-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
huszi.gyb
senior tag
Azért egy padon mérésre kíváncsi lennék... Ha kevesebbet enne, jobban menne, akkor miért nem ilyennel szerelik a gyárban?
www.dongosofor.hu
-
Den
veterán
válasz ludsimon #54398 üzenetére
Nem csökken a fogyasztás sportkipufogóval. Ha a hengerhez illő kipufogót szerelsz fel, szakszerűen, akkor nő a fogyasztás. A hengerhez illő kipufogó a nyomáshullámok időzítése miatt fonfos, egy csomó paraméter számít. A fogyasztás meg azért nő, mert hozzá kell fúvókázni a karbit a kipufogóhoz, ami a gyárinál sportosabb kipufogónál, nagyobb fúvókát jelent. Egyrészt a kisebb fojtás, másrészt az animáción látható negatív nyomáshullám jobb kihasználása miatt javul a hengertöltés, több benzint kell a karbin áthaladó levegőhöz adagolni hogy ne szegényedjen el a keverék. Különben úgy járhatsz mint a szomszédom, aki felrakta a frankó leo vince sportkipufogót a runnerre, aztán fél óra múlva megállt a motor, mert megolvadt a dugattyú. Ez mondjuk szélsőséges eset, mert ott okosítottak korábban a karbin kisebb fúvókával, hogy kevesebbet fogyasszon, ami produkált gyanús előjeleket, de a kipuf adta meg a kegyelemdöfést.
Általában dugattyúolvadásig nem megy el a dolog, de nem tesz jót, ha nincs hozzáállítva a karbi a kipifogóhoz. Több erőhöz több benzin kell.Amúgy a nyomáshullámokat a gyári kupufogó is kihasználja, csak nem olyan extrém módon, és valamivel szélesebb fordulatszám tartományban.
www.simson4t.hu
-
ludsimon
veterán
-
Den
veterán
válasz ludsimon #54404 üzenetére
A grafikononon a felirat: "engine standard except rejetted for each exhaust"
És érdemes nézni a számokat, az első két tuningkipufogónál 1 lóerő a teljesítményntövekedés, viszont a használható tartomány feljebb ment, tehát a variátort is hozzá kell hangolni.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Den
veterán
válasz ludsimon #54406 üzenetére
Igen, sok robogót (és más kétüteműt) vágnak haza "tuninggal". Jellemzően felmegy a kipuf, vagy élesebb henger, ami eleve több naftát ránt be, és mikor észlelik hogy nőtt a fogyasztás, okosba kicserélik a fúvókat kisebbre, pedig a motor még nagyobbat kívánna.
www.simson4t.hu
-
huszi.gyb
senior tag
Köszönöm. Ennyire szakszerűen nem tudtam megfogalmazni, de gondoltam inkább csendben maradok. Azt tudtam, hogy nem elég csak a kipuff csere.
Lenyúlt aranyköpés, de nagyon tetszik.Persze sokan felrakják a tuning kipufogót, és olyan gyors lesz a motor, hogy a körforgalomban látják a saját rendszámukat. [ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
ludsimon
veterán
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Something_ #54412 üzenetére
Én is 75-80kg vagyok. Majd kiderül mit megy...
Bár nem szeretném sokáig megtartani, remélem hamarosan Maja visszajön.
www.dongosofor.hu
-
Bambalazs
senior tag
válasz ludsimon #54383 üzenetére
Barátnőmnek egy Scarabeoja van, nekem egy Yamaha Jogom, úgyhogy van viszonyítási alap. Mindkettő nagyon jó robogó, de Jog kényelmesebb, annak ellenére, hogy 190 cm vagyok. Na jó, éles kanyarban szét kell terpeszteni a lábakat, hogy elférjen a kormány...
Scarabeo-n nem érezni az úthibákat a nagyobb kerekek miatt, magasabban ülsz, viszont mikor vezettem volt egy "mintha valami hiányozna" érzés. Arról nem is beszélve, hogy nincs csomagtartója, csak kesztyűtartója.
Bezzeg a Jog csomagtartó rácsára minden mehet gumipókkal, miközben dugig pakolod az ülés alatti csomagtartót, kesztyűtartóba meg mehet a félliteres ásványvíz és valami péksüti. Első motornak nagyon jó a Jog, eddig a pár hónap alatt megtett 2400 km összes centije élvezettel telt, akkor is, ha egy kátyú akkorát ütött, hogy a tükör totál elmozdult, vagy mikor egy gyökér autós elől menekültem a városban, ment árkon bokron keresztül.
Mikor motort veszel, majd nézd meg, hogy hogy fognak a fékek, mennyire kopott a gumi, egyenletesen húz-e gyorsításnál a további kiadások minimalizálásának érdekében. A teleszkóp az esetek 90%-ában tuti halott lesz használt gépeken, megsínylik a pesti utakat. Ugyanúgy bringáról váltottam robogóra, mint ahogy te is szeretnél, és csak azt tudom mondani, hogy élvezni fogod. Viszont ha tényleg veszel valamilyen kétkerekűt, ne félj kiadni pénzt minőségi védőruházatra![ Szerkesztve ]
-
30z.Samu
félisten
Jó reggelt! Ma ahogy jöttem, összefutottam egy robogós kollegával, ő 2T-t hajtott és nagyon "vagány" volt. Mögülem lőtt ki egy 30-as táblával övezett résznél, még rám is dudált, utána kilőtt az utca végén. Gondoltam, akkor jól van, húztam én is neki egy nyél gázt. Ment egy kis racsing így hajnalban, a kigyorsításnál osztály különbség volt a javára, de végsebességre én voltam jobb. Hosszabb szakaszokon rendszerint beértem.
Sic Parvis Magna
-
addikt
válasz ludsimon #54413 üzenetére
Kicsit a tuning témához. Én egy dio-t tuningoltam - részben kényszerből. Megfőtt benne a henger mert az előző tuningbajnok gazdája a 70es hengerre nem tett nagyobb hengerfejet így nem volt helye dolgozni = szétnyomta a szimeringet... Kellett bele új hengerszett az 50es és a 75ös (naraku) között volt olyan 3-4k különbség így a nagyobbat kértem De én az egész tuningot (inkább felújítást) kezdtem a futóművel (hátsó teló), fékekkel és gumikkal. Majd jött a technigas dob, sport főtengely (mivel a gyári hiába erős mégse szerette a nagyobb erőt...), könnyű variátor, 24es oko karbi, nagy leömlő.
Most ott tart a dolog, h van egy seggrakétám ami 80ig (ami a végsebessége, ki kellene cserélni a végáttétet hosszabbra...) nagyon megy, városba / kis utcákba baromi élvezetes, nagyon stabilan az úton van, eszik vagy 5 litert és olyan a hangja mint egy bazi nagy kávédarálónak[ Szerkesztve ]
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
addikt
válasz ludsimon #54420 üzenetére
Könnyű variátornak nem is az a lényege, h többet pörög hanem inkább hamarabb veszi a lapot - amivel végeredményben a főtengelyt könnyíted = annak a végén van a vari - de persze többet is pörög kicsit Ebből az jön le, h mindenképpen javul a gyorsulás. Arra figyelni kell, h a szíjtárcsát nem szabad lecserélni alura (én megtettem) mert az alu tárcsák csak időleges dolgok (versenyre szokás feltenni) = elkopnak...
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
ludsimon
veterán
Azt hiszem megvan a legjobb megoldás a szénné tuningolás helyett egy alacsony fordulathoz igazított sport kipuff.
linkIgazából ha ezt felszerelném és máshoz hozzá se nyúlnék nem nyírná ki a motort, igaz?
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Mi lenne az a 65mm Jet magyarul?
undefined
-
30z.Samu
félisten
-
addikt
válasz ludsimon #54424 üzenetére
Fúvóka. Bár az nem 65 mm hanem 0,65 szóval passz. De amúgy az marha kicsi, 70es hengeren volt 100as, 75ön 110. Most a nagy karbiban meg az isten se tudja de olyan 120-130...
Pár dolog ára, h képben legyél (ha már tunyingolsz
- 75 cc hengerszett 18-tól
- erre való kipu 35-től
- nagyobb karbi 10-15-től
- főtengely - 20-25-tőldio-hoz...
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz body007 #54427 üzenetére
Mutass már nekem légy szíves egy DIO-hoz való (AF28) nagyobb (karburátort) emészthető áron! 17,5-es kellene, automata szívató nélküli, ha létezik...
szerk: ez olyan? (sajnos automata szívatós....)
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Something_ #54415 üzenetére
Holnap átadom a vízpumpa felújító szettet, ma megrendeltük a Malossi görgőket, mert 0-ra voltak kopva.
www.dongosofor.hu
-
addikt
válasz Bogyó bá' #54428 üzenetére
VAn egy ilyenem, ez fel kell menjen a gyári helyére:
Carburetor FITS HONDA XR80 XR-80 1979 1980 1981 1982 1983 1984 New Carb
Nekem kicsi lett a túl nagy leömlő miatt. Manuális szívatós, árába oda adom: 20x275=5500.- magyar pénz. Ki próbálod, ha nem jó visszaadod
ludsimon: Főtengelyt csak ha henger szettet cserélsz kell (érdemes) cserélni. Ha sport kipu akkor növelni érdemes a fúvókákon (mint lentebb is írták, a benzin hűti a blokkot = ha keveset kap megragadhat, besülhet...)
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
ludsimon
veterán
válasz body007 #54436 üzenetére
Értem.
Tehát akkor egy 50cc-hez mennyi lehet az ideális ezzel a kipuffal?
Tartósra szeretném építeni, nem kinyírni.A variátor cseréje eredményezhet még plusz gyorsulást és érdemes kicserélni?
Bambalazs:
Nekem tetszik, és legalább nem lopják el mert nagypapinak való kinézetű.
Meg rengeteg alkatrész van hozzá és van bőven választék hahun is.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz body007 #54436 üzenetére
Nem jó, "nagy" az úszóház, nem fér el a kidekázott helyére...
Viszont találtam olyan ami "képről" tökéletesen stimmel, viszont a kép felirata "Keihin" és a szövegben a típus marhára nem fedik egymást. Pont ilyet keresnék két darabot, csak nem 14-es, hanem 16-os vagy 17,5-es Venturi-mérettel.Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
ludsimon
veterán
Kb így fog menni majd azzal a kipuffal?
Az írásban ezzel hasonlították össze, hogy kb hasonló szintű a Motoforce mint a Leo Vince ZX, csak alacsonyabb fordulaton adja le és nyújtottabban a Motoforce.
Rohadt hosszú áttetelezés van ebben a Gilera Runner SP50-ben.
Nekem jobban kell a gyorsulás mint a vmax. Városba nem kell vmax.Amúgy a variator rollers minél kisebb súlyú, annál jobb a gyorsulás és a vmax?
Akkor nekem valami ultrakönnyű kell.
Van valami hátulütője a könnyebbnek?[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
Ezzel a 2.7g-ossal mennyi lehet vajon a vmax azzal a kipuffal?
undefined
-
ludsimon
veterán
válasz szentkuti11 #54441 üzenetére
Általában a gyári milyen súlyú ami benne van egy 50cc-sben?
Mert ha 5.5g-ossal megy 108-at, akkor nekem jóval alább kell menni, mert én nem akarok 75-80-nál többet.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
huszi.gyb
senior tag
-
huszi.gyb
senior tag
válasz horvathkrisz #54446 üzenetére
Nem megy annyira...
Legalábbis én ezt tapasztaltam. Csökken a végsebesség, rosszabb a gyorsulás. Kb ugyan az, mint amikor a szíj kopott...
www.dongosofor.hu
-
Bambalazs
senior tag
Jogban 5g, így 60 km/h a vége, városban pont elég, mert lámpánál való elindulásra van hangolva, nem erőlködik. Gyári Scarabeo 70-80 km/h-t megy, nem értem mi a fenét akarsz tuningolni rajta. Ha sebességre vágysz, inkább 125-ösben gondolkozz.
-
ludsimon
veterán
Huh, ez a cikk rávilágított a lényegre.
Lehet inkább veszek egy Favoritot aztán jóval később veszek hozzá két kihegyezett DCOE45-et utána csapatom neki mint állat.undefined
Új hozzászólás Aktív témák
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- iPhone topik
- Sorozatok
- Diablo 3
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen