-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
mckay
aktív tag
Sziasztok!
Egy apróságot szeretnék csak kérdezni: honnan szedjek új hátsó lapátot a Laguna II kombira?
Például [ez] első ránézésre elég bingó, no de 6 ezer forintért?
Meg hát nekem a lapát elég lenne, szerintem a karnak semmi baja...Üdv és köszi minden tippet, előre is!
-
eTrade
tag
Grat! Nagyon jó látni, hogy foglalkozol a kocsival.
A rezonátor dobozba vezető cső picit furán néz ki, de ahogy leírtad, így biztosan tartósabb lesz.rob210: Hűtővíz kiegyenlítő tartályra ráközelítve látszik hogy van benne, de nagyon a minimum szint közelében lehet. Érdemes lenne egy pici deszt vizet beleöntenie.
-
orosziem81
tag
Sziasztok,
Azt szeretném megtudni, hogy milyen hiba miatt teheti a motorvezérlő a morot "buta módba". Sorry, a szakkifejezést nem ismerem.
Az eset mellé "check injection" hibaüzi is társult.Üdv!
-
daddy97
csendes tag
Sziasztok!
Valaki találkozott olyannal Scenicben, hogy "Key card not recognised"?
-
Zaji
őstag
Sziasztok,
Laguna 3-asnál hol tudom ellenőrizni a kormányszervo olajszintjét?
Válaszokat előre köszönöm. -
mckay
aktív tag
válasz WunderKinder #52607 üzenetére
ugyanezért?
-
Sokszor felvetődött már a szőnyeg kérdés, ma jött meg tőlük a garnitúra: Carpit 2000. Hímzett vastag plüss, koptatóval, patentokkal 10030Ft volt.
Így elsőre minőségi cuccnak tűnik és valóban méretpontos.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Laguna 3 club fórumról:
"Kezdésnek gyorsan tisztázni kell, hogy kétféle módi létezik a III lagunáknál, bizonyos felszereltségű és motorizáltságú autóknál más-más helyen lehet a szervótartály.
Ez az egyik variáns (világoszöld tartály az ablakmosó betöltője mellett), ennek egyszerű ellenőrizni az olajszintjét és az utántöltése is pofonegyszerű, nem jár bontással, általában az automata váltós autóknál és az erősebb dci-knél (173-180 lovasok) van itt a tartály:
Az enyémben viszont nem itt van (mivel nem automata és 150 lovas 2.0 dci van benne), üres ott a motortér:
Az első variációnal sokat nem kell tökölni, kupak leteker és ha alacsony az olajszint, akkor simán utána kell tölteni (de legalább az izzócsere problémásabb ;D). De nálam nem ez a rendszer van.
A történet úgy kezdődött, hogy egy jól megszokott, rengetegszer bevett derékszögű kanyarban furcsán kezdett el viselkedni a kormány. Egy darabig könnyű volt tekerni (normálisan viselkedett), aztán a kanyar felénél mintha elment volna a szervó, hirtelen nagyon erősen kellett tartani a kormánykereket, hogy íven maradjon az autó. Egyenes úton, kisebb irányváltásoknál nem volt probléma, csak a tempósan vett élesebb kanyarokban.
Első körben futóműállításra vittem el (volt mit igazítani rajta), de megoldást nem jelentett. Ezután jött az, hogy meg kellene nézni a kormányszervó olajszintjét. Csakhogy nekem nem a jobb első fényszóró mögött van a tartály, hanem a bal első kerék elött a műanyag doblemez takarásában (kb a ködlámpa mögött).
Szerelésiből itt egy ábra a szervószivattyúról és tartályról (hosszú recés akar lenni a kerék , ahová az 5-ös pont egyik nyila mutat, másik pedig a tartálysapka felé):
Ehhez meg bontani kellett. Kerék le, kerékjárati doblemez le (patentok, csavarok rögzítik) és ekkor megpillantható a szervótartály (fentről a motortérből nem is látszik, esetleg az akku és akkutálca kiszerelésével is hozzáférhető lenne, de ez csak tipp -doblemez leszedés nekem egyszerűbbnek tűnt).
Viszont a szintjét nem lehet simán ellenőrizni, nem látsz bele. Nem maradt más, mint telefonnal belefényképeztem, hogy miújság odabent. Ez a látvány fogadott:
Nem sok olaj látszik a kiegyenlítőben (semennyi), így ez volt a ludas, ez okozta a hibatüneteket.
Elkezdtem feltölteni, szép rózsaszín a folyadék (ez sem olyan egyszerű, mert nehezen hozzáférhető a tartály):
Töltöttem még bele, majd kis járatás után megnéztem a folyadékszintet:
Látszik, hogy már nem rózsaszínű az olaj, tehát még volt a rendszerben valamennyi (ezért nem volt folyamatos a hibajelenség). Olajcsepegést sem a tartálynál, sem a vezetékeknél, sem a kormányműnél nem láttam és feltöltés óta (bő 1 hónapja) nem jelentkezett a probléma. Tehát vagy nagyon lassan elszivárog valahol, aminek nincs nyoma vagy valami nagyon lassan csipegeti a szervóolajat."
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
FRENK1988
veterán
Fura dologra lettem figyelmes:
Kocsi beindit melóból haza.
Lámpákat sorban elkaptam így kigurulva sebességben majd üresben várakozva. Alapjaratrol (ahonnan kikuplungoltam) szépen elmélkedett egészen 2100-2200rpm. Gondolom ez nem normális.
De szépen csordolgalva (ahogy melegedett) ez megszűnt és beállt a normális alapjaratra (750rpm)
Szerintetek mi lehet a gond?Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
Tomi0703
őstag
Gumiszőnyegük is jó lehet vajon? Nekem az kéne a 2es Lagunába lassan. Hátulra is adtak patentokat?
(#52604) mckay: [link] [link] így hirtelen (gugli első találatok közt ), esetleg még filterabcbe is vannak Bosch lapátok. Egyedül a filterabc-t ismerem, ők tuti jók. A másik kettőtől még nem rendeltem.
[ Szerkesztve ]
-
FRENK1988
veterán
-
FRENK1988
veterán
válasz diablo1984 #52616 üzenetére
Én is arra gyanakszom. A dugulast nem gondolom, mivel jól veszi a lapot. Jól gyorsul.
Illetve amint bemelegszik nem jön elo[ Szerkesztve ]
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
glx
csendes tag
válasz rob210 #52602 üzenetére
Sztem nyugodtan használd nick neved után a "sasszem" kiegészítést. Bakker, ezt kiszúrni, hát ehhez kell figyelem.
No, komolyra váltva: Szerencsére ebből a fölülről kb. 45 fokban történt fotó kissé csal, de valóban alig másfél cm -re volt a szint!
Ezzel foglalkoznom kell ! Mátraszentimrén volt egy közbenső szemle a kocsin továbbindulás előtt, ott a tágtartály szint rendben volt. Igaz ez után jött a Bp-i szüttyögés - Bakony és az északi part. + itt már Nap kolléga is igen csak tette a dolgát. A sapka cserélve volt vétel után, mert ugrott a menet, nem lehetett rászorítani. Azóta nem ment a kocsi, megnézem van-e vagy mi lehet a gond. -
glx
csendes tag
válasz eTrade #52603 üzenetére
Köszönöm! Ha tehetem igyekszem rendben tartani a kocsit, bízom benne "meghálálja"
A fura színű harmonika polc mélyéről került elő. Valszleg valami konzerváló por (talkum) lehetett rajta. Későn lettem kész a szereléssel és nem töröltem, másnap meg kezdődött a túra. Már Msztimrén is ez a színe volt. Ma du gumi feketére tudtam törölni. lehet a motortér hőmérséklete pörkölte meg? Az idő megmondja a tartósságát jól gondoltam-e?
A hűtővíz dolog áll, de nem tudom miért ment el? Kérlek nézz bele rob210(I)-nek nemrég írt válaszomba.
A levegőbevezető tölcsérnél is alakítottam egy kicsit a bal oldali rögzítőfülnél van egy törés ezért ide-oda lötyögött. Az egy vonalban rögzítés sosem biztos, síkban 3 pont ad biztos rögzítést. Azon a helyen van gyárilag egy furat a kereszt idomon. Alolról kb. 60x60-as szögletes laposvas alátéttel megtámasztottam. Igaz így sem lett meg a sikbeli 3 pont, de a nagy alátát teszi a dolgát! Mint Katiban a gyerek ![ Szerkesztve ]
-
mckay
aktív tag
válasz Tomi0703 #52613 üzenetére
Tomi,
köszi szépen, már gyorsan meg is rendeltem az egyiket, amit linkeltél, méghozzá a Bosch-t azablaktorlok.hu-ról.
Már csak reménykedni kell, hogy tényleg passzolni fog.Mert pl a másik helyen amit javasoltál, a filterabc.hu-n például két Bosch is van erre a keresésre, és isten biza nem látom a különbséget:
[https://filterabc.hu/shop_search.php?search=ablaktörlő+laguna]Köszi és üdv!
-
rob210
Topikgazda
Ha ugrott a menet az baj akkor nem tud nyomás kialakulni a hűtőkörben.
Na ha most jó a sapka és fel volt töltve a szint, akkor továbbra is fogy a hűtőközeg.
Ez vagy egy laza bilincs, vagy a hengerekben elégő nafta lesz ami a rosszabb.
Egyenlőre induljunk ki a jobbik esetből.Érdemes minden bilincset kicsit meghúzni átmozgatni.
Ha fogy a víz továbbra is akkor olajbetöltőnél és nívópálcánál nézegetni az olaj színét szagát.
Ha hab jelentkezik valahol akkor gáz van. (De legyünk pozitívak nem lesz)Lehet még fűtőradiátor hiba is, de akkor az utastérben megjelenik a nedvesedés.
Majd úgy is jelzed ha továbbra is fogy a lé
Renault power
-
WunderKinder
tag
Nem, csak berohadt a mechanika tengelye. Nekiálltam lehúzni a hátsó lapátot és csak a műanyag jött le, a fém persely fent maradt. Azóta nem volt lelkierőm levágni a perselyt és megcsinálni a mechanikát. Állítólag ez csak a külön nyitható hátsó ablakosoknál jön elő, ott is csak ha nem zsírozták meg sohasem. Márpedig az enyém márkaszervizes autó volt világéletében, tehát zsírt nem látott a gyár óta.
-
DonThomasino
veterán
válasz rob210 #52332 üzenetére
Számít az hogy a futómű beállítás milyen keréknyomás mellett történik ?
Korábban panaszkodtam arra hogy nehéz tekerni a kormányt
kiderült hogy alig volt nyomás volt kerékben . (1-1.2)
Azt hogy ők engedték le vagy elszökött nem tudom.
Valószínű ez okozta a porblémát és gumi visitás is ennek tudható be." I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
rob210
Topikgazda
válasz DonThomasino #52628 üzenetére
viccelsz 1.2 bar az nem keréknyomás, de azt, hogy hogy nem érezted azzal már ráz a kocsi kanyarban, de szerintem még egyenesben is. Igen számít.
Renault power
-
DonThomasino
veterán
válasz rob210 #52629 üzenetére
Én ahogy beleültem végig éreztem hogy nem stimmel valami.
Írtam is neked hogy fékezéskor kanyarban visiít kormányt nehéz tekerni.
Pár 100 km mentem így károsodhat így valami ?A kérdés az hogy akkor futómű beállítás úgy ahogy van van sz@r ?
Valszeg ezzel a nyomással állították.
Létezik hogy valami művelethez direkt leengedték ?[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
rob210
Topikgazda
válasz DonThomasino #52630 üzenetére
Bármi lehet.
De ha kerék nyomás csökkentéssel kell valamit korrigálni a futómű beállításhoz, az már régen rossz.
Jobb helyeken ráadásul ellenörzik a keréknyomást addig nem is állnak neki futóművet állítani.
Magát a kerékösszetartást és a kormányzást nem befolyásolja, de a kerékdőlést pl. már tudja.
Ha nem veszed észre a gumin magán az aránytalan kopást akkor nincs baj.
Ha rosszul van beállítva, akkor a szélei elkezdenek gyorsabban kopni. (mármint vagy a külső vagy a belső, nem egyszerre a kettő)Renault power
-
Josi
aktív tag
-
#32577792
törölt tag
Sziasztok
Van valakinek tapasztalata Megane III coupe 1.4Tce-el kapcsolatban?
Mennyire megbízható a III-as széria, motor, váltó? -
eTrade
tag
válasz #32577792 #52634 üzenetére
Mégane 3-as jóval megbízhatóbb lett mint a kettes elődje, sőt szvsz az első szériánál is jobb autó.
Turbó benzines 1.4-es motorral sajnos nincsen tapasztalatom, 1.6-os 110 lóerős szívó benzin motorral eddig nem volt gondom... igaz a kombihoz pont hogy elég.
A 6 sebességes váltója elég precíz (ha jól tudom Nissan váltó), bár az elején megkellet szoknom azt hogy van egy plusz fokozatom.[ Szerkesztve ]
-
SPeti1984
senior tag
Mitől lehet szerintetek hogy Mégane 2 1.4 néha azt csinálja hogy tekeri de nem indul be. Majd várok picit és egyből beindul. Gyertya már cserélve lett. Lehet ilyenkor eltarolt hiba ha kiolvastatnam?
[ Szerkesztve ]
-
wwhy
veterán
A Megane 3 1.5DCi-nek (2014/4, 81kW, 110 LE) mikor kell vezérlést cserélni?
Részecskeszűrő, kettőstömegű kinyiffanására lehet számítani 150e km-t futott, szervizelt példánynál?[ Szerkesztve ]
ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>
-
SPeti1984
senior tag
válasz diablo1984 #52638 üzenetére
Mármint akkor valami égve maradna mint hiba? Nem tudom ennél hogy jelzi a hibát. Vagy csak kiolvasásnál látják hogy valami gond volt és ott tárolta el a hibát.
-
diablo1984
veterán
Kettőstömegű és a részecskeszűrő az eddigi használattól függ, hogy mennyit bír még, adott esetben 50 ezer alatt is ki lehet nyírni mindkettőt, de azért 200ezer után már minden nap ajándék! Városi használat eszi mindkettőt, pályás távolsági használattal bírja a legtöbbet!
Vezérlést szerintem már 100körül cserélni kellett benne, de nem tudom pontosan, hogy mi az intervalluma!
(#52640) SPeti1984: ha lenne hibakód, akkor visszajelezné a műszerfalon. amiket írtam, azok nem hagynak hibakódot, csak ha járó motornál lesz valami, de ezek általában nem menet közben megálló dolgok, csak nem beindulós tünetes....
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz rob210 #52594 üzenetére
Sziasztok,
fura dolog történt ma, de talán magyarázat lehet a rossz ( lefulladós ) működésre.
Elmentünk az asszonnyal az auchanba, és az odafelé vezető úton kb. 2 percenként lefulladt, az erek már kidagadtak a nyakamon. ( a muszáj nagy úr, hehe )
Hazafelé láttam, hogy időszerű lesz tankolni. ( még az originál benya volt benne, amivel vettem )
Egy tizenpár litert beleraktam, és azóta csak 1x csinálta a lefulladást, pedig direkt még most este is ketyegtettem egyhelyben, meg mentem vele itt a kerületünkben fel-alá vagy 15 km-t. Semmi.
Arra gondolok, hogy a csaj, akitől vettem benzinkutas volt, esetleg valami pancsolmányt tankolgattak bele?
Jobb ötletem nincs.
Még a hétvégén figyelem, hogy mi az ábra, de tényleg mintha úgy tűnne, hogy megszűnt a dolog.
Hétfőn azért elviszem mindenesetre a szerelőhöz, nézze át a 2 map szenzor történetet, meg még pár apróságot.
Halihó mindenkinek kellemes hétvégét!u.i.: jajj, még egy gyors kérdés: a hűtőventillátor ha bekapcsol, annak van valami visszajelző lámpája?
Elég sokat hagytam alapjáraton, de nem hallottam bekapcsolni a ventit, pedig pár percre fel is emeltem olyan 1500-2000-es fordulat körülre.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz FeniX- #52642 üzenetére
A tankszellőztető valóban okozhat ilyet.
Ha megint előjön a fulladás akkor próbáld ki, hogy leveszed a betöltő kupakot, ls egy hosszú csavarhúzóval kitámasztod a billenőlapot.A hűtő az hőfokra kapcsol.
Van egy jeladója ami összezár, ha meleg a lőré a hűtőkörben. Ha nem kapcsol akkor vagy ez hibás, vagy a biztosítékot ki kell cserélni.
A kormányoszlop alatt egy kis ajtó, meghúzod lefelé kikapod a venti biztosítékát csere és vagy őröm, vagy jeladó csere. Visszajelzője nincs illetve ha a hűtés hoányában elkezd a vized forrni akkor lesz, de azt ne várd meg.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz DonThomasino #52633 üzenetére
Van rá esély.
De ezt csak egy futóműves tudja megmondani.
Hívj fel egy műhelyt ls mond el, hogy most volt állítva, de otthon vetted észre, hogy le volt engedve a kereked, okozhta-e ez problémát.
Vagy ozokat akik csináltták.Renault power
-
SPeti1984
senior tag
Nincs valakinek kép vagy valami infó arról hogy 1.4 16v 98le motornal(K4J730) hol a felső holtponti jeladó hol keressem?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Chromecast topic
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Könyvajánló
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- War Thunder - MMO Combat Game
- Milyen autót vegyek?
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Fujifilm X
- Aliexpress tapasztalatok
- További aktív témák...
- Bosch SPI25CS03E, 9 terítékes beépíthető mosogatógép
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm