-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Den
veterán
válasz Jaffa75 #56139 üzenetére
Nekem a használt átalakított gépekkel vannak fenntatrásaim, hogy mennyire szakszerűen lett elvégezve az átalakítás. Tehat pl a 70-es henger úgy került rá, hogy az eredeti szétkopott, és ráhúztak egy nagyobbat, de a tűvgörgőket, csapágyakat meghagyták spórolásból, akkor annak meg vannak számlálva a napjai. Kérdés, hogy a karbit, hajtást, hogy igazították az új hengerhez, stb,
Viszont 100k körül nem valószínű, hogy full gyári, motort kapsz, ami az eredeti alkatrészeivel még mindig hibátlan, szinte biztos hozzá lesz nyúlva, és végülis, nem atomfizika egy hetvenes hengert jól felrakni, és a gépet hozzáigazítani, szóval kifoghatsz egy jó 70-est is, nem kell alapból elvetni a dolgot.
Konkrét típust nem tudok ajánlani, mert alapvetően mi kínaiban utazunk, az olasz/japán robeszokkal kevesebb gyakorlati tapasztalatom van.
Nagy vonalakban, én ebben az árkategóriában a léghűtéses gépeket preferálom, mert eggyel kevesebb alrendszer van amivel gond lehet. De leginkább az állapotot kell nézni, nem szabad semmitől elzárkózni, egyedül a nagyon egzotikus típusokat érdemes kerülni, mert lehet, hogy alkatrészellátással gond lesz.
Ja, és a "nincs nagy baja, ezer forintból megcsinálható, de már nincs kedvem foglalkozni vele" szöveggel hírdetett gépeket messzire kerüld el.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Pete55555
addikt
-
Rick4
félisten
Van itt egy fogas kérdés.
Vett a haverom télen egy robogót, javítani való állapotában nem használta, most elvitte utánfutón a szerelőhöz, az megcsinálta, majd ahogy kell, ráült, és kipróbálta. Természetesen ahogy az ilyenkor lenni szokott, pont ekkor állította meg a rendőr. Se papír, se biztosítás, (mivel hogy a haverom még nem akarta használni, csak a garázsban állt) így valakit úgy néz ki, ezért rendesen meg fognak vágni. Na de kit? A haverom nem akarta közúton még használni, ezért se volt sürgős a biztosítás, most is más vezette. Mi ilyenkor a szitu? A rendőr csak 10 percig írkált, majd visszaadta a szerelő papírjait, és elment a helyszínről...Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Rick4
félisten
válasz szentkuti11 #56158 üzenetére
A haverom nyilván nem akar fizetni, a szerelő pedig 100%-ban tisztában volt vele, hogy nincs biztosítás.
Pete55555: Nem kötelező egy robogón biztosításnak lennie Én úgy tudom, hogy egy ideje a szerződések bizonyító erejű magánokiratnak számítanak, tehát átadás- átvételi időpont külön van feltüntetve, és elvileg azonnal kell kötni biztosítást, viszont 0Ft a mabisz díj, tehát nincs szankció, ha nincs bizti csak később. De hogy a rendőr nem büntet-e a meg nem kötött bizti miatt, (amit ugye csak a tulaj tud elkövetni) azt nem hiszem.
[ Szerkesztve ]
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
Den
veterán
válasz Something_ #56162 üzenetére
Pedig kéne. Egy 125-ösnek, vagy nagyobb motornak egész más a menetdinamikája,mint egy segédmotornak. Oda már kevés a bicikli tudás.
www.simson4t.hu
-
jozefgucci1
addikt
válasz huszi.gyb #56161 üzenetére
A kettő nem ugyan az a kategória ! Ahogy fentebb is írták egy B-s jogsival a 125-ös papír 4 óra átképzés , tehét gyakorlatilag semmi . Ha már annyira lovagolod az államháztartási hiány pótlását akkor ez sem egyéb .
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
-
Jaffa75
őstag
Szia,
most néztem kettő Apriliát, meg egy Malagutit:
- egy idősebb, vélhetően egy Old
- ezt meg csak hétvégén tudom megsassantani, bár még el is kell kocogni érte..
- ez meg "csak" 50-es, bár tetszik a képekrőla második sanszos lehet, mert fiatalabb mint az első, bár a kép sokat nem árul el...
-
huszi.gyb
senior tag
válasz jozefgucci1 #56164 üzenetére
Hidd el, ha valaki én megszoptam. A1 60k, A2 60k és még A-m nincs is... De 4 órát legalább ül motoron. A KRESZ baromság, utcán kéne betartatni az indexelést és egyebeket...
Viszont 125-ös gépek is tudnak erősek lenni, nem árt, ha először rutinpályán tapasztalja meg, és utána megy ki az útra. Még ha 4 óra akkor is... Legalább VALAMI. Persze, szarrágózhatunk a 30k-n az államnak. Nem jogos, ha rajtam múlna, ugyanúgy 30k lenne, de legalább 10 óra... Mégis valami...www.dongosofor.hu
-
Dexar007
veterán
válasz huszi.gyb #56168 üzenetére
Sima penzlehuzas semmi tobb.
Nekem M kresz 30, B kresz 30, A kresz 30, C kresz 30, C+E kresz 30.
Egyebkent pedig teljesen folosleges.1) Rutinon-forgalmin ugyse tanitanak semmit 2) Ugyis mindig a motoros/robogos huzza a rovidebbet---> Majd a termeszet elvegzi a dolgat.A hulyeket nem kell megmenteni.Give me your cum,bull!
-
jozefgucci1
addikt
válasz huszi.gyb #56168 üzenetére
Ezzel nem értek egyet .A-125-ös gépek is lehetnek erősek persze ,de attól a órától nem leszel jobb motoros . Tök mindegy hogy vagy ccm-re kapod. Akkor vagy töröljék el és legyen rendes motoros vizsga alapokkal már ccm-re is és vagy emeljék meg a határt mint lentebb írták . Ez a fizessünk az államnak mert rés van a pajzson és mert az én tehenem is megdöglött tipikusan magyar hozzáállás .
[ Szerkesztve ]
Origin :jozefgucci1980 , Cod =játszótéri mászóka színekkel operáló, vérpistikebőszítő játékmenet...
-
Pete55555
addikt
válasz jozefgucci1 #56170 üzenetére
Én meg "olcsón" meg fogom úszni. Van B kat jogsim, azzal robogózok. És most akarom megcsinálni az A-t
...Szeretem leracsniztatni...
-
Morris
veterán
Hi!
No megvan a moci és nagyon jó.
Szerintetek mennyit érhet egyébként egy ilyen Yamaha Excel? Nagyon jó állapotban van. Kegyetlenül gyorsul.
És valós 4090km van benne.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz jozefgucci1 #56170 üzenetére
Nem azon van a hangsúly, hogy én fizettem... Megszoptam, ez tény, de én végig csináltam 60k-ért az A1-et, és minket TANÍTOTT az oktató, mert lelkiismeretes volt. Alapból "dupla" óránk volt, mert beültetett maga mellé, és autóból is néztük a többieket, közben magyarázott, hogy mit hogyan kéne csinálni, mire figyeljünk... stb.
Nekem ez az oktatás határozottan tetszett, drága volt, de alapos. Nem mondom, hogy megtanultam motorozni, és azt sem állítom, hogy nem vezettem előtte 125-ös gépet... Sőt... Simsonnal mentem gyakorlati órákra, tehát azért volt némi más motoros tapasztalatom is, mégis jól jött az oktatás.Ugye 125/50-ről indultunk... Többségében nem is a technikai tudás kevés annak, aki 125-ösre felül (bár az is hiányos), de inkább a szemléletmód... Megy mint a barom, mert van alatta 10-15LE, és megteheti. Én is húzom neki, sőt, vezettem adott kategória nélkül motort. Nem vagyok szent, de kurvára vigyázok, hogy ne legyen gond... Volt már, hogy úgy rajtoltak le rendszám nélküli géppel, hogy majdnem elvitte a tükrömet (180ccm, multivar, rendszámos gép van alattam). Ott nem rajta múlt az, hogy ne legyen gond...
A mostani oktatás gondjait ismerem, hidd el, A2-t vizsgákkal együtt 5 óra alatt tettem le, igaz, hogy volt tapasztalatom néhány nagyobb géppel (A2, A kat.).
Nem vagyok szent, és álszent sem... De GONDOLKODNI kéne, és ezt beleverni a barmokba az oktatáson. Mellé meg lehetőleg némi technikai oktatást is adni....
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
De gondolom az megvan, hogy ehhez a megoldáshoz 24 életév az előírás...
Szerk: természetesen én is így csináltam, occón; csak épp már 26 évesen.
Mondjuk akkor még elég lett volna 21 is az "A"-hoz, ugye nem rég változott.
(Előtte meg nem igen motoroztam. Szóval nem volt szempont, hogy legyen
már egy A1-em, hogy vezethessek 125-öst, ami amúgy sem nagy durranás.
Aztán persze a korlátlan jogsi mellé azt sikerült venni. De az más dolog.)Apró léptekkel.
Ui: nem akarom összeszámolni, hogy bár a jogsin spóroltam, a motorokon
mennyit buktam: a 150K, amit az elsőn sikerült anno soknak tűnt! Pedig...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
-
dzso22
senior tag
válasz z0l1ka #56144 üzenetére
Nem is ajánlom hogy vegyél használtan csak annak aki bemeri vállalni a rizikót.
Azért nem egyforma a fúvókázás mert a karbik sem egyformák.
Az alapelv mindegyiknél általában ugyanaz viszont a járatok és kialakításuk minden típusúnak más és más.
Csak a Schubert tű és a keverőcső már nagyon sokat befolyásol.A legfontosabb,hogy a kacsák előtt mindíg legyen víz!
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #56176 üzenetére
Jó, én tényleg kurvadrágán, majd 200k-ból úszom meg az A-t... De ahogy a nóta mondja "rossz hold kelt föl, mikor a kölyköd lettem''...
Amikor 17 évesen megcsináltam a B-t, akartam motorozni, gondoltam itt az alkalom, A1-et megcsinálhatom, 30k-t spóroltam a KRESZ tanfolyammal. Meglett, ősszel necces lett volna (kölcsönből tudtam volna megcsinálni, de anyámék lebeszéltek). Tavaszra összeszedtem a pénzt, megcsináltam az A1-et, mondván occsó (addigra 4000 helyett 11k a városi ), és 2 év múlva A (40k-ból)...
Majd eltelt a 2 év, jött a B125 (2 héttel a jogsim 2 éves születésnapja után), és A1 nem számít már nagymotornak, A2 az... Addigra már nagyon untam az 50-es Tactot, és futóművéhez nem méltó használati módon nyúztam... Kellett valami komolyabb... Jött Maja, mint lehetőség (Köszi ezúton is ), nagyobb ccm, nagyobb erő, jobb futómű. Vágjunk bele, amúgy is jó lett volna motorozgatni, A2 kell... (Maja mondjuk A2 legalja, de kell hozzá). Így viszont 24 helyett 23 évesen megcsinálhatom az A-t, és akkor végre végigszoptam az egészet, vezethetek akármit...
Megszoptam, ez van. Elfogadtam, már nem dühöngök ezen... Lassan tényleg minden pénzem a motorozásban van, amit egy percig nem sajnálok, mert ez a hobbim, szeretem, jó dolog... Viszont épp ezért vigyázok a dolgaimra, megbecsülöm, és ha más okoz kárt akkor biztos, hogy kettészedem, ha nem perkál... (Alapból békés természetű vagyok.)
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Upo
addikt
Kezdek utánanézni ennek a vizsga dolgoknak, hát nem kevés pénz manapság. Annak idején a segédmotor vizsgám annyi volt, hogy bejelentkeztem, adtak csekket, befizettem a 32,- forintot, az adott vizsgaidőpontra odasunyiztam a motorral (nem kaptak el), kitöltöttük a 15 kérdéses kresz tesztlapot, megvártuk amíg kijavítják, akinek sikerült az átvete a jogsit, ennyi. Én is már legálisan mentem haza.Aztán 3 év múlva a nagymotor, ott már volt kresz tanfolyam, eü, tanpálya, minden, pontosan már nem tudom de olyan 4-5000 ft körül volt mindenestől.
Olyant találtam még, hogy ha valami vizsgát kuplung nélküli motoron tesz le akkor bejegyzik a jogosítványba és csak automata robogót vezethet. Ezt meg is csinálják?Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
ludsimon
veterán
Sziasztok!
Aktuális lesz hamarosan most már tényleg a kis 50cc robogó vásárlás.
Budapestre, peremkerületből belvárosba való ingázásra. 75kg-os súlyom alá.Már elhatároztam, hogy Scarabeo 50 2T léghűtéses, karbisat fogok venni.
Már csak egy olyan kérdésem lenne, hogy 2-2,5 L-es fogyasztásból mennyi lenne, ha egy gyári motorban semmi máshoz nem lenne nyúlva, csak egy 75mm-es jet fúvóka, meg egy kisfordulatszámhoz igazított kipufogót vennék rá?
3-3,5L-en megállna ha nem húznám állandóan 60km/h felett?
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Upo
addikt
válasz Debilon #56185 üzenetére
A lányom segédmotoros korba lépett, az AM lesz aktuális.
De még valami motor is kellene neki. A sport kinézetű nagyobb testűek nem tetszenek neki, inkább a kecsesebb, csajos vagy a retrósabb kinézetű (kerek bucilámpás, burkoltabb hátsó kerekű) tetszik neki.
Mennyire vállalhatók ezek a mostani "olcsó" (300 alatt) kínai motorok újonnan? Motowell, Rieju, Keeway, Motorro, Tauris (ahogy nézem a boltokat, csomó közös alkatrész van a hajtásban)
Nem vadulós fajta, nyugodtan, CSENDBEN akarna eljutni A-ból B-be.
Vagy jobban megéri valami olaszból levetett márkás kotlát megvenni? Abba mondjuk nagyságrendekkel drágább az eredeti alkatrész is, ha meg kinai utángyártottat veszek bele akkor ugyanott vagyok mint az új kínai motor, csak az 1-2 évig garanciális.
Vélemény?Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
ludsimon
veterán
válasz szentkuti11 #56188 üzenetére
Akkor kb mennyi lesz ebből a fenti apró módosításokkal?
Nem padlógázas indulásokra kell, inkább szépen, dinamikus közlekedésre, nem húznám 60km/h-nál tovább.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz szentkuti11 #56190 üzenetére
Huh, az nem is rossz egy 4,2Le-sből 6,2Le-sre fojtás nélkül. +50% teljesítménynövelés apró módosítással!
Az rengeteg egy ilyen 80kg-s robogónál az én 75kg-om alatt.Szerkre válasz: Kell a tartalék azért egy esetleges szituációból ha ki kell gyorsan ugrani. Nem szeretem azt mikor nincs tartalék.
Dexar007:
Köszi, de már régóta biztos a 2T karbi, léghűtéses Minarelli.
Gondolkodtam esetleg vizesen is, de inkább nem vesződök rajta és marad a faék egyszerűségű 2T, karbi, lég.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Pete55555
addikt
válasz DigitXT #56176 üzenetére
Mikor betöltöttem a 21-et még sajnos nem volt pénzem az A-hoz, meg szüleim sem nagyon engedték volna, akkor még ott laktam.
Most meg én is 26 leszek, van rá pénzem, barátnőm ugyan ellenzi a dolgot, de hidegen hagyNálam ez úgy néz ki, hogy 50-50 aztán majd valami 250-450-es gépet szeretnék, praktikussági okokból valószínűleg nagyrobogót. Egy Supermotora vágynék nagyon, de azzal necces munkába járni, pláne hidegben.
[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
huszi.gyb
senior tag
Én inkább vennék egy jó állapotú márkásabbat. Szerintem az utángyártott alkatrészek többsége jobb minőség, mint amit a kínai vackokba gyárilag tesznek.
Ha esetleg érdekel több fajta robogó, ami megnézhető/kipróbálható, és sokkal olcsóbb mint 300k, írj rám privátban, adok elérhetőséget. Igény szerint szállításban is tud segíteni.
www.dongosofor.hu
-
ludsimon
veterán
Mondjuk azért ez se annyira rossz, 4T, karbi, lég, Minarelli.
Egy karbi szétszedés tisztítás lehet megoldaná a fulladást.Ez ha gyári 2L körül eszik csak?
[ Szerkesztve ]
undefined
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Végre megjelenési dátumot kapott az xDefiant
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- SSD kibeszélő
- Dark Souls sorozat
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- SkyShowtime
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest