-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Sziasztok
Vettem egy Igol STS-R 100% szintetikus 2T olajat viszont aztán utánaolvastam és rájöttem hogy ez az olaj inkább versenymotorokba való mivel az olajnak nagyobb hő kell ezzel együtt ugyebár nagyobb a fordulat is ami eltudja égetni ezt az olajat. és nemtudom hogy beleöntsem-e robogómba szerintetek? ha beleöntöm nemfog eldugulni a kipum illetve henger besülni stb? vagy szerezzek bele scooter-t ami télleg robogóba való olaj?
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Sziasztok.
motowell magnet sportom van és a következő lenne a gondom. volt olaj a léghűtés burkolata alatt levettem a burkolatot majd a ventillátort is és ezt tapasztaltam.
Képek
Szerintetek mitől lehet ez hogy ennyi olaj van ott pedig így kinézetre a gumicső rendesen rajta van ami jön az olajtartályból így nemtudom mi lehet a gond.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Sziasztok
2 dologban szeretnék segítséget kérni.
1; 50ccm3-es robogóm van és úgynéz ki hogy a 3 éves akkuból téglát csináltam. Yuasa akku volt benne, ez még a gyári. 12V 6Ah-es akksi van benne. Namost gyorstöltésre az van írva hogy 3A-el 1 órát töltsem ( akksira van írva ). A gond itt kezdődik hogy 6-7 órát töltöttem a 3A akksitöltőmmel. Mostmeg megse forgatja a motrot. Valószinű hogy a túltöltés miatt mehet a kukába? Megpróbáltam mégegyszer rátölteni de halott ötlet.
2; Úgynéz ki hogy elakarom adni a robogómat. Remélem minél elöbb elfogom tudni adni mert nagyon szép állapotban van illetve 3500-4000km lehet benne. De nemis az a kérdés, hanem hogy mi legyen helyette.
Mivel bejött ez hogy 125ccm3-ig lehet vezetni B-vel motrot, így szeretnék venni egy 125ccm3-es robogót. Ez a 50-es túl kicsi nekem ( 186cm 90kg ). Most ami van 2 ütemű de 4 üteműre akarok váltani. Milyet ajánlanátok úgy 300k környékén? Néztem a keeway outlook 125-öt, jónak néz ki nagyon . Mi a véleményetek róla? Illetve ha van más típus akkor jöhet azis.
Köszönöm a segítséget
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Köszi mindenkinek a segítséget. Akkor Burgman téren nézelődök hogy milyenek vannak. Illetve nemrég volt szerencsém egy új 200 as Runnerhoz, hogy az mennyire megy, hihetetlen. Nagyon jó és szép motor. Csak azért a millió+ ára húzós nagyon.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Sziasztok
Lenne egy olyan idegesítő gondom ami a motor vásárlása után ( új volt ) 1 évvel kezdődött. Az lenne hogy a berúgókar nem ugrik mindig vissza alap állásába, illetve amikor lassan nyomom le akkor mintha akadozva menne le és van hogy megis ragad 1-1 állásba.
Amikor hirtelen jó gyorsan rúgok rá akkor 90%-ban hibátlan.
Mi okozhatja ezt a hibát? esetleg bekellene valamit olajozni?
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz runner 125 #18801 üzenetére
Köszi a segítséget majd holnap ránézek.
Motowell Magnet Sport-om van. Igazából megvagyok vele elégedve, bár nehéz ezt mondani mert elötte Aerox-om volt, 70-es hengerrel, és brutális gyorsulással. Nos sajnos erről ez nem mondható el mivel ehhez nem nyúltam hozzá.
De amúgy megvagyok vele elégedve. Ez a hiba áll most így fent hogy a berugókar nem 100%-os teljesen, de akkor ezt megoldom gyorsan. Nagyon megbízható, meg minden. De igazából kicsi nekem, ezmiatt is említettem hogy szeretnék venni egy 125-ös robogót.
Ezt meg lehetséges hogy elfogom adni, bár nemtudom még. Amúgy egy ilyen mennyit érhet kb? 3600-4000km van benne maximum, 3 éves kb.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz T.Attila #18806 üzenetére
Kicsit eltévedtél szerintem de amúgy ha más helyen lenne akkor mondanám hogy flexel vágj bele picit, majd lapossal kitudnád tekerni. De így hogy laptopba van..
Update: maximum ha nagyon vékony fúróval belefúrnál közepébe? Ez jött még így nagy hirtelen de ezt csak végszükség esetén, meg ez nemtudom mennyire vállna be.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz szabiiiii #18822 üzenetére
Karbit kellene megnézni, mert szerintem túl sok benzin kap. Illetve lehet hogy cserés. Valamint a hengert se ártana szétszedni megnézni hogy milyen állapotban van. Az a baj hogy nagy szerencse kell hozzá hogy kis pénzből megússzad.
Szerintem próbálj meg keresni ismerős motorszerelőt, mert ha beviszed rendes szervízbe rámegye a gatyád is az óradíjra, főleg ha lehúzósak...
Amúgy a szervízről annyit hogy az Aeroxom régen indulásnál rángatott picit, ismerősöm aki nagyon jó szerelő és nagyon ért hozzá, éppen nemtudott vele foglalkozni sok munkája volt, ezért egy Yamaha szervízbe vittem el, AHOL a tengelyre 1 csavart fordítva raktak fel és elkezdte enni a tengelyt. szóval ennyit a szervízről.. Illetve a hibát se tudták megcsinálni, így kidobtam az ablakon 27k-t, mivel csak addig volt jó a motor amíg hazahoztam a motrot.
Egy szó mint száz, próbálj meg egy ismerőst keresni aki ért hozzá. Illetve ha szerencséd van akkor itt a topicba is jelentkezik valaki aki segítene szívesen.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz Topiccsendőr #18832 üzenetére
Igazad van teljes mértékben
Nagyon sokféle gondja lehet, de így látatlanban erre nagyon nehéz rájönni. Viszont tippnek annyira nemrossz az üzemanyag. Hogy arrafele lehet valami problem.
+10Le enerdzsi elég lesz?
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Hogyha az alsó sztenderem lötyög kicsit, akkor mindenképp a rugó lehet a vétkes? Mert mindent rendben találtam, így szerintetek a rugó állhat a háttérben?
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Rugós kérdést megoldottam.
Viszont lenne még 1 kérdésem. Hogyha egy gyári 50-es mocin cserélek hengert pl 70-est rakok fel, illetve a karbit kicserélem, akkor azt gyorsulásra esetleg végsebességre észrelehetne venni? Illetve a görgőt is természetesen cserélném.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz runner 125 #19032 üzenetére
Hu nagyon szép motor. Én most tervezem eladni motoromat, és egy 125 körüli négyüteműt akarok venni. Akkor aztmondod hogy erre érdemes lenne rámenni? Mert kinézetre meg minden nagyon bejön ez a runner.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Sziasztok
Lenne egy hatalmas gondom a robogómmal. Tisztítgatom ma alul erre látom hogy csöppent 1-2 olaj. Leveszem a léghűtesnek a takaróját, majd a léghűtő ventit leszerelem erre ez tárult a szemem elé
Szerintetek ezt mi okozhatja? Lehet hogy az olajpumpával van valami? Netán csak a cső van megrepedve valahol?
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Van itthon Berner féktisztítóm azzal az egészet lepucoltam, aztán ránézek hétvégén hogy mi a helyzet, honnan kezd jönni az olaj aztán azután vizsgálódok hogy mi lehet a gond. Hátha szerencsém lesz és csak a cső..
Köszönöm a tippeket
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Illetve kérnék abba segítséget hogy kihez vihetném el a motrot megnézetni? Mert nemszívesen nyúlnék bele, pl olajpumpa szétszedése meg ilyenek. Van 1 szerelőm aki az Aeroxom szerelte ő nagyon ért hozzá, meg nagyon jól megcsinálta de sajnos már nem lakik itt.
De ha pest megyébe tudnátok ajánlani olyan szerelőt aki valójában ért hozzá, akkor leírnátok, vagy elküldenétek PÜ-be?
Köszönöm
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Gondoltam felteszem mégegyszer a kérdésem.
Pest megyébe nemtudtok motorszerelőt, aki megtudná nekem nézni az olajfojás gondot hogy mi okozhatja? Mert nemszívesen viszem el olyanhoz aki nem ért hozzá és több rosszat csinál mint jót. Sok ilyen "motorszerelő vagyok" stíusú ember van sajnos.
Én nemszívesen szedném szét az olajpumpát, ezért vinném el inkább szerelőhöz.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
-
veterán
Lehet hogy csak a karbit kellene jól beállítani. Illetve nincs olyan hogy a 2 üteműt ilyen. Ez hülyeség..
Nekem télen hónapokat állt, beleraktam az akkut és pöccre indult. Rúgásra persze 5-6-7-et rákellett rúgni.. Nade nem fűtütt garázsban állt télen.
Autómata szivató van rajta vagy manuális?
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz runner 125 #19226 üzenetére
Runnereket egyre többet nézem énis, de ez megfogott nagyon katt
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz runner 125 #19228 üzenetére
Igen ettől tartok nagyon hogy elötte törve volt..
Néztem az új ST 200-asat. Hu.. Mocskos módon tetszik az a motor, de a 1.2-es ára húzós nagyon.
De az tuti hogy aki újonnan vesz egy ilyet, és végig vigyáz rá az nagyon sok évig kiszolgálja. Mert azért aki óvatosan megy vele egy 200ccm-es 4 üteműt nem annyira könnyű kinyírni mint pl egy 50-es kétüteműt.
És a 19LE is bőven elég szerintem
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Ugye írtam hogy a robogómnál az olajpumpánál van egy kis olajcsöpögés. Megpróbálom hogy veszek olyan kis csövet ami az olajtartálytól megy a pumpához, hogy azt cserélem le, hátha van egy pici repedés a csőnél.
Ezt a kis fekete vékony csövet milyen néven keressem? Mert kerestem egün pl de nem akadtam rá.
runner 125
Írtam persuader-nek hogy hátha lenne egy kis ideje valamikor ránézni, aztán várom a válaszát. köszi a tippet.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
-
veterán
Hogy belett vezetve hogy B-vel különbözeti vizsgával lehet vezetni 125ös motrot, mi a feltétele annak hogy a motoron szabályos legyen minedn? Értem ezalatt a következő dolgokat.
- Rendszámnak kell rajta lenni mindenképpen?
- Gondolom mivel 50ccm fölötti műszaki vizsga is kell rá?
- Ha külföldről lett behozva akkor mindenképpen kell reg adót fizetni a motor után, illetve ugye akkor friss műszaki vizsga is kell rá, meg rendszámoztatás?iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz Debilon #19359 üzenetére
Magyarul ha veszek 1 motrot, ami eddig 50-esként volt regisztrálva, és 125-öst akarok belőle "csinálni" akkor 50-100k-ba kerül még az nekem?
Illetve reg adó így 125ccm-es illetve afölötti motorokra van. Vagy van ugyanúgy 50ccm-esre is csak az belevan építve az eladási árba?
iPhone 13 Pro Max
-
-
veterán
Az a baj hogy ugyanazt a fényt újra kikeverni lehet.
Viszont lehet kapni kis flakonos fél literes festéket, ami légfrissítőhöz hasonlít. Talán azzalis próbálkozhatsz ha nincsen kompresszorod. Viszont spéci kell belőle, ami nem ócsó
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz runner 125 #19589 üzenetére
Szerencséd volt hogy kitudtad belőlük szedni. Sokan lehet nemis adnák oda.
Megkell jegyezni hogy nagyon szép a motorod
Leírál róla pár infót? Hogy mikor motor, van-e rajta valami tuning stb.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Sziasztok
Ismerősömnek olyan gondja lenne hogy a robogóján, a berúgókar olyan hogyha lassan tolja le a lábával akkor néha lentmarad és ha ráütsz 1-et akkor visszamegy. Viszont ha gyorsan rúgod be akkor semmi gond, visszamegy egyből. Igen tudom, gyorsan kell berúgni, na de szerintetek ez milyen hiba lehet? Lehet hogy csak bekell olajozni a variátornál valamit hogy jólegyen?
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz golyani #22180 üzenetére
Köszi Úgynézki hogy ez valamennyire beis vált neki.
SymbianOS: Azis lehetséges hogy amit mondasz hogy csak elvan porosodva, kitakarítjuk aztán meglátjuk hogy milyen lesz neki, de már olajtól jobblett, így valószinű hogy nincs mechanikai hiba hanem csak szimplán poros, kivan száradva.
Amúgy robogózást Aeroxal kezdtem amibe a gyáritól nagyobb henger volt, ez volt kb 3-4 évig nekem. 120 lehetett a vége neki, és iszonyatosan gyorsult. Értsd indulásnál kellett lefele nyomni ne emelkedjen fel. Nos ezzel nemvolt gond előzni, partnak felfele nagyobb sebességgel is nyugodtan előztem. Viszont ami most van 50ccm3-es motowell robi, amit épp árulok is a hirdetésbe, nah azzal nemnagyon merek előzni nagyobb sebességgel
Szóval mióta megvan ez nekem 2008óta énis azt vallom hogy életveszélyes menni ezzel, sajnos a gyáriaknak nincs valami jó gyorsulása. Pesten meg neis beszéljünk arról hogy vált a lámpa zöldre, elindulok és már dudálnak mögöttem hogy mit pöcsölök. Aeroxal természetesen nemvoltak ilyen gondok.
Illetve Aerox-ra szeretnék most visszatérni, persze ha csak sikerül eladnom
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz runner 125 #22353 üzenetére
Épp nézem a Vespát erre Futott km: 125.000 km De aztán néztem hogy csak elírás. Érdekes lenne ha egy robogó kibírna ennyit
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
1000km.-ig fojtást bennehagyni a mociba nagy hülyeség. Nyugodtan kilehet kilehet szedni 1-200 km után. Mociszerelőm kawasakinál is volt szerelő, illetve nagyon régóta ilyennel foglalkozik, és mondta hogy fölösleges addig bennehagyni, mivel sokkal hamarabb összekopnak a motorba a dolgok.
Amúgy motowellnél észrelehet venni nagyon hogy az elektronika visszafogja a mocit.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
-
veterán
válasz Criton #22470 üzenetére
Ha tuningolod ugrik a gari. Amúgy ha nem nyomod ki a szemét akkor talán bírni fogja a gyári főtengely. Rox-ba a 70-es hengert nekemis bírta a gyári főtengely, pedig 30 000+ km volt benne. De ha van rá pénzed akkor érdemes végrehajtani egy főtengely cserét is.
Csak tudod ez ilyen ördögi kör. Tehát ha hengert cserélsz akkor érdemes kipu, főtengely, karbi, illetve a varioba is belekellene nyúlni. Szóval 100k-t még biztos hogy ráköltenél a motorra, és így nagyon olcsó dolgokkal számoltam hogy 100k jött csak ki.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz Criton #22611 üzenetére
Ha elkezd ledadogni a moci akkor jóval több benyát is nyal be a mocid. Illetve hogy nekem kilett szedve a fojtás már 200km környékén, volt egy kissebb gondom vele, és ugyanúgy élt a gari . Szóval babóéknál nemtudom hogy müxik ez a dolog. Amúgy levegőset nemvennék többé mert érezhetően lassabb mint egy vizes gép.
Elég sok motoron ültem, próbálgattam, 50-esek 70-esek 125-ös, illetve 2t 4t motorok. Viszont azt még mindig nemértem hogy miért gyengébb egy levegős gép mint egy vizes. Maga a hűtés módja miatt, hogy a léghűtés annyira nem hatékony és a motor mintha lelenne valahogy fojtva hogy ne pörögjön annyira mint 1 vizes gép?
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz Criton #22617 üzenetére
Az a nyamvadt benzinszintjelző hogy nemvolt pontos, elején zavart nagyon. De igazából részemről eléggé nagy herce hurca lett volna visszavinni otthagyni, megint elmenni érte.. így hagytam az egészet. Amúgy ez az összes motowellnél létező hiba hogy a benzinszint jelző nem pontos teljes egészében. A mostani Crogeneknél nemtudom mennyire áll fent ez a hiba de az analóg kijelzőnél megvan. Na mindegy igazából ez a legkeveseebb mert azért lehet tudni hogy mennyi van benne.
Illetve bocsi hogy ezt mondom de túl sokat parázol ezen a fojtáson. Helyedbe már rég kivetettem volna. 4-500km után már nemkell semminek se összekopnia. 3800km van enyémbe és hogy kivetettem 200km környékén, ugyanúgy semmi baja nincs a motornak, minden tök jó. És érezhetően jobban gyorsul meg végre is több fojtás nélkül. Ha meg a garit is elvesztettem volna az sem érdekel volna, mert nemfogok nyamvadt fojtás miatt szenvedni 40-el egy motorral, meg előzni se nagyon mertem fojtással, sőt mondhatom egyátalán nem mertem
runner 125 Igen valószinűsítettem hogy ez lesz a gond amit mondtál teis hogy biztonságra menek rá. Amúgy most hétvégén lesz időm nézegem a motorokat, és igazából a Vespa az nagyon tetszik, na de az ára Nemhiába itt már a minőséget megkell fizetni rendesen.
Amúgy Piaggio, Aprilia, Gilerákat nézegetem. inkább 125ccm környékén. Illetve ha ráakadnék egy jó kis tuningos 70-es Roxra akkor abba belemennék, talán. De inkább 125ccm-eset. 185 körül vagyok és 89 most jelen állapotban. Szóval 50-es motor nálam mostmár mindenképp kizárt hogy legyen.
Ez pedig: VESPA - KATT
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz runner 125 #22621 üzenetére
Igen azonis elgondolkoztam hogy a fogyasztás nagyon durva volt a 4 évvel ezelötti Roxomnál. Tehát 1 tankal olyan 100km-t tudtam elmenni. Cserébe viszont izomgép volt nagyon. Egyrészt a fogyasztásra is rászeretnék menni hogy ne ugorjam túl, így viszont belátom hogy 125 mellett kell döntenem minimum.
Tegnap amúgy volt egy érdeklődő motowellemre, megis örültem hogy végre élesbe keresgélhetek a hirdetések között, de aztán visszamondta mert messze van. ( 80km ) És mondja az úr hogy lábon kellene elhozni. Nemakartam mondani hogy és?? 80km robogóval nem olyan vészes szerintem. 1.5 órás út. Én ha találnék egy jót akkor elmennék 200km-re is.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Keresgéltem weboldalakat de árat nemigazán találtam. Mennyibe kerül lerakni a B125 ös jogsit? B-re megvan a jogsim amúgy.
iPhone 13 Pro Max
-
veterán
válasz Criton #22713 üzenetére
Nem értettelek félre, csak azért írtam hogy pénzbüntetésre semmiképp se számíthattál volna, csak figyelmeztetésre. Amúgy lehetetlen hogy ennyit bírjanak ki a gumik. Nekem 4 éves 3800km-el és még mindig nagyon jók a gumik, szóval ezen még nemkell gondolkoznod hogy milyen gumit vegyél
iPhone 13 Pro Max
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Hobby elektronika
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elemlámpa, zseblámpa
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Gyúrósok ide!
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- DXRacer használt szék eladó
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest