-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
AttyVin
aktív tag
válasz PeterPH #52450 üzenetére
Mondjuk ez elsőre logikus.
Régebben, amikor egy másik kocsinál "betelt" a forgalmi, akkor nem útvonalengedélyt adtak, hanem egy "ideiglenes" forgalmit az új megérkezéséig.
Mivel addig "környezetvédelmi" címke sem volt a hátsó rendszámon, a rendőr rögtön kiszúrta, de a papírba nem tudott belekötni....Üdv, Vino
-
AttyVin
aktív tag
válasz diablo1984 #52453 üzenetére
Na, akkor széna vagy szalma?
Mi a jobb megoldás?
Azonnal vagy akkor?
(Fejből most nem tudom a műszaki időpontját.)Üdv, Vino
-
Joker88
őstag
válasz AttyVin #52449 üzenetére
A motorcserével kapcsolatban a 326/2011. (XII.28.) Korm. BM rendelet a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kivonásáról és visszavonásáról rendelet ad információkat.
Motorcsere esetén a következő dokumentumokra van szükség:– a járműhöz kiadott új típusú (kártyás) forgalmi engedély és törzskönyv vagy a régi típusú forgalmi engedély,
– a motor tulajdonjogát igazoló okirat,
– új motor esetén számla,
– külföldi számla vagy adás-vételi szerződés, és a vámeljárás lefolytatását igazoló okirat,
– belföldi számla (pl. járműbontói tevékenységet folytató által kibocsátott), vagy adás-vételi, csere, ajándékozási szerződés,
– típusazonos motorcsere esetén műszaki adatlap
– a törzskönyv illetékének befizetéséről szóló bizonylat, vagy nyilatkozat az illetékmentességről,
– forgalmi engedély illetékének befizetéséről szóló bizonylat, vagy nyilatkozat az illetékmentességről,nem típusazonos motor beépítése esetén:
– a közlekedési hatóság által kiadott átalakítási engedély és műszaki adatlap,
– a hátsó rendszámtábla, mivel új műszaki érvényességi idő bejegyzése is történik,
– az érvényesítő címke díjának befizetéséről szóló postai feladóvevény, mivel új műszaki érvényességi idő bejegyzése is történik,
– az ügyfél személyazonosságát igazoló okirat.Ezeken felül szükséges az NKH-tól is engedély. Javaslom, hogy minden esetben kérjen útvonalengedélyt is, ha az autót szemlére, szervizbe, vizsgára viszi.
In loving memory of Garrett Lockhart
-
Ati007
őstag
Megane 4 GC 16 colos gyári könnyűfémfelnihez milyen kerékőrt ajánlanátok?
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #52460 üzenetére
Mindegyik meganeon beütött van.
Táblás a 19 esen volt utoljára és már ott is csak a korai évjáratokon.Renault power
-
glx
csendes tag
Megjött a motor + váltó olaj - szűrők, du. kezdődött a csere. A levegőszűrőnél tűnt fel, ill. ne vegyétek zokon, kérdezem: nem nagyon tekervényes úton jut be a levegő a motorba? A rezonátor még oké, de a tűzfal előtti "osztódoboz" ? Ha ez így jó, akkor bocs nem szóltam, csak kérdezem.
Az viszont konkrét kérdés lenne: mit tegyek a szétmáloot (mert megkeményedett) levegő vezető csővel, ami a rezonátor dobozba vezeti a belépőből a levegőt? A textil borda be volt gyűrődve, szigszalaggal volt letakarva aaz összeronyás. Kb. 2/3-ra le volt szűkülve a keresztmetszet. Sztem fuldoklott a motor4[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
-
AttyVin
aktív tag
válasz Joker88 #52455 üzenetére
Erről több helyen olvastam.
Lehet, hogy változott valami, de a Hivatal kb. ugyanezt mondta el.
Engem továbbra is az érdekelne, hogy mikor kell az első bejelentést megtenni, ha ezen az úton haladnánk.
Persze egyszerűbb lenne mindent így hagyni, ha úgysem ellenőrzi senki, de jobb lenne a tiszta helyzet, ha egyszer a sors úgy hozza, hogy akár fillérekért, de megválunk tőle....
[ Szerkesztve ]
Üdv, Vino
-
tresh
addikt
-
glx
csendes tag
válasz rob210 #52465 üzenetére
Jaj, ne haragudj tudom lámán hangzott a kérdés, de összekerestem a környék föllelhető autósboltját: csak az Alu kasírozott csöveket mutatták, már ahol volt. Az ovál vég kerülete és a belépő tölcsér hengeres toldat vég kerülete nem egyezik ezért kezdődik a "bilincsel rászorítod oszt okés lesz" amit én nem szívlelek. Műszaki gumis bolt: sajnos nincs semmi lehetőség gégecsőből vagy bordás porvédő idomdarabból.
Végső elkeseredésben > márka szerviz! No ettől féltem eleve egy kicsit. Uram tudunk rendelni komplett rezonátor dobozzal 51 840 Ft. Csak a flexi cső NINCS! legalább is itt nálunk. Kényszerből lehet marad a bilincselés oszt jó napot. Kár.
Egyébként amikor kerestük a kocsit vásárlásra, szinte 99%-ban ez a hiba mindig jelentkezett a kinézett példányoknál.[ Szerkesztve ]
-
BLUE TORNADO
senior tag
válasz BLUE TORNADO #52414 üzenetére
Senki
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
rob210
Topikgazda
válasz BLUE TORNADO #52472 üzenetére
Ne haragudj, de szerintem nem véletlen nem segít senki.
Minek szedted ki?
Miért nyúlsz olyasmihez amihez nem értesz?
Ráadásul ez nem így megy, hogy színek alapján visszaszerelem.
Netről nem lehet autót szerelni. (Sok mindenre ott a youtube, de nem mindenre)Vidd el egy autó vilamossági szerelőhöz, jobb ötletem nincs.
Renault power
-
FRENK1988
veterán
válasz salieri. #52474 üzenetére
A kettő közül inkább az LPRt mondanám.
Igen hátul csapágy és ABS gyűrű is a cserelendo alkatrészek közt lesz de ez altalaban egybe van építve.
Pár éve fater (akkor még én hajtottam) kocsiján (1.4 16v MII Limo) volt fekcsere (tárcsák elől hátul plusz betétek és olaj) olyan 100k magasságában állt meg a buliNem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
salieri.
őstag
válasz FRENK1988 #52475 üzenetére
Nagyjából 60k-ra számolom az egészet betéttel együtt.
diablo1984: teljesen legális.
rob210: gyárilag egyben legyen a csapággyal?
[ Szerkesztve ]
-
LamerGyuri
senior tag
Nem Renault, de hátha valaki tud megoldást, szervizt.
Öcsém (Ford) autójába beletört a gyújtógyertya; közvetlenül a hatszög alatti vékony fémnyaknál. Megoldható házilag?"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
zedok
senior tag
Sziasztok!
Renault Laguna 2.0 16V iDE motorról mik a vélemények?
Olvastam hideget meleget róla. Főleg az üzemanyag nyomást vezérlő szelep gyárilag nem a legjobb konstrukció. Van valakinek ezzel tapasztalata?
Előre is köszi!
Hyosung GT650N, Asus K52 "fagyós-pista" JE-EX225D
-
diablo1984
veterán
válasz LamerGyuri #52483 üzenetére
Nem, ki kell fúrni, de úgy, hogy a szemét ne hulljon be a hengerbe! na, ezt nem tudod házilag kivitelezni....
-
AttyVin
aktív tag
válasz salieri. #52478 üzenetére
Nekem is ez az "ezüst" OSRAM van, de Fluence-ban.
Elméletileg elég, hogy van a búráján mindenféle E-jelzés (de a dobozban található még külön leírás, "hivatali" állásfoglalás, stb. is).
A villamossági szerelő adott még egy külön számlát is, hogy a "szakszerű" beépítés/beállítás is bizonyítható legyen, ha kell
Amúgy állat erős fénye van, messze nagyobb a fényereje, mint a legtöbb hasonló cuccnak (némelyiknél még a "gyári" is csak pislákol távolról - mondjuk egy böhöm kamionnál érdekes tud lenni 2 x 4 db "zseblámpa-LED").
Szépen kapcsolgat a sötétedés-érzékelővel, s ha kell, lehet váltani a LED-es ködfényre.
Én sem szereltettem volna, de állandóan városba be, városból ki megy nálam, így egyszerűbb.
A LED-sor sokkal olcsóbb OSRAM-éknál is, de akkor nagyobb fúrás-faragás ment volna. Ez így kicsit elegánsabb megoldás, még éppen belefért a keretbe...
Ja, a Fluence-hoz semmilyen külön beépítő keretre nem volt szükség, de a leírás alapján több modellnél ilyesmi is kell hozzá (az persze + költség)...
[ Szerkesztve ]
Üdv, Vino
-
Tomi0703
őstag
válasz diablo1984 #52489 üzenetére
Urak!
Kikormolas cimen, az eleg ha ugy 30-35km-en at 3000 korul tartva a fordulatot mentem?
Laguna 1.9 dci -
AttyVin
aktív tag
-
baluka6
aktív tag
válasz salieri. #52488 üzenetére
Én Rob ajánlására Zimmermann-t tettem be szintén 1.6os Megane 2-be előre.
Én pont ezen nem spórolnék, mivel ha sz@r minőségűt teszel be, rengeteg gondot okozhat:
- fékezésnél rázza a kormányt
- ha puha a betét, nagyon hamar elkopik
- ha túl kemény a betét, akkor megeszi a tárcsát és a fékhatás sem lesz megfelelő
- ha rossz minőségű a betét, akkor elkezdhet szétmállni (múltkor Ford Mondeo-nál láttam ilyet, ~3000km-es betéteknél)
- nyikoroghat, mint a rossz wc ajtóJa, és szerintem érdemes fékolajat is cserélni, enyémben voltam ilyen pici apró bogarak is.
-
AttyVin
aktív tag
válasz diablo1984 #52479 üzenetére
OFF
Hamár szóba került, annak - lehet, hogy csekély értelmű vagyok - mi az értelme?
Mindkét gyereknél kaptunk a születési "ajándékcsomagban" ilyen matricát, de rögtön mentek a kukába.Ha fel van ragasztva, akkor nem úgy kell a KRESz-t értelmezni / betartani / alkalmazni, mint egyébként?
Hasonló ez, mikor a női vezetők elvárják, hogy "udvariasak" legyünk velük.
Az hol van megírva, hogy mondjul az autópályán 130-as tempónál "udvarias" legyek, mert nő? Ráadásul honnan kellene látnom, hogy egy kocsit nő vezet, mondjuk, ha mögötte haladok?Ugyanolyan szereplője mindenki a közlekedésnek, ha nő, ha van "gyerekmatricája", ha nem az, ha nincs...
Üdv, Vino
-
PeterPH
senior tag
válasz AttyVin #52494 üzenetére
Gyengébbek kedvéért: pici gyerekkel, netán újszülöttel másképp közlekedik az emberfia. Kisebb lendülettel megy bele a kanyarokba, másképp kerülgeti a kátyúkat, másképp fékez és gyorsít ki, stb...
A matrica/tábla jelzi, hogy ezt nem azért teszi, mert hétvégiautós nagypapa, hanem mert a bent ülő/fekvő gyerekre van tekintettel, és nem kell ledudálni ezért a fejét, nem kell letolni az útról, vagy 2 centire elé bevágni, fékezésre kényszeríteni satöbbi satöbbi. -
AttyVin
aktív tag
válasz PeterPH #52495 üzenetére
Ez teljesen egyértelmű.
Az "értetlenség" nem innen ered.
Én sem száguldoztam és kanyarogtam eszetlenül a két gyerekkel.Ennek ellenére nemigen dudálták le a fejemet, mert nem volt "jelzőmatricám"...
Egyébként is miért kellene máshogyan (kb. "veszélyesen") vezetni?
Kár volt belekezdenem, mert nagyon OFF.
Üdv, Vino
-
rob210
Topikgazda
válasz PeterPH #52495 üzenetére
Csak ezt a sok rallypilóta úgy se fogja megérteni, de igazad van.AttyVin:
Valóban, mert vannak emberek akik akkor se dudálnak le ha nincss matrica és vannak akik akkor is ha van.
Az emberi mentalitás és empátia, mindenkiben más és más mértékban lakik.
Sajnos a többség türelmetlen feszült agresszív, pedig 3 percet nyer azon, ha befurakszik egy családos elé aki konkrétan lehet satuzni kényszerül, de az nem számít előtte vagyok lenyomtam a hülyét.Én nem vezetek lassan, de eléggé él bennem a nem is olyan régen megtörtént story.
Amikor Velencénél megkérdeztem a parkolóban, hogy megérte letolni a pályán?
Akkor a válasz az volt, hogy ne csodálkozzál, 130 al ne tötymörögjél, haladni kell vegyél autót!
Erre csak annyit mondtam igazad van, akár 2 percel elöttem is ideértél.
Igaz a pénztárnál, már előttük álltunk, mert a kipakolás nem ment nekikNa mindegy is. Elkalandoztam.
Magyarországon sajnos semmi értelme kirakni bármilyen matricát is, a T betüt is, mert nem hogy megértőbbek lennének, még inkább felhivod a figyeelmüket a többieknek, hogy na eezt gyorsan toljuk le ez tötymörögni fog.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
-
FRENK1988
veterán
Meganeban/Scenicben hogy megy a kulcsban az elem csere?
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
Josi
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Ukrajnai háború
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Robogó, kismotor
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest