-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pete55555
addikt
Sziasztok.
Segítségeteket szeretném kérni, jelenleg egy Yamaha ZR JOG-ot használok, viszont venni szeretnék valami nagyobb, 50-es robogót, akár téli használatra is. Ezzel is végignyomtam már egy telet, de jól jönne egy nagyobb kerekű/testű, újabb motor.
150k a keret, egyelőre SR50-eseket nézegettem, érdekelne mi a véleményetek róla, és milyen típusokat ajánlottok még? Tuningolni nem fogom, max kap egy kipufogót, megbízhatóság előny, nem kell hogy 90-100-al menjen, inkább jól gyorsuljon.(#54699) ludsimon Ha valaki hülye, az ellen nem tudsz védekezni. Illetve igen, számos esetben múlott már az én reakciómon az "életem", de volt már egy balesetem is, ott sem én voltam a hibás, de nem tudtam kivédeni, esélyem sem volt.
Ha képes vagy figyelni a forgalom összes résztvevőjére, plusz még az útra, és jók a reakcióid, jól kezeled a motort, akkor sokmindent kivédhetsz. Ha kocsit is úgy vezetsz, hogy beülsz, sz*rsz a világba, és mész előre, akkor motoron halott vagy.[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
30z.Samu
félisten
válasz ludsimon #54699 üzenetére
Mindenről lehet eltántorító videót látni, az autózásról is, a biciklizésről is, meg lehet, hogy a kettyintésről is. A videó szerintem Oroszországban készült, ott meg tudjuk mennyire kulturáltan közlekednek... Ilyen baleseteket lehet, hogy a büdös életbe nem fogsz itt látni vagy nem leszel részese. Úgy lehet ezeket megelőzni, hogy nyitott szemmel közlekedsz. A videóra visszatérve, azok a motorosok sem 50-nel csapódtak bele a kocsiba...
Sic Parvis Magna
-
ludsimon
veterán
válasz 30z.Samu #54703 üzenetére
Oké, de lépjünk tovább. Ott vagy abban a pillanatban, hogy elkerülhetetlen, mert befordul előtted egy autó, mondjuk elvakította a napfény és nem látott téged.
Van bármilyen ruházat amiben egy 50km/h-s repülést túl lehet élni?
Tudom, ez is olyan mint biciklinél, hogy gyakorlatilag ha rosszul esik az ember 15km/h-nál is meg lehet halni, meg van olyan, hogy 80km/h-nál túléli a motoros, de mivel csökkenthető a kockázat? Van már olyan ruházat, mint autóknál a légzsák?Nem akarok hülyeséget beszélni, de láttam ilyet 1-2 évvel ezelőtt biciklisisakba szerelve.
Igaz csak tervek voltak, de már a gyártás szerintem elkezdődött, mert elég komoly pénzösszeg jött rá össze.[ Szerkesztve ]
undefined
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz ludsimon #54704 üzenetére
Persze, létezik már légzsákos cucc, de "normális" ember ilyet azért nem hord. Egy rendes protektoros ruházat, jó bukósisak, és sűrű forgalomban nem száguldozás, nem állatkodás: máris jó esélyed van a túlélésre. Ha meg ennyire parázol, akkor ne ülj motorra, nem neked való...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
ludsimon
veterán
válasz Bogyó bá' #54705 üzenetére
8 év közlekedés kerékpárral megtanított a brutálisan defenzív vezetésre!
Megvan az autóssal a szemkontaktus, de látom, hogy csak azért is becsorog a kereszteződésbe, ha nem jön mellettem, mögöttem senki, behúzódok az út bal oldalára és/vagy ha ez nem kivitelezhető, mert jön autó, akkor inkább lassítok 10km/h- körüli sebességre és várom a reakciót, hogy befékez, vagy elindul.Tegnap egy 5-ös BMW a Shell kútról olyan gyönyörűen rámhúzta a kormányt, pedig 35-el jöttem, hogy 10km/h-ra satuznom kellett. Megvolt a szemkontaktus, "mögém" nézett jön-e autós, és már padlógázzal jött is kifelé.
Senkiben nem bízok, hogy elférek az autó és a patka között, ezért inkább szoktam satuzni, minthogy belemenjek a dynomen helyzetbe. (Közlekedési helyzet, még nem veszélyes, csak könnyen azzá válhat.)Életem fontosabb, mint az elsőbbségem kierőszakolása.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Den
veterán
válasz ludsimon #54706 üzenetére
Ha 8 év bringával túléltél, akkor robogóval is menni fog. A többi közlekedő hozzáállása hasonló a kisrobogóshoz, mint a biciklishez, tehát kb ugyanazt a deffenzív hozzáállást követve nagyjából ugyanakkora balesetveszéllyel számolgatsz a részükről, a kérdés, hogy ehhez te mennyit teszel hozzá. A sebesség valamivel nagyobb, tehát ha taknyolsz jobban megütheted magad, de nem kell túlparázni a dolgot. Alapvetően kerülni kell a rizikós helyzeteket. mások helyett is gondolkodni, de nem hiszem hogy komoly problémáid lesznek bringa után.
Szerintem vegyél valami tuningmentes 50-es kétüteműt. Túl sokat ne agyalj a típuson, tapasztalat nélkül úgyis kicsi a valószínűsége, hogy elsőre ideális gépet találsz, akármennyit olvasol is utána. Minden jármű kompromisszumok összessége, így a ronogó is, és csak a gyakorlat mutatja meg, hogy te milyen kompromisszumokat vagy hajlandó kötni.
Ha már nagy kerékben gondolkoztál, maradj ennél, ezzel már kezelhetőre szűkítetted a lehetséges típusok választékát. Ha kitapasztaltad és nem jön be (pl kéne a csomagtér az ülés alatt, stb...) legfeljebb eladod és veszel másikat, akkor már jobban fogod tudni mit akarsz.
Használat közben majd azt is látod, hogy elég-e az ereje, ha mégsem, akkor a kipufogós ötlet jó írány, ha szakszerűen felszerelteted és hozzáhangoltadod a karbit, és hajtást. És persze ha az a plusz egy lőerő megéri a plusz költséget. Mondjuk egy gyárilag 3,5 lovas motornál 1 lóerő az 30% teljesítménynövekedés, az elég is lehet, hogy könnyebben lőj ki a lámpánál, és ne 30-al kelljen felvánszorogni az emelkedőn.
Szóval szerintem hajrá, ne izguld túl a dolgot, a lényeg hogy jó állapotú robeszt vegyél, a többi majd kialakul.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
student
őstag
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
Liberty be befer a sisak?
undefined
-
ludsimon
veterán
Ez 50cc? 50 cm ben van olyan amibe belefér a sisak és nagykerekű és ajánlott?
undefined
-
Den
veterán
válasz ludsimon #54716 üzenetére
Igen a vision az 50-es 4 ütemű, és student azt írta elfér benne a sisak. De ez nem jellemző a nagykerekűekre, mert a kerekek több helyt vesznek el, nem csak hátul, elöl is, ezért az elve kisebb ülés alatti helyre szorul fel minden kiegészítő elem. Az a megoldás amit szmissz mond, veszel egy dobozt hátulra és probléma megoldva.
A videó alapján harmatgyenge, és fojtatlanul sem lehet sokkal erősebb, de egy ötvenes négyütemű ílyen, viszon cserébe művészet két liter fölé vinni a fogyasztást.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
ludsimon
veterán
Ki mire szavaz?
a, Scarabeo
b, Liberty
c, egyéb négykerekű 50ccundefined
-
Den
veterán
válasz ludsimon #54720 üzenetére
Amelyiket a rendelkezésre álló keretből jobb állapotban megkapod. De menj el próbáljk ki néhány kiszemeltet, és meglátod. Lehet, hogy egyik sem fog tetszeni, és változik az eredeti koncepció,
Egyébb NÉGYKEREKŰ 50cc? Négyütemű, vagy nagykerekű akart lenni?
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
Something_
őstag
-
student
őstag
valaki leírná hogy mi az előnye és hátránya a PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendezésnek a karburátorhoz képest?
-
szmissz
senior tag
válasz student #54727 üzenetére
Befecskendezés: alacsonyabb fogyasztás, megbízható , precíz működés, (most a Honda féléről beszélek, ami a konkrét kérdés), modern, frankó technológia.
Karburátor: Ennek mindenben az ellentétje.
A karburátorról az járja, hogy bárki megjavítja, ha gond van vele, a befecskendezésről pedig, hogy nagy szívás, ha gond van vele. Ilyen egyértelmű formában egyike sem igaz ebben a köznyelvben népszerű elméleteknek.
Nem véletlen, hogy a karburátor egy kihaló technológia, ma már csak spórolás miatt rakják bele a gyártók, akiknél még egyáltalán van ilyesmi.
Egyébként maga a karburátor működési elve nagyon tetszik, forradalmi csoda, de túlhaladt már rajta az idő.
[ Szerkesztve ]
Tiszteld meg a másik felet azzal, hogy válaszolsz a privát üzenetekre!
-
Den
veterán
válasz student #54727 üzenetére
A befecskendezőnek egy 50-esnél, kb semmi előnye nincs, de egyrészt marketing szempontból előnyös, mert többet lehet kérni a gépért, a modernség benyomását kelti, másrészt a környezetvédelmi előírásokat ezzel lehet csak teljesíteni, a katalizátor optimális működéséhez mindig pontosan szabályozott keverékre van szükség,
De te felhasználóként nem sokat profitálsz belőle. Egyrészt a variátor miatt a motor viszonylag szűk fordulatszám tartományban üzemel, és viszonylag csekély az üzemállapotok száma, amit egy cv karburátorral tökéletesen le lehet fedni. Másrészt a motor csekély mérete, és eleve rossz hatásfoka miatt még az elméletileg elérhető fogyasztáscsökkenés is jelentéktelen. Cserébe megfelelő gázreakciót nehéz befecskendezéssel elérni, vagy lomha, vagy túl ideges, de ez mondjuk egy robesznál a cvt miatt nem okoz problémát.
A befecskendezò rendszer javítása kétarcú dolog. Egyrészt az obd (on board diagnostics) miatt a hibakeresés egyszerű lehet, kiolvassák a hibakódot, az megmondja mi rossz, csere, kész. Ugyanakkor az obd nem mindenható, sokszor előfordul, hogy a jelzett hiba csak tünet, ugyanakkor jól elfedi a valós hibát. A totalcaron lehet erről frankó cikkeket olvasni Novoth Tibitől. Egy makacs, rejtett hiba javítása igen problémás lehet, anno az első injektoros kawák nagy részét karbisra alakították, mert képtelenek voltak megtalálni a hibát. Ma már javult a helyzet de ma is bele lehet futni drága javításokba.
A karburátor viszont egy nagyon egyszerű szerkezet, amit a fizika törvényei működtetnek. Nincs komplex elektronika, segédberendezések, maga a karburátor kompletten elvégzi a keverékképzést. Viszonylag ergyszerűen javítható, minimális műszaki ismeretekkel, néhány alapvető szabályt betartva, pár egyszerű szerszámmal.
Ugyanakkor a karburátor behangolása komoly szakértelmet igényel, és elég időigényes. Egy befecskendezést egyszerűbb jól belőni, pláne egy zárt hurkut. De javításnál ez nem gond, mindent gyári paraméterekre állítasz, és működni fog.
A karbival nehéz olyan precízen szabályozni a keveréket minden üzemállapotban, ezért általában nagyobb fogyasztást, és rosszabb károsanyag kibocsátást produkál. Viszont spontánabb gázreakciót is.
De ezeknek egy 50-es kis robesznál nincs jelentősége, mint feljebb írtam a cvt miatt kevés üzemállapot van és szűk tartományban dolgozik a motor, ezt egy karbi tökéletesen kiszolgálja.Ha két egyforma 50-es robeszra ültetnénk, egyik befecskendezős, másik egy jól beállított karbis, nem tudnád megmondani melyik melyik.
Nagyobb motoroknál már sokkal nagyobb jelentősége van a befecskendezésnek, ki is szorították a karburátort, de azok komplexebbek is, mint a kismotorok befecskendezői.
[ Szerkesztve ]
www.simson4t.hu
-
surgery
senior tag
Sziasztok robogó vásárlás előtt állok a keret olyan 100-130 ezer mit ajánlanátok az ötven köbcentisekből? Sajna csak B jogsim van és nem merek 125/50 be bele fogni túl rizikós És néhány jó tanács is jól jönne mire figyeljek
[ Szerkesztve ]
-
mumtaz
senior tag
Üdv.
Jön a tavasz, ideje két kerékre pattanni. Viszont van egy nagy gondom. Ömlik a vízpumpám. Ez egy ragasztott/egybe öntött vízpumpa, tehát felújító szettet kapni hozzá esélytelen. Az lenne a kérdésem, hogy nincs-e esetleg valakinek tapasztalata azzal kapcsolatban, hogy lehetne-e esetleg mégis valahogyan egy kis házi barkácsolással felújítani? Vagy esetleg, hogy valami más vízpumpa szerelhető-e rá? Mert az utángyártott húszonX ezer forintos példányokban valahogy nem bíznék, ráadásul ha az is elszáll, akkor megint csere. A gyári meg annyi, mint egy komplett használt robogó.
Mondjuk nézegettem ezt az elektromos vízpumpát is, de nem tudom.
Ez egy Peugeot Speedfight (1) LC 50-es
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
mumtaz
senior tag
Jaja. Pont ez a kínom. Nem normálisak ezek. Másoknál persze van az, hogy szét lehet szedni, aztán felújító készlet, de ezek...
Lehet, hogy az lesz a vége, hogy szétkapom, aztán meglátjuk.
Ok, hogy írják az elektromosat, de valahogy nem tudom elképzelni, hogy pl. kevésbé fogja le a motort, mert ugye akkor meg az áramfelvétel fogja vissza. Bár lehet, hogy nem annyira, mint a direkt hajtású mechanikus vízpumpa.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Pete55555
addikt
válasz Pete55555 #54701 üzenetére
Nos, végül egy Suzuki Katana lett. A megnézettek közül ez ment a legjobban, és ez volt a legjobb állapotban.
Érdekesen húz, mert az elején kicsit nehezen akar elindulni, aztán felpörög, és megindul, akkor viszont nagyon jól megy, minden sebességről egyenletesen húz. Egyébként még bejáratós, nemrég lett bele henger véve, meg felfúrva.
Jó nagy széles, téli gumik vannak rajta, teleszkópjai is működnek rendesen, így az úthibákat sokkal jobban simítja, mint a régi kis jog-om, összességében is kényelmesebb motor....Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
válasz szentkuti11 #54743 üzenetére
Ez gyorsan ment.
Hát, én is meglepődtem rajta. Kis ZR Jog-om volt már lassan 5 éve, gondoltam kéne valami nagyobb. Tegnap írtam anyámnak facen, poénból, hogy nem-e vennének nekem egy nagyobbat, meg linkeltem egy SR50-est. Erre ma ír, hogy apám üzeni, hogy egyeztessem az időpontot a sráccal
Nem vagyok hozzászokva, hogy ha kiesik valami a számon azt egyből megkapom, úgyhogy...Pörgeti, sőt, lámpánál ha megállok akkor érzem is kicsit, hogy "menne". Leljebb vettem kicsit az alapjáratot, így annyira nem vészes.
Gondolkozok, hogy majd görgőket cserélek, hogy inkább jobban gyorsuljon, jelenleg 80-at megy a tulaj állítása szerint, de még nem próbáltam, nem akarom gyilkolni, mivel bejáratós.
Elindulási "problémával" mit lehet kezdeni szerintetek?(#54742) 30z.Samu
KösziVannak rajta esztétikai hibák, de jól megy, fékek jók, index, lámpa minden működik, önindítóról is könnyen indul, rugásra is pöcc-röff.
Ja, és osztrák volt a motor, megvannak még a papírjai is, az osztrák forgalmival együtt. Ez szerintem ritka
[ Szerkesztve ]
...Szeretem leracsniztatni...
-
Pete55555
addikt
válasz szentkuti11 #54746 üzenetére
Ja, félreértettelek.
Szóval azt mondod, ez kuplung hiba? Mondjuk logikusnak tűnik. Esetleg az induláskor jeletkező kezdeti "tétovázást" is megoldaná? Húzom neki a gázt, és nem akar felpörögni, csak mikor már 5-10 km/órával megyek, utána elkezd pörögni, és húz.
Ezeket találtam hirtelen....Szeretem leracsniztatni...
-
szentkuti11
addikt
válasz Pete55555 #54747 üzenetére
Igen, megoldaná. Nem tudom, hogy ezek közül melyiket kell rendelni, talán egy szakembertől kéne megkérdezni, aki adott esetben ki is tudja cserélni.
A CVT ugyebár úgy működik, hogy addig nem kuplungol, amíg nem éri el a motor a nyomatékmaximumot, ezért van a robogóknak olyan jó hátbalökős érzetük induláskor. Ha már terhelés alatt kell felpörögnie, az jóval nehezebben megy, ezért lomha a gép. Én pont ezzel szívtam Samu Suzukiján, amikor még az enyém volt.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen