Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bzoley
veterán
válasz lsebestyen #69548 üzenetére
Ott még nem tartok, csak néztem, hogy nagyjából mi a választék. De kösz az infót.
Úgy látom, nem lesz egyszerű menet -
bzoley
veterán
válasz Declare #69541 üzenetére
Szigorúan olcsóbb autót keresek, lehetőleg 3000€ alatt. Viszont korban jó lenne nem 2005 alá menni. Azt nem tudom, hogy a ráncfelvarrás előttiek milyen normát teljesítenek, tekintettel a jövőben előforduló szmogriadókra. Euro 4 jó lenne. És inkább benzines, 2.2L talán elég lenne. Barkácsolni meg szeretek.
Ezenkívül jelenleg ott tartok, hogy nem lenne baj, ha még automata is lenne.
Na persze nem azonnal, van még egy szűk évem, csak próbálom kiatlálni, hogy merre induljak. Egyelőre ez a két típus van előttem.[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
Sziasztok!
Érdekelne a véleményetek. Szabad, illetve érdemes manapság még Signumot venni?Szegény kis Astrámnak lassan lejár a szavatossága, sokat kéne rá költeni, plusz a szmogriadók miatti pánik, így lassan cserélni kéne, és ahogy nézegettem, amennyiért a H Astrákat adják, szinte már Signumot is kapni.
-
bzoley
veterán
Olajcserénél nincs honnan nézzük. Ha nem mész évente 30k km-t, akkor évente kell olajat cserélni, pont. A többi csak süketelés. Állításoddal ellentétben nem előbb cserélsz, csak az előírt időtartam duplájánál. Az, hogy mennyit mentél, semmit nem számít, ha nincs meg a 30k.
-
bzoley
veterán
válasz AMD Power #30395 üzenetére
Kb. öt másodperc volt. Feltéve, hogy ezt keresed, és nekem sikerül linkelni.
-
-
bzoley
veterán
válasz AMD Power #29902 üzenetére
Ettől függetlenül rohadt drága ahhoz képest, hogy "csak" egy Opel. Ennél a 11 millánál olcsóbb a legdurvább/fullosabb SRT Challenger. Az alap modell pedig majd' a felébe kerül. Nem tudtam linkelni az extrák listáját, de elég masszív, és mégis csak egy 392-es Hemi duruzsol alatta, persze ez sokakat nem hat meg. Valahogy nem tudom értékelni ezeket a túlárazott autókat. Az egy dolog, hogy nem is nagyon tetszenek.
-
bzoley
veterán
válasz trassher #29671 üzenetére
Az már nem kevés, mondjuk papíron még normális. De nem biztos, hogy nincs leharcolva az a motor. Én öt ezrenként cserélek olajat(évente), addig utána töltöm a maradék nyolc decit. Ez kb. másfél liter fogyás, de nem okozott plusz kiadást, mert évente úgyis cserélni kell.
-
bzoley
veterán
válasz trassher #29669 üzenetére
És csak annyit mondtak az ismerősök, hogy eszi az olajat, vagy esetleg azt is tudod, ez milyen mennyiséget jelent? Mert tény, hogy fogy az olajból, ez egy mennyiségig normális, de nem tíz literekről van szó, ha nem lóg a bele a motornak. Nekem is "olajevő" motorom van, és még egyszer sem estem kétségbe, hogy cseréig a maradékot is utána kell tölteni a kannából. Sokan csak terjesztik, hogy eszi az olajat, mert hallották valahol, de fogalmuk sincs, mennyit, és mihez képest.
-
bzoley
veterán
válasz AMD Power #29495 üzenetére
Nem is tudom. Nálam elégségesen teszi a dolgát az 1.4 16v, de átülve a hasonló paraméterekkel rendelkező, kb. 200kg-mal nehezebb H-ba, csak szidni tudom, aki piacra engedte ezt a szart. Siralmasan kevésnek érzem, kinyomom a szemét, és nem gyorsul. Ehhez a tempóhoz már jól meg kellett pakolnom az F-emet csempével.
Aztán lehet, hogy a H áttételei is hosszabbak. Az enyémet élvezem, de tényleg pörgetni kell, ami mondjuk jót is tesz neki.[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
válasz zsambek #29305 üzenetére
Igen, így helyes. Mondjuk anno összehasonlítottam a gumijaimat, és a nyári még télen is jobb, még jégen is. Egyedül hóban nulla, akkor fékhatás semmi, álló kerékkel csúszok előre szinte lassulás nélkül. Hidegebb időben leginkább csak azért rakom fel a télit még a hó előtt, mert a nyári csattog kicsit a hidegben. Sqjnos mikor a téli pirellit le akartam cserélni contira, épp hiánycikk volt, azóta meg letettem róla.
-
bzoley
veterán
válasz DeFranco #29299 üzenetére
Pont azért írtam, hogy aránylag biztonságos, mert meg lehet vele állni. Egy top gumival mi alapján tartasz követési távolságot? Valószínűleg tapasztalat, és a gumi képességei alapján. Felnin is lehet biztonságosan közlekedni, csak hangos, és mindenkit feltartanál. Érzed, hogy mire célzok? Vagy jó gumi rossz útviszonyok, rossz gumi, jó út. Szinte ugyanúgy kell kezelni mindkettőt.
Nem azt mondom, hogy ez a tuti megoldás, de lehet élni vele. Nekem megvan a téli, nyári szettem, cserélgetem is, de valahol el kell kezdeni, és inkább nyáron kopjon jobban a gumi, mint hóban egy nyárival eltolja a kereszteződést.[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
válasz DeFranco #29293 üzenetére
Azért nem kell túldramatizálni a dolgot. Inkább nyáron a téli, mint télen a nyári. A legjobb gumiból is hiányozhat az a kis plusz, ha nem alkalmazkodsz hozzá. Egy héten többször is megyek pár km-t egy gagyi téligumis autóval. A kanyart kiegyenesíti, abs csak hosszan sirdogál vészféknél, de ettől még aránylag biztonságosan lehet vele közlekedni. Egy kollegám legalább négy éve jár a téli gumijával, még mindig olyan, mintha most lett volna feltéve.
-
bzoley
veterán
-
bzoley
veterán
válasz AMD Power #29075 üzenetére
A gyorsaságot nálam csak a váltó útja korlátozza, de mivel könnyedén átesik egyik fokozatból a másikba, ha nem lesz más dolgom, megmaszekolok egy váltóút rövidítést. Kettőből háromba csak átlökni kell, egyedül ötödiket kapcsolni lenne "lassabb", mert ugye oldalra is kell tolni, de pesti vagyok, nem használom
Amúgy ha nincs szétkopva a kulissza, és a rudazat, akkor pár perc beállítani egy "akadós" váltót. -
bzoley
veterán
válasz Markizmark #29069 üzenetére
Esetleg még a motorhőfok-jeladót lehet ellenőrizni. Eleinte nekem is elég büdös volt, de addig bütyköltem, míg egész "illatos" lett.
-
bzoley
veterán
válasz Markizmark #29067 üzenetére
Ha egy deci olajat sem eszik, akkor sürgősen vigyétek szervizbe. Nem kell mindennek az ellenkezőjét állítani.
Az enyém sem "eszi" az olajat, a maradék nyolc deci éppen elég az éves cserémhez. A többi benzin, és víz a rövidtáv miatt.
A pontatlan váltó jellemzően helyes megállapítás, de az nem a váltó hibája, hanem a tulajé. Nagyon szépen be lehet állítani, és fillérekből felújítani. Csak a hátramenet, és egyes viszonylagos pontatlansága marad helyenként, de ez a váltó felépítése miatt van.
Alapjárat felpörgés elsősorban egr, de nem árt megnézni az alapjárati léptetőt, a folytószelep potmétert, folytószelepet, vákuumcsöveket. Lomhaság lehet tudatlan vezetés(városban alapjárat közelében közlekedés, ecotec=pörög(3000+rpm)), esetleg gyenge, haldokló AC. -
bzoley
veterán
válasz stefi76 #28907 üzenetére
Lehet is, meg nem is. De mivel Classic, szerintem kevés az esély rá. Viszont ha szétcsavarod az ajtó átvezetőt, az átmenő kábelek mennyiségéből következtethetsz. LEgegyszerűbb esetben csak a hangszóró, és az ajtózár kábelei mennek.
DeFranco:
Hasonlót nekem is csinált(főleg télen), mikor már gyengélkedett a szivattyú. Esetleg nyomást lehetne ellenőrizni. Nekem már mérnem sem kellett, mert egy ujjal le tudtam fojtani.[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
válasz erikke17 #28840 üzenetére
Anno végigjátszottam ezt a kört, az injektorokat is végignéztem. Visszacsapó beszerelésére nem sokat javult a helyzet, injektorok jók voltak. Végül kiderült, hogy az ac haldoklott, nem állt fel a megfelelő nyomás. Végén már csak beindult, és le fulladt. AC csere után még mindig megvolt a tűszelepes probléma, na meg sokszor hallottam, hogy először mintha üresbe pörögne az AC, és később lassul be a nyomástól. A nyomástartó cseréjével nagyjából helyreállt a dolog, mint írtam, üresedő tanknál(alsó fehér vonal) még többször előfordul az üresjárat. Még a kezdetekkor, beszereltem egy nyomógobot az AC reléjére, így akár gyújtás nélkül is tudom járatni az AC-t. Néha használom, a legtöbbször fölöslegesen.
Viszont a bizonytalan alapjáratbeállás inkább hasonlít az én halódó AC-mhoz, szóval nyomást esetleg lehetne mérni. -
bzoley
veterán
válasz erikke17 #28837 üzenetére
Betehetsz egy plusz visszacsapó szelepet pl a benzinszűrő elé, az kényelmesen hozzáférhető. De nem csak ez az egy hibalehetőség van attól függetlenül, hogy nem sok értelme van.. Nálam a nyomástartó szelepet kellett kicserélni, és üresedő tanknál így is jobban járok, ha indítás előtt járatom kicsit az ac-t.
-
bzoley
veterán
Tapasztalatom nincs, és nem is értek hozzá, de a legtöbb ezzel kapcsolatos cikkben olyat olvastam, hogy az olajat nem egészséges kutyulni, mert ront a "működésén". Mondjuk a víz, meg a benzin is. Pedig ez a metabond olyan érdekesnek tűnik. Aztán hogy mi az igazság, nem tudom. Viszont két éve minden tankoláskor egy kis Spurit is küldök a benzin mellé, ez jót tesz a lelki nyugalmamnak
-
-
-
bzoley
veterán
válasz batai15 #28392 üzenetére
Végülis te döntöd el, milyen típust választasz, én csak jeleztem, hogy egy Swiftnél(és talán egy Corsanál is) kényelmesebben lehet utazni egy Astrában.
Vagy ahogy nagy autóvásárlási tanácsadónk javasolná, ha nincs pénzed normális autóra, inkább ne vegyél semmitvebbful:
Nem nagyon értem én ezeket a dízel, meg nyomaték dolgokat, de a papíron gyengébb dci Clio jobban az ülésbe présel, mint az Astrám. Mondjuk az nem is füstöl, viszont pörög rendesen[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
válasz AMD Power #28388 üzenetére
Feleségem céges autója egy 2007-es 1.5-ös dci Clio, elég sokat sofőrködöm neki, elvagyok vele, de az 1.4 16v-hez szokott lábammal, ha úgy igazán elindulok, és belenézek tükörbe, csak füstöt látok. Dízel nem szeret pörögni, mondjuk nem is szokás
batai15:
Swiftből, Corsából jobbat találnál(nem néztem)? Astrából is van olyan, ami nincs szétrohadva, meg kell nézni őket. Mivel rengeteg van belőlük, 300-350-ért ez már szinte elvárás.
Hogy jó-e a fék, az relatív. Fékpadon megfelelő. Kevesebb a rásegítés, nagyobb erő kellhet a lassításhoz, de egyáltalán nem vészes. Egy modern, agyonrásegített fékhez képest olyan, mintha rossz lenne. Ezt naponta tapasztalom, főleg, amikor a Clioban az asszony majd lefejeli a szélvédőt minden jobbkezes utcánál. De ettől még jó. Kuplung nekem speciel semmi panaszom nincs.[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
válasz batai15 #28384 üzenetére
Nem újat. De itt is lett mostanában linkelve néhány, amik között akad vállalható. A való állapot úgyis meglepetés lesz, mint bármelyik másik típusnál. Mis is mostanában mutogattuk meg a 300k-s Astráinkat, és nem nagyon panaszkodunk. Azért elég nagy lépés Swiftről Caravanra
Kérdés, szükség van-e rá. egy ötajtós sok mindenre jó.AMD Power:
Olajkályhát nem szeressem, meg aztán állapot ide, vagy oda, 400k km, hm.gban:
Kifelejtettem a motoros fényszóró magasság állítót.[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
válasz Markizmark #28381 üzenetére
Nekem is első autó, így 38 évesen
Valahol el kell kezdeni, bár szívem szerint Stratust vettem volna, sajnos nem jött össze a lóvé.batai15:
Nagyobb autót nem csak több személy miatt lehet/érdemesebb venni. Corsa képességeit ugyan nem ismerem, de pl. egy Swifthez képest egy Astra biztos nem zötyög úgy az úton.[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
Az elméletemnek ellent mond a 2000-es évjárat, bár lehet közöttük jobban felszerelt. Amiket olvastam, és emlékszem, persze lehet, hogy rosszul, a classic-okból már elég sok mindent kispóroltak, legyen az akár fullos kábelköteg, vagy külső díszítő elem. Nem tudom jól emlékszem-e, hogy ezeket már csak Lengyelországban szerelték össze.
Igen, nem a legpraktikusabb a sedan kivitel, főleg, ha valaki cuccol. Már vásárlás előtt tudtam, hogy évekig tartó házfelújításhoz kell az autó(na meg hogy ne kelljen buszoznom). Minden egyes túlméretes árú bepréselésénél eszembe jut az otthagyott Caravan. -
bzoley
veterán
Lehet, hogy csak rossz helyen kezdtem el keresgélni, lényeg, hogy meglett, így teljes a kép. Igaz, hogy semmire nem használom, de van
Meg a szokásos: szervó, két légzsák, valószínűleg maszekolt elektromos ablak, amihez utólag hozzámaszekoltam egy felhúzó modult, ami zárásra felhúzza az ablakot, és persze a távirányító a zárhoz, ez is saját maszek.
Egy dolgot sajnálok csak, hogy anno nem a Caravan-t választottam. Lett volna klíma, bár ez számomra nem extra, nem szeretem. Ha jól emlékszem 1.6 16v, és a "nagy" rakodótér, amire azóta folyamatosan szükségem lenne. De beletörődtem, aránylag teljes a kényelem, és szeretem is. -
bzoley
veterán
válasz AMD Power #28369 üzenetére
Nahát, ebben megvan a kesztyűtartó alatti kispolc. Mit össze nem kutattam, mire találtam egyet.
Ha csak a téli gumi van hozzá, akkor kezdheted a nyári garnitúra vásárlással. 110e-nél meg biztos több van benne, de hát ettől ugye nem esünk kétségbe. Kézifék, és váltókar szoknya csere csak az esztétika kedvéért. -
bzoley
veterán
válasz Directors #28365 üzenetére
Eredeti, vagy utángagyi jeladót vettél? Nálam az utángagyi csatlakozója volt kontakt hibás, az első fél percben mintha három hengerrel járt volna. Az előtte benn lévő eredeti egy tartományban volt rossz. Kb két km után elkezdett rángatni, fulladni, mintegy fél percig. Később ezt lábos vízben többször reprodukáltam. Melegedés közben szépen csökkent az ellenállás, majd hirtelen sokszorosára ugrott, minuszokat mutatva. Az új Bosch-sal már semmi gond.
[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
Nálam mindig megvan az olajszint, természetesen vízzel, és benzinnel együtt
De pont elég a négy liter tavasztól tavaszig.
Egér már a kezdetekkor le lett dugózva. Merre van az a hozzánk? Hátha egyszer keresnem kell egy szervizt. Igaz, eddig még mindent megoldottam az udvaron.
Amúgy amikor választ keresgéltem egy-egy hibára, alig találtam valamit, mert talán a többségük miatt is, de csak nyolc szelepes motorral kapcsolatos infókat találtam. De azért ott "rengeteg" volt a rángatás, fulladás, leállás, stb. -
bzoley
veterán
válasz BaKeSZ87 #28326 üzenetére
Az úgy akkor nem rossz. Talán a C14SE is jobb lehet az átlagnál, ha más nem, teljesítményben.
Rol85:
Én szeretem az Ecotec-emet. Éppen elégségesen hurcolja a bódét(ma több zsák habarcsot, ragasztót, és jónéhány tábla gipszkartont cipeltem haza, utassal, és még mindig jól bírta), már-már egyszerűbb, mint egy nz, persze inkább csak másabb. De kiismerve, bármi náthája is van, egyből helyre lehet rázni, jó kis motor ez. Egyedül a fogyasztása rosszabb, mint a 8 szelepeseké, cserébe van több csikó.[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
válasz bambano #28311 üzenetére
Szerintem te is tisztában vagy vele, hogy ez elég rossz hasonlat. Egy 60k-s gép a legkevésbé sem felel meg a "játszós" jelzőnek. Akkor lenne jó hasonlat, ha valaki versenyezni, rallyzni szeretne egy 300k-s autóval.
Ezzel szemben az elvárás, hogy közlekedni lehessen vele biztonságosan. Jó esetben ennek maximálisan megfelel. -
bzoley
veterán
válasz bambano #28306 üzenetére
Nem állítottam, hogy rosszabb, nem ismerem. Annyit mondtam, hogy nekem nem kéne. A műanyagosodás viszont igaz. Az ellenkezőjét max. olyan mondja, akinek nincs szeme. Csak mást talán nem zavar, vagy pont ezt szereti. G-nél még a H is rosszabb(ebből van a családban), beülök egy zárt, szűk, műanyag dobozba. Bármerre fordulok, műanyag.
-
bzoley
veterán
válasz bambano #28295 üzenetére
"szerintem ha most nem tudsz megfizetni egy rendes autót, akkor ne vegyél semmit."
Hülyeség. Mondjuk nem kerül semmibe másnak a zsebében turkálni.
Ha ennyi a keret, akkor eldönti, hogy gyüjtöget-e még évekig, vagy úgy vesz valamit a rendelkezésre álló összegből, hogy lehet eladni már nem fogja tudni, vagyis addig hajtja, amíg menni bír.
Ha úgy gondolkodtam volna, ahogy te, valószínűleg még mindig gyűjtögetnék. (mondjuk azóta Stratus-szal járnék). Ehelyett 280-ért kiválasztottam egy F Astra-t, és jövök, megyek. Minden nekem fontos extra megvolt, vagy megszereztem, így aránylag kényelmes körülmények között teszem. Egy kétszer ennyibe kerülő, fiatalabb autóra már ugyanannyit kell karbantartásra költeni, nem sokkal lennék előrébb. Sőt, egy G-vel még hátrébb is, az már elkezdett műanyagosodni, ingyen sem kéne.
Szóval magyarázd már el nekem, miért is kéne depresszióba zuhannom, mert 15 éves az autóm?
Egy kétmillással nyilván nem fogom összehasonlítgatni. Azzal a tudattal használom, hogy ha megáll, belököm a szemétbe. Addig meg van időm egy jobbra gyűjtögetni. De egyelőre úgy néz ki, még egy jó ideig bírni fogja. -
-
bzoley
veterán
válasz AMD Power #28207 üzenetére
Hát egy 15-18 éves 300k-s autónál igen fontos szempont a rétegvastagság
Már-már az a jó, ha nem stimmel, legalább tuti ki van cserélve, ami szétrohadt. A törésmentes Astra meg nem 300k lesz(ha egyáltalán létezik ilyen). Fékpadnak ott az út, mondjuk csalóka, mert az Astrát két lábbal kell taposni, hogy megálljon, de azért sosem hátrány, ha valaki rá tud nézni.
Nekem nem volt ilyen szerencsém, a segítséggel nem sokra mentem. Most már tudom, hogy ha jár a motor, és nincs szétrohadva, széthasználva, akkor megfelelő. -
bzoley
veterán
válasz Damage401 #28186 üzenetére
Ha hosszabb időre megemelkedik a fordulat, akkor lassan neki lehet állni egr-t tisztogatni.
Amúgy meg ha nem akarsz rosszat a motornak, és valamit számít a fogyasztás is, 2500 alatt ne nagyon válts, de a 3000-3500 ideálisabb. Ecotec-nek pörögnie kell.AMD Power:
Swift-et nem is nagyon eröltetném.[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
Korából adódóan, de. Nagy szerencse, vagy trahányság kell, hogy ne kelljen semmihez nyúlni. Eleve nem ismert a jelenlegi állapot. Gömbfejek, szilentek, toronycsapágy, úgy általában az egész futómű bármikor elkezdhet arra a szintre jutni, hogy már zavaró a hangja. Ha valami csoda folytán még eredeti, akkor hamarosan elfárad a lambda, ugyanez érvényes a motorhőfok jeladóra, főleg, ha már valami gagyi van benne. AC pumpa élettartama is véges, és ezek még csak a kiszolgált alkatrészek voltak, ott vannak a simán csak elromló darabok, amik típustól függően elég változatosak:termosztát, egr, alapjárati, jeladók tömkelege. Ha már évente egy valamit is ki kell cserélni, akkor az már folyamatos gondoskodást jelent.
Nem próbáltam, nem ismerem a 60 ló erejét, de a 90-et egy H-ban szinte már veszélyesnek tartom. Feltételezem, F-ben sem lehet sokkal fényesebb a 60. Abban sem vagyok biztos, hogy kevesebbet eszik, mint egy egyel nagyobb nyolc szelepes.AMD Power:
Fogyasztásban jobb a 8v, feltéve, ha nem osszuk le lóerőkre. Nekem semmi bajom a 16v-vel, jól dolgozik.[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
válasz AMD Power #28152 üzenetére
Családi autónak nem lesz kevés az a 60 ló? Nekem a 90 éppen elfogadható, ha nem pakolok bele semmit, és egyedül megyek(ugyanezt a 90-et a H-ban betiltottam volna). Szigorúan saját véleményem szerint, ezzel a "felszereltséggel" kicsit drága. F Astrából annyi van, mint a szemét, mondjuk a fele az is, ennél kicsit olcsóbban találtam (maszek)elektromos ablakos, dupla légzsákos szervós példányt. Amúgy meg, ha nincs szétrohadva, normálisan jár a motor, akkor elvihető. A többi barkáccsal megoldható, Ezek már úgyis folyamatos törődést kívánnak.
[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
válasz zolikaDB #28058 üzenetére
Nem valószínű, hogy a te is birtokolnál bármilyen jogokat, szóval te mondhatnál bármit. Az illető meg választhat. Vagy fizet, vagy vállalja az esetleges feljelentéssel járó következményeket.
vebbful:
A motort nem ismerem, de ha rotoros, akkor gondolom egy pólusú, ha DIS-es, akkor kell kétpólusú, a nagyobb terhelés miatt.Mikuland:
Régebbi típusok esetén előfordulhat az opel "szabványtalansága" miatt is. Az olvasó nem ismeri a használt szabványt, vagy a csatlakozó egyedi kivezetéseit.[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
válasz Dluinet #28054 üzenetére
Ha már beleolvasol valamibe, olvasd is végig mielőtt hülyeségeket írogatsz. A noname, gagyi elm327-es cuccokból csinálsz drámát, ami nagyjából a kutyát sem érdekli. A drága eszközök másolatáról van szó. És nincs semmilyen "szoftver vám", meg hasonlók. Be ne linkeld az 50k-s jogdíjat!
-
bzoley
veterán
válasz Jim Tonic #27062 üzenetére
Még nagyon nem volt időm több helyen megfigyelni, ma vettem észre. Üresben nem néztem, úgy néz ki, mindegy neki, hogy gyorsulok, vagy csak gurulok, szóval nem terhelésre. Induláskor általában teljesen alá van tekerve, az nem jelez semmit. Az előbb dobtam fel a nyári gumikat, a levegőben üresben megforgattam, semmit nem hallottam. Az egyik első télin volt egy kis ragacs, apró törmelékkel, ami kicsit púpos volt, de nem hiszem, hogy ez okozta. Majd figyelem tovább.
Legkevésbé a mechanikus hibákat nem csípem, motorhibát könnyebb megbarkácsolni -
bzoley
veterán
Urak!
Mi lehet elöl, ami sebesség-függő tuk-tuk-tuk? Nem hallom, csak a talpamon érzem finoman, kb. 30-35km/h-tól. Olyan, mintha kavics lenne a gumiban. Féltengely esetleg? -
bzoley
veterán
válasz Lomha 8V #26880 üzenetére
Megszenvedtem vele én is. Először még minden jónak tűnt, télen kicsit nehezen indult. Viszont ha lehúztam az akksit egy időre, akkor pöccre. Ez így ment két télen keresztül, közben szereltem be visszacsapót, külön nyomógombot az AC-nak, hogy indítózás előtt kicsit "felpumpáljam" a rendszert, de az akksis trükk miatt nagyon nem gyanakodtam az AC-ra. Nyomásmérőt persze sehonnan nem tudtam leakasztani. Persze eleinte még nem sokat tudtam az autók lelkivilágáról, menet közben műveltem ki magam.
Aztán tavaly nyáron kezdtek felgyorsulni az események. Menet közben, váltás után mindig gondolkodott kicsit, és csak után kezdett el gyorsulni, majd az elindulás lett egyre problémásabb, különösen emelkedőn. Kellett a kövér gáz, különben fulladozott. 2500 fölött ment rendesen. Aztán fokozódott, nagy gázt is csak óvatosan volt szabad nyomni, mert fulladt. Valahogy így. A végén a melóhelyen mentem még pár kört(miután nagy nehezen otthonról beértem), de már másodikban nem tudott gyorsulni. Végül épp hogy csak beindult, majd lefulladt. Az AC ment szépen, pisilt is messzire, viszont könnyedén lefojtottam ujjal. Csere óta minden korábbi jelenség megszűnt, télen is pöccre indul, igaz most a nyomástartó szeleppel nincs minden rendben, mondjuk bontottat raktam bele. Az új AC működik, viszont baromi hangos, és üres tanknál kegyetlen csapágyhangja van. Majd keresek valami jobbat, ami nem Bosch. -
bzoley
veterán
-
-
bzoley
veterán
válasz bzoley #25664 üzenetére
Nah, jól elszórakoztattam magam a jeladó cserével. Gondoltam, nem túl meleg még a víz, gyorsan ki tudom cserélni. Alig tekertem ki, csak úgy tolta ki magát a víz. Kicsit meg is melegítette az ujjam, miközben az újat tekertem be. Ebből következik, hogy a kiegyenlítőből szépen eltűnt szinte az összes víz, szaladhattam vissza a boltba, hogy legyen mit utána tölteni. Reggel meg majd kiderül, hogy viselkedik az új jeladó, elvileg nem szabad, hogy gond legyen.
És ha már vásárolni voltam, feltankoltam magam jégoldókkal, ablakmosó folyadékkal, és holnapra kapok új, működő ablakmosó szivattyút is. Már csak egy kis szilikon kell, hogy ne fagyjanak be az ajtók télen.
Na meg remélem, nem jut eszébe az autónak újabb hülyeség legalább tavaszig. -
bzoley
veterán
válasz Lomha 8V #25663 üzenetére
Hazafelé beugrok érte, talán ki is cserélem otthon.
Tegnqp kicsit piszmogtam a gagyival, lefaragtam a csatlakozó végéből, meg kicsit görbítettem az érintkezőkön. Ma reggel a nagy hidegben nem is jelentkezett semmilyen probléma, gyönyörűen indult, és melegedett, a levegő pumpa is ment egy ideig rendesen. A gyári ettől már csak jobb lehet.
Mondjuk a kábelét sem ártana lecserélni, már a gégecső is leporlott róla rég. -
bzoley
veterán
válasz Lomha 8V #25655 üzenetére
Szinte már hiányzik, hogy néha nyüglődjön valamivel
Ma reggelre azért már határozottabban jelentkezett a probléma. Mondjuk csak annyival, hogy kigyulladt a "baj van" lámpa. Természetesen a hőfok-jeladóra panaszkodott, semmi meglepetés. Nem rég cseréltem, viszont valami gagyit raktam bele, és nem úgy csatlakozik a kábelhez, mint a gyári. Lötyög, mozog. Szerintem az lesz a legnagyobb baja, hogy sokkal vékonyabb a két érintkező, simán elhajlítottam, így talán nem feszült annyira. Holnap közelebbről megnézem. Rendeltem egy gyári Bosch-t, holnap kicserélem, aztán összehasonlítom a kettőt. Nem is baj, már a dobozából kivéve kissé fura értékeket mértem rajta, megnyugtatóbb lesz újra gyárit használni. -
bzoley
veterán
válasz Lomha 8V #25637 üzenetére
F Astra x14xe. Szántam rá délben pár percet, befújkáltam az injektorok csatlakozóit, megmozgattam a gyertyakábeleket, és reflexből végigmozgattam mindent. A hőfok-jeladónál be is rángatott egy-egy pillanatra, ahogy mozgattam. Meg sem lepődök, vele mindig csak a baj van, pedig már cseréltem is. Ez magyarázat lehet a szekunder pumpa idő előtti kikapcsolására, ám a három henger effekthez kevésbé, hacsak nem kisebb rángatás volt az is. Pár napon belül kiderül.
-
bzoley
veterán
Kicsi roncsautóm féltékeny lehet. Valamit mindig kitalál, hogy több időt töltsek vele. Három év alatt sikerült összekalapálni, sosem működött még ilyen jól, végre hidegben is pöccre indul. Ám most újabb ötlete támadt. Mintha három hengerrel indulna, legalább is kicsit rázza a bódét. Emellett a szekunder pumpa is pillanatok alatt kikapcsol. Újabb rejtély, amit meg kell fejtenem. Szerencsére ez közel sem olyan aggasztó, mint a korábbi, egy bizonyos útszakaszra érvényes, egy perces rángatás.
-
bzoley
veterán
válasz Jim Tonic #25280 üzenetére
Kössz, az olvasás még megy, és talán sejtem a mehr, és a kraftstoff jelentését(bár nem biztos, hogy jól), de ettől még nem lesz egyértelmű, hogy a kiírt érték mire vonatkozik, főleg egy olyan mondatban, ahol a fiat szó is szerepel. Csak gyanítom, hogy 3bar lesz a nyomás. Viszont a sajátomra is 3bar van írva, mégis gyári 2.5 a nyomás. Vagyis lenne, ha jól működne.
Továbbá, ha a ráírt 2.5bar értéket hozza, akkor szó sincs mehr kraftstoff-ról(elvileg).[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
Van tippetek, hogy a linkelt szelepet vajon szó szerint kell-e értelmezni?
A gyári szelepet 3bar-osként kell keresni, viszont 3/2.5bar-ra szabályoz. A linkelt temék eladójánál viszont van 2.5, 3, és 4bar-os is, mintha valami tuning-cucc lenne, így akár úgy is értelmezhetném, hogy 3bar-ra szabályoz.
[link] -
bzoley
veterán
válasz KonzolKartel #23901 üzenetére
De megfelelt. Csak épp nem a m indenkori követleménynek, hanem a motorhoz készült követelménynek. A motor nem változott az évek alatt, ugyanannak az olajnak jónak kell lennie. Az más dolog, hogy azóta fejlődtek az olajok, de a régi attól még nem lesz rosszabb, ami azelőtt még jó volt.
Mi a bűn abban, hogy ha valaki olajat cserél, megnézi a kézikönyvben, hogy milyen olaj kell bele?[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
Biztos olcsóbban jön ki?
Ha utána kell tölteni, vehetsz még egy lityit, majd következő olajcserénél két kannával. Egy 4literesből jutna a mostani cseréhez, az utántöltéshez, ha kell, és a következő cseréhez már csak egy kannával kell venni. De ahogy gondolod.[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
válasz _seth_ #23748 üzenetére
Hát igen, az már kényelmetlenebb mennyiség, mondjuk mindig van egy nagyobb kanna. Én még lazán vagyok a 3 literemmel, bár inkább lenne 5
sNORh:
Használnék szivesen, ha egyértelmű lenne a hasznossága. De több helyen találkoztam olyannal, hogy több kárt okozhat, mint hasznot, főleg régebbi motornál. Nekem a tetemes mennyiségű benzin, meg víz a motormosó, amit télen összeszedek. Ezért is kell cserélnem 5-6000km után(évente, tavasszal). -
bzoley
veterán
Nem szoktam nagy feneket keríteni a dolognak. Hazaérek, frissiben nekiugrok, míg meleg az olaj. Olajbetöltő kinyit, aláfekszik, kanna aláhajít, leeresztő csavar kivesz. Ezután, míg lecsöpög az olaj, van bő tíz percem megtalálni a leeresztő csavar új alátétjét, és kicserélni az olajszűrőt. Olajszűrő gumiját nem árt olajjal kicsit megkenni betekerés előtt. Leeresztő csavar az új alátéttel vissza a helyére, és mehet bele az új olaj a max jelzésig. Utána meg kell járatni a motort, hogy az olajszűrőt is átjárja az olaj, majd ha kell, még utána lehet önteni egy kicsit. Nálam nagyjából ennyi a művelet.
_seth_:
Igen, ennyi nagyjából elég. A szegényebbek, pl. én, használhatnak kivágott oldalú kannát is -
bzoley
veterán
El nem tudnám képzelni, hogy szervizbe vigyem olajcserére. Így biztos az kerül bele, amit bele szántam, nem dobok ki plusz pénzt olyasmiért, amit fél óra alatt én is megcsinálok.
Nyilván azok is meg tudják indokolni, akik szervizbe járnak. Nem értenek hozzá, nem hajlandóak a kocsi alatt fetrengeni, drága az idejük, stb. De ha valaki technikailag nem analfabéta, és mutat rá hajlandóságot, nem egy megoldhatatlan feladat.
Mondjuk eddig kétszer bemondta a járgány az unalmast, magam kerestem, és javítottam a hibát, de hát szegény ember vízzel főz. Az, hogy mi bonyolult, relatív -
bzoley
veterán
válasz AMD Power #23556 üzenetére
Valószínűleg mindenkinek más lesz a véleménye, én kicsit elfogult vagyok, mert ilyennel járok, ráadásul első autóm, én szeretem. Nyilván szivesebben járnék Imprezával, de nem tehetem meg, 300k-ból erre futotta, (igaz 350ért lett volna Omega, én hülye meg sem néztem). A 60, vagy 75LE nem tudom, mennyire elég, én a 90-nel járok, és ezt eléggé a minimumnak tartom. Ugyanez a motor egy H-ban már siralmasan teljesít, amúgy az sem kívül, sem pedig belül nem tetszik, egy zárt műanyag doboz. A G már elkezdett elműanyagosodni, szintén nem jön be.
Nem egy fiatal jószágok, folyamatos foglalkozást igényelnek, valamit mindig lehet cserélgetni. Bár ez igényesség-függő. Anno nem tudtam, mit is kell nézni egy autónál, hívtam is segítséget(nem sokra mentem vele). Ma már azt vallom, hogy járjon a motor, és ne legyen szétrohadva, a többi barkácsolással megoldható.
Három év alatt eddig csak egy AC fáradt el, szerencsére nagyjából már tudom, mi mire jó a gépháztető alatt, így gyorsan meg lett a hiba. Baromira tetszik, hogy nagyon tud fűteni, elég fázós vagyok, télen jól jön. Városban aránylag jól lehet közlekedni vele, bár az előzéseket jobban át kell gondolni.
Telepakoltam filléres extrákkal, mint távirányítós központi, felhúzódó ablakokkal, így számomra teljes a luxus. Egy hátránya van az x14xe-nek, imádja a benzint. Nekem kicsit kényelmetlen a modern autókhoz képest a kétlábas fék, igaz az érintésre kormányt lefejelős változat meg a ló túloldala. -
bzoley
veterán
válasz zolikaDB #23533 üzenetére
Az a baj, hogy túl tudományosan közelítetted meg a dolgot
Eleve szar lapátokkal vettem a gépet három éve, egyből cserélni kellett. Mivel épp a bárdinál múlattam az időt, leakasztottam a polcról két darab, ezer forintos világmárka bosokót(ha jól emlékszem a nevére, valami bosch másolat), megy ameddig megy alapon. A mai napig szépen teszi a dolgát, pedig egy szezonnál nem számítottam többre. Mondjuk aránylag keveset használom. -
bzoley
veterán
Nah, az már biztos, hogy az ac pumpa kuka. Néha meg kell ütögetni, hogy elinduljon. Aztán hogy ennek van-e köze a fuldokláshoz, vagy lehet tovább keresgélni a hibát, majd kiderül. Mindenesetre a pumpával eddig ilyen gond nem volt, de gyanúsan egybeesnek az események. Már csak haza kéne jutnom valahogy.
-
bzoley
veterán
válasz helkis #23409 üzenetére
Előfordulhat. Még szerencse, hogy minden szerszám, műszer, doksi otthon van. Lassú gázadásra terhelés nélkül szépen felpörög, és tartja.
Hibát nem jelez, lámpa nem ég, próbáltam kivillogtatni.
A nemindulás oka megvan, nem ment az ac. Hogy miért állt le pont most, nem tudom, de amint lepattintottam a fedelét, elkezdett búgni(relét rövidre zártam). Most már beindul, csak erőtlen, fullad, alig tudtam menni egy kört a telepen. Viszont a rádugott csövön nem pisil túl messzire. Elégtelen nyomás okozhat ilyen jelenséget úgy, hogy közben terhelés nélkül magas fordulaton rendesen jár?zolikaDB:
És az ecu le tudja olvasni az alvázszámot?
Egyelőre annyit olvastam róla, hogy max immo karika, és kulcsba chip elég.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest