-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
válasz szentkuti11 #55652 üzenetére
Ja az kimaradt, hogy az is injektoros. Majában semmi különbséget nem érzek, néha azért tankolok bele azt, ártani nem árt...
www.dongosofor.hu
-
KelemenUhr
aktív tag
Sziasztok!
Meséltem már itt róla, de most a blogomban egy háromrészes, kicsit részletesebb írásban örökítettem meg álmaim kismotorjának megvalósulását. Két bejegyzés már megvan, a harmadik még készül. Ha valakit érdekel:
Két kerék - A kezdetek
Két kerék - Under constructionSzép napot!
...De van egy rossz hírem is: a röntgenfelvétel alapján önben egy csontvázszerű lény él.
-
KelemenUhr
aktív tag
válasz KelemenUhr #55658 üzenetére
...De van egy rossz hírem is: a röntgenfelvétel alapján önben egy csontvázszerű lény él.
-
Den
veterán
-
huszi.gyb
senior tag
válasz szentkuti11 #55663 üzenetére
PUG tesztelésére jó lenne...
Van végtelen bontott alkatrészem, szívesen mennék...[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Den
veterán
válasz szentkuti11 #55663 üzenetére
Az fb oldalukon is feltették a kérdést, hogy mi lenne ha.. Írtam, hogy hajrá, csak időben szóljanak, hogy legyen verda.
Egy minimál géppel kéne indulni. Megvenni valami felújításra szoruló kotványt, a "megkímélt", "frissen felújított"verdákban úgysem bízom. Valami levegős minarelli blokkost, vagy valami hasonlóan egyszerűt.
Burkolatot ledobni, gyári elektromos rendszer kuka, blokkot atomjaira szedni, új főtengely szimering/csapágy szett, valami szolid hengerszett, gyári kipuf, hajtást is gatyába rázni, karbit szintén.
Elektromos rendszert meg szeparáltan megcsinálni. Olyan gyújtás kell aminél a cdi a gyújtótrafóval egybe van építve, és csak három vezeték megy rá. Ezt valami gxorsan bontható csatlakozóval összekötni a blokk megfelelő vezetékeivel (nagyfesz tekercs, jeladó, test), és előkészíteni mégegy gyújtást ilyen csatlakozóval, így ha verseny közben gyújtáshiba van egy mozdulattal lehet cserélni az egészet.
Külön vezetékezést a töltőrendszernek, szintén a gyors cserélhetőség miatt. És még egyet a fényszóró, féklámpa, helyzetjelző triónak, már ha kell féklámpa a versenyre. És külön egy a benzinszint kijelzőnek egy egyszerű műszerrel. Kb egy gújtáskapcsoló, egy lámpakapcsoló, és egy üzemanyagszint jelző lenne a műszerezettség.
Mivel nem utca, a gyári lámpa helyett mehet valami erős ledes világítás, amit ki bír szolgálni hosszútávon a generátor.
Olajpumpát kiiktani, bztos ami biztos keverékkel menne a gép.
Kéne a tartalék gyújtás és fesszab mellé egy pontosan belőtt, és kipróbált tartalék karbi is. Meg persze vinni kéne tartalék szíjat.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz huszi.gyb #55670 üzenetére
Itt valami hiba van a mátrixban. Csak most jelent meg a kép amit betettél a kommentekkel, viszont az előző hsz képei eltűntek, és átkerültek a tiédbe, meg random avatarok, az avatarok helyén viszont szemkiugrós szmájik. Aszittem itt volt valami durva flame, és moderálva lett, arra vonatkozik, a "kibaszta a biztosítékot" és a "bocs a gyökér kihúzásokért, de.."
De most már látom, hogy ez valami fb cucc.
(sőtt itt a hozzászólás ablakban is benn vannak a simsonos képek a smájliknál, meg acer logo, egy-két avatar... Itt valami üzemzavar van)
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz szmissz #55671 üzenetére
Én úgy vagyok vele, hogy ha használt robesz, akkor inkább olcsó szar, amit felújítással indítok, mint valami jónak látszó drága, mert úgyis belenyúltak, van valami időzített bomba, és azért passzolják el. Itthon jó robogót nem adnak el csak úgy l'art pour l'art, csak ha már valami zsebbenyúlós baja van, de még megy annyira, hogy rá lehet melegíteni egy balekra. Tisztelet a kivételnek.
www.simson4t.hu
-
mumtaz
senior tag
Kb élő példaként az enyém, mikor 2 évvel ezelőtt elhoztam. Mármint élő példa a szarra.
De már úgy vagyok vele, hogy eleget foglalkoztam vele ahhoz, hogy lelke legyen és a szívemhez nőjön a hibái és a meglepetések ellenére .
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
-
z0l1ka
aktív tag
Sziasztok !
Valaki esetleg nem tudja véletlen ,hogy egy dellorto phva 12-es karburátorba milyen menetű főfúvóka található ? M4-es vagy M5 esetleg M6-os ? valamint az alapjárati fúvókának is ugyan olyan a menete ? csak mert szeretnék venni kisebbet és nem szeretném ha nem tudnám beletenni.
Egy 50ccm-es fekvő hengeres minareli blokkos motor , karburátorba minden gyári alap ,tűszelep valamint az úszó zsír új és valami miatt még is úgy látom ,hogy sok a karburátorba a benzin,de állítási lehetőség nincs, helyzet az hogy mikor beindítom és hagyom járni alapjáraton mintha bezabálna utána elindulok vele mindegy hogy kis vagy nagy gázon csak füstöl mint állat és dadog egy darabig ,nem is pörög fel ,de ha elmentem vele pár száz métert akkor utána tökéletes néztem ekkor gyertyaképet is, és eléggé benzines volt a gyertya,(az is új a gyárilag előírt gyertya van benne ) súbertűt már állítgattam ,de nem nagyon változott semmi..
Manuális szívatóval használom most , de van hozzá automata azzal is ezt csinálta..
Szóval most mást ötletem nincs ,ezért gondoltam megpróbálom kisebb főfúvókával és kisebb alapjárati fúvókával,mást ötletem nincs miért csinálja ezt ..esetleg ha lenne valakinek ötlete ,azt megköszönném
(membrán csere is megvolt ,a gyárira )<-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------->Célom .: Egy olyan rádió csatorna üzemeltetése, ahol a nap 24 órájában adásszünet van !!
-
Den
veterán
válasz szmissz #55675 üzenetére
Ha veszel egy zsír újat akkor lehet az is Az olcsó szar, mint írtam csak a megvételekor lenne olcsó szar, ami utána endurance versenygéppé alakulna, gyakorlatilag a váz, a blokköntvény, a kerekek, és még néhány elem maradna belőle, minden más új, vagy a versenyzésre épített dolog lenne.
www.simson4t.hu
-
szentkuti11
addikt
Eléggé benne lennék egy ilyenbe, hatalmas poén lehet. Tényleg meg kéne csinálni.
-
-
Den
veterán
válasz z0l1ka #55676 üzenetére
Nézd meg, hogy a vákumos benzincsap vákumcsövében nincs-e benzin. Előfordul, hogy a csap membránja átszakad és a vákumcsövön is szipkázza a benzint a motor. A másik tipp a légszűrő. Nincs elfugulva, elokoszolódva? Ha lehúzod a légsszűrő csonkját, akkor is ezt csinálja?
Szerintem a hibát keresd meg, ne a hibához hangold hozzá a karbit, mert az olyan mint elfertőződött sebre fájdalomcsillapítót szedni. Nem fáj, de közben lehet, hogy lerohad a lábad.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz szmissz #55679 üzenetére
Több problémám is van ezzel a koncepcióval. A 300k-s runnernél még semmi garancia nincs, hogy jó is. Runnernél külön sanszos, hogy okosítottak rajta valamit, és kérdés hogyan, milyen szakértelemmel. Ez nem egy kétórás sprintfutam, nem az fog győzni akinek legjobban fel van spécizve a mocija, hanem akié kibírja a nyélgázt 24 órán át További aggály runnerrel kapcsolatban, hogy vízgűtéses, ami több új hibalehetőség. Ráadásul a burkolata olyan mint egy ördöglakat, ha bármit szerelni kell szét, kell szedni az egészet, ami minumum fél óra.
Egy ilyen hosszú versenyen ahol éjszaka is menni kell, benne van a pakliban egy bukás. Idomzat sérül, és már nem 20k bukó fejenként. Plusz sansszos hogy bukásnál a hűtő is sérül, akkor vége is a versenynek.
Nekem van most két elfekvő motorom, ha azokat elpasszolom akkor akár egyedül is bevállalom az alap megvételének és az átalakításnak a költségeit, A se zavar ha utána eladhatalan az átépített gép, reklámköltségként fogom fel, szóval én ezt dobnám a közösbe, a többiek meg a vezetési tudást, kitartást, ilyesmit..
www.simson4t.hu
-
szmissz
senior tag
Én nyitott vagyok megoldásokra, de amit fontosnak tartok, hogy a gumi, fékek, futómű, motor rohadtul penge állapotban legyenek.
Nem tudom, hogy egy első tulajos Runner 6 ezer km-el milyen meglepetést tudna okozni a kb 1000 km alatt, amitől egy lefingott roncs tutira megkímélne.
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
huszi.gyb
senior tag
válasz szmissz #55682 üzenetére
Én valami kis kerekű, könnyű gépre szavaznék... Konkrétan Honda Diohoz van végtelen, bontott alkatrészem is, amivel be tudnék szállni... Legalább kopna... (Üzlettársnak dobok némi aprót, és vihetem).
Ahogy mondták, pont az lesz a lényeg, hogy ne sokat költsünk, szigorú költségkeret lenne, szerintem 300k-s robogóval fel sem engednek... 50k, némi rendbetétel, és uccu neki... Úgy lenne poén... Ha valami a pályán megy tönkre, megszögeled és goo
szerk.: nem mellesleg, ha egy 300k-s gépet eldobsz, b@szhatod az olcsó versenyt...
Egyébként a PUG-ot is benevezhetjük, max verseny után eladjuk. Eddig olcsó pénzben van, és nekem már nem kell (el kéne adni)... És ahhoz is sok Dio alkatrész jó.
szerk sok: A lényege a mutatványnak, hogy a csapat pár hónap alatt simán összespórolja a teljes költséget... Úgyhogy szerintem ilyen 100k körül lesz a felső plafon, de ez csak megérzés, ugye még csak terv...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
mumtaz
senior tag
Kicsit közbevágok a témának.
Ma megnéztem, mi van azzal a fránya szívatóval. Mikor kivettem a helyéről, az egyik vezeték konkrétan kijött belőle. Lekaptam a sapkát és kiderült, hogy szétette magát. A színéből ítélve vizet kapott. Rendesen vissza kellett vágni a vezetéket, mire találtam benne tiszta rezet. Megforrasztottam és a szívató gyönyörűen működik.
Szépen kijön vagy fél centit, ha rákötöm az akksira és rendes üzemben is teszi a dolgát. Vissza is kellett tekerni jócskán a levegő csavart. Most már lehet, hogy - végre - kicsi is neki az alapjárati fúvóka.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Den
veterán
válasz szmissz #55682 üzenetére
Ezen a lepukkant dolgon szerintem lépjünk túl. Már írtam, hogy a dolog azzal indulna, hogy atomjaira szednénk a gépet, és mindent cserélünk amit kell, de van amit akkor is ha nem kell. És még így is feleannyiból megáll, mint a 300k-s gép, és tudom, hogy itt tényleg minden rendben van, mert én raktam össze, én bettem az új alkatrészeket, stb.
Másrészt nem tudom megcsinálnád-e egy 300k-s patika kinézetű motoron azokat a módosításokat, amiket írtam?
Azok viszont kellenek szerintem. Egy ilyen 24 órás versenynek ha úgy indulunk neki, hogy pénzt költünk rá, akkor minimum célkitűzés kell legyen, hogy végigmegyünk. Tehát fel kell készülni a váratlan helyzetek kezelésére, pl műszaki hibára, defektre, esésre, stb...
Tehát nem állhatunkoda egy szál 300k-s motorral, bízva benne, hogy végig bírja a versenyt hiba nélkül, mert ha a második órában történik valami, akkor csomagolhatunk és mehetünk haza, ehhez viszont túl drága játék 300 ezres mocit venni.
Tehát szerintem két opció van. Vagy valaki bedobja a sajat meglévő mociját, azzal hogy kimegyünk brahiból, aztán amedig bírja a motor addig megyünk, aztán ha lerobban hát ennyi volt eljövünk.
A másik, ha veszünk egy motort direk a versenyre, akkor viszont komoly versenycsapatként érdemes hozzálni, azzal a célkitűzéssel, hogy minimum végignyomjuk a 24 órát. Akkor viszont a feltételeket is biztosítani kell. Eleve felkészíteni a motort hogy bírja a strapát, de számolni kell a hibák lehetőségére is, és biztosítani kell pótalkatrészeket, tartalék gumit, és a javítás lehetőségét. Volt már pár runnerhez szerncsém. Szépen becsomagolták, de bármit szerelni akarsz, szét kell borítani az egészet, és az minimum fél óra, és akkor kezded még csak a javítást.
Plusz elég egyet taknyolni, és már komoly a kár.
Ha komolyan neki indulunk a motoron kívül számoni kell egyébb költségekkel
- minimum 60 liter benzin
- a hozzá való olaj
- pótalkatrészek (szíj, gyújtás, fesszabályzó, karbi, stb..)
- legalább egy gumiszett, felniken
- fékbetétek.Ha 300 k-s motorral indítunk, a vége nagyon magasan lehet.
De én mindkét lehetòségben benne vagyok, bár mivel a dolog műszaki vetülete érdekel leginkább inkább a "vegyük komolyan" verzió felé húzok
www.simson4t.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Peugeot sv50.
Van pár jónak tűnő Dio ennyiért, 1-2t meg is kívántam az elmúlt időben...AZ SV meg megy, Szentkuti ült is rajta, de nem árt ránézni a hajtásra, karbira... stb Jelenleg defektes, egy új gumim van már hozzá, második meg folyamatban. Eddig olyan 55-60k-ban van, gumikkal...
www.dongosofor.hu
-
mumtaz
senior tag
Eddig is ment az. Nem mellesleg elkövettem egy hibát is, amikor 3 hete összeraktam. Nevezetesen, hogy a varió belső tárcsát ugye alakítani kellett és lett néhány karcolás azon a felületen, ahol a görgők mozognak ki-be. Nem gondoltam volna, hogy ekkora hatása lesz, ugyanis mindegyik görgőn látszik a nyoma. Hihetetlen, mennyire fel tudta szedni görgőhéjat. Kicsit felpolíroztam és még egy kicsit alakítottam ezen a tárcsán. Kipróbálni csak holnap bírom, mivel inkább megvárom, hogy a menetrögzítő "megkössön". Nem akarok megint úgy járni, mint anno, hogy lelazult a csavar a főtengely végén.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Den
veterán
válasz huszi.gyb #55692 üzenetére
http://www.kepesmotor.hu/piaggio-robogo/p1493369
http://www.kepesmotor.hu/aprilia-robogo/p1493127
http://www.kepesmotor.hu/malaguti-robogo/p1494684
http://www.kepesmotor.hu/piaggio-robogo/p1494780
http://www.kepesmotor.hu/piaggio-robogo/p1493868Nem néztem utána melyik lenne a legjobb alap, de ezek vannak abban az árban amit nem sjnálnék szétbombázni, és még egyszer ennyit költeni rá.
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz huszi.gyb #55692 üzenetére
Megnéztem ezt a peugeot -t. Nem rossz. Olcsó hozzá az alkatrész. Hengerszettek már 20k alatt indulnak, és 30 környékén már márkásak vannak. Főtengely, variátor is emberi áron. Gyújtást mondjuk nem találtam hozzá, de ahogy látom ez valami hohda származék blokk, biztos lehet szerezni.
www.simson4t.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Yettel topik
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Aliexpress tapasztalatok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- SSD kibeszélő
- Futás, futópályák
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Politika
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- További aktív témák...
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest