg durva, de nagy bajt nem csinál. A K14C motoros Vitara cseremennyisege 3,3 liter szűrővel, ehhez képest a hordós olajból 4,2 litert szamlaznak ki.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ncc1701
veterán
válasz Qtya123 #66010 üzenetére
Ember, ha cseréltél már valaha olajat, akkor kb tudnád, h a 6mm az minimum fél liter. A szerelőd meg sztem megnézte kb az autónak az üres motorra vonatkozó olajtöltetét, és beleborította azt. Pedig annyi csak 1x kell bele, mikor szárazon feltöltik.
Vagy nem szarozott, beleborította a 4 literes flakont, mert lesz@rta/sietett/jóvanazúgy.[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Qtya123 #66010 üzenetére
Én úgy szoktam hogy leengedés után csavart vissza és kezdésből beleöntök 3litert kb (látod a kanna oldalán úgy 3/4-ét, öntés előtt akár centivel megmérem), aztán ráindítok hadd szívja meg magát minden ami akarja, leállít, hagyom kihülni, szint megnéz, felöntöm maxra, aztán másnap reggel megint és úgy egy hét múlva is megnézem még egyszer, ez működik a bimmerel is meg a Vitarával is.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
racerx
őstag
válasz Qtya123 #66096 üzenetére
Én 4 éve 4.8 ért vettem a manual GL+ (automatába asszem 400 al volt drágább, ami kirívóan kevés volt akkoriban - bánom is azóta hogy nem azt vettem.. ). Asszony kb ugyanaz Mokkája , 140LE, turbo, led lámpa (kicsit jobb mint suzué), automata, a ülésf, stb kb ugyanaz extrák , +ba kormányfűtés , simán 7 misi körül volt. Szóval anno sokkal job deal volt szerintem.
-
simonjoe
senior tag
válasz Qtya123 #66147 üzenetére
Köszönöm a részletes magyarázatot!!
2ozzmexy kolléga azt írta, h a köztes elválasztó eltávolítása nélkül is belefér a full kerék, pontosabban ezt vettem ki az írásából. (#66137)
Nem nagyon értettem, mert tényleg nem olyan mély a fészek, h elférjen benne a nagy kerék. De, így már világos.Joe
-
blakey
titán
válasz Qtya123 #66190 üzenetére
Csak nekem megy az agyamra, mikor egy fás részen parkolva a tavaszi virágzáskor tele megy mindennel az ablaktörlő lapátok alatti rácsos rész? Végtelenül idegesít. - erre a célra nagyon jó egy szélvédő takaró ponyva, vagy ugye a teljes autót takaró ponyva, nálam minimális "dzsuva" kerül bele, az, amit a szél odafúj. 2e körül vettem egyet valamelyik kínai oldalról és egyet az eMag-ról, télen nem fagy be a szélvédő, nyáron némileg hűti a műszerfalat, ilyesmi, de én kivettem a kis mágneseket és szépen a motorháztető alá teszem.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
burgatshow
veterán
válasz Qtya123 #66254 üzenetére
Meg tudod mutatni fenykeppel hol nezzem? Mert en akarhanyszor nezem az ajtot es kornyeket sehol nem latok vizre utalo nyomot, pedig nekem is a varacskos diszno cross van ‘21-bol, ajto is volt mar bontva (komfort modul) de esku semmit se latok. Tudni szeretnem, hogy nezem de nem latom, vagy nincs is mit latni.
-
Franky74
tag
válasz Qtya123 #66263 üzenetére
Nekem off autón (Ford Fiesta 2005) volt egyszer beázás, a vezető felőli oldalon. Egyik nagyobb eső után hallottam ajtó csukáskor, olyan hangot, mintha a víz csapódna. Miután az ajtó alján lévő két kis rést kitisztítottam, kifolyt az ajtóból a víz. Elég sok. Ez egyszer fordult elő.
-
válasz Qtya123 #66283 üzenetére
Holnap elmosom és lemérem. Kb egy súlyban vannak.
tboldi ! [link] CARBONADO RAPTOR 17 5X114,3 BFP - BLACK FRONT POLISHED FELNI
Három difi van a gyárihoz képest. Nagyobb a menetzaj (egye fene), jobban fekszik az utat (LoL), más érzés belemenni egy kátyúba (Nem olyan rossz). Dinamika maradt az autónak.
[ Szerkesztve ]
-
Vigneau
félisten
válasz Qtya123 #66375 üzenetére
Én is elég értetlenül álltam a történtek előtt. Szerintem is ennél többet kellene kibírnia, de mégsem ez történt. Lehet, hogy volt már benne valami felületi feszültség, de nem volt szemmel láthatóan sérült. A lényeg, hogy elrepedt. Viszont akkor ez is nagy szám, hogy több, mint 5 évet kibírt.
Jobban átgondolva lehet valami fura kapcsolatom a szélvédőkkel a jelek szerint. A 2003-as Corsa C-m egyszer ferdén állva parkoltam le a munka elején. A munka végére berepedt csak úgy álltában, nem volt semmilyen előzetes sérülése... Pech...
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Qtya123 #66423 üzenetére
Alapvetően a Turttle termékeket szeretem a jó ár/érték arányuk miatt, ám ez nem mindegyikre igaz...
Bogaroldobol a sonaxot, a carplan bugblitz-et és a mostani Ecstart is bátran ajánlom, mert tudom hogy működik és nem bántja a fényezést (a gyárit!).
Valamiért az emberekben az van hogy körbe fújja mindenféle csuda kemikaliaval aztán levereti magasnyomásúval 200 forintért és voila showroom shine, pedig ez egyáltalán nem így van. pedig ha nem érsz hozzá nem fog lejonni maradektalanul."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Moleman
addikt
válasz Qtya123 #66539 üzenetére
Tökéletesen egyetértek, most már én is legfeljebb hobbiautónak vennék ilyet. 8-10 éve, mikor gondolkodtam rajta, még nem volt annyira régi az IS200, de most már biztosan reménytelen a fenntartása.
Az Almerát 13 évesen adtam el 200 ezerrel, addig nem volt sok baja (váltócsapágy, egy féknyereg, fényszórók), de utána már több hiba is előjött rajta, amivel örülök, hogy már nem nekem kellett szórakozni.
A Mazda most 10 éves, eddig két lengőkarszilenten kívül semmi baja nem volt, remélem így is marad még egy ideig. Annyiból nagyon szeretem, hogy már elég modern, de még minden manuális, nem akar semmit helyettem csinálni, semmit nem figyel, semmiért nem pittyeg.Legközelebb megint valami fiatal autót akarok, hogy sokáig kiszolgáljon, de előre félek a sok "vezetéstámogató" hülyeségtől.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz Qtya123 #66557 üzenetére
Barátom vett egy audit, hogy majd a benzinezik vele (90-es évek vége felé az ukrán határtól nem olyan messze). A kocsit az eladó 1,6-os motorral hirdette, forgalmiban is az szerepelt. Aztán eredetvizsgán csak néztek hogy miért van 5 gyertyakábel? 2 literes 5 hengeres motor volt benne, de némi kp gazdát cserélt, és már meg is oldódott. Nem kellett a motorcseréről semmi papír, csak némi forint zsebbe
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Gyöször
senior tag
válasz Qtya123 #66557 üzenetére
Ilyen csomagtartóban pihenő szétfűzőtt blokköntvénnyel mi is vontattunk kocsit eredetvizsgára. Úgy vették meg, hogy blokkhibás kikandikált a hajtókar. De műszaki majdnem lejárt át kellett íratni haladéktalanul, megjelentünk hát az eredrtvizsga bázison és kencefice nélkül megcsinálták, mittomén 2015ben vagy 16ban nem emlékszem. Nem is vacillált a srác, mondta minden rendben.. Farmotoros volt az is, de nem gyárilag :-)
[ Szerkesztve ]
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
dunc
nagyúr
válasz Qtya123 #66678 üzenetére
És olcsóbb, nem titok Verőce, Eszék, Dohji Miholvac, stb. Pl Eszék, 2db csevapcsicsa burger, egy hot-hot, egy bitang nagy krumpli, 2260 ft re jött ki. A legolcsóbb UHT tej is sokkal finomabb, és annyit veszel amennyit szeretnél, és van, árstop nélkül stb.
[ Szerkesztve ]
-
blakey
titán
válasz Qtya123 #66678 üzenetére
Városok között is eltérő a kínálat, az életminőség, akkor országok között is az. Élj kint mondjuk több évet és meglátjuk, hogy miként fogsz vélekedni, legyen pl. USA és Németország, mindkét helyen élj 3-4 évet, meglátod, hogy melyik miben jobb vagy rosszabb. Mindig van és lesz ilyen. Amúgy meg mindig az egyén is részese az adott élet minőségének. Ha valaki állandóan mást szeret, akkor azt a másikat kell választani, nem egy ilyen ismerősöm volt, akinek mindig a másik tetszett neki, megoldotta, odaköltözött, majd megtapasztalta, hogy azért nem pont olyan. Bizonyítékok és tapasztalat nélkül ne ítélkezzünk. az nem tapasztalat, hogy átmegyek egy másik boltba és ott jobb ízűt kapok. Az a tapasztalat, amikor ott élek, az ottani adórendszert, ottani viselkedést és életmódot élem, akkor jön ki, hogy valós, amit "vendégként" látok vagy sem. Ha már ízek, itt van a "jól ismert" Nutella történet, de annak senki nem nézett utána, hogy miért eltérőek az ízek, plusz nem kell messzire mennem, hogy megkóstoljam a német, francia vagy lengyel gyártásút, Bp-en is lehet kapni, nem kell másik országba utazni. Amúgy maradjon autós topik.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
ncc1701
veterán
válasz Qtya123 #66714 üzenetére
A 100-asnak olyan autónál van csak értelme, ahol a kopogás szenzor utána tud menni a magasabb oktánnak, és ez nem gyakori. Amúgy elvileg a tisztító hatása jobb, fene tudja. Swiftbe 95-öst teszek, csak nagyobb pályás etapok elött megy bele 100-as. Dízel insigniám meg csak prémiumot kap, de ennek csupán hitbeli oka van, horror drága volt az üzemanyag ellátó rencer felújítás, hátha segít valamit.
-
dethroner
veterán
válasz Qtya123 #66675 üzenetére
Fordulatszám érdekes, mert a swiftben az 1,2-es szívó 3400-at forog 130km-es tempónál. Épp ezért dühítő kicsit, hogy nem tudták a gumizajt jobban csökkenteni, mert a motorból szinte semmi nem jön be. Nagyon frankó a váltó, alacsony sebességnél is nagyon jól húz, nem hőköl meg ha körforgalomnál 3-ban elkezded nyomni, és pályán is jól megy. Klasz kocsi, az biztos
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Cunaja
addikt
válasz Qtya123 #66859 üzenetére
Nagyon ügyesen kiszámoltad.
Egy szóval sem írtam sehol, hogy a szalonból kijövet, volt csak benne 95-ös. Azt írtam, egyszer tankoltam azt. Havi szinten ugyanazon a napon, ugyanazon a benzínkúton, tankoltam és természetesen vezetve minden. Megtett út, km-ben és a tankolási mennyiség. Tankolás az első kattananásig, csökkentett nyomású tankolással. Az autó átlag fogyasztása a program alapján 5,83 liter/város. / E5 100 OMV. Elmúlt a balhé és rendesen kapni lehet a Maci 95.-t. Útvonal ugyanaz, km szintén. Tankolás több 2,5 literrel? Módszer ugyanaz. Elpárolgott? Vissza a 100-as és érdekes, utána nem volt plusz 2,5 liter. Nos kapott egyszer sima OMv 95-ös benyát, nem a Maci prémium 95-öt, mert már hajtott a kíváncsiság. Minden ugyanaz és 3,2 literrel többet tankoltam. Program 6,18- -ra hozta ki az átlagot. Útvonal ugyanaz. Igen, nem járok sehová kocsival, csak ahová muszáj. Átlagban a havi megtett km és 10% + - eltéréssel. Egyszóval nekem a Maci 100-as a bevált üzemanyag. Ja, volt az autóban 4800km amikor a 95-ös benyát kapta. Nem tekinthető nem bejáratottnak. Vezetési stílusom. Ezért is van a hibrid akku mindig maxon. Lámpánál és ha látom, hogy meg kell álljak, hagyom motorfék igénybevételével, gurulni a Suzut. Nem nyomom neki feleslegesen. Induláskor, viszont amit megy. Ha az út engedi, akkor meg tempomat. Még 1x leírom, a fogyasztási adatok, 98% Budapest. Ez az autó, még nem volt hosszú úton, ezért a folyamatos 100km/tankolási adatom, nincs a 95 VS 100 -ról. El kell fogadni. Amióta megvan, a program vezetve van, méghozzá, cimekkel együtt, ha kimegyek a városból. Nem vagyok a pénzem ellensége, ezért vezetem a fogyasztási statisztikát. Ha jól utána számolok, a adatok alapján, semmivel sem kerül többe a 100-as, sőt..... Nem kötelező ezt elfogadni, de írtam már annak idején is.
A szervizről meg annyit.
NCC1701: Egy szóval sem írtam, hogy kérem a pollenszűrő cserét. Most is aktív szenes van benne, amit megelőztem az ózonos kitakarítással. Az olajat is letudmám cserélni, de nem azért vettem új autót, mert foglalkozni kívánok ilyenekkel.
Amúgy ez már nem neked szól. Nem hiztizni jöttem, csak olyan típusú ember vagyok, akinek vannak természetes elvárásai. Nem fogok "mindenkire" ráhagyni mindent. Fizetek egy szolgáltatást, akkor azt várom el amiért fizetek. Vagy esetleg a Showder klubban mondták egyszer. "Megcsinálom én, és kifizetem magam a munkásoknak" Ezek szerint én még maradi ember vagyok. Elnézést kérek, ha valakinek nem tetszik egy normálisan gondolkodó lény hozzászólása. Ha valami nagyon nem megy, akkor szoktam csak a drasztikus"mai divat" módszereket alkalmazni, hogy átveszem az írányítást.
Ez az írás a Suzuról, illetve a fórumon való eszme vitatásról szólt, ezért nem raktam off-ba.
Viszont miközben itt majdnem, hogy vitába szállunk, csak kaptam segítséget. Ezt köszönöm szépen![ Szerkesztve ]
A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
Cunaja
addikt
válasz Qtya123 #66862 üzenetére
Látod, teljes mértékben igazad van. Ezért írtam, hogy nem volt hosszú távon. A város, semmit sem jelent. A klíma folyamatosan megy, ablak nincs nyitva soha. Álló helyzetben a belső keringetés megy, menet közben a külső.
Egy támpont, de valós fogyasztásban nem jó a város. A tapasztalatom az, hogy a várost jobban bírja nálam 100-al. Egy év múlva ilyenkor már pontos adatot fogok tudni a 100-as fogyasztásról, mert 1220km-t fogok vele lenyomni. Lehet megköveznek ezért, de nem tankolok 95-öt. Tételesen, amúgy hosszú táv is csak akkor lenne mérvadó, ha az útvonal, a szél, a szállított tömeg, a forgalom és a légellenállás is ugyanaz lenne. Ez ugye lehetetlen. Marad a teszt pad. Elfogadom, hogy a 95-ös nem fogyaszt többet, de ha ez bizonyítva is lesz, valamikor, akkor is a 100-as lesz benne. Vonaton ingyen utazom, szóval a hosszú távra ott a vonat.
Az autó bírja a 100-at, még sosem köhécselt, hangja sincs. Először azt hittem sok lesz neki, ha állandóan azt kapja, de semmi tünete nincs. Megy rendesen. Elégedett vagyok. Panasz semmi!A fórumozás egy élmény volt, de jöttek a trollok és tönkretették az egészet! Már semmi nem olyan, amilyen régen volt.
-
-
tboldi
nagyúr
válasz Qtya123 #66878 üzenetére
Mondjuk a Jazz-be sokáig én is 100-ast tankoltam, de csak az E5-sége miatt. A MiTo esetén meg van nyomósabb érvem is: a teljes ménes csak azzal van meg, pláne miután túlesik a csipszen.
A fogyasztás nem izgat, a Honda 7-8 között van mindig, az Alfa meg 9-10. Amíg nem lesz egyik sem hirtelen sok literrel több, addig keine Panik.🤷♂️
A WagonR meg 95-öst kap mindig, heti ~400 km-re (gyakorlatilag fix, ingázós autó) nyáron 21-23 litert tankolunk vasárnaponként, télen 26-28.[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
válasz Qtya123 #66921 üzenetére
Meg ugye most van nekik a Swace ami végülis kombi.
Meg ugye mindig az anya ország piacából kell kiindulni, hogy ott mire van igény, mi a menő, stb.
Nem véletlen az sem, hogy sok japán autó, és főleg az alsóbb szegmens kb 100-110-ig még egész csendes, felette zúg mint állat. Japánban ilyesmi a pálya tempó ha jól tudom, és arra terveznek.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
-
szabonagyur
félisten
válasz Qtya123 #66935 üzenetére
Az szép ugrás.
Pár hete mentem valós német pályán 150-160-at GPS tempomattal ahol csak engedte a forgalom és 6,5-7L között volt az 1.4T hybrid.
De persze ott az átlagom is 120-130 körül volt, itthon az átlagom 100 körül van annyiszor kell vissza lassulni stb, kint jobban lehetett tartani a sebességet.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
AMD Power
titán
válasz Qtya123 #66935 üzenetére
Amúgy semennyire nem éri meg "gyorsan menni". Időben szinte semmit nem nyersz 100-200km-n. 600-700km útnál már mondjuk nem mind1,hogy 110-el vagy 140-el mész. De Magyarországon ha nem Sopronból mész Debrecenbe akkor nem sok "értelme" van gyorsan menni....
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
dethroner
veterán
válasz Qtya123 #66971 üzenetére
Ahol az autós 90 helyett 84-el "szüttyög", az gondolom lakott területen kívüli országútra gondoltál. Tudomásom szerint ott a "mocskos kamionosok" nemhogy nem előzhetnék meg ezeket a 84-el haladókat, de jócskán le kéne tőlük maradniuk, hiszen ilyen helyen a kamionos maximum 70km/h sebességgel haladhat. Tapasztalatom szerint szinte kivétel nélkül gyorsabban megy az összes teherautó.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Qtya123
őstag
válasz Qtya123 #66974 üzenetére
Még annyit, csak lejárt a szerkesztési idő, hogy nem minden országban egységesen 80 a megengedett tempó pályán, hanem 90 is előfordul, ezért vannak 90-re szabályozva általában.
Plusz az előzni tilos is országfüggő. Van ahol hiába az napközben, de bizonyos kilométerenként jönnek szakaszok, ahol feloldják a tilalmat. Ezzel csökkentve a kockázatot, hogy vonatozzon a sok kamion és ráfutásos balesetek legyenek. Csak pl Magyarországon is egyszerűbb gondolkodás nélkül megszabni, hogy 6-22ig tilos. És akkor jönnek a vonatozások, meg az az életszerűtlen helyzet, hogy majd biztos mész főúton kilométereken át az 50-el poroszkáló utánfutós személyautó után, mert előzni tilos van.[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
válasz Qtya123 #66981 üzenetére
Én úgy tudom újonnan azért volt annyira drága az európai konkurensekhez mérten is, mert akkor még valami extra adó és/vagy magas vám sújtotta az EU-n vagy EGT-n kívüli -esetünkben japán- gyártású autókat. Ez még Lianát is érintette, az is viszonylag drága volt újonnan, csak az alacsonyabb árkategória volt így kevesebb sarc jött rá...
Az ár másik része nyilván az volt, hogy a Kizashi nem a Suzukitól szokásos kisautó, hanem ahhoz képest egy "big blockos" utazós szedán.
Állítólag a Suzuki bizonyítani akart vele, hogy tud Ő ilyet is gyártani, nem csak indiai piacos kisautót. Elvileg egész jó is lett, bár nem annyira erős, sportos mint a nagy motor sejteti- de ára miatt sem terjedt el, meg ebben a kategóriába a németeket megverni több kell.
(Lásd, pl., Honda Accord. EU forgalmazása már annak is megszűnt, pedig jó autó volt.)Kizashiból ami ma Magyarországon használtan kapható, az szerintem 99%-ban német/nyugati import. (Kérdés alulról mennyire érinti a rodzsa helyzet a németek sózási szokásai miatt...)
Én is szemeztem vele mert ma már megfizethető ára van, csak tartok tőle, hogy ha probléma van -pl. sikerül összetörni- akkor bajos a javítása, nehézkes és drága az alkatrészek beszerzése...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest