-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
pubos
tag
Sziasztok.
Szeretnék egy Renault Lagunát III venni.Sokat autót nézegettem de valahogy ez fogott meg a legjobban.2008-2009 évjárat lenne.Gondolom itt volt vagy van pár embernek saját tapasztalata,jó is rossz is.
2.0 Dci akartam de nem sok van amit meg találtam túl messze.1.5 viszont van jó pár elég jó állapotban itt a környéken is eladó.Viszont azt mondták páran nem szabad megvenni mert nagyon rossz a motor ami bent van.
Legfőképpen olyanok válaszát várnám akiknek 1.5 dci motoros lagúnát hajtottak.Tényleg nem szabad megvenni?Nem vagyok már az a száguldozós típus az autóimra mindig is odafigyeltem!
Az 1.5 ahogy olvastam elég jó fogyasztása van ezért sem lenne rossz,mert nekem az is számítana.
köszi -
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Sziasztok!
Valaki tudna nekem segíteni CARMINAT BT CD telepítésben?
Elég gáz, hogy 2013 az utolsó, de még mindig jobb, mint a jelenleg rajta levő 2009-es, ami gyakorlatilag használhatatlan. Szóval, emiatt biztosan nem fogok 250 ojrót fizetni a Rönónak a CET térkép miatt, ami tartalmazza Magyarországot is, viszont megvettem virágboltban, mert 250 euróért veszek egy nagy tv-t már és azon megy a gps. Idióták, de tényleg. De ha már bent van az autóban, szeretném, ha legalább pár évvel frissebb lenne.Aki ért hozzá, hogy kell kiírni, legyen szíves keressen meg privátban, mert valami nem kóser soha...
Erről van (lenne) szó:
Laguna III 2009 első fázis... -
pubos
tag
Kinek hogy a közlekedés.
Egy tuti nagyon tetszik az autó kívül belül.Ilyet szeretnék de fogytán az időm lassan kell vennem egyet,mivel a mostani autóm napi használatban van és igazából már el van adva de kis időt kaptam amig beszerzem az utódot.Mint már írtam 2.0 szeretnék én is de mivel se a közelben nincs de ami távol van az sem nagy választék.Ezért barátkozok a gondolattal hogy jó e lenne az 1.5.
Fogyasztása biztos jobb meg talán a költségei bizti.teljesítményadó stb.
Napi használatra kellene 70-100kmnéha hétvégén kicsit több.Hét közbe egyedül hétvégén családdal.
Nem száguldozni akarok hegyekbe járni meg kitaposni a lelkét!
Viszont pl ha Kaposvárról elmegyek vele Veszprémbe akkor ne úgy kelljen kiszállnom hogy ilyen kényelmetlen autóval többet nem megyünk ilyen messze.Nagyjából azt hiszem összefoglaltam amit kellett.De ha továbbra is azt mondjátok hogy nem érdemes akkor keresgélek tovább.
Mellesleg az a 300E ft árkülönbség ami a kettő közt van.....hát -
rob210
Topikgazda
Ha nyugodtan vezetsz és nem rallyzni kell, akkor vállalható.
Kényelem szempontjából jó választás az biztos, a motor meg láb kérdése.
Ha megvan cuccolva nem lesz izmos.
Ha figyelve van rá kimegy a világból, de költeni kell rá, ez biztos.
Főleg az olajcserére, meg az üzemanyag szűrő cserére, abból csak minőséget szabad venni bele.Renault power
-
Lacy6
senior tag
Tegnapi cikk.
Benne van a laguna 3 is.Megosztó forma ide vagy oda, a 3-as Laguna egy jól sikerült autó. A beltér nagyon jól bírja a strapát, 3-400 ezret futott példányokat is gond nélkül alá lehet vetni egy órakorrigálásnak, senki sem veszi észre, hogy itt bizony valami nem stimmel. Annál is inkább, mert az oly népszerű, 2 literes cdi motorral igazi utazóautóvá válik a Laguna, így rengeteget vettek hosszú utakon való közlekedésre.
Ez pedig azt jelenti, hogy 1.5 millió forintért 250-300 ezres km futásokkal kell számolni, ha ennél kevesebb van benne, az vagy fapad vagy tekert. Sokan tartanak az 1.5 dci-től is, mivel a motor hírhedt a hajtókarcsapágy-, illetve befecskendező problémáiról. Előbbi a túlságosan hosszúra nyújtott olajcsere-periódusnak köszönhető, míg utóbbi a Delphi rossz minőségű alkatrészeinek számlájára írható. Jó hír, hogy a 3-as Lagunában az autó folyamatosan, a felhasználás módja alapján tájékoztat az olajcsere várható időpontjáról, így elkerülhető, hogy túlhasználd az olajat.Ettől függetlenül azért félretennék pénzt a hajtókarcsapágyakra, biztos ami biztos alapon. Ez utóbbi halálát a motortér felöl csörömpölő hang jelzi, de mondom, a 3-as Laguna már nem annyira veszélyes ebből a szempontból. Én azért mégis egy 2.0 dCi-t céloznék meg, hiszen az erősebb, láncos motor sokkal jobban illik az autóhoz. A 130 és 180 lóerő közötti verziókban árult 2.0 dCi-kből bőséges a kínálat, így az ember könnyen találhat egy szép darabot.
Én is most nézegettem a laguna 3-at. kint németbe jóval olcsóbbak mint itthon.
[ Szerkesztve ]
Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
-
pubos
tag
válasz rob210 #52861 üzenetére
köszi.szerintem olajcsere meg szűrő az alap egy autónál.hisz az a lelke.Ez nem lesz gond az tuti.
Ja kezdek nagypapásan vezetni de sosem voltam egy száguldozó típus.És igen valami ilyesmire vágyom kényelem és ha kell kimenjen a világból.Persze valamit valamiért .Kapja ami kell neki kapjam amit akarok.Lacy6 köszi neked is
[ Szerkesztve ]
-
Gabesz87
addikt
Új (4-es) Megane-osoktól kérdezném, akinek netán már volt 1 éves szervize, körülbelül mire számítsak, mennyibe fáj? Az enyém nemrég múlt 1 éves, csak van a drágámnak ugyebár egy kis sérülése, belém jött hátulról egy csaj július elején. Minden le van papírozva, most már csak a szerviz várja a biztosítótól a választ a meghatalmazás ügyében, és aztán keresnek időpont egyeztetés miatt. A javítással együtt pedig letudom majd az éves szervizt is. Csak nagyon kíváncsi vagyok, hogy kb. mennyi lesz.
-
válasz forceberg #52855 üzenetére
Sokszor felmerül itt a "mekkora motor elegendő" kérdés.
Úgy gondolom erre nincs jó válasz.
A 3-as lagunába szerintem a 150lovas 2.0dci is kevés. Más szerint az 1.5dci-vel dinamikus.Ez a két mondat, asszem sarkos ellentét, tehát erre nincs jó válasz.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
pubos
tag
ok.megértettem amit irtok valakinek kevés valakinek nem.ez a része tiszta.
De a fő kérdés ami miatt indítottam a lavinát hogy mennyire bajos ez az 1.5 motor.Sok helyen azt hallom hogy sok a gond vele valaki meg azt mondja jól bevált masina.
Most az hogy gyenge lesz majd azt tegyük félre.Népítéleten olvasgattam nem láttam hogy szidták volna.
Ha sikerül kifognom valami jó állapotút és vigyázok rá olajcsere jó minőség stb.
Vállalható vagy sem?
Nem 1 évre szeretném megvenni. -
rob210
Topikgazda
500.000-600.000 el lehet vele menni.
Ezt a hajtókarcsapágy már nem érinti.
A befecskendezők se azok már mint 2003 ban.
Utoljára ezzel a motorral 2006 os megane kombiban találkoztam abban 302.ezer valamennyi kilométer volt, még bontás nélkül! De ez egy gondos gazda gépe volt, ismerte a típust és, hogy mire kell figyelni. (106le)Renault power
-
Lacy6
senior tag
Szerintem nem bajos motor és megbízható.
Simán vállalható megbízhatóság szempontból.
De a helyedbe én kipróbálnám, hogy mennyire jó párosítás egy ilyen kasznihoz a kisebb motor.
Menetdinamika, fogyasztás, van-e tartalék az autóba motorikusan szempontok alapján.Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
-
forceberg
veterán
Így igaz, ez a két mondat a kulcs. Az 1.5-össel biztosan nem a szűk helyeken előzgetésre való.
Rob:
nekem a 82 lovas M2-ben 340-nél tart bontatlanul. Olajat 15e ciklus alatt nem kell utántölteni.
Elf olajat, Mann szűrőket meg kb. minden második tankba Spurit kap. Kop-kop. EGR-t és pipacsövet eddig kétszer kitakarítottam.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Louies
tag
Én a 98LE clio II-ből ültem át a 110LE dízel Laguna III-ba, kb hasonló a menetdinamikája.
Vezetem már a 150Le változatot is, lényegesen jobban megy, izgultam is 3 hétig lesz e csekk. Autópályán biztosan király lehet. Azonban, ha ennyire nyomaték huszár lennék, aki a sebesség megszállottja és az autó a minden, akkor egy BMW 330xd-t vennék. Na az megy mint a barom. Azonban nincs olyan fizetésem sajnos, hogy egy olyat fenntartsak.
Ami mindig megnyugtat és megerősíti bennem, hogy nem baj , jó az az 1.5 dci, az a fogyasztás. városban 5,5, országúton 4,5, pályán 5,8l
''Okos ember leírja, ha érdekeset hall, a buta nem, mert azt hiszi, meg tudja jegyezni.''
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Sikerült "okosba" megoldani. Bár elsőre közép Európa térképet raktam fel, aztán csodálkoztam, (mire 100% lett végre, mert egyébként kicseszett lassan olvassa be a memóriába, ami kb 40 perc, szóval...), hogy MO sehol, csak a főútvonalak látszódnak. Utcaszintű térkép sehol, csak nagy feketeség.
Aztán lekaptam Kelet Európát, ott elsőre csak a cd-t használtam (amit megtehettem volna a KE-nál is) és itt mindjárt azonnal látszott minden. Ok, memóriába letölt, kb 35- 40 perc ez is, de legalább 2009 helyett 2013.
Most, komolyan...és soha nem szoktam valami miatt aggódni, nevezzük így, ha ok kifizetem, vagy megveszem, de ezért kér el a renault 100 rongyot? 2013-as térképért? Két fillért nem ér, de még mindig jobb, mint a 2009.
Megérdemelne pár ember ott egy nagy állcsúcson vágást.
Ha valakit érdekel és Carminat BCD rendszer van az autójában, szívesen segítek privátban. -
speedydb23
senior tag
Nekem 1.5 dci 3-as Meganom van, de ebben is picit kevésnek érzem a motort.
Viszont én is 3-as Lagunat akartam venni, és ki is próbáltam a 2.0dci motorral, de nem éreztem, hogy hűde nagyon menne.
Ami még furcsa ezekben a motorokban, hogy pörgetni kell ahhoz, hogy menjen rendesen. Értem ezalatt azt, hogy 4500-ig is el kell forgatni, hogy rendesen menjen.
Fogysztásban szerintem az 1.5 nagyon minimálisan lesz jobb, mint a 2.0 dci, mivel majdnem azonos súlyra sokkal kevesebb ló marad a mozgatáshoz.
Én azt mondanám, hogy mindenképpen 2.0dci-vel vedd a Lagunat, jobb a dinamika, láncos a vezérlés, és a befecskendezés is stabilabb tudomásom szerint.
Viszont 1.5 millióért biztos, hogy nem kapsz jó 3-as Lagunat, mivel én is ennyit szántam volna rá, fél évvel ezelőtt, de nem találtam egy normálisat sem.
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, kis segítséget szeretnék kérni. Gyertyat csereltem a twingoban (Bkr5ek), es most becsorog tole az autó. De nem terhelesen, hanem ilyen 1500-2000es fordulatban 4-ikben.
Esetleg nem ikyen gyertya kell mégsem? Ugye D7F motorkod.[ Szerkesztve ]
-
Lacy6
senior tag
válasz speedydb23 #52884 üzenetére
Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
-
pubos
tag
válasz speedydb23 #52884 üzenetére
2.0 nemhogy 1.5M nem kapok még 1.8 sem.A másik dolog kilenc lagúnából egy volt valóban amit nálunk helyeztek üzembe többi mind kintről behozott.Pedig állítólag mindegyik Magyarországi.(most már biztos) Sőt a km sem stimmelt egyiknél sem! Ezeket inkább kerülöm.
1.5 kicsit jobb az arány. -
#32577792
törölt tag
Nekem jelenleg egy 1.5dci van, 110 lovas verzió. (picit optimalizált verzióban). Alapból nem volt túlságosan robbanékony, alulról elég későn húz, nyugodt vezetésnél, ez nem gond, de ha előzni kell, meg kell tervezni
Előtte Laguna II volt, 1.9dci, de nem változó geometriás turbóval, kb a kettő ugyanaz.
Rátettem a vonóhorogra egy kerékpárszállítót, két keróval és bizony, az már sok volt neki. Ekkor jött az optimalizálás. Nem kell tervzeni az előzést, viszi a kerókat. Több, mint egy éve használom így, de alapból nem vezetek sportosan. Fogyasztás: az én stílusomban 6-6,2 volt. (nejem inkább picit alatta)
Aztán itt is olvastam, hogy használják a spurit, kipróbáltam, és nekem bejött. Tartósan 6 alatt fogyaszt. 5,5-5,7 között.
Nyilván van különbség az 1,5 és a 2.0 dci között, az utóbbi nagyobb, erősebb, láncos vezérlésű. Féltem tőle, de eddig kopp-kopp. Fogyasztásáról majd akinek van, mond valamit. -
rsf
senior tag
válasz #32577792 #52888 üzenetére
Milyen gázolajat tankolsz a spuri mellé? 😀
Én mol+ spurit használok lassan két éve.
Most az új Mol sokkal jobbnak tűnik a réginél. De tegnap OMV -t tankoltam kíváncsiságból.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
#32577792
törölt tag
Teljesen változó, illetve annyira nem.
Alapból Auchan, alkalomszerűen Lukoil. (utóbbi talán mintha jobb lenne, vagy csak placebo)
Itt nálunk - a vadászházas polgármester - magán kút van, MOL támogatással, de mivel régen a PUG diesel porlasztóm csúcsai beégtek vele, nem vagyok hajlandó gyarapítani a vagyonát
Ezért ha megyünk be Kecskemétre, ott az Auchan kút, már nagyon régen ott tankolok. LII-vel is, azzal sem volt gondom.
Igazság szerint próbáltam több félét is, biztos van különbség, de nem éreztem.
-------mycso: pálya 130-tól már azért megdobja a fogyasztásom. 120 környékén 4-4,5 környékén elmegy. 130-nál inkább 5,8-6,5 (bár tegnap éppen Bp-en tekeregtünk gyereknek autót nézni, és M5-n kifelé 7-8 is volt egy részen, szerintem mehetett az utánégető)
Tényleg, ha netán tudtok M3 (3 vagy 5 ajtós) benyásat eladót (legfőképpen turbós érdekli a srácot, occcón) privátot dobjatok már.
[ Szerkesztve ]
-
-
rsf
senior tag
válasz #32577792 #52891 üzenetére
Én egyszer tankoltam Auchan kúton amikor már pár hónapja megvolt a Clióm hát a fogyasztásom 4 decivel több lett mint elötte és utána sem lett soha annyi még 10 év múlva sem nyáron, csak télen.
Most meg a 3 hónapja próbáltam a lukoilt spurival a Megane-ban. Hát észrevehetően nem húzott nem ment, de a fogyasztásom nem változott. Aztán utána jött az új Mol mert ugye 3 hónapja reklámozzák, hogy jobban adalékolja a mol az üzemanyagjait. Rendesen ledöbbentem a lukoil után a mollal elkezdett szárnyalni az autó.A fogyasztás is jobb lett kicsivel. Aztán kicsit bezavart horvátország mert odafelé Kanizsán Shell kút majd ott vmi OMV partner-nél tankoltam.. Ezért akarom kipróbálni az itthoni OMV-t.
De a pályát és a tempomatot nagyon szereti az autó, visszafelé nappal, klímával 140 tempomattal 4.9 lett az 1000km átlaga. Odafelé éjjel klíma nélkül 120-124 tempóval mert volt velünk egy toyotás 4.0 ))
Szóval soha többé lukoil és auchan...[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
Sanyo77
tag
Én eddig se tankoltam Auchannál, és társinál, bár az elején még úgy gondoltam, hogy jóárasított gázolajat veszek 200 ért, de inkább mégse....
Viszont 5. tankolás volt, ami a prémium lötyit jelenti. Max Motiont tankoltam. (420 Ft ) Halkabb lett a motor, bár eddig sem volt hangos, de a lényeg a sebesség váltás. A computer lényegesen kisebb fordulatnál kéri a következő fokozatot mint a hagyományos gázolajjal.
Csak van valami extra benne.
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
sajnos, úgy tünik, hogy a twingon mégiscsak az elektromos AC adta be a kulcsot. Mostmár egyértelműen.
Van valami spéci dolog, amire figyelni kell a cserénél? -
FeniX-
aktív tag
válasz rob210 #52897 üzenetére
Szia, az az igazság, hogy nem.
( Lefulladás után indítózásokkor nem hallom, hogy működne )
Mit kéne pontosan mérni rajta? Konstans feszültséget kellene hogy kapjon?
Az az igazság, hogy már a ház elől sem szívesen indulok el vele, hétvégén is infarktus kerülgetett, amíg nagy naívan elindultunk bevásárolni. 1 km alatt 5x állt le. -
rob210
Topikgazda
válasz FeniX- #52898 üzenetére
Ezért kéne megnézni
Ha mondjuk a csatlakozó oxidálódott el és nem kepja meg a 12 voltot, már is tud ilyen hibát generálni.
Ha nem kap elég áramot akkor nem is szállít elég üzemanyagot.
Az fhp jeladót is meg kéne nézni, nincs e elkoszolódva etc. etc.
Ilyen hibánál át kell vizsgálni az egész rendszert.
Nem bonyolult, de jó ha olyan nézi meg aki már látott autót, esetleg villáskulcs volt a jele az oviban.Renault power
-
FeniX-
aktív tag
válasz rob210 #52899 üzenetére
Értem.
És ha olyan valaki nézi meg, akinek bár nem villáskulcs volt a jele az oviban, de van autószerelői iskolája, csak nem dolgozott a szakmában? ( ergo lelkes amatőr )
Egy felsőholtponti jeladón mit lehet nézni? Ha megmondjátok, megnézem!
( az itteni - két utcányira lévő szerelőm - ismét csak csütörtökre tudott időpontot adni )
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Mozilla Thunderbird
- iPhone topik
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Gyúrósok ide!
- Melyik tápegységet vegyem?
- Dying Light 2
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Vicces képek
- További aktív témák...