-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz nünüke1975 #53800 üzenetére
Nem a lengőkar felütésre kattan ha már annyira kivan.
Ez a keret ami az egész futóművedet tartja.
Van benne két szilent aminennyi idős korára meghal elporlad.
Utána ezt produkálja.De ez csak egy ötlet, ezeket a hangokat távgyógyítani nem lehet.
Renault power
-
meroly
veterán
Kutyacsont nevű bak cserélve, váltóbot remegés megszüntetve, köszönet mindenkinek aki segített, szurkolt, válogatott, tanácsot adott
Impossible is nothing
-
Nordik
őstag
Szombathely illetve kb 50km-es körzetben van olyan aki tudna segíteni át állítani a fed. computeremet olaszrol angolra? Elvileg lehetséges, csak Clip kell hozzá. Csak egy beállítás és kesz. Javítsatok ki ha tévedek.
-
Gabesz87
addikt
Agyalok már régóta, hogy megújítsam-e a lejárt TomTom navimat R-Link 2-n, de a f...om sem fog 85 EUR-t fizetni egy olyan térképért, aminek 2015/11 havi a jelenlegi verziója. Egyszer kiadtak egy rendszert+térképet a kocsira (volt talán 1 frissítés az elmúlt 1 évben), aztán onnantól el van felejtve, 0 support. Mint a MS mobilok :S Meg amúgy is, ott a Waze.
A másik amin kivagyok: nem mintha nagyon érdekelne a fogyasztás, de egyszerűen nem értem, hogy lehet, hogy sokan 5 liter alatti fogyasztást produkálnak az 1,5 dci-vel. Nekem egy jó ideje már stabilan 5,5. Pedig nem vezetek állat módjára. Igaz, 80-90% városi használat. Nem gáz, mert azért mégsem 10 liter, elégedett vagyok ezzel is, csak tényleg nem értem, hogy tudják sokan ennyire levinni. Na mindegy -
eTrade
tag
válasz Gabesz87 #53805 üzenetére
Mivel valójában városban használod a kocsit, ezért szerintem az a 5,5-os átlagfogyi elfogadható érték.
Amúgy nem szoktad néha "kikormolni" autópályán?
Mennyi km van benne? Ha még relatíve friss a motor, akkor szinte biztos, hogy még lejjebb megy majd a fogyid.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz AttyVin #53798 üzenetére
Egyáltalán nem éreztem veszélyesnek, főleg, mert ez egy hosszú egyenes az M60-as pályán, ahol már az is csúcsforgalomnak számít, ha 50km alatt 5-10 autóval találkozok. Jelen esetben egyedül voltam, de ettől függetlenül azért rutin is akad a tarsolyban. 88 óta levezettem több, mint 1,5 millió km-t, egyetlen karcolás nélkül és azóta is évente 100-120 ezerrel növekszik ez a szám.
Persze, elképzelhető egy hirtelen defekt, vagy berepül egy sas (volt rá példa) és neki baszodótt az a oszlopnak, nagyon sajnáltam, mert állatvédő (is) vagyok, de 150-nél nem rántok kormányt, bármi/bárki öngyilok jelölt miatt.A németeknél az más tészta, ott nem fényképeznék, mert egyrészt tele van a pálya, másrészt ritkán megyek 220 alá.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz diablo1984 #53810 üzenetére
Igen, elhiszem, de az enyém az ATC-nél kapott chiptuning-ot és optimalizálást. ami majd négy óra volt és 170 ezer valamennyi.
Így lett 222LE és 467nm, na meg persze alig eszik valamit, épp ma írtam laguna3 fórumba, hogy engem nem érdekel a fogyasztás, de ha már szóba jött, akkor így alakul...idézet:
Javaslom, pár tulaj csináltasson optimalizálást, mert nagyon megéri. Nekem 6.5 körüli fogyasztást kb 160 körül ír. 130-nál 4-4.4, 90-nél 2.5-3, de rátankolva még kevesebbre jön ki.
De engem ez a része nem is érdekel, nem emiatt csináltattam tuningot rajta, de a fogyasztás is optimalizálva lett, nem is akárhogyan, én rúgom neki, ahol csak lehet, élvezem az autót.--------------
(#53811) Mágus2
2009/1
Ő lenne az:
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
Ez a kasztnis, pláne a 2 literes dci szerintem mind dpf-es volt már eredetileg, de ki lehet venni belőle gond nélkül, csak géppel ki kell írni....
2,5-3 litert azért megnézném, sőt azt is, hogy kevesebbet kell visszatankolni, azért ez egy 1500kg+-os kocsi, had ne egyen már 3 litert akármit is töltenek rá. hallottam már annyi 5 literes fogyasztású autót, ami sosem evett annyit, de ha 6ot mondasz vegyesbe nagyjából okés. Nekem a kismotoros cucc eszik 6 körül városban, pályán írtam is, de ott a fordulat nem durva, de a kombi kasztninak azért van légellenállása is, meg nem kicsi, bár erőtlennek sem hat!
De tény, hogy pályára a nagy motor ideális, a kicsi is tud menni ott nekem sem fogyik el(4esben 170 sima ügy és még tiltásig sincs forgatva és utána jön egy hosszú 5). Csak a képre nézve azonnal leesett, hogy nagymotor lehet 6os váltóval....
-
speedydb23
senior tag
válasz diablo1984 #53813 üzenetére
Ezek mind reális adatok amit feljebb írt a kolléga, mivel optimalizálva lett a 2.0dci motor...
90-nél sík úton, simán elhiszem a 3 literes fogysztást, mivel nem is erőlködik a motor, mondhatni 10%-os gázálláson tartja ezt a tempót...
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz diablo1984 #53813 üzenetére
KT0K gyárilag részecskeszűrő nélküli. Az elején a matrica is írja, illetve nem jelzi a FAP-ot.
A dialogys is egyből egy sima csövet dob az elejére. Erről ennyit.
Megnézheted, várlak szívesen egy túrára, aztán, ha nem így van fizetek egy láda pezsgőt, de ez oda vissza érvényes. Most komolyan úgy érzem magam, mint a dedóban, ha ismernél fel sem merülne benned bármi kétség affelől, amit írtam. Az autó 90-es tempónál, teljesen egyenes utón, ami ritkán van, mert van amikor még szemmel sem érzékelsz egy emelkedőt, vagy lejtőt 2.5-3 liter között mutat, ami ritkán van, mert mint írtam én rúgom neki.szerk:
Volt többek között egy 76-os lincolnom is 92 körül,egy town car continental 7600 v8, városban télen 45-50 litert evett.
Nyáron elég volt neki a 35 is. 90-nél 22-is elértem vele, ami szerintem csúcs---------------
(#53814) speedydb23
Látom, te legalább érted mit jelent, ha valamit frankón optimalizálnak hozzáértők.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Tehát az én autómra csak egy ilyen "sima cső' való, semmi részecskexarság...
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz speedydb23 #53814 üzenetére
90-nél sík úton, simán elhiszem a 3 literes fogysztást, mivel nem is erőlködik a motor, mondhatni 10%-os gázálláson tartja ezt a tempót...
Ez nem jelenti azt, hogy 3 litert fogyaszt, nekem a TDI mutat 0 és 18liter között bármit pedálállástól függően.
Nagy átlag meg 5,4 az utolsó 3200km-n, és nekem aztán hosszú a váltó...2800-as fordulaton 180km/h. Ne dőlj be a pillanatnyi fogyasztásmérőnek.
[ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
azt, hogy pillanatnyiban mit mutat, az semmit sem jelent, nem fogsz sosem 3 literre visszatankolni egy ilyen autót! Pillanatnyiban tud a kis dízel is szép számokat produkálni, de nem életszerű a dolog, hogy 3 litert egyen, persze vannak szakaszok ahol talán, de a végére mégis 5-6-7 lesz vegyesben!
Ez nem dedó, csak én is imádom, mikor elkezdik egy másfél tonnás autóra írni, hogy 2,5-3 litert eszik, de hol, valaki tankolja már vissza egy teletanktól-ürestankig etapot és akkor mutassa a 2,5-3 litert, mert akkor a villanyautónak sincs értelme. Én is nézem a pillanatnyikat(bár nekem felfelé csal), de leszarom, úgyis visszatankolom kupakig és a km-re kiszámolom vegyesben, nem csak szakaszokat veszek a gép alapján.
szerk: ez egy kipuffcső, közvetlenül a turbó után kell keresni a dpf-et, utána minden csak cső....
[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz Mágus2 #53817 üzenetére
Síknak lehet, hogy sík volt az az út, de lejtett
Ilyenkor szokott az lenni, ha kiautókáznál ezekkel a csipkézett autókkal egy tankot, azt nálad kijönne a 6l-es fogyasztás, azt mondanák, hogy falábú vagy
A 2.0dCi ráncfelvarrás előtti Laguna 3 kombi 1500 kiló körüli.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz diablo1984 #53818 üzenetére
szerk: ez egy kipuffcső, közvetlenül a turbó után kell keresni a dpf-et, utána minden csak cső....
Láttad már a laguna3 alját hol helyezkedik el a dpf? Ezek szerint nem, mert nem írnál ekkora baromságot. A turbó után nálam egy flexibilis cső van és ennyi.Mint írtam is, az autó elején lévő gyári matricán sem szerepel a dpf. Nincs benne gyárilag.
Ugyanez BT01-nél, tehát szintén 2.0dciA többire meg már reagáltam, de utoljára, engem nem érdekel a fogyasztás, viszont az is biztos, hogy általában mindig úgy álltam be tankolni, mint amennyit a fedcomp mutatott, hogy mennyi van vissza, de inkább kevesebb ment bele, de...
Ezt nem 90km/h sebességhez mértem, mert 150 körül szoktam menni pályán is, oda pedig 6-6.5 körül ír és az teljesen reális volt eddig is. De a tkm aki bizonygat bármit is, fentebb írtam várlak tesztre szívesen. ;-)
[ Szerkesztve ]
-
FRENK1988
veterán
Mégane I /Scenic I tulajok!
Hogy hívják az a borítást ami a tetőn van, eltakarja a tetőcsomagtartó csatlakozójat vagy hogy mondjam
Az enyém már csúnyán eláll a kasztnitol így arra gondoltam hogy lecserélnemNem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
diablo1984
veterán
Igen az a fogyasztás reális, nem a 90es gurulás, elvégre a 90et is el kell érnie, de mind1 is! Nem az a baj, hogy hiszek vagy nem hiszek, hanem az, hogy te elhiszed, hogy az az autó tud 3 literrel eljárni(és nem 90-el gurulva 10 percig, mert az csak egy rész, az egészhez képest semmi).
Majd jön mycso ő majd megmondja, hogy az övé mikor eszik 3 litert! -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz diablo1984 #53823 üzenetére
Mycso-nak "sima" (nem tuning optimalizált) gyári 150 LE autója van, gyárilag ezek az autók 90 körül 5 litert esznek...
Természetesen nem gyorsításról volt szó eddig sem.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz diablo1984 #53825 üzenetére
Az utolsó mondatot helyesbíteném "ide", de inkább "kiszállok" :-))). Basszus, ha az értetlenség fájna, most az intenzíven ordítoznál kábszerért.
További szép estét. -
#32577792
törölt tag
Azért érdekes, hogy a gyári 115 lovas dci esetében van 120-as is, ahogy 2.0dci esetében is lehet látni ilyet.
Aztán ha jól gondolom, van mercinek valami amg nevű izéje, ahol gyári motorokat bizbaszolnak. Alapból csak finomítanak, nem nyúlnak a HW-hez, csak a SW-hez, mégis változik a motor karakterisztikája. Egy szó, mint 100, van egy tömegtermék, nyilván nem fognak egyedi beállításokat nyomni, hanem megy a stock roid Egy kézi készítésű gépnél tuti nagyobb az eshetősége az egyedi vezérlésnek is. -
speedydb23
senior tag
Én itt arról beszéltem, hogy ha 100 km-en keresztül 90-el menne, olyan úton ami se nem ejt se nem emelkedik, akkor bizony az 3 litert fogyasztana! Az már más kérdés, hogy az átlagfogyasztást nem így mérik...
De ha életszerű példa kell, akkor úgy gondolom, ha az autópályán kimenne teletankolni és utána 100 km letekerne végig 90-es tempóval, és bemene megint tankolni, akkor nem menne 3-3,5 liternél több a tankba...
Részemről is lezártnak tekintem ezt a vitát, mert eléggé elbeszéltünk szerintem egymás mellett!
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Én csak azt kérem a hangnem maradjon meg " családias " ami eddig jellemezte ezt a topikot....
Renault power
-
diablo1984
veterán
válasz speedydb23 #53829 üzenetére
úgy még az is előfordulhatna, de ez nem életszerű használat, ez még nem jelent semmit, mert ez csak egy részlet az egészből! Ugyanúgy mikor télen a városban araszolsz 1 órát és akkor meg 12 literre jönne ki százra mégsem 12 litert eszik az autó. Fogyasztást nem így kell nézni, ezeket a pillanatnyi értékek inkább tájékoztató jellegűek. Elhiheted az enyém sem enne ilyen körülmények között többet, de ilyen körülmények nincsenek, 90-el pályán lassítás-gyorsítás nélkül nem tudsz több mint 1 órán keresztül menni(én már csak tudom, teherautót hajtottam 10 évig, az 90nél le van szabályozva), mindig utolérsz valamit, lassítani-gyorsítani kell így is, tehát nem életszerű.Pillanatnyi fogyasztásos képeket meg lehet mutogatni, de értelme nincs sok, 2000km átlaga már többet tud mutatni, főleg ha van benne minden vegyesen, mert az úgy életszerű.
Nem is értem, a fórumtárs miért húzta fel magát ezen, miért kezdett személyeskedni, mikor ő is írta, hogy 6-6,5re tankolja vissza, ami egy jó átlagfogyasztás, de engem nem érdekel, ha a tankból 100km-enként le kell engedni a felesleget, mert termel az autója sem, ő dolga.....Témát én is itt lezárom, látom te legalább érted, hogy én miről írok, a fórumtárs nem, ez van. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz diablo1984 #53832 üzenetére
Jó optimalizált motor erősebb és kevesebbet fogyaszt. Nem érted? Na elég a mesedélutánból, mert a lovak zabbal mennek. Minél több a ló, annál több zab fogy. Ha nagyon van simogatva a pedál, minimálisan kevesebbet fogyaszthat, de nem fog, amint a lovak ki lesznek használva.
A BC értékeiről meg annyit, hogy minél erősebb
az optimalizálása bele nyúlás, annál többet csal a BC lefelé, csak ezt nem mondta a chiptuningos bácsi.[ Szerkesztve ]
-
-
rsf
senior tag
Én amikor ilyen alacsony fogyasztási értékeket hallok vkitől mindig meg szoktam kérdezni, hogy tankoláskor mennyi litert tankolt mennyi kilométerre. De erre sosem jön válasz, mert kiderül, hogy mindig 5 vagy 10e Ft ért szoktak tankolni. Lényegében nem is tudják az autójuk tényleges fogyasztását.
Nem állítom hogy itt is ez a helyzet, de ilyen párost itt sem kaptunk.
Az meg hogy 3%-os lejtőn hátszéllel mennyit mutat a pillanatnyi fogyasztás mérő abszolút nem releváns infó. Nekem a Megane3-ban nincs is ilyen csak egy csík. Amin a skála 5,10,100Liter.
Ismerek olyat aki járt a rigotechnél opel insigniával.
Ő azt mondta, hogy a kocsi sokkal jobb lett mint volt.
Ha nyugisan megy vele akkor kevesebbet eszik mint elötte, de ha lépi akkor sokkal jobban megy de cserébe többet is eszik.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz LamerGyuri #53835 üzenetére
A konkrét tapasztalataidra kíváncsiak vagyunk. Csak a hangnemre kell vigyázni.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz Mágus2 #53811 üzenetére
Lazán lehet, hogy nincs benne DPF.
Mivel az 2009 óta kötelező a kocsi meg lehet, hogy 2008 10.hóban jött le a gyártó sorról.Aztán állt egy kicsit a szalonban végül januárban eladták.
Fater Kangója is így járt csak az az ABS-el.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz Gabesz87 #53805 üzenetére
R-Link2-ön ennyire gáz a térkép frissítés?
R-Link1-en rendszeresen jön. A legújabb 2017.09.20.-án jött ki.
Itt több variáció van de a legdrágább Teljes európa az 99euró.
Ezt most néztem meg neked az R-link store-ban.
Még jó hogy beléptem, mert jelzett , hogy van új frissítés a kocsira.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rob210
Topikgazda
válasz FRENK1988 #53833 üzenetére
Na akkor ez most a tetőn lévő műanyag fekete díszcsík amit keresel?
Mert én azt bontottat szereztem, egy 97es meganeról.
Abban ugyanis még acél a merevitősín, nem az a szar műanyag ami elvetemedik.
Annyi, hogy műanyag patentet kell venni hozzá, ami egy 1000.- a szett.
A sínt meg 3000.- szereztem.
Remélem egyről beszélünk.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz FRENK1988 #53842 üzenetére
Gyári cikkszáma ugyan az.
-egyszóval ha keresel egy gen Ies Scenic I-et arról is jó, vagy ha egy megane egyről veszed le arról is jó.
Ami fontos, hogy 99 előtti legyen, azok még mind fém merevítősek és hiába 20 évesek patika állapotban vannak ellentétben a mi műanyag merevítősünkkel.
Illetve az enyémmel már nem én már egy 97 es hatchback sínjeivel róvom a kilómétereket.nekem 4000.- került szállítással mindennel együtt.
Leglicerineztem és sokkal szebb így az autó.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
2.0 dci-ből (így laguna 3-ból is) valóban létezik gyárilag dpf nélküli változat.
A fogyasztásba nem akarok nagyon belefolyni...itt ismerősi körben van az enyémmel együtt 4 laguna 2.0dci(5ajtós, kupé, kombi is). Vegyes használat mellett 6.5 körül eszik mind. Több várossal 7l körül. Pályán 140-150km/h közötti tempóval szintén 6.5l körül van az átlag.
Ilyen 5.5l körüli átlagot főutas 90km/h-s tempóval lehet csinálni.
3-4literes átlag még az 1.5dci-től is parádés teljesítmény, pedig azok köztudottan takarékos motorok, ellenben az m9r 2.0dci-vel, amik köztudottam túlfogyasztanak a kategórián belül (2.0 crtd).“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
Én két hete jártam meg Lengyelországot oda vissza.
Itt ugye nincs kiépített pálya tehát, 60-70-90 ekkel lehet menni váltakozva.
Ezzel oda-vissza 1325 kilométeres távon sikerült elérni az 5,7 literes fogyasztást 2 személy plussz egy hétre való csomaggal.De ez közel sem a reális fogyasztása a kocsinak ez meseszerű lenne, ha ennyit fogyasztana.
De vannak esetek amikor lehet csodákat kihozni autókból, főleg jó vezetési technikával, karbantartott autóval!Ettől még a realitás talaján maradva az enyémnek 6.8 most az átlaga. Ami még mindig nagyon jó fogyasztás egy lassan nagykorú autótól
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Gabesz87
addikt
Hát ez besza...behu....Én tavaly aug-ban vettem át a kocsit, utána nem sokkal, rá 1-2 hónappal volt talán rendszer meg térkép frissítés, de azóta semmi. R-Link Store-ban a Map Technical Info-knál 2015/11/19-e van, mint legutóbbi verzió. A teljes Európa térkép itt mondjuk 85 EUR, de mindegy, így nem éri meg, ha ennyire leszarják. Nem értem, minek erőltetni ezt a navi dolgot a kocsiba, ha utána rohadtul nem foglalkoznak vele.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fallout 4
- Renault, Dacia topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Vicces képek
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EA Sports WRC '23
- Villanyszerelés
- További aktív témák...