Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
saril
senior tag
válasz Tothgera30 #103997 üzenetére
Annak az élettartama nagyon csekély, ha sokat használod este akkor évi 2-3 szett fog kelleni.
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
Pityka_
tag
Sziasztok!
Zafira B-be szeretnék prémium emelt fényű izzót a tompított fényszóróba. Van tapasztalatotok valamilyen típussal? Melyiket érdemes venni?
Itt nézegettem: https://lumenet.hu/h7-izzo
Melyiket érdemes venni? -
Tikakukac
titán
válasz Yiggdrasil #103994 üzenetére
Plusz az orbitális munka ami belemegy és a sok apróság ami nincs vagy egy tonna szívás beszedni.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Yiggdrasil
aktív tag
válasz body007 #103992 üzenetére
Na igen, az a baj, hogy nem vagyok annyira jartas az OT-szabalyokkal, de mivel tudtommal az Opelnek ennel a modellnel nem volt semmi adatbazisa hogy alvazszam szerint lehessen megallapitani a felszereltseget (lehet teves info, ezesetben elnezest), meg akar lehetne egy GTE-t is csinalni belole, vagy ha nem OT-ra, akkor csak siman, de felek, hogy nagyon sok kuzdes lenne a papirozassal.
@Tikakukac:
Nagyjabol kiszamoltuk:
- beszerzes mindennel egyutt kb 200k volt
- karosszeria munkak 500-700k
- fenyezes 400k ha eredeti szin, 500k ha metal
- futomu szinterezes, csavar kadmiumozas, stb 200k
- motor+valto felujitas, gyongyszorassal, stb 200k
- karpitos munka - 150k
- kipufogo, fekek kb 100kKb 1.8m-2m kozott lenne a vege, de akkor full gyariban. Ha tennek bele egy Kadett E GSI motort, vagy egy ujabb 2.0-t, hozza passzolo valtoval, futomuvel, fekekkel, akkor egybol tobb lenne szerintem fel millioval alaphangon, mert akkor kell gyartani bakokat, kipufogorendszert, at kellene alakitani az 1 koros benzincsovet is, fekcsoveket, stb. Es akkor meg a papirozasba bele se kezdtunk, es nem biztos, hogy talalnek 2 evente egy olyan vizsgaallomast, ahol szemethunynanak a "motorszam nem olvashato" bejegyzesnek.
-
Tikakukac
titán
válasz Yiggdrasil #103991 üzenetére
Kalkulálj. Apám a Trabival volt így. Rájött elég hamar, hogy ha ezt meg akarja csinálni akkor a szabadidőt elnézve 2050-re lesz ebből kocsi. Anyagi oldalról meg huhuhu.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
addikt
válasz Yiggdrasil #103988 üzenetére
Dejó kocsi volt az
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Yiggdrasil
aktív tag
válasz ncc1701 #103989 üzenetére
Na igen, ha egy 1.6 GTE, vagy 1.8 GSI lenne, akkor nem gondolkoznek rajta
A restaurator baratom azt is javasolta, hogy csinaljuk meg ugymond hobbiautonak, kapjon egy kicsit korszerubb futomuvet, feket es motort, de nem tudom mennyi ertelme lenne.
Idom lenne meg, penzem nem sok van, azt szamoltam, hogy kozel 2millioban allna meg az OT-s, vagy a projektautos allapotban, ezt meg ra tudnam szanni ha akarnam, csak foloslegesen nem akarom kiszorni az ablakon@Tikakukac:
Ez sajnos nem az a kategoria. (azok sajnos a szamomra megfizethetetlenek, mint a Bogar, a Mini, Fiat 500 vagy az ST205os Celica)
Ez csak megtetszett formara, meg szerettem volna egy projektautot magamnak, amit tudok akar en is szerelni a szabadidomben.[ Szerkesztve ]
-
Tikakukac
titán
válasz Yiggdrasil #103988 üzenetére
Autóba, főleg régibe akkor rakj időt és pénzt, ha az valami szentimentális dolog neked vagy ritka és különleges. Egyébként orbitális pénzégetés.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ncc1701
veterán
válasz Yiggdrasil #103988 üzenetére
Alapmotorossal nem biztos, h foglalkoznék, anyagilag nem hinném, h megéri, volt abból szép gsi is. Hobbi projektnek mondjuk jó lehet, ha sok időd/pénzed van, amit nem akarsz viszont látni.
-
Yiggdrasil
aktív tag
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata Kadett D-vel kapcsolatban?
Par hete sikerult hozzajutnom egy 82'es 3-ajtos 1.2 benzines peldanyhoz, es gondolkozom rajta, hogy erdemes-e felujitani.
Annyira nem tunik rossz alapnak, nincs porra rohadva, teljesen jarokepes, meg 2 hetig muszakis is, azota is hasznalom, de termeszetesen egy karosszeriazas-festes elkerulhetetlen lenne ha hosszutavon szeretnem hasznalni. -
JanR
addikt
válasz Corsa02 #103986 üzenetére
Na ezt jo tudni. :D Arra mondjuk meg kivancsi lennek, hogy egy start-stop miatt miert kevesebb a nyomatek?
Elindultam az autoval, 1, majd 2 es a 3. sebesseget nem vette mar be. Uresben felrealltam, az autot leallitottam, majd ujra rainditottam, gondoltam hatja jo lesz. Akkor sem vette a sebesseget. Utana megint leallitottam az autot, es allo motornal egyesbe raktam es rainditottam (nyilvan a kuplungot pedalt tapostam). Na ott nyekkent egyet se se kep, se hang azota. Lehet megszorult, passz.
A kapcsolotengely alatt tobb dolgot ertettek, de pontosan nem emlekszem es nem is ertek hozza tulzottan. Kinyomocsapagy, valamk tengely es annak a haza. A kuplungom jo - elmondas szerint. Ma elvileg visszakapom az autot, remelem. Ha tudok beszelni a szerelovel, akkor rakerdezem. Maxabo javitja, igy sok eselyt nem latok a diszkurzusra.
[ Szerkesztve ]
-
Corsa02
őstag
Onnan szedted, hogy a Start/Stopp-os 230Nm, a nélküli pedig 245Nm
Furcsálom, hogy együtt mentek tönkre, ezt a "kapacsolótengely" szót sem nagyon értem, de...meglátjuk. Nem tekeri a motort az önindító, vagy meg van szorulva? Miből gondolják az önindító problémát?
[ Szerkesztve ]
The Truth Is Out There --->
-
szbalogh
addikt
Sziasztok!
Na képzeljétek kipróbáltam azt hogy a relét átkapcsolva átforgatom a motort 5 másopdercig indítás előtt és így nem kerregett az okoskerék mikor beindult.Nick: HE_Storm
-
naomek
tag
Sziasztok Márka/Fórum társak.
Egy kis technikai segítségre lenne szükségem.
Van egy 2009-es Opel H Astra GTC 1.7 CDTI A17DTR autóm.Olyan, mintha elkezdett volna 3 hengerezni. Erőtlen és sokat fogyaszt. Hibakód kiolvasó 4. henger injektor hibátt írt ki. Bevizsgáltattam mind a 4 porlasztót, de hibátlanok.
Van esetleg valakinek valami tippje mi lehet a hiba?Köszönöm előre is!
-
JanR
addikt
válasz Tothgera30 #103976 üzenetére
A 150 lovas, "csak" 230NM? Azért nem gondolnám, hogy a 20NM is ilyen jelentős lenne, úgy, hogy az Insignia azért nehezebb. szerk: látom, megtaláltam, tényleg 230NM a 125 és a 150 lovas is. Nem tudom hol láttam azt a 245NM-t
Más. Aki egy kicsit jártas az autószerelésben. Hogy lehetséges az, hogy a váltóm "kapcsolótengelye" és az önindítom egyszerre szarik be? A váltó ugyan vacakolt, de az önindító sosem.
Ugye a szerviz hívott, hogy nem tudják elindítani az autót és van-e valami trükkje. Gondolom emiatt cserélik most az önindítót. Miután félreálltam nekem sem indult el amúgy. Csak furcsállom, hogy soha, semmi jelét nem mutatta az önindító, hogy vacakolnak, most egy egyszerre a váltóval beszarik? 6-os manuál 150lovas turbobenzin K Astra
[ Szerkesztve ]
-
MaddeNNNN
őstag
válasz Tothgera30 #103978 üzenetére
Rendben köszönöm. Csak egy sima szoftveres optimalizálás lenne szóval nem látszik meg.
Mi a helyzet pl. az ültetés vagy a sport dob esetében? Azt tudom, hogy TÜV engedélyes alkatrész kell, de ezt már be kell jelenteni?To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
MaddeNNNN
őstag
Hamár lóerők és nyomaték... egy unortodox kérdés:
Ha én szeretném optimalizáltatni az autó teljesítményét, akkor tényleg kell előtte engedélyeztetni meg utána új forgalmit csináltatni neki +kb 20-30 lóerő meg 40-50Nm nyomaték miatt, vagy az ég világon ezt senki nem fogja többet nézni még vizsgán sem? Azt tudom, hogy a károsanyag kibocsájtást nézik, de hivatalos helyeken erre figyelnek.To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
JanR
addikt
válasz e.vid #103971 üzenetére
Most nem igazán értem Az autóval úgy bajom nem volt egészen idáig, viszont a háttérrel annál inkább.
Vannak Opeles "bajai" az autónak, de ezt tudtam, mikor megvettem, amúgy szeretjük.Ami nekem most fura, hogy 150Lovas az Astra. Csere autónak meg egy 140 lovas benzine Insigna. Ugye a difi az, hogy az Insi 1.5-ös, az Astra meg 1.4-es. Viszont az Insignia SOKKAL nyomatékosabb. Pedig egy bérelhető, 130 ezer kilóméteres verzióról van szó.
Update: a szervizről. A váltóprobléma elvileg elhárult, viszont az autóm továbbra sem indul, ezért önindítót is cserélnek (ez is garis). Érdekes egy történet ez.
-
e.vid
senior tag
Szia.
Az enyém is 1.4/150 manual és 2019 augusztusi. 49 ezer felett vagyok átlag 6.5 fogyasztással. Nagyon jól összefoglaltad, hasonló a véleményem az autóról nekem is. A Matrix LED valóban baromi jó és a műszaki problémák is elkerültek eddig, bár úgy néz ki, hogy akkut cserélnem kell lassan. Én a Wallishoz hordom évente 2x, februárban köztes olajcsere, augusztusban éves szerviz. Szerintem is egy szerethető és egész jól összerakott autó.'' Ne félj a tökéletességtől! Úgysem éred el sohasem.'' - by Dali
-
addikt
-
addikt
válasz body007 #103962 üzenetére
Na, csak irrealisan sokat kellett tekertetni a motort de beindult. Probakor sima, le allit, indit sima. Szal csak en gondoltam, h 2 het allas utan indul a vas 3 mp oninditozas utan
[link][ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
saril
senior tag
válasz metrion #103964 üzenetére
A fékpofa is lehet illetve akár a stabilizátor rúdnak a szilentjeit sem zárnám ki, meg kéne hallgatni rázópadon, vagy felemelve megrángatni a futóművet.
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
metrion
aktív tag
Sziasztok!
Tapasztalt már valaki fékezéskor kattanó hangot? Pár napja kezdte el, első fékezéskor kattan egyet (kis sebességnél is), fülre lehúzott ablaknál elölről hallatszik. Erősségre, érzetre ugyanolyan mint volt. A fékem pár hete lett csinálva, kb 1200 km van bennük, elől ATE PowerDisc tárcsák, ATE Ceramic betétek, hátul új ATE fékdob, pofa, rugókészlet, munkahengerek, új Brembo fékolaj. Toronyszilentek sem régiek, kb 9 hónaposak, ha kihatással lehet rá. Szervízben több nap után, talán a kormányösszekötőkre tippelnek...de nem biztos. -
addikt
válasz mephi666 #103960 üzenetére
Nem piszkáltam a trafósort, gyertyákat. Mielőtt elkezdtem mókolni az önindítót / gyújtáskapcsolót még indult (dombon lefele ) az autó
#103961mohabá 007: Így már tiszta
Rosszul fogalmaztam: a bendix nem behúz hanem nem toll be
Megpróbálom a helyén letesztelni, nincs nagy hangulatom leszedni megint. Pedig már nagy gyakorlatom van benne. A felújított önindítót múltkor le kellett szednem és visszavinni mert így járt:Az önindítósok még nem láttak ilyet
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
mohabá 007
aktív tag
válasz body007 #103959 üzenetére
Kezdjük az immoval.
A gyújtáskapcsoló betétnek nincs köze az immo chiphez.
Van egy indítókulcsod. Annak a házában van a centrálzár távirányító rendszer, és ott van az immo chip.(két különálló rendszer)
A gyújtáskapcsoló körül van a transzporter gyűrű (műanyag karika). Ha ez nem érzékeli az immo chipet, nem indul az autó (az önindító se kap áramot) de villog a check kontroll ikon is." ..a bendix nem húz be…”
A bendix az önindító kis fogaskereke, amit a mágneskapcsoló (behúzótekercs, behúzórelé) indításkor a fogaskoszorúba tol.
Az önindító működése:[kép]
A mágneskapcsoló ellenőrzése:[kép]
Az indítómotor ellenőrzése:[kép]
Az önindító bekötése, működés ellenőrzése:[kép]Hirtelen röviden, tömören ennyit tudok segíteni.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
mephi666
nagyúr
válasz body007 #103959 üzenetére
szikra van gyertyáknál? nem értek hozzá, de ilyenkor ez szokott lenni az első kérdés vagy a trafó nem ad elég naftát? (régi akkuval meg már annyit se adott, hogy moccanjon az önindító?)
...én egyszer véletlenül félredugtam a gyújtókábeleket F-nél és akkor hasonlóan tekert és nem indult
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
addikt
Nálam is alakul az agybaj. Ott tartottunk, h nem tekert az önindító. Új aksi, most teker. De csak magában pörög, nem tekeri a motort Mi a nehézség lehet vele? Imo? Tökre nem vágom azt a részt. Vagy ha imo akkor nem is kellene semmit csináljon? Vagy a blendix nem húz be?
Azért imo-zok mert a gyújtáskapcsoló betét ki lett cserélve...[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
bozont
veterán
Üdv
Adott egy Corsa E, B14XER (vagy néhol XEL) motorral. Van egy olyan hibajelenség, ami hidegebb időben kb 15°C alatt jön elő. Ilyenkor, hidegindításnál ha lámpát kapcsolok prüszköl néhány másodpercig a motor. Meleg motornál már nincs ilyen probléma. Még azzal is elő tudom idézni, ha csak simán, akár üresben kinyomom a kuplungot és visszaengedem.
Az akksi biztos nem okozza, újjal is ugyanúgy csinálja. Gyertyák is nemrég lettek cserélve.Esetleg van ötlet mi okozhatja?
-
MaddeNNNN
őstag
válasz saril #103952 üzenetére
Rangatas: nekem gyujtotrafo csere volt
gumi: nekem 1.4t-n 5 ajtoson most 215/55 R17 negy evszakos van, jovore lehet cserelem
Csomagtarto aljan es a felso reszen a tetonel szokott nekem mosas utan vizes maradni
Valtoba nekem 3 liter ment. Lenyeg hogy cserelve legyen a gyari GM olajjal
Fek: zimmerman tarcsa es betetet ajanlottak nekem, jovore nekem is cseresTo protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
saril
senior tag
Sziasztok,
Új vagyok, nemrég vettem egy 2014/04 havi fekete Opel Astra J Sports Tourer-t.
1.7 110Le DTE motorkód, M32-es váltó, 180e km.
Több mindenre lenne szükségem ami ilyen piszlicsáré dolog és nem tudom beszerezni.Esetleg ha leírom hátha van valakinek valamilyen ötlete hogy honnan tudnám beszerezni.
Az autót úgy vettem hogy kompresszor és folyadék volt csak a mankó/pótkerék helyén, tegnap sikerült hozzá vennem mankókereket szerelékkel, de az sem teljes és nem is "pont" ebbe való, sajnos.Szóval kéne nekem egy kerékkulcs meg ebbe az autóba illeszkedő hungarocell amibe a mankókerék és a szerelékek illeszkednek.
Mankókerék lefogató csavar is mert ami gyárilag benne van az átmérője kisebb mint kéne, nem tudom vele leszorítani a kereket.Kérdéseim:
- Cserélnem kellett a jobb hátsó lámpában egy helyzetjelző izzót és észrevettem hogy a szigetelő gumi gyűrű ami a szuronyzárnál van, el van öregedve/töredezve, azt ki mivel helyettesítette? cserélte-e egyáltalán már valaki? én o-gyűrű-re gondoltam első körben.
Utánakérdeztem és elvileg nem is lehet gyárilag ilyet kapni a lámpatestekhez .Durvább vagy közepes gyorsításoknál néha enyhén rángat az autó, tényleg igaz hogy az SCV, MAP szenzor takarítással megszünhet a dolog?
A részecskeszűrője kinek hány km-nél telt meg? és mi volt a jelenség? vagy milyen hibát dobott?
Ki milyen abroncsszettekkel használja az autót? én 4évszakos abroncsot vettem, sajnos az enyém 215/60 R16 méret gyárilag, és a váltómérettel sem jöttem volna ki sokkal olcsóbban.
Az üléseim félbőrösek, és a vezető ülénél van két nagyon kicsi bőrszakadásom amit még most meg kéne fognom, ki mit ajánl ennek érdekében? van valami házi módszer vagy csak a kárpitos? azon belül is melyik? Esetleg van Veszprémből is valaki aki tudna segíteni?
A lambdaszondám motorféknél hibát dob "azonnal vigye szervízbe az autót" ír ki, de a bajuszkapcsolón lévő clear gombal törölhető, kiolvasva a hibakód is hasonló, levegő mennyiséggel van valami baja, sajnos pontosan nem emlékszem rá, de majd kiolvasom újra.
Klón OP-COM kábelt használ esetleg valaki? vagy már a kérdés is sértő és tiltott?
Üzemanyag adalékot érdemes-e használni? ha igen, milyet?
Vásárlás után a gyári 2 liter váltóolajat lecseréltem és felöntöttem 2,7 literrel, ki mennyivel öntötte fel? ha cserélte egyáltalán.
Az ajtók alján kívül hol hajlamos még a rozsdásodásra? hol érdemes még lekezelni megelőzés végett a kasznit?
Jövőre cserélnem kell az első féktárcsát és betéteket, mit érdemes venni, ami tuti nem fog nyikorogni se hidegen, se melegen?
950-es nagy navi van az autóban de nekem csak CD vagy USB áll rendelkezésemre, hogy tudom frissíteni? Egyesek azt mondták nekem hogy ezt csak a szalonban tudják
Ami még fontos és nem tudom biztosan hogy ebben az autóban akkor elektromos-e a vízszivattyú vagy nem? mivel úgy vettem hogy vezérlés volt cserélve rajta 171e Km-nél de vízpumpa nem.
[ Szerkesztve ]
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
JanR
addikt
válasz Corsa02 #103950 üzenetére
Lehetséges, hogy azóta frissebb. 2022 augusztusában kapott egy új lámpavezérlőt is, rá egy hónapra pedig megkapta az új balos lámpatestet.
Sztori a váltóról: most hívtak, hogy meg van a hiba, kinyomótengely és elvileg garanciális.
Amit furcsállok, hogy kell nekik a kerékőr Hogy vették le a váltót, vagy hogy ellenőrizték le a hibát, ha nem vették le a kereket, összerakáshoz pedig miért kell levenni? Tudom-tudom, de azért érdekelne. -
peet137
tag
Cserélt már valaki vákuum csöveket Z16XE1 motoron? Kellene egy kis info, pontosan milyen átmérőjű csöveket kellene vennem hozzá. Ahogy néztem, nyilván nem mind egyforma, de hál isten nincs sok...
-
JanR
addikt
válasz Corsa02 #103945 üzenetére
A két ledet tartós 110 km/h felett kapcsolja le. Nekem mutató szerint 120 körül van és van, hogy pár perc, van, hogy fél óra után csinálja. De azért sem idegesítem miatta magam, mert a német technikai leírásában ez benne is van. A frissítés jó ötlet, bár kérdés, hogy Ők tudnak-e erről
Eléggé laza lett a kuplungom, szóval jó eséllyel az lesz a hiba.
Budapesten lakom és a Maxabo-ba hordom.
-
Corsa02
őstag
Szia!
Én is K Astra-t hajtok, igaz csak 3 hónapja, az enyém automata. A Matrix Led-re érdemes kérni egy frissítést, nekem sem a legfrissebb volt rajta, ezzel szinte nem téveszt már. (a céges autóm egy Q3 2022-es szintén matrix leddel, az is lassabb időként, vagy téveszt) Bár én nem vettem észre ezt a 2 led lekapcsolás dolgot, de figyelni fogom legközelebb.
A klíma sipolás nálam is jelen van, nem mindig és nem is tudom mitől van, szerintem ez valami levegő áramlási zaj, mert ahogy játszok a ventillátor fordulatával úgy tűnik el vagy jön meg. de van hogy napokig nem hallom.
Ezeknek a manuális K Astra-k nak volt főfékhenger tipushibája, beesett a kuplung, lehet nálad is valami hasonló lesz.
Hova hordod szervizbe? Győr-Moson-Sopron megyében is próbálkoztál vagy csak Veszprém körül?
The Truth Is Out There --->
-
JanR
addikt
válasz ncc1701 #103937 üzenetére
Kettős érzésem van amúgy a szervizzel, bár érthető a hozzáállásuk, profit orientáltak.
Bármi "extrát" kértem eddig a kötelező szervizen felül, azt mindig megcsinálták szó nélkül.
A garanciális ügyintézéssel viszont van bajom és hallottam olyan sztorit is, hogy..Mesélte a szervizes, hogy egy öreg úr, vásárolt egy új opelt. 9 km volt az autóban. A szerviz szerint hazament vele úgy, hogy kicsit nyomta a kuplungot. Másnap ugye vitta vissza az autót, hogy valami nem jó a váltóval. Természetesen azonnal ráfogták a bácsira, hogy nem engedte ki a kuplungot és ki is fizettették vele az új kuplungtárcsát. Egy szalonautónak a második napján.. agyrém. Nekem is azt mondta, hogy kuplung tárcsa, az fizetős. Mondtam is neki, hogy próbálják meg rámtolni
-
peet137
tag
válasz mephi666 #103940 üzenetére
Ugyanezzel a motorral nekem is 7 körül van a "nyaralós, autópályás, országutas" átlag. Városban meg nyáron 8-8,5. Most épp 9-9,5 körül van, de ez sajnos nagyon extrém használat, kb 6 km, az is megállóval a reggeli forgalomban. Ezek szerint ez nem bug, hanem feature Mondjuk pörgetni kell, hogy menjen is az Astra, ennek lehet köze hozzá, próbálok dinamikusan menni, hozzászoktatott az előző japán verda
-
mephi666
nagyúr
válasz vzsryl #103939 üzenetére
7 alatt nekünk is ritkán van... C14NZ-vel a rekordunk 5.2 volt Z16XE1 meg 7 alatt csak nyaranta van, amikor sorban mennek bele a 100km-ek... igaz, ilyenkor klíma is a fogyasztás ellen dolgozik, de ilyen 6.9-ekre le tud menni... általában 40+ litereket tankolok és akkor számolok átlagot, amikor van benne már bőven város is és 8-9 közé szokott esni... télen, amikor 90%ban város van, akkor meg 10-ig is felmegy... legutóbbi átlag 7.13: kecskemétről egy kör szarvasra, félegyházára, bajára... többi meg város...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
vzsryl
nagyúr
válasz Tothgera30 #103938 üzenetére
Azigen’!
Enyémet nem tudom 7 liter alá vinni úgy se ha tolom hazáig… Azt hittem, hogy odafigyelve, sűrű motorfék, könnyű láb, ~1700-2700 közötti fordulat között használva el van 5.5-6 literrel. Kicsit csalódott vagyok.
Nemsokára viszem olaj, szűrők és fékek cseréjére. Kíváncsi vagyok, hogy mit mond erre a szerelő.
Az olajat és szűrőket én akartam cserélni, de inkább nézzen át mindent a szaki, hátha rájövünk a magas fogyasztás okára.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
dethroner
veterán
Sziasztok!
Van valahol jó minőségben letölthető 2006-os Corsa C kézikönyv?A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
-
naomek
tag
Sziasztok FórumTagTársak,
Kérnék egy kis segítséget.
Van egy Opel H Astra GTC 1.7 cdti-m és a következő hibát kaptam:P0204 4 henger befecskendező,
- nyitott áramkör
- szakaszosEz a hiba egyértelműen porlasztó hiba lesz?
Hibajelenség: nehezen indul, gyenge. füst nincs.Üdv és köszi!
-
JanR
addikt
válasz MaddeNNNN #103930 üzenetére
Nem tudom, a váltóval sosem volt bajom, már mint most sem gondolnám, hogy a váltómechanika lenne a ludas. Inkább ilyen kinyomó csapágy, vagy hasonlóra tudnék gondolni. Beszéltem ma velük, holnap kiderül.
Az zavar, hogy szalonautó és pont a "biztonság" miatt döntöttünk emellett. Erre ez az első kocsim, ami otthagyott és trailer kellett, pedig az Y30DT Signum sem volt egyszerű...
ncc1701: 39899 km van pontosan az autóban
[ Szerkesztve ]
-
MaddeNNNN
őstag
Sajnos az összes M32 váltó gyárilag rossz hézagolással és kevés olajjal volt szerelve, aztán 2012 körül kiadtak egy javítottat, de az is hajlamos meghalni. Meg akkor ezek szerint ez is 10 évvel később.
[ Szerkesztve ]
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
JanR
addikt
Na és akkor jön az UPDATE a "K" Astráról. Ennyi idő után szerintem már tudok elfogultság nélkül is írni az autóról.
Dinamikára továbbra sincs panasz, ha kell megfelelő visszaváltással elég jól meg tud indulni az autó, de ugye kinek mi. Nekem továbbra is fájó pont a 150LE, vagy is inkább a nyomaték - ez szubjektív.
A fogyasztáom így 3 év után és 40 ezer kilóméterrel később 7,1 vegyes és nem vagyok egy tutyimutyi sofőr, szeretek dinamikusan menni, pályán meg 150-el megyek mutató szerint.
Ahhoz, hogy meginduljon az autó, forgatni kell.A Matrix LED-ek továbbra is baromi jók, 110 km/h-ig. Felette kikapcsol 2 ledet baloldalt egy idő után (gondolom nem bírja számolni az "agy", persze a hivatalos leírás szerint autópálya üzemmód miatt, hogy ne vakítsa el a szembejövőket). Amúgy jó-jó, de relatív sokszor téveszt. A kamionok magasságjelző fényeit nem látja, ezért nem kapcsolja le a refit, ez szembejövőnél zavaró, hiába van ez a fényelnyelő háló középen. Illetve ha valakinek vacak hátsó fénye van, akkor azt is csak nagyon későn veszi észre, emiatt bele-bele kell nyúlni manuálisan is a világítás vezérlésbe. Használom a Matrix LED-et 90-es útszakoszokon, de autóuton és pályán már nem. Valamint nekem a bal oldali lámpámat cserélte az Opel (7 hónapnyi hiszti után) és pontosan emiatt az autópálya mód miatt, ahol lekapcsol 2 led. Én azt hittem rossz, Ők meg nem tudták ezt -> ezt az infót én amúgy is egy német opel leírásban találtam..
A 18-as papucsok nagyok az autó alá, 17 collal sokkal élhetőbb. Ettől függetlenül és továbbra is 18-asokkal használom nyáron, 17-essel télen.
Kilátás, vezethetőség továbbra is kiváló. Az ajtón lévő gombok elhelyezkedése furcsa ennyi idő után. Akárhogy állítom az ülésem pozícióját, egyszerűen mindig hosszú a kezem és "visszfelé" kell nyúlni, hogy ha ablakot akarok leengedni. A holtérfigyelő továbbra is gyenge szerintem, mert tényleg csak akkor jelez, ha ott van az autó, előtte nem figyelmeztet. Szerencsére a tükrök és a kilátás baromi jó, így sosem volt még olyan, hogy a holtérfigyelőre szüksége lett volna, mindig láttam az ott elhaladó autót.
A belső anyaghasználatra továbbra sincs panaszom, árához viszonyítva egy nagyon jól összeszerelt autó. Nem zörög, nem csörög, csendben van. Ugyan úgy 120-ig tökély, utána azért jön a szélzaj.
A klíma sipolásom amúgy elmúlt, már nem is emlékszem mi sípolt és mikor múlt el. Minden évben kap új pollen- és légszűrőt, illetve klímatisztítást. Teszi is a dolgát flottul a hűtő rendszer.
Műszaki hibám egészen idáig nem volt az autóval, viszont most trailer kellett sajnos.
Pár hete elkezdte az autó, hogy nehezen vette a kisebb fokozatokat. Erő kellett, berakni 1-be, 2-be, 3-ba, volt, hogy 4-be is és legainkább ezt meleg, járó motornál csinálta. Vittem szervizbe, jeleztem a hibát (persze a múltbeli tapasztalatok alapján sok jóra nem számítottam), azt mondták megnézték, kipróbálták, náluk tökéletes. 1 hét telt el és az autó egy elinduláskor már nem vette a harmadikat és a lendületem miatt már csak egy félreállásra volt lehetőségem. Trailer kellett. Kíváncsi leszek mi lesz az autó hibája, vagy miért történt ez. Majd jelentkezem a részletekkel.A legnagyobb bajom nekem amúgy az, hogy az autó nagyon jó, szerethető, vezethető, kezelhető, de sajnos a szervizháttérrel nagyon nem vagyok megelégedve. Úgy, hogy mellette látom, hogy a céges flotta autókat mikor hordjuk éves szervizre, ott mi történik. Egyelőre nagyon úgy áll a széna, hogy nem lesz több Opelem
-
FoLey-v
addikt
Andris Opel Astra H-t tesztel.
[link]• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB • Iphone 11 Pro Max 64GB •
-
peet137
tag
Z14xep hengerfejet és/vagy komplett motort keresek Vas megyében. Vezérlés cserélnék indult, de meghiúsult...
A vezérműtengelyek kuka, hidrotőkék szintén, még a szelepemelők is annak tűnnek, a szelepeket még nem néztük, de ezek után azok is neccesek lehetnek.
G astra a gép amúgy, 2005ös. -
Tikakukac
titán
válasz Gaga_30 #103922 üzenetére
Bontóból kell dugasz, azt nagyon frankón meg kell toldani, azt végigvezetni a zárhídnál, utána be a kábelkötegen a biztitáblához, oda mehet a piggy, relé, majd cserélheted a világítás kapcsolót is.
És kész.
Ugye azt megmondani másnak milyen a szerszámozottsága, tudása, kézügyessége elég nehéz neten keresztül.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Black_Raven
veterán
Ez vajon még mindig aktuális?[link]
.Someone I never forget..Cs&E..nice trip my dears.
-
Gaga_30
tag
Sziasztok!
Első ködlámpát szeretnék G Astra Classicra, van valakinek ilyen téren tapasztalata? Tudtommal ebben sajnos nincs bekábelezve gyárilag.. Mekkora melo lehet ez így? Bele merjek vágni, vagy felejtős az egész?
Köszi előre is!
-
addikt
válasz Tikakukac #103916 üzenetére
Hát nem tudom. A donorból átraktam a betétet, az önindító teker egy felet (mondjuk úgy, h éppen megmozdítja a motort) azt annyi + műszerfal világítás elhalványul.
Lehet kuka az akksim, lehet a betét körül nem jó valami...Mikor kiszedtem a régit széthullott kissé:
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
Gyújtáskapcsoló betét cserénél kell vmire ügyelni? Értem ez alatt, h kicserélem és indulnia kell az autónak vagy kell vmit mókolni / állítani / tanitani?
Erre gondolok:
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
FoLey-v
addikt
válasz peet137 #103912 üzenetére
Modult nem kaptam hozzá. Egy sráchoz mentem akinek pont rendelkezett ilyen modullal. Ő kabelt autóhoz és laptophoz dugta és úgy frissített rá. Volt laptopban lwpm modul program és úgy frissített és állította be.
Integrale Ja igen így másabb.
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB • Iphone 11 Pro Max 64GB •
-
ncc1701
veterán
válasz mikloss #103907 üzenetére
A 2011-es Insigniám is ilyen, nem foglalkozom vele. Csak hosszú utakon használom, kímélősen, mégis 5 ezrenként menne olajcserére. Mivel egy évben megyek vele 6-7 ezret, ezért évente cserélem. Mostanában nem is néztem, de valamikor októberben lesz a csere, a fele váltó olajjal egyetemben, majd ránézek, h mennyi %-ot ír.
[ Szerkesztve ]
-
tag
Sziasztok!
Adott egy 2017-es 1.6 CDTI 110HP Opel Astra K Sports tourer.
133e km-el vettem 100%-os olajcsere intervallummal és most 4e km után (137e) már csak 5% van hátra. Az normális, hogy 4-5e km után kéri az olajcserét? (90%-os autópálya, napi 2x60km ingázás, rövidtávra be sem indítom)
Illetve elérhető bárhol K astrához szervíz manuál? (nem felhasználói kézikönyv, hanem ahol különböző javítások/cserék leírása van)
Köszi!Improvise, Adapt and Overcome! "Ne beszélj, ha nem javítod vele a csendet!"
-
Integrale
veterán
válasz HoaryFox #103902 üzenetére
Nem a vízpumpa hajtottsága az ok, szerintem inkább a feszítés. Z1.XER-nél nincs hülyére feszítve a szíj. XE motort jelre feszíted, XER-nél "csak" a rugó feszíti.
Sokhengeres motoroknál is, általában azért hosszabb a periódus, mert nincs annyit rángatva a szíj, a bütykök átfedése miatt. 90 fokonként mindig kap egy "rántást" a 4 hengeresek esetében, 72-60-45 fokonként (5-6-8 henger) ez nem áll fenn.
"Bad reklám is reklám too"
-
FoLey-v
addikt
válasz peet137 #103903 üzenetére
Látod enyém 2005-ös évjáratú és FL 2007 utáni computer szoftvert frissített rá és magyarosította is. Ezzel a képpel csak mutatni akartam hogy nem lehetetlen küldetés. Bár jobb volna ha hozzáértő csinálná ezt LWPM modullal,fb csoportban vannak akik segítenek ebben. Ablak le-fel húzás kulcsgombbal,carpass,magyarosítás,computer gid 3 sorosítás+frissítés 25k volt.
Amúgy LWPM modul lengyel fejlesztés nagyon jó és még számos funkciók vannak.
Egyik a sok közül,nem saját kép.[ Szerkesztve ]
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB • Iphone 11 Pro Max 64GB •
-
peet137
tag
válasz FoLey-v #103899 üzenetére
Ja, így már értem a gombnyomás témát. Ezt nekem alapból tudja mind a 4 ablakkal. De a menü az hiányzik, volt szerencsém jópár km fiatalabb astra h-val, abban sokkal jobb a menü, mint az enyémben. Utána járok, mi kell ehhez, azt hittem, ebbe nem is lehet. A magyar nyelv nem olyan fontos, de nyilván nem mondok rá nemet 🙂
-
HoaryFox
Topikgazda
válasz mephi666 #103901 üzenetére
Z16XE-m volt, annak 4 év és 60e km volt. A mostanim már 3. gen EcoTec (Z18XER), itt valóban 10 év és 150e km, mert kikerült a vezérléshajtásól a vízpumpa, ezért hosszabb az élettartama a vezérlésnek.
Ezért is írtam, hogy "ha a vezérműszíj hajtja a vízpumpát is", akkor ennyi.
És igen, egy motorkóddal tutira mennénk mondjuk"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
mephi666
nagyúr
válasz HoaryFox #103898 üzenetére
ez biztos? szervizkönyvben ez van: (mondjuk motorkódot nem látok kollégánál)
"Cserélje ki a vezérműszíjat és a feszítőgörgőt,
Z 16 XE1, Z 16 XER, Z 18 XER, A 17 DTJ, A 17 DTR,Z 19 DT, Y/Z 19 DTH, Z 19 DTLlegkésőbb tízévenként, illetve 150e km-enként"
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- Külpolitika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Farming Simulator 25
- Spórolós topik
- Samsung LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Vezetékes FEJhallgatók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest