Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Acheron

    őstag

    Sziasztok!
    A minap egy viszonylag ritka Outback -el találkoztam a Hahun. Nem tudom, miért akadt meg rajta a szemem, nem mondhatnám, hogy számomra figyelemfelkeltően szépnek tűnne, de már sokadszorra kanyarodok vissza a hirdetésre, így valami biztosan van benne. Utánanéztem a típusnak, és egész jókat olvastam róla, ha valaki a fenntartásával (beleértve a fogyasztást) meg tud barátkozni, egy megbízható technikát kap érte cserébe. Nem könnyű manapság megbízható, erős benzines autót találni. Ez a 3.6 nagyon impozánsnak tűnik.
    Ha olvasmányaim helyénvalók, akkor ezt a motortípust nem forgalmazták kis hazánkban, ez helytálló? Egyáltalán, EU -n belül volt forgalomban, vagy ezek mind USA -ból behozott autók? Megvan a szépsége az egzotikus motoroknak, de igazán ez azért lehet érdekes, hogy milyen a hazai szervizháttér, alkatrész ellátás, és persze az alkatrész árak. Megköszönöm, ha pár szót tudnátok mondani, amit szerintetek érdemes tudni a típusról (pro és kontra). Köszönöm előre is!

    [ Szerkesztve ]

  • Acheron

    őstag

    válasz Petester #2652 üzenetére

    Köszönöm az infókat. Eredendően szedánt keresek magamnak, de azt vettem észre, hogy mindennap megnézem ezt az autót. Mindenképp leinformálom, örülök, hogy van esély arra, hogy hazai (az amerikai import autókkal szemben vannak fenntartásaim).
    Ha komolyra fordulna: a ritkasága és a hathengeres boxer motor miatt gondolom csak a helyi szakszerviz lesz a megbízható partner a karbantartásban. A Toyotáim is márkaszervizbe hordtam / hordom, az ottani árakat ismerem. Nagyjából mire számíthatok Subaru fronton? Néhány forrás azt írta, hogy a karbantartása költségesebb egy átlag autónál (ami nem feltétlenül baj, megbízható technikára szívesen költök).
    Annak örülök, hogy nőtt az elődhöz képest. Nem vagyok nagy ember, de 186cm és 100+ kg sajnos igényel némi teret, nagyon szimpatikus C Merci eset ki pl helyszűke miatt. A félig SUV félig emelt kombi formával azért még barátkozni kell.
    (#2653) Qru: Ebben azt hiszem nem CVT váltó van, hanem az 5 sebességes hagyományos (az 5 sebesség manapság nem sok, remélhetőleg az ötödik elég hosszú, ezt ki kell majd próbálni). Ellenben ehhez van teljesítmény választó, ami igen szimpatikus (reggelente szeretek álmosan / kényelmesen elgurulni a munkahelyig (30 km, ebből 10 pálya), de délután bizony előfordul, hogy oda kel lépni, és általában is szeretek tempósan haladni).A CVT -t szívesen kipróbálnám, még nem volt hozzá szerencsém, de azt hiszem, azt csak kisebb motorok mellé szerelték.
    A tankolás nem gond, tisztában vagyok vele, hogy a gyári 10l vegyes adat inkább 12 - 13 rendszeres, és néha 15+ is lehet. Sajnos nem könnyű a lábam, ennek pedig ára van :B Évi 15 - 20k km megy az autóimba, ez még elviselhető többlet.(jelenleg sokkal kisebb teljesítményű benzinest használok, 8 - 9 l fogyasztással)
    Több vas is képben van jelenleg, de ez egész szimpatikus eddig, és ami fontos, a család sem vétózta meg.

  • Acheron

    őstag

    válasz Parci #2675 üzenetére

    Köszönöm az infókat!
    Családi döntés a benzines autó, az erős motorhoz én ragaszkodom (szinte csak én járok vele, van mellette másik - céges dízel - autó, amivel a családi utakat is meg tudjuk oldani.)
    Városban alig járok, bár az a legrosszabb kombó (reggel, hideg motorral, dugóban viszem a gyerkőcöt suliba, kb 2 km + vissza a külvárosig.) A napi rutin 20 km országút, 10 km pálya felváltva. Délután ugyanez vissza. 12l körüli átlagot saccolnék előre. Ez valóban nem kevés, ezért is nézek még egyéb típusokat, esetleg hibrideket.
    (#2676) Qru: Vidéken lakom (Miskolc), itt csak a helyi márkakereskedő / szakszerviz marad.
    Btw: állapotfelmérésre melyik szervizt javasolnátok az összefoglalóban szereplők közül?
    (#2678) Jorus: Köszönöm! Attól nem tartok, hogy nem férnék el benne (bár sajnos én nem vagyok ennyire sportos alkat :) ) Ama C Merciben is el tudtam helyezkedni, inkább az össz feeling volt szűkös. Bár anno az S60 -am sem volt sokkal tágasabb, és imádtam.

  • Acheron

    őstag

    Beszéltem a tulajdonosnal. Magyarországi az autó, sérülésmentes, első tulaj, végig szakszervizben szervizelve, számlákkal. Szóval az autó olyan, mint a hirdetésben. Most már tényleg komolyan gondolkodom, hogy felmegyek megnézni.Kicsit overkill munkába járósnak, de azért szimpatikus.

  • Acheron

    őstag

    válasz Qru #2685 üzenetére

    Valóban, annak. Azt nem tudom, hogy a nagy szedán keresésbe hogy jött be az Outback, de most nézegetem a naptárat, mikor tudnék elmenni megnézni. :)
    (#2686) outsiders: No igen, a Vargahegy, ás úgy általában a Bükk :K
    (#2687) Parci: Ha eljutunk odáig, mindenképp jelezni fogom! :R :)
    Megyek, még olvasgatok a típusról. Hétvégén családi kupaktanács.

  • Acheron

    őstag

    válasz Parci #2695 üzenetére

    A feltételes módot a vétellel kapcsolatban egyelőre megtartva, ez bizonyosan megoldható. :)
    A párommal abban maradtunk, hogy csak jó lenne megnézni élőben. Együtt viszont csak jövő hét szombaton tudnánk felmenni, így lehet rám marad a mustra.
    Súlyos negatívumot továbbra sem találtam az autóval kapcsolatban, többnyire csak a fogyasztást emelik ki, illetve az 5 fokozatú váltó váltási sebességéről, és a 6. fokozat hiányáról olvastam megemlékezést. Igaz, ebben van egy Si drive, ami a váltó programot is szabályozza, no meg kézi váltásra is van mód a váltó fülekkel. (Anno az Avensis automatájával nehezen békéltem, mert egyrészt nem akkor váltott előzéskor, amikor én szerettem volna, másrészt - szerintem - indokolatlanul pörgette a motort. De a kormányon lévő váltó fülekkel ezek is kezelhetők voltak)

  • Acheron

    őstag

    válasz Jorus #2699 üzenetére

    Nemrég még azt sem tudtam, hogy ezt a típust forgalmazták Európában ezzel a motorral. :)
    Nem sokkal ezelőtt néztem a fogyasztásokat a spritmonitoron, tíz 3.6r Outbackról találtam adatokat, azok mindegyike automatának van jelölve. Ez a konkrét példány is hivatalos partnertől lett vásárolva, így gondolom, ez a része rendben van.
    (#2700) Parci: Nekem 2.2D volt 6 -os automatával. Nem volt sikersztori, bár nem a váltó miatt. Az előtt az S60 -ban ötös kézi volt, nos, ott sokszor hiányoltam a hatodikat. Pályán megesik, hogy óra szerinti 150 -re teszem a mutatót, kíváncsi vagyok, ott mennyit foroghat ez a motor, és mennyire zajos a beltér. A haladós, motorpörgetős tempó nyilván más, olyankor a motorhangot is lehet (kell) élvezni.
    Az ár benne van a keretemben, magán eladóról lévén szó ez nagyjából fixnek is tűnik (bár egy kérdést mindig megér). A fogyasztás az nem kevés de azért ez ~260 lóerő. Ezzel együtt hazudnék, ha azt mondanám, nem érdekel, én sem a pajtában nyomtatom a pénzt, és éves 20k kilométernél ez már tétel.

  • Acheron

    őstag

    A héten leszervezek egy találkozót, megnézzük élőben is az autót.
    Tartok tőle, hogy szombat lesz belőle (a párom is látni szeretné) - igen hosszú hétnek ígérkezik.
    Erre a napra viszont csak a Dunához tudnék átvizsgálást szervezni, ennek nem sok értelmét látom, tekintve, hogy ott volt végig szervizelve (elvileg számlák megvannak). :F

  • Acheron

    őstag

    válasz Acheron #2651 üzenetére

    Nos, úgy tűnik, hétvégén sikerül megnézni az autót. A kapott infók alapján utánanéztem a futásteljesítménynek (kekkh), ez alapján a km is OK. Ha minden igaz ez azon ritka kivételek egyike a piacon, ami azt adja, amit kínál.
    Mit javasoltok, mire figyeljek különösen a személyes átnézésnél?
    Az állapotfelmérés most hétvégén nem fog menni, de az árát már félreraktam, a tulajdonos pedig nem zárkózik el tőle, sőt, teljesen egyetértett, vigyem, ha ezt szeretném (eddigi benyomások alapján korrekt az illető).

    Hááát, agyalok erőst. Az autó a legtöbb szempontból olyan, mint amit elképzeltem, erős, benzines, négy kerék meghajtású, nagyon jól felszerelt. A "rossz" sarokban áll az 5 fokozatú váltó, a fogyasztás és fehér szín (és talán az kor, ezen a párom szeret lovagolni :) )
    A külleme semmilyen irányba nem dönt, se nem csúnya, se nem szép - japános. Én a T27 Avensissel is jól elvoltam, az sem volt nagyon más forma.
    Hülye (mérnök) fejjel kiszámoltam a fogyasztás várható éves költségeit :DDD Azután megbiztattam magam, hogy végre egy autó, ami nyugisabb vezetésre sarkall :K
    Komoly dilemma ez nekem.

    [ Szerkesztve ]

  • Acheron

    őstag

    válasz Qru #2785 üzenetére

    Mivel a Dunánál van szervizelve, oda nem tudom, mennyire érné meg bevinni, viszont szombaton nincs nyitva más javasolt szerviz. Ha vétele kerülne a sor, úgy is vissza kell mennem hétköznap (hétvégén hivatalok sincsenek), akkorra biztosan le lehet egyeztetni valamit. Némi előny az ellenőrizhető előélet, a Dunától elvileg megvan minden szerviz számla.

    #2786) Parci: A fogyasztás miatt én is aggódok kicsit. Keveset járok városban, napi 2 x 2km, igaz, abból a reggeli hideg motoros dugózás. A most használt autó 8 - 9 litert fogyaszt, de ezt pörgetni kell, ha haladni is akarok, így ez nem csoda (pályán 130 -nál 4000 -et forog, 150 -nél 5000 -et). A nagyobb motort ugyanehhez a tempóhoz nem kellene hajszolni, mutatkozik némi esély, hogy 12 alatt lehet tartani az átlagot. Nézegettem Lexus hibrideket (RX450h) alternatívaként (lehet, holnap is nézek egyet), de annak az egyéb költségei lennének magasabbak.

  • Acheron

    őstag

    válasz outsiders #2791 üzenetére

    Világos, ha vannak lovak, nem is sajnálom etetni. A kérdés inkább az bennem, hogy kell -e ekkora ménes :) Merthogy maradéktalanul kihasználni biztos nem fogom, de néha azért nagyon jó, ha van erő, vagy 4 x 4, vagy mindkettő.
    (#2793) Petester: Pont a lassú, gondolkodós működés miatt. No meg pályán, országúton jól jöhet egy utazós hatodik.
    (#2795) Parci: A Dunára gondolsz? Lehet felhívom őket, be tudnak -e tenni egy vizsgálatot holnapra.
    Az Rx -eket nézegetem egy ideje. A terepjáró képesség (vagy képtelenség) nem lenne gond, nemigen járok olyan helyeken, mint a fenti képen :N . Ellenben az elérhető árú 450h -k nem hazaiak, bizonytalan az előéletük, a km, és kb fél misivel drágábbak is, ami néhány év benzinköltség különbségét kiadja.

    [ Szerkesztve ]

  • Acheron

    őstag

    válasz outsiders #2796 üzenetére

    Igen, beszéltem velük, valóban így néz ki: 3 - 4 napra előre egyeztetett időpontban, hétköznap 7 - 14 között lehet vinni autót, kb 1,5 óra, 12k költség.
    Így átvizsgálás holnap biztosan nem lesz, csak saját kútfőből.
    (#2798) Jorus: :)
    Az elmúlt napokban alig alig találtam parkolót a cég körül, az olvadó havas, keréknyomokkal felszámított földes területre nem mertem bemenni az Aurissal. Egy Outback -nek gondolom meg sem kottyan az ilyen terep, ergo mindig lenne parkolóm...

    [ Szerkesztve ]

  • Acheron

    őstag

    válasz Qru #2800 üzenetére

    "Nem olyan erős az" :)
    Szerintem nekem a kerékre adott 150Le is elég lenne a közúti használatra. (arányosítva ennyi maradna a 260 -ból) Holnap kiderül. Nem versenyautónak szánom, ha a 2.0 TDI -k / 1.4 TSI -k leakadnak rólam, már elég :K
    Az RX közben kiesett - foglalózták. Marad egy S80 T6 AWD partnernek - érzelmileg kötődök a márkához, de messze nem tűnik olyan leinformálhatónak, mint az Outback.

    [ Szerkesztve ]

  • Acheron

    őstag

    válasz Qru #2805 üzenetére

    No igen, az biztosanjavítós előbb utóbb. De sorhat + turbóval azért komolyat lép, én nagyon szerettem a dízel sor ötöst is anno. Ennek pedig már a belseje is arany középút a hagyomány és a modern között - szerintem.

    (#2806) Parci: Sajnos nem sok van Budapesten az én ársávomban, így inkább ismerkedésnek szántam, ő volt az. Messze nem annyira ismert előéletű, mint az Outback. Ellenben az utazóautós csendesség nálam nyomós érv lehet a választásban.
    (#2807) outsiders: Ahha, van ízlésed :K Az biztos, hogy a legmegbízhatóbb Volvo motorok egyike (még ha Yamaha is :) ) Sajnos nagyon ritka itthon, a fiatal példány még ritkább, kintről pedig nagyon magas a regadó ezekre. Pedig micsoda hangjuk van :K
    (#2808) Parci: Jajj, ne már. Ide csak műértők járnak? :DDD Egyszer egész biztosan kell egy ilyen, mindig csorgatok utánuk némi nyálat, ha látom. De tartok tőle ennek a fenntartása már messze meghaladná a lehetőségeimet. Kb 7-es BMW szintre saccolnám az árakat. A karbantartás még csak csak, de ha kell hozzá valami... :Y Nekem a csomagtartó is élhető lenne pedig, ez már egész "nagy" - a GS450h 280 literes méretével nem tudtam megbékélni, pedig azzal is nagyon szemeztem egy időben.
    (#2812) Parci: Pont ezért nem mernék belevágni, pedig nemrég itt helyben is volt egy eladó példány. De ha időben el tudnék indulni itthonról (amire csekély az esély), már csak a nyálcsorgatás végett is kimennék Budára megnézni őket :)

    [ Szerkesztve ]

  • Acheron

    őstag

    válasz Parci #2815 üzenetére

    Én ehhez (LSh) még adok magamnak 7 - 10 évet. Most még vannak elborult pillanataim, amikor kifejezett örömet okoz a felbőgő motor hangja :B

  • Acheron

    őstag

    válasz Parci #2817 üzenetére

    Van, de abból nem sokat hallani. GS -ben ültem, ott sem sok minden jutott el a beltérbe a motorhangból, de az LS600h -ről azt mondják, teljes süketszoba. Az biztos, hogy gázadásra nem kérdez :)
    Mára már elengedem az LS vonalat, mert a végén még tényleg el kell mennem megnézni őket...
    No meg nem is Subaru :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • Acheron

    őstag

    Nos, megnéztem... :K Nagyon egyben van. Jajjh, nem egyszerű. Megnéztem a Volvo -t is, ott nosztalgikus érzésem támadtak, de nem ennyire szép állapotú.
    Most mobilról vagyok, még IKEA túra következik, írok bővebben, ha este hazaértem.

    [ Szerkesztve ]

  • Acheron

    őstag

    válasz outsiders #2828 üzenetére

    Nekem nagy gyengém a Volvo, 7 év és ~180e km együttélés nagy idő (szintén D5) A feleségem is nagyot sóhajtott, amikor meglátta, pont olyan színű, mint a miénk volt anno.
    Node, ez ugye Subaru topic. :) Végre megvolt a személyes találkozó.
    A benyomásaim nagyon pozitívak. Azt továbbra is tartom, hogy nem a szépségével vesz le a lábamról, De kívül - belül nagyon szép az állapota, nagyon látszik rajta, hogy van gazdája. Minimálisnak is alig nevezhető sérülések épp akadnak rajta, de biztosan nem én vagyok az az ember, aki ezeken szőrözne. A motor rendkívül csendes - alapjáraton. Meglepő, szerintem az Auris 1.4 motorja hangosabban jár, a Mondeo dízel kattogásáról nem is beszélve. Ez persze menetben megváltozik, elég meghatározó élmény volt először élőben hallani, milyen is az a topicban már emlegetett boxer "ordítás" :K Igaz, ehhez azért kell a padló, normál menetben nem hangos. Az utastér nem egy süketszoba, de nem zavaró a menetzaj - ez leginkább gördülési hang (téli gumival)
    A gyorsulása - az nem semmi. Anno az S60 -al szerettem gyorsulgatni - ez jobban gyorsul annál, bár némiképp másképp adja elő (ugye nincs turbo, nem annyira hirtelen érkezik a nyomaték)
    Egyébként az autó meglepően nagy, kívül - belül. Bőven van hátsó lábtér, elöl pedig nem kérdés, nagyon jól el lehet férni. Nem annyira magas az üléspozíció, mint gondoltam, de így is picit magasabbnak tűnt, mint egy átlag autó - semmiképp sem olyan behuppanós, mint akár a Mondeo (bár azt is lehet feljebb emelni, csak akkor a fejem nem fér ki a felső keret alatt...)
    Egyszóval nagyon... na jó, nem szép, de szép állapotú, és fölöttébb jónak tűnő autó.
    A Volvo más kategória. Én nagyon szeretem a turbót, de egyrészt valóban hibalehetőség, másrészt ez a Subi olyan erős, hogy nem feltétlenül kell több (nem akarok én versenyezni). Sajnos a T6 -nak épp a turbo egy gyenge pontja (legalábbis a régebbieknek biztosan). A Volvo mellett szól, hogy két évvel fiatalabb, tele van vezetést támogató extrákkal, minden kétséget kizáróan erősebb (ugye, a fránya turbo), és európai formavilággal bír. Az ülései pedig a számomra valaha próbált legjobbak, majdnem sírtam, mikor beleültem, és újra élvezhettem az a puha, de határozott ölelést. Ugyanakkor ellene szól, hogy az előélete csak a hozzá adott Holland szervizkönyv alapján követhető, nem tudhatom, hogy a km valós -e, de feltételezve, hogy igen, akkor is 200 k, több mint 70 ezerrel több, mint az Outbackben (ez barátok közt sem kevés, minimum 4 karbantartási időszak.) No és az ár sem elhanyagolható (bár ez mindig csak az üzlet megkötésekor véglegesítődik)
    Tényleg aludni kell rá egyet (kettőt)

  • Acheron

    őstag

    Csak úgy böngészgetem a fórumot így este (na jó, éjszaka), és Jorus -tól ezt találtam: "GPS szerint 244-nél 5.300-at forog a motor." Hmm... Őszintén, mennyit mennek ezek az autók? :F Nem tiltanak ezek valahol?

  • Acheron

    őstag

    válasz outsiders #2855 üzenetére

    Az már gazdagon belecsaphat a pirosba :Y
    (#2856) Jorus: Jó tudni - nem mintha ki akarnám próbálni ezt a sebességet :N
    (#2858) Qru: Lásd mint fentebb. Ez már nem az a tartomány, amiben szívesen autóznék. Igaz,a Volverben is meg kellett nézni a végét (az 215 körül volt). De alapesetben 150 fölé igen ritkán tolom.
    Olvastam a másik fórumon az ötös váltóról írtakat, gondolom ez az OB -ra is igaz (viszonylag rövid fokozatok, amerikai pályára hangolva) Kíváncsi vagyok, mennyit fog forogni a tipikus sebességeknél (100 - 150 között). Ha lesz adat, beírom az rpm táblába. A jövő héten még az Aurist is lemérem, legyen arról is emlékeztető.

  • Acheron

    őstag

    válasz Jorus #2864 üzenetére

    :R
    Ez a 2900 egész kellemesnek ígérkezik, főleg, hogy az autó nagyon csendes.
    Még én sem tudom, mi változott, bízom benne, hogy jövő héten kiderül.

    [ Szerkesztve ]

  • Acheron

    őstag

    válasz Qru #2866 üzenetére

    Harapós kis jószág lehet. Ezek viszonylag rövid fokozatoknak tűnnek, de ha jól veszem le, ugrik. Menyi idő, míg belenyal a 100 -ba? (a korlátozás kicsit korán jön, ez is az amerikai piac hozománya?)

  • Acheron

    őstag

    válasz Qru #2879 üzenetére

    Szép :K . Tényleg jól áll a szín (barátkozom vele erősen) :D
    Ez a gyári hátsó lámpa?

  • Acheron

    őstag

    válasz Qru #2882 üzenetére

    Nem gondolnám :N . Szerintem jól néz ki, ehhez az autóhoz passzol.
    Ha jól tudom, a Lexus kezdte el tolni ezt a stílust, azóta persze visual tuning elem lett.
    A kedvencem, amikor egy Rx400h hirdetésbe beírták, hogy "Lexus hátsó lámpákkal" :D

  • Acheron

    őstag

    válasz Qru #2887 üzenetére

    Gondolj bele, ha automata lenne :) Akkor állandóan állhatnál a féken. Manuálisnál szerintem annyira nem zavaró (OK, én sem örülök, ha kiégetik a retinám, de forgalmi szituban, ha felvillan egy erősebb lámpa, talán észre sem veszem,)

  • Acheron

    őstag

    válasz Parci #2943 üzenetére

    Sziasztok!
    Sorry, hogy csak ilyen későn jelentkezek be, de cirka 2,5 (vagy már lassan három) órája estem haza, és a család kissé elragadott.
    No meg ki kellett rakni a kerekeket, lemosni a fékporos kézzel összekent bőrt és lecibálni a kormányról a védőt, ami kissé vastag volt nekem (sokkal szebb így minden nélkül)
    Nos igen, végre révbe ért a terv, és ma végre hozzám került Őkelme. Azon melegében egymás mellé is lettek téve a vasak, sőt Parci jóvoltából volt alkalmam élvezni a korábbi modell tudását - még most is vigyorgok, ha rágondolok (és áll a szőr a hátamon) :K Nagyon megy az az autó, és érezhetően negyon egyben van. Ez úton is köszönöm a lehetőséget és az élményt! :R
    Sajnos ezt én még nem tudtam viszonozni, lehet, pipogyaság, de idegen környéken, nem ismert autóval nem mertem volna olyan teli gázos megindulásokat produkálni.
    Menetdinamikáról még most sem tudok beszámolni - a Waze által megadott rövidebb úton is több, mint egy óra alatt vergődtem át a városon, utána pedig 130 tempomat hazáig (kb 124 GPS szerint). Sajnos már előtte utolért a család hívó szava, így Qruval nem sikerült összefutni - igyekszem pótolni :K
    Maga az autó nagyon pozitív. Én nem éreztem olyan élesnek a különbséget Parci gépével összevetve - de nekem igazából mindkettő újdonság. A hátsó tér mindenképp szűkebb, ami talán a magasságban nyilvánul meg legjobban, nekem már súrolta a fejem a tetőt. Formailag viszont egyértelműen eredetibb a régebbi modell, ezen nincs mit szépíteni. Az új nagy gombóc - de egy nagyon szerethető gombóc.
    Pár nap után biztosan többet tudok majd írni róla, a leginkább feltűnő számomra a csendessége, 130 nál is csak a gördülési zaj hallatszik, fölötte jön a szélzaj, de a motort alig hallani - csak gyorsításkor. A csendessége miatt nagyon hamar szaladtam 80 köré hatvanas táblánál, erre oda kell figyelnem, főleg az elején.
    Az ülés kényelmes, nem mondom, hogy nem ültem már jobban, de ez is javul még, ha teljesen magamra állítom. A kormány nagyon közvetlen, jó az egyenesfutás. Nagyon gyorsan reagál a mozdulatokra, ezt is szoknom kell.
    Összességében nagyon szép állapotban van, igyekszem meg is őrizni így. Hétvégén sikamika, bőrápolás, próba a környéken a családdal és nélkülük :D
    Utána remélem többet is tudok mondani róla. Ja, és persze pár képet is lövök róla!
    Érdekesség: A pályás etapot (lásd fentebb) 8,6 átlaggal sikerült letudni, ez kellemes meglepetés.

    [ Szerkesztve ]

  • Acheron

    őstag

    válasz Petester #2945 üzenetére

    Köszönöm! :)
    Erre van egy ezoterikus és egy racionális magyarázatom. :D
    Az előbbi szerint ez az autó folyton megtalált, mindig mutogatta magát a hirdetésekben, anélkül várta meg a több hetes töprengésem, hogy más elvitte volna - szerintem kiválasztott magának következő gazdájának. Nem hagyhattam cserben, meg kellett vennem :K
    A racionális érvek ennél földhözragadtabbak: a nosztalgiával és a Volvo üléssel szemben az győzött, hogy sokkal kevesebbet futott, de főképpen, ellenőrizhető előélete van, valós adatokkal. Nagyon kevés ilyennel találkoztam a keresés során (nem is emlékszem, hogy láttam volna ennyire rendben lévőt) Emellett a tulajdonossal folytatott beszélgetések során meggyőződésemmé vált, hogy ennek az autónak nem tulaja, hanem gazdája van. Ez nekem szintén nagyon sokat nyomott a latban.
    És egy nagyon jó autó :K

  • Acheron

    őstag

    válasz Qru #2962 üzenetére

    Megnéztem a gépkönyvet, az enyémben még biztosan nincs ilyen (EDS) :N Még nem hiányoltam, lehet eljön az ideje.
    (#2947) stickermajom, (#2948) outsiders: Köszönöm mindenkinek a gratulációt - kissé érdemtelennek is érzem magam, lévén nem Subaru fanként lettem tulajdonosa ennek a csodának - talán csak jókor voltam jó helyen. Néhány hete kezdtem ismerkedni a gyártóval, a típussal, a topic közösséggel (még ha sokan ismerősek is voltak más témákból). Remélem, érdemes gazdája tudok lenni ennek az autónak - és még jó darabig vigyázunk egymásra.
    (#2949) Qru: Mindenképp sort kerítünk rá, nem szeretek semmiben adós maradni (no meg büszke is vagyok a gépre, ma mindenkinek végigmutogattam a képét, ha akarta, ha nem) :D Köszönöm a TIR -be kerülést! :R
    (#2951) CB: Megértelek, én is sokszor megnéztem, a döbbenet tényleg az volt, hogy mindig visszanézett, akárhogy töltöttem fel a keresőt, mindig benne volt a szórásban. Szóval alakul valami egy ideje. :)
    (#2958) Parci: Ejj, pedig nagyon szilárdnak tűnik az elhatározásod. És városi környezetben, valljuk meg, erősen indokolt is. De tudom, az érzelmek nem kérdeznek. :N
    "az enyém inkább egy nyers állat " - de milyen hátborzongatóan imádni való állat - nagyon egyben van az az autó, valaki nagyon jól fog vele járni, ha egyszer búcsút veszel tőle. :K

    "Rövid" összefoglaló a mai élményekről:
    Ma megvolt az első közös út a napi rutin szerint - nos, nem akarok érzelgős lenni, de ez simogatta a lelkem. Reggel elvittem a gyerkőcöt suliba, kis kerülővel a dugó nagy részét megkerülve, de azért jutott abból is gazdagon. Ééés, végre ismét automata, nem kell kapcsolgatni fel - le, ahogy a forgalom megindul - megáll. Kánaán! Felfedezés: jé, belátok az előttem menő középkonzoljára + (majdnem)átlátok fölötte. És mindeközben egy puha fotelben ücsörgök. Wow, ez jó. Gyerkőc roppant elégedetten terpeszkedik hátul - hatalmas a hely az Aurishoz képest. (kb két hónapja, amikor még gondolatban sem volt meg ez az autó, közölte, hogy az egyik kedvenc márkája a Subaru. És nincsenek égi jelek?) Megjegyzi, hogy a bőr csúszik - ez igaz. Nem tudom, mivel volt kezelve, aggódva hallgattam, amikor - az egyébként roppant igényes és gondos - tulajdonos valamilyen spray -t emlegetett korábban. Holnap Autoglym tisztító + ápoló kombót kap, remélem ez helyreteszi a csúszósságot.
    Befelé a munkába kényelmes tempóval gurultam - hihetetlenül könnyen mozgatja a motor az 1600 kilós testet - lámpás induláskor egy félreértett gázadás, és már ki is lő, otthagyva a sort.
    Első nap a munkahelyen: 1, 2 (sajnos csak a teher parkoló szélén találtam helyet)
    Nehéz volt kivárni a délutánt, hogy hazavezethessek. Rég volt, a parkolóban elégedetten mosolyogtam a nagyvas látványán :B
    Nagy sprinteket még nem csináltam, néhány kisebb előzés megvolt. Miután már teljesen visszaszoktam a kis motorra, nehezen megfogalmazható az a könnyedség, ahogyan 100 -as tempónál előzni lehet vele, mindenféle teligáz nélkül.
    Még tegnap készült a kép, pályán, 130 tempomatnál ennyit forog - mindezt csak gördülési zaj mellett.
    Tudom, az első napok sohasem objektívek, de eddig nagyon pozitívak a benyomásaim.
    Még néhány kép:
    A motortér poros, de száraz. Burkolva így néz ki - olajat csak a bal oldali alkatrészen láttam, amiről szégyenszemre nem tudom mi, de azt hiszem, hamarosan megtudom :B Burkolat nélkül pedig ilyen - ez élőben sokkal látványosabb - ott jobban látszik, hogy a hengerek milyen mélyen vannak.
    A beltérről is csináltam pár képet, az utasülés gyakorlatilag hibátlan. A vezető ülés már használtabb, de remélem ezt az állapotot már meg tudom őrizni.
    Parci is megállapította, és én is erre jutottam, a bőr nincs megrepedezve, de meggyűrődött, és némi koszmó is beült a redőkbe. Kíváncsi vagyok, a bőrtisztító mennyit segít majd rajta.
    Mindenesetre a beltér is szép, egy ismerősöm is megnézte ma az autót, és behajolva felhorkant: "Ennek még új szaga van!" Azt nem tudom új -e (még sohasem volt bőrös új autóm), de bőrszagnak bőrszag :)
    Elnézést, ha hosszú lett, de most még nagyon intenzívek a benyomások.
    Parci, igazad volt, ez egy jó autó, és sanszos, hogy erősen meg fogom kedvelni :K

    [ Szerkesztve ]

  • Acheron

    őstag

    válasz outsiders #2964 üzenetére

    A sebességérzet (mármint hogy nem érezni) az egyik dolog, amit leginkább kedvelek a nagy méretű autókban - persze kell hozzá a motor is.
    (#2965) CB: Én nem szoktam mosni a motorteret, jobban tartok az elektronika zárlatától, mint a portól. A motorburkoló elemet le fogom mosni, illetve áttörölgetem az elérhető részeket, de a vizet inkább kihagyom a motortérből. A por bizonyos (vevői) szempontból jó is lehet - egy olajfolyás helyén csúnyán és nehezen levakarhatóan gyűlik össze - itt hála az égnek nyoma sincs ilyesminek.
    (#2966) Parci: Hát, a szurkoláson túl vagyunk, akkor most pre-fan állapotban vagyok? :D

    Egy negatívum jött eddig elő (inkább fura, mintsem probléma): a műszerfal felől "ketyegő" hang hallatszik, leginkább ahhoz tudom hasonlítani, mikor egy asztali óra jár egy csendes szobában - épp csak össze vissza. Csak nagyon alacsony sebességnél, vagy álló helyzetben hallani - még nem tudom, mi lehet, de ha megy szervizbe, megnézetem - kicsit zavaró, amikor észreveszem.

    [ Szerkesztve ]

  • Acheron

    őstag

    válasz CB #2969 üzenetére

    Én is szeretem a tisztaságot, ahogy írtam is, a motortakaró elemet és az elérhető dolgokat meg is fogom, törölgetni. De mosásig nem mennék, a fent leírtak miatt.
    Parci szúrta ki, hogy a motorház szigetelést valami nyestféle megkezdte (majd lefényképezem, ha a tisztításhoz értem délután) Szerencsére mifelénk nincs ilyesmi (eddig nem láttam), így a folytatás elmarad.
    Délután kicserélem a kerekeket a nyárira - időszerű, és a gördülési zaj is kisebb lesz.
    (#2971) Qru: Tudtam én, hogy megtudom, mi az, köszönöm az infót! :)
    Megnyugtató, hogy az enyémben rendben volt cserélve a fékfolyadék (legutóbb pont 120e km -nél).
    A képet majd meglátom, csinálok róla jobbakat, csak itt az udvaron csúnya a háttér (a szomszéd házat két éve szigetelik - de nem tudom, befejezik -e valaha :F ) Kiviszem valami szebb helyre, megérdemli :)
    Az SI -Drive még nem nagyon volt tekergetve - egyelőre ízlelgetem az autót, a finom falatokat későbbre hagyom :B
    A bőrápolásra megvan a technika, a Volvo fél- az Avensis full bőr volt. Ez az Autoglym cucc nagyon jó, szépen tisztít és igen finom lesz tőle a bőr, no meg komoly bőrszagot is ad. Évente három - négy alkalom elég, és nagyon hosszú ideig szép marad a bőr. A nyúlással, hullámosodással nem fogok tudni mit kezdeni, az a bőr anyagától függ - no meg én is megütöm a mázsát :B
    A hanggal kapcsolatban én is a szellőzésre gyanakszom, ma lesz időm kapcsolgatni kicsit, hogy megpróbáljam megkeresni az okát.
    (#2972) Parci: Kb kélt hónapja néztem egy 2012 -es C Mercit, ugyanilyen vajbőrrel. Konkrétan ki volt keményedve a bőr - nem sok kezelést kaphatott szegény. Pedig a bőrnek halála, ha elhanyagolják.
    (#2974) Parci: Nem nagyon akarod elengedni :D Anno sok típust néztem én is a Litván piacon, de ugyanez volt a gondom, ismeretlen előélet, és túl messze van megszemlézni - nagy rizikó. De ez természetesen szubjektív.
    (#2977) Qru: Hmm, ekkora difi lenne a hirdetett és valós érték között? Az enyémért mennyi lehetett volna a reális, ha 4,5 -ben volt hirdetve? (Félreértés ne essék, én nem sajnálom, amit kiadtam érte, sőt, teljesen elégedett vagyok :K )

  • Acheron

    őstag

    Délután megvolt a bőrápolás - eltartott egy ideig. Az ülésektől a tiszta látszat ellenére dekec fekete lett a mosóvíz (a bőrtisztítót nedves ronggyal kell letörölni a bőrről), ülésenként kellett cserélni. És első ránézésre alig látszik az eredmény :O Azért közelebbről már igen. (előtte - utána kép). Az nem is nagyon jön át, de a fényes, csúszós felület sokkal mattabb és kevésbé csúszós lett (a párom megjegyezte, hogy még mindig fényes - no de 8 éves bőrön egy kezelés csodát nem művel, az idő kerekét pláne nem forgatja vissza.) Kis pihi kell még neki (48 óra kell, mire teljesen kifejti a hatását, persze azért használni lehet közben) Mindenesetre most kellemes bőrillat honol az autóban.
    A kerékcsere viszont elmaradt, mint kiderült, a gumik már cserések lesznek. Éppen még fel lehetett volna tenni egy kis időre, talán egy nyárra, de mivel az egyik gumi cserélve lett és vaci új, inkább veszek mellé három másik újat, és azokkal rakom fel. Ennyi a különbség profilmélységben, a DOT pedig 2012 -es a régiken. Egyébként jó gumik, Pirelli Cinturato p7 -ek.
    (#2986) Qru: Ennyit rágott meg a kis bestia - de bízom benne, hogy ide nem utazik el Budapestről, hogy tovább rághassa :N
    (#2987) mmcc02: Köszönöm az infót! Akkor nem is érdemes takarítani?

    [ Szerkesztve ]

  • Acheron

    őstag

    válasz Parci #2991 üzenetére

    Uh, ez jól hangzik! Én is kacérkodtam már a gondolattal, hogy elmegyek egy több órás tréningre, ahol megtanítanak kezelni az éles helyzeteket, de általában lebeszélem magam azzal, hogy az elmélet és pár óra gyakorlat még nem ad rutint ott, ahol nagyon gyorsan történnek a dolgok (igaz, a teljes tudatlanság pedig végkép nem segít), Így inkább élménynapként tekintek ezekre a tréningekre.
    Ti mennyire látjátok hasznosnak ezeket, mi az, ami már tényleg ad használható tudást is?
    (#2992) mmcc02: Nagyon szép :K A munkahelyemen van egy XV, néhány hete tűnt fel, az is egy adalék volt ahhoz, hogy a Subarukat is elkezdtem nézegetni a Hahun. :B
    Holnap megnézem az enyém közelebbről, én mosni biztosan nem fogom, esetleg egy száraz vagy enyhén tisztítószeres ronggyal megtörlöm.
    (#2971) Qru: Megpróbáltam beazonosítani a kattogó hang forrását. Egyértelműen a szellőztető rendszer a hunyó, kikapcsolt motornál is jön a zaj. Az lényegtelen, hogy a ventillátorok milyen fokozaton mennek, de ha a lábtér felé is kapcsolok szellőzést, akkor elkezdődik a ketyegés. Én is az állító motorra gyanakszom, talán a végállás kapcsolóval lehet gond. Ehhez viszont lehetetlennek tűnik hozzáférni a műszerfal bontása nélkül, így a szervizre fogom bízni a megkeresést és megszüntetést - addig elviselem.

  • Acheron

    őstag

    OK, megfontolom. A párom már rég ajánlgatja, szeretne meglepni egy ilyennel, de igazság szerint az Aurissal nem sok értelmét láttam. Most már izgisebb :B
    Az ellenkormányzásról egy emlékezetes élményem van, amikor a Vectrámmal havas jeges úton kanyarban megcsúsztam, és ellenkormánnyal szépen vettem az ívet - egész addig, míg a kerék újra aszfaltot nem fogott. Úgy kivágott az útról, hogy pislogni sem volt időm, két fa között beugrattam egy kerítésbe. Megúsztam, az autónak sem lett nagy baja, csak kitört egy féltengely. A néni akinek a kerítésén bementem, nyugtatott, hogy "Nem baj fiam, jött már itt be kamion is" :Y
    De végül is ennek a balesetnek köszönhettem, hogy összejöttem a feleségemmel, így a fene sem bánja, jó sztoriként emlékszünk rá. De vezetéstechnikailag elkerülhető lett volna.
    Tanulság: ha jól tudsz vezetni, megúszhatod a házasságot :DDD (én örülök, hogy bamba voltam :B )

    [ Szerkesztve ]

  • Acheron

    őstag

    Jó olvasni is ezeket az élményeket, megélni még jobb lehetett. Sajnos a hétköznapi életben talán csak havon / jégen lehet ezeket olyan sebességnél gyakorolni, ami még nem veszélyes az emberre és a technikára. Igaz, mifelénk jó ehhez a környék, ismerős szerint kb két - három hete még 30 cm hó volt fent a Bükkben. Azért most úgy érzem, egy ilyen tréninget kérek valamelyik családi alkalomra :B
    (#3003) Parci: Jól sikerült autó az új Mondeo. Csendes kényelmes, emellett nagyon modern a beltér. Persze nem játszós autó, ahogy említettem a múltkor, nagyon elsőkerekes, nagyobb gázadáskor jó nagyokat csavar a kormányon. Sokáig instabilnak éreztem,mert egy közeli körforgóban meg - meg csúszott alattam, de ebben inkább a gumi lehet a hunyó, nem az autó (Kumho Wintercraft WP71) A nyári papucsok remélem jobbak lesznek. Azért az Outback mosolygósabb autó, és bár erősen látszik a modellévek közötti különbség (főleg belül), azért sok szégyenkeznivaló nincs :N
    Ha már gumik, ma felni takarítás és mustra volt porondon, lesz is még vele dolgom.

    [ Szerkesztve ]

  • Acheron

    őstag

    No, megvolt az első telitalpas előzés (beszorultam egy kocsisorba, az előttem lévő négy autó békésen vonatkozott egymás nyakán, előző egyik sem akart)
    Uhh... Kb mint amikor a Millenium Falconon megjavult a térhajtómű. Csak sokkal jobb volt a hangja ;]
    Kíváncsi vagyok, kint hogyan szólhat, bent sokat tompít a szigetelés, de így is hátborzongató.

  • Acheron

    őstag

    válasz Qru #3043 üzenetére

    Igen, én is olvastam erről. Biztos van benne valami, mert amikor csak kezdtem nyomni a gázt (SI-Drive "I" -ben), akkor simán gyorsult, de padlónál ugyanaz történt, mint amikor Parci a lovak közé csapott S# -ban: kettőt visszakapcsolt, megjött a fordulat, ugrott a kép. Azután már lassítani kellett.
    No igen, a tesztkörrel adós maradtam (Parcinak is :B )
    Jelentkezem, ha Budapesten járok - addig gyűjtöm a tapasztalatot.
    Szerdán megjönnek a nyári gumik (a Pirellinél maradtam, ha már van belőle egy új), a hét második felében fel is tetetem.
    (#3044) Parci: Én még hiányoltam, amikor láttam, hogy a tiédben van hozzá külön gomb :D
    (#3047) Qru: Gumis ismerősöm is azt mondta, ne bonyolítsam túl, remek lesz rá.

    [ Szerkesztve ]

  • Acheron

    őstag

    válasz Qru #3047 üzenetére

    Ejj, megjöttek a gumik, de több évesek voltak, az ismerősöm vissza is küldte azon melegében őket... Úgy tűnik, még várni kell a nyári papucsokra :O

    (#3050) Parci: +1
    Az Outbacknek pont az a szexepilje, hogy magasan van az alja, de úgy kanyarodik, mint ha nem lenne :)

  • Acheron

    őstag

    válasz Qru #3068 üzenetére

    Hétfőre elvileg itt lesznek, azok sem zsír újak, de legalább tavalyiak. (a meglévő 18 februári) Már alig várom, hogy a nyárik legyenek fent, tegnap már szinte nyári meleg volt itt nálunk.
    Csak érdekesség, megvolt az első teli tankos mérés. 100km hátralevő útnál kezdett sopánkodni őkelme, hogy szomjas, de a tankolásnál maradt még benne kb 9 liter (ekkor még kb 60 km -t saccolt). Végül 9,67 lett az átlag, szerintem ez nem rossz, ha beleveszem, hogy benne volt a hazaút pályán, naponta ~20 - 30 perc dugó, + ismét pálya és forgalmas főút.
    Jobb lehetne, de üzemszerű használatban inkább 11 lesz a vége, szerintem (ami még mindig jó egy ekkora motortól, szintén szerintem :) )
    Amit hiányolom a fedcomp -ból, hogy a használat idejét nem méri, így átlagsebességet sem tudok számolni (régebben vezettem ezt is)

    [ Szerkesztve ]

  • Acheron

    őstag

    Kicsit megdöbbenve olvasom ezt a szívó motorokról, nekem annyi volt meg, hogy a turbós 2.5 és a dízel lehet problémás. (a hengerfejesedéssel ki lehet kergetni a világból, nálam az előzőt ez tette gtk -ra). Az EZ30 - 36 motorokkal kapcsolatban még nem olvastam ilyesmit, remélem, nem azért, mert még nem lapoztam odáig a könyvben.

  • Acheron

    őstag

    válasz Qru #3101 üzenetére

    Mindig tanul az ember :R
    Ha csak a használatból eredő hatások a felelősek, az ellen még lehet védekezni.
    A legtöbb autógyártót utolérte a takarékossági fejlesztésekből adódó minőségromlás, nem véletlen, hogy manapság alig lehet erős és egyben megbízható benzinmotort találni a piacon 2010 utánról.
    Amennyire utána tudtam nézni, már az EZ motorok is open deck kialakításúak, de a hengerek egy öntöttvas hüvellyel vannak erősítve - azért én bízom bennük (nagyon nem tehetek mást :D )

  • Acheron

    őstag

    válasz Petester #3112 üzenetére

    Megnézném ezeket a felniket, miután mentem velük egy kört a városban :( Jó magyar utak...
    A design akár még szép is lehet, de ezt a porig ültetést meghagyom egy másik Japán típusnak - a minap is láttam egyet a használhatatlanságig leültetve, csak azt sajnálom, hogy nem fotóztam le, okulásképpen.

  • Acheron

    őstag

    válasz Parci #3116 üzenetére

    Egy régebbi TC cikk Vályi István tollából (ami ugyan Volvoról íródott) tesz említést a tudathasadásos vásárlókról, szerinte, idézem: " Ezek normális esetben előzékenyen belesimulnak a forgalomba, és a légynek sem ártanak, de ha beüt a roham, és letapossák a gázpedált, akkor egy szempillantás alatt törnek úgy előre, mint a megvadult bika, amelyet tököncsapott a villanypásztor."
    Nos, a Volvo valóban hajlamossá tett erre, most ugyanezt érzem, bár még nem ütött be a roham, és valószínűleg egy darabig nem is fog. Egyszerűen nyugtat a tudat, hogy bőven van tartalék.
    Az ültetésről, szerintem ez a fajta moddolás pont a lényegét veszi el az Outback -nek, nekem borzasztóan tetszik benne, hogy éles kanyarban sem dől be, pedig valószínűtlenül magasról nézem az utat (az S-Max ilyenkor már majd a földet túrta az orrával)
    A nagy fehéret óvom, védem :K Ma megjöttek a Pirellik, a héten remélem fel is kerülnek. A lámpákat is felpolíroztatom (kicsit ködös a tekintete), most kaptam egy közeli címet, úgyhogy ez is sínen van.

  • Acheron

    őstag

    válasz Parci #3124 üzenetére

    Jöhet :D Szerintem nem a földet túrná :)
    (#3122) Qru: Ha már olaj, melyiket szeretik a legjobban ezek a boxer motorok? 5W30 a leginkább ajánlott, de van gyárilag ajánlott márka is? Papír szerint (a Dunában szóban is megerősítették) 120 -nál volt cserélve benne az olaj, tehát elvileg nem sürgős, de ha a biztonság kedvéért felezném a 15 ezres periódust, akkor hamarosan időszerű lesz.
    (#3133) Jorus: Pláne, ha valaki nem ismeri a típust, csak egy méretes kombit lát :D A kisebb motoros verziótól talán csak a dupla kipufogó alapján lehet megkülönböztetni, de ez manapság, a sok kamu dupla kipufogó korában már fel sem tűnik. Tud meglepetést okozni. :)
    (#3141) Parci: Én most még élvezem, hogy "I" -ben is nagyobbakat harap az útból, mint az Auris full gázon :B
    Azért hétvégén átkapcsoltam az SI-Drive -ot: Édesanyám kérdezte, hogy jól megy -e. Megmutattam neki ;] Nem örült, de nyugtázta, hogy jól. :)

  • Acheron

    őstag

    válasz Jorus #3148 üzenetére

    Háát, fehérnek fehér :D



    Tisztán különösen szép lehet ez a gyöngyház szín:

    De kell egy alapos mosás, ez a homokos szmötyi eső teljesen összedzsuvázta.
    A képeken még alig látszik, reggelre viszont ritka ronda vörös homokos sár esett errefelé :W

    Így holnap kocsimosás a program.

  • Acheron

    őstag

    válasz Qru #3151 üzenetére

    Köszönöm!
    Néztem én is a Manual -t, annyi jött le, hogy 5W30 a leginkább javasolt.
    Az előző tulaj is külön vette az olajat, este megpróbálom kisilabizálni a számlákról, mi került bele. A szervizzel csere előtt tisztázom, mit használnának alapból, ha kell, viszem én is a matériát.
    Én eddig csak 95 -öst töltöttem bele, alkalomadtán kipróbálom, mit szól a 98 -ashoz, de azért ezt előtte csekkolom a gépkönyvben.
    Tegnap lemostam a kicsivel együtt, végre ismét tiszta. Így mosás közben kiderült, van néhány kisebb harci sérülése (kavicsfelverődések a festésen, szélvédőn) de semmi komoly.
    (#3188) Jorus: Igazi földmunkagép :D

    [ Szerkesztve ]

  • Acheron

    őstag

    válasz Qru #3191 üzenetére

    A kapott számlákból az derül ki, hogy végig 5W30 ment bele (Motul 8100 Eco-Clean), kivéve az utolsó alkalommal tavaly decemberben, akkor 5W40 lett beletöltve (Motul 8100 X-Clean), ezek szerint most is ez van benne. A kezelési a 2,5 és 3.6 motorokhoz ennyit ír: (1,2).
    Gyilkolni nem fogom, hogy megégjen benne az olaj, így az 5W30 is rendben kell legyen. Az esetleges olajfogyasztásra kíváncsi leszek, figyelem majd a nívót.
    Az üzemanyagról azt írja a tudás, hogy "95 -ös vagy ennél magasabb oktánszámú benzin alkalmazása javasolt." Ez alapján ismernie kell a 98 -ast is. Próba jelleggel megnézem - ha már lesznek adataim a 95 -ösről. Addig nincs sok értelme, nem tudnám mivel összehasonlítani.
    (#3190) Parci: Csak nem találtál lehetséges utódot?
    "épeszű ember nem is csinál ilyet szvsz" Szégyen ide vagy oda, ifjonc koromban én bizony kipróbáltam vagy kétszer, de sehogy sem tudtam cigivel a kézben vezetni, a számban sem tarthattam, mert csípett a füst. Ilyen formán végül is nem dohányoztam az autóban. Azóta persze ez múlt idő, lassan 12 éve letettem a bagót
    (mostanra jött össze az árából egy Outback -re való :D )

    [ Szerkesztve ]

  • Acheron

    őstag

    válasz Parci #3197 üzenetére

    2.5i?
    A lelakott beltérrel egy kiadós takarítás is csodát tud tenni, de ha a technikát is hanyagolta, az sokba fájhat utólag. :F
    (#3198) Qru: Szép :D Ha valami zörgött odabent, itt a ragyogó alkalom megszüntetni. A macska nagyon jó :K
    Mikor kapod vissza?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák