-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz mumtaz #55398 üzenetére
De hát ez 2-ütemű, vaze!
Tegnap én is meglepődtem az első megállásomkor (kb. 20km után) a Csótányon, frissen összerakott blokkal: a lában között füstölt az egész motorblokk. De pár másodperc után leesett, hogy csak a tömítések felrakásakor használt gépzsír ég...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
madmike
őstag
válasz mumtaz #55400 üzenetére
Nem erőltetem a Xenont. Jo 7-8 éve a kocsimba vettem és vakításon kívül másra nem volt jó. A robogónál arról nem is beszélve, hogy a lámpa összes füle le van törve, gyorsköztözők tartják a helyén, tehát beállítás mint olyan csak korlátozottan lehetséges. (Mint korábban írtam csak használták szegényt, ráadásul egy tizenéves srác ütötte vágta.)
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
mumtaz
senior tag
válasz Bogyó bá' #55401 üzenetére
Én nem is mondtam, hogy négyütemű.
Itt meg nem az ég le róla. Olajosan lett belerakva minden. Az ég kifele. Ekkor kb. 3 perce járt és ez volt az első indítás.
Azóta mentem vele hirtelen járatásnak 8km-t. Van mit beállítani rajta:
Kb fél gázon mentem vele maximum. Huzamosabb menet (kb 1km) után kezdett fulladni, mintha elzárták volna a benyát. Gázt visszaengedve ment, de ráhúzva fulladt. Ha megálltam vele és vártam pár másodpercet, akkor megint ment rendesen 1-2km-t, aztán megint ugyanez. Holnap megnézem a karbit. Úgyis van mit állítani rajta.A kuplung kapcsolási fordulatszáma jó. A variót egy picit hangolni. Jelenleg mintha túl könnyűek lennének a görgők, de ez most nem is baj míg bejáratós a henger.
madmike: Akkor asszem, nem szóltam. Nekem is volt xenon a sima fényszóróban. Ki is szegtem belőle. A robogóba viszont berakom, mert ez a 35w ebben a lámpatestben semmit sem ér.
Peace[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Grillo #55404 üzenetére
Jobb, de nem jó sajnos.
Tegnapi helyzet (összerakás és bő 50 km kíméletes hajtás után): "Alapjárat továbbra is beállíthatatlan (vagy 3-4000 vagy leáll), és kissé füstöl is. Valami a blokkban nem jó továbbra sem, mert ahogy hazaértem, rögtön csináltam "kompressziómérést" is újra, hogy a gyanúmat igazoljam. Szóval 8 nappal ezelőtt (a gép szétszedését megelőzően volt 8 bar (kb. 300RPM-en) a gyári 13 bar helyett (igaz, 600RPM-en kellene mérni...). Most (szelepcsiszolás, fészekmarás, szelepszár-szimeringek cseréje, leragadt gyűrűk és dugattyú gondos kitakarítása után) 9-9,5 bar. Ennyi, nem több. A hangja szebb lett, puhább, lágyabb, csak a szelepeket hallani kicsit, mert óvatosságból 3-4 századdal nagyobbra vettem a hézagokat, majd 4-500 km után állítanám be véglegesre."
A mai 75 km után (itt már volt gyilkolászás is): a gyertya eddig világos színű volt, most fekete. Itt tartok, itt megállt a tudomány. Ja, közben a szívatómat elcsesztem, így nem tudok rendesen hidegindítani. Olyan, mintha nem lenne szívatóm, tehát nem attól kormos a gyertya, hogy "rajta van". Nem boldogulok a karburátorokkal...Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nem.
szerk: most már tuti, hogy a karbikkal van valami, de nem boldogulok velük. Új karbik kellenének, de ami méretileg egy az egyben csereszabatos (Honda Dio-é) az meg automata szívatós, ráadásul kínai Keihin utánzat...Szóval bővebben: 2 db 14mm-es névleges méretű Keihin PB1B, a bal oldaliban alapjárat és bowdenes szívató, a jobb oldaliban viszont csak főfúvóka, semmi más. Ez utóbbiban változik a benzinszint, teljesen ötletszerűen. Tökéletesen kitakarítva többször is, stb. Valószínűleg tűszelep (???). A Hondát megkérdeztem, és majdnem 10k HUF egy ilyen vacak bele, és még nem is biztos, hogy jó lesz, mert nincs cserélhető szelepülék, hanem a karbiházban van a köszörült furat, amin tömít.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Pete55555
addikt
Aha. Akkor viszont a kuplunggal lesz valami. Azt sajnos nem szedtük szét teljesen, csak leszedtük a tengelyről, megnéztük jó vastag votl a réteg, megcsiszoltuk, ment vissza.
Azt mondod akkor jó lesz a görgő, és nézzünk rá a kuplungra? 20e km van a motorban, nem tudom volt-e cserélve a rugó, lehet elfáradtak már...
...Szeretem leracsniztatni...
-
mumtaz
senior tag
Az volt a poén, hogy a cetlin elvileg 1mm lenne a hézag. Namost kézben összeraktam a hengert és hengerfejet és koppanásig toltam a dugót. Levettem a hengerfejet és megnéztem, hol áll a dugó. Innen mértem vissza 1mm-t. Ez volt a cél. Berakva a kapott talptömítéssel a blokkon a dugó széle már kilógott a henger síkjából. Ehhez viszonyítva rengeteget kellett volna emelni.
Maradt egy B változat. Vágtan még tömítést, hogy a henger jól álljon és a dugó pereme kb. Egy síkban legyen a hengerrel. Előkapram a Dremelt és kivettem a hengerfejből. Pepecs, kb. 3 órás munka volt, pedig a hengerfej alu.Még nem az igazi, de jó lesz ez.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #55405 üzenetére
Én is karbi hibára tippeltem volna a leírás alapján... (Sokat szívtam karbival már, sajnos komoly szakértelem nélkül...) Ha gondolod fel tudok ajánlani egy Dio karbit, annyi hibája van, hogy az egyik rögzítőfurat el van nyalódva, nem lehet nyomatékra húzni. Tesztelni viszont jó lehet...
Nekem már nem kell, ha neked se, szerintem szétszedem, és a háza megy fémhulladékba.
www.dongosofor.hu
-
-
dzso22
senior tag
Na most hétvégén sikerült összedobni a gépemet.
Henger kuka gyűrűk kuka gyújtás kompletten kuka jeladóval együtt.
A fesz.szabályzó még benn van de kuka lesz az is elég gyengén tölt vissza.
Karbit újra kellett fúvókázni és hangolni na meg a kipufogó félig el volt dugulva. Valami beleköltözött.
Még az idomok nincsenek fenn de ha marad időm két meló között rádobom.
Most kerékre akar állniA legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
Bogyó bá'
nagyúr
1 henger, 124 cm3, RFVC hemiszférikus égéstér, DOHC-4 szelep, de 8 szelephimba (!!!), 2 karbi, 2 kipufogó és 2 db vezérműlánc (!!!). Hondáéknál valaki be volt rúgva... Furat 58 mm, löket 47 mm. 12 LE 11.000 fordulaton.
szerk: ja, és szokatlan módon a váltót is az olajszivattyú keni, nagy nyomású olajjal! Ja, az olaj külső, krómozott csöveken jut el a kenési helyekre.
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Den
veterán
válasz Bogyó bá' #55424 üzenetére
Jézusom Valaki tényleg nagyon elborult a fejlesztési osztályon, valszeg a verseny részlegen dolgozott korábban
Ilyet viszont biztosan nem koppintottak a kínaiak, mert tisztában vannak a korlátaikkal. Nekem van egy négyszelepes zongshen 125-ös blokkom, de az dohc és szerintem nem himbás és egy karbis.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nem egyszerűen valamikor a "versenyrészlegen dolgozott", hanem ez tényleg egy néhai versenymotor blokkja, csak kicsi karbikkal, fojtott kipufogóval, és 6 helyett 5 sebességgel. [link]
Az eredetije: CBX125 F, itt egy videó a menéséről: [link]
szerk: nem csak a blokk, hanem a váz is megegyezik!
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kcsa
veterán
válasz Bogyó bá' #55426 üzenetére
nem olcsón, de karburátor.
-
thEndeR
tag
Sziasztok!
Áprilisban szeretnék venni egy Honda Dio-t városi szaladgáláshoz. Láttam, hogy lehet ezeket a kis robogókat elég jól lehet tuningolni hengerszett cserével. Ezen kívül még miket kéne kicserélni? Karburátor, légszűrő, variátor szíj?
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nekem mondod a rémálmot? Szerinted milyen érzésekkel borítottam szét a múlt hétvégén, és raktam össze tegnap?
Mf. topictársnak hála van róla teljes japán nyelvű service manualom, amiből ugyan egy szót sem értek, viszont minden kopási és beállítási adat benne van, plusz vagy 500 rajz.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
mumtaz
senior tag
Marha érdekes információ: Ma bejöttem dolgozni a géppel. Eleinte megint az ment, hogy megyek egy állandó fordulaton és sebességen ugyanabban a gázpozícióban, és így kb 500m után egyszer csak mintha levettem volna a gyújtást. Ha visszaengedtem a gázt szinte alapra, akkor hallottam, hogy megy, de, ha ráhúztam, akkor fulladt. Mikor már majdnem megálltam, akkor megint ment. Mintha elfogyott volna a benzin a karbiból. Ez az utam kezdetén ment így kb 3-4 km-en keresztül. Utána ment és nem fulladozott. Könnyebben is pörgött fel (járódik a henger). Viszont ami idegesítő, hogy pl lámpánál megállva pár másodpercre - akár alapjáraton, akár kis gázzal állva - ha utána húzom a gázt, mikor elindulok és tök mindegy, hogy mennyire, akkor darál és persze okádja a füstöt. Jó sokáig, aztán akadozva, be-be darálva kezd megindulni, aztán a darálás abbamarad és utána megy, míg meg nem kell állnom megint. Ha csak lassítok, vagy csak 1-2 másodpercre állok meg, akkor minden ok.
Van még beállítás gondja.
A variót viszont egész jól eltaláltam. Persze nem tökéletes, de azért nagyon közel van hozzá. Egyelőre az így marad.[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
válasz mumtaz #55433 üzenetére
Ohh. És még egy érdekesség, amit nem tudok hová tenni. Önindítóval melegen sem indul, pedig tavaly - legalább melegen - még indult. Ráadásul új akksi van benne. Tavaly tettem bele, de akkor még indult az újjal és a régivel is, ami sokkal fáradtabb volt. Kivettem a gyertyát és azt vettem észre, hogy önindítóval tekerve mintha nem lenne szikra. vagy csak egyszer-egyszer, de az is lehet, hogy rosszul láttam. Az biztos, hogy rúgásra határozott szikra van, önindítóval meg inkább semmi.
Valakinek van valami ötlete? Miféle elektromos gond okozhat ilyet? Nem változtattam semmin.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
huszi.gyb
senior tag
válasz thEndeR #55435 üzenetére
Akkor magamra vállalom.
Szögezzünk le pár dolgot: Nem vagyok a tuning híve... Miért?
Szabálytalan
Irreálisan nő a fogyasztás
Csak a motort szokás tuningolni, féket, futóművet nem
Ha rendes tuningot akarsz végezni egy komolyabb motor árát beleborítod, jogosítvánnyal...Ezek után mégis válaszolnék...
Kezdetnek tökéletes egy Dio szerintem, rohangálni jó. 3,5-4L-ből eljár, olcsó az alkatrész, ha nem gyilkolod, és jó állapotút veszel, sokáig szolgál.
Hátrány a kis kerék, de nem elviselhetetlen... Viszont 60km/h fölött nem célszerű vele menni, gyenge a futómű.Típushibák:
Első teleszkóp szeret beállni, bontottan nehéz jót találni, felújítani nem éri meg, így újat kell venni (20k körül van, ha jól tudom).
Hátsó teleszkópot érdemes megnézni, az tartósabb szokott lenni.
Automata szívató szeret megdögleni 3500Ft
Berúgókar belső "fogaskereke" le szokott kopni, könnyen javítható, nem vészes, de a gányolásra oda kell figyelni.Ha jó állapotú gépet veszel, jó olajat használsz, jó választás lehet.
Tuningról nem nyilatkoznék, én nem látom előnyét (ha nem egy vadállat pályagép a cél), van itt olyan, aki Diot tuningol.
www.dongosofor.hu
-
Den
veterán
válasz thEndeR #55435 üzenetére
Tuningnál első kérdés; hogy a legaltás talaján akarsz-e maradni. Bár ez is csak részben kérdés,hiszen smkp-nál a szabály a végsebességet is limitálja, tehát hetvennel repesztve nakkor is megbüntethetnek ha ötvenes a henger. De ötvenessel könnyebb megúszni. Nagyobb hengerből van olyan amire tven köbcenti van írva, de ha mákod van kimérik és bukta.
Azek után, ha mégis tuning, és bevállalod a hetvenes hengert, az a legköltséghatékonyabb, adott pénzért így kapod a legtöbb plusz erőt, akkor is ha a karbi kipuf gyári marad,csak hozzá kell hangolni a karbit, meg a hajtást. Ha még több erő kell akkor még nagyobb karbi, ha még több akkor plusz kipufogó.
Ha maradsz ötvenesnél, akkor jobb kipufogó hozzáhangolt karbival, ha kevés, nagyobb krbi, ha még mindig kevés jobb ötvenes henger. De ez már drága móka.
A leghatékonyabb egy hetvenes henger, de akkor bevállalod, hogy már akkor is szabályt szegsz, ha csak harminncal gurulsz.
www.simson4t.hu
-
DigitXT
félisten
válasz ludsimon #55336 üzenetére
Ezekkel az a helyzet, hogy TE valóban látsz vele, ellenben a szembejövők
jellemzően levillognak, mert nagyon nagy a szórt fénye: ekkor te fogod, és
letekered az izzót, hogy lehetőleg kevésbé vakítson. Kompromisszumos...És amikor viszed vizsgára a motort (ja bocs, 50-est nem, mindegy!), akkor
visszarakva a gyári izzót, látod, hogy mennyire nem látsz semmit vele, pff!
Ami nagyobb baj, hogy amíg xenonnal mentem, sokkal komolyabban vette
mindenki a gépet, nem ugrált a gyalog, és nem fordult keresztbe az autós,
ellenben a gyári gyertyalánggal már a hazaúton majdnem kivasaltak "LOL".A lényeg, hogy xenont max. H4-be, mert ott van takarás tompított állásban,
de leginkább projektorba, mivel az oldja meg egyedül a szórt fény kérdését:
minden más megoldás csak neked lesz jó, s még neked sem biztos.
(Vannak gyárilag projektoros lámpával szerelt motorok, azokba könnyű.)Ui: itt egy összehasonlítás a gyári lámpában H4-es xenon, és egy moddolt
projektoros lámpa vetítési képe között. Van egy kis különbség szerintem...
Projektor: szórt fény minimális! Egy takarólemez hiányzik, úgy balra felfelé
se lenne az a kis emelkedés, ami még mindig nem olyan gáz, mint ez volt:
A színétől tekintsünk el: nem igazán találta a telefon a fehéregyensúlyt sem,
meg nem mindegy, hogy AC/DC trafóval hajtod-e! (Sajnos a DC elég "gagyi".) -
ludsimon
veterán
válasz DigitXT #55439 üzenetére
Ez amúgy egy angel eyes BMW? Azoknak ilyen fasza a világítása.
Én amúgy másodjára vezettem tegnap a kocsinkat, de az hótziher nem vinném el estére, vagy úgy, hogy tudom, hogy nem érek haza sötétedés előtt. Emelt fényű halogén van benne, de én az anyósülésről se láttam semmit mikor még nem én vezettem. Idén lesz vizsgáztatva, ha este kell használnom akkor vizsga után lehet bele kéne rakni valami 55W-os HID-et.
Amúgy mindent be lehet állítani, főleg autón! [link]
[ Szerkesztve ]
undefined
-
kcsa
veterán
válasz ludsimon #55440 üzenetére
Megfogadtam hogy nem reagálok, de nem bírom tartani magam.
Öreg autó, úgyhogy nem xenon kell abba, hanem fényszóró csere, mert a foncsor és az üveg is be van mattulva. Xenont rendőr meglátja és út szélén a helyszínen kiszedeti veled bírsággal együtt. Megtörtént eset.
És nem, nem lehet beállítani, mert erős szórt fénye van.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz ludsimon #55445 üzenetére
A polírozás jó ötlet. Esetleg nézd meg, hogy van-e repedés a búrán (kavics felverődés), mert párásodhat, és az is ronthatja a teljesítményt.
Persze a foncsort meg el kell vinni szakemberhez, pár1000Ft-ért felgőzölik (azt hiszem), és akkor jobb lesz, mint volt.[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz huszi.gyb #55447 üzenetére
BTW szenvedne a halál polírozással (amihez szintén meg kell venni valamit) meg foncsorozással (szerelés, időkiesés, mert autót addig nem használhatod), ha ~13k egy új vadi új fényszóró.
De ez a téma rohadtul nem ide való
szerk.: ha meg üveges búrád van, akkor azon nincs is mit polírozni.
[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
Az biztos, bár ilyen szempontból mindegy, hogy autóról, robogóról, vagy épp repülőgép anyahajóról van szó.
szerk.: Anno Tact esetében gondolkodtam a foncsoroztatáson, hátha segít... Kiderült, hogy az izzó volt korom fekete, de működött...)Egy öreg lámpa (főleg a 10év körüli gépeknél, ahol nem üvegből van), sok szempontból hibás tud lenni. Legegyszerűbb beleb@xni egy xenont és szidni a rendőröket, mert 1000km-ről kilőnek, és csekket kapsz.
Ha viszont felpolíroztatod (plexi esetén, üveg esetén más), és a foncsort is rendbe teteted (esetleg veszel új lámpát) egyből világosabb lesz (tapasztalat). Ha még mindig nem elég, lehet gondolkodni emelt fényű izzón, projektoron, xenonon és minden máson, de ugye az is fél-illegál lesz, ha...
Ha gyárilag gyenge a fény, az más, most a hibás fényszórókról beszélek!
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Dj.Mike
senior tag
Hi. Benelli 491 re ha ráteszek egy Giannelli extra V2 sportkipufogót ahhoz kell valamit állítani azon kívül hogy a hozzá kapott görgőszettet beleteszem?
Új hozzászólás Aktív témák
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Gyúrósok ide!
- Medence topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Házimozi belépő szinten
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen