Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Rotor82
aktív tag
Üdv mindenki!
Lenne egy kérdésem.
3éves astra h,flottás cib bankos. Most vettem.
Nem találtam a fedélzetin olyan funkciót,hogy mérje a fogyasztást. Lehet,hogy a céges autókból ki szokták hagyni az ilyen funkciókat? -
TasiA
senior tag
válasz
sziada5925 #17097 üzenetére
ne aggódjál, régen elégett
észrevettétek volna már, ha nem így lenne
-
-
TasiA
senior tag
válasz
sziada5925 #17093 üzenetére
őő, magyarul belesett egy papírdarab a szívócsőbe? Ebben az esetben az már rég elégett a motorban. No para.
-
csaresz002
senior tag
válasz
proper #17087 üzenetére
Na igen, pont ezért kérdeztem! Ha lehuzom a csatit,akkor a belsőkijelzon nem mutat semmit.
(#17090) Cola111: vizmelegedessel voltak gondjaim, azóta mióta vízpumpacsere volt. Az új pumpa lapatja máshogy állnak,más a mintazata,és termosztat nélkül se képes visszahuteni a vizet alapjaraton,csak 2000es megemelt fordulatnal. Régi lapáttal nem volt ilyen gond.
Alapon lehütött 10-15másodperc alatt. Most meg percekig megy a venti,a hűtőből hideglevegőt szivva...Mindenesetre vizpumpat,termosztatot biztos cserelek plussz hőjeladokat. Most az üzemihő az 92fok körül van óra szerint.meg akkor lesz egy hibakód olvasas és egy torok körüli takarítás.
Thx a segítséget!
-
sziada5925
aktív tag
Sziasztok!
Valaki látott már/szedte már szét (elsősorban G Astránál érdekelne) a fojtószelepház alatti szívócsonkot? Ismerősöm cserélte a tömítést és pont akkor esett szét a régi tömítés, amikor a lyuk felett volt, és beleesett egy kis tömítésdarab a csonkba. A kocsi működik, ma átmentem hibakódot kiolvasni, de nem volt. Hétvégén lehet, hogy nekiesnénk átnézni. Szerintetek hol akadhatott fent az a kis darab? -
Cola111
aktív tag
válasz
csaresz002 #17084 üzenetére
Légtömegmérőt ki tudod zárni könnyen ha a hidegen beindítod az autót és alsó és felső vízcsövét egy-egy kezével megfogod megfigyelheted a hőmérséklet változást. / Vigyázz a ventillátor lapátokra!!/ Normálisan működő termosztátnál az történik, hogy a motor melegedésével együtt a felső vízcső lassan melegedni kezd, az alsó pedig alig. Amikor eléri a motor az üzemi hőfokának alsó határát, a termosztát kinyit, és megindul a keringés a külső körben. Ilyenkor a felső cső égethet! Ha az alső és a felső cső egyformán, melegszik, a termosztát nem zár be, így az autó jóval lassabban melegszik be, a hidegüzem alatt pedig durván túlfogyaszt.
-
bambano
titán
válasz
csaresz002 #17084 üzenetére
ha nagyon nem boldogulsz, akkor a totálkáros boschtechnikust javaslom. mostanában nyitott maszek műhelyt.
-
proper
őstag
válasz
csaresz002 #17084 üzenetére
ami a légtömegmérő elött van az a beszivott levegő hömérséklet jeladó amit néz a computer
amit a müszerfalon látsz külső hömérséklet az valoszinü hogy a lökháritóban van valahol
hogy kiszürd a hibát az nem lesz egyszerü móka, rá kéne kötni gépre és kiolvasni az adatokat hogy mi ad fals jelet, igy a legeszerübb
-
Cola111
aktív tag
válasz
csaresz002 #17084 üzenetére
ezeket kell megnézni amiket írtál is. lamdaszonda, motor hűtőfolyadék hőm érzékelő, katalizátor, kipufogórendszer eltömődött, rossz légtömegmérő, fojtószelep potméter hiba
-
csaresz002
senior tag
válasz
proper #17083 üzenetére
arra gondoltam ami a toroknál van jeladó (a légtömegmérő előtt)...az akkor nem befolyásol semmit se csak szimplán a külső hőmérs. mutatja?!
próbálok rájönni,hogy mi okoz 12-14literes fogyasztást városon kivül,de nem tudom merre keresgéljek
vélemény?
vízhőfokjeladó?
lambdaszonda?
vagy mi jöhet még szóba?[ Szerkesztve ]
-
proper
őstag
válasz
csaresz002 #17082 üzenetére
az computer
a külső hömérséklet az másik, nekem az omegában pl a lökháritóban van bal alul
-
csaresz002
senior tag
A beszívott levegő hőmérséklet jeladó összeköttetésben van a computerrel vagy csak a külső hőt mutatja? (b omega)
-
TasiA
senior tag
válasz
Tomoty #17080 üzenetére
Én a "nyitott" rendszerrel semmi mást nem vettem észre, csak azt, hogy 2000-ig kevesebb lett a nyomatékom, meg talán 1 picivel többet evett (bizonyítani nem tudom
). Azon kívül, hogy hangra jobban ment, semmiben nem nyilvánult meg pozitívum. Ugyan annyit ment végre, ugyan úgy gyorsult, szal részemről nem sok értelmét látom a gyári rendszer babrálásának, ha motoron és a leömlőn nincs változtatás Ha csak valami szép "dorombolós" hangot szeretne az ember az más. Azzal semmi bajom. Teljesítményben nekem az volt érezhető az előző autómnál C18NZ Vectra, mikor egy levegő csövet vezettem ki a hűtőmaszkhoz és szinte teljesen egyenesen áramlott a menetszél a légszűrőhöz. A mostaninál is megcsinálnám, ha lenne hely, de nincs
-
Tomoty
senior tag
válasz
Cola111 #17055 üzenetére
Nekem gyári rendszeren is elég nagy sebességgel halad kifelé a kipufogógáz
[GTC_Dbilas]
-
bambano
titán
fűnyíró motorok ezentúl az opelekben...
-
Zewa
senior tag
válasz
bambano #17076 üzenetére
Észre sem veszik. Nem túráztatom a gépet és mint említettem alul egy gyári rendszer csendességével vetekszik. (Gép nem az enyém de olykor-olykor vendégeskedik egy kicsit, e46 325i)
Egy régi Lada, Bogár esetleg valami 2T vas még mindig jóval hangosabb mint egy szolid de már nem gyári utólagos "sport" kipuf. rendszer. -
Zewa
senior tag
válasz
bambano #17060 üzenetére
Ki tudja, lehet egy GSi C20xe-vel gyárilag 150 nyihával a kazánfedél alatt. Szerintem alatta már el fér egy kis hang bár ha ilyen kérdés felmerül erősen valószínű hogy nem a helyzet áll fenn.
Ne menjünk a szélsőségek fele. Egy szolid de sportos hang szerintem élvezetet nyújthat a mindennapokban. Megfelelően hangolva alacsony (pl. 4000 alatt) csendes a gép és utána kezdi el kicsit hallatni a hangját. Szerintem ez így a jó mert egy sportos autónak oda lépek szeretem hallani a motor duruzsolását miközben autópályán kuss van.
(OPC-k, AMG-k, ///M -es vasak gyárilag ilyenek. Nem kis tervezés után.)
-
_seth_
veterán
válasz
fero02 #17069 üzenetére
Átpapirozás: egy forgalmiba kerül összesen, ugyanolyan megy bele, motorkód eleje kell, hogy egyezzen ehhez egy adásvételi kell ami a motorról szól és kövektező műszakin bejegyeztetem, kpm vagy társaik nem szerencsések ha eltérő motorkódot látnak, pláne ha külföldön tűnik fel valakinek
-
Cola111
aktív tag
válasz
fero02 #17069 üzenetére
Szerintem meg nem, van pár ismerősöm, aki gyárilag feltuningoltatta a bmw-t komplett rendszerrel és nagyon ott van. Egy Opel Insignia alatt is gyönyörűen szól a rendszer, ezt is tapasztaltam. Abban sem teljesen értek egyet, h suzuki alá nem lehet jó rendszert rakni. Csak szépen kell kivitelezni és nem megfúrni, meg megnövelni a csőátmérőt.
pl: [link][ Szerkesztve ]
-
fero02
nagyúr
válasz
_seth_ #17067 üzenetére
Na, anno én is így voltam a hengerfej gyanúmmal. Vettem egy komplettet motor (turbó, adagoló, generátor, önindító), váltó, ABS-es féltengelyek 100 vagy 120e-ért és 3 nap alatt kicseréltem inkább, mint sem hogy elkezdjek "apróságokkal" faxolni és közel sem biztos, h annyira jó lett volna, mint ez így a csere után.
És amúgy miért akarod átpapíroztatni? Megér annyit a dolog?
Cola111: ez egy pályagépen valóban kellemes, ami ott versenyez, de egy utcai autóra ez nem való. Különösen vicc az ilyen csirke "tuning" 1.3-as Swift-eken, az 1.4 Astrákon meg az ilyen hakapeszi maki autókon.
[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
válasz
fero02 #17066 üzenetére
Ne is kérdezd... motorcserére vár. Szét lett szedve teljesen a motor, darabokra ahogy kell és nem látni semmi hibát, néztem én is, persze kopása van de nem indokolja, hogy ne legyen olajnyomás fordulaton. Az olajnyomás szabályzó vagy olajszivattyú lehetne gyanús ha nem 0 kilométeres teljesen új lenne már benne. Valami bosszantó apró hibája lehet mindenesetre a jelenlegi felújítása alsó hangon 200e forinttól indulna, totózni az olajszivattyúval szintén sokba van + akkor is kellenek tömítések, csavarok az összerakáshoz, így furán hangzik de a legolcsóbb "javítás" a motorcsere, 60-100e között árulnak ilyeneket, neten van pár de a közelben keresnék és olyat amit egy következő műszakin bele tudok papírozni.
-
bzoley
veterán
válasz
freaghill #17061 üzenetére
Soundracer V8
Ezzel nem zavarsz senkit, és lesz jobb hang -
_seth_
veterán
válasz
freaghill #17061 üzenetére
Nekem még eddig csak a halkítás volt a cél, miért jó ha hangos? Téged nem zavar benne ülve?
Kadettet 1.3as motorról teljes 2 literes gsi kadettá alakítottam át, a kipufogó maradt a "régi" úgy értem minden teljesen új volt de semmi sport kipuff vagy ilyesmi, szép hangja volt így is. A mostani 2 literes b vectra alatt is a gyári van egészen a hátsó dobig, ott egy irmscher dob, DE hála az égnek nagyon halk, kicsit sem sportos a hangja és nem is bánom. Nem azért költöttem jbl hifire, hogy a kipufogót hallgassam. Arról nem beszélve, hogy órákon át még egy kis duruzsolás is idegesítő.
Saját vélemény, lehet mást nem zavar, én mindensetre nem bírom azt amikor jönnek a herélt simsonosok és hasonló szakad ladák és társaik hatalmas hangerővel aztán meg egy mai splash is ott hagyja mindet állva a lámpánál is pedig az aztán minden csak nem sportautó....
-
bambano
titán
szerintem nincs annál nevetségesebb, amikor hall az ember hátulról valami öblös dübörgést, belenéz a tükörbe és meglátja, hogy egy e kadettből jön...
egy 500 lóerős sti-n lehet, hogy elfér, bár azért is ütnek a lakótársak, na de egy e kadetten, 60 lóerővel???gondolkodjunk már egy kicsit... az én autóm elé odaállhatsz, nem fogod hallani a hangját. autópályán a szél és a gumi zaja bőven elnyomja a motort meg a kipufogót. de nem is gyullad meg minden lámpa a lakótelepen, ha leparkolok vele.
-
Zewa
senior tag
Modernebb autóknál előfordul hogy akkumulátor csere után "elfelejti" a gép az alapjáratot. Magától hamar újra is tanulja. Hogy pontosan miért van ez, azt ne kérdezd de mi is jártunk már így. Néztünk hogy WTF? de megnyugtatott egy szaki hogy ez "normális" nincs gond..
17050 freaghill: Először is;
Ugye ez most csak vicc. Ne csinálj ilyen kókler, gány "munkát". Szép hangot szeretnél teljes rendszert rakj alá. Persze ez nem 2 fillér de akár használtan is kifoghatsz egy jobb szettet kedvezőbb áron. (Értelme persze erősen megkérdőjelezhető)
ps.: Off tudom de pl egy ilyen autót nehezen tudnék elképzelni csendben működni. Egyszerűen kell alá ez a szolid 75ös saválló rendszer..
[ Szerkesztve ]
-
freaghill
őstag
Köszönöm a válaszokat!
-
Cola111
aktív tag
válasz
freaghill #17053 üzenetére
Tuningal azt akarjuk elérni, hogy a motorból minél gyorsabban és könnyebben távozzon a kipufogó gáz.Erre nagy ívben tojnak a gyártók, (tisztelet a ritka kivételnek) mert nekik az alacsony káros anyag kibocsájtás, az olcsó előállítás és a csendes járás a fő céljuk.
Ha kipufogó rendszert akarsz tuningolni, érdemes a leömlővel kezdeni, óriási jelentőséggel bír az autód menetteljesítménye szempontjából.
Tuningnál a katalizátort ki szokták hajítani, fojtja a motort, azonban a szabályzott katalizátorokat nem lehet csak úgy leválasztani, mert megnő a fogyasztás, hisz a motor rossz adatokat kap.a gyári közép és hátsódobbal biztos nem éred el a lehető legjobb teljesítményt, nem erre találták ki ( és még az autó hangját sem lehet élvezni). A gyári dobokban lemezek segítségével ütköztetik ide-oda a kipufogógázt, melynek sebessége így alaposan lassul, és veszít a hangjából. Pontosan erre találták ki a sportdobokat, amelyek ütköztetés nélkül egyetlen perforált csövön, hagyják magukon átsuhanni a gázt.Érdemes a csöveket is lecserélni, megnöveli az átmérőjüket. Így láthatod, hogy ha lecseréled a hátsó dobot, megfúrod a kipufogót - aminek mellesleg, olyan hangja lesz, mint ami ki van lyukadva - nem fogsz elérni teljesítmény növekedést, mert a gyári rendszerben akkora fojtás van, hogy a hátsó dob szinte már semmit nem számít, csak az autód hangja lesz sportosabb. Én szeretem a hangos autókat, mint gondolom Te is, de inkább gyűjtsd a pénzt és vegyél egy komplett rendszert, hidd el megéri.
-
bambano
titán
-
-
freaghill
őstag
Hali!
Adott egy gyári E Kadett, sima kipuff, csak egy kis toldat van rajta, amitől egy kicsit duruzsol a kocsi. Ha esetleg fúrnánk rá lyukakat akkor dobna valamit rajta? Valami tipp, mire figyeljünk?
-
zsolthee
senior tag
Sziasztok!
Kedden volt az autóm ('92 AstraF, C16NZ) szerelőnél és kicserélte a gyújtáselosztó.
Ma kicsit hosszabb távra jöttem vele és azt vettem észre, hogy egyesben akár le is padlózhatom mert erőtlenül indul. (előtte azért ki is kapart a drága ha durváskodtam vele).
Szóval nagyon lomha, mintha egy öreg dízelt vezetnék.
Lehet, hogy csak az előgyújtáson kell állítani?
(Még a szelepfedél tömítés lett cserélve de annak semmi köze hozzá) -
-
Bozso68
őstag
Szevasztok!
A 2006-os Astra H Caravan-om bal hátsó ajtajában megadta magát az ajtózár.
Felhívtam egy bontót, aki három fajta zárat emlegetett, hogy diktáljam be, milyen felirat van rajta, az alapján tudja küldeni.
Az ajtóm bezárt állapotban van, nem szeretném még egyszer szétbontani, csak ha már itt az alkatrész.
Tudna valaki segíteni valamilyen katalógusból, hogy milyen betűket diktáljak be neki?
Esetleg ténylegesen több, más módon működő széria van (bár nekem ez nem valószínű) ?
Ezt a képet találtam az alkatrészről, de sajnos ez jobb oldali, de tisztán látszik a szöveg.Előre is köszi a segítséget:
Zsolt -
TasiA
senior tag
gyujtás alkatrészeket innen vegyél Én vetem olcsó, aztán drága kábeleket boltból, végén már megvettem a 20 ezres szettet, de 10-12 hónapnál nem bírták tovább. Vettem innen töredék pénzért és több mint 2 éve semmi gond, többszöri ki be húzogatás, gyertyacsere után. Így hirtelen nincs ötletem mi okozza a hibát.
-
degu
senior tag
Opel Astra Caravan,es a forgalmiban van az,hogy a motor kodja X14NZ
Ha jol emlekezem,az alapjarati fordulatszam nem megfelelo-hibat irta ki,de ugye az lehet 4-5 fele okbol./Fals-levegot sziv valamelyik tomites,alapjarati fordulatszam-szabalyozo,gyertya athuzas,gyertyakabel repedezett,es itt jonnek a szinte vegtelen lehetosegek:
gyujtaseloszto,gyujtotrafo-zarlat/athuzas,stb.
En az elso negy variaciot fizettem ki! De nem ott volt a hiba!/Itt fogyott el a penzem,es a turelmem/
Ha jol emlekezem,meg a vezerlot is csereltek /ami a gyujtotrafo alatt van?!/
De akkor mi a szamitogep?/ETC-vezerlokeszulek?vagy a *kozponti reteszelo*? -
wwhy
veterán
-
degu
senior tag
Hat ez 1,4-es motor.Valoszinuleg hasznaltan olcsobb a szamitogep,de nem sokkal-ha tuti,hogy jo!
/Fenyszorot vettem hasznaltan,es nem volt annyira olcso/
Voltam a budaorsi,a kerepesi-uti,es a halasztelki Molnar Opel szakszervizbe,de ez meghaladta eme reprezentativ szakembergarda kepessegeit!
Volt,hogy a szervizbol elhozva,2 km megtetele utan gyulladt ki ismet a motorhiba-lampa.
Most mar lesz*rom,de lehet,hogy egyszer csak otthagy valahol.De nem szallok be a hintaba a /szerviz magasan kvalifikalt szereloinek kiserleteibe/,akik uj aron,sorba csereberelik ki az alkatreszeket,amikrol kesobb kiderul,hogy nem az volt a rossz!
Most ott tartok,hogy nyaron,a nagy melegbe,ha leall a motor,pihenek en is,meg a kocsi is negyed-fel orat,es megyek tovabb,amig ismet le nem all..../Szerencsere ez csak nagy melegben,es nagy gazzal valo tartos haladas utan ugrik be/
[ Szerkesztve ]
-
TasiA
senior tag
Mert, ha ott veszed meg új áron, akkor biztosan van annyi. Viszont a 8 szelepes 1.6-os motorból annyi van mint égen a csillag, biztosan nem vennék újat.
Amúgy milyen szakszerviz ijesztget? Voltál már szervizben az autóval és továbbra is fenn áll a hiba? Vagy arra mondták, ha kiolvasod a hibakódot?[ Szerkesztve ]
-
zsolthee
senior tag
Sziasztok!
Véleményetekre lenne szükségem.
Most szándékozok fehér színűre fújatni egy Corsa GSI felnit. (a kép illusztráció)Egy fehér Astra-ra fogom feltenni a megfelelő méretű gumikkal.
A csavartakaró műanyag fedelet milyen festékkel tudom tartósan és szépen lefesteni?
Ha meg van a felni színének RAL száma akkor kapok ugyan olyat színű festékspray-t a boltban?
Ez mondjuk már csak ízlés kérdése, de azért kíváncsi vagyok mit mondtok:
Hülyén nézne ki, ha a kupak vagy csak az opel felirat más színű lenne? -
degu
senior tag
válasz
sziada5925 #17027 üzenetére
Koszi a segitseget,el is mentettem a kodtablazatot,de annak ellenere,hogy kb.10 eve szerelek Opelt,felek a szamitogepvezerlesbe belebabralni,mert ha eltevesztem,vagy rovidre zarok valamit,akkor felek,hogy ugrik a szamitogep,ami anyagarba 150 rugo!
Mit tanacsolsz?
Meg merjem kockaztatni?El tudom rontani,vagy tulspilazom? -
degu
senior tag
válasz
sziada5925 #17022 üzenetére
Csak az a ciki,hogy valami csak van,mert nyaron,amikor nagyon meleg van,nagy gaz utan egyszeruen leall a motor!
Negyed ora,felnyitott motorhaztetovel,es lehet tovabb menni!Hol itt a nemet alapossag? Hat ez nem egy gumimotoros gyerekjatek!
-
vhunor
őstag
C Vectra esetén találkozott már valaki olyan hibával, hogy az olajpumpa hibajelzője random világít? Néhány napja kezdte, de nem folyamatosan ég, hanem véletlenszerűen... Meg tudom valahogy otthon állapítani, hogy tényleg baj van-e, vagy vigyem szervizbe? Esetleg alacsony olajszint miatt is világíthat? (Bár a pálca alapján ok ez a része).
-
#TOTTI
őstag
válasz
sziada5925 #17019 üzenetére
GTC-nél úgy kellet, hogy fék és gáz be tövig és ráadod a gyújtást!
-
degu
senior tag
válasz
sziada5925 #17019 üzenetére
Nem tudok kiolvasni,de az sem er sokat,mert nalam soxor kigyulladt a motorhibat jelzo sarga jelzes,es elkezdtek a szakszervizben csereberelni az alkatreszeket /sortomites,alapjarati szabalyozo,gyujtokebelek,gyertyak,gyujtotrafo,stb. 75.000.-Ft-nal abbehagytam!/
Azt mondta a szervizvezeto,hogy az a hibakod,amit kiolvastak kb. 4-5 fele hibat jelenthet...
Egyebkent 2001-es NZ tipus -
hvb
tag
Hi,
azt kérdezném, hogy a B Vectra első ajtajának magasságán lehet e állítani? Kicsit nehezen záródik és azt vettem észre hogy kb. 2mm-rel lejjebb van mint a hátsó ajtó.
Van valami megoldás rá?Üdv
-
degu
senior tag
Mondjatok mar valamit...hozzaerto *tagtarsak*!
Lekonyult az akksim,es a nagy hidegben nem indult az Opel Astra Combim!
Feltoltottem /a mindket sarujarol levalasztott akksit!/ majd masnap reggel rovid inditozas utan felporgott a motor,majd leallt,,,de ugy mint ha az immobilizer tiltotta volna le.Ezt tobbszor eljatszotta.
Elovettem a tartalek kulcsot,hatha az *azonosito chip* serult a slusszkulcsba,ekkor elindult a motor,de *tarakirozott,doglodott,nem vette fel a fordulatot,es /uresben/ gazadas utan leallt?!
Fel ora mulva elindult,igaz,hogy leallt egyszer,de ujrainditas utan ment,de mint ha egy henger kihagyott vona.Bemelegedes utan /es azota/ semmi problema.
Mi a fene tortenhetett ezzel a szuper megbizhato kocsival?
Tudni szeretnem,mert ciki lenne,ha az eletembe eloszor...otthagyna valahol! -
AMD Power
titán
Hosszú távon ez így nem lesz valami jó.
-
-
bambano
titán
snowpel lol
-
bambano
titán
anno a kedvenc kacatkereskedőm boltja előtt volt egy bazi nagy beépítetlen telek. hasonló helyzetben egyszer egy fél órát rodeóztam ott, utána mentem be a bót'ba. Mondom a titkárnőnek, hogy jó kis idő van, mire a csaj: az előbb egy őrült egy fél órán át csúszkált össze-vissza. Mondom ahha, én voltam
-
bambano
titán
ma mentem egy kisebb kört az asszony astrájával a városban. amennyire le vannak itt takarítva az utak, összevissza járt alattam az autó.
a probléma az, hogy ezt élveztem
Új hozzászólás Aktív témák
- World of Tanks - MMO
- Okos Otthon / Smart Home
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Kína nagyon pályázik az összes GeForce RTX 5090-re
- Gyúrósok ide!
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Politika
- Lexus, Toyota topik
- NBA és kosárlabda topic
- OpenWRT topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest