-
GAMEPOD.hu
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gyeniko
őstag
Sziasztok, komoly kérdésem, hogy a 2017 modellévű CVT- váltós dízelek főtengelye is törik? Szemezek egy garantáltan 50 e km-t futott, szervizelt, még garanciális autóval, kb. évi 5 ezer km-t mennénk vele, szinte csak Budapesten és csakis a téli időszakban. Veszélyes vétel?
Köszi a segítséget![ Szerkesztve ]
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
gyeniko
őstag
Köszönöm, ami helyett vennénk, az egy régebbi 3000 cm3-es V6-os dízelmotoros nagyobb autó, csak könnyebb dolga lenne ennek a "kicsi" motornak, mint a mostani nagynak. Sajnos, a napi rutin egy része rövid utakból áll: gyerek az iskolába 3,5 km, és haza is 3,5 km. Igaz, hogy fűtött (+22 C) garázsból indul az autó, ez talán segít valamennyit.
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
gyeniko
őstag
válasz outsiders #8110 üzenetére
Igen-igen, "sokismeretlenes egyenletrendszer" ez...
Mindannyian másképpen állunk hozzá az autó vásárláshoz. Vannak akik abszolút funkcionálisak ("elvisz A-ból B-be, stb), megint mások matematikailag közelítik meg (összes költség/használati évek), vannak akik egyszerűen érzelmi alapon döntenek, stb. Bennem sok van a 2 utóbbi típusból és semennyi sincs az elsőből.
Eddig 2 Subarum volt (benzines mindkettő), most éppen nincs egy sem, de nagyon szeretnék. Zsigerileg nem szeretem a dízelt, de most látszik egy "alkalmi" vétel, amely dízel (köszönhetően a dízel mizériának) Tekintve, hogy nagyon kevés km-t menne az autó, sem a fogyasztásnak, sem a használatból eredő fenntartási költségnek nincs jelentősége. Aminek viszont van: méret, kényelem, extrák, a használati idő alatti értékvesztés + SUBARU LEGYEN! Minden érvet össze kell kaparnom a családi béke megőrzése érdekében, mert már most is több autónk van, mint ahány jogosítvánunk...Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
gyeniko
őstag
Az összefoglalóban a márkaszervizek közül a Duna Autó az egyetlen ajánlott szerviz. Ez azt jelenzti, hogy A Duna Autó Subaru szervizével jók a tapasztalataitok míg a többiekkel (pl. Emil Frey) voltak rossz tapasztalataitok, vagy inkább nincs velük tapasztalatotok?
Nemsokára vinném a masinát garanciális revízióra, de az első fékbetétek is kopottak, illetve cseréltetném a Lineartronic váltóban az olajat. Mit gondoltok?Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
gyeniko
őstag
válasz MasterMark #8396 üzenetére
Vagyis nincs.
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
gyeniko
őstag
"...a biztonságérzet felemás, mert kanyarban meg csúszós úton hamarabb elköszön egy magas bódé..."
Természetesen, de ehhez "úgy" is kell vezetni. A feleségem abszolút szelíden vezet (mint általában a nők többsége), meg sem közelíti a határokat. A SUV-okkal (de még az ide nem tartozó Outback-kel sem) nekem sincs ingerem gyorsan gurulni, egyszerűen "nem adja magát".
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
gyeniko
őstag
Neked milyen Subarud van?
Érdekes, hogy a korábbi (MY2007) Foresterrel nekem is jólesett időnként egy-egy gyors kanyar, de pl. a Honda CRV-vel, Jeep Commanderrel egyáltalán nem. Amint írtam, még a mostani (MY2015) Outback-kel sem, pedig ez nem is SUV.
A személyautók közül sem mindegyik "kanyarvadász", pl az S90 Volvo nagyon nem az, pedig van "dynamic" üzemmódja, amikor sok minden változik a futóműnél, váltónál, kormányzásnál, gázpedálnál, mégsem hívogat a száguldásra.
Érdekes az autók "pszichologiája": vannak modellek, amelyben néha "állattá" válik az ember, másokban pedig - teljesítménytől függetlenül - nem.Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
gyeniko
őstag
válasz MasterMark #8408 üzenetére
Sok igazság van abban, mit írsz: a SUV-ok nagy többségét (itthon) elsőkerék hajtással adják el. Az összkerekes drágább és költségesebb fenntartaniés valóban nem minden modellből gyártanak összkerekest. Én sem vennék 2 kerék meghatású SUV-ot.
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
gyeniko
őstag
Mi 9 évig éltünk együtt egy Jeep Commanderrel (3.0D), nem volt szerviz igényes, sok örömet szerzett, imádtuk. Kevésen (konkrétan az észszerűségen) múlt, hogy nem Grand Cherokee lett az utódja, hanem egy OBK...
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
gyeniko
őstag
A másik, amire nem szoktak figyelni, a gumi nyomás. Legtöbben 2,5 bar-ra fújnak mindent.
Korábbi Subaru Imprezám kerékagyban lévő egyik tőcsavarjánaka menetét is szétcseszték, mert a géppel kapatta rá az agyatlan ember (?), persze, hogy ferdén. Utána csak vonogatta a vállát és javasolt egy helyet, hogy fel tudják frissíteni a menetet.Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
gyeniko
őstag
válasz MasterMark #9018 üzenetére
Konkrétan mire gondolsz?
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
gyeniko
őstag
Szerintem ez a mánia átalakulóban van már. Az első Subarut (Impreza WRX) még én is ugyanezért vettem és tuningoltattam (2006-ban), a másodikat (Forester 2.0 A/T, 2008 a feleségemnek + gyereknek már másért, a mostanit pedig (Outback 2.0 D lineartronic, 2016) szintén nekik. A mostanit konkrétan a megbízhatóság és biztonság miatt (+szerelem). A világ Subaru vásárlóinak többsége nem közép Európában van (itt csak Svájcban adnak el viszonylag sokat). Az észak-amerikai piacon az eladott Subaruk nagy része családi autóként funkcionál és egyszerűen "csak" közlekednek vele.
[ Szerkesztve ]
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
gyeniko
őstag
Arra gondolsz, hogy aki nem a tűzköpést és durrogást keresi, miért vesz Subarut? Gondolom azért, mert a Subaru modellek a megbízható és biztonságos autók közé tartoznak. Az összkerék hajtásuk ma is nagyon megállja a helyét és amolyan "lelkevan" autók, még 150 LE-vel és fokozatmentes automatával is. Gondolom, hogy a Subaru cég - miután kiszállt a pénzgyilkos rally sportból - rájött arra (még az is lehet, hogy már előbb és ezért szállt ki a rallyból), hogy a "tűzköpés"-t, "durrogás"-t kereső réteg igen vékonyka, ráadásul egy részük megtalálja a saját kedvencét más gyártók modelljei között, így a korábbi irány megtartása biztos út lett volna a csőd felé.
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
gyeniko
őstag
Az én 2016-os dízel OB-embe is 5W-30 olajat tett a szerviz az augusztusi garanciális revízión. 5 év/200 ezer km a garancia az autóra, ha minden úgy van, ahogy írod, akkor megérné nekik a drágább olaj. Vagy a dízel motorok kevésbé kényesek erre?
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
gyeniko
őstag
2016-os OBK-hoz vennék egy garnitúra (4 db) TPMS szenzort (kompletten, szeleppel). A gyári igen drága, esetleg van ötletetek, hol kapnék kedvező áron olyan univerzális szenzort (fém szeleppel), amelyet biztosan hozzá lehet tanítani az az autóhoz? Adnék a téli gumi garnitúrának is felniket, ehhez kellenének a szenzorok.
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
gyeniko
őstag
Itthon drága, de találtam olcsón gyári azonosítójú nem gyárit.
[ Szerkesztve ]
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
gyeniko
őstag
Írtam is a szerzőnek egy emailt, felhívtam a figyelmét néhány ténybeli tévedésre, illetve ajánlottam figyelmébe a YT Autogefühl csatornáját, ahol alapos és legkevésbé sem szubjektív teszteket lehet látni. Az új Forester a saját célközönségének készül, ha valaki nem tartozik ebbe a körbe, akkor nem is fogja érteni ezt az autót, ezért totál felesleges - és számomra visszatetsző - "megköpködnie" azt. Én sem köpködöm meg pl. a Renault Capture-t, vagy Dacia Duster-t, mert egyikük sem "nekem szól". Sok-sok százezer user viszont elégedett velük. El kellene már engedni ezt a "Subaru = turbó motor, sportosság, stb." vonalat, meg kellene érteni, hogy a mai Subaruk teljesen másról szólnak. Nálunk soha nem lesz bestseller, de ettől ők még nyugodtan alszanak. Akinek ez nem jön be, az vegyen mást (pl. 2 m Ft-ért "sorhatos" BMW-t egymillió km-rel), oszt tolja neki, amíg egy tereptárgy meg nem állítja.
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
gyeniko
őstag
Subaru XV teszt. Így is lehet.
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
gyeniko
őstag
válasz Petester #9632 üzenetére
Ez egy elég friss teszt, szinte meglepő végeredménnyel. Érdemes a cikkben lévő osztrák linket is elolvasni, benne van a részletes táblázat. Eszerint a legjobb 4 évszakos gumik télen abszolút versenyképesek.
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
gyeniko
őstag
Szeretnék venni egy olyan hibakód olvasót a 2016 modellévű OBK dízelhez. Tudtok ajánlani olyan ketyerét, amely biztosan működik és nem tesz kárt az autó agyában? Bónusz, ha más autókat (2014-es Audi A5 és 2017-es Volvo S90 dízelek) is ismer. Max. 100 e Ft-ot szánnék rá.
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
gyeniko
őstag
Nekem pl. elsősorban arra kellene, hogy kiismerjem, az autó mikor regenerálja a részecskeszűrőt. Sajnos rövid utakon - és csak télen - használja a feleségem az autót, a dízel részecskeszűrő nagyon nem szereti. Regenerálás közben elvileg nem szabad(na) leállítani a motort, ugyanakkor semmilyen visszajelző nem jelzi, hogy éppen regenerál.
[ Szerkesztve ]
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
gyeniko
őstag
Lehet (valószínű), hogy itt is van olyan jelenség, amely a regenerálásra utal, de a műszerrel ez(eke)t kétséget kizáróan tudnám azonosítani, ennek alapján kitalálnám hogy mire tréningeljem a feleségemet, megelőzendő a részecske szűrő tönkremenetelét. Egyelőre azzal védekezünk, hogy a városban kézi üzemmódban kell használnia a váltót és lehetőleg 1800-2200 fordulat között tartani, amikor az autó mozgásban van. Szegénykém nehezen visel, hiszen akkor miért van az automata váltó?
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
gyeniko
őstag
Én is... Sajnos, a vásárlás előtt nem olvastam utána, hogy mennyira nagyon érzékeny a használat módjára ez a modell. Van még itthon 2 másik dízel autó, az egyik az OBK "váltótársa", ezért ugyanúgy van használva, de semmi nem utal arra, hogy problémája volna az autónak a használat módjával. Ez a váltótárs még nem járt Bp-en kívül (na jó, néhány alkalommal az M0-ig eljutott). Szeretném megtartani az OBK-t, de ha nem találunk komfortos megoldást, akkor sajnos mennie kell.
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
Új hozzászólás Aktív témák
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Formula-1
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mozgásban a 33 Immortals
- Windows 11
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...