-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Az utóbbi hetekben rongyosra olvastam minden online elérhető anyagot, így természetesen a subaruklub.hu-t is, onnan van az infó.
Kérdésem már nincs, a mai napon egy Seibiko-s állapotfelmérést követően sikeresen enyém lett egy fekete 2006-os 3.0R (ez még nem SI-Drive-os). Még az izzókat is számlásan cserélték Nyírőék benne, a többi eseti revízióról nem is beszélve. Le is egyeztettem a kötelező intervallumokat vele.
Valóban szűk kicsit, legalábbis a B6 Passat-omhoz képest mindenképpen, de nagyon kellemesen körbeöleli az embert, és bár a kormányoszlop csak magasságában állítható, nagyon jól be tudtam lőni az ülést/kormányt magamra (185 cm, 114 kg).
Zsírúj téli gumikkal és egy szezonos nyárikkal jött, mind 225/55 R17, Nyírő Laci aszonta, hogy inkább a 215/55 R17-et javasolja. Tiéden milyen gumik vannak?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Igen, nekiálltunk ismerkedni. Derűs amikor Sport fokozatban padlózod, visszapakolja, elkezd üvölteni és menni, és aztán a visszapillantóban csak a benzingőz-függöny látszik az autó mögött ebben a hidegben. A 140 lovas CR TDI Passat után szokni kell mindent. Ami markáns különbség, hogy bár a fék nagyon jól fog, de sokkal erősebben kell taposni, mint a Passatban. Kb. fél éve lett cserélve az összes tárcsa, betét gyárinál vmivel jobbra, plusz Seibikonál azt mondták rendben van, így lehet, csak nekem szokatlan egyelőre. (A két autó között ~90 kg van, szal nem sokkal nehezebb a Subi.)
Magam mögé nem tudok beülni, bár ez a B6 Passatra is igaz, meg úgy nagyjából a legtöbb autóra.
Igen, ő az, itt épp zajlik a gyorstalpaló az űrkorszakbeli riasztóval kapcsolatban.
Gondolkodom vmi lájtos fóliában, a netes képek alapján nem állna neki rosszul.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Igen-igen, de ott ugye már a kerékjáratok vannak, mivel relatíve rövid a tengelytávja, ami meg ugye a "crossover"-séghez társul, plusz a motor/váltó is jó hátul helyezkedik el, ami jó a súlyeloszlásnak, kanyarsebességnek, de kevésbé komfortos. Passatnak is 565 liter a csomagtartója, de olyan szűk a nyílás, hogy sok kis dolgot be lehet ugyan pakolni, de mondjuk egy fűnyírót, vagy kishűtőt már nem.
Nálunk ez amolyan mindennapos hobbiautónak jött, a B6 Passat megy, a B7 kombi Passat meg marad asszonynak, abban sok hely van gyerekülésnek (amikor megérkezik mármint, a gyerkőc, nem a gyerekülés ).
Igen, ez elég sajnálatos irány, mert én is néztem, hogy ha nem 3M körül nézelődök, hanem hozzáteszek még 1-2-t, akkor mennyivel tudok jobbat venni, és hát semennyivel, sőt. Oké, ájszájt, meg európai dizájn, de szinte mindegyik elérhető használt autó dízel, ami a beszámolók alapján addig tartható meg, amíg nem kell fúvókákat cserélni, mert az helyből másfél misi. Meg nem is megy nagyon ugye. Meg a főtengely-problémák. A többiről nem is beszélve, valami félrement Subiéknál az új generációk megalkotásánál, illetve az egyik tesztben jól leírták, hogy szélesebb rétegeket szerettek volna megcélozni, aztán az meg ezt jelenti. Mindenesetre én most pár évig nem nézelődök semerre.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Tribeca nekem nagy lett volna, és nem tudok kibékülni az "arcával".
M0-on kényelmesen csorogva (95 kmh tempomattal) olyan 6,9 - 7,5 körül van a fogyasztás, ez kellemes meglepetés. Mivel Érden lakom és a reptéren dolgozom, így napi 100 km M0-lal számolhatok, és ez egész élhető koncepció. Oké, nem 4,7 liter, mint a CR TDI-vel, de na. Létrehoztam egy új profilt, aztán majd beszámolok a fogyasztási adatokról. V-Power Nitro+ Racing-et szereti? Passatba is V-Power Nitro+ Diesel ment, bár a dízelek sokkal háklisabbak az üzemanyag minőségére.
Azt be lehet vhogy állítani, hogy az index kar pöccintésére mennyit indexeljen? Most egyet villant. Passat menüjében be lehet állítani, hogy 1-et, 3-at, 5-öt indexeljen egy pöccintésre, nem tudom, itt van-e ilyen.
Subaruklub-on befizettem a tagdíjat, jó sok infót össze tudtam ott szedni, riszpekt nekiki érte.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Valahogy sejtettem, hogy itt férfiasan egyeket fogok indexelni, csak gondoltam rákérdezek.
A 7+ lityi az tarthatatlan lesz szentem, mert néha azért el kell rúgni neki, de ha mondjuk ilyen 8-9 körülre beállna idővel (95%-ban napi M0, vagy hosszabb utak vidékre/külföldre), akkor az még mindig nagyszerű egy ekkora motortól. Külön tetszik, hogy poroszkálás közben semmi hangja nincs, és olyan finoman vált, hogy semmit sem érezni belőle.
Szal egyelőre megy a szerelem. Nekiállok átrágni magam a több száz oldalnyi manualon (ez nekem szokásom ).
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Köszi!
Nem külföldi, EF-es import, hazai első forgalomba helyezés, csak az első hat évben egy cégé volt, spéci céges rendszámmal, akik állítólag bringabemutatókra hordták kiállítási darabnak (mármint az autó tetején, mellett voltak kiállítva a bringák ) aztán amikor a cég eladta 2012-ben a kettővel előttem levő tulajnak, akkor kértek rá normál rendszámot, és akkoriban ugye épp az M-es rendszámok jöttek.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Hehe, úgy akkor könnyű!
Szentem az lesz, hogy lemérem az egyes felfogatási pontok közötti távolságokat, és veszek bele pár univerzális gumis hálót kampókkal, mert most minden szánkázik hátul ide-oda gyorsításkor, illetve kanyarban.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Így van. A sors iróniája, hogy a két kutya 2 perc alatt lekapta a feltákolt barikád-hálót. Utána azonban tök nyugisan lefeküdtek a csomagtérben, és nem csináltak semmit, amíg oda nem értünk a helyszínre. Szal asszem nem is kell dog barrier.
Elmentünk a Velencei-hegységbe kicsit ebben a szép időben kutyákkal, és ha már ott voltunk, kivittem kicsit a fagyott földutakra az autót. Nagyon vicces, hogy a Passat-tal már az ucsó házak között meg kellett állni, és onnan gyalog menni az Ingókövek felé, mert akkora bakhátak meg huplik, meg sziklák voltak, hogy nem akartam kockáztatni; ez meg úgy ment ott tovább, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga, és nem ér le se elöl, se hátul és nem vered oda, és felmászik és megy. Nyilván, ha egy rendes terepjáróból ülök át, akkor mindez haloványnak hat, de utcai autós szemmel nézve azokat az utakat egészen más az ember véleménye.
Ezen a képen egy Subarut rejtettünk el.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Hehe, azt észrevettem én is hamar, hogy jellemzően valamiért nem azt nézik ki az autóból, amit tud. M0-on belsőben 120-nál beállt ma mögém lökhárítóra egy RS Octavia; előttem még volt pár autó, de aztán padló, és vrömm, Octi meg elmaradt simán, arcában a benzingőz-függönnyel, pedig csak simán D-ben volt a váltó. Jó, hát mondjuk családi kombi formája van, aztán azt hiszik, úgy is megy. Persze így sosem lesz 9 lityis fogyi.
Van már topicösszefoglaló is.
Szerk.: Jaja, 2010-től felfelé már csak a 3.6 maradt, a többi H4-es 148 és 170 lóval... Mondjuk nekem formára sem tetszik az 5th gen.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
Igyekszem...
Igen, mondta Bögre hogy IS400-ad volt. Ő váltott téged márka téren mert mk3 WRX-ből ült át egy IS250-be.
mod:
Télre jobb a keskenyebb mert vizen és havon is az az előnyösebb. Vizen később úszik fel mint egy széles gumi (kisebb a vízkiszorítása) havon meg jobban utatvág magának a keskenyebb.
15"-os felni egyáltalán felmegy rá?Az a Spec B tetszett nekem. Volt egy Spec B Lega sedan az AAA autonál de nagyon le volt lakva. Elmentünk megnéztük Bögérvel de borzasztóan le volt rúgva. Kb 1,5M lett volna helyrehozni így elengedtük nagy szívfájdalommal...
TIR elég kezdetleges, kéne bele még írni vmit...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Elvileg váltóméret, legalábbis +-2.5%-on belül van az átmérő csökkenése a gyári ajánlotthoz képest, ami 205/55R16-tól 215/45R18-ig sokféle lehet, de szinte minden gyűjteményes oldal a 225/55R17-et írja "gyári" méretként.
Az általad írt felni+gumi párossal az autó több mint fél centivel alacsonyabban lesz, a sebességmérő közel 2 kmh-t fog csalni lefelé. A régebbi, 2000 előtti OBK-kat szerelték ilyen gumikkal, egy 4th gen elég furán hatna ilyen pici kerekekkel szerintem.Aki sokat viszi terepre, a ballonosabb, /60-as 16-ost szokta használni. A keskenyebb gumi télen jobban jön, ahogy Qru is írta, de mondjuk a 205-ös azért nem olyan keskeny. Passaton az van, és nem tűnik keskenynek, pedig az szélesebb kaszni, mint a Subi. A magasabb oldalfalú, kisebb átmérőjű gumik plusz centiket adnak hozzá a hasznos rugóutakhoz, növelik a komfortérzetet, jobban gyorsíthatók, és összetettebb terepviszonyok között kényelmesebbek. Cserébe jó tapadásnál, gyors kanyarokban "taknyos", kenődő fílingjük van, ahogy az oldalfal próbálja megtartani az autó tömegét kanyarokban.
Szentem /60 R16-ban érdemes gondokodni, a 15-ös elég extrém lenne (és nem is szerepel a manualban - ami persze nem szentírás).
Én szerencsére kaptam két szett 225/55R17-es prémium gumit az autóhoz, egyet télre, egyet nyárra, ez így magában vagy 400k.
A termosztát szentem nálam rendben működik, ha letekerem 18-19 fokra, határozottan hűvös lesz az autóban, 22 fokon normális (itt szokott állni), 24-25 fokon meg szauna van már.
Ma nyomtam egy 7.2-es tripet 90 kmh-val, tempomattal.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
Nekem itt Bögre szólt hogy a klubosok szerveznek egy vezetési tréninget (regeltem oda de nem olvasom a klubos fórumot) és nem érdekel-e.
Tököli reptéren az egész napos kurzuson voltunk (8 óra): [link]
36k volt tokkal vonóval. Ebben benne volt a teljes képzés (elmélet + gyakorlat), a 2 fogásos ebéd és a korlátlan kávé/víz/üdítő fogyasztás.
Érdemes elmenni nagyon, szépen látszik mennyit számít a jó gumi meg egy megfelelő kormánymozdulat.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Itt is ugyanez volt a menetrend. Fejből meg nem mondom de ha érdekel megkeresem a mail-t és név/rendszám szinten megmondom kik voltak ott a klub-ból.
Lehet menni egyedül is csak az nem éppen 36k lesz. Igazából 1 kurzus elég mert ott megmutatják mit/hogy kell(ene) csinálni aztán keresel egy vizes/havas placcot és ott már unásig gyakorolhatod mikor mennyit nyiss a kormányszögön, stb.
De nagyon jól kijöttek a különbségek, nekem esőgumin rövid volt a fékutam de volt ott egy srác egy Fori XT-vel a gyári félterep gumival... na az övé nem volt az.
Jorus: Kapott mindenki walkitalkie-t azon történt az instruálás.
Nézz szét van több lehetőség a Hungaroringen is van pálya, van a Grupama pálya meg van Drivecamp...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Az a baj, hogy az ilyen bevásárló helyek parkolója közforgalomnak átengedett terület ahol a kresz szabályok érvényesek. Legalábbis esetemben erre hivatkozott a rendőr. Aztán rátérünk a(z) "ebben boxermotor van" témára a 30k-ból 10k lett a vége. Szóval vmi teljesen magánterület kéne...
Ph székház udvara?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
16-os kerékre fel fog menni, de 17-esre nem - mármint a hólánc.
Vettem ma egy ilyen FM Transmittert az Iponban. Sajnos nem nagyon szeret együttműködni a Subival. Az a jelenség, hogy beállítást követően pár percet zenél, aztán már csak sistereg. Próbáltam gyújtás nélkül, gyújtáson és járó motornál is, a jelenség ugyanaz. Próbáltam az összes szivargyújtó aljzatban, a jelenség ugyanaz. Delejt kap a kütyü, mert ha kihúzom a töltőből, elalszik. Kipróbáltam a Passatban, ott gond nélkül zenél bármeddig. Sztréndzs.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
Nem nézik, legalábbis nekem sose nézték a méretet csak, hogy van vagy nincs. Még ismerősi körben sem hallottam olyanról akinek nézték volna a méretet. Nekem nincs is, ha kell akkor kérek kölcsön de ugye nem járok csak a Mátrába, oda meg nem kell még téli gumi se nem hogy hólánc.
De ha egy vagyonért vettél egy ilyen komolyat akkor persze hogy bosszantó, hogy nem megy fel rá.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Ezt már említetted, van esetleg vmi panasz Seibiko-ékra, vagy van vmi spéci dolog, amit csak Hace-ék tudnak? Távolságban mindegy, mindkettő nagyon messze van, és bent a városban, ahova szökőévente egyszer megyek be kirándulni meg fényképezni. A Subim végig Nyírő Laciéknál volt szervizelve, az adás-vétel előtti átvizsgálást ingyen elvégezték, meg kicseréltek közben két izzót is, és Subiklubon is csak jókat olvastam róluk. Szal, ha van vmi negatívum velük kapcsolatban, ami eddig elkerülte a figyelmem, oszd meg, pls.
Veretés témában: mindenhol olvasom, hogy mély hóban csak OFF-olt VDC-vel érdemes próbálkozni, aminek nálam ott az inaktiváló gombja bal oldalt, az ablaktörlő-melegítő gombja mellett. Az csak a VDC-t kapcsolja ki, ha jól értem, minden más aktív marad.
Szeretném, ha maradna egy kis hó jövő hétre is, amikor elkészül a kisautó...
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
CT200h-t végül ki se próbáltam akkor (csak most pár hónapja ültem egyben) ráébredtem, hogy 90-95%-ban országúton járok oda meg felesleges a hibrid. A Civic meg azért esett ki mert a 140 ló kevés (próbáltam G9-et 1,8-al finoman szólva sem győzött meg).
IS250-et vezettem és utaskánt is többször volt hozzá szerencsém. Nagyon jó autó de nem az én világom.A szűrőm ez volt végül: Japán, min. 150 ló, szívóbenzin, manuális váltó, FWD vagy 4WD, 3 évnél ne legyen öregebb és 10 liter alatt egyen vegyesben. Ja és nem mellesleg persze volt egy max anyagi keret.
Jorus: Nekem is érik lassan az olajcsere de már kihúzom tavaszig és akkor az alufelni is megy fel.
mod:
Passat kellemes utazóautó de 3 év alatt sem tudtam megszeretni igazán a miénket. Bubiba ha csak beülök már fülig ér a szám.
mod2:
Amúgy ha havas teszt a cél érdemes a Mátrát célba venni, 35 cm hó esett és ilyen volt az út most hétvégén:
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Indítás után zakatolt, nyökögött, aztán ez pár perc után megszűnt, de ha eltekertem a kormányt, akkor nagyon durván hangos volt a szervómotor hangja, remegett a kormány, néha "meg-megszorult" picit (ahogy ingadozott a szervó-nyomás), szal sz*r volt. Végállásban, full kitekerve "nyög" egyet, de oda nem tekerjük a kormányt.
Ettől eltekintve most, a csere után semmi hangja nincs a szervónak.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
Nyomaték miatt odaver a H6-nak. OBK XT nem tudom mit megy de a Lega 2.5GT és 3.0R között van 1 sec difi manuálissal a 0-100-ban.
De igen, a generál az nagy költség én se vállalnám be emiatt. Se a fogyasztás miatt ár kajolni a H6 is tud.
Ha nyerek a lottón veszek egy Lega 3.6R-t.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Más a motor karakterisztikája, és nagyobb a nyomaték, emiatt jobban gyorsul. De aztán ennyi. Nekem nem kéne turbós benzines elsőszámú autónak, épp az általad említett "járulékok" miatt.
A napokban én is elviszem majd a dombokra kicsit offroadozni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Köszi!
Zárástól bármeddig, vagyis zárt állapotban. Nem vagyok benne biztos, hogy most kezdte-e el csinálni, vagy mindig is villogott. A riasztó működik, azt csekkoltam. Aszongyák Subiklubon, hogy szerintük az villogni szokott, ha be van riasztva/zárva az autó.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Uhh, nagyon szép lett belül - persze nem láttam before-képet, de nagyon patika!
A bőrös, ahol volt az autó vállal más típusokat is? Mert asszony is szeretné rendberakatni a Passat vajszínű bőr első ülését.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Asszonynak ilyen bőr-plüss kombós az ülése, aztán a bőrt összekarcolta vmi szegecses gatyával, a plüsst meg egy új farmerrel, ami két helyen megfogta az ülést...
Nők... a gyűrűivel meg minden autó váltóját összekaristolja. Ráküldöm majd a fészbukra, hogy keressen rá, köszi az infót!
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
- Launch trailert kapott a Honkai: Star Rail
- iPhone topik
- Futás, futópályák
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Autós kamerák
- Filmvilág
- Új Noctua CPU-hűtő érkezett a helyszűkében szenvedő gépházakba
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- További aktív témák...
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Euforia kétszemélyes kanapé
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000