-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Laguna 3 club fórumról:
"Kezdésnek gyorsan tisztázni kell, hogy kétféle módi létezik a III lagunáknál, bizonyos felszereltségű és motorizáltságú autóknál más-más helyen lehet a szervótartály.
Ez az egyik variáns (világoszöld tartály az ablakmosó betöltője mellett), ennek egyszerű ellenőrizni az olajszintjét és az utántöltése is pofonegyszerű, nem jár bontással, általában az automata váltós autóknál és az erősebb dci-knél (173-180 lovasok) van itt a tartály:
Az enyémben viszont nem itt van (mivel nem automata és 150 lovas 2.0 dci van benne), üres ott a motortér:
Az első variációnal sokat nem kell tökölni, kupak leteker és ha alacsony az olajszint, akkor simán utána kell tölteni (de legalább az izzócsere problémásabb ;D). De nálam nem ez a rendszer van.
A történet úgy kezdődött, hogy egy jól megszokott, rengetegszer bevett derékszögű kanyarban furcsán kezdett el viselkedni a kormány. Egy darabig könnyű volt tekerni (normálisan viselkedett), aztán a kanyar felénél mintha elment volna a szervó, hirtelen nagyon erősen kellett tartani a kormánykereket, hogy íven maradjon az autó. Egyenes úton, kisebb irányváltásoknál nem volt probléma, csak a tempósan vett élesebb kanyarokban.
Első körben futóműállításra vittem el (volt mit igazítani rajta), de megoldást nem jelentett. Ezután jött az, hogy meg kellene nézni a kormányszervó olajszintjét. Csakhogy nekem nem a jobb első fényszóró mögött van a tartály, hanem a bal első kerék elött a műanyag doblemez takarásában (kb a ködlámpa mögött).
Szerelésiből itt egy ábra a szervószivattyúról és tartályról (hosszú recés akar lenni a kerék , ahová az 5-ös pont egyik nyila mutat, másik pedig a tartálysapka felé):
Ehhez meg bontani kellett. Kerék le, kerékjárati doblemez le (patentok, csavarok rögzítik) és ekkor megpillantható a szervótartály (fentről a motortérből nem is látszik, esetleg az akku és akkutálca kiszerelésével is hozzáférhető lenne, de ez csak tipp -doblemez leszedés nekem egyszerűbbnek tűnt).
Viszont a szintjét nem lehet simán ellenőrizni, nem látsz bele. Nem maradt más, mint telefonnal belefényképeztem, hogy miújság odabent. Ez a látvány fogadott:
Nem sok olaj látszik a kiegyenlítőben (semennyi), így ez volt a ludas, ez okozta a hibatüneteket.
Elkezdtem feltölteni, szép rózsaszín a folyadék (ez sem olyan egyszerű, mert nehezen hozzáférhető a tartály):
Töltöttem még bele, majd kis járatás után megnéztem a folyadékszintet:
Látszik, hogy már nem rózsaszínű az olaj, tehát még volt a rendszerben valamennyi (ezért nem volt folyamatos a hibajelenség). Olajcsepegést sem a tartálynál, sem a vezetékeknél, sem a kormányműnél nem láttam és feltöltés óta (bő 1 hónapja) nem jelentkezett a probléma. Tehát vagy nagyon lassan elszivárog valahol, aminek nincs nyoma vagy valami nagyon lassan csipegeti a szervóolajat."
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Energiaital topic
- Windows 11
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Autós topik
- Formula-1
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Apple notebookok
- További aktív témák...
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen