Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
JanR
addikt
válasz Findzs #107147 üzenetére
Erről a lemerülésről én nem tudok. Nekem 4+ éve van az Astramban és egyszer sem fordult elő lemerülés, vagy jelveszteség, vagy akármi.
Érdemes amúgy szettenkén külön venni, mert különben mindig gumi le, szenzor ki, gumi fel. Azért ha jobban körülnéz ag ember, akkor nem 25/db egy ilyen szenzor.
A "programozás" nem egy ördöngős dolog. Ebay-ről 1700-2000 forint egy ilyen kütyű.
-
JanR
addikt
válasz bul07 #107037 üzenetére
2019-ben és 2020-ban 2+3 év garit adtak az újonnan eladott Opelekre.
Én is akkor vettem és 4, vagy 5 szalonban is jártam. Akkor azt mondtám, hogy ez azt Opel adja.Nem vitát akarok szítani meg semmi, de a cikk olvasása után nagyon sok felhasználói hibát sejtek a hátterben.
A független szervizzel sincs baj, mert Ők is le tudják igazolni az olajcserét, vagy a kötelező szervizt. De szövegkörnyezetből úgy érzem, azt takarják ki, hogy az uccavégi sufni autószerviz megoldotta olcsón. Bár aztán kitudja.
-
JanR
addikt
válasz bul07 #107033 üzenetére
Az is benne van a cikkben, hogy már a 2. kötelező szervizt is egy független szervizben végezték el és utána a többit is.
Egyáltalán nem csodálkozom, hogy az importőr azt mondja, hogy lofa**t a gariba. Ez eddig se működött úgy, hogy akárhol szerelteted garis.
Illetve az is benne van, hogy Mónika leszarta a kulcsos autó piktogrammot, mert "nem ért az autókhoz".
És ebből írnak egy cikket, hogy szarazopel. Gratulálok..
[ Szerkesztve ]
-
JanR
addikt
válasz bul07 #106960 üzenetére
Nem saját fotó, de legalább találtam egyet.
Ez a gomb (pirossal bekarikázva) kapcsolja az inteligens lámpavezérlést:
szerk.: Szóval mégegyszer. Vagy teljesen automata a lámpavezérlés és kapcsolgatja magától a ledeket, beleértve az autopálya funkciót is, vagy TELJESEN manuális a dolog és van egy tompítottad meg egy reflektorod az összes leddel. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
JanR
addikt
válasz bul07 #106958 üzenetére
Az Astran van a kormány mögötti bal kapcsolón egy A betűvel jelölt gomb. Ez kapcsolja a Matrix ledeket, vagy is ezt a kitakargatós funkciót. De ha ezt benyomod, akkor akármit csinálsz, 110 felett baloldalt lekapcsol ledeket, hogy ne vakítson (tökmindegy hol mész).
Ha nem nyomod be a "kitakargatós" funkciót, akkor úgy fog működni a lámpád, mint bármelyik másik autóba. Felnyomod a refit az összes leddel, meg lekapcsolod, manuálisan.
szerk.: vicces, hogy nem találok róla fotót neten. Mindjárt lemegyek és lefotózom..
[ Szerkesztve ]
-
JanR
addikt
válasz bul07 #106956 üzenetére
Egy automata lámpát Te hogy szeretnél vezérelni?
Nem tudom az E Corsaban hogy működik, de valószínűleg ugyan úgy, ahogy a K Astraban. Ez egyszerűen automatizált.Engem kifejezetten zavar, hogy hajnalba, mikor senki sehol, akkor is lekapcsolja a baloldalsó 2 ledet. Ilyenkor manuáljsan felnyomom a refit, aztán kalap-kabát.
-
JanR
addikt
válasz mephi666 #106950 üzenetére
Szerintem azért nem foglalkoztak vele komolyabban, mert az első szériás K Astraknak valóban szériahibája volt a bal lámpa.
Szerinted megszűnt? Mikor elhoztam lámlacsere után a kocsit és felmentem az autópályára, jött a hidegzuhany és újra lekapcsolt bal oldal két led, akkor mocskosul ideges lettem, majd feltúrtam az opel német oldalát és meg is találtam, hogy 110km/h felett autópálya módba kapcsol a lámpa, hogy ne vakítsa el a szembejövőket..
-
JanR
addikt
válasz dellfanboy #106948 üzenetére
Ez egy hivatalos opel márkakereskedés. Az autómat szalonból vettem és oda is hordom vissza kötelező szervizekre.
Ami vicces volt, hogy még azt is elmondtam nekik, hogy 90-100-as tempónál nincs ilyen, csak 110 felett. Én sem tudtam, de Ők sem. Új lámpám lett.
-
JanR
addikt
Ez, amit akarsz, alapból benne van.
Én meg pont ezért hordtam vissza a K Astramat szervizbe, mert autópályán mindig lekapcsolt két led baloldalt és azt hittem "hiba".
Aztán a szerviz sem tudta, hogy hiba-e, ezért cserélték a bal lámpám és a lámpavezérlőm is.Amúgy ezt, hogy 110km/h felett autópálya módba kapcsol a vezérlő, a német opel oldalon találtam meg, egy apróbetűs leírásban..
mod: a kamionsofőrök meg eleve magasan ülnek, Őket az is elvakítaná, ha csak a jobb oldali lámpád világítana. Nem az opel szenzora a legjobb a világon, bár egy konkurens sem bírkózik meg ezzel olyan jól (pl. skoda).
A pici, illetve halvány fényeket nehezebben "látja" az autó. Ha meg nem érzékeli, nem is kapcsolja le a ledeket. Sokszor van olyan, hogy vidéken egy olyan autó megy előttem, aminek lófa** világítása van hátul és a kocsi már csak akkor érzékeli, mikor az adaptív tempomat szenzora meglátja, mert a fényforrása nagyon halvány. Jó ez a matrix led, de sokszor ki kell kapcsolni az ilyenek miatt.[ Szerkesztve ]
-
JanR
addikt
válasz KisTücsök #104464 üzenetére
Nekem akármelyik márka írhatná a 30 ezer kilométert, akkor se várnám meg.
10-15e. között egészséges lecserélni. Szakik is azt mondják a 30 ezer akkor lenne reális, ha lecseréled az olajat és utána mész 30 ezer kilométert pályán, megállás nélkül 1 tempóban.Ha van rá lehetőséged, inkább tartsd meg a 10 ezer körüli olajcserét. Szerintem.
-
JanR
addikt
válasz Corsa02 #103986 üzenetére
Na ezt jo tudni. :D Arra mondjuk meg kivancsi lennek, hogy egy start-stop miatt miert kevesebb a nyomatek?
Elindultam az autoval, 1, majd 2 es a 3. sebesseget nem vette mar be. Uresben felrealltam, az autot leallitottam, majd ujra rainditottam, gondoltam hatja jo lesz. Akkor sem vette a sebesseget. Utana megint leallitottam az autot, es allo motornal egyesbe raktam es rainditottam (nyilvan a kuplungot pedalt tapostam). Na ott nyekkent egyet se se kep, se hang azota. Lehet megszorult, passz.
A kapcsolotengely alatt tobb dolgot ertettek, de pontosan nem emlekszem es nem is ertek hozza tulzottan. Kinyomocsapagy, valamk tengely es annak a haza. A kuplungom jo - elmondas szerint. Ma elvileg visszakapom az autot, remelem. Ha tudok beszelni a szerelovel, akkor rakerdezem. Maxabo javitja, igy sok eselyt nem latok a diszkurzusra.
[ Szerkesztve ]
-
JanR
addikt
válasz Tothgera30 #103976 üzenetére
A 150 lovas, "csak" 230NM? Azért nem gondolnám, hogy a 20NM is ilyen jelentős lenne, úgy, hogy az Insignia azért nehezebb. szerk: látom, megtaláltam, tényleg 230NM a 125 és a 150 lovas is. Nem tudom hol láttam azt a 245NM-t
Más. Aki egy kicsit jártas az autószerelésben. Hogy lehetséges az, hogy a váltóm "kapcsolótengelye" és az önindítom egyszerre szarik be? A váltó ugyan vacakolt, de az önindító sosem.
Ugye a szerviz hívott, hogy nem tudják elindítani az autót és van-e valami trükkje. Gondolom emiatt cserélik most az önindítót. Miután félreálltam nekem sem indult el amúgy. Csak furcsállom, hogy soha, semmi jelét nem mutatta az önindító, hogy vacakolnak, most egy egyszerre a váltóval beszarik? 6-os manuál 150lovas turbobenzin K Astra
[ Szerkesztve ]
-
JanR
addikt
válasz e.vid #103971 üzenetére
Most nem igazán értem Az autóval úgy bajom nem volt egészen idáig, viszont a háttérrel annál inkább.
Vannak Opeles "bajai" az autónak, de ezt tudtam, mikor megvettem, amúgy szeretjük.Ami nekem most fura, hogy 150Lovas az Astra. Csere autónak meg egy 140 lovas benzine Insigna. Ugye a difi az, hogy az Insi 1.5-ös, az Astra meg 1.4-es. Viszont az Insignia SOKKAL nyomatékosabb. Pedig egy bérelhető, 130 ezer kilóméteres verzióról van szó.
Update: a szervizről. A váltóprobléma elvileg elhárult, viszont az autóm továbbra sem indul, ezért önindítót is cserélnek (ez is garis). Érdekes egy történet ez.
-
JanR
addikt
válasz Corsa02 #103950 üzenetére
Lehetséges, hogy azóta frissebb. 2022 augusztusában kapott egy új lámpavezérlőt is, rá egy hónapra pedig megkapta az új balos lámpatestet.
Sztori a váltóról: most hívtak, hogy meg van a hiba, kinyomótengely és elvileg garanciális.
Amit furcsállok, hogy kell nekik a kerékőr Hogy vették le a váltót, vagy hogy ellenőrizték le a hibát, ha nem vették le a kereket, összerakáshoz pedig miért kell levenni? Tudom-tudom, de azért érdekelne. -
JanR
addikt
válasz Corsa02 #103945 üzenetére
A két ledet tartós 110 km/h felett kapcsolja le. Nekem mutató szerint 120 körül van és van, hogy pár perc, van, hogy fél óra után csinálja. De azért sem idegesítem miatta magam, mert a német technikai leírásában ez benne is van. A frissítés jó ötlet, bár kérdés, hogy Ők tudnak-e erről
Eléggé laza lett a kuplungom, szóval jó eséllyel az lesz a hiba.
Budapesten lakom és a Maxabo-ba hordom.
-
JanR
addikt
válasz ncc1701 #103937 üzenetére
Kettős érzésem van amúgy a szervizzel, bár érthető a hozzáállásuk, profit orientáltak.
Bármi "extrát" kértem eddig a kötelező szervizen felül, azt mindig megcsinálták szó nélkül.
A garanciális ügyintézéssel viszont van bajom és hallottam olyan sztorit is, hogy..Mesélte a szervizes, hogy egy öreg úr, vásárolt egy új opelt. 9 km volt az autóban. A szerviz szerint hazament vele úgy, hogy kicsit nyomta a kuplungot. Másnap ugye vitta vissza az autót, hogy valami nem jó a váltóval. Természetesen azonnal ráfogták a bácsira, hogy nem engedte ki a kuplungot és ki is fizettették vele az új kuplungtárcsát. Egy szalonautónak a második napján.. agyrém. Nekem is azt mondta, hogy kuplung tárcsa, az fizetős. Mondtam is neki, hogy próbálják meg rámtolni
-
-
JanR
addikt
válasz MaddeNNNN #103930 üzenetére
Nem tudom, a váltóval sosem volt bajom, már mint most sem gondolnám, hogy a váltómechanika lenne a ludas. Inkább ilyen kinyomó csapágy, vagy hasonlóra tudnék gondolni. Beszéltem ma velük, holnap kiderül.
Az zavar, hogy szalonautó és pont a "biztonság" miatt döntöttünk emellett. Erre ez az első kocsim, ami otthagyott és trailer kellett, pedig az Y30DT Signum sem volt egyszerű...
ncc1701: 39899 km van pontosan az autóban
[ Szerkesztve ]
-
JanR
addikt
Na és akkor jön az UPDATE a "K" Astráról. Ennyi idő után szerintem már tudok elfogultság nélkül is írni az autóról.
Dinamikára továbbra sincs panasz, ha kell megfelelő visszaváltással elég jól meg tud indulni az autó, de ugye kinek mi. Nekem továbbra is fájó pont a 150LE, vagy is inkább a nyomaték - ez szubjektív.
A fogyasztáom így 3 év után és 40 ezer kilóméterrel később 7,1 vegyes és nem vagyok egy tutyimutyi sofőr, szeretek dinamikusan menni, pályán meg 150-el megyek mutató szerint.
Ahhoz, hogy meginduljon az autó, forgatni kell.A Matrix LED-ek továbbra is baromi jók, 110 km/h-ig. Felette kikapcsol 2 ledet baloldalt egy idő után (gondolom nem bírja számolni az "agy", persze a hivatalos leírás szerint autópálya üzemmód miatt, hogy ne vakítsa el a szembejövőket). Amúgy jó-jó, de relatív sokszor téveszt. A kamionok magasságjelző fényeit nem látja, ezért nem kapcsolja le a refit, ez szembejövőnél zavaró, hiába van ez a fényelnyelő háló középen. Illetve ha valakinek vacak hátsó fénye van, akkor azt is csak nagyon későn veszi észre, emiatt bele-bele kell nyúlni manuálisan is a világítás vezérlésbe. Használom a Matrix LED-et 90-es útszakoszokon, de autóuton és pályán már nem. Valamint nekem a bal oldali lámpámat cserélte az Opel (7 hónapnyi hiszti után) és pontosan emiatt az autópálya mód miatt, ahol lekapcsol 2 led. Én azt hittem rossz, Ők meg nem tudták ezt -> ezt az infót én amúgy is egy német opel leírásban találtam..
A 18-as papucsok nagyok az autó alá, 17 collal sokkal élhetőbb. Ettől függetlenül és továbbra is 18-asokkal használom nyáron, 17-essel télen.
Kilátás, vezethetőség továbbra is kiváló. Az ajtón lévő gombok elhelyezkedése furcsa ennyi idő után. Akárhogy állítom az ülésem pozícióját, egyszerűen mindig hosszú a kezem és "visszfelé" kell nyúlni, hogy ha ablakot akarok leengedni. A holtérfigyelő továbbra is gyenge szerintem, mert tényleg csak akkor jelez, ha ott van az autó, előtte nem figyelmeztet. Szerencsére a tükrök és a kilátás baromi jó, így sosem volt még olyan, hogy a holtérfigyelőre szüksége lett volna, mindig láttam az ott elhaladó autót.
A belső anyaghasználatra továbbra sincs panaszom, árához viszonyítva egy nagyon jól összeszerelt autó. Nem zörög, nem csörög, csendben van. Ugyan úgy 120-ig tökély, utána azért jön a szélzaj.
A klíma sipolásom amúgy elmúlt, már nem is emlékszem mi sípolt és mikor múlt el. Minden évben kap új pollen- és légszűrőt, illetve klímatisztítást. Teszi is a dolgát flottul a hűtő rendszer.
Műszaki hibám egészen idáig nem volt az autóval, viszont most trailer kellett sajnos.
Pár hete elkezdte az autó, hogy nehezen vette a kisebb fokozatokat. Erő kellett, berakni 1-be, 2-be, 3-ba, volt, hogy 4-be is és legainkább ezt meleg, járó motornál csinálta. Vittem szervizbe, jeleztem a hibát (persze a múltbeli tapasztalatok alapján sok jóra nem számítottam), azt mondták megnézték, kipróbálták, náluk tökéletes. 1 hét telt el és az autó egy elinduláskor már nem vette a harmadikat és a lendületem miatt már csak egy félreállásra volt lehetőségem. Trailer kellett. Kíváncsi leszek mi lesz az autó hibája, vagy miért történt ez. Majd jelentkezem a részletekkel.A legnagyobb bajom nekem amúgy az, hogy az autó nagyon jó, szerethető, vezethető, kezelhető, de sajnos a szervizháttérrel nagyon nem vagyok megelégedve. Úgy, hogy mellette látom, hogy a céges flotta autókat mikor hordjuk éves szervizre, ott mi történik. Egyelőre nagyon úgy áll a széna, hogy nem lesz több Opelem
-
JanR
addikt
Astra K 1.4T (150pacajos). Most egy éves, a fogyasztásom jelenleg 7,08l/100km (13500km van az autóban).
Mióta megvan az autó vezetem táblázatban a tankolásokat. Ebben nagyon sok autópálya van.
-
JanR
addikt
válasz stickermajom #97040 üzenetére
Nem is a felhajtas, mert szepen lassan felgyorsul 140-ig, meg akar meg tovabb. De a dinamika az ebben a motorban nem letezik. Hiaba valt vissza az embert, nem indul meg! Porog a motor, de ugyan ugy, erotlenul vonszolja a kasznit. Hatalmas csalodas volt szamomra. Emlekszem, konkretan megkerdeztem a flottas emberunket, hogy le van-e korlatozva/tiltva ez a motor, hogy ennyire nem megy? Pedig nem vagyok egy loero bu*i, de hatalmas csalodas volt nekem.
Apam szivo egynegyes Focusa ehhez kepest raketa!
-
JanR
addikt
válasz Richard #96998 üzenetére
Sok dolgot nem tudok rola elmondani, csak a tisztazas miatt kerdeztem.
Nekem a 150 lovas van, de 0 km-el vettem (ami 23 km volt) es most van benne 13 ezer. A motorra panaszom nincsen, nem eszi az olajat, szepen jar (bar nekem az alapjarati hangja fura - olyan mint ha az okoskerek zorogne ~ 1200-as fordulatig - a szerviz azt mondta ez ilyen, majd hozzahangosodik a motor. Na ez nem tortent meg ), jol huz. A fogyasztasom 6 es 7,4 liter kozott van. Attol fugg mennyire nehez a talpam (nem varosban hasznalom). A turbo "nyomasa" nem egyenletes, ha szemfules vagy eszreveszed, de ettol nem kell megijedni, ilyen.
-
JanR
addikt
válasz mindthecrap #96672 üzenetére
Nekem nem zörög a műszerfal. Egybe van az autó nagyon.
A klímánál is csak akkor sípol, ha a szélvédőre fújom a levegőt, 3-as fokozaton.A motorféket én is észrevettem, fékezni kell. Ami nekem még fura, ha gurulok 6-ban, vagy 5-ben és 2000-nél jár a fordulat, az autó pedig lassul, akkor érződik, hogy a turbo "él". Kapcsolgat valamit és fékez az autó picit.
A fényezésre vagyok mérges, mert 3 hónapos korában rátojt egy madár, csak másnap sikerült lepucolnom, de kiszívta. Szóval viszem majd polírozásra.
-
JanR
addikt
válasz Petyyyyy #96641 üzenetére
Ez egy elég fogós kérdés. Más a két autó, oké, Opelok, de ennyi.
Most léptem át a 11 ezer km-t az autóval.
Őszintén megmondom, az elején meg kellett szoknom az autót, mert nagyon más volt, mint a korábbiak (közvetlenül előtte egy 2016-os superb-et hajtottam).Erőre és dinamikára nincs panasz. A motor könnyedén repíti ezt a bodegát. Kellően nyomatékos is. A fogyasztása nagyon láb függő. Csináltam vele 2 hete egy 1700 km-es karikát és 5,8/100km lett a végeredmeny (ketten nyaraltunk, megpakolva, klimával), de általánosan inkább a 7,2/100km mondható el (budapest-veszprém + egy kis városozás).
Azt észrevettem, hogy 3000-es fordulat felett indul meg a verda, hiába van turbo 2000-es fordulattól.
A matrix led lámpak baromi jók (bár én ezt végigküzdöttem és sajnos most kicsit más miatt, de még mindig tart a buli). A klima elsőosztályú, hamar hűt. Igaz vannak anomáliák, de betudom az "opelos" jelzőnek.
A 18-as papucsok szerintem ehhez az autóhoz nagyok, de mivel első szezont futottam velük, még szokom egy picit. A téli kerekeim 17"-on vannak, azzal jóval komfortosabb a futása. Persze pályan baromi jó a nagyobb kerék, de összességében én 17"-nál nagyobbat nem tennék ra.
A kilátás, tükrök nagyon jók, nincsnek holt- vagy sötét foltok. A holttér figyelő lehetne érzékenyebb, mert már csak nagyon közel mutatja, ha van ott valaki. Városban szuper, de pályan sok hasznát nem venni (szerintem).
Tudnék sok dolgot írni még, de egyelőre ennyi, ha valakinek kérdése lenne, szívesen részletezem.
Ami nekem még szembeötlő volt, hogy mikor nézegettük az autót, akkor kb. az összes szalonban az enjoy felszereltség volt. Azoknak a belső anyaghasználata nem volt vészes, de mégsem volt az igazi. Na mi végül egyedi, innivation felszereltséget rendeltük, és az anyaghasználat ég és föld. Van ebben is műanyag, de nem rossz a tapintása.
Na ebből még jön a belső zaj. Semmi nem zörög, vagy csörög (jó, egy 8 hónapos autó ne is zörögjön). Szóval olyan 120-ig teljesen csendes a kocsi, utána már hallani azért a szélzajt.
Összességében más liga, mint a Signum volt, de érződik nagyon a fejlődés. Szuper autó az Astra és eddig a szerviz oldalon kívül mindent szeretek rajta. A 200 lovas verzió egy picit bánt, de ezen kívül nagy a szerelem. Na jó, a klíma néha sípol, de már nem idegesítem magam, ahogy a szervizben mondanák: "ez ilyen". Ezt a választ amúgy a motor alapjárati hangjára kaptam, mert szerintem zörög az okoskerék.
-
JanR
addikt
válasz bandi0000 #96556 üzenetére
Amikor a 3.0 v6 diesel Signumot vittem oda, akkor konkretan korbealltak a szerelok, hogy eddig meg nem lattak ilyet a szervizbe. 13 eves volt az auto...
A uj K astra-val is vannak erdekes dolgok. Nekem sajnos a szerviz resze nem igazan jott be eddig Opel oldalon.
Ha teheted, akkor inkabb fuggetlen szerelot valassz.
-
JanR
addikt
válasz mindthecrap #96510 üzenetére
JúniusJúlius elején rendeltem az autónkat, az nem éppen tavasz :)
Nem készletes autóról beszélünk, hanem amit én válogattam össze. 150 paci, 4 henger. Kellemesen megy :)Amúgy amik most vannak 3 hengeresek, azok is Opelok még, nem PSA! A következő épül a francia alapra. Én próbáltam egy 3 hengerest is, azzal sincs amúgy semmi baj. Más a hangja, de dinamikára nincs panasz, dolgozik a turbo ott is. Mondjuk a hang... a 4 hengeresé szerintem rosszabb.
[ Szerkesztve ]
-
JanR
addikt
válasz ArthurShelby #95981 üzenetére
Azert van osszehasonlitasom, forddal es vw konszernel (skoda, seat, vw). Ahogy irtam, ott is vacakolnak, ha tudnak, de nem kell 5 honapot varni es fenyegetozni, hogy csinaljak meg azt ami nem mukodik rendesen.
Ahhoz meg tortennie kell valaminek, hogy negativat irjak roluk, mert eddig mindig segitettek, inkabb csak a szerviz ami tojik ram - biztos nem vagyok "haver".
5 evet tervezek az autobal, ebbol 1 lassan eltelik, remelem mas bajom mar nem lesz addig.. teljesen atlagosan hasznalom, szoval nalam evi 10-12 ezer km a max :)
Ettol fuggetlenul az autot imadom, pedig egy 2017-es superb-bol ultem at (es az is style felszereltesegu volt). Sajnos a 200 lovas 1.6-rol lecsusztam, de ez ugye nem a szalon hibaja.
-
JanR
addikt
válasz zgospel #95972 üzenetére
Nézd, mikor vettem az autót, az eladók egytől egyig baromi kedvesek voltak és utána sem néztek át rajtam, az első szerviznél is támogattak. Nem rossz a Maxabo, inkább a szerviz része ami fájó pont. De vétel után nem kötelező odavinni.
Amúgy ott kaptam a legjobb árat a K Astrara, pedig rendelős autó volt, nem készletről vettem és még szerencsére a 4 hengeres :)
[ Szerkesztve ]
-
JanR
addikt
válasz zgospel #95970 üzenetére
Ugy értem, hogy ez nem az Opel Magyarország hibája, hogy a kereskedője (maxabo) még csak nem is foglalkozik a hibával. A 3. találkozásnál azt az ígéretet kaptam, hogy elküldik a videót az Opel Mo.-nak, hogy Ők véleményezzék a garanciális problémamat. 5 hét után mikor rákerdeztem, kérték, hogy küldjem már el a videót (amit megtettem már 5 hete - és fel is hívtak, hogy megvan..). Szóval balhézás után 1 napra már meg is rendelték az alkatrészt ami remélem megoldja. Nem érdekel, hogy ez nekik saját költség, vagy konzultáltak az importőrrel, de ilyenkor miért megy ilyen gyorsan? Szánalmas. Szerinten erről a garanciális igényről az importőr nem is tud, na.
-
JanR
addikt
válasz Tikakukac #95965 üzenetére
A céges autóink 10+ éve VW konszernesek. Ott is van szőrszálhasogatás, de ennyire azért nem.. Ezért írtam, hogy ez nem az Opel hibája, hanem valószínüleg az emberé aki a pult mögött fogadja a bajokat, de 5 hónap után és háromszori visszavitel után ne nézzen hülyének. Az első kettőnél türelmes voltam, de ez.. konkrétan be lehetne őket perelni, hogy a megvásárolt szolgáltatás nem működik, kártérítést kérek. Közbe meg 1 nap elintézni, mint tegnap-ma kiderült.
-
JanR
addikt
válasz Tikakukac #95963 üzenetére
Nekem is a tegnapi "hisztim" után jött ma a levél, hogy megrendelték a lámpavezérlőt és keresnek, ha vihetem az autót cserére.
Sajnálom nagyon, de baromira csalódtam. Nyílván ez nem az Opel hibája, hanem a kereskedésé, de pont az ilyen nyavaják elkerülése miatt döntöttem az új autó mellett, hogy "max" olajcserére, meg kerekcserére kell bevinnem. Erre a 7 hónap alatt l, már 5x voltam, ebből 3 az ominózus lámpa miatt. És sajnos pontosan tudom, hogy ha Insignia lenne, akkor is pontosan ugyan ez lenne. Szerintem a következő autóm nem Opel lesz :(
-
JanR
addikt
válasz Tikakukac #95960 üzenetére
Ez pedig nyílván nem az én dolgom. Vettem náluk egy új autót, fizettem nem kevés pénzt egy extráért, ami nem működik. Szerintem kutya kötelességük mindent megtenni azért, hogy jó legyen. A szolgáltatásuk amúgy kritikán aluli, de most már akkor is végigviszem. És ha bármit tönkretesznek, vagy elrontanak az autón, azt nem fogják megköszönni.
Sajnos tapasztalatból tudom, hogy a felvásárló piac százalékosan 2 csoportra osztható. Vannak a flottások (céges) és a nyugdíjasok. A flottás leszrajra, csinálja meg, kifizeti, a nyugdíjas meg lehajtott fejjel elsétál és "vár" a semmire. Na én magánszemély vagyok és magamnak vettem az autót, az a minimum, hogy működjön minden, amiért fizettem és ne 1 év múlva, vagy később, hanem mindig!
-
JanR
addikt
Sziasztok!
Akinek van/volt Matrix LED-es autója és az vacakolt benne, mennyi idő alatt és hogyan tudta legariztatni azt?
Én most ebben a cipőben járok és úgy tűnik megoldódik (lámpavezérlőt fognak cserélni), de kíváncsi lennék másnál előfordult-e ilyen.
Nekem a Maxabo-nál fogjak csinálni, de 3x vittem vissza és mind a 3x elhajtottak, hogy nincs hibakód. Videót mutattam róla, hogy baloldalt 1 vagy több led nem kapcsol fel automatán, viszont manuálisan igen. És eléggé határozottan kellett fellépnem, hogy csináljanak is valamit, mert ahogy írtam 3x passzoltak le.
-
JanR
addikt
-
JanR
addikt
válasz Luck Dragon #94818 üzenetére
A Vectra C / Signum klubba nem is erdemes megprobalni. Amig nincs ilyen autod es nem bizonyitod fotoval, nem fog felvenni az admin.
Eleg kemeny szabalyok, viszont a klub nagyon jo es osszetarto, illetve segitokesz.
-
JanR
addikt
válasz asvald #94811 üzenetére
Én nem vennék dieselt, főleg ha előtte nem volt. Mondjuk ez így hülyén hangzik, inkább nem egy 15 éves dieselt vennék, ha eddig még nem volt. Mert ha csalódsz benne, egy életre elveted. Ugyan ez volt nálam is, első dieselem, nem fiatal autó, csak szo*tam vele. Kb. sosem vennék magamnak, pedig a cégest is hajtottam 210 ezer km-ig és semmi baja nem volt.
Ritka a jó állapotú 1.9. Amik meg jók, nem feltétlen adják el. Nem lebeszélni akarlak, de jól meg kell nézned
A kettős tömegű meg megint egyén függő. Ha ráz a kocsi és csattan, akkor cserés, ha nincs semmi előjelen, de Nálad előjön, akkor így jártál, cserés. Ezeknél az autóknál már ezek a dolgok nem úgy vannak, hogy jó, ez még bírja 10 évet. Ha ki van cserélve, jó alkatrésszel (LUK, vagy SACHS), akkor az ~ 50ezer km-t tuti kibír. -
JanR
addikt
válasz asvald #94808 üzenetére
Igen van 122 lovas is, de az még a régebbi konstrukció. Én csak is a 140 pacist venném.
Az 1.8-ra nem jellemző az olajfogyasztás! Az a motor, akkor le van tiporva már teljesen.3 féle 1.9-es van, de azonos blokkról beszélünk. DH, DT és DTH. Az utóbbi a 150 lovas.
Valakinek 700e+ km van benne, valakinek 200-nál elvitte a fél házát (erős tulzással). A motort könnyű "írni", szóval kell rá egy jó szoftver, illetve a szívósor a gyengéje, azt le kell dugózni (ezzel az jár, hogy ki is kell írni az ECU-ból). Soknál már eleve megcsinálták ezt, illetve az EGR-t is lekötötték, ledugozták, kienk mi a szimpatikusabb. Az tény, hogy mocskos jól megy és nagyon jól fogyaszt! Alkatrészhiányod nem lesz ennél a motornál. -
JanR
addikt
válasz asvald #94805 üzenetére
Kettőféle 2.2 motor van. Az egyik a 147 lovas, a másik a 155 lovas. Az utóbbi tud érzékenyebb lenni. Az 1.8-al nem tudsz mellé lőni! Kellően dinamikusan viszi a 140 lovával a vectra kaszniját. Az egyik legjobb benzin motor a 3.2V6 után, de a nagyobbik sokat eszik pedig baromi megbízható motor az is!
-
JanR
addikt
válasz cappa72 #94450 üzenetére
Hatalmas tartalek van abban a motorban, alapbol 370NM es 170LE :) Tenyleg imadtam vezetni, de el kellett engedjem, mert nem az en eletvitelemhez van kitalalva, legalabb is ezek a koltsegek nem.
Petii: a perselysullyedesre meg. Leginkabb a saab es renaultokban jott elo ez a gond. Mind a ket gyarto alulmeretezte a hutest es ez okozta. Bar ha eszi a vizeta kocsi, akkor mar lehet gyanakodni.. amugy ha az also es a felso burkolatot lebeszi az ember a motorrola, sokkal jobb hutest eredmenyez. Nalam egyik sem volt leveve, meg sem volt bajom ilyennel. Majdnem 320ezer km volt benne. Ez igazabol ijesztegetes. A fanok azt csinaljak, hogy telen felrakjak a burkolatot, nyaron leveszik, ugy sem latszik..
-
JanR
addikt
válasz Carlytoo #94446 üzenetére
Szia!
Nekem egy ilyen motorral ellatott Signumom volt. A vezetesi elmenye ku*va jo, mert brutalis a nyomatek es ugy viszi a kasznit, mint a szel a papirrepulot, de! Es itt hangsulyozom en egyedi eset vagyok a sok kozul! Ez a motor koltseges, akarmennyire jot fogsz ki.
A legnagyobb es legsarkalatosabb kerdes azonnal, hogy a nagynyomasu szivattyu szelepei milyen allapotban vannak, vagy voltak-e mar cserelve. Az autoban nincs uzemanyagpumpa, a nagynyomasu latja el ezt a feladatot is, es ha a ket kicsi szelep szarakodik benne, akkor jonnek a bajok sorban. Nekem anno 200 ezer forint volt csak a ket kis szelep cserelese, de ezt sem csinalja meg akarki. Opel szerviz 800+afa-t fog mondani Neked, de mire eljutnak oda, hogy ez a hiba, addigra a fel autodat kicserelik (es ezt most nem bantasbol irom, erdekes dolgokat tud produkalni).
Maga a blokk egy elnyuhetetlen darab, viszont a porlasztokbol is 6 van, es ha valamelyik beszarik, 6ot kell cserelni. Hivatalos helyen pedig a nagynyomasu szivattyu es a turbo hibatlan allapota a kovetelmeny. Ez zsebbenyulos tud lenni.
Mivel nincs az autoban reszecskeszuro (azt mar a Z30DT kapta meg), ezert kiba**ottul fustol gazadasra. Nem a motor hibaja, hanem ilyen es okadja a fustot. EGR-t nem lehet ledugozni, mert hibat dob, az eku-bol pedig nem talalsz embert aki ezt kiirja Neked, mert iveco.. az 1.9-nel mas a helyzet, de a 3.0-asnal nem egy gyaloggalopp.
A futomut szerintem nem ehhez a motorhoz talaltak ki. 3 evig volt nalam az auto, de 3 gombcsuklot csereltem elol. Igaz az egyem meg volt irva (460NM, 241LE).
Maganak a kaszninak es az elektronikanak nincs kulonosebb nyugje, de a fenti 3, de leginkabb 2 dolog tud kellemetlen dolgokat okozni.
Nekem csak a nagynyomasuval volt igazabol bajom, meg a vezerlessel szo*attak meg (konkretan nem csereltek ki, csak a latszo gorgoket meg a szijat es majdnem elszallt a motor ra egy evre).
Elmenyben sokat ad, mert mas dimenzio egy ilyet vezetni. A fogyasztasom 8,2 volt vegyesben, pedig nem vagyok konnyutalpu. Azt azert tegyuk hozza, hogy en nem varosban hasznaltam, hanem orszaguton es palyan.
Ja, es az automatat keruld el! Ebben a szeriaban, akarmit csinalsz, elobb-utobb a 4 es 5 sebesseg kozott lesz egy "doccenes". Nagyon sok penzert javitjak, csak kerdes, hogy egy 15+ eves autonal ez megeri.
Ha nem feltetel a diesel, akkor a 3.2v6 benzinbol vegyel egyet. Elmenyre eleg kozel all hozza, fogyasztasban sajnos nem, de egy sima szivo motorrol beszelunk, ami nem igazan tud tonkremenni. Es ebbol.is csak a manualt :)
Ha kerdesed van, nyugodtan keress meg, nekem okozott par almatlan ejszakat az Y30DT..
-
JanR
addikt
válasz -=RelakS=- #94389 üzenetére
Ez a lampa magassagara eloszor en is gyanakodtam, de a LED-nek egeszen mas a fenyszorasa mint egy halogennak, vagy xenonnak. Szurkuletben legdurvabb a kulonbseg, a LED nem vilagit meg "felesleges" dolgokat (persze nem az agya miatt, hanem mert ilyen a technologia), hanem a tereptagyakat latod, hogy az elter a sikbol. Legalabb is nalam igy van. Olyan mint ha a levegot figyelmenkivul hagyna, de az ut szelen a koveket, vagy ha az uton vam valami targy, azt drasztikusan eszrevenni, annyira kiemeli a kornyezetbol.
Meg a feljebballitasnal az a veszelye, hogy a szembejovot elvakitja. Azert a LED eros feny baromira.
Nekem ilyen a lampam amugy:
-
JanR
addikt
válasz -=RelakS=- #94383 üzenetére
Februar 19-en viszem szervizbe, akkor tudok tobbet mondani. A tag, akinel vettem, felhivott, hogy elotte nap szoljak neki es jon segiteni a szerviznel.
Es igen, nagyon minimalisan, de parasodik. A fenyt nem tori meg, jol latni vele, csak zavar, hogy veszek egy uj autot es nem "hibatlan" :)
Mas!
Az 1.6, 1.4 temara irnam. Ez, hogy milyen motorral lehet kozlekedni, teljesen relativ. En korabban egy 3.0V6-al jartam, utana meg egy 2.8sor6-al. Nem vagyok ominozus gyorshajto, de a vezetesi elmenyt ezek a motorok (legalabb is ekkora erotol felfele) adjak meg igazan. Szerintem magan hasznalatra 200 Lo teljesen egeszseges, ha az utazast elvezni szeretne valaki. Persze ez megint egyen es leginkabb penz fuggo. En is a 200 lovas astrat vettem volna meg, ha lehetett volna rendelni meg az 1.6-os motort. Most 150 lovasom van es kenyelnesen huz, de meg sem ugy, mint a korabbiak. Ha tehetnem, nekem is erosebb, nyomatekosabb autom lenne!
A-bol B-be barmivel el lehet jutni, csak az utazas minosege nem mindegy. A 800 ccm-s turbo nelkuli dévó (nem tudom, hogy irjak :D) Tico is alkalmas ra, de megis.. ha meg valaki pakok es utanfutozik, ott meg ugyan ez vonatkozik az 1.4-re is (persze a turbo nelkulire). Lehet oket hasznalni, de szerintem tobbszor van olyan szituacio, mikor jol jonne az ero, arrol nem is beszelve, hogy az erotartalek legtobbszor biztonsagos es nem tulzas! Soha nem voltam meg annyira nyugodt, mikor a Signummal jartam es ha jott egy hulye, tudtam reagalni, akarhogy is, vagy meglodulni, vagy beleallni a fekbe.
Az viszont megint mas kerdes, hogy sok ember mire kap jogositvanyt es milyen vezetesi kulturank van.
-
JanR
addikt
válasz szabonagyur #94352 üzenetére
Nincs az 1.4-hez manuál, csak CVT, ne is keresd. Mikor tesztelték az autót, még el is mondták, hogy ez a motor, csak CVT váltóval lesz elérhető.
-
JanR
addikt
válasz stickermajom #94328 üzenetére
Egyebkent egyaltalan nem veszes, csak akkor csinalja, ha kint nagyon hideg van. Es ilyenkor is alul egy vekony csikon latszik.
-
JanR
addikt
Sziasztok!
Nem tudjatok veletlen, Astra K-nal, ha parasodik az elso lampa, az garancialisan cserelik, vagy dobnak ra valami kifogast? A ledes tipusrol beszelek konkretan. Minimalisan parasodik mind a ketto. 19-en viszem ag elso olajcserere az auto es ezt mondom is nekik, csak nem tudom milyen valaszra/kifogasra szamitsak. Van, vagy volt mar valakinek ezzel kapcsolatban elmenye?
Koszi
-
JanR
addikt
válasz stickermajom #92981 üzenetére
Én úgy tudom, egy Opelostól, hogy hátulról egy ici-picit meghúzzák a rendszámtáblatartót, pont emiatt.
A vevő ezt nem veszi észre. Bár nem tudom ebből mi igaz.Engem tulajdonképpen nem érdekel, ne jelezzen be és boldog leszek
-
JanR
addikt
válasz Petyyyyy #92978 üzenetére
Majd kiderül mennyire nyúltak bele a franciák és mennyire lett jó/jobb mint az előző.
Én még az előzőből rendeltem, és nemsokára megjön. Akkor amit tudtam, hogy milyen lesz az FL nem igazán győzött meg, de legainkább a 3 henger és a digit műszerfal tántorított el. A cégnél több autónak az van (Volvo, Skoda, VW) és nagyon, de nagyon nem tetszik. A klímáról nem igazán láttam sokat, de ha működik jól, akkor bánom is én milyen gombok vannak rajta Az ülésekről meg lövésem sincs. A francia autók nagyon kényelmesek, de hogy miben lesznek mások a komfort ülések az kérdés, mert ugye jelenleg is az az "alap" kivitel. A navija pedig a jelenlegi szériának is piszok gyors, nincs rá panasz.
-
JanR
addikt
válasz Petyyyyy #92974 üzenetére
Nekem azok a 3 hengeres PSA motorok nem a szivem csücskei, pedig nem mennek rosszul és panasz sincs rá sok.
Azért olyan túl sok mindent nem változtattak az Astra-n az első maszkon kívül. De azt láttam, hogy az első két középső parkszenzor helyét és a rendszámtábla felfogatást módosították. A jelenleginél szériahiba, hogy a rendszám sarkát be-beérzékeli a parkszenzor középen.
szerk.: illetve még a km óra egység új, de én a digitálisért pláne nem vagyok oda.
[ Szerkesztve ]
-
JanR
addikt
válasz ArthurShelby #92911 üzenetére
Egyelőre csak render képem van róla, majd novemberben tudok igazi képet csinálni
stickermajom: Igazából a létező összes extra benne van, a bőr AGR ülésen, az OnStaron és az OPC optikai csomagon kívül (asszem). Szóval: Innovation csomag, 18"-as papucsok, sport ülések elől, matrix led lámpák, napfénytető, önparkoló, holttérfigyelő, elektromos csomagtérajtó, elektromos külső- és behajló tükrök, meg még egy csomó minden. Nagyon jó árat kaptam rá, és ezért megéri 3 hónapot várni! Egyedül csak a 200 pacit sajnálom, de azért együtt tudok élni 150-el is.
-
JanR
addikt
válasz Gergőke88 #92906 üzenetére
Én is a 150 lovast rendeltem, manuális váltóval és nem szerény felszereltséggel. Vehettem volna ennyiért más márkát is, de én opeles vagyok, mindig is szerettem őket, a szimpátia döntött.
A 200 lovast szerettem volna igazából, de ugye azt már nem lehet rendelni.
Próbáltam az automatát és a manuálist is a 125 pacisból, de engem a manuál jobban meggyőzött.
A céges kocsim dsg-s volt, azért ehhez még tanulnia kell az opelnek.Dr. Gonzο: Nekem október közepére van visszaigazolva, de én azért 2 hetet rászámálok, szerintem november lesz belőle legkorábban. Nézegettem a 3 hengeres PSA motort is, de .. mi sokat pályázunk, azért ugrottunk rá a 4 hengerre inkább, talán azért az jobb oda.
[ Szerkesztve ]
-
JanR
addikt
válasz stickermajom #92896 üzenetére
Koszi! Megvarom azert mit mondanak, aztan ha nem tetszik, rendelek mashonban. November 10-ig 99%, hogy megjon
-
JanR
addikt
válasz stickermajom #92893 üzenetére
Jovoheten megyek be a kereskesbe ujra, meghallhatom Oket. Akitol rendeltuk a kocsit, mondta, hogy szeptemberbe keressem meg ezzel kapcsolatban, akkor tud majd mit mondani.
Mar nezegettem felniket, gumikat. Igazsag szerint telre is alu-t szeretnek, mert az nez ki jol. Egyelore a szenzorral vagyok bajba. Annak kell utanajarnom, hogy pontosan milyen van a Kastraba, illetve egy gumiszerviz is feltudja-e tanitani az autohoz. Na meg bizom benne, hogy novemberbe, mikor megjon a kocsi, nem lesz felmeter ho, mert akkor elegge necces egy gumiszervizbe elmenni nyaripapucsokkal.
-
JanR
addikt
Szokott Opel kereskedesekben teligumi akcio lenni? Mar mint ez a kerdes baromsag, mert altalaban van. Inkabb a kerdes arra iranyulna, hogy 4 kerek nyomas ellenorzo szenzort kene vasarolnom, de a 25 / db listaar egy kisse bantja az onerzetemet. Nyari kerekekkel kapom az autot, alufelnivel es emelle szeretnek venni egy teli szettet felnivel es szenzorral, csak hat egyelore semmit nem tudok, hogy mire szamitsak.
Listaaron 4 gumi, 4 acelkerek es 4 szenzor 300 ropi.. de ennyiert mar 17"-s alut veszek jo gumikkal es meg mindig marad 100 a szenzorokra..
-
-
JanR
addikt
Sziasztok!
Segítsetek egy picit.
Autóvásárlás előtt állok és nézegetem a K astra-kat, illetve az Insignia-t.
A döntési nehézségem pedig az, hogy melyik legyen.Astra K ST 1.4T 150 Ló, de úgy tudom ez már csak új motorral rendelhető, 1.4T 3 henger 145LÓ
Insignia 5 ajtós 1.5T 165 LóAzon kívül, hogy az Insigna nagyobb, elegánsabb autó, mivel különbözik az Astrától? Valakinek van valami infója erről? Mind a kettőt vezettem már, dinamikára nem lehet egyiknek sem panasza, jó a vezetési élmény.
Csak hátha valakinek van tapasztala ezügyben.Köszi
-
JanR
addikt
válasz trassher #49876 üzenetére
Ebben Te biztos vagy? Signumom van és benne vagyok a Vectra C/Signum klubban. Az 1.9 diesel motorokkal van a legtöbb gond, utána a 2.2 direct benzin.
Szívósor, turbo, porlasztók, de legtöbbjüknél a szívósor az ami kritikus.
Azt is tudni kell, hogy az 1.9 dieselből is 3 féle változat létezik (100, 120, illetve 150LE-s). Általánosítva a 150LE-s típussal szokott gond lenni.
A DPF az összes diesel halálpontja, de EU megkövetelte. A kettőstömegű lendkerék pedig használat függő, lehet arra azért vigyázni, de manapság már rengeteg benzines autóban is benne van.
(#49883) F_Gergely: Ez sem igaz általánosítva. Az én autóm is CDTI, igaz 3.0, de akkor is CDTI. Motorikusan semmi gondom nincs vele, pedig van benne 320e. km - nem eszi az olajat, nem eszi a vizet és kellemesen fogyaszt - pöccre indulás hidegen/melegen pedig alap.
[ Szerkesztve ]
-
JanR
addikt
válasz Egyhapsi #48390 üzenetére
Ahogy leírtam igen. Én porlasztó adalékot adtam a kocsinak és mellé shell v-power tankoltam. A tank oldaláról és aljáról feloldotta a koszt, és eltömítette az üzemanyagszűrőmet, meg az üzemanyag csövet.
Szerencsére az én autómban nincs üzemanyag pumpa, hanem a nagynyomású szívja fel a gázolajat, de odáig nem jutott el a kosz.. az adalék után bonthattam ki a kocsi hátulját, hogy a tankhoz elérjünk, mert az meg a kárpit alatt van és onnan elérhető. Azóta csak simán a jobb minőségű üzemanyagot tankolom, igaz az autót is csak hosszútávokra használom. Nincs is azóta problémám..
-
JanR
addikt
válasz gzbotii #48386 üzenetére
Igaz nekem dieselem van, de soha a büdös életbe többet nem öntök semmilyen tisztító adalékot az autómba, inkább a jobb minőségű (elvileg) üzemanyagot kapja meg.
A tankból olyan koszokat feloldott ez a tisztítót "adalék", hogy eltömődött az egész rendszer, szerencsére a nagynyomásúnak nem lett baja..
-
JanR
addikt
válasz Calogero #48384 üzenetére
A franciáknál biztos. De az is kemény, hogy parkolnak.. volt szerencsém megtapasztalni (hál' Istennek nem saját autóval voltam). Simán addig mocorog az autójával, amíg neki nem ér a másiknak, és úgy igazítja be a helyére. Mondjuk azt tegyük hozzá, hogy akiket én láttam nem voltak balfa**ok, kis óvatos gázokkal csinálták mindezt, nem mint itthon egyesek, akik padlógáz, padlófék van, mert nem tudnak kuplungolni
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest