Hirdetés
- PlayStation 5
- Call of Duty: Black Ops 6
- Akciófigyelő: PlayStation "Januári" leárazások
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Limitált ideig ingyen játszható a Diablo IV
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Elindult a Test Drive Unlimited Solar Crown második szezonja
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- World of Tanks - MMO
- Star Citizen
-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolikaDB
veterán
Astra G hatso lampaban az osszes izzo foglalata ugyanaz? Megpedig milyen?
-
Spancer RE
aktív tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
Ha tud valaki Z16XEP motorkódhoz termosztátot szerezni értelmes áron, az kérem jelezze! -
degu
senior tag
válasz Jim Tonic #19895 üzenetére
Na,akkor alamaszok,es megnezem,hogy hatha leesett,vagy a *terepezesnel*-letort.
A tanksapka dolgon azert csodalkozom,mert nem hinnem,hogy a 15 millio opel tulaj kozul en lennek az egyetlen f*sz,aki elhagyja a tanksapka kulcsot...verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
degu
senior tag
válasz Jim Tonic #19887 üzenetére
Hat ez hihetetlen!
Vettem majdnem 4.000.-Ft-ert egy Opel-Igy csinald -szervizkonyvet.
Egy rohadt szo,sem fenykep,rajz,nincs sem a tanksapkarol,sem a tolatolampa-kapcsolorol /az sem mukszik/
Mindegy.../W.C.-papirnak nem jo,mert kemeny!/verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
Calogero
addikt
-
Pitu
aktív tag
Ma szüleimtől hazafelé ezt művelte a kocsi (Tiszaújváros környékén...) : [link]
Azt mondanám hogy vezérműlánc, ha nem nyáron lett volna kompletten cserélve. Illetve a jelenség sem folyamatos, általában nem hallani semmit... beszélek szerelővel a videóból remélem hallani fogja hogy mi lehet ez. Hidrotőkékre tudok még tippelni. Kezdek belefáradni már ebbe, illetve parázva vezetem már ezt a kocsit.[ Szerkesztve ]
-
-
bambano
titán
ha nem tudod előkeríteni a kulcsot, akkor én megpróbálnék keresni egy lakatost, aki képes roncsolásmentesen kinyitni a zárat.
ha pesti vagy, akkor pesten van egy híres-hírhedt figura, aki zárkinyitásra szakosodott, ilyen űrhippi kinézetű gyerek, azt is meg lehetne próbálni előkeríteni, ő biztos kinyitja neked fúrás nélkül.
ha pedig már lejött a tanksapka, tennék rá újat.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nagyúr
Zárat, darabokra. Középen kezdheted. Általában akkora fúró elég, mint a kulcs szélessége. Magas fordulaton kezdj, és lassan haladj előre. Csak át ne fúrd a sapkát!
Ötperces mutatvány. 100forintos fúróval ne állj neki.[ Szerkesztve ]
Declare var, not war. - Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
degu
senior tag
Elvesztettem valahol /valoszinuleg a benzinkut fizeto pultjara letettem...orokre /az Astra F 1.4 Caravan /2oo1-es evjaratu/ tanksapka kulcsait.
Milyen eselyem van a tankolasra?
Mit lehet ilyenkor tenni?verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
Pitu
aktív tag
Bal hátsó ajtómnál nem szól a hangszóró (g astra). Szedjem le az ajtókárpitot egyből vagy mit érdemes megvizsgálni először?
-
TasiA
senior tag
Szeretnék én is találni jobbat, de ahhoz kell , hogy legyen német cégnél eltöltött munkaévem, amihez meg ez jó. Nagyon keveset keresek, de legalább nem dolgozom agyon magam, heti 5 nap meló, 7,5 óra, pénteken legtöbbször csak 6 óra, vagy annyi se.
Ezt találtam így hirtelen CNC
és ebból ennyi jön kézbe kezedbe zseton
Egy 1 szobás albérlet általában 500 euró. +kalkuláld, ha nem csak kuporgatsz, itt minden drágább
[ Szerkesztve ]
-
TasiA
senior tag
válasz Tomoty #19870 üzenetére
Miért bántottál volna meg?
Csak annyira tág fogalom, hogy nehéz válaszolni. Egyre kevesebb a fizetés a magyaroknak. Annyi már a vendégmunkás, hogy leviszik az árakat. Számít, hogy mit csinálasz és van-e nyelvtudásod. Legtöbb helyen, ha németnek dolgozol nem marad túl sok. Sokan magyar cégnek dolgoznak, úgy jóval több megmarad, mivel járulékokat és egyebeket nem fizetsz idem, csak adót. Én előtte így dolgoztam, ott egy teli hónapban 1800- maradt zsebben. A rokon viszont 10 éve kint van, szobafestő+4 burkólóval egy csapatot alkotnak, szintán magyar honi cég kiküldetésben, ő 3000 ezret keres tisztán havonta.
Szal, míg nekem a 2100 bruttóból marad 1300, addig ha egy magyar cégnél lennék, akkor 1800, ami nagyon nem mindegy.Ha haragudnék rád, nem írogatnék itt
[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
válasz Tomoty #19870 üzenetére
Ismerősöm is kint van németben, az építőiparban van, házakat újítanak/alakítanak át. Neki havonta 400e fölött marad valamivel úgy, hogy lejön a két-három havi utazás és minden amire kint költ. Nem ritka a hajnaltól-késő estig meló. Eleinte hazajönni se nagyon mertek pedig a kinti főnöké jóbarátja de annak is van ugye egy főnöke.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Tomoty
senior tag
Nem tudom mivel bántottakak meg, de nem akartam. Amúgy cnc-gépkezelőként ügyködöm már jó pár éve. Csak érdekelt a fizetés, mert minden 3. iparban dolgozó ismerős ki akar menni. És eddig még senki nem tudott konkrétumot mondani, csak mindenki azzal jön hogy: a szomszéd haverjának a testvérének a szomszédja dolgozott már németben stb. Ezért kérdeztem egy olyan embert (-téged) aki talán tud valami támpontot adni.
Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
TasiA
senior tag
válasz Tomoty #19868 üzenetére
Há bazzeg, kössz! Beszélsz németül? Ha igen mennyire? Mi a szakmád? Aztán ott a szállás, mekkorák az igényeid, jó a putri havi 3-400-ért, vagy jobbat szeretnél 500-600-ért és van kauciód? Szóval a kérdésedre nem tudok válaszolni. maximum a sajátomat tudom elmondani, ami jelenleg elég fos, jó, ha szállás kifizetése után, marad 1000 euró,, de lehet még annyi se. Előtte a világ végén dolgoztam, putri kellős közepén a gettóban, heti 6 nap munka 9-10 órában. néha vasárnap is 3-4 óra, mint 1 állat úgy kellett pörögni, fájt mindenem, 2 műszak, csupa tirpák 8 általánost végzett értelmiségi(mivan baZZdmeg szókincsel) ott jobban kerestem, de 2 havonta lehetett csak hazajönni és magyar cégnek dolgoztam, szal itthon minimálbérre voltam bejelentve.
Röviden ennyi, ha már így bele a nagyvilágba beszélgetünk.[ Szerkesztve ]
-
Tomoty
senior tag
És mennyi jurót lehet a Németeknél keresni, ha elárulhatod?
Régebben én is gondolkodtam a kinti munkán.Postázás mostanában elég nehézkes, van egy extra aktív 3 éves fiam (aki a 2 nap ovi - majd 1 hét megfázva otthon periódusát éli). Szóval elnézést, ha csúszik az alkatrészek postázása. Sajnos amíg nem hívsz fel, addig nincs módomban jegelni a vásárolandó alkatrészt. Előre köszönöm a megértésedet.
-
TasiA
senior tag
válasz Jim Tonic #19861 üzenetére
Igen, család otthon sajnos. Meddig leszek kint? Jó kérdés, ameddig bírok anélkül, hogy rá menne a családom. Nagyon szar így élni. Csak normális munkát kéne találni, mert ez most a 2 kinti munkahelyem december óta és itt sajna jóval kevesebbet keresek. (mint utólag kiderült)
-
Okuyama
tag
válasz Okuyama #19862 üzenetére
Fejlemény : Ma sikerült beindítani az autót méghozzá ugy hogy betoltuk ,beindult szerencsére .Alig kellett lökni rajta valamit ,tehát AC Pumpa jó .Bementünk Nyiregyre próba szerencse vettünk egy gyújtás kapcsoló betétet valami 3500 ft ért az Unixban,sogorommal kicseréltük és elsőre beindult ! Viszont a második indítás után már ugyanaz a helyzet Igy biztos hogy elektromos probléma van valami,tehát önindító jó Ac pumpa jó ! .Holnap megy villamoságszerelőhöz és ha minden jólmegy és remélhetőleg kiderül mi okozza ezt ......
[ Szerkesztve ]
-
OrLiX
tag
Üdvözlet az uraknak!
Nemrég volt olajcserém. (3 hét)
Ma megnéztem a szintet. Az rendben is van.
De a nívón látszottak nagyon apró kis fémreszelékek. Mágnesesen hozzátapadtak.Kell most ezért aggódnom, cseréljünk megint olajat?
5W30 van benne.Astra H Caravan
Z17DTH (2007)
168.000.- kmElőre is köszönöm a választ!
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ.
-
TasiA
senior tag
válasz Okuyama #19857 üzenetére
Az Ac működése nem minden tipusnál ugyan az. A 2.0 "A" Vectrák mindegyike ilyen, hogy csak indítózátólkezd működni. Nálam a riasztó nem enged indítózni, mikor meg az immó "jeladója" esett ki a kulcsból, akkor csak az AC nem ment, de indítózni tudtam.
Csak tippeket adtam, fingom sincs mi baja az autódnak innen az internet másik végéről. -
Okuyama
tag
Hát nemtudom ,ugy emlékszem mintha gyujtás ráadásakor az AC felpumpál némi üzemanyagot a motornak ,de ez más típusnál is igyvan szerintem .Ha esetleg az Immo az akkor az nemcsak az Ac pumpát tiltsa le hanem az önindítót is ? Egyszerűen nem tudom milyen irányba tegyek lépést ,sajnos nincs diagnosztikai ismerősöm a közelben mert az most pedig sokat segítene ........ Szerencsére van bontó a közelben és van hozzá minden alkatrész csak tudnám mi a hiba
-
TasiA
senior tag
válasz bambano #19852 üzenetére
Nekem nagyon. Mivel itt németben, ahol (sajna) élek, 74-95 centig változik (kisfalu-autópálya), míg a benzin 1,68-1,8 Euro. Amikor meg otthon vagyok Szegeden, ott jelenleg is 230-240 Forint. Egy hazautam benzinnel 35 ezer, gázzal 20 ezer, úgy, hogy gázból 1,5 literrel többet eszik. A beszerelés nekem 50 ezerbe fájt, sajátkezűleg.
[ Szerkesztve ]
-
TasiA
senior tag
válasz bambano #19850 üzenetére
hát sehogy, mert gázzal járok ? amúgy meg kannából öntöm bele
Ejj bázzeg be ne találj már a hülységgelTermészetesen, ha jár a motor akkor megy! (hülye azé nem vagyok) Arra próbáltam célozni, hogy nálam, csak a gyújtástól nem indul az AC. Indítózáskor indul csak, de pl a régi 1.8-asom, az már gyújtáson járatta az AC-t. Kérem nem kötözködni, mee begurulok
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
válasz tomyoy #19846 üzenetére
emlékeim szerint (nem vagyok benne teljesen biztos) a régebbi motorokon a benzintankból megy előre egy cső, amin keresztül az ac előrenyomja a benzint, és megy egy vissza is, amin a felesleget visszaöntik a tankba.
a modernebb motorokon rájöttek, hogy felesleges a dupla csövezés, ezért a benzintank alatt van a nyomásszabályzó és onnan közvetlenül megy vissza a tankba a felesleg. Ami meg kell az injektornak, azt egy csövön tolja előre az ac. a c1-es vectrán pl. biztosan így van, láttam a szervizben
az egészen régi motoron, mint pl. a ladákban, elöl volt egy mechanikus, membrános pumpa, amit a motor hajtott és szívta a tankból a benzint.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
tomyoy
senior tag
Ezen én is gondolkodtam már párszor, gyújtás után ugye betölt az AC, majd utána miként tartja fönt a nyomást? megy folyamatosan járó motornál vagy valahol van nyomásszabályzó és az kapcsolgatja? vagy ez motorfüggő...
nyiknyiknyiknyik
-
Okuyama
tag
Üdvözletem az uraknak,kis segítségre volna szükségem .Egy Opel Vectra B vel van indítási gond ,2 napig áltt az autó és tegnap előtt indítani akartam egyszerűen nem tekert az önindító ....... A műszerfalon a visszajelzők erősen világítanak ,gyújtás ráadásánál nem halványodnak el az ikonok ,talán egy hangyányit ...... Egyébként 97 es év végi 1.6 benzines modellről van szó.A másik hogy amikor ráadom a gyújtást az üzemanyagszivattyut nem hallom zúgni ,pedig elvileg kellene nem ? Azt hozzá kell tegyem hogy amikor megvettük az autót akkor is eléggé hangos volt kintről hallgatva a szivattyú,létezik olyan hogyha megadja magát az AC Pumpa akkor az önindító se teker ? Én ettől függetlenül 3 hibaforrásra gondolok .
Üzemanyagszivattyu
Gyújtáskapcsoló
Önindító szénkefe csere .......Szerintetek ? ( a biztosítékokat már nagyjából átnéztem ....)
-
bzoley
veterán
válasz Jim Tonic #19841 üzenetére
Az érdekelt volna, hogy ha veszek egy valamilyen visszacsapót(az eladó tudására hagyatkozva), elvágom a csövet, tudom-e majd csatlakoztatni a visszacsapót. Egyelőre az ac relére szereltem egy nyomógombot, és indítózás előtt járatom kicsit. Megbontani mem nagyon merem a rendszert egyelőre, szivattyú csere pedig nem aktuális.
-
nagyúr
-
bzoley
veterán
Üdv,
Meg tudná mondani valaki, hogy milyen átmérővel kéne visszacsapó szelepet vennem F Astrához, hogy rá tudjam applikálni az üa rendszerre, pl. a szűrő után, vagy valahová?
Köszi! -
Szplöttyy
senior tag
válasz #TOTTI #19833 üzenetére
Ilyet még nem láttam, de van ugyanilyen BT-s ami kicsit hoszabb fekete és kék/sárga a matrica az az igazi ELM 327 az minden hibakódot töröl és olvas, meg élőadat is van, androidos telefonnal fogyasztás, hőfokok, rpm, stb.erre gondoltam. ésígy működik
Smoke & Torque
-
bambano
titán
-
#TOTTI
őstag
Ezzel mennék valamire egy C-s Vectra és egy VW Polo esetén?! 2005ös autók, hibakódokat kéne kiolvasni ill törölni?!
-
zsolthee
senior tag
válasz Jim Tonic #19831 üzenetére
Lehet, hogy az előbb említett hamisítások miatt alakult ki benne ez a vélemény.
Köszi. Akkor örülök, hogy nem nyúltam mellé.
Másik: Astra F ('92) - a levegő befújás irányát szabályozó gomb mögötti világítás kihunyt. Hogyan tudom cserélni? Milyen izzó kell oda? Még a nevét sem tudom...
Egyszer találtam a kardánboxban egy kis égőt. Kieshetett az oda? Mivel ritkán használom az autót, csak hetekkel később egy éjszakai vezetés során derült ki, hogy nincs ott világítás. -
zsolthee
senior tag
válasz neduddki #19827 üzenetére
azért kérdeztem mert megállapítani nehéz, hogy tényleg az van-e benne. Kíváncsi vagyok a tapasztalatokra. Átcímkézett gagyi tesco-snak is hallottam már ezt a fajtát
Bár a hátulján full német matrica, többnyelvű prospektus. És nem Tesco-ból lettt vásárolva még véletlenül sem.
Van egyébként olyan vacak olaj, amit még egy 20 éves autóba is bűn beleönteni?
Mondjuk nem váltóolajra gondoltam vagy ilyesmi...[ Szerkesztve ]
-
zsolthee
senior tag
Urak!
Ehhez az olajhoz mit szóltok? Astra F-hez (benzin, 1.6i) vettem, bár egyik autószerelő ismerős mondta, hogy nem a legjobb, nem nagyon ajánlja.
A címke alapján gondoltam nem lehet rossz. Annyira megérné 2x drágábban Castrol-t tölteni bele? Egyébként úriember módjára évente/10ekm-enként cserélem benne az olajat... -
_seth_
veterán
válasz Jim Tonic #19824 üzenetére
Valamikor volt, máshoz én még nem láttam ilyet pláne nem autóban a tömítésbe Nekem rozsda bevonat volt a gumin 2 ponton olyan 1,5 centi hosszan, innen lehetett látni, hogy volt rajta korábban is, majd raktam én is de nem jött be.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
nagyúr
válasz Calogero #19820 üzenetére
Az ilyen szarok csak ilyen légterelőkhöz valók? Múltkor a feleségem autóján ajtót cseréltem, és nem jöttem rá, mi a fene lehet. Értelmetlennek tűnt. Volt benne 4db. Pedig nincs terelője. Vagy valaha lehetett rajta? Fiat Punto, nem Opel.
Declare var, not war. - Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Calogero
addikt
válasz Mela Kehes #19821 üzenetére
Szerintem külön nem kapható.
Holnap megnézem neked hogy a kocsiban hogy maradt-e, (úgy emlékszem mintha a hátsókhoz nem kellett használnom)Nekem ilyen van : [link]
Ha van el tudom neked küldeni postán, vagy személyesen ha Debreceni vagy.
-
Mela Kehes
addikt
válasz Calogero #19820 üzenetére
Nekem V alakú van. Ha beteszem is szorul, ha nincs bent is szorul. Látszik a légterelőn, hogy elmozdul, amikor felér az ablak. Gáz. Ilyet mint amilyen neked van tudok venni valahol?
[ Szerkesztve ]
"Ha lehet menni akkor menjünk, ha meg tökölni kell akkor meg tököljünk."
-
Calogero
addikt
válasz Mela Kehes #19817 üzenetére
-
Pantal
senior tag
Hali. Egy B-s Opel Corsám van. Az ablaktörlővel lenne problémám:
Ha egyet felkattintom a karját, hogy magától néha töröljön, akkor nem megy végig, csak mondjuk 2/3-nyit megy végig a lapát, minden egyes törlésnél, így kb a 3. törlés után áll meg alul. Addig meg ugye máshol. Viszont ha kettőt kattintom fel, akkor megállás nélkül töröl, az működik rendesen. Mi lehet a hiba oka?Más: Szigetszentmiklóson és/vagy környékén tudtok Opel bontót?
[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
válasz Mela Kehes #19817 üzenetére
Nem tudom itt működik-e de B vectránál igen: lebontod az ajtókárpitot, lehúzod teljesen az ablakot, lehúzod az ablakemelő motorról a csatlakozót, vársz pár percet, összedugod, felhúzod teljesen és elvileg az újonnan érzékelt max magassága így beáll a légterelőhöz. B vectra + e kadetten is működött így bár előbb-utóbb mindkettőről ledobtam a légterelőt
zolikaDB: köszi, írtam is neki!
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Gigabyte C301 RGB Black - Arctic Liquid Freezer III 360 RGB Black - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Calogero
addikt
Én kaptam a légterelőkhöz egy V alakú lemez, este tudok róla fotót is mutatni.
Nálam nincs ilyen gond. az enyém HEKO típusú. -
Szplöttyy
senior tag
válasz Mela Kehes #19813 üzenetére
Nem tudom van-e rá megoldás, de szvsz ez ilyen, több ismerősnek is van, és mindenki ezzel a problémával küzd.
Smoke & Torque
-
Mela Kehes
addikt
Sziasztok!
2007-es opel merivához vettem légterelőt. Feltettem, de az első ablakoknál megszorul. Úgy értem, hogy nem tudom az ablakot felhúzni csak lépésenként, mert az elektronika akadálynak érzékeli és visszajön. Ha nem teszem be a szorítókat, akkor is. Rém bosszantó, mert elég drága volt. Le kellene belőle vágnom? Mit lehet tenni?
[ Szerkesztve ]
"Ha lehet menni akkor menjünk, ha meg tökölni kell akkor meg tököljünk."
-
Tacso
aktív tag
[ Szerkesztve ]
No Stress on Cres - I love my Cruze
-
Pitu
aktív tag
5ajtós G-hez hol találok pótféklámpát árral (google volt, egyelőre kevés sikerrel. autósboltban meg nem vágták hogy ledes-e v. sem...)? Lehet ezt javítani? 3-4db kiégett.
-
zolikaDB
veterán
_seth_ : x20xev bontódik!!!
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #19786 üzenetére
Ez az állítás általánosságban igaz, a gyakorlat meg kicsit mást mutat
Nem tudja *annyival* növelni az akkumulátorát, hogy számítana a generátor mérete, mert nincs annyi légköbméter a motortérben. A 65 Ah-ról 75-re növelés meg hibahatáron belül van töltőáram tekintetében."Ha egy akkut soha nem töltesz fel a maximumra, az csak káros hatással van rá": amelyik autóban fel lehetett tölteni a 65-öst, abban a 75-öst is fel lehet.
(#19791) _seth_: a generátor annyival tölti az akksit, amennyit az képes befogadni. A feszültségszabályzó beállítja a 14 voltos kapocsfeszültséget, és amennyi áram ennek hatására átmegy az akksin, annyival tölti. Nem hiszek benne, hogy töltőárammal túl tudnád terhelni a generátort, de ha mégis, akkor majd nem 14 volt lesz a kapocsfeszültség, hanem kevesebb és ettől csökkenni fog az akksi áramfelvétele.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
A nagyobb kapacitás akkor focizik, ha sokat áll az autó és az ilyenolyan elektronikák szopogatják az áramot, pl. riasztók. Ha nap mint nap használod, akkor rakhatsz bele nagyobbat, sok értelme nincs, esetleg úgy jársz vele, hogy a nagyobban korszerűbb technológia van és azzal jól jársz.
Amikor nekem dízelem volt, olyan 70-80 amper között ment az izzítás, másik 70 amperrel önindítóztam. Most mindenféle hibalehetőségeket mellőzve egy gyors becslés: 72 Ah-s akksi 72 ampert egy órán át tud leadni. 150 Ampert saccra 28 percig. ehhez képest izzítózol vagy 15 másodpercig, indítózol 2 másodpercig. Vagyis kiveszel 120 As + 300 As-t, ez mondjuk kevesebb, mint 500 As. Ezt elosztod fejben 3600-zal, annyi amperóra töltést vettél ki az akksiból. Úgy kb. ki a bánatot érdekel egy indítózás szemszögéből nézve, hogy mekkora kapacitású az akksid?
A töltésről: 500 As-t 60%-os töltési hatásfokkal 833 As töltéssel lehet visszatenni bele. Tehát 1 amper töltőárammal 14 perc alatt töltöd vissza, 10 amperrel meg másfél perc alatt. És nem 10 amperrel tölti a generátor, hanem annyival, amennyit bele bír tuszkolni. Tehát ha minden indítózás után 2-3 percig megy a motor, nem teljesen alapjáraton, akkor kb. visszatöltötted az indítási töltést.
Én tudom, hogy a fenti eszmefuttatás a pontosságtól messze áll, viszont azt is tudom, hogy a körülbelüli nagyságrendek szemléltetésére alkalmas.
Egyéb: uriember 3-4 évenként, de max. 5 évenként akkor is kidobja az akksiját, ha nem tapasztal hibát, mert ennyi pénzért ezt a rizikót nem érdemes felvállalni. Szerintem értelmetlen minden olyan tett, gondolat, ami 5 évnél hosszabb működésre serkenti az akksit. Tegyük még hozzá, hogy a mai motorok (főleg az indító) nem arra vannak tervezve, hogy daráld az indítást. Ha néhány rövid kísérletre nem indul, akkor jobb utánajárni, hogy miért, nem erőltetni, mert beköpi a katalizátort, stb. stb. és peregnek a nullák a javítási számla végén.
"bár exideről eddig csak tőled halottam negatívumot.": meg tőlem. vagyis tőlem mérsékelt lelkesedést hallottál.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest