-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gub4cs_1 #8901 üzenetére
Üdv!
Képet kérünk a járgányról, hagy csorgassuk a nyálunkat kicsit.
Az ET szám csak a felni szélességének ismeretében releváns adat, a kettőt együtt kell vizsgálni. Azonos szélesség de eltérő ET esetén:
- Szigorúan véve: A gyári ET-nél maradj, mert az agy csak úgy kapja teljesen függőlegesen a terhelést (amit olyan terhelésre terveztek). Ha nem teljesen függőlegesen kapja akkor idő előtt elkopik (észrevehető mert el kezd búgni ahogy a csapágy kopik), ezen kívül (futóműállítás nélkül) félrekoptatja a gumit, szélsőséges esetben instabillá is válhat az autó és feleslegesen nagy mecahnikai terhelést kapnak a futómű elemek aminek idő előtti kopás lesz az eredménye.
- Nem szigorúan véve: Igazából ha nem nagyon nagy az ET különbség akkor egy futómű állítás után korrigálható az eltérő ET okozta futóműgeometria torzulás és ha nem ér bele a kasztniba a gumi, akkor nem lesz gondod. Ha nem lóg túl a sárvédő íven akkor még a rendőr sem köt bele.
Jah és a titkos tipp: ha
negatívpozitív irányba mész ET-ben a gyárihoz képest, akkor azt ellensúlyozhatod nyomtávszélesítővel (ami nem szabályos itthon, csak mellékesen jegyzem meg).Én is ebben a cipőben voltam mert a gyárin kívül alig van ET55-ös felni. Végül gyárit vettem... már vagy 3 éve amit azóta se tettem fel. Vasfelni rulez.
mod:
Jah a kérdésre nem is válaszoltam:
Minél kisebb az eltérés a gyárihoz képest annál jobb. Itt egy jó kalkulátor, itt tudsz játszani a méretekkel: [link]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gub4cs_1 #8903 üzenetére
Gratula! Nagyon szuper járgány! Majd szervezünk topik találkozót, arra remélem elhozod.
Simán meglépném. A 18-as felni könnyebb (kisebb lesz a rugózatlan tömeg) és kvázi váltóméret (1 mm az átmérő különbség, az semmi). A gumi olcsóbb rá és ugye nem keskenyebb tehát tapadásban nem lesz különbség. A nagyobb peressége okán picit lágyabb lesz a rugózás de azt kb észre sem fogod venni, az is nüansznyi különbség.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gub4cs_1 #8974 üzenetére
Simán WRX STI-ként hivatkozza a gyár is, ugyan a 4 ajtós sedan WRX karosszéria kódja VA de azt csak a sima WRX-nél tüntetik fel, pedig a kasztni azonos tehát VA kódos lenne elvileg az STI is. Szóval akkor megszavazom az STI karosszéria kódjának is a VA-t.
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
válasz Gub4cs_1 #9040 üzenetére
Mióta Subarunk van, azóta normális tevékenység a rendszeres olajszint ellenőrzés. Azelőtt sose volt erre szükségem, így engem is sokkolt, mikor először tapasztaltam, hogy minimumon az olajszint.
Most a német túrám alatt is csökkent az olajszint, de nem tudom, hogy azért, mert valóban megette vagy csak elfogyott belőle az esetlegesen belehígult benzin a sok városi üzemtől.(#9006) Qru:
Amúgy kb 9,5 liter lett a túrám átlagfogyasztása. Az első tankolás után csökkent a fogyasztásom, de nem teljesen tele tankkal indultam. Így szerintem kijelenthetem, hogy az Auchan 98 és a kinti 95-ös benyát ugyanolyan hatásfokkal égeti el a H6.(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gub4cs_1 #9040 üzenetére
Az "elfogóvadász" szó hallatán azért hirtelen összeugrott a gyomrom, mert az M35-ön engem szedett már ki a rendőrségi elfogóautó.
1 l ennél még bően jó és normális. Bizonyos fokig amúgy is normális jelenség, minden autónál. Magas fordulaton sok olajat szállít az olajpumpa (mert ugye a főtengelyről van hajtva), viszont a henger (olaj)lehúzógyűrűje nem feltétlenül tud olyan sok olajat lehúzni, így az ott maradó olaj elég a benzinnel/levegővel együtt.
Általános igazság a motorokra, hogy 1000 fordulatonként kell 1 bar olajnyomás a megfelelő kenéshez, hűtéshez. Ha mondjuk pályatempónál 3000-ret forog, akkor kell neki 3 bar olajnyomás, ha most tartósan pályázol 4-5000-es fordulaton az már 4-5 bar-os nyomást jelent...
Petester: Baba, az nagyon barát fogyi. Nekem még nincs 98 vs kinti 95 összehasonlításom de a itthoni 95-nél kevesebbet kér a kinti 95-ből az fix.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gub4cs_1 #9057 üzenetére
Igen elég drága... Itt is a gyári 215/55R16 helyett a jóval olcsóbb 205/55R16 méret van belőle (a nyári maradt a gyári méret). Elégedett vagyok vele én is. Mondjuk nekem a Subarun Michelin van és valószínűleg maradok is annál.
Jorus: A Goodyear gumik elég halkak szoktak lenni, érdemes rájuk nézni.
Sub-ZeRo: Nekem jobban tetszik mint a most futó. Az aktuális túlságosan hajaz a Hyundai/Kia vonalra ez az új sportosabb kiállású.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Gub4cs_1 #9573 üzenetére
Foriból már van hibrid igaz még elég kezdetleges, érdemes megvárni a következőt belőle.
#nincsbennetarcsi