-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dJ Peer
aktív tag
válasz AndrewTdi #20400 üzenetére
Én csinálom a B125-öt, a KRESZ már megvan, csak 125-ös váltós, rendszámos motort kell szerezzek, mivel az oktatónak nincs. 40 perc gyakorlás a rutinpályán, aztán vizsga előtt - még egyszer végig a rutinpályán - kicsit a forgalomban és vizsga. Ez 31.500 forintomban lesz, persze, ha elsőre sikerül.
Megbeszéltem az oktatóval, hogy szeptemberben megcsinálom a korlátlant, ami kb. megint ennyi lesz. Legrosszabb esetben is 70-ből kijön a korlátlan. Így én azt javaslom, akinek van kisebb motoros rutinja, az csinálja meg a korlátlant minél előbb, mert jövőre ezt megváltoztatják.
-
runner 125
nagyúr
válasz AndrewTdi #20400 üzenetére
Itt pl. 29600FT-ot írnak az egészre. Eü. vizsga erre ugye nem kell, mivel autóhoz már megcsinálta az ember.
A különbözetit nem találom most. Persze nem állítom, h Pesten nem olcsóbb, de itt vidéken vagy 20-30%-kal drágább a jogsi.dJ Peer
Volt már, de akkor altámasztod, amit mondtam.
AndrewTdi
Akkor ne hallgass a haverra.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
AndrewTdi
addikt
Ha már ilyen kukaocsak vagytok. B125-öt be kell iratni jogosítványba, még akkor is, ha rögtön elkezded az A-t. Az megint 5-6K.
Majd elkezded az A-t, sikerült, megint 5-6000K.
Kezdjünk csak el számolni.
85K-ért már van rendes A1 korlátlan, ami hamarabb megvan, mint a B125 + A. -
félisten
Megsasoltam a gyertyat, egy 3 polusu bosch van benne, szep ozbarna. Szerintem hagyom is bent, megy mint az okor. Vagy kicsereljem majd?
-
félisten
Legkulcs nelkul hogy lehetne lekapni a variatort? 15mm-es csak a szij.
-
runner 125
nagyúr
Lehet kapni is, de ha van fél órád, tudsz csinálni is blokkolót, mivel a Pigi blokkoknál a külső tárcsa fogazásaához csatlakozik a bendix, így azt meg lehet akasztani, de csak ezzel! Home made odaszorítani bármit - felejtős, mert ha letörnek a fogak, cseszheted az önindítót.
Én egy egyszerű szögvasat kalapáltam ki (az volt kéznél), majd egy papírlapra felvettem a mintákat ( tudod úgy, ahogy régen aprópénzt rajzoltunk át ), kivágtam, berajzoltam a vasra is, majd vágtam rá három fogat és kapott két furatot, amivel a blokkhoz lehet rögzíteni. Bevált.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
iff
senior tag
válasz runner 125 #20354 üzenetére
Szia!
Köszönöm a választ. Ma voltam egy olaj nagykereskedésben, nem régen nyitottak (kb 1 hónapja, nem tudtam róluk). A Shell advance VSX-t 1700 ft/l . Repsol helyett inkább a Shell-t ajánlotta, de mindenféle olaj megtalálható náluk.
Olajház Kft. Mol Kenőanyag Nagyker.üdv.
..........""..........
-
runner 125
nagyúr
Persze, h azt javasolta, mert azon nagyobb a haszna.
Nincs baj azzal a Shell olajjal sem, de a Repsol Moto Scooter túlteljesíti jóváhagyásokat tekintve. (API TC+, míg a Shell API TC)
Apró különbség, de tény.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
félisten
válasz runner 125 #20407 üzenetére
Ez nagyon jo otlet, koszonom! Amugy ettol nem gorbul el a fotengely? Marmint hogy ott be van neki feszitve a csavar meg tekerve van?
[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz PLaci58 #20338 üzenetére
Ahhoz mindenképp látni kéne, lemérni. Szemre ez nem megy. Ha nem okoz végsebességváltozást, akkor egész egyszerűen baszottmerev.
Főtengelycsapágyra gondolsz? Szerintem ez nem tudja szétütni. Vagy milyen csapágy? Előbb csúszik meg a szíj a variátoron, minthogy közvetítsen akkora erőt.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
félisten
válasz SzlobiG #20411 üzenetére
De latod ez is mukodik, mas kerdes, hogy meddig. En is ledobom majd a szijat, mondjuk most par nap melo lesz, szoval nem lesz ra idom, de ami kesik nem mulik. Szerintem 15mm eleg keves, 17.5-es a szij elvileg ami kell ra. Amugy piaggio szij van rajt.
Amugy bexaras milyen vegtelenul egyszeru es egyben okos megoldas ez a variator, emelett igenytelen. Le a kalappal az elott, aki kitalalta.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Koszonom szepen, valamelyiket elkeszitem.
Elobb cvt valtot akartam irni.
szerk: hat mindenesetre erdekes, hogy van pigi szij. Ja es forditva van rajt, ugy ertem a forgasirany amit a nyilak jelolnek pont ellentetes.
Amugy a variatorban mi tortenik? A fordulatszam emelkedesevel kimozdulnak a gorgok es azok feszitik "kifele" a tarcsat?
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz SzlobiG #20416 üzenetére
Ezt igy ertem, marmint hogy mi tortenik elol es hatul, a kuplung hasonlo, mint a babettan, gyakorlatilag egy rugo elleneben kiropulnek a pofak, a kontrasztrugo pedig "ellentart" a szijnak, de magaban a variatorban mi tortenik a gorgokkel?
------------
Ruszki gany: [link]
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
Szlobi belinkelte, de igen.
Centrifugális erő hatására a görgők fordulattól függően tolódnak kifelé a pályájukban, s így elnyomják a variátort maguktól, ami értelemszerűen felemeli a szíjat.
A visszaváltásnál meg a hátsó résznek van szerepe, a szíjtárcsánál lévő nagyrugó folyamatosan feszíti a szíjat, így gázelvételnél elől mindig lejjebb tud csúszni - vissza tud váltani.[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
félisten
válasz runner 125 #20418 üzenetére
Koszonom, teljesen ertheto!
-
horvathkrisz
addikt
Na, asszem veszek egy purejet mc4-et, van itt közületek valakinek? Ha igen, irhatna par sort rola, nem talaltam tesztet.
-
runner 125
nagyúr
válasz horvathkrisz #20420 üzenetére
Jó, de ha egyszer elfossa magát mélyen zsebbe kell nyúlni.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #20421 üzenetére
Tényleg ? Ezt nem is tudtam ! Nyugi, nem olyan veszélyes az, már rég nem Morini DiTech-ről beszélünk !
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
runner 125
nagyúr
válasz Tothgera30 #20422 üzenetére
Jah, még jó h nem a te kérdésedre válaszoltam.
Elhiszem, de Murphy törvénye mindig jelen van..., mindenesetre kis robogót tekintve én inkább a karbisat favorizálom. Gyakorlatilag otthon bárki hozzá tud nyúlni, ha egyszer valaki megmutatta neki, de egy injektoroshoz.. még némely szerelő sem konyít.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
horvathkrisz
addikt
Erröl lenne szo. Remelem jobban huz majd a kis zip-nel.
-
runner 125
nagyúr
válasz horvathkrisz #20424 üzenetére
Ebben szerintem minimum 30.000km van, de lehet több. Azért az a kipufogó mindent elárul.
Ráadásul nincs meg az első hárvédője sem és már volt elfektetve...tuti van ennél jobb vétel is.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #20423 üzenetére
A szerelők többsége csak szerelőnek mondja magát, hidd el hogy azok a karbihoz sem értenek! Amúgy meg nem hiszem hogy egy átlag user otthon belövi a karburátort, ez ki van zárva, inkább csak rontana a helyzeten! Egy normális (fontos hogy szervizelve azért legyen, ne úgy mint az itthon árult motorok nagy többsége) befecskendezőnél meg időszakos átnézés szükséges csak!
#20424 horvathkrisz: Ez 2 évvel fiatalabb az enyémnél, és 3 ezer km-el több van benne. Egész jó állapotban van, a két gumit már cserélték, és egyszer a bal oldalán is csúszott már a gép (az idomból is hiányzik egy kevés). De ácsi, hol az első sárvédő? Valószínű hogy nekimehettek vele valaminek. Hát én a kereskedő helyében nem írnám hogy "tip-top", elfogulatlanul mondom, de az enyém ettől picit szebb.
Nézd csak meg ezt a PureJet-et, szerintem ég és föld!
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
wrox
senior tag
Sziasztok.
Olyankor mi történik, ha a tanksapkába menő gumicsövet (ami a karbiból jön) kiszedem? Marhára zavar, hogy nem záródik miatta rendesen a sapka, és ha teletankolom, akkor kijön mellette a benzin. -
horvathkrisz
addikt
Köszi Sracok, hallgatok ratok, elvegre en tenyleg semmit nem ertek a robogohkoz.
Tothgera30, amit linkeltel az messze van tölem, viszont talaltam egy közelebbit, ez is power.
Szovel erröl mi a velemenyetek? -
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #20428 üzenetére
Ez igen, sokkal szebb mint a másik, ezt én is bevállalnám.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
runner 125
nagyúr
válasz horvathkrisz #20428 üzenetére
Hjah, fotó alapján ez tényleg nagyon szép,
másik a közelébe sem érhet.
Kint nem tudom mennyire divat az olaszoktól becuccolni ezeket, de fotók alapján nekem úgy tűnik az elsőnek linkelt."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
horvathkrisz
addikt
válasz runner 125 #20430 üzenetére
Am igazad lehet a kipufogoval kapcsolatban, mert ha megnezed a masodiknal csak közvetlenül a csonknal rozsdas, de gondolom ott nem nagyon lehet mit tenni a magas hömerseklet miatt...
Egyebkent itt is divat behozni az olaszoktol, sajnos.Ez az 5LE-s peldany, mi a különbseg a 4 es 5 lovas között? 4 lo karburator, 5 lo injektor?
-
runner 125
nagyúr
válasz horvathkrisz #20431 üzenetére
Passz, ennyire nem ismerem ezeket, de szimplán lehet elírás is a motorteljesítmény. (Az eladó írja be, gyakorlatilag annyit ír, amit ő jónak gondol.)
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #20431 üzenetére
A PureJet 6,5 lóerős. De ugye van belőle levegős (DT), vizes karbis (DD) és befecskendezős vizes (PJ). A kipufogó mindegyiknél korrodál, nem tudom ebből mire lehet alapozni, bár az első gép tényleg felejtős volt, befecskendezősből pedig érdemes megkíméltet venni, akkor sok-sok évig kiszolgál.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
g@bo
nagyúr
válasz Tothgera30 #20433 üzenetére
ha már a lóerőknél tartunk, hadd kérdezzem meg.
vizes 2t
levegős 2t
4tmás más gyorsulást, végsebességet, erőt ad/hat?
aprilia vizes 2t re a tulaja aszonta /új volt a gép/ hogy 80 ig tép, és a lámpánál jól láthatóan elhúzott... nem tudom mennyire nyelezett a fater, de ment rendesen a gép.
nekem a hétvégi cdi vágás még nem jött be, bár mintha valami lett volna ma, hirtelen áttörte az 50-et, és ment feljebb. valaki régebben említett egy vállat, amin nem ugrik át a szij, ha sokáig egy max sebességig toljuk /pl fojtás miatt /. lehet, megnézetem mosmár egy jó szerelővel, mert vicces tőlem a sufni tuning.
-
horvathkrisz
addikt
válasz Tothgera30 #20433 üzenetére
Hogy lehet a PureJet 6.5 loerös, amikor a hivatalos gyari adatok szerint 3,3kW-os?
-
Tothgera30
Ármester
Ez nem ilyen egyszerű. Több típusú blokk van, más-más teljesítményűek. Az Apriliás bácsinak (SR50R) egy Piaggio blokkos gépe lehetett, az enyémbe ugyan az van, csak befecskendezővel. Jól mondta az öreg, 80km/h-t simán megy, az enyémmel pedig egyszer mentem 85km/h-t, de a valóság az hogy 70km/h-ig megy jól igazán, 40-50km/h-ig pedig egy kis kerekű robogó otthagyja.
#20435 horvathkrisz: Fojtva biztosan. Ezt nézd át!
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
horvathkrisz
addikt
válasz Tothgera30 #20436 üzenetére
Hat igen... nem szarral gurigazik a srac...
Ha elerem vele a 70-et en mar boldog leszek, többet nem is akarnek kihozni belöle, itt amugy is kemeny büntetes van erte ha valaki manipulalja a robogot.Rendszam kell rajuk es maximum 50-nel szabad menni, viszont ami jo, lehet ketten motorozgatni 50 köbcentisekkel, talan epp ezert van a szigoru sebesseglimit.
Amelyik robogo több mint 50 kmh-ra kepes az:
-jogositvany nelküli
-forgalmi engedely nelküli
-biztositas nelküli
hasznalatnak szamit.
Szoval ha engem megfog a rendör ilyen robogoval, legalabb 500 € a büntetes, hangsulyozom legalabb, ettöl csak felfele. Valamint elveszik a motort, a legaprobb darabokra szetszedik es esetleg valamikor kosarban, kartondobozokban visszakapom. Plusz pont jar erte es lehet meg a jogsimba is kerülhet.
Nos, mindezek ellenere nem birok magammal, kell egy tuningos NRG. -
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #20437 üzenetére
70km/h az utazó tempó. Bár én is faternak vettem, tehát ő 50km/h-tól többet nem megy vele.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
horvathkrisz
addikt
válasz Tothgera30 #20438 üzenetére
Igazabol azert kell nekem egy ilyen robogo mert:
-Varoson belül kell a jo gyorsulas
-Varoson kivül meg ahogy irtad a 70-es utazotempo.Elsö osztalyu lesz erre a celra egy NRG...
Mellesleg megjegyeznem hogy a Zip 4T-m is bedobja lazan a 3 litert, de cserebe legalabb szarul megy. Kezdem megutalni a zipet...
-
SzlobiG
félisten
válasz horvathkrisz #20439 üzenetére
Zip-et nem is értem minek vettetek főleg 4T-be ilyen kis köbcentivel csajoknak való gép az.
-
félisten
üdv! Mennyitől kapható 125-ös nem lerongyolt állapotban? Kb,mert ha itt elbukik a dolog neki se kezdek. Köszönöm! U.i.: holt hülye vagyok a témához, totálisan.
-
runner 125
nagyúr
válasz Kolondrum #20441 üzenetére
125-ös robogóra gondolsz?
Abból egy normális rendszámos minimum 250k, de erre még jön 30k átírás, és B125 vagy A1-es jogsi kell hozzá.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
félisten
válasz runner 125 #20442 üzenetére
értem,épp túl van a határon. A B125 alatt azt érted, hogy B kat + különbözeti vizsga?
-
Tothgera30
Ármester
válasz horvathkrisz #20439 üzenetére
Nagyon jól gyorsul, 2.0-es diesel autóhoz mértem, és lépést tudtam vele tartani. Bár én olyan hosszú távon nem nagyon használtam (talán egyszerre 20-25km-t mehettem vele), de a 70km/h-t tényleg lazán tartja, gyárilag meg 80km/h fölött megy, tehát ha autók tempóját kell felvenni akkor arra is kész. A fogyasztása olyan 2,5 literből megáll, de ha kíméletesebben közlekedsz, akkor kerek 2 liter/100km.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
félisten
válasz runner 125 #20445 üzenetére
azzal úgy már sok.másik utat kéne találni. Hm!
-
wrox
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Olcsó sportkamerák (GoPro alternatívák)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fujifilm X
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Windows 11
- Vodafone mobilszolgáltatások
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- PHP programozás
- Cyberpunk 2077
- További aktív témák...