Új hozzászólás Aktív témák

  • mycso

    Topikgazda

    LOGOUT blog

    válasz Zaji #52608 üzenetére

    Laguna 3 club fórumról:

    "Kezdésnek gyorsan tisztázni kell, hogy kétféle módi létezik a III lagunáknál, bizonyos felszereltségű és motorizáltságú autóknál más-más helyen lehet a szervótartály.

    Ez az egyik variáns (világoszöld tartály az ablakmosó betöltője mellett), ennek egyszerű ellenőrizni az olajszintjét és az utántöltése is pofonegyszerű, nem jár bontással, általában az automata váltós autóknál és az erősebb dci-knél (173-180 lovasok) van itt a tartály:

    Az enyémben viszont nem itt van (mivel nem automata és 150 lovas 2.0 dci van benne), üres ott a motortér:

    Az első variációnal sokat nem kell tökölni, kupak leteker és ha alacsony az olajszint, akkor simán utána kell tölteni (de legalább az izzócsere problémásabb ;D). De nálam nem ez a rendszer van.

    A történet úgy kezdődött, hogy egy jól megszokott, rengetegszer bevett derékszögű kanyarban furcsán kezdett el viselkedni a kormány. Egy darabig könnyű volt tekerni (normálisan viselkedett), aztán a kanyar felénél mintha elment volna a szervó, hirtelen nagyon erősen kellett tartani a kormánykereket, hogy íven maradjon az autó. Egyenes úton, kisebb irányváltásoknál nem volt probléma, csak a tempósan vett élesebb kanyarokban.

    Első körben futóműállításra vittem el (volt mit igazítani rajta), de megoldást nem jelentett. Ezután jött az, hogy meg kellene nézni a kormányszervó olajszintjét. Csakhogy nekem nem a jobb első fényszóró mögött van a tartály, hanem a bal első kerék elött a műanyag doblemez takarásában (kb a ködlámpa mögött).

    Szerelésiből itt egy ábra a szervószivattyúról és tartályról (hosszú recés akar lenni a kerék :P, ahová az 5-ös pont egyik nyila mutat, másik pedig a tartálysapka felé):

    Ehhez meg bontani kellett. Kerék le, kerékjárati doblemez le (patentok, csavarok rögzítik) és ekkor megpillantható a szervótartály (fentről a motortérből nem is látszik, esetleg az akku és akkutálca kiszerelésével is hozzáférhető lenne, de ez csak tipp -doblemez leszedés nekem egyszerűbbnek tűnt).

    Viszont a szintjét nem lehet simán ellenőrizni, nem látsz bele. Nem maradt más, mint telefonnal belefényképeztem, hogy miújság odabent. Ez a látvány fogadott:

    Nem sok olaj látszik a kiegyenlítőben (semennyi), így ez volt a ludas, ez okozta a hibatüneteket.

    Elkezdtem feltölteni, szép rózsaszín a folyadék (ez sem olyan egyszerű, mert nehezen hozzáférhető a tartály):

    Töltöttem még bele, majd kis járatás után megnéztem a folyadékszintet:

    Látszik, hogy már nem rózsaszínű az olaj, tehát még volt a rendszerben valamennyi (ezért nem volt folyamatos a hibajelenség). Olajcsepegést sem a tartálynál, sem a vezetékeknél, sem a kormányműnél nem láttam és feltöltés óta (bő 1 hónapja) nem jelentkezett a probléma. Tehát vagy nagyon lassan elszivárog valahol, aminek nincs nyoma vagy valami nagyon lassan csipegeti a szervóolajat."

    “The Night is Dark and Full of Terrors”

Új hozzászólás Aktív témák