-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacerta
aktív tag
válasz MasterMark #14296 üzenetére
+1 a T/B 7/8000-re.
Vagy szerelési ragasztó. -
MasterMark
titán
Köszi mindenkinek.
A technika még mindig kérdés, mert leesve nincs, csak mosáskor elengedi az L alja, meg ilyesmi. Nem tudom hogy kéne megcsinálni.
Switch Tax
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #14302 üzenetére
Havert kérdeztem ő a 316i feliratot szedett le. Azt mondja damillal megvágta a gyári ragasztást és úgy szedte le.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
HÁZIGAZDA
na, urak, már itthon. hazajött a kocsi simán, persze nem sok mászás volt benne. most működik... néha jóval később vált, mint ahogy szerintem kéne: nyomom a gázt, semmi, lassul, aztán hirtelen meglódul/felpörög. ugyanez volt legutóbb is, akkor a váltóban az olajban úszó elektronika pucolása "megoldotta". a kérdésem az, hogy ilyen anomáliákat okozhat a kopott tárcsa miatti "félrevezérlés" is, ugye?
(el kéne döntenem, hogy mi a következő lépés, gondolom az, hogy szedjék szét az egész váltót, csak kérek egy topikos megerősítést, mielőtt odateszem a nyakam az anyagi bárd alá )
lehetett-e vajon a "nem bír felmenni a szerpentinen csak egyesben és a végén szaga van" valami motorgyengeség és/vagy az égett szag nem kuplung, hanem a hosszabb 4-5 ezer rpm-es szakaszok miatt valami motorból jövő illat?
hülye kérdések, biztos, de nem értek hozzá.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Petester
senior tag
válasz MasterMark #14304 üzenetére
Tesa szalaggal az L betűt körbe húzod alul, felül, bal oldalt és megvan a fix helye.
Ha kétoldalas ragasztót használsz, akkor a megtisztított felületet megnedvesíted és úgy ragasztod fel a betűt. A víz úgy is kimegy a ragasztó alól, nedvesen meg van lehetőséged korrigálni, ha esetleg nem jó pozícióba került elsőre.(ó\_!_/ó)
-
AddyKing
tag
Sziasztok!
Milyen márkájú tisztítószereket ajánlanátok belső ápolásra? Az autó egy 99-es Subaru Impreza Sedan.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz AddyKing #14309 üzenetére
Műanyag és gumi ápolásra én ezt használom: AutoGlym Vinyl&Rubber Care.
Neten is rendelhető vagy pl a Homasitában is szokott lenni polcon.Ha fényes felületet szeretnél akkor kend gazdagon és hagyd megszáradni (beszívja a műanyag). Ha matt felület a cél, akkor meg keveset tegyél a szerből és gyorsan töröld is vissza a felesleget egy mikroszálas kendővel.
De nézz be az autóápolós topikba ott majd megmondják a tutit.
#nincsbennetarcsi
-
stickermajom
addikt
Sziasztok!
A CVT váltó a 2018-2019 környéki Outbackben is kehes még? Azt olvastam, hogy 2014-ben volt valami frissítése. Illetve a HCVT-ről különösebb gondot nem olvastam. Melyikre érdemes vadászni?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #14312 üzenetére
CVT-nek nagyon nem mentem utána de igen a 2014-től (MY15) gyártottaknál javítottak rajta. Nem csak softwere, hanem hardwere terén is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
MasterMark
titán
válasz stickermajom #14312 üzenetére
Nekem úgy rémlik sose volt kehes, csak olajat/szűrőt kell benne cserélni rendesen.
Switch Tax
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #14314 üzenetére
Szemeztem egy cvt-s XV-vel és Hárival beszéltem róla, azt mondta ha volt benne cserélve az olaj akkor tartósak ezek. Igaz ez egy konkrét '14-es volt (előtte szar lehúzógyűrűt használtak és emiatt hajlamosak enni az olajat, ezért régebbit nem vennék belőle)m így nem tudom csak arra a példányra értette vagy úgy globálisan...
#nincsbennetarcsi
-
stickermajom
addikt
válasz MasterMark #14314 üzenetére
& Qru
Köszi! Mondjuk amilyennek itt az autós kultúra tűnik, biztosan nem volt olaj cserélve bennük. 80-90k km közötti 5-6 éves példányokat nézegetek, szóval valószínűleg érdemes egy olajcserével kezdeni. FB25-ről csupa jót olvasok, de rengeteg EZ36D is elérhető. -
CB
senior tag
Ha a CVT váltó megkapja a szükséges karbantartást, és mondjuk havonta nem megy el vele a gazdája orosz offroad túrákra a haverjaival, akkor nem lesz vele gond.
Sima hétköznapi használat nem fogja tönkretenni.
A probléma az erősen igénybevett váltókkal, és a ritka olajcserével hozható össze. Lerakódik benne az olajsár, és az okozza a problémát.
Ekkor nem csak az alsó fedelet kell leszerelni, és megtisztítani az olajsártól, hanem a felette levő elektronikus szelepházat is, mert abban is lerakódik az olajsár.
Sajnos ez marad el sok esetben, és meghibásodik a váltó. De ez csak erős igénybevétel esetén kell.
Normál használat során nem. Ha valaki nagyon lelkiismeretes, akkor 45-50e km-enként cseréltesse le az olajat és akkor örökös a váltó.
Az Outback kezelési könyv ezt írja:
40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #14316 üzenetére
FB25 a legjobb Subaru motor ez vitán felüli. Kb álom autó nálam egy Forester ezzel a motorral. Arra kell figyelni, hogy ha nem 0W20/0W30 olajjal volt használva ha nem vmi vastag sz@rral, akkor eheti az olajat. A régebbi EJ25 motorok nagyon melegedősek, azokba az 5W40 vált be és ez megmaradt a Subarus körökben. De ez egy korszerű motor, amit kinyír a túl vastag olaj.
EZ36D meg igazi kuriózum és az sem problémás akár csak az EZ30. Érdemes a vezérműláncra figyelni (hidegen nem csörög-e) meg esetleg a láncfeszítőre ránézni
Ez is hajlamos melegedni arra érdemes figyelni, hogy a hűtőfolyadék minőségre és mennyiségre is rendeben legyen mindig. Ha maximalista vagy akkor esetleg egy átmosás nem árt, 100k km-nél úgyis cserés a hűtővíz.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
McAdam6
tag
Mennyire vennétek újonnan CrossTrek-et ? Gondolok itt az alkatrész/karbantartás árakra, mert azért nem egy tucatautó, viszont tetszik, felszereltségben pont jó lenne.
-
AddyKing
tag
Sziasztok!
Bubukámhoz keresnék méretpontos gumiszőnyegeket.
Több honlapot is átnyálaztam, de egyik sem győzött meg igazán. Tudtok megbízható beszerzési forrást ajánlani? 25 éves a járgány, szóval ritka hozzá minden, mint a fehér holló. -
Omli85
őstag
válasz MasterMark #14298 üzenetére
Maszkolószallaggal körberagasztod alul felül oldalt majd a betűk pozícióját jelölöd a szalagon alul felül utána levesz tisztít ugyanoda pozícionál és visszarak. Mi így szoktuk a sok betűs macerás, Ha egyszerűbb akkor izmosabb ragasztó a szövegre majd betű alávág és egyben lehúz majd ugyanúgy vissza. Vagy rendelsz aliról újat amit simán fel tudsz tenni egyben rajta van a segédmatrica.
Én fényezés után nem is raktam vissza jóvanazúgy .[ Szerkesztve ]
ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
-
HÁZIGAZDA
rég írtam... szóval keressük a hiba okát.
most egy nagyon szimpatikus automata váltós embernél van a kocsi, nyírő küldött oda. elmondva a tüneteket ő szkeptikus volt, hogy ez váltógond lenne, de abban maradtunk, hogy csinálja végig a fél napon nyúzási rituálét, amit szokott, megmér mindent is. most hívott, hogy kész, és szerinte a váltónak semmi baja, mindent akkor és úgy csinál, ahogy a vezérlése szerint kell neki.
viszont a motor 1800 és 3000 között nem ad le elég erőt, ha szándékosan ebben a tartományban tartotta és úgy próbált gyorsítani, netán emelkedőn menni, az nem ment, és ezért futottam bele én is abba, hogy a szerpentinen felfelé nem tudtam egyesből felváltani, mert amint megkapta a kettest, szépen beleesett a tartományba. és az is normális, hogy a váltó magától nem feltétlen vált vissza egyesbe ilyenkor, csak lassul a kocsi, mert alapból mennie kéne és ahhoz van programozva.
nyírőt hívtam, éreztem, hogy kicsit szkeptikus és mondta, hogy megbeszéli majd ő is vele. itt tartunk. izgalmas, bár nem bánnám, ha más írná ezt a beszámolót a kocsijáról és úgy izgulnék a fejleményeken outsiderként
(a váltós szerint lehet akár ledugult katalizátor vagy valami ilyesmi, de ezt már csak ötletként mondta, hozzátéve, hogy ő abszolút nem motoros szaki)
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
HÁZIGAZDA
lehet azért a motorra is költeni bőven...
illetve azért csak kiderült a múltkori váltóvezérlés kiszerelésről és tisztításról, hogy valószínűleg fölösleges volt. a váltós ember egyébként picit forgatta a szemét, azt mondta, hogy egyrészt nem szereti, ha megbontják azt, másrészt, ha az tényleg koszos és erre szükség van, akkor az a kosz a váltóból származik, hiszen az egy zárt rendszer és valami miatt létrejött, és az a megoldandó, ez meg pótcselekvés. de reménykedjünk benne, hogy csak a régi olaj miatt volt ott a téma.
meg én full laikus is vagyok
[ Szerkesztve ]
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Omli85
őstag
Ahogy óhajtod
Nagy családi kirándulásra indultunk az ország másik felébe korai indulás tervezve előre összepakol stb. Reggeli gyerekek beépitve az autóba (2.5 éves a nagyobb a picur 7 hónapos) csomagtartó "puposra" pakolva. Elindulunk tankolás go pálya tempomat 140 forgalom fasza időjárás is az volt (12-i hevege volz ez).
Haladunk gond nelkül egyszercsak Érd előtt valahol hirtelen bolint egyet a verda tempomat off műszerfal karácsonyfa de aotor jar autó megy sport módban ragadva villog semmi mod álaszhó nem működik, elektromoskézifék hiba stb... pont jött egy pihenő gyors ki is álltam a pitbe xD.Megallunk kezifeket ugye nem engedi mert hogy szerinte nem jo, kirakom P-be halgatom jar rendesen minden mocitető felnyit sehol nem folyik semmi viz is oké olajszinteket ellenőriztem indulás előtt. Leállítom ujrainditom ugyanugy karacsonyfa, meg szerencse hogy van a kocsiban mindig egy BT-s OBD olvasó (THINKDIAG) rá eresztem az autóra mindent is dob hibára motorvezerléstől kezdve ami letezik kb az autóra. Asszony kerdezi mi a helyzet mondom neki most vagy egyszerre romlott el minden es kuka az autó aminek kurva kicsi az eselye vagy szarakodik az akksi mert akkor szokott ilyen karacsonyfát produkálni egy modern autó... Kitöröltem a hibákat mondom elindulunk ha valamit visszadob akkor irany haza valahogy ha nem akkor megyünk tovább.
Szerencsére a kaland kb ennyi volt gond nelkül elmentünk Regécre meg vissza hazafelé egy Eger kornyéki kitérővel hegyi kacskaringós elmenyautózással olyan cirka 1200 km lett a hetvége vége semmi hiba nem jött vissza azóta még ment bele vagy 300 de hibajelenség semmi generatorra raneztünk villamosságis cimbivel semmi baja.
Most jön egy új rocket bele amúgy is csere érett volt az akksi de azert baszodjon meg hogy igy jelezte .[ Szerkesztve ]
ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Motorolaj és szűrő topik
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Vodafone mobilszolgáltatások
- 3 évre zárnák börtönbe a legnagyobb kriptotőzsde korábbi vezetőjét
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Filmvilág
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen autót vegyek?
- Windows 10
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Euforia kétszemélyes kanapé
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W