Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petester
senior tag
Ha nem az én időmet kell beosztanom, akkor nem nekem fáj. Meg majd kíváncsi is lennék a végeredményre, mert lehet nekem is cserés lesz, bár csak karcos (az ablaktörlőtől) és zavar.
Milyen olajat vettél bele végül?
Márk:
Szerelő csinálta volna már tegnap, de le kellett mondania, így ma mentem. De így nem is baj, mert tudtam felújító készletet is venni a nyereghez, ami kellett is, így hamarabb végeztünk, nem kellett alkatrészre várni. Fékkel meg nem szeretek matatni, azt inkább hozzáértőre bízom. Betétet, tárcsát cserélek magam is, de a nyereg szétösszét csinálja szakember. Ő látja, ha valami bajos.Ja és igen, levette a nyerget:
Épp morogtam is, mert mondta Ákos, hogy megfognám ezt 5 percre? Majd eltűnt a nyereggel úgy 20 percre...[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
MasterMark
titán
válasz Petester #9693 üzenetére
Várjunk-várjunk, ilyen gyorsan megcsináltad? Vagy csináltattad? Levették a nyerget a fékcsőről?
Jorus: Ja értem már.
szerk.: Hátul féltengelycsuklót kell cseréljek, van erre valami best practice, vagy vegyem le a difit ahogy a service manual írja?
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
-
Petester
senior tag
Ott szerintem a miskolci márkaszerviz kavarhatott el valamit. Amit gyári alkatrészt eddig kaptam, legyen az EF vagy Seibiko, egyik sem csúszott. Sőt, Nyírő - bár lehet vetített - még azt is meg tudta mondani, mikor landol a repülő az alkatrészemmel...
Amúgy ma reggel megvolt végre a fék javítás és igen, a jobb elől szorult az egyik dugattyú. A betét félre is volt kopva. Ki is száradt a dugattyú és ki is fordult az egyik porvédő. Egyelőre pillanatnyi fogyasztás is úgy tűnik, hogy beállt a megszokott tartományba, de majd kiderül a következő tankoláskor.
Jorus: Akkor második nekifutásra csak sikerült jót hoznom, szuper!
Szélvédő?[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
nagyúr
válasz MasterMark #9691 üzenetére
Volt, csak [link] kicsit hiányos volt.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Megkapta a Subi is a törődést. Kapott olajat, szűrőket, téligumit, meg felkerült a doblemez is végre, hála érte Petinek.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Petester
senior tag
Persze hogy kamu! De időközben legalább tudtam velük beszélni. Kb 9k a gyári felújító készlet dugattyú nélkül és 2-4 nap a szállítás. Így maradt az Unix, reggel megyek érte. Az is lehet, hogy nem kell semmi, de inkább legyen nálam, ők meg legalább visszaveszik, ha nem kell. Ha meg annyira szar az utángyártott, addig legalább kitart, mire megjön a gyári készlet és kicserélem arra. Bár ha úgy jön, mint Acheronnak a motyója, ki tudja, lehet kitavaszodik.
(ó\_!_/ó)
-
Petester
senior tag
Szerintem a fék szívat, de megint nem jutottam el a szerelőig. Holnap reggel megyek végre, akkor kiderül. Mindenesetre már nyáron mondta Nyírő, hogy szorult az egyik dugattyú, 1 hete meg nyikorog az eleje, ha meg rátaposok a fékre, elhallgat. A tárcsa és betét már megvan, most az EF-t kergetem, mert jó lenne még karmantyú és porvédő, de vagy nem veszik fel, vagy lefagyott a Subaru szoftver...
(ó\_!_/ó)
-
-
Petester
senior tag
3-as az a 2-es, de értelek. De ennyit nem gondolnék a gumi rovására. Pénteken pl tankoltam a Savoya parknál. Onnan haza a BC szerint 7,8-8-as átlag szokott lenni. Most nem ment 10,2 alá. Az több mint 25% emelkedés. Jelenthet ennyit a téli gumi? Ha igen, megnyugodtam és nem keresem az autóban a hibát. Csak fura, hogy eddig ilyet nem tapasztaltam. Vagy csak nem figyeltem fel rá?
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #9677 üzenetére
Fogyasztásra a 7-es skálán 2-est kap... Van még kérdés? Ami tapad annak nagy a gördülési ellenállása azaz növeli a fogyit.
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Nem Pirellit? Bajnokságokon még szponzor is volt.
Acheron: Igen, és úgy is emlékszek, hogy ilyen volt. Csak az a baj, hogy a fogyasztással az utóbbi 1 évben mindig hadilábon álltam. A pontos fogyasztásokat szinte csak azóta rögzítettem, amióta megvolt a Seibikós szerencsétlenkedésünk a váltóval és akkor is többlet fogyasztásom volt, mert mindig csúszott a wandler, a nem megfelelő olajnyomás miatt. Szétszedés előtt egyszer volt egy durván jó 8,47-es fogyasztásom, de azt nem fogom többet produkálni, mert akkor nagyon ráértem... Ám még az ősidőkben emlékeim szerint jobban fogyasztott a mostaninál, csak akkor még nem írtam fel sehova. Lehet csak álmodtam és igaz sem volt?
Outsiders: És honnan származik? Nekem talán 2x. hét rémlik, de nem jelent semmit. De most hogy lementem, már nem láttam rajta az XL feliratot sem, lehet hogy csak a futófelületre ragasztott matricán volt rajta? Vagy a belső oldalon van?
(ó\_!_/ó)
-
outsiders
aktív tag
válasz Petester #9677 üzenetére
Nekem ma jöttek meg fater vette át őket. 2019. 18. hét gyártás mind a négy, ugyanúgy w320as abroncs. Kíváncsi leszek a Falken után milyen lesz, azzal is plusz közel 1 lityi fogyim volt a nyárihoz képest
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
Petester
senior tag
válasz Acheron #9671 üzenetére
Én most azt a fogyasztást mondom, amit mondjuk a szerencsi utakon szoktam nézni. Ott nincs hideg járatás, városban poroszkálás több ütemben. Érden beülünk az autóba, Maglódon megtankolok, Szerencsen meg kiszállunk. Már üzem meleg és állandó tempóban utazunk. Max egyszer állunk meg. És ez vissza felé, szintén maglódi tankolással. Így nem veszek észre jelentős változást a téli vagy nyári fogyasztásban.
Qru: Megnéztem, egyforma volt a nyomás mindegyik kerékben, még túl is volt fújva, 2,5 bar a 2,3 helyett. De most megint nézhetem, mert már sokkal hidegebb volt reggel, mint amikor legutóbb ellenőriztem.
Nem tudom a pontos típusát, de szerintem téliből csak egy féléje van a Hankooknak. Az maradt csak meg, hogy XL gumi és friss dot száma volt.(ó\_!_/ó)
-
Acheron
őstag
-
Petester
senior tag
válasz Acheron #9661 üzenetére
Neked hogy szokott alakulni a téli gumis fogyasztásod?
Mi most vettünk új téli gummát (Hankook) és eléggé hervasztó a fogyasztásom. Nem tudom 10 alá vinni az átlagot. De már csak a sima 100-as guruláson se megy nagyon 10 alá a pillanatnyi fogyasztás mérőm ott, ahol amúgy meg szokott. 2 hete voltam otthon gyerekkel, nem is siettem emiatt, max 140-nel mentem pályán, meg volt egy Szerencs-Szikszó-Szerencs nem sietős táv is benne, és 10,18 lett az átlag fogyasztásom. Pedig ezzel a tempóval, amivel mentem, nagyon 9 körül kellett volna lennie...
Nem hiszem, hogy a gumi ennyit jelentene. Féket viszem holnap cserélni elől, mert már 20-70 km/h között nyikorog is. Nem kezdek bele a kísérletbe, hogy csak a betét szar, cserélek tárcsát is, meg betétet is, meg átnézetem a nyerget. De a fék se fogja vissza amúgy, mert egyszer mikor hazaértem, rámértem a gyerekek lázmérőjével és 70 fok körül volt a két első tárcsa hőmérséklete és a két oldal között se volt nagy az eltérés, csak 4 fok.(ó\_!_/ó)
-
Acheron
őstag
Bizonyosan sokáig tart felküldeni a központba az egységet, ezután vissza (ugye itt Miskolcon van a Takata, illetve már az utód Joyson gyára).
A kézifék és légzsák cserét két napra prognosztizálták - elvileg holnap délután leadom az autót, és szerdán délután felveszem. Hacsak holnap ki nem derül, hogy még mindig nincs itt a szerviz szerint "néhány órás" beérkezésű kézifék egység, amely néhány óra miatt már kétszer két hetet kellett halasztani... -
Acheron
őstag
Ma feldobtam én is a téli papucsokat. Tovább nem akartam várni vele, bármikor jöhet a lehűlés, jegesedés. Folyadék ellenőrzés is megvolt - kb másfél hónapja volt a 150 ezres szerviz, eddig sem az olajon, sem a hűtővízen nem láttam fogyás jelét - úgy tűnik, jól dolgozik a "kicsike".
A nyár eleje óta húzódó visszahívásos cserék talán jövő héten lemennek, sokadszorra halasztom az előre megbeszélt időpontot: először a kézifék egység csere miatt vártam, azután jött a légzsák. Amíg a légzsákra vártunk, a kézifék egységem betették egy másik autóba (?), majd megjött a légzsák (bő 4 hónap után), de a kézifék egység az égieknek sem akar megérkezni, csak emiatt már egy hónapja shiftelem a cserét, mivel nem akarom kétszer is otthagyni a gépsárkányt. (egyébként fel nem foghatom, hogy ha a nekem megrendelt kézifék egység megjött, miért tették be másik autóba... De hát márkaszerviz, egyelőre nem akarom máshova vinni azt autót.)
Mindenesetre izgis lesz két napra átülni a cirka 90 Le -s 1.4 Aurisba a 3.6 után -
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9659 üzenetére
Jaa, ezt nem tudtam. Csekkolom a radit és ha abban van víz akkor hagyom a francba. Jogos, a Jazz-nél is ilyen pedig a hűtőkör. Gondolhattam volna rá...
Jah, vezérléscserekor azok is cserések lesznek a hűtőfolyadék mellett (fék és szervó folyadék). Viszonylag tiszta volt de ez nem friss kép.
mod:
Megnéztem a manual mit ír, ha meleg motornál van a LOW szinthez közel akkor kell csak rátölteni. Szóval jó vagyok tényleg.
Azért belenézek a radiba legközelebb.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
MasterMark
titán
A tágulási nem a rendszer része, oda tényleg csak tágul. Nem olyan mint a VW konszernes tágulási tartály amiben átfolyik a hűtővíz.
Vizet utántölteni a radiátorba kell, nem a tágulási tartályba. Az csak legyen a minimum felett.
(Turbós subarunál máshogy van a hűtőrendszer, ott a tartályba kell utántölteni.)
Amúgy nem biztos, hogy bármi baja is lenne. Ha jobban terheled a motort, akkor nyilván jobban is melegszik.
szerk.: Ha ez saját kép, akkor jó tiszta a motortered.
Viszont nincs valami jó színe a fékfolyadéknak. Meg ott mellette az a kuplungfolyadék? Az se néz ki jól.Ja én meg annyit nyitogattam már a tágulási tartályt, hogy tegnap letört a kis műanyag ami odaköti a kupakot.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Sub-ZeRo #9656 üzenetére
+ MasterMark: Köszi! Kb 3 éve nézettem akkor -32 fokig volt oké a refraktométer szerint. Majd most ráméretek megint.
Radiba belenézek akkor legközelebb. Levegősnek nem levegős a rendszer, mert nem kluttyog és fűteni is fűt rendesen. Most csak a tágulásiba néztem bele.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Hány fokos így?Elsőnek megnézném, hány fokos és utána töltenék rá, ha kell. Ha ilyen -25, -35 között van az akkor tuti jó.
A hűtő nincs eltömődve véletlenül?[ Szerkesztve ]
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #9654 üzenetére
Arra nem volt kedvem/időm de azért mentem egy kört a Mátrában ma. A hűtővíz hidegen a minimumon van melegen a max alatt kb egy újnyival. Töltsek rá egy kis desztvizet?
Nem tudom milyen lötty van benne (kék) azért nem öntenék rá semmilyen másfajta készre kevert cuccot. Vezérléscserekor úgyis cserélve lesz az egész töltet.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
Egy ilyen hibridet illene a Subarunak is beletenni a kínálatába egy eléggé záros határidőn belül és a talán lenne esélye akár szélesíteni a vásárlóinak a körét, illetve a régi vevőit megtartani. Amit most a Foriban e-boxer néven nyújtanak, az egy őszi lepkefing...
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
Ha majd kiöregedett alólad az RX400 akkor itt egy lehetséges méltó utód: 300 lóerős RAV4 HSD
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
De nem volt 260-as óracsoport EU modellben. Sőt, most láttam ilyet először, eddig mindegyiken megvolt a mph skálázás is. Ezért gyanítom, hogy orosz piacról hozták be, így meg nem lesz alvázszám találat kártörténet lekérdezéskor, nem? Van egyáltalán orosz biztosítási nyilvántartás?
(#9642) gyeniko
Nem célom tőlük autót venni, sőt nem célom most a PDF-et lecserélni, csak követem a piacot. De nem lennék meglepődve, hogy a németeknél megvehető UDM modellek közül is a legtöbb nem litván kezeken ment volna keresztül. Csak az állapota lehet csalódás mentes.(ó\_!_/ó)
-
HÁZIGAZDA
válasz Petester #9641 üzenetére
amikor anno nézegettem a litván (amerikából behozott) gépeket, azokban is európai óracsoport volt. kicserélik. azért közepes összegben fogadni mernék rá, hogy ha alvázszám alapján megveszed az előtörténetét, látsz majd amerikai kilépős képeket, amin a kocsi három darabban van...
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
Petester
senior tag
[link]
Nem ismerem az orosz piacra szánt modelleket, de ez onnan jöhet? Az óracsoport csak km/h-t mutat és nem a 2,5-es modellé, mert annak talán csak 240-ig van skálázva. Meg Celsiusban mutatja a hőmérsékletet is a középkonzolon. De UDM jellegű, mert nagy első ködlámpa és nagy tetőkorlát van. Meg utólagos a hátsó ködlámpa is. Vagy mivel H6 már csak az USA-ban van, így a külső jellemzők megmaradnak, de metrikus az információ megjelenítés?
Viszont ha orosz piacról jött, akkor nehezebb is az előéletét megtudni. Hiába írja, hogy unfallfrei, az első lököst minimum fújták, azon látszik a csúnya maszkolás. Meg miért "Nicht fahrtauglich"? A videó alapján működik, hibaüzenet mentes a műszerfal...[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Petester #9632 üzenetére
Itthon is? Ezt nem tudtam. Egy új Forester-hez volt szerencsém még 2014-ben azon Geolandar volt a gyári szerelés ami nem 4évszakos csak félterep (M+S), nincs 3hegycsúcs hópehely minősítés (csak ez utóbbit fogadják el téliguminak is).
Mondjuk a vezetési tréningen esett-kelt vele a srác de hát ezek nem aszfaltra való papucsok.mod:
Jorus: +1, őrületbe tud kergetni a DSG. Amíg nem sietsz nincs baj váltogat szépen de ha haladnál akkor annyira teszetosza hogy a falat kaparom kb, máskor meg csak kicsit jobban rálépek a gázra és máris 2-t visszagangol és megindul mint vmi őrült.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
és az még tönkre is megy. milyen szerencse, hogy a mindentudó totalcar anno minden bolygóművest szarozott, mert az isten dsg ilyen-olyan-amolyan. aztán erről azóta nem beszélnek, csak most már azt is szarozzák.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
nagyúr
-
HÁZIGAZDA
válasz Petester #9632 üzenetére
attól függ, hogy az adott 4 évszakos alapja egy téli vagy egy nyári gumi volt. akkor jó télen, ha az előbbi, de akkor nyáron nem jó. és én nem hiszek ebben a jég dologban, télen sokszor csúszik az út, ha nem síkon használod a kocsit, megnőnek a különbségek. sőt, ami igazán jó, az a vadi új téligumi. az mindent visz.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
gyeniko
őstag
válasz Petester #9632 üzenetére
Ez egy elég friss teszt, szinte meglepő végeredménnyel. Érdemes a cikkben lévő osztrák linket is elolvasni, benne van a részletes táblázat. Eszerint a legjobb 4 évszakos gumik télen abszolút versenyképesek.
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
Petester
senior tag
Fori és OBK is azzal jön ki gyárilag, sőt a múltkor a villanyszerelőnk vett egy új Dustert és Conti 4 évszakkal kapta meg.
Parci, amúgy annyira nem rosszak már a 4 évszakosak, a prémium gyártók termékei már jobb, mint vállalható. A téli gumik csak jégen tudnak jelentősen nagyobb tapadást felmutatni. A többi tulajdonság meg alig marad el a szezonális gumiktól. Anyámnak pl tökéletes, 3 év alatt eddig ment 16k km-t. Ha meg havazást mondanak, nemhogy kocsiba nem ül, de még a házat se hagyja el.
Mastermark, nekem csak az a bajom ezzel a váltóval, hogy teszetosza, lassúcska, ha esemény van, többet gondolkodik a kelleténél és mire magához tér, már majdnem késő. Városba és sokszor manuális módban használom, már csak a motorfék miatt is. Ha krúzolgatunk, akkor tök jó, sőt, észre sem lehet venni, olyan finoman vált, ha 2000 körül jár a fordulat, szinte cvt-sen vált, alig esik a fordulat felváltáskor, olyan finoman csúsztat.
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
HÁZIGAZDA
-
Qru
MODERÁTOR
válasz gyeniko #9623 üzenetére
Bár úgy lenne. Használatban hozza vissza nekem az már elég.
MasterMark:
- Vezérléscsere
- 4 új gumi
- tpms likvidálás
- fékolaj csere
- szervóolaj csere
- pár kavicsnyom eltüntetése
- műszaki vizsga
cca. 400k- 4 alufelni felújítása (opcionális)
- fóliázás (opcionális)
- alvázvédelem (opcionális)
- rádiófejegység (opcionális)
- fényre sötétedő tükör (opcionális)[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
-
Petester
senior tag
Én addig gondolkodtam csak, hogy H4 vagy H6 legyen, amíg nem találkoztam Jorussal és nem vitt el az övével. Azóta se bánom. A váltó már más kérdés, de ahhoz már hozzá szoktam. Pedig akkor árultak akkor egy képeken egész jól kinéző specb-t is. Na én azt bánom kicsit, hogy akkor sajnáltam érte a +1500 €-t... A nagyobb hasmagasság vigasztal azért, kicsit kinyílt a világ, mióta nem gond, hogy ha el kell hagyni a mű utat.
(ó\_!_/ó)
-
Gub4cs_1
újonc
válasz MasterMark #9611 üzenetére
Jaaaj ha leesik a hó mennyi lesz (nálam tuti rengeteg)
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz outsiders #9610 üzenetére
Pedig az egyik itteni fórumos srác árulta a WRX-ét de nyuszi voltam beleugrani. Igaz még a keskenybódés stinkeye verzió de végig H&S saválló rendszer volt alatta, STI rugók, rendes Kenwood fejegység navival... Mai fejjel megvenném, amit megspórolok a benzinen abból kijönne egy nagy generál.
MasterMark: Az már döfi! Ez a WRX 12-13-ból elvolt ha nem nyomtad neki.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
outsiders
aktív tag
A választott egy szett Hankook 215/60 R16 WINTER I*CEPT EVO 2 W320 [99] H XL lett, 100k szállítva. Kellett ez most nagyon.... Így már tuti maradok 16os felniken egy jó ideig, nyári 2 éves szett, téli új.
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
gyeniko
őstag
Subaru XV teszt. Így is lehet.
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest