Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rsf
senior tag
válasz #32577792 #52895 üzenetére
Persze a fenti összefoglaló csak az én tapasztalataimat tükrözi!
Szóval már 12. éve 1.5dci-t nyúzok és 98%ban Mol-on tankolok sima alap gázolajat.
Spurit meg majdnem 2 éve használok.
A munka helyemen is van 4db 1.5 dci Mol kártyával azokkal sincs semmi baj. Mondjuk az egyik 320ekm-nél hajtókar csapágyas lett rendszeres márkaszervíz mellett, de ez más történet.
A megane-om 10 hónapja van meg télen 5.3 volt mindig a fogyasztás jött a jó idő lement 4.9-re most meg legutóbb 4.8 lett úgy hogy volt benne 180km autópálya. Most is 4.8-on áll de még csak 140 km-t mentem
vele tankolás óta kíváncsi vagyok mi lesz a vége.
Az is lehet hogy 8hónap után vmit kitakarított a spuri, de nagyon szembe tűnő volt a változás a lukoil és az új mol nafta között. Bár olyan sok lerakódás nem lehetett, mert 2éves a kocsi és 56ekm van benne.
A kipufogó csövem belseje fém tiszta és sosem láttam üríteni.
Amúgy a mol javulást már más is megerősítette a környezetemben.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
LamerGyuri
senior tag
A generátor "szabadonfutó" mire való, és hogyan működik pontosan?
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
rob210
Topikgazda
válasz LamerGyuri #52905 üzenetére
Amikor nem tölt akkor a generátor tengelyét nem tekeri a szíj csak a tárcsát.
Ahhoz hasonlítható mint a klíma kuplung, ha nem megy a klíma a tárcsa akkor is forog csak a tengelyt nem hajtja.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz FeniX- #52907 üzenetére
Az AC csatlakozóját méred és az üzemi állapotot.
Azaz leveszed a csatlakozót gyújtás és megmérd mennyi benne a volt ha 12 alatt van akkor nem kap eleget a pumpa és nem tud szálítani.
Aztán meg azt méred hogy termelés közben ingadozik-e vagyis, hogy a pumpa üzembiztos.Fogsz egy mérőedényt és a visszatérő ágat leveszed a szivatyúházról (gyorscsatlakozós) beleteszed az edénybe és 30 mpre ráadod a gyújtást!!! (Stopper) ha kevesebb mint 6dl 1.2 es motornál akkor kopott a szivatyú csere.
8.4dl 1.4es motornál. De neked a twingó 1.2-es.Renault power
-
marositech
senior tag
Sziasztok!
Idén június óta tulaja vagyok egy Clio 3/1-esnek, 1,2-es turbónélküli nem GT-s, 5 ajtós 2008-as évjárat, 75k futással.
Kérném tőletek a segítséget abban, hogy viszem szervízbe szokásos procedúrákat megejteni.
Olajcsere: Öntsek Castrol Magnatect vagy térjen vissza a kocsi az ELF-re? 10w40 kell neki. (sajnos az előző gazdája periodusonként más-más márkájú olajat öntött bele.
Gyertyacsere: Milyet? Mindegy?
Olajszűrő és egyéb szűrőcsere lesz.
Van még valami tanácsotok amit érdemes megfogadnom?Előre köszönöm mindenkinek!
Olyat rádverek...hogy megkulázol! :)
-
tresh
veterán
A ból B be mindegy milyen motor van benne...De egy lagunába az az 1.5 dci vérszegény dinamikus autózáshoz. Kb mint anno az 1.6 benya amit a 2-esbe tettek. A hármasba is csak azért került bele az 1.5 mert a cégeknek adózás végett kedvezőbb. Ettől még jó motor de csodát nem kell tőle várni.
-
kisninja
őstag
powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
rob210
Topikgazda
válasz marositech #52909 üzenetére
Én jó érzéssel nem tennék 10w40 et.
Gyertyából densot használok de ki mit szeret van aki ngkt vesz, van aki equiemet.
Castrolt meg renaultba soha nem tennék.Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz kisninja #52911 üzenetére
AAA!
Szerintem ennyi bőven elég "válasznak".
A neten olvashatsz véleményeket, szerintem akit jót ír (mondjuk 100-ból 4-5), az valami beépített aaa-s lehet.
Szóval, el ne hidd, ami ott le van írva, a lényeg, hogy odacsábítsanak, aztán valami nagy szart rád sózzanak.
Nem is értem, hogy ezeket még miért nem rugdosta ki valaki ebből az országból! -
Tosee
őstag
Sziasztok!
Gyanús, hogy tolatólámpa kapcsolót kell cserélnem az autóba (tolatólámpák nem világítanak), és gondoltam ha már amúgy is elfolyik valamennyi váltó-olaj egyúttal le is cserélném...
Melyik olaj kell a váltóba? 2,8L a töltőmennyiség? Milyen időközönként / km-után kell cserélni?
ELF TRANSELF NFJ 75W80
ELF TRANSELF NFP 75W80Ha nem tévedek az NFJ változat kell az enyémbe, de azért egy hozzáértőbb személy is erősítse meg legyen olyan kedves! Mi a különbség amúgy a kettő között?
A helyi Bárdiban arany áron mérik. NFP 5890, NFJ 4790 forint Árukeresőn azért vannak jóval kedvezőbb áron is, szóval valószínűleg rendelnem kell.Autó: Renault megane 2 PH1
Motor: 1.4 16v 98Le Benzin, manuális váltóval
Évjárat 2004A4-es rajzlapom, hasonló típusú Audira cserélném!
-
Tosee
őstag
válasz rob210 #52923 üzenetére
Szuper, köszönöm mindenkinek!
Arról viszont nem találok infót (még a könyvében sem), hogy mennyi km után kell ezt cserélni?
Valahol azt olvastam, hogy 2003 után gyártottakban már nem kell váltóban olajat cserélni, de ez felől vannak kétségeim... Mi a véleményetek erről?
Leeresztő (ezt nyilván a váltó alján) illetve feltöltő nyílást merre keressem?A4-es rajzlapom, hasonló típusú Audira cserélném!
-
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Laguna III manuális váltógomb, hogy jön le?
Húzni kell felfelé, vagy tekerős, vagy mi a trükkje?
-------------------Vadiújat, honnét tudnék rá szerezni, vagy valami odaillő "dögöset"?
Ebay pl nem dobott ki gyárit... -
rob210
Topikgazda
Jók ezek az élettartam meghatározások, de 100.000 ént illik cserélni, mert a difi elkezd búgni aztán kakukk, az egésznek. Azaz vége az élettartamának
Amikor a hirdetéseket olvasom a facebookon az mind az ilyen sűrűn olaj cserélt váltó helyett keres bontottat.
De senkit nem győzök meg élettartam olajosA leeresztő csavar az alján jól mondod 13 as kulcsal nyílik.
A betöltő pedig a hűtő felöl a váltó oldalán van egy kis műanyag pillangócsavar.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #52906 üzenetére
A generátor szabadonfutó nem így működik. Egyik irányba befog, másikba nem. Arra jó, hogy mikor hirtelen leesik a motor(mondjuk váltásnál) fordulat, a generátor tengely lassabban lassul, mint a főtengely. Ezzel is tölt, ha elég gyorsan váltasz, nem is lassul sokat. Alapjáraton a dízelnél nem rángatja a szíjat. Ott ugyanis a járás darabos, nem egyenletes a nagy kompressziós nyonás miatt.
-
diablo1984
veterán
válasz Mágus2 #52932 üzenetére
Így van, nekem mikor a lagunában beállt a szabadonfutó, akkor ugyanúgy töltött, csak alapjáraton néha hülye hangot adott(nem mindig), akkor kissé dobálta a szíjat és a hosszú szakaszon belengett a szíj, annak volt hangja. Nem a töltést vezérli így igaz, nincs is benne semmi elektronika, csak a fordulatszám eltérésből adódó rezgést hivatott "kisimítani".
-
Savanya
addikt
válasz rob210 #52936 üzenetére
Hol vetted ? Ez az amit otthon is fel lehet rakni ? Nekem is csúnya kopottas a kormány egy helyen .
Kérdésem : Volt egy korábbi hozzászólásban Megane II kombi kábelátvezető e-bay-es linkje ,de nem találom . Újra be lehetne rakni ?
[ Szerkesztve ]
Mobilszámom: 70-516-8068
-
FeniX-
senior tag
-
jookomak
őstag
Üdv újra!
A múltkori problémám még nem oldódott meg, de már legalább tudom a motorkódot (D4F712), plusz berendeltem a szükséges alkatrészeket. Ha már úgyis szervíz lesz, gondoltam egy váltóolaj cserére is. Milyet vegyek hozzá?
2002 Clio 2 1.2 16vKözben elkezdtem folyatni a hűtővizet, úgyhogy jelenleg hibrid az autó, több "vizet" eszik, mint benzint.
Kezd sok nyűgje lenni, bár bevallom, tök béna vagyok, és egyáltalán nem értek az autóhoz, emiatt a megfelelő szervízeket, karbantartást nem kapta meg eddig, de most próbálok felzárkózni. Úgy látszik ez a tanulópénz. Első saját kocsim. Most már tudom: így nem szabad.
-
diablo1984
veterán
válasz rob210 #52936 üzenetére
Majd még fog simulni kicsit, nekem tavasz óta van szürkében a yaris kormányán, eddig még nem foszlik, nem tekeredik, nem szakad, annak még a küllője is véknyabb, így ott sem gyűrődik ennyire, asszem nekem is vagy 800ból jött kínából, vagy 1,5 órát kínlódtam mire felraktam, én minden varratot megöltöttem, holott minden 2. elég lett volna, de hát szorgos voltam!
ilyen lett szürkében -
kisbago
aktív tag
Renault thalia 1.5 dci mért csinál olyat mikor beindítom akkor olyan 2-3 másodpercig morgó hangot ad ki utána elhalgat.
-
rob210
Topikgazda
-
jookomak
őstag
válasz rob210 #52944 üzenetére
Rosszabb! Külföldi. Itt még a kormány is rossz oldalon van a kocsikban. De azért a motorháztető nyitókarját meghagyták bal oldalon.
Viszont nagymuteréknak is ilyen gépe van, csak az 1.4es. Legutóbb az is érdekesen viselkedett, mikor vezettem. Nem volt ereje és random időben bőgött a motor. -
rsf
senior tag
Ilyen a műszerfalom, ami minden ajtó nyitását jelzi, de a motorháztetőt azt nem, pedig azt látom, hogy megy oda is kábel.Szét is húztam a csatit, de nem történt semmi. [link]
Másnál sem jelzi a kinyitást? De akkor miért van?Üdv.
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest