Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gooool
őstag
Üdv Urak!
Ma kollégámhoz elgurultam, hogy kicsit szépítsük, javítsuk a Lageszt.
Fékfolyadék csere volt, 1 liter belement majdnem, jó kis használt sütőolaj színe volt, szóval megérett a cserére igazán. 3 légtelenítő csavar simán oldható volt, egyet inkább nem erőltettünk (jobb hátsó), úgyis két fékkör van, le tudtuk a cserét a másik oldalon.
Továbbá eltávolítottunk flexxel két berohadt csavart, ami anno az alsó motorborítást fogta, illetve elöl-alul egy merevítő pálcát lecsiszoltunk és festettünk, új csavarokkal raktuk vissza, mert igen masszív felületi rozsda volt rajta (csak kék festék volt, így igen tunying-hatást kelt ).
A legjobb: A balos féktárcsa két csavarja be se volt csavarva, lötyögött az egész... Szóval ezt is helyreraktuk, még jó, hogy nem történt baj.
Jah és a szépítgetés egy teljes motormosásban mutatkozott, sajnos before kép nincs, de aki ismeri az 1,9dCi-t, az tudja, hogy ahol jöhet olaj jön is, szóval 12 év mocskát csaptuk le róla, illetve az alsó takaróelemről az olajban ázó szivacsos akármit letéptem és a műanyag lemosva került vissza.
Képek a motorról: [link]Nyárra még akad meló, motortartók cseréje, hátsó hídszilentek, féltengelyszimmeringek, teknőtömítés és hogy miért nem megy a klíma. Ja meg hátsó fékek.
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz rob210 #51103 üzenetére
Biztos anno volt funkciója, de abban a formában, ahogy kinézett már nem sok, alaposan megnéztem, mielőtt így döntöttem. Így cirka két kilóval lett könnyebb az a takarólemez, undorító fáradtolajos ganét takarítottam le róla, ez a fóliás szivacs is a 70%-án már csak fityegett, tényleg kiábrándító volt.
Viszont sokat lépett előre összességében az elülső traktus, most már bátran ki merem nyitni a motorháztetőt.Üdv, Balázs
-
Predator2
addikt
válasz diablo1984 #51098 üzenetére
Bátor vagy!
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
forceberg
veterán
válasz diablo1984 #51106 üzenetére
Hülyeség, pénzkidobás 10 ezrenként lecserélni.
De mindenkinek szíve joga szórni a pénzt.
40-45 ezreket járok a Mann GÓ szűrőkkel.
De most vegyen bele egy Mann-t, mivel ki tudja, mikor cserélték ki előzőleg.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Geri89
aktív tag
válasz rob210 #51102 üzenetére
ILYEN szűrő van benne, ha ez segít valamit. Ahogy néztem youtubeon videókat, a jobb első kereket kell levenni, plusz a belső burkolatot, és úgy lehet hozzáférni. Azt írod, hogy a légtelenítés attól is függ, hogy milyen fajta van benne, és melyiket veszem. Melyiket vegyem?
-
diablo1984
veterán
válasz gooool #51104 üzenetére
annak az a funkciója, hogy az olajat megfogja és nem csepegteted(így csak a burkolaton tovább folyik és mindent megolajoz, ami hátrafelé van)! Nem csak az 1,9 dci, hanem az elődje is hajlamos az olajat minden szegletén csepegtetni. a fékkör az mindig a fékeknél végződik, ha az egyiket nem légtelenítetted le, akkor abban a szálban a régi olaj maradt benne, mert nem körbe-körbe megy az olaj, csak feltölti a szálat és annyi!
-
mycso
Topikgazda
válasz Geri89 #51092 üzenetére
Szia, meg kell nézni pontosan, hogy milyen szűrő van benne.
Létezik fém és műanyagházas, valamint vízérzékelős és vízérzékelő nélküli.Légtelenítésre kell lennie egy kézi pumpának, ha felnyitod a géptermet, a bal oldalon a gázolaj vezetékében, a kiegyenlítő tartály-torony környékén.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
bobace
addikt
Sziasztok! Twingós kérdésem lenne.. CSalád bővülése okán ezt a típust néztük ki városi cirkálónak a feleségemnek. Időátlló forma, csajos, tágas, stb. Két elvárásunk volt: ne rohadjon és legyen szervós változat. Egyelőre nem sikerült ilyet találni a környéken. Vagy nem rohadt, de nem volt szervós, vagy rohadt és szervós volt (vagy szimplán borzasztó)
Na de a kérdésemhez tartozó alapfelállás:
Ma próbáltunk egy szervósnak mondott példányt (2001/08 havi). De valami nem stimmelt. Nagyobb sebességnél mintha éreztem volna, hogy egy kis rásegítés működik, de aztán lelassítva, parkolást próbálgatva semmi, tekerni kellett mint állat. Korábban próbáltam szervós változatot, az parkolásnál is tette a dolgát. A tulaj szerint ezek nem "cityszervósak", tehát csak egy bizonyos sebesség felett kapcsol be a rásegítés. Persze én tudom, hogy nem, hisz próbáltam szervósat.
És a kérés:
A szervó nélküli változatokban is van egyfajta kormánymozgató rásegítés? Eddig ezt nem vettem észre a többi szervó nélküli kipróbáltnál.
Vagy csak szimplán szervóhibás volt és így javítható? Ez utóbbit nem annyira bánnám, mert egyébként egész jó volt.
Hol lehet csekkolni a motortérben akár, hogy milyen változathoz van szerencsém?És bónusz kérdés azokhoz, akiknek nem voltam tldr:
Mennyire kell megijedni a küszöbnél rohadó daraboktól (elég sok ilyen)? Mennyiért javíthatóak vagy inkább kerülendő?
Milyen pontokat érdemes ellenőrizni ennél a típusnál műszaki szempontból? (Pl a legtöbbnél olajos volt valamenyire a motor, ez mit jelenthet, szelepfedél?)Köszönöm, ha időt szántok rám
Nem az a szabadság, hogy azt teheted, amit akarsz, hanem, hogy nem kell megtenned, amit nem akarsz.
-
diablo1984
veterán
válasz bobace #51113 üzenetére
szervó pont kis sebességnél számít, parkoláskor, stb, mert akkor nincs meg a kerékfordulat, akkor szenvedsz igazán, menet közben nem vészes szervó nélkül sem, ergó pont fordítva működne, mint ahogy neked mondták!
Könnyű kiszúrni a motortérben ha van szervóolaj tartály, akkor valszeg van benne szervó is, illetve 1 helyben ha erőlködés nélkül tudod a kormányt tekerni, akkor működik is!
Amelyik a küszöbnél rohad, az valszeg a nyúlványoknál is és az alvázán több ponton is vörös, kasznimunka az mindig a szakember függvénye, de ha jól meg akarják csinálni akkor küszöbcserén kívül valszeg beső küszöb, hátsó ív is cserés, ezeket festeni is kell, alváz üregvédelemmel megfűszerezve lehet akár 100ezres tétel is könnyedén....
Az olajos motor renault hagyomány, szinte mindegyik régebbi renaultból szivárog itt vagy ott az olaj és nem biztos, hogy egy egyszerű tömítés csere megoldja, kell ott olajálló sziló is, ha nem akarod újra könnyezni látni a gépet!
-
bobace
addikt
válasz diablo1984 #51114 üzenetére
Bennem is csak utólag fogalmazódott meg a dolog, mikor már eljöttem, hogy mivan, ha esetleg tényleg csak rossz volt a szervó, bár akkor meg miért éreznék valamit 30 km/h körül. És bár nem értek az autókhoz, de magamban úgy könnyveltem el, hog biztos nincs benne, hisz vezettem olyat, amiben van. Csak minden másban (majdnem) meg oké volt, ezért nem hagy nyugodni. Régi típusokról nehéz leíráokat találni..
Na majd egy következőben próbálom kiszúrni a kis tartályt, így hirtelen nem találtam googlin képet, amin látnám, hogy hol lehet..(A rozsda meg egyenlő felejtős teljesen, érettem Akkor az olaj nem gond, max utána tölt egy kicsit az ember - egy darabig )
Nem az a szabadság, hogy azt teheted, amit akarsz, hanem, hogy nem kell megtenned, amit nem akarsz.
-
mckay
aktív tag
válasz rob210 #51001 üzenetére
Asszem nem a nyomáskapcsolóval lesz a gond, ha minden igaz, sikerült egy másikat keríteni, és rátenni.
De azzal is ugyanúgy leáll a mutatvány 2500 fordulat felett, alatta viszont jéghideg levegőt fúj és addig amíg benzin van.Hanem egy kérdés, mert felmerült, hogy talán nem minden gyári ebben a klímában.
Másnak is van a Laguna II-ben az a lila kondom-szerű izé hozzáerősítve a csőhöz?
[fotó]
Lehet, hogy nem olyan a klímám, mint egy normál Laguna II-ben?[ Szerkesztve ]
-
Amarth
aktív tag
Ismét egy gondom van...
Kicseréltem a hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelőt,indítás után az első csíkig ég a vízvisszajelző lámpa,aztán a 3. vonalig elalszik,majd megint világít folyamatosan.
Ha lehúzom az egyik kábelt,akkor a visszajelző ugye nem világít,ha a másikat akkor nem mutatja a hőfokot.
Érzékelő lehet hibás?Porfestés Szegeden, rövid határidővel!
-
gooool
őstag
válasz diablo1984 #51111 üzenetére
Koszonom az infokat!
Most, hogy le lett mosva a motor es nyaron a feltengelyszimmeringek es az olajtekno tomites is uj lesz, remelhetoleg minimalizaljuk az olajfolyast.
De higyjetek el, ahogy ennek a nejlonos szivacsnak a hatso resze kinezett nem akartatok volna Ti se visszarakni, szakadt, olajban tocsogo, es az eredeti felfogatasi pontokrol regen leszakadt a nagy resze sajnos.A fekfolyadeknal jo ezt tudni, akkor ezek szerint nem eleg a ket fekkort egy-egy kereknel letudni, hanem mind a negy kereknel vegig kell zongorazni.
Koszi!Üdv, Balázs
-
speedydb23
senior tag
2.0 dci motornál kb mikor jön el a kettőstömegű cseréjének ideje?
270k futott példánynál mire kell számolnom, a láncos vezérlés mennyit bír?
-
diablo1984
veterán
válasz speedydb23 #51119 üzenetére
használattól függ a kettőstömegű csere, így akár a sokadikat is cserélhették rajta, viszont az is lehet, hogy még eddig nem volt!A láncos vezérlés ha megkapja időben a megfelelő olajat, akkor kb örökké tart, ha csörren, akkor csereérett.....
-
gooool
őstag
válasz gooool #51118 üzenetére
Egy kérdésem volna még:
Fel lett újítva a kormányművem, mert eresztette az olajat és volt benne némi gányolás, illetve volt egy rossz állapotú cső is már rajta.
Minden oké lett, csak azóta baromi nagy a kormány holtjátéka, ami rohadt zavaró, főleg hogy előtte fél centit se tudtam mozdítani a kormányt, most meg jó 2 centit lötyög. Nem kell mondani, hogy sokat ront a pontosságán a kormányzásnak és amúgy sem túl megnyugtató.
Mi okozhatja ezt? És meg lehet-e szüntetni egyszerűen?Köszönöm!
Üdv, Balázs
-
pimpa1974
csendes tag
-
speedydb23
senior tag
Valaki esetleg valami tanácsot adna, hogy mégis mit nézzek meg egy 2008-as Laguna 3 2.0Dci-n?
Mikre kell figyelni, mik lehetnek a buktatók?
270.000 km van benne elvileg, elég jól felszerelt... Gyári navi, alcantara stb.
-
diablo1984
veterán
válasz speedydb23 #51124 üzenetére
mycso-nak ilyesmi van, írj neki privátot!
-
pimpa1974
csendes tag
válasz diablo1984 #51127 üzenetére
Hali de a képből meg a leírtakból az derül ki hogy F8Q 732 a blokk! És igen 1.9 szivó dizel
És ha igaz 64 Lóerős
[ Szerkesztve ]
-
pimpa1974
csendes tag
Oké most hogy ez a része tisztázva lett.
Akkor lenne 2 kérdés:1es: egy komplett ilyen blokk adagoló,önindító,generátor , meg ami a blokkon kell legyen mindennel. még a váltó is és kuplung is egyenlőre. (gyakorlatilag indítható állapotban) Mennyit ér? mi az az összeg ami az eladónak és a vevőnek is szépen hangzik valami közép értéket mondjatok!
2.kérdés: egy ilyen blokkot minden féle elektronika nélkül lehet indítani ? (gondolok it a motorvezérlő elektronika,ilyen olyan jeladók, stb..) Vagy úgy mint egy (traktor motort gázolaj legyen azt megy ) Módon is lehet indítani?
Mondom mi a szitu én egy házi készítésű kis traktorba kerestem blokkot diesel-eset. ez meg adta magát hogy lenne de ha túl bonyolúlt pl elektronikát kell mellé beépíteni akkor már nem is kell. És ugye az ár sem mindegy
Ezért az érdeklődés az árra. Ha az eladó bolondságokat beszél tudjam hogy jogosan avagy nem mondja-e ezeket szóval legyen némi fogalmam mi is lehet a valós értéke!Állítólag 132 ezer km van csak a blokkba mert valami törött kocsiból van!
-
z67
őstag
Üdv Mindenkinek!
Szeretnék egy kis segítséget kérni. Használtan vettem egy Grand Scenic III-at (2009), így nem vagyok pontosan képben a felszereltségi fokáról. Ausztriából származik, és egyedileg kellett besorolni, mert pont ilyen még nem volt itthon. Szeretném tudni, hogy valahogy ki lehet deríteni, pontosan milyen a felszereltsége az autónak? Illetve egy konkrét kérdés, van a tempomat 3 állású kapcsolója, melynél a Cruising Control tökéletesen működik, azonban a Speed Limiter állásban semmilyen visszajelzés nincs a kijelzőn és nem is lehet semmilyen beállítást eszközölni. Létezik az, hogy ez a funkció nem tartozik a felszereltségbe, vagy hibára gyanakodjak? Nemrég lett beszerelve váltózár, esetleg akkor lett valami rosszul összerakva?
Előre is köszönöm!
-
forceberg
veterán
Van az ilyen kialakítású gázolajszűrő:
A kérdés, hogy a dugót bennhagyva, de jobban rögzítve, be lehet tenni vízérzékelő nélküli kocsiba is?
Ez a tank felől jövő ág, szerintem nem lövi az ki a dugót.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
speedydb23
senior tag
Mennyire kellene 2000-től tolnia a 150 lovas 2.0 dci-nek? Mert amit ma kipróbáltam, hát enyhén fogalmazva is, halott volt érzésre... 3-an ültünk benne, kb 260-280 kg, de ettől függetlenül én többre számítottam...
Turbó ha elkezd tönkre menni, akkor elkezd erőtlen lenni az autó?
Plusz ami nem tetszett még, hogy simán kuplunggal nem igazán lehetett elindulni, csak kis gázzal...
Vélemények?
-
#32577792
törölt tag
válasz speedydb23 #51135 üzenetére
2000-nél adja le a maximális nyomatékot, alatta halott. Nekem 1.5-ös van, de kb. ugyanez a séma, nyilván kevesebb nyomatékkal és erővel.
De most teszteltél 3 személlyel, ami azért nagyon nem mindegy. Ha feldobom hátra a horogra a két biciklit, hát nekem se húz annyira
Én optimalizáltattam a motort, ez számokban is kifejezhető változást hozott rugalmasságban is, amit biza lemértem magamnak előtte és utána is. -
rob210
Topikgazda
válasz speedydb23 #51135 üzenetére
Azért 150 lónak még a nagy kaszniban is érződnie kéne, főleg mert nyomatékos diesel.
A turbónak is kéne, hogy legyen lökete, azaz érezned kéne amikor bekapcsol.
Ha nincs meg érzésre, hogy mikor " lök" egyet a turbó, akkor ott van valami gáz.
Szerintem az a 2.0DCI nagyon illik a laguhoz.
Még nem vezettem, csak ültem benne, de utasként kényelmes és dinamikus autónak tűnt, nem versenyautó, de ha meg kell indulni egy előzéshez, akkor meg tud.Ott valami nem volt gömbölyű, ha ilyen "gyengének" érezted.
Renault power
-
salieri.
őstag
Sziasztok!
Műszerfalban valami zörög kátyús úton. Hol kell elkezdeni vizsgálódni? -
mycso
Topikgazda
válasz speedydb23 #51135 üzenetére
Szia, ennél a motornál valóban nincs meg 2000rpm körül az a hátbab@szós érzés.
Érezni, hogy ott történik valami, de az 1.5dci érzésre nagyobbat tolt.
Ezt inkább forgatni kell 3000-3500-ig és akkor szépen elindul.
Egyébként én sem vagyok elájulva tőle, lehetne sokkal erősebb.Bár párom szerint kurv@jól megy (ő amúgy corsa 1.3cdti-t használ).
Mondjuk az biztos, hogy nem gyorsulásra való, viszont lendületből 100kmh felett is van elég tartalék előzgetni.
Szerintem ez szimplán így van hangolva, hogy egyenletesebben adja le a teljesítményt.2.0dci:
A nyomaték is szebben épül fel és jól ki is tartja, szerintem ezért nincs hátbaverős effekt.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
mycso
Topikgazda
válasz salieri. #51138 üzenetére
Általában m2-nél az szokta okozni a műszerfal zajok nagyrészét, hogy a műszerfal-szélvédő találkozásnál elporlad/lecsúszik/eltűnik a rezgéscsillapító szivacs.
Oda kell betömködni valami rezgéselnyelő anyagot.Ezen felül még középről a fűtőmotor környékéről is jöhetnek zajok, ezt passzolom, mert 2x szedtem szét és nem találtam semmit.
Illetve minden illesztésnél tud hangot kiadni, főleg a középkonzolnál. Itt szintén valami puha (én teflon szalagot raktam oda) anyagot kell a 2felület közé rakni és úgy összerakni.
És még1, a tetőkárpit az első-belső világításnál rezonál, szintén valami puha rezgéscsillapító kell az összerakáshoz.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
pimpa1974
csendes tag
Szép napot az uraknak
Meg próbálok még egyszer infót ki csikarni a fórumozókból
Tegnap tettem fel 2 kérdést az 1 ikre is csak fél válasz jött de mindegy is fussunk neki ismét!
Adott egy F8Q 732 1.9 D Motor adagolóval önindítóval stb.. Képet mellékelek.
A kérdés mennyit érhet?? -
pimpa1974
csendes tag
Na akkor le írom inkább az eladó mit mond rá szerintetek meg éri? ahogy a képen van 65 ezer.
-
forceberg
veterán
válasz rob210 #51142 üzenetére
Nem kísérlet ez Van egy vízérzékelősöm régről(rosszat hoztak, majd hoztak belevalót is), ez nálam van vésztartaléknak, ledugózva. Nem is túl márkás(SCT-Mannol), de a dugója jó passzos. Folyamatos üzembe amúgy sem tenném be, mert már x éve csak Mann-t veszek.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest