-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BLUE TORNADO #14924 üzenetére
Huh azt így fejből passzolom... Valószínűleg igen de ha más nem lehúzod a csatlakozóját akkor tuti nem nyílik.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Downsampling #14922 üzenetére
A FL belseje az nekem is nagyon bejön, abban már a Levorg féle belső van. Az 1,6-os nagyon gyenge, azt ne sajnáld.
#nincsbennetarcsi
-
Downsampling
senior tag
Hmm, és ugye a Volvo alapból több mint 1800 kg. Nyáron úgy mentem vele két oda-visszát Budapest és Skócia között, hogy fullra volt pakolva a csomagtartó lehajtott ülésekkel, mindig bőven 2 tonna felett lehettem... Szóval le a kalappal előttük (igaz a két turbó miatt -- egy kicsi és egy nagy - néha azért parázok, nyáron emiatt állt az autó majd' egy hónapig, mert elment belőle az erő, minden diagnosztika a kis turbóra mutatott leginkább, aztán szerencsére mégsem az volt. Ezért jött egy új motorvezérlő (mert ami behalt benne, azt kidobattam a szerelőmmel).
Az XV meg még nagyon új nekünk, még nekem is, pedig több Subarum volt. Egy piszok jól sikerült közepes SUV, ami inkább egy emelt kombi. Kár, hogy amikor vettük, nem volt faceliftes (ott már nincs ekkora káosz a két évtizeddel ezelőtti és a 10 évvel ezelőtti belsőépíteszet kavarása miatt), azóta akadt egy-kettő, igaz az 1.6-os benzinmotorral. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Downsampling #14920 üzenetére
0-60 az nálam 8.2 sec, nem világverő de itthonra elég ez is.
Nálam a gázpedál érzékenység csak a folytószelep pucolás után jött elő. Igaz még sztem soha nem volt pucolva (ehhez képest nem is volt annyira retkes).
A kormányzás is direkt mint nálad, jó vezetni összeségében. Sok céges német lom után öröm beülni és menni vele.#nincsbennetarcsi
-
Downsampling
senior tag
"Euro 6-on belül több lépcső van azért."
Ez így van. De hivatalosan az EU6 az EU6.
Vagy jön a még ezen belüli CO2 méregetés is (ami itt, Skóciában is van). De amíg nincs EU7 (sajnos mégiscsak lesz), addig az EU6 a legmagasabb besorolás.
Nálam a Volvo V70 D5 215 lóerős, 440 Nm-el (nyáron kapott egy új motorvezérlő szoftvert, így valszeg mégtöbb, mert ezt jól lehet érezni rajta). Az XV 150 lóerő, és nem egészen 200 Nm. 30-40 km/h-ig mégis az XV a nyerő, a Volvo még az automata váltóval is inkább meg-meg prögeti az első kerekeket, de nem gyorsul jó, aztán a tapadás után már meglódul. Elvileg a 0-60 mph 8 másodperc körül van, az XV-nél ugyanez 10,4. Ha lámpánál indulok el az XV-vel, mindig kell hagynom, hogy az előttem lévő már egy kicsit távolodjon, mert egyrészt piszok érzékeny a gázpedál, s onnantól kezdve, hogy lenyomom (akár csak félig), szinte ugrik az autó, de jó erősen. Egyszer bele kellett fékeznem, hogy ne koccoljam le a komótosan előttem induló skótot, de az még akkor volt, amikor hoztam haza a kereskedésből az autót.
Nekem volt már sok évvel ezelőtt is CVT-s autóm, szintén összkerékkel (Honda), azt is nagyon szerettem, de pl. tesztautóként a Nissan X-Trail 2.0 benzines egy katasztrófa volt CVT-vel. Nagyon örülök, hogy ez a Subaru ilyen.
Imádnám valszeg a Levorgban is, de biztos hogy ott lenne bennem egy kicsit az is, hogy "bezzeg a Volvo hagyományos automatája" annak minden előnyével és hátrányával.
Nálunk most nappal is mínuszok vannak, itt ismeretlen az utak tisztítása (inkább lezárják őket, még főutakat is - ezet mondjuk nem értem), de ezerszer biztosabban érzem magam az XV-ben, nem csak az AWD miatt, hanem mert minden mozdulatát azonnal érzem az autónak, a kormányon, a pedálokon, stb. A Volvo mindent elnyom. Ez utóbbbi az év nagy részében sokkal kényelmesebb, élvezetesebb a számomra, de ilynekor jól jön a Subaru tudománya. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Downsampling #14916 üzenetére
Euro 6-on belül több lépcső van azért.
Passat-al játszottuk el az Euro4 és Euro5 között semmi különbség nincs. De az amelyiket az szabvány életbelépése előtt gyártottak az a régi besorolást kapta. Nekem kellett volna bizonyítani, hogy tudja az EU5-öt is, így annyiban hagytam a dolgot.
Igen alacsony tempónál jól gyorsul z enyém is, az awd miatt még az enyémnél erősebb fronthajtásos autóakt is simán lenyomom. Főleg, hogy manuális. Fordulatot 4400-re belövöm álló helyzetben (ott van nyomatékcsúcson) aztán csak leugrasz a kuplungról és go. Havernak volt egy 1.8 turbós Golfja ami még meg is volt írva aztán mégsem bírt el velem.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Downsampling
senior tag
"Ha lehetne legozni akkor egy Levorgot kernek egy WRX-es technikaval."
Pontosan!
Amúgy a 2.0 motor az XV-ben is EU5-ként indult, aztán lett EU6 (a miénkben már ez van). 2016-tól a Levorgot is EU6 1.6T-vel kezdték gyártani. Itt ez a legmagasabb besorolás (és tudtommal még az EU-ban is), persze a hibrideket és elektromosokat kivéve.
Itt kint ez azért nagy kérdés, mert ez alapján szabják meg egyrészt a road tax-ot (ez az egyetlen adó van a kocsikra, amiben benne van az éves útdíj is), és nagyon nem mindegy (CO2 alapú). A másik, hogy míg az EU6-os dízellel is csak engedéllyel lehet bemenni az alacsony emissziós zónába (EU5 dízellel sehogy sem - itt jön be a Volvo V70 D5 egyik hátránya), EU4 benzinestől már mindenhova lehet menni. Amúgy ez is kicsit nonszensz itt kint (mind sok minden egyéb): a CO2 alapján az EU5 D5 motor és az EU6 F20 motor szinte grammra megegyezik, ezért mindkettő ugyanabba a road tax kategóriába tartozik.
Amúgy én csípem az XV CVT váltóját, piszkosul közvetlen és gyors, nincs slipje, szerintem 30-40 km/h-ig kegyetlen jól gyorsul (nyilván az összkerék miatt is). Utána már kicsit más tészta, de én kedvelem. Az már az én furaságom, hogy a Volvo hagyományos 6 fokozatú automata váltóját még inkább kedvelem, az igen nagy slipjével (pedig nyáron volt váltó átmosáson és olajcserén), de az 440 Nm elég brutál, hogy így is elforgassa a kerekeket egy padlógáznál... -
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #14912 üzenetére
A tiéden van gyárilag nem? Az enyémen sincs csak a WRX-ek kaptak gyárilag szép véget.
#nincsbennetarcsi
-
Acheron
őstag
válasz MasterMark #14912 üzenetére
Nincs, a gyári is pont ilyen, egy - egy lefelé konyuló cső, semmi cifrázás.
-
Acheron
őstag
válasz MasterMark #14857 üzenetére
A kipufugós szakit karácsony előtt már nem tudtam utolérni, az ünnepek alatt pedig elég sűrű volt a program, így nemrég bontottam ki a csomagot (egy hét alatt ideért egyébiránt)
Full service: A két dob tömítésekkel, gumi felfüggesztésekkel, csavarokkal együtt jött.
Ha a régi csavarokat ki tudom venni, és a középső dobtől jövő csonkok nincsenek nagyon korrodálva, így talán még magamnak is ki tudom cserélni, minden megvan hozzá, ami kell.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BLUE TORNADO #14908 üzenetére
Igen. Rozsdara az feigyelj. Ha nem volt torve a lengokarok akkor is hajlamosak a rohadasra.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Downsampling #14906 üzenetére
Levorg nekem is tetszik! Itthon sajnos azok is dragak (inkabb csak szarul keresunk). Nincs infom az 1.6T-rol nem sokiag futott gyartasban es csak itt az EU-ban arultak (tengerentulon nem). Azert eroben az se tepi fel a flasztert, nem annyira kihegyezett es a Levorg eleg nehez. 170 lora van egy 1600+ kg-os boded egy cvt-vel ami amugy is elkeni az erot. De kellemesen megy azert.
A 2.0i az a FL-el jott mert az 1.6T-vel nem tudtak tartani a szigorubb Euro normakat. Olcsobb is gyartani es hiaba a divatos downsized motor nem fogyott jol a kocsi.
Ha lehetne legozni akkor egy Levorgot kernek egy WRX-es technikaval.
#nincsbennetarcsi
-
Downsampling
senior tag
Én meg el kezdtem nézegetni a Levorgokat... Idekint alig van belőlük, cserébe keveset futottak, jól felszereltek (mint szinte minden autó, ezek is itt jóval olcsóbbak, mint Magyarországon), és bár Volvo V70 méreteivel nem ér fel, elég jól illene az XV mellé (megvettük). Ráadásul a Levorg 2016 utáni, aminek a belseje sem olyan felemás mint az XV mk1-nek. Egyedül az 1.6T motor aggaszt egy picit, erősen downsizeing... (igaz, láttam egyet 2.0 150 lovas motorral, az valami import lehet - de annak az ereje már az XV-ben sem annyira hűha...)
(Aztán lehet, hogy nézegetem tovább az Outback-eket és a Legacy-kat - mondjuk most még semmi sem késztet a V70 cseréjére)[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
-
Downsampling
senior tag
válasz stickermajom #14898 üzenetére
Szia!
Bocsi a kérdésért: a képen leghátul az melyik Subaru? csak nem egy Levorg? Kicsit torz a kép, eléggé lapít, így nehéz kitalálni (vagy én vagyok béna...)
Köszi -
Qru
MODERÁTOR
válasz BLUE TORNADO #14900 üzenetére
Itt egy jo osszefoglalo a tipusrol:
Az alkatresz eleg draga tud lenni (hatso felfuggesztes pl), bontottan van hozza eleg sokminden ha kasznielem kell mondjuk.
#nincsbennetarcsi
-
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok!
Szeretnék véleményeket és tapasztalatokat kérni Subaru Forester-ről. 2005 évjárat, 2.0 benzin, manuál. Mitsubishi Lancer IX 1.6 16V 2007' autóról váltanék család bővülés miatt, illetve gyerekkori szerelmem a Subi márka is.Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #14898 üzenetére
Annyit meger!
A feher olyan mint az enyem.
Kozben kitapasztaltam, hogy csak hidegben szol. A kenoanyag megdermed gondolom a hidegben. Ha bemelegszik akkor megint elhallgat es ha melegebb van kint akkor sincs hangja.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
stickermajom
addikt
Mindig van valami. Én felszívtam magam napközben, ebayen találtam bontott szenzort 130 dollárért, annyit megér egy próba. Rendelek hozzá egy VXD-t Aliról, meg egy horgászós radar reflektort és akkor kalibrálni is tudom.
Random Subaru találkozó a házunk előtt:
Szegény 3gen Impreza elég ramaty állapotban van amúgy.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #14896 üzenetére
Nekem most a kuplung kinyomoja szolalt meg. Nem orulok, mert kuplunggal egyutt erdemes cserelni, igy meg nem olcso mutatvany. Es igazabol felesleges is, mert a kuplungom kb 50%-os meg.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #14894 üzenetére
Borsos ara van. Passat-on nekem 2x is kellett cserelni ha ez vigasztal.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #14892 üzenetére
Itt is soznak cserebe se hideg se ho nincs. Pont ma verettem le a gedvat a geprol.
Latod keves extra, keves hibalehetoseg.
#nincsbennetarcsi
-
stickermajom
addikt
Eléggé elkezdtem megutálni amúgy az autót a folyamatos problémák miatt (váltócsere, holttérfigyelő hiba, újabban valamilyen elektromos sípolás alacsony ventilátorsebesség mellett a középkonzolból), de az AWD rendszer előtt le a kalappal.
24-én reggelre leesett 15 centi hó, órákat töltöttem el a környéken az autóban. Az összes érintetlen parkolóba és összekotort hókupacba be és kiálltam előre és tolatva, megkerestem a dombokat csak hogy a közepén megállhassak és elinduljak. X-Mode-ra nem is volt szükség, gond nélkül vett minden hétköznapi akadályt, már értem miért van ilyen sok Subaru a környéken. Kár, hogy előfordulnak ezek az idegesítő apró hibák..Hogy illusztráció is legyen: sóznak rendesen.
-
Qru
MODERÁTOR
Megjott az olajcserehez a cucc . A Kamoka antibaci pollenszuroje meglepoen minosegi. Remeljuk meretpontos is.
Parci ez neked is erdekes lehet, mert ugyanaz a szuro kell az SH Foriba is mint az enyembe is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Lacerta
aktív tag
válasz MasterMark #14881 üzenetére
A dízel is igen harmatos alul, csak ott a 3000 az 1500. Érzésre kb. hasonló lehet, mert az áttételezés ehhez van illesztve.
-
Qru
MODERÁTOR
-
stickermajom
addikt
Azért jó hír is van:
”In the interest of customer satisfaction and without admission of liability, Subaru Canada, Inc. is announcing a Warranty Enhancement to the Basic New Car Limited Warranty for the Front Windshield for 2019‑2022MY FORESTER, 2019‑2022MY ASCENT & 2020‑2022MY LEGACY/OUTBACK sold or leased in Canada from three (3) years or sixty thousand (60,000) kilometers to eight (8) years or one hundred and sixty thousand (160,000) kilometers, whichever come first from the vehicle’s Basic New Car Limited Warranty start date (typically the vehicle’s in‑service date).”
Holttérfigyelőre is kitalálhatnák gyorsan ugyanezt.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #14881 üzenetére
két éve csak 3000 folott megy egyáltalán, van rutinom
a fő gond kettős volt:
- egyrészt idegesítő, hogy mennie kéne, de nem megy, és a váltó sem vált vissza, csak késve. utána megy, persze
- szerpentinen para, mert ott van az a meredekség, amikor mondjuk 2-es fokozat kell, de mivel ott sem tudsz 3000 folé gyorsulni, végül egyesben leszel...[ Szerkesztve ]
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
czanga
őstag
Idén kb 3000km-t ha mentem vele, (szóval lópikula esti fénnyel) de engem is a CÉGHESH Octavia és társai villognak úgy le, mint ha nem lenne holnap.
Mondjuk én elég feltűnően nyugis tempót szoktam tolni. Ez is a dolgok egyik titka.[ Szerkesztve ]
-
czanga
őstag
Egy kis GF8 update:
Én miután túl vagyok a vadiúj radiátor cseréjén, mert ugye out of the box csepegett, a műszakin kiderült még, hogy a tank mellett alul egy áthidaló benzincsövem (12cm hosszú kb és ott ugye három van) ereszt, amiről nem tudtam, nem vettem soha észre. Szóval rendeltem üzemanyag csövet, de sikerült 7mm-est venni, miután az interNYET is azt mondta az kell, plusz én is úgy saccoltam. Olyan szoros lett, és annyira de annyira nem férsz oda (1 ujjnyi hely van ott, mert a legbelső eresztett), hogy összesen 6,5 órát töltöttem az autó alatt fekve mire leszedtem, felkerült az új, és bilincseket visszatettem.
Nem viccelek, tényleg ennyi volt, és azzal ha csáposon dolgoztam volna rajta max 1-2 órát nyertem volna, így inkább nem béreltem helyet.
Műszakin nem ment át ugye, de januárban újra, és egyúttal lakatos keresés, mert szeretném leadni. Valószínüleg Farkas Lajoshoz megy, mert jobb ötletem nincs. (dm-ben jöhet bármi infó lakatos téren) Szeretném olyanhoz vinni aki nem facsavarral fogja visszarakni a műanyag elemelet, nem tör szanaszéjjel minden burkolatot, és tudja mit csinál mert mondjuk foglalkozott már ilyenekkel. Viszont nem várok el patyolat munkát, nem restauráció a cél, hanem a használhatóság. Így is annyi minden vannak ennek a fényezésén mint égen a csillag.
-
stickermajom
addikt
Tegnap este tettem még egy elkeseredett kísérletet a házi javításra. Feküdtem fél órát az autó alatt a hidegben, kipucoltam a lökhárító belsejét, illetve a szenzorokat, aztán lehúztam újra 10 percre az akksit hátha elfelejti. Nem nyert.
Úgyhogy foglaltam időpontot, 30-án viszem diagra, hogy legalább tudjam mi a gond. -
HÁZIGAZDA
jelentem, egyelőre jó a kocsink. most sem egy acéltigris 3000 alatt, de megszűnt, hogy semmi, semmi, semmi, aztán meglódul, amikor végül időn túl visszavált és 3000 folé ér a fordulat. most vonszolja magát felfelé 3000 alatt is.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #14865 üzenetére
Ez igaz. Most egy 4x4-es Skoda van, sajnos hó hiányában nem tudom tesztelni pedig megnézném mennyire ügyes Bubi-hoz képest.
#nincsbennetarcsi
-
stickermajom
addikt
Na jó, de ha kalandra vágynék VW-t vettem volna.
A fórumok tanúsága szerint ha csere és kalibráció kell, akkor 1500-2000 dollárról beszélünk. Akkor viszont ott eszi meg a fene az egészet, marad így. Nyárra úgyis ki lenne kapcsolva a bringatartó miatt, fél év használatért meg nem fizetek ki ennyit.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #14863 üzenetére
VW-ek szoktak ilyet produkalni. Hatha megjavul ha nem akkor januarban szerviz.
#nincsbennetarcsi
-
stickermajom
addikt
Teljesen random jött elő. Vasárnap még vittem hokira a kölyköt, ma reggel boltba menet bedobta. Akkusaru levétel pár percre nem oldotta meg sajnos. Manual ír egy csomó mindent hogy mi lehet: ha megnyomják az autót, ha koszos, túl meleg van, túl hideg van, sokat vezetsz olyan helyen ahol nincs semmi, vagy ha gyenge az akksi. Külsérelmi nyomot nem látok, koszt lemostam. Elugrottam most este egy multiméterért, egy rövid pár km-es út után 12,56V-ot mérek az akksiban, járó motornál szépen 14,4V ahogy kell. Hideg az volt mostanában, de mára nagyjából felmelegedett.
Az a baj a szenzorok megnézéséhez le kéne kapni a lökhárítót, de arra nem vágyom a hidegben, szerviz így karácsony előtt pedig már nem elérhető. Ami a legjobban bosszant, hogy nincs semmilyen hibakód beírva.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
stickermajom
addikt
Tudok örülni. Hibakód persze nincs. Lemostam, újraindítottam többször, még az akkusaru levétel van vissza. -
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #14859 üzenetére
Franko! Nekem a gyari TPMS-t felesegem baratnoje hozta ugyanigy.
#nincsbennetarcsi
-
stickermajom
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Acheron #14854 üzenetére
Király! Közben én is kutakodtam, mert sztem az enyém is kifúj valahol. Legalábbis hidegen mintha más hangja lenne mint eddig... Szerencsére a dob az jó, csőből meg olyat hajlítanak amilyet akar az ember.
Kaptam ajándékba egy WRX gyári kipu-t (katitól hátramenő részt csak), az nem tudom felmegy-e az enyémre de ha összereszelhető akkor az fog majd felkerülni.
#nincsbennetarcsi
-
Acheron
őstag
válasz MasterMark #14855 üzenetére
Én őket találtam (E-bay -en): GERLACH Auspuffanlagen, Auto Teile Welt Online.
Kicsit kevesebb értékeléssel, de itt is van választék: Dein Auspuff -
Acheron
őstag
Találtam egy helyi kipufogó szakit, elvittem hozzá a nagyvasat. Valóban megadta magát a dob, a teteje (!) szépen kilyukadt, és belül is zörög, magyarán vége van. A hangja még nem nagyon durva, de az én fülemnek már sok...
A jobb oldali még egyben van - de ki tudja meddig.
A jó hír, hogy német forrásból találtam utángyártottat, és párban is olcsóbb, mint amit a szerviz adott az egy darab gyárira. Így nyilván párban cserélem. A héten kimegy a rendelés, jövő hétre itt van (ingyenes szálítással).
A gyári majd 14 évet bírt, ha ez fele annyit elketyeg, már bőven jó.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Lacerta #14852 üzenetére
Köszi, akkor A3/A5 is jó (tippem nekem is ez lett volna). Bár mivel ACEA-t nem ír sosem néztem csak a API-t meg a viszkozitást. Bár egyszer véletlen SL ment bele az SM helyett (webshopban szarul vt feltüntetve Motul Eco-Nergy besorolása) de azt tudta az A5-öt is. Azért inkább 5k km után ledobtam.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Downsampling
senior tag
Igen, nagyjából erre számítunk...
A Subaru dolga lenne heti 2-3 alkalommal a feleségem eljuttatni a munkahelyére, a heti bevásárlásokat, a rövidebb távú rohangálásokat intézni - illetve, ha megyünk kirándulni kutyával. Na meg a rossz idős közlekedés. A Volvo pedig maradna a nagy cipelős autónak, illetve, ha valóban hosszú útra megyünk...
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Downsampling #14845 üzenetére
Ezzel is olyan 8-9 liter körül lesztek városi fogyiban.
#nincsbennetarcsi
-
Downsampling
senior tag
Hát igen, ezt tudjuk... És sajnos sok lesz a 10-15 km-es rövid út, (ezért jött a Hond Jazz hibrid ötlet, ami amúgy egy bajnok autó 4 liter körüli, vagy alatti fogyival). Viszont a Volvóval már nem mehetünk be Edinburgh belvárosába (oda Euro 6 kéne, ez meg Euro 5), a Subaru benzines Euro 6 tehát oda is bemehet. Emellett simán belefér az XV hátuljába a német juhászunk boxa, így ez is pipa. A többi meg a ráadás. Évi 10-15 ezer km-nél nem lesz magasabb a futása, szóval talán elmegy...
Ezeken a távokon amúgy a dízel Volvo halál, 8,4 literen áll a fogyasztás, és a melóhelyig be sem melegszik... Nagyon sajnálom... A Subaruval meg jöhetnek az akár téli skót felföldi túrák is!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Downsampling #14843 üzenetére
Ennyiért jó vétel. Nyilván a városi fogyija nem lesz bajnok cserébe bárhol elmész vele kb.
#nincsbennetarcsi
-
Downsampling
senior tag
Szerintem a gumi az utóbbi lehet, de nem, nem akarunk vele Németországba menni...
A CVT egyelőre jónak tűnik, nagyon gyors és nem csúszik... Basszus, itt a kezünkbe nyomták a kulcsot, aztán mondták, hogy mehetünk bárhova kipróbálni... Vagy egy órát autóztunk vele. Jártunk más kereskedésekben is, ugyanez, semmi para... Elvileg fel kéne mutatni egy érvényes jogsit, de tőlünk azt sem kértek... -
Qru
MODERÁTOR
válasz Downsampling #14841 üzenetére
Igen szigorúan 0W20 és csak az! Ha márkakerbe hordták akkor a motorral nem lehet nagy gond. A CVT a kérdés még akkor.
Ha M+S akkor vagy 3* vagy 4 évszakos esetleg AT gumi.
*: 3 évszakos az amelyiknek nincs teljes értékű téli minősítése.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Downsampling
senior tag
Köszönöm!
A motorban most van kb. 140 ezer km, két gazdája volt eddig, szervizkönyves, minden adat rendelkezésre áll. Illetve a kereskedő, ahonnan vesszük, friss MOT-tal adja át, s minden olyan problémát, amit találnak illetve mi találunk, átadás előtt javítanak. A gumik egy évesek az autón, és valami érdekes mintázatú, de M+S jelzésű...(itt nem szokás téli-nyári gumikat cserélni, 95 százalékban mindenki nyári gumival megy - ha meg esik, vagy jeges az út, akkor vagy a seggükön maradnak otthon, vagy összetörik magukat... ) A 2 éves gari pedig jól jön... Amúgy abban még a kötelező olaj és szűrő cserék is benne vannak ingyen...
Én egyébként azt láttam, hogy ebbe a motorba már 0W-20-as olaj kell.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #14836 üzenetére
Teljesen jó!
Bp-Debrecen-Bp oda 120-130 haza fix 130 (2 ember kevés csomag): 9,35
Jah és toltam most egy full városit is: 11,44
Ezek valós/mért adatok nem BC adatok.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Downsampling #14837 üzenetére
Jó az a 2 literes motor. Ha az olajcsere el volt nagyolva és/vagy nem velevalót kapott akkor felléphet olajevés de amúgy nincs semmi különös nyűgje. A CVT-ben ha nem cserélték az olajat akkor az is le tud térdelni. De igazából semmi extra nincs benne ami miatt dobni kéne.
#nincsbennetarcsi
-
Downsampling
senior tag
válasz Downsampling #14837 üzenetére
Egy másik link, mert lehet, hogy a másik meg fog szűnni (leveszik a hirdetést a kérésünkre - de még nem foglalóztunk): [link] Amúgy, ha nem látszana az ára, 8495 font (kb 4 millió Ft - de itt nem érdemes nézni a forintosított árakat... )
-
Downsampling
senior tag
Sziasztok!
Na, rég jártam itt... ugye még márciusban eladtam az Impreza Outbacket...
Aztán vettünk egy 2013-as Volvo V70 D5-öt (joobkormányos) és a nyár közepén kiköltöztünk Skóciába...
A feleségemnek kezdtünk el autót nézni a még magyar rendszámos balkormányos Toyota Yaris Versója helyett (amúgy sem ártana jobbkormányos, meg lejár hamarosan a fél év, amíg itteni regisztrációval használhatjuk) 2010 utáni Honda Jazz-eket... S hát közben belebotlottunk egy 2015-ös (még facelift előtti) Subaru XV 2.0 CVT-be.
Nekem is bejön, de a feleségem beleszeretett...
Nem rossz az ára, és most még talán adnak valami Black Friday miatt 2 év garit is rá... (itt amúgy is kereskedésből szokás autót venni).
Mi a véleményetek az autóról? CVT?
Az ára amúgy kb annyi, mint egy jó állapotú 2013-2104-es Jazz-é (mondjuk arra az éves road tax csak 10 font, erre meg 255 - de pl. a Volvónak is 255 font az adója)
(A Volvo amúgy marad, mert eleve jobbkormányos, volt már itt regisztrálva, csak egy MOT kell majd rá februárban - és eddig elég sokat bizonyított, igaz a nyáron nagyon sokat kellett rá költeni még otthon)
Szóval?
[link] -
stickermajom
addikt
-
CB
senior tag
Sziasztok!
A hét véget Brno-ban töltöttem a feleség 1.0-val.
Azért, hogy megtudjam végre, hogy a CVT váltóval mennyit kajál a kocsi, végig 130-140 -es tempóval mentem.
Ekkor még 100-as benzin volt a tankban, erre tankoltam rá 95-ös benzint Mosonmagyaróváron.
Az első etap Paks-Mosonmagyaróvár volt, 256 km táv. Itt 18400 Ft-ért tankoltam 95-ös benzinből. 670 Ft/liter volt. 27,5 liter ment a tankba. Számolva 10,7 liter/100 km -re jött ki a matek, az autó 9,1 liter/100 km fogyasztàst mért.
Nem indulàs előtt tankoltam, ezért nem tudom, hogy teljesen tele volt-e a tank, vagy mentem-e a kocsival az utolsó tankolás után.
A második etap 600 km távolság volt. 33739 Ft-ért tankoltam 95-ös benzint már itthon, 620 Ft/liter-ért. 54,4 liter volt.
9,06 liter/100 km-re jött ki a matek, az autó által mért fogyasztást elfelejtettem megmérni.
Szóval nem rossz ez egy Subarutól. Végig toltam neki, remelem nem futottam bele gyorshajtàsba.Ja! 130 km/h-nál 2400-2600 -as fordulatszámon pörög a motor, nagyjából sík terepen attól függően, hogy mennyire van szembeszél vagy hátszél .
Üdv!
CB40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
Qru
MODERÁTOR
-
stickermajom
addikt
Na a végén még ki tudom próbálni végre az AWD áldását.
-
Omli85
őstag
válasz czanga #14801 üzenetére
Bolttal hiába kakaskodsz semmilyen alkatrészre nincs garancia amit számlás beszereléssel kell igazolni ha nincs róla számla munkalap stb. A fogyasztóvédelem sem fog semmi számodra pozitívat reagálni erre a boltot meg nem ijeszted be egy fogyivédelem emlegetéssel le szarja kb mindenki. Egy esetben lehet kibújni ez alól ha szakmádat tekintve képesített vagy az alkatrész cseréjére akkor általában ki lehet bújni a számlás beszerelés alól. Amúgy gyártóval kell felvenned a kontaktot részletes hibaleírás és dokumentáció stb. Valszin bevizsgáltattatható velük a cucc de neked kell valószínű végigcsinálni, hogy kikerüld az eladási láncok/boltok garanciáztatási rendszerét mert azokban nem fog visszakerülni a gyártóhoz vagy ha igen a költségeket így is úgy is rádhárítják bárdniál csináltam ilyen folyamatot anno hidd el jobban jársz ha magad intézed .
Amúgy re mindenkinek egy "kis" időre elvesztem sűrűek lettek a mindennapok Lega még megvan problémamentesen éljük a mindennapokat.ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W
-
CB
senior tag
Most volt a 6. éves szerviz. Pécsen csinálták meg.
78000 Ft volt.
Az olajat én vittem. 5 liter 20000 Ft
Olajszűrő 5030, légszűrő 11302, pollenszűrő 15941, fékfolyadék csere 7036, tömítések 986, tisztító spray 919, szélvédő mosó 695, munkadíj 22860, veszélyes hulladék kezelés 6985.
Volt még egy 6431 Ft-os valami, nem tudom mi....
Így összesen 98000 ft40 éves DIMPLE whisky eladó! Érdeklődni privátban.
-
HÁZIGAZDA
no, subaru itthon. asszony ment vele csak ma, azt mondja, hogy teljesen jó. holnap felmegyek vele lajosforráshoz, ott elválik a szar a májtól azonnal, de nyírő mondta, hogy nyúzta ezerrel és úgy húz, ahogy kell neki, minden tartományban.
a katalizátor a helyén, azzal minden rendben, amit legutóbb csináltak. most a pillangószelep elől szedtek ki vmi komolyabb összeállt dzsuvát, az okozta a dugulást. remélem, hogy vmi évtizedes kosz volt és nem pedig kokszol a motor.
kapott még hátra új fékbetéteket, meg azt a bizonyos fullos kisszervizt, így az egész 132 ezer ft. not great, not terrible, de a lényeg, hogy legyen jó...........
[ Szerkesztve ]
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #14820 üzenetére
Nem jartok at? Mi amikor kint voltunk meg nagybevasarolni is atmentunk.
Az annyira nem esett volna jol neki. EFB-t olcsobb lesz potolni legalabb. Inkabb orulj neki.
#nincsbennetarcsi
-
stickermajom
addikt
Van rá megoldás egy országgal délebbre. Max megkérek majd egy kollégát.
Szomorúan tapasztaltam ma, hogy a Subaru sóherkedett kicsit: az USA modellekben a start-stop ellenére AGM helyett EFB akksi van. Még jó hogy megnéztem, mert amúgy csípőből AGM-re állítottam volna a töltőt.
-
Qru
MODERÁTOR
-
stickermajom
addikt
Ja itt csak országbajnok áfa van.
Amúgy szerencsére az autó még mindig jó, nem tudok beszámolni semmiről. Elvileg ma jön egy akksitöltő, hogy kicsit törődjek vele. Amin szenvedek, hogy nyáron nem tudom hogy fogom megoldani a kosár+árnyékoló elhelyezését a tetőn. Egymás mellett nem férnek el. Valahogy a kosárra szeretném rögzíteni, de nem találtam még hozzá megfelelő adaptert. Gondoltam black friday alkalmából beszerzem, de nem is találom.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #14815 üzenetére
Jo ar! De ott nincs vilagbajnok afa meg kulonado a mindenre is.
Road test, pont egy ilyen kereteben vertek oda egy uj M5-ot.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
stickermajom
addikt
Replace engine oil and filter
Service battery
Lubricate all latches, hinges and locks (hood, doors, fuel door and trunk lid)
Check under body for damage
Inspect all steering and suspension components
Inspect and adjust all fluid levels including both differentials
Inspect and adjust drive belt tension
Inspect axle boot condition
Inspect operation of all lights, wipers and washers
Inspect tire condition and adjust tire pressures, including spare tire
Road test vehicle~45k adóval. Mondjuk ebben nincs levegő meg kabinfilter. Azok majd a 120 ezres szerviznél, de az megint nagyobb lesz:
Replace engine oil and filter
Full battery service and test
Remove, inspect and service front and rear brakes as well as parking brake
Replace brake fluid
Replace fuel filter
Service fuel injectors
Test coolant, inspect hoses and clamps
Lubricate all latches, hinges and locks (hood, doors, fuel door and trunk lid)
Check under body for damage
Inspect PCV valve and replace if necessary
Inspect air filter, replace if necessary
Inspect all emissions related hoses and connections
Inspect all steering and suspension components
Inspect and adjust all fluid levels including both differentials
Inspect and adjust drive belt tensionInspect axle boot condition
Inspect cabin air filter, replace if necessary
Inspect operation of all lights, wipers and washers
Inspect tire condition and adjust tire pressures, including spare tire
Road test vehicle
Rotate tires~220k HUF. A kis szervizt még megcsináltatom márkaszervizben, a 120 ezres már lehet nem ott lesz.
[ Szerkesztve ]
-
HÁZIGAZDA
válasz MasterMark #14813 üzenetére
még nem tudom. legutóbb valami olyasmi, hogy az első katalizátorból a betét levált és lecsúszott a középső katalizátorhoz, ahol a hőtágulás függvényében dugulást okozott (van ennek értelme?). megcsinálták, egy hétig jó volt, aztán megint gyengült. most elvileg megint jó, hétfőn megyek érte, akkor rákérdezek természetesen.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
Qru
MODERÁTOR
Kb ugyanzok a szűrők neked is mint nekem, olaj 15k (5 liter 5W40 Motul), olajszűrő 3120 (MANN), levegő 7300 (MANN), kabinfilter 8260 (MANN) csavar alátét 320. Ez kerek 34k. Tehát minden másra cca. 50k az tényleg kicsit soknak hangzik de diaggal meg rendes átnézéssel ez kb reális manapság.
Sőt, a céges Skoda most volt kis revízión márkakerben, csak az 5,5 liter Castrol olaj volt 75k. Innen nézve olcsón megúsztad.
#nincsbennetarcsi
-
-
HÁZIGAZDA
a seibikónál egy olajcsere 85e ft, amin azért dobtam egy hátast, de végül kértem, hogy ne csak a szívással járó aprómunkát kapják (rendszert azért nem csinálok belőle ennyiért). elektromos és mindenféle átvizsgálás is benne van.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #14800 üzenetére
Havernak ugyanezért nem gariztatták a hullámos EBC tárcsát.
#nincsbennetarcsi
-
czanga
őstag
válasz MasterMark #14800 üzenetére
Köszi, tudtam, hogy ez van (ASZF mindenhol ugyanaz kb), de nyilván nem fogok kifizetni senkinek egy raklap pénzt erre.
Olyan supportív tudsz lenni amúgy, mondták már?!
Új hozzászólás Aktív témák
- Anime filmek és sorozatok
- TCL LCD és LED TV-k
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Mostantól Tajvanon kívülre is viheti 2 nm-es node-ját a TSMC
- Assassin's Creed Shadows - Újabb játékmenet részleteket kaptunk
- BestBuy ruhás topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Posta, csomagküldés
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- További aktív témák...