-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
engine88
aktív tag
Nem vicces, majdnem sírtam mikor megláttam
10 hónapja mióta megvettem semmi baja a motornak.Akkor valószínű veszek egy új kipufogót.
Gyárit ajánlotok vagy pl egy leo vince sportot?
(tök gyári a motor)
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz engine88 #19246 üzenetére
Nem semmi. Ez egyértelműen kuka. Felesleges javítgatni, mert olyan szinten rozsdás, h nem igaz.
Ha, teheted minél előbb vegyél rá egy kipufogót, mert ez a 2t motornak abszolút nem egészséges.
Egy ZX mehet a gyári 50-es hengerre is, max 5-10%-kal nagyobb fúvóka kell, plusz görgőzni kell. De, nem rossz alternatíva a gyári helyett.
sanyiboy
Motorolajat értelemszerűen elégeti a 2t motor. Betöltőnyílása annak általában a sisaktartó környékén szokott lenni.
A hajtóműolajra gondoltam. Hátsó kerékagynál keresd. Ott kell, h legyen felül egy nívópálca, amivel a mennyiséget tudod ellenőrizni, illetve itt tudod betölteni az újat, alul pedig a blokkon van a leeresztő csavarja, ami általában imbuszos.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
engine88
aktív tag
válasz runner 125 #19253 üzenetére
Már nézelődök is neten az árakról.
Nem sok a különbség a gyári és a sport között.
Leo Vince kb ott van mint a gyári. A ZX már nagyon drága.Vagy tök gyári motorra ne rakjam Leo Vince-t?
Igazából nem lenne ki beállítsa, mi van ha csak rárakom és megyek vele?
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz engine88 #19254 üzenetére
Fel lehet rakni.
Teljesítménye minimálisan is, de biztosan nőni fog. Ahogy nézem ezen a csövön még rajta van a gyári fojtás - egy vakcső formájában.
Plusz, ércesebb hangja lesz és kicsit dob a végsebességen is.
mod.
Fúvókát 99%, h cserélned kell, és görgőkkel is illik próbálkozni h melyikkel h viselkedik. Lehet menni fog úgy is, h csak felrakod, de kicsi az esélye. Vagy, szimplán nem lesz dinamikus.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
engine88
aktív tag
válasz runner 125 #19255 üzenetére
És ha a gyárit venném, annál gondolom semmi állítás nem kell.
Egyébként fúvókának mi az angol neve? És milyet kellene hogy vegyek bele ha Leo Vince-t veszek?dave: 400fontért vettem 300as árfolyamnál, 2006-osat. bukóval, 11k km-el, új akksival, remek állapotban, csak a kipufogó nem tudom milyen állapotba volt akkor de nem rémlik hogy ennyire rozsdás lett volna.
-
SzlobiG
félisten
válasz engine88 #19257 üzenetére
Tavaly szereltünk egy Malaguti 50-es robit a srác 70-es hengert vett rá+tuning kipufogót+légszűrő és sehogy se akart neki jó lenni alig ment meg fulladt is, csomó fúvóka ki lett próbálva és a végén a gyári kipu+gyári levegőszűrő oldotta meg a problémát.
Nem mondom, hogy nálad lesz ilyen probléma, de ha nem gyárit veszel akkor mindenképp kell szarakodni a beállítással.
-
sanyiboy
csendes tag
válasz runner 125 #19253 üzenetére
hát át néztem a hátsó kerékagynál 3 szor is de semmi nyilás,semmi nivó pálca,egyszerüen semmi olyan hely,ahol olajat tudnál feltölteni.
-
runner 125
nagyúr
válasz engine88 #19257 üzenetére
Hjah, akkor csak 'plug and play'.
Szerintem jet-nek mondja az angol is.
Keress rá; "carburetor jet kit".
De tudni kellene a megfelelő menet méretet is, amihez szükséges a karbi típusa.
..biztos nincs valami szerelő a környéken? Nem ismerem a kinti árakat, gyanítom borsos árakon mérnek mindent, de legalább úgy tuti lenne.sanyiboy
Fotózd le az egészet. Fentről, alulról és tedd fel.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
engine88
aktív tag
válasz runner 125 #19261 üzenetére
Nem ad semmi értelmeset ebay.
Menet méretet nem tudok, de van egy Manual-om, ilyen tartalomjegyzékkel:
GENERAL INFORMATION 1
EXHAUST MUFFLER/FRAME COVERS 2
INSPECTION/ADJUSTMENT 3
LUBRICATION SYSTEM 4
ENGINE REMOVAL/INSTALLATION 5
CYLINDER HEAD/CYLINDER/PISTON 6
KICK STARTER/DRIVE
PULLEY/CLUTCH/DRIVEN PULLEY 7
FINAL REDUCTION 8
A.C. GENERATOR 9
CRANKCASE/CRANKSHAFT 10
COOLING SYSTEM 11
CARBURETOR 12
STEERING HANDLEBAR/FRONT
WHEEL/FRONT BRAKE/FRONT
SHOCK ABSORBER/FRONT FORK
13
REAR BRAKE/REAR FORK/REAR
WHEEL/REAR SHOCK ABSORBER` 14
ELECTRICAL EQUIPMENT 15
INSTRUMENT/SWITCHES/LIGHTS 16
EVAPORATIVE/EXHAUST EMISSION
CONTROL SYSTEM -
sanyiboy
csendes tag
-
runner 125
nagyúr
-
Debilon
addikt
válasz runner 125 #19267 üzenetére
hogy könnyebb legyen:
főfúvóka méret: (fojtatlan/fojtott) 92/78
Suzuki DL650 || life is shit || steam: Debilon || Realme GT Master Edition
-
engine88
aktív tag
Á meg is van
Main jet(Unlimited/limited speed) #92/#78
-
runner 125
nagyúr
válasz sanyiboy #19266 üzenetére
Hm, érdekes. De, ahogy látom ez egy Morini blokk.
Le kell venni az egész deklit, és megnézni. Valószínű akkor bentről lehet leengedni, feltölteni.
..alapvetően ez egy kerülendő konstrukciójú blokk.
Viszont, ahogy nézem csomó csavar is hiányzik belőle, azét azokat illene pótolni.
Deklitől a légszűrőig..."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
sanyiboy
csendes tag
válasz runner 125 #19270 üzenetére
majd persze ma akarom potolni a csavarokat,azért is toltam ki hogy át nézegessem mi hijja van neki,Morini blokk igen,de nagyon jó állapotban van nem csörög nem zörög,a blokk az kifogástalan,még annyi kérdés hogy ha öninditózóm,csak kattogást hallani vettem vmeik nap ezt a kis inditó relét mert azt hhalottam kattogni azt hittem az a baja de nem,én ugy gondolom az inditómotor a rossz,mivel ne mis teker,de az áram odaáig elmegy,megnéztem egy kis 12 v os égövel.
-
runner 125
nagyúr
válasz sanyiboy #19273 üzenetére
5 percen belül lehetőleg ne írj több postot, tudod szerkeszteni a meglévő hsz.-od is, illetve fotóból is annyit illesztesz be egy hozzászólsába, amekkora tárhelyed van (magyarán többet is.)
Bekarikáztam a leeresztő csavart. A feltöltőcsavarhoz lehet le kell venni a kuplungot, de így az nem látszik. Vagy a légszűrőt távolítsd el, s úgy fotózd le a blokk felső felét.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
sanyiboy
csendes tag
válasz runner 125 #19274 üzenetére
amit bekarikáztál az a feltöltöcsavar,ott van alatta a leengedö csavar is,csak pont ugy fotoztam,hogy nem látszik a képen,mert ahogy azt kicsavartam,folyt is az olaj kifele,de azért köszönök minden segitséget esetleg az öninditó kattogásra tudnál valamit mondani?
-
sanyiboy
csendes tag
jah és amugy az a fekete por vagy korom az az ékszij kopásától rakodott oda?és szerinted az ékszijat milyennek látod?
-
SzlobiG
félisten
válasz sanyiboy #19276 üzenetére
Igen az az ékszíj kopásának a piszka. Mikor volt cserélve?(km)
(#19278) kkrisi Ez a rossz fesz szabályzóra utal kis fordulaton is ugyanolyan erősnek kéne lennie, vagy ha buherálva volt már valami és kevés a fogyasztó akkor se tud megfelelően működni. Akku amúgy kéne bele.
[ Szerkesztve ]
-
kkrisi
senior tag
Sziasztok!
Az miért van, hogy mikor áll a motor, alapjáraton, a világítás kicsit vibrál, és gyengébben világít mint menet közben...főleg, ha még a villogót is kiteszem, na akkor karácsony feeling van, mert jön a fényorgona. Ez a rossz mágnesre utal, vagy mindegyiknél így van? (akku nincs benne) Menet közben meg kiegyenlítődik a világítás.
-
runner 125
nagyúr
válasz sanyiboy #19275 üzenetére
Az úgy elég érdekes. Hisz a leeresztő csavart mindig alulra teszik, s ez is az alján van - épp azért kezdett kifolyni, mivel magasabb a szintje.
Ha, szerinted az a feltöltő csavarja, akkor h a pébe töltöd ezt fel magasabb szntre?!
Elborítod az oldalára?Passz, látatlanban semmi érdemi nem jut eszembe. Lehet szar az egész motor, vagy csak beállt a fogaskereke. Le kell venni és megnézni.
kkrisi
"(akku nincs benne)"
Ezért.
Alapjáraton nem termel kellő naftát.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
kkrisi
senior tag
válasz SzlobiG #19277 üzenetére
Értem. Az az igazság, hogy ez egy 20 éves kis 50-es suzuki motor, ami még made in spanyol, de még kapok hozzá mindent nagyjából....Buherálva nem volt, minden teljesen gyári rajta, és mindig is pöc-röf volt, csak most állt egy évig, egy kicsit berohadt. Autom. szivató van még rajta, karbis pufogo, autom, olajozás, és sok egyéb finomság!
Amúgy a duda is erőtlenül szól, vettem is egy újat, azt hittem meghalt a gyári, de az is úgyan úgy szólt, és az menet közben sem lesz jó :/ A fesz szabályzót merre találom? (önindítómotor, indexrelé, benyacsap cserélve lett rajta.)
És akku miért lenne fontos?
Köszi!
-
kkrisi
senior tag
válasz runner 125 #19281 üzenetére
Rendben!
Akkor a világítás is helyre jön, és a duda is? Meg legalább lesz önindítóm
Milyent ajánlotok? zselés vagy savas? és Ah mekkora legyen?
[ Szerkesztve ]
-
sanyiboy
csendes tag
-
sanyiboy
csendes tag
válasz runner 125 #19279 üzenetére
tudod ilyen hülye s alakban van az megoldva neki ahogy most néztem,és amit bekarikáztál az felettéb van a másik ugyan olyan csavarnak,amit ha kicsavarok folyik belöle az olaj,ezért is mondom hogy amit bekarikáztál,mivel az van felül igy az az olaj feltöltö csavarja a másik meg a leengedö csavar,csak ilyen hülye s alakba van megoldva az egész.
-
engine88
aktív tag
Nekem így néz ki a paripa
Pár nap és jön rá a Leo Vince. -
g@bo
nagyúr
ma úgy rámhúzta egy gyökér autós a kormányt, hogy ihajj. se dudálni se fékezni nem volt időm, csak döngettem a járda fele.... párhuzamos közlekedésre alkalmas út, középen felfestés nincs, kerülte volna a másik autót.
utolértem a lámpánál, lekaptam volna a fejét, gyorsan felhúzta az ablakot, és obégatott, hogy nem látott.
kicsit tele a tököm az 50 ccm-el, nincs erő, nincs tempó.... a köki felüljárón is max 45 el megyek fel, majd legázolnak, úgy előz mind.
asszem, ha tovább motorozok, ebből 125 ös gép lesz.
-
sanyiboy
csendes tag
sajnos az autósok mindig is ilyenek voltak söt mi több ilyenek is lesznek,türelmetlenek mindig sietnek,nah meg hajtanak mint állat,nekem is robogóm van de most azért nem fogok beruházni egy 125 ös re mert van egy két barom a közutakon,majd meg csinálom korlátlanra veszek egy jó nagy gépet aztán azzal elözzenek le
-
engine88
aktív tag
Ha veszek egy Leo Vince-t, mit kapok hozzá?
Tömítést vennem kell külön?
És egyébként lesz benne olyan fojtás amit ki kell majd szedni beszerelés előtt? -
Tothgera30
Ármester
válasz kkrisi #19285 üzenetére
Elég öreg motorka, bár 12 ezer km-t elég nehezen lehet elhinni. Tényleg, neked nem NRG-d volt?
#19286 engine88: Szép kis gép.
#19287 g@bo: Huh, ez nem szép. Ismerősre is most álltak rá, CBF bal oldalát szépen lehúzta a Navara, ott tényleg semmi esélye nem volt. Nem az 50ccm-el van a gond, hanem hogy nem 4T-t, hanem Pigi/Mina blokkos 2T-t kellett volna választani. Vagy a 4t-t rendeltetésének/KRESZ szabályoknak megfelelően kell használni, mert arra tökéletesen elegendő.
Noh, ha már mások is betolták, akkor az enyém meg ilyen:
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
kkrisi
senior tag
válasz Tothgera30 #19290 üzenetére
Már az is elkelt...
-
g@bo
nagyúr
válasz Tothgera30 #19290 üzenetére
mármint, inkább 50ccm 2t kellett volna? / most ugye 4t van/
nagyon filózom egy aprilia sportcity 50 2t-n....
pöpec az enerzsíd... mennyit zabál, hol a végebessége?
futóműve is messze jobb, mint a zippé. ehh...
-
runner 125
nagyúr
A link alatt a legolcsóbb, levegőhűtéses NRG szerepel. Ettől drágább a karbis vizes, a legdrágább meg a fentebbi injektoros, vizes.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
veterán
Ugye írtam hogy a robogómnál az olajpumpánál van egy kis olajcsöpögés. Megpróbálom hogy veszek olyan kis csövet ami az olajtartálytól megy a pumpához, hogy azt cserélem le, hátha van egy pici repedés a csőnél.
Ezt a kis fekete vékony csövet milyen néven keressem? Mert kerestem egün pl de nem akadtam rá.
runner 125
Írtam persuader-nek hogy hátha lenne egy kis ideje valamikor ránézni, aztán várom a válaszát. köszi a tippet.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
g@bo
nagyúr
válasz runner 125 #19294 üzenetére
de, jobb lenne a zuip helyett? v az uj motor egy pénzkidobás?
-
runner 125
nagyúr
Ááá, szerintem 450k-t qrvára nem ér meg a levegős, de még a vizes karbis, vagy injektoros sem, amelyek tuti súrolják az 550k-t.
Ha, már ennyit rááldozol és melóba járásra kell, vegyél egy közepes testű, 4-5-6-7 éves rendszámos 125-200-ast.
A fentebbi 2t 125-ös Runner is jó vétel lehet. 290-ért hirdetik, jól be kell alkudni egy 250-260-ra, 3,5-ből az is megáll 100-on. S, azzal tudsz menni tartós 90-et.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
sanyiboy
csendes tag
függ egy robogó gyorsulásától?valamint menet teljesiményétöl hogy hány kg-os ember ül rajta?
Új hozzászólás Aktív témák
- Stellar Blade
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Automata kávégépek
- Linux kezdőknek
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...