-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
forceberg
veterán
-
BLUE TORNADO
senior tag
Mi az igaz abból, hogy félmeztelenül nem lehet vezetni?
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
Tom5
addikt
Sziasztok!
Egy éve vezérlés cserénél mondták, hogy a generátor "továbbító görgö" (ez egyenlő a szabadonfutóval?!) hamarosan cserés. Kérdésem, ennek a cseréje mennyire bonyolult. Már úgy értve h hamarosan olajcsere és akkor megejtetném a szerelőmmel. Mennyire kell ez esetben bontaniuk.
-
SPeti1984
senior tag
Az 1.4 16V 98le-s megane II motorokra mennyire jellemző a rángatás és a nehézkes indulás? Gondoltam megkérdezem mire számíthat az ember hosszú távon, mert olvasgattam ilyen hibákat renault motoroknál. Ilyen esetben a gyertya szokott leni a ludas vagy micsoda?
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz SPeti1984 #52054 üzenetére
Rángatás és nehézkes indulás, minden renault motorra jellemző ami hanyag, hozzánemértő gazdáé volt.
Rángatás, már részben megkaptad a választ, másik fele a különböző trafók előszeretettel történő beépítése, de az is a gyújtásra vezethetö vissza.
Nehézkes indulás fhp jeladó.Amúgy pedig egy nagyon jó kis motor papis vezetéshez nem is kell jobb.
Fogyasztása is elfogadható, a szervíz igénye alacsony.
Szerethető konstrukció, havernak már 312ezer van benne hibamentesen.Renault power
-
SG3rg0
őstag
Sziasztok!
2002-es Renault Thaliámnak kellenének a gyári felni adatai!
Tud valaki segíteni ebben?
Átmérő, ET szám, osztókör, ?Van nekem is adatom ezekről csak egyeztetném veletek!
-
senior tag
-
BLUE TORNADO
senior tag
A hosszbordás szíj cseréjénél mire kell odafigyelni leginkább? Mert a vezérlésnél ugye hideg motor, a szíjon lévő jelzések, stb. Ezen mik azok, amikre nagyon oda kellene figyelni, vagy én is ki tudom cserélni gond nélkül? Megane 1 1.4 Energy
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
diablo1984
veterán
válasz BLUE TORNADO #52061 üzenetére
Akár ki is tudod, azon nem számít a nap-hold együtt állás, csaj jól fűzd vissza a szíjat! Èrdemes hideg motornál, mert veszettül tud ègetni a meleg motor, a vezèrlès cserekor is èpp ezèrt csinálják hidegen, semmi másèrt!
-
rob210
Topikgazda
válasz BLUE TORNADO #52061 üzenetére
Leveszed a szíjat felrakod az újat ennyi.
A generátorral feszítős vagy már van benne feszítő görgő?
Mert ilyen is olyan is volt.Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
diablo1984
veterán
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz rob210 #52064 üzenetére
A generátornak külön van szíja. Az most lett kedden cserélve a vezérműszíjjal együtt, mert hideg indításkor csúszott és már idegesített. Akkor csak le a régit, vissza az újat görgővel és kész. Azt hittem, hogy itt is kell variálni. Apropó. A szíjnak milyen feszesnek kell lennie? Dayco szettben láttam 11-12 e Forintért szíjat és görgőt.
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
diablo1984
veterán
válasz BLUE TORNADO #52067 üzenetére
feszessége legyen olyan, hogy a leghosszabb szabadon lévő szakaszon a szíjat el tudd fordítani 90 fokkal. Nem fogóval és erőből, hanem "viszonylag" könnyedén, de nem kalácsot kell fonni belőle!
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz diablo1984 #52068 üzenetére
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
Cane
őstag
válasz BLUE TORNADO #52052 üzenetére
Az attól függ melyik fele.
▫■ Ω Sēctσr - Γhē lαsτ lιηē σf dēfēηsē ▪□
-
speedydb23
senior tag
Meg van az első gondom a Megane-al, bár nem hiszem, hogy ez típus hiba lenne.
Konkrétan ma lemostam magasnyomású mosóban, és arra lettem figyelmes, hogy a pedáloktól ömlik a víz a lábamra... Ez annyira talán nem normális jelenség...
Most két dologra tudok gondolni, az egyik, az első szélvédő tömítettsége lehet, mert cserélve volt a szélvédő, vagy a szellőző rácsba ment be a magasnyomású víz, és ott befolyt a szellőztető rendszerbe, de ez elég banális hiba lenne a Renault részéről, ha megtörténhet.
Mondjuk az, hogy a ventillátor felől elég érdekes szörcsögő hang jön, az azt támasztaná alá részemről, hogy a szellőzőbe jutott a víz...
Na ez most annyira nem tetszik, mert így konkrétan a műszerfalamban áll a víz, ami tudjuk, hogy nem feltétlen az a hely ahova víznek kellene jutnia.
Nem kevés vízről beszélek, most áll a víz a taposó alatt a szőnyegben, és gondolom a padlólemeznél is...
Holnap megpróbálom a cégnél kiszárítani a parkolóban, nyitott ajtókkal, de ez csak részmegoldás, mert a hiba továbbra is meglesz, tehát ötleteket szeretnék kérni, hogy merre induljak.
-
kisninja
őstag
Kb mennyi lehet megane 1 classicba klíma hűtő ? Kezd meglenni hova vész a gáz 1 év alatt
powered by: ®MAJORMÜVEK®
-
BLUE TORNADO
senior tag
Használja vagy használta már valaki ezt a SPURI nevű adalékanyagot? Mi a véleménye róla? Jó/rossz véleményekre kíváncsi vagyok
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
a8l
aktív tag
válasz Shamat #50575 üzenetére
Ez a nem indulás megoldódott neked? Felső holtpont jeladó volt?
Nekem is van egy ilyen Lageszom v6(2001-es) és eddig nagy ritkán előfordult hogy nem indult, 2.-ra igen, néha leállt indulás után nem sokkal. Mostanában viszont romlott a helyzet. Tegnap pl egész nap nem indult be, kint hagytam a napon. Este meg elsőre indult, semmi hibaüzi, semmi lámpa nem világít.Nem tudjátok pontosan hol találom ezt a felső holtpont jeladót?
Kivenném, megpucolnám, meg vennék is bele egy újat. -
eTrade
tag
-
meroly
veterán
Ma reggel szerencsésen kifolyt egy majdnem fél doboz energiaital (cukormentes) a pohártartóba. Clio II.
Ugye ott meg a hamutál alatt van az ODB csatlakozó is, mire beértem vele melóba már átszivárgott kevés vagy a résen bement. Hamutál gyorsan ki, pohártartó lepattint és megtörölgettem, felitattam, de pár csepp ment csak át.Esetleg számítsak rá hogy valami fontos ott elázott?
Impossible is nothing
-
a8l
aktív tag
válasz eTrade #52077 üzenetére
Köszi, ezt én is megtaláltam, de nem sokra megyek vele. Tehát 3.0v6 automata laguna 2 motorján hol van ez a szenzor?
Azóta ezt keresem a neten mindenhol, de semmit nem találtam. Kép lenne az igazi, mert nem túl szellős a váltó oldalán a motor oldala, leginkább semmit nem látni, tele van minden szarral. -
a8l
aktív tag
válasz diablo1984 #52081 üzenetére
Keresném én, de nagyon tele van, semmit nem látni. Vizes dolgok, talán vízpumpa vagy vmi vízcsőelosztó meg termosztát stb vannak útban. Be lehet nyúlni mögé, ha meglenne a pontos hely akkor ott addig keresném kameráznám amig meg nem találom, de csak úgy nem akarom megbontani ott az egész kócerájt.
Lassan meg kell oldani mert egyszer csak meg fog állni, vagy nem indul valahol máshol amikor épp nem itthon van. Lag szerelőmet felgívtam neki is v6 van de v6 -nál még nem találkozott ilyen problémával és fingja sincs hol található ezen a motoron ez a szenzor. TDC szenzor a neve külföldön, meg próbáltam crankshaft position sensor-ra is keresni de sehol semmi. Van ilyen rajta az biztos mert kapni lehet hozzá. -
a8l
aktív tag
válasz diablo1984 #52083 üzenetére
-
-
Na_Ta
csendes tag
Fluence 1.6 16v-n cseréltem én is, "vaktában" cseréltem, kitapogatva, a telefonnal készített képek alapján, pedig annak nem is annyira telített a motortere.
Kíváncsi lennék egy ilyen cserét hogyan oldana meg a márkaszervíz - teljes lebontás, vagy ök is nőgyógyászkodnának kicsit, valami véznább kezű szerelővel.NT
-
Shamat
aktív tag
Még nem cseréltem, csak megtisztítottam, és továbbra is csinálja ezt a nem indulás dolgot. Bár hetente csak egyszer-kétszer játssza már csak el. Olyat viszont még sosem csinált, hogy indulás után leállt volna... Jövő hónapban cserélem, majd jelzek, hogy megoldódott-e a dolog.
Amit eTrade linkelt képet, az jól mutatja a helyét. Már ha egyáltalán én jót szereltem ki. Ha jól emlékszem a légszűrő csövet kellett lekötni, onnan nagy nehezen már hozzá férni. Két tízes csavart kell kiszedni belőle, utána meg cibálni kifelé ezerrel. Az enyémen legalábbis rendesen bele volt szorulva.DEAD LIKE ME
-
Shamat
aktív tag
válasz diablo1984 #52092 üzenetére
Igen, viszont helyzetileg nagyjából rendben van. Kicsit jobbra és hátrébb van, de ha leszereli az ember azt a levegő csövet, akkor már jól látható.
DEAD LIKE ME
-
speedydb23
senior tag
válasz speedydb23 #52071 üzenetére
Hétfőn irány a szervíz, elég nagy a valószínűsége annak, hogy az eső elvezető el van dugulva... Remélem valóban csak ennyiről lesz szó, és újabb sok sok hiba mentes km jöhet a Megane-al.
-
a8l
aktív tag
válasz Shamat #52093 üzenetére
A szenzor képe szerint csak 1 csavar tartja amit a v6 hoz írnak.
Tehát akkor a lényeg hogy hátul keressem a légszűrő és a fojtószelepház közötti szívócső alatt valahol.
Látni lehet a cső kiszedése nélkül is?
Most beálltam vele, majd ha lehűlt akkor nézem tovább, kikapom a csövet is.
Ma sikerült a bal hátsó kerékkel beletoltani egy árokba, jó kis beton széle volt és elég mély. De szerencsére ki tudtam mászni belőle káresemény nélkül, pont a futóműtartóra ült fel. Megemeltem az emelőjével, aláraktam egy bútorlapot a keréknek(ami persze eltört) és padló gáz, leugrattam az emelőről, pont sikerülttalajt fognia a keréknek. De jó hogy ezzel voltam és nem a másik autóval.Rendeltem egy hella márkájú szenzort a unixból. 4700ft kedvezménnyel.
[ Szerkesztve ]
-
FRENK1988
veterán
Sziasztok.
Kissé eltuntem de újra itt vagyok.
Érdeklődök hogy Sceniccel 1.6 16v mik a tapasztalatok? 2002es evjaratban. Bővült a csaladom így fater visszakapta az MII-t én pedig egy Sceniccel szemezgetnek. Konkrétan ezzel:[link]
Szerintetek?Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)