-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sziasztok!
Hogy hívják azt a szívócsövet, ami a légszűrő házba vezet? (Renault Thalia, 1.4 16V, 2003). Előjött naálam is a típushiba: megrepedt. Ennek van-e valamilyen negatív hatása a motorra? (Nem a lámpa mögül szív, hanem a motortérből.)
Hogyan kéne javítani (házilag )? Mivel lehetne pótolni ezt a csövet, ami esztétikus is?
A segítséget előre is köszönöm![ Szerkesztve ]
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
#89309696
törölt tag
válasz Szevam #72002 üzenetére
Csak egyben kapható a rezonátorházzal vagyonokért, ezért mindenki tákol. Szellőzéstechnikai boltban illetve hasonlóakban kapni alu légcsövet ami ráformálható mindkét végére. A legtöbben azt választják.
Baja nem lesz tőle ha nincs, dugóban araszolva nyáron a motortér melegét szívja, de ha van menetszél akkor úgy is öblíti folyamatosan a motortér forróságát. A Renault-k fele cső nélkül jár kb. -
válasz rob210 #72003 üzenetére
+ (#72004) Fehér Farkas
Köszönöm szépen a válaszokat, tákolni fogok .
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
CactuS
Arcképgyáros
Skacok, felnivel kapcsolatban tud esetleg valaki segíteni? A gyári mérete a twingo RS CUPnak a 7x17 ET55 60-as középpel, 195/40/R17-es gumikkal. Télire szeretnék feltenni 15"-ös felniket, hogy túlélje a futómű a kátyúkat (elvileg felmegy, bár néhány kialakításnál necces lehet az első féknyereg sarka).
Eredetileg alufelnit szerettem volna, de most közbejött pár dolog, ami miatt inkább költséghatékonyan oldanám meg. Twingo133-as fórumon olvastam, hogy elvileg van aki használja 6.5x15 ET43-as lemezfelnivel. Azt tudja esetleg valaki, hogy a mostanában kapható twingo vagy clio lemezfelnik milyen mérettek kaphatóak?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
gooool
őstag
válasz CactuS #72006 üzenetére
Szia!
A 6,5x15 ET43-as gyári acélfelni tuti jó hozzá, én is azt vettem a Clio 2 RS-re télre, elfért a fék mögötte, mert szép "hasa" van, ahol a nyeregnek van hely.
Mellékelek képet is, szemléltetés gyanánt:Azért annyira nem néz ki bánatul ha így szépen újra van fényezve és újak a csavarok is.
Azt hiszem 25ezer ft körül vettem így felújítva Kiskunfélegyházán egy autószerelőtől. Ritka, de ki lehet fogni.Üdv, Balázs
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz gooool #72008 üzenetére
Köszi, akkor arra vadászok, mert amióta bejöttek ezek a nagy esőzések, azóta baromira kell vigyáznom a 17"-os pacskerokkal, azzal tuti nem télizek. Plusz asszony lekoccolta az Aurisát, így most pár napig az enyémmel fog mászkálni. Már előre félek, hogy mit fog kapni az autó Budapest belvárosában.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
gooool
őstag
válasz LamerGyuri #72009 üzenetére
Gyorsan kalibralj rajta, mert ez hivatalosan a Flame Red szinre hallgat.
CactuS:
Nem tul szerencses valoban, amikor en is felraktam ezeket a 16-os OZ Superturismok helyere...egy masik autot kaptam.
Olvastam a masik topicban az Auris incidenset, sajnalom.[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
MC Pite
veterán
Idáig minden manuál klímásnál bowden váltotta a belső levegő keringetést amit használtam, így átengedi a levegőt.
Skodánál van félautomata, ott passz.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz MC Pite #71981 üzenetére
Ezt valóban nem tudom, hogy milyen fényerejű lehet egy ilyen filléres gané, de ezt csak bemásoltam, hogy érteni is lehessen, hogy mit szeretnék. Vannak ennél jóval drágábbak és nagyon nagy fényerejűeket is írnak az amazonon pl. A Laguna 3 (GT-ról van szó) pótféklámpája egy nagy lóf...fütty. Az a foncsor, vagy mi eddig sem nagyon rúgott labdába. Ha az eredeti ledeket kiiktatom és a helyére beteszek egy nagy fényerejű ilyen ledes megoldást, az kb pont szembe kapja a mögöttem lévőt és nem is kell, hogy máshova szórja a fényt.
Persze ez csak elmélet, és lehet, hogy valóban semmi értelme erre egyáltalán időt elcseszni, de attól én még kipróbálom, ha meg nem válik be, rendelek egy vadiúj gyárit.
-----------
(#71982) molnarpeter
Hát nem tudom, épp a fentebb írtak miatt ez már jóval macerásabb, mint azt beragasztani és már működik is, mint forrasztgatni, hogy hátha.
A másik autómban viszont túlzásba vitték a féklámpa fényerejét. Ezt addig nem is tapasztaltam, amíg nem álltam mögötte este, mikor a párom rálépett a fékre. Egyszerűen kibírhatatlanul vakító piros fényárban úszik minden, ehhez képest a Laguna 3 összes lámpája csak valami kis "izé", mert ennél egy db a háromból nagyobb fényerőt produkál.
Úton biztos frankó, másik megyéből is látható, de egy esti rendőrlámpa mögötti várakozásnál ez egyszerűen túlzás. Bár lehet, hogy 2019-ben ez a mérvadó féklámpafény a németeknél. Volvo S90-nek is, kb a fele volt az össz féklámpa erőssége , ami szerintem bőven elegendő.[ Szerkesztve ]
-
Mortein
tag
Sziasztok!
2010-es 3-as Megane-nál a hűtőt csak a légkondival együtt tudom leszedni?
Azért kérdezem, mert úgy néz ki, hogy csöpög (asszony összetörte a kocsi elejét és szétszedném, a légkondi hűtője szépen rá van hajolva a mögötte lévő nagyobb hűtőre) feltöltöttem a hűtővíz tartályt beindítottam a kocsit és 10 percig járattam, minimális víz megjelent a hűtő aljának egyik sarkában, aztán mikor a kocsit kicsit felpörgettem egy kis gőz is megjelent, szóval valahol biztosan ereszt, de ahogy nézem a csatlakozásokat a légkondi hűtőjének a felfogatása rajta csücsül a normál hűtőn.[ Szerkesztve ]
-
kisgyerek85
senior tag
-
rob210
Topikgazda
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz gooool #72011 üzenetére
Köszi, hát a kötelezőnek lőttek, az fix, a Lada nem bírta a koccanást, nálunk ránézésre a lámpák talán megússzák (xenon, az fájna nagyon, ha cserés), motorháztető, sárvédők épek, hűtő nem engedte a vizet, amikor hazaért.
Jó vagy rossz értelemben másik autó? Én is agyalok rajta, hogy a 17" helyett elég lenne a 16" is nyárra, de azzal már nem így nézne ki.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
csabi94
őstag
Sziasztok!
Mi a véleményetek az alábbi Lagunáról?
Lekérdeztem Carvertical-on, ennyire jutott: [link]
A jelenlegi tulaja megvette, megcsinálta rajta a 240 ezres szervizt, és adja is el, mert megy külföldre (az öccsének meg automata kell, ezért cserélné esetleg automatára, hogy az öccse megkapja). Esztétikailag kifogástalan, motorja szépen jár, km valósnak tűnik.
Próbakörön nem tűnt olyan erősnek, mint gondoltam (korábban a 180 ló körülit próbáltam csak, így nem releváns az, amit én érzek). Húzott szépen, de nem volt kiemelkedő (nem versenyezni kell, csak egészséges autót szeretnék ). Kicsit jobban éreztem benne a sebességet, mint a korábban próbált autókban (180 lovas Laguna, 163 lovas C5), igaz, az M0-án mentünk, lehet az út miatt volt zajosabb a menet.
És ami egy kicsit aggaszt: 2-esben, 3-asban gyorsítva éreztem helyenként egy nagyon-nagyon apró remegést a bódén/kormányon. Ez lehetett az útminőség miatt is, de lehetett féltengely, vagy első kerék probléma miatt is. A másik, hogy az M0-ra felkanyarodva padlózva "porszerű" füst volt mögöttünk, de nem volt számottevő. Dízel, szóval egy bizonyos fokig biztosan normális ez, illetve lehet, hogy városban használták. Ebben várnám a véleményeteket.
Köszi!
-
gooool
őstag
válasz CactuS #72019 üzenetére
Konnyebbek jelentosen a 15-os acel pacskerek, igy a kisebb rugozatlan tomeg miatt erezhetoen jobban lepett, na meg nem vezette ugy meg egy-egy uthiba sem.
Kanyarban persze nyulosabb, de ezt egy XL-es gumival nagyreszt ki is lehet kuszobolni, ellenben rosszabb minosegu uton sokkal elhetobb lett a komfort (vagyis lett komfort ugy egyaltalan ).[ Szerkesztve ]
Üdv, Balázs
-
csabi94
őstag
válasz diablo1984 #72022 üzenetére
Ezért félek kicsit tőle. El tudom azt képzelni, hogy megvette a tulaj augusztusban, aztán kiderült hogy kissé véres a torka, és most így szabadul. Ugyanakkor az is lehet, hogy semmi gáz nincs vele, csak én reagálom túl/láttam rosszul. Szakemberre fogom bízni ennek az eldöntését, csak gondoltam megkérdezlek Titeket is.
Az autó nagyon-nagyon szép, és pont ezért tartok tőle. Már-már túl szép, hogy igaz legyen.
-
MC Pite
veterán
válasz gooool #72021 üzenetére
Engem hülyének néztek mikor mondtam mennyit javított a 110/124 lovas autón a mínusz 3,8kg/kerék (az k..va sok). Kollégák szerint nem lehet ezt érezni gyorsításnál (csak komfortban), szerintem meg de
csabi94: A L3 meg a C5 tök különböző karakter, főleg a hidrós futóval és váltóval. Fura hogy egyszerre vannak a kalapban. De én inkább azt venném(előélet is jobban hangzik), vagy olyan manálisban ha számít a fogyasztás. Annak a 4Controlos Laguna lenne inkább a 'párja'.
Eltekintve persze attól hogy papírkutya vagyok ennyit fizetni egy autóra éves szinten, és jó vezethetőséget és bővíthetőséget egy polccal lentebbről választottam.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
LamerGyuri
senior tag
válasz MC Pite #72024 üzenetére
De azt azért te is érzed, hogy erősen kileng a mutató a "placebo hatás" érték felé?
Mert kb. ez olyan, hogy azért nem tankolod tele az autót, mert jobban gyorsul; hiszen a Forma 1 -ben is ezt csinálják, nem?"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
veterán
Az egyes twingonak nincs semmilyen műanyag dobbetétje hátul?
Everybody lies.
-
#89309696
törölt tag
Manapság már nem lenne megoldhatatlan fényérzékelővel meg sebességérzékelővel, lassulásérzékelővel összekötött okosféklámpa ami a pirosnál ácsorogva visszavesz a fényerőből, más helyzetben meg világít rendesen. Ha már van vészfékezésre villogó féklámpa, ez sem bonyolultabb. Csak okosan kell megtervezni, hogy ne össze-vissza csökkentse a fényerőt, mert akkor azt hiheti a hátsó autós, hogy leszállt az ember a fékről.
Meg persze kellene a jól átgondolt jogi háttér is ehhez. Általában az az ami nem szokott meglenni.[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz diablo1984 #72022 üzenetére
FAP-os auto utan korom/szurke fust?
Pont emiatt kell specko okaj is bele, ha eszi, ne nyirja ki a szurot.
Az tuti at van furva es kiutve.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Gaborking
tag
Sziasztok!
2001-es Renault Thalia 1.4 16v az alany elektromos szervóval.
Olyan problémám lenne, hogy kanyarodáskor egy bizonyos szög után (kb. egy teljes alá szedés) után a kormány konkrétan magától fordul és szedi alá magát. Mi okozhatja ezt a hibát?
Előre is köszönöm! -
Télikerék, ennek az autónak jól áll a dotz.
És ismét TPMS. Megane 4-nél hogy működik?
Kapott a téli szett, gyári, új szenzorokat, viszont automatikusan nem ismerte fel.
Ma a menüjében találtam, valami keresés/megismertetés funkciót, vártam 5-6 percet, de semmi. Vagy el kell indulni az autóval?Más:
Már agyamra megy a tpms. Lagunánál a delphibe nem találok semmit rá, viszont ddt4all - tudná, ha tudnám a télikerekemben lévő szenzorok id számait.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz gooool #72021 üzenetére
Köszi az infót, akkor lehet jövőre ha lesz keret, akkor nézek valami 16ost, a 15 talán már nagyon buta lenne.
195/40/R17es pacskerokkkal komfort, mint olyan nincs, csajoknak sportmelltartó kötelező.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
veterán
-
-
eTrade
tag
válasz HarleyCustom #72033 üzenetére
Nem biztos, mert ha az utóbbi időben sok volt a rövid táv (sok indítás), akkor lehet csak nem sikerült rendesen visszatölteni az akksit. Minden esetre érdemes rámérni a töltésre és az akku állapotára is, mert sok esetben a hideg téli idő adja meg a végső döfést.
Hány éves az akksi amúgy? -
veterán
-
senior tag
válasz Gaborking #72029 üzenetére
Nekem a Clio csinált hasonlót, merőleges parkolóhelyre beálláskor.
Aztán egy törött rugó miatt lett egy első futómű felújítás (rugók, lengéscsillapítók, lengőkar szilentek, stabilizátor külső-belső szilent), és mostanában nem rémlik hogy csinálta volna.Путин, иди нахуй!
-
veterán
Ez a kuplung pedál játék az önállítós racsni haldoklását jelezné? Gyors google ezt dobta fel.
Lesz még pár ilyen körömEverybody lies.
-
poolbig
aktív tag
válasz rob210 #72001 üzenetére
Igen. Azon a panelen van a légkondi gombja a belső keringetésé, stb. Minden működik. Csak a világítás nem. Egyéb elektromos dolgok is. Csak a rádió világítása nem jó még, de gondolom ott is izzó csere kellene, de most valahogy nincs kedvem lebontani a fél műszerfalat miatta.
A vészvillogó gombját kiszedtem, és beragad, nem nyomódik ki, azért nem működik. Meg WD40-ezem, oszt jó lesz.
De ez a panel világítás hiba fura. Az a helyzet, hogy csak annyira bontottam ki, hogy az izzókat kicseréljem, nem akarom lehúzni a bowdeneket (hőmérséklet és légbeömlés irány állító), mert nem vagyok benne biztos, hogy össze tudom utána rakni. Gondolom, hogy van biztosítéka ennek a világításnak is, de mivel van egy körön? Végül is mindegy, mert minden más működik, csak ezek a világítások (fűtéspanel, rádió) nem.
Ötlet? -
válasz LamerGyuri #72042 üzenetére
Persze a gyári szenzorokon rajta, csak nekem a gyári felnimen rajta van a téli gumi, így nemtudom megnézni.
Ha meglenne az id, akkor 2perc alatt hozzáadtam volna.
De lehet nem is szenvedek vele, jövőre úgyis téligumi csere, no meg azok még az eredeti szenzorok (7éves), tehát lassan a végüket járják.
Ez a ddt4 nagyon állat. Mindent is lát és mindent is lehet állítani. Pl. Ki lehet olvastatni, hogy hányszor volt babrálva a km számláló. Természetesen módosítani is lehetne. Durva cucc, egy párezres obd bt olvasó, meg egy androidos telefon kell csak.A meganera meg fateromnak mondtam, hogy holnap reggel nyomogassa végig, aztán induljon el vele, akkor ott elvileg megoldódik.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
eTrade
tag
válasz HarleyCustom #72038 üzenetére
Akksi fiatal kora ellenére az a biztos ha rámértek, mert az is lehet hogy töltési/generátor probléma. Szorítok neked hogy csak visszatölteni kelljen.
-
Szabolcs85
csendes tag
Üdv mindenki! 2002 Megane 1.6 16v 107 le! Olajcsere után egyszerűen megőrűlt! Alapjárat ingadozik plusz valahol mintha farslevegőt szívna ezáltal alig bír menni, nem húz. A napokban volt hűtőfolyadék pótlása is! Valakinek valami ötlete mert én már teljesen tanácstalan vagyok, szerelő is nézte nem tudja mi ez!
-
veterán
-
rob210
Topikgazda
válasz Szabolcs85 #72047 üzenetére
Miért kellett a hűtőfolyadékot pótolni?
Olyan meg nincs, hogy olajcsere után ingadozik az alapjárat, max egybeesik a hiba előjötte az olajcserével.Meg kell nézni a tömítetlenséget, hogy hol van. Kicserélni a tömítőgyűrűt, vagy bepasztázni, és soha többet nem lesz vele gond.
Renault power
-
LamerGyuri
senior tag
ddt4-et néztem én is. Komolyabb felkészülést igényel, mert gyakorlatilag akár 2 rossz kattintással működésképtelenné lehet tenni az autót
Talán tavasszal belemélyedek, ha lesz rá időm.[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."