- Dark Souls sorozat
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- War Thunder - MMO Combat Game
- Battlefield 2042
- Xbox Series X|S
- Megjelenési dátumot kapott végre a Men of War II (PC)
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Le Mans Ultimate
- Escape from Tarkov
-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
zolikaDB
veterán
Üdv mindenkinek!
Jövőre szándékozok autót venni, a keret olyan 1.2-1.5m ft lenne.
Számos márkát, típust átböngésztem, valahogy most visszakanyarodtam az Opel tájára.
Szóval, nem minden hónapban cseréljük az autónkat, ezért érdemes jól megfontoltan választani.
Nekem több szempontom is van, és jelöltem is, ennek ellenére kíváncsi vagyok, h ti melyik típust ajánlanátok nekem.
Ami fontos:
1, nem vagyok kisdarab (190cm, 100kg), szóval szerintem Corsa kilőve, fontos a tágas utas és csomagtér
2, megbízható konstrukció, nade ez kinél ne lenne szempont?!
3, hosszabb távokra használnám (~1200km)
4, legyen biztonságosEzeknek a kritériumoknak megfelelően az Omega B2-vel szemezgettem, ha kombi, az még jobb. Beszéltem egy ismerőssel, akinek ez a 4. Opelje, első Omegája (igaz az övé B).
Szó esett a motorokról: ha lehet, nem szabad kicsi, 2.0, 2.2 mocit venni, a 4 henger miatt, elég nagy a kasztni. BMW dízelmotor sem feltétlen a legjobb, aki anno megvette, tudta, mit vesz, és valszeg hajtotta. Ezek állják a helyüket? Gázt érdemes beszereltetni??
Mennyire strapabíró, megbízható autó az Omega?
Ezek tükrében mit tudtok mondani, milyen irányba nézelődjek?Gyönyörűek ezek az autók: Omega 2.6
Előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
válasz _seth_ #15914 üzenetére
Köszönöm a segítséget!
A kérdéseim közt azt is feltettem, hogyha nem Omega, akkor a keret erejéig mi?
A másik: tisztában vagyok vele, h egy 7-8 éves autóra is költeni kell, de nyilván azért gondolkodom B2-es verzióban, és nem A-ban!
Tetszik még nekem a Fiat Panda is, nyilván egy 1.2-essel nem kéne Németországnak nekiindulni, a 100HP-nek meg gyárilag 9.5L-es fogyit adtak meg, ha jól tudom, városban. És abba pakolni nem tudok.
Szóval, továbbra is érdekel, h melyik a bestbuy (nagy)Opel ebben az árban? -
zolikaDB
veterán
válasz adorjant #15920 üzenetére
Jelzem, barátnőméknek sima lépcsőshátú van, az nekem kényelmes elől.
Mégis mit kell ezekről tudni? Melyik motort ajánljátok? 1.4, 1.6 benzin, 1.7, 2.0 dízel??
Fogyasztás, szervízköltségek, alkatrészellátottság? Szegénykémek nagyon puritán verdák.
Íme két példány, érnek ezek ennyit? Mit kell figyelni vásárlásnál?
Caravan 1.6 16V
Caravan 1.4 16V
Olyan 1.2, max 1.5m körül mire számíthatok?[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
Esetleg őkelme: 1.7D Njoy Caravan
Melyik kódnevű felszereltség tartalmazza a legtöbb extrát?
-
zolikaDB
veterán
Itt az én emberem!
Tudsz mutatni párat, amire azt mondod, OK?
Illetve: mi kivetnivaló van ebben a példányban, hozzáértő szemmel? Szóval, első ránézésre, aki ért az Opelhez, és/vagy Omegához, ez nagyon lerúgott? Omega 2.2 16V
Illetve, ennek fényezni kell az első lökösét, de 1m alatt szerintem vállalható: Omega 2.2
Feltűnően sok a 2.2-es motorverzió, mind benzin, mind dízel. Ezek 4 hengeresek, ha jól tudom. -
zolikaDB
veterán
Na, ezt a hozzállást/hozzáértést már szeretem Jó tippeket adtok, köszönöm.
Kezd meggyőzni ez az Astra téma. Aztán, ha olyan autóm lesz, ami olcsón fenntartható, kvázi képes az áráért megdolgozni, jó az alkatrészellátottsága és egyszerű a szerviz, nem kell semmiből különleges alkatrész hozzá, és abból 6, megbízható, az igényeim nagy részét kielégíti, még mindig sokkal ésszerűbb választás, mint egy nagy nehezen, sokáig vadászott gyöngyszem nagyautó, amire nem épp igaz a fenti állítás. Igaz, vannak előnyei
Astra kombi 1.7 dízel: katt
Mi a különbség a DIT és a CDTI motorok között? Melyik hengerűrtartalom és motorverzió a megbízhatóbb? (látom van 1.7-es és 2.0-s is, úgy tudom, az előbbi Isuzu, és sokan erre esküsznek)
Amúgy a klíma elengedhetetlenül fontos nekem!
A fotelekkel meg úgy vagyok, h ebay-ről is lehet szerezni, ha kell!
Ezeket a dízeleket lehet-e kicsit "mérgesíteni"? Pl chip-el? Totalcaron olvastam, h az Opelekben sok tartalék van, amit a rüselheimiek nem mindig használnak ki! -
zolikaDB
veterán
válasz bambano #15945 üzenetére
Tudtommal egy mai modern dízel, legalábbis amit eddig tapasztaltam, nem nagyon megy 3000 fölé, egy Civic VTI meg 7000 alá Értem, mit mondasz, tehát 1-esben totyogni a forgalomban.
Dízelturbót hogy kell lehűteni? (bocs a láma kérdésekért, dehát ti vagytok az opelesek, én meg csak tátott szájjal nézek )Úúú, zúg a fejem a használtautótól... 2.0 DTI, 1.7 DIT, 1.7CDTI
[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
válasz bambano #15950 üzenetére
Értem. És a fenti 3 dízelmoci közül van best? Népítéletben 1.7 CDTI esetében max 5.5L-es fogyasztásról regélnek, és nagyon pozitív a megítélése ezeknek a kocsiknak. Kezd meggyőzni nagyon! Igaz, azt is olvasom, h nem versenyautó, meg alacsony fordulaton picit lomha, de ezt nem is szabad elvárni egy 100LE alatti autótól szerintem. Jól fekszi az utat, kiválóan pakolható, fűtés 1-2 perc után már beindul. Jó lesz ez!
[ Szerkesztve ]
-
-
zolikaDB
veterán
válasz bambano #15958 üzenetére
Úgy gondolom, mint laikus, hogy nagyobb motor, nagyobb hőtermelés a motortérben, nagyobb teljesítmény, relatíve a kopás is nagyobb összegekbe fáj javíttatás esetén, ami egy nem mai darabról lévén szó a fentiek tükrében valószínűsíthető.
De arra nem tudok válaszolni, h miért nem mindenki ilyennel jár, ha olyan kedvező a fenn- és üzembentartási költsége, mint mondjuk egy példaként felhozott 1.7 CDTI Astrának. És most nem cinikus vagyok, csak kíváncsi. -
zolikaDB
veterán
válasz adorjant #15990 üzenetére
Ejha, nem is tudtam, gratula! Elől parkolsz, a Kossuth utca felől? Mert majd meglesem a gépsárkányodat!
(mellesleg gépeink lelke majdnem azonos, most néztem - olyan ez, mint az Opel: jót jó áron! )
erikke17: ez az 1.6 benzin motor?Más: mit szóltok, érdemes 1.7 dízelt chippeltetni? Jelentős nyomatéktöbbletet ad elvileg, 80LE-s CDTI 170-ről 235-re.
Kollarchip[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
Ez miért ennyi ilyen felszereltséggel? 1.7 DIT Caravan 2005
-
zolikaDB
veterán
válasz adorjant #15997 üzenetére
A hirdetést le is vették, a lényeg: 2004 v 2005-ös Astra G Classic kombi, 1.7 dízel, 1.2m ft, és pofára nagyon szép volt.
Ezzel kapcsoaltban kérdem, h a Classic is egy felszereltség? Már többször érdeklődtem, megteszem most is: G-s Astráknál milyen felszereltségek voltak, ill ami fontosabb, gyárilag melyik a "legextrásabb"?
És egy kis totalcar-os opusz a magyar használtautópicaról és a vevőkről! Van benne igazság, én mondom!
[link] -
zolikaDB
veterán
Visszatették a gyönyörű kombit: 1.7 DIT Caravan
-
zolikaDB
veterán
Ez az írás állja a helyét? 1.7 DTI elektronika
Miszerint a DTI motorok vezérlőelektronikája szériahibás, és egy vagyon??? -
zolikaDB
veterán
Na ez az!
Ezért kérdezek olyan helyen, ahol lehet kérdezni, és több szem többet lát!
Mert elolvasok egy hibajelenséget pl a Népítéleten, és nem feltétlen veszem készpénznek, mert:
1, lehet ez az 1000-ből 1 jellegű hibajelenség
2, gondatlanság, amit nem észlel a tulaj
De amikor 2x fordul elő, akkor gyanús.
Viszont ezek szerint javítható, olcsón, és ez a fő.
Vki megmondaná, h mi a különbség a DTI, DIT és CDTI motorok közt? Melyikkel érdemes vásárláskor foglalkozni egyáltalán? Előnyök/hátrányok?[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
Uhh, mire jó egy 1.3-as dízel moci??
fero02: én nem tudom, de érdekel a dolog!! Milyen motor?[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
Azt a behozott rohadt mindenségit! Jó pofája van, még megkívánom a végin!
Vectra B Caravan dízel -
zolikaDB
veterán
válasz fero02 #16054 üzenetére
Mondom, én megelégednék egy gondozott 210e km-essel is, nem kell behozott nemdohányzó svájci nyugdíjas paptól, aki másoddiplomás ügyvéd-orvos is, és csak hétvégente látogatta a kocsival az onokákat a 2km-re fekvő faluban, oda persze autópályán ment, azt is csak nyáron és száraz időben, de mivel a kocsit akkor vette, amikor már nagyok voltak, hamar kirepültek és nem kellett sokáig, ezért adja el. Titkon házasodni is akart a felszentelés előtt, tehát tkp nemdohányzó és majdnem házaspártól eladó egy Vectra B, 12e km-el, igyekezz, különben az Opel múzeum lecsap rá! (tiszta Csonti duma)
Szóval, ezt nem veszem be.
Bár. Főnököm pont ilyen kocsit vett, csak ezüstben, amikor még csóró volt Az is vissza volt tekerve, de hogy annak a motorjával semmi baj nem volt azóta, az hótziher. A nagy 2 éves Mazda 6 a pályán füstölt el... Eladta, ezzel jár. Bár kakaós az ülés, meg a gyerekek ütik vágják! -
zolikaDB
veterán
Olvasgattam az autonavigator.hu oldalon egy cikket, miszerint a gázolaj drágulásával és ezen tendencia kialakulásával párhuzamosan sem csökkent a kereslet a hasznaltauto.hu statisztikái szerint a fenti üzemeltetésű gépkocsik iránt.
Na, volt pár hozzászólás is a cikkhez, és tulajdonképpen nem feltétlen a hsz tárgyát képező Vectra, hanem általában a dízelekre vonatkozóan volt negatív kritika is bőven.
Alant olvasható is:
"Üdv autós társak! Azt a nagy parasztvakítást a dízelekkel hihetetlen!!! Látott már valaki közelről Common rail rendszerű összeomlást, tovább megyek ahogy már írtátok is korábban porlasztó csúcs javítás de inkább csere mennyi km is bír ki kb max 100.000??? Akkor a darabonkénti 100-200 ezres árat adjuk össze a nagy nyomású üzemanyag szivattyúval szintén 2 kiló, meg a nagyon jól kitalált kéttömegű lendkerékkel ami 300-400 ezres tétel magában ja ez akár 50.000 km megtétele után széteshet, nem beszélve a folyton csapágyas turbókkal ami szintén nem zsebpénz kb 150-300 ezer. Én sajnos saját tapasztalatomat írtam le idáig egy nulla kilóméteres korától csak a saját használatomban lévő Opel Vectra 1,9 CDTi ( 150 LE ) autómról amiről tudni kell, hogy 11.000 km volt benne mire 100 km/h fölött mentem vele. Manager szakmámból eredően nem versenyzésre használtam hanem mindennapi rendszeres használatra. A fogyasztásról annyit, hogy aki a 4-5 liter/100 km-rt emlegeti az 70 től többet csak szakadékba hátszéllel megy az autójával. Több dízel és benzines autómra visszatekintve a tankolásnál drágább benzines éveken át használva kimondottan sokkal olcsóbb és hűségesebb társ mint az olajkályhák!!! Nem tudnának annyit fizetni, hogy mégegyszer dízelt vegyek hiába a hőn áhított nyomaték élvezet."
A cikk és a fórum: [link]
Szóval... Tudom már, h hatalmas nyomáson dolgozik pl az Astra 1.7 CDTI motorja. Ezek a fenti "kijelentések" valóban így vannak? Ne merjek belefogni dízel vásárlásába, mert bármikor beüthet a krach, vagy kifogok olyan kocsit, és a gatyám is rámegy??? Illetve ezek szerint: azok a verdák, amiket x százezer km-el árulnak, már átestek a fenti alkatrészek cseréjén és nyugodt lehetek, vagy nem, és éppen próbálok belenyúlni a szarosbödönbe???[ Szerkesztve ]
-
zolikaDB
veterán
Ez milyen fényszóró ezen a G Astrán? Gyári v tuning?
[link] -
zolikaDB
veterán
válasz Jim Tonic #16119 üzenetére
Üdv!
Köszönöm a tanácsokat! A többiek mondták, h Njoy felszereltség lehetett!
Gáz: anno, amikor 93-94 körül megjelent a gázmizéria, emlékszem, fater munkatársai rakatták volna be az autóba, de féltek tőle... Hozták az újságcikkeket, h itt is tartály robbant, ott is robbant, stb... Én nem ismerem ennyire ezt a dolgot, de nem tudom, mennyire megbízható?? Végülis egy nagynyomású palack az autó seggében.
Tavaly tetszett azért egy jelenet, Debrecenben. Lámpánál áll a gyönyörű, kék zsír új OPC Corsa, meg kopasz-kigyúrt-tribáltetkós-nagyonkomoly hülyegyerek a kupé E36-os, kb 19 éves BMW-vel. Keze a váltón, kérődzik, majd kiesik a orbit a pofájából, "lealázlak" nézés. Zöld, padló, hülyegyerek néz, néz, és csak az Opel seggét látja... A kis OPC átment egy lámpán, és a második fogta meg, a bajor tudomány meg az első lámpánál rostokolt, és bámult -
zolikaDB
veterán
Nem tudjátok, h a 2012-es miss tuning naptárat hol lehet beszerezni?
-
zolikaDB
veterán
válasz csaresz002 #16210 üzenetére
Kollega, milyen Omegád van? Évjárat/motor?
-
zolikaDB
veterán
válasz csaresz002 #16212 üzenetére
És milyen véleménnyel vagy az autóról? Váltója automata/kézi? Rohadással hogy áll? Mennyit kér enni? Meghibásodások? Szervízköltsége?
-
zolikaDB
veterán
válasz zolikaDB #16213 üzenetére
Szar mobilnetet mire felélesztettem, nem lehetett módosítani.
Ugyanis: veszettül tetszik az Omega C, de sok helyen nincsenek jó véleménnyel róla. Én meg nem vagyok olyan szinten, h ha vmi elromlik benne, megjavítsam. Nagyon alap ismereteim vannak, max annyi, h alap karosszériaelemet is ki tudok cserélni, meg az egyéb apróságok, de pl szilent, kupplung és társai nem hiszem, h mennének. (csak példa, tudom, Omegáknak nem ez a betegsége, kivéve, ha leégeted az MV6 kupplungtárcsáit )
Szóval, nem hiszem, h be merem vállalni, ha tavasszal autót veszek -
zolikaDB
veterán
válasz csaresz002 #16215 üzenetére
Nekem is pont erre kellene! Kint melózol te is? Hol?
-
zolikaDB
veterán
Huhh!
És hogy érzed? Megéri ezt az autót fenntartani? Mióta megvan, van vele gond?
Bőrülést honnan szerezted és mennyiért? Újak?