Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
konyi79
addikt
válasz adamcsik #57273 üzenetére
Én nem hiszek ezekben, meg nem is ez a kompaktok topikja.
Itt próbáld!Annyit tudok hozzátenni, egy ismerősömnek volt P510, kritikán aluli volt mind a lencse rajza, mind az af a tele végén. Nincs ingyensüti.
-
konyi79
addikt
válasz adamcsik #57265 üzenetére
Szpotterkedni egy jó 70-200-zal is lehet, Hasonlóra ideálisabb egy 100-400. Ha a berakott képhez hasonló magasan repülő gépeket is meg akarsz lőni, az sokkal inkább 6-800mm + telekonverter, ami már mindenhol milliós tétel lesz.
Ennek függvényében nézz szért a különböző gyártóknál.A keretedbe tényleg max valami ultrazoom kompakt fér bele, az is használtan. De azoktól meg nagy minőséget ne várj.
Nem repülőnap, de ott készül ez ez meg ez, 200600-zal a kifutó végéről előtte nap. És még ez is hagy maga után kívánnivalót. -
konyi79
addikt
válasz pandur99 #57239 üzenetére
Bármennyire is fáj sokaknak és hiába jó gép meg jó ár-érték arányú bármelyik tükrös váz, aki kicsit átgondolja, nem kezd fél millióval ma már rendszert építeni tükrösből.
Sok pénz az, nem szabad olyanra költeni, amiből a gyártók is hátrálnak kifelé, még ha ez ma drágább döntésnek is tűnik.
Máshogy kell használni egy MILC-et, mint egy tükröst, sokan akik váltanak, ezt nehéz megszokniuk, ezért mennek utána vissza. Főleg aki most kezd, menjen csak az EVF meg a teljes mezős arcfelismerés felé.
Szerintem. -
konyi79
addikt
válasz BoneDragon #57183 üzenetére
Az M50 se mai darab és bár abban is van egy jópár buta korlát, de árában ajánlott masina.
Állókép minősége, autófókusz jó, egész használható a kit, fHD videó jó és ott van rendes af is.
Ami azzal -nekem- a bajom, felröppent már a pletyka, hogy a belépő croppos vázait a Canon is behúzza egy bajonett alá a Sony és a Nikon után. Persze ettől nem kell kidobni ezt se utána, meg egyelőre csak pletyka.Ha az EVF-ről lemondasz akkor tágabb a lehetőség, de ritka, akinek nem hiányzik utána.
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz BoneDragon #57181 üzenetére
Az a helyzet a pénzünk ma már annyira keveset ér, hogy ekkora összegből új gépet nem egyszerű ajánlani.
Túlsúlyosan MILC pártiak vagyunk, de aki a DSLR-t szereti jobban se tud neked a belépőek között jó szívvel ajánlani szerintem.
Ha innen nézem ami belefér a keretedbe pár hónapja még az M50-et mondtam volna, de én legalábbis kicsit szkeptikus vagyok hosszú távon az M rendszer jövőjét illetően, ha később rá akarsz fejleszteni.
Ha csak szeretnél a mobil helyett jobb képeket és kipróbálni, akkor jó. Ha szeretnél hosszú távon építkezni, akkor jelenleg a Sony lehet a befutó, az itt-ott még elérhető A6000 belefér a keretedbe, de az egy 2014-es gép, ami lehetett akkor bármilyen jó, mai szemmel már öregecske. A 6100 meg bele se fér meg úgy le is van butítva sw szinten, hogy az már fájó.Az Olympus OM-D E-M10 valamelyik utolsó verziója megintcsak egy jó kis masina, de olvass utána inkább magad az Olympus helyzetének, mielőtt pénzt raksz a rendszerbe.
A Fuji X-T30 egy jó cucc, de megint kívül van a kereteden.
A Nikon Z50 is lehet jó, de megint sokkal több az alapkit. -
konyi79
addikt
válasz rednifegnar #57104 üzenetére
Így a kommenteket és a kérdezőt olvasva bennem is pontosan ez merül fel kérdésnek: Mi a francnak egy kompromisszumokkal tele belépő vázat venni, ha nem számitanak a bekerülési költségek? Azokat nem azért veszik az emberek, mert nem kellene a jobb szenzor, a gyorsabb af, a jobb témakövetés vagy a legjobb kereső...
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz Teasüti #57045 üzenetére
Nem olyan bonyolult ez, vagy épp nem olyan egyszerű?
Itt vársz, de tudnod kell mikor legyél hol, ez viszont adott esetben rengeteg munkába kerül. Meg persze, hogy rengeteg szerencse kell hozzá, több, mint egy kifestett modellnél akit kirángatsz az esti fényekbe Bazilikához.
Egyeseket ez frusztrál, másoknak ez adja a szépségét a természetfotózásnak. Jól van ez így. -
konyi79
addikt
Érdekes ez a felvetés a természetfotó kapcsán.
Az, hogy a történésekre nem vagy adott esetben hatással, az nem azt jelenti a kompozícióra sem. És igaz, hogy természetfotóban bár szépet alkotni könnyű, mégis egyedit közel sem. De néha épp a rá nem hatásunk alkot egyedit nélkülünk, viszont a jelenlétünk nélkül meg abból nem lesz kép.
Szerintem pont ez a természetfotózás szépsége. -
konyi79
addikt
válasz alcapone386 #52572 üzenetére
Attól, azóta lettek jobb gépek, még nem lett rossz a 6000.
De helyén kell mezelni, ennyi. -
konyi79
addikt
válasz alcapone386 #52569 üzenetére
Rengeteget eladtak abból a vázból. Közben kijött kiegészítők és obik felé javították a kompatibilitást. Gyanítom olcsóbb volt, mint az új gépeket ami még mindig polcon van gariban visszaviszik, mert valamivel nem működik.
-
konyi79
addikt
155-ért tényleg nem lehet jobbat venni újonnan. Mit veszel annyiért? Kompaktot?
-
konyi79
addikt
válasz zaskar #52501 üzenetére
Mivel kisebb az érzékelő törvényszerű, hogy nem szereti azt az ISO-t. Ha nem akarsz ebben visszalépést, akkor vagy a MIC marad a megoldás, esetleg a fényerős optikával szereltekkel vissza tudsz ebből a bukóból nyerni valamit.
A méret/ár/minőség háromszögben tudsz egyensúlyozni, neked kell tudni, merre szeretnéd kötni a több kompromisszumot. -
konyi79
addikt
válasz zaskar #52495 üzenetére
A TZ100 azért képminőségben visszalépés lenne, de a zsebbedugós kategóriában tényleg nagyon jók a nagyszenzoros kompaktok.
Ha maradnál a cserélhető objektívnél a kapott tippeken kívül még az X-T100-ra is érdemes ránézni, ha a videó tényleg nem szempont. Összehasonlítani méretben ezeket a korábban kapott linken tudod..[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz MrChris #52482 üzenetére
- nagyobb akku
- plusz programozható gomb
- nincs videó limit
- videó alatt is van Real-time tracking
- nincs melegedés videó alatt
- nagyobb markolat
- felhajtható kijelző
- fejlesztett JPEG feldolgozás
- új szín peakingben és fókuszmezőnek
- AF tracking és touch tracking, videó alatt is, programozható az átúszás sebessége
- Bár az alkalmazások megszüntek sajnos, alapból ott viszont a TL felvétel és már 9999 képig lehet programozni
- animal eye-af
- BT vezérlés, BT GPS logA teljesség igénye nélkül.
Igen, van pár dolog ami csak sw különbség, de ne akarjuk már megint kezdeni, mindig keressünk valamit, amibe csak bele lehet kötni. Már nem lehet marnia 2,8 alapzoom miatt, de utáljuk már valamiért kollektív?
A többi sokkal jobb?
Az EM-1X miben fejlődött az E-M1-hez képest? Összeragasztották a külön megvehető markolattal? Az E-M10 mit fejlődött 3 generáció alatt? A Nikon D5200 óta mit tudnál érdemi fejlődést mondani az 5600-ban?A világmegváltó újításoknak vége a fotótechnikában, amíg nem jön valami áttörés az érzékelőben legalább, vagy a fényt nem tudják formálni üveg helyett elektromágnesekkel.
folyamatos fejlődés is tekinthető akkor folyamatos hibajavításnak, de minden más gyártómál is. -
konyi79
addikt
Ha szimpatikus az M50 és elég a fHD megtaláltad a neked valót. Nem rossz kis gép 200k környékén.
Érdemes egyből a 22mm-es duplakitet keresned, igencsak a kereted felső határa környékén van. Meg ugye az M50 gyalázatos akkuideje miatt ne felejts el nézni hozzá valami pótakkut majd.Még ha valami mást is kellene ajánlani talán a Sony a6300 jöhetne. Az sok szempontból jobb, de drágább is meg azt az ekv. 35mm környékét nehéz a rendszerben jó áron megtalálni jó fényerővel.
Csak új jöhet szóba?
Mert ha a Panát elszálltnak érzed árban, a többi még rosszabb lesz.
A szenzorméret okozta látószög/gyujtótávolság különbségeket ismered? Már csak a korábban említett 24-70 miatt érdekelne, nehogy beleszaladj valami hülyeségbe.[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz lugosi #52275 üzenetére
Régóta terv, minden gyártóra csinálunk egy külön ajánlót az adott rendszer leírásával, ajánlott típusokkal, amibe bevonunk hozzá tartozó felhasználót is innen, vagy a saját szaktopikjából. Ezzel talán színesebb lenne a topik, meg talán a feszültség is kevesebb lehetne és minden gyártóhoz tartozó ismeret és tapasztalat jobban érvényesülne.
Aztán ez marha nagy falat, időnk meg messze nincs elég hozzá. Úgyhogy nem igazán jutunk előre vele. Régóta.
-
konyi79
addikt
válasz #95152384 #52257 üzenetére
Nem lehet, hogy kicsit tanulj a többiektől, mielőtt ajánlani kezdenél? Az árukereső első találata nem minden esetben a legjobb javaslat valaki igényeire attól, hogy az Canon.
Vagy legalább indokold, mert ezek az egysoros költemények így nem hinném bárkinek nagy segítségek lennének, meg mi se érjük.
Köszi. -
konyi79
addikt
Világos.
Csak az NX300 nem túl reális viszonyítási alap. Miután a Samsung kifordult a felhasználói bázisa mögül és kilépett a MILC piacról, érthetően semmi ára nincs a rendszer ránkmaradt elemeinek. Persze a sikertelenségének oka is volt, többek között hogy a szenzornál már csak a JPEG motor volt szarabb. Erre majd sokan felhördülnek hogy ott az NX500 meg az NX1, csakhát a sors fintora mire ezeket a már tényleg jó gépeket a mérnökeik összelapátolták, a gyártó kukázta a projektet.A kereted döntsd el te, egy számodra bizonytalan hobbiba mennyi pénzt lapátolsz. Arra, van-e kedved egy MILC-et cipelgetni telefonnal fotózás helyett elég lehet tényleg kipróbálni egy jobb szenzorú öregebb darab, ezekre már kaptál ajánlást. Ha belefér, és nem félsz kockáztatni a projekten, egy százas körül már kifoghatsz használtan egy X-E1-et, a6000-et vagy bármi hasonlót, ami már közelebb van élményben is a rendes fényképezéshez, nem csak képminőségben veri bucira a telefont meg a kompaktokat.
És igen, itt a célod is le kell tisztázni magadban. Ha pusztán a kis mérettel elérhető legjobb képminőség a cél, akkor kereső nélküli kis gépeket keress. ha maga a fotózás is érdekel, akkor a kereső kelleni fog, ahogy a minél több kezelőszerv is. -
konyi79
addikt
válasz Stephan89 #52260 üzenetére
Pont a kora.
Megjelenésekor remek váznak számított, nem véletlen van még ma is helye a boltokban, belekóstolni a rendszerbe nem rossz választás.
De a 4k hiánya mellett rengeteg apróság van, amin a Sony is fejlődött az azóta kiadott vázakban, meg a többi gyártó sem állt meg.
Ettől a szenzora ma sem számít rossznak, af-ben is hozza a közepest simán, de nem véletlen csúszott az ára is a belépőszintre. -
konyi79
addikt
válasz Szevaszam #52219 üzenetére
A három váz kialakításban eléggé eltér egymástól. Mielőtt döntenél, szerintem meg kellene fogdosnod őket,, aztán visszajönni a tapasztalatoddal. A GX80 remek kis, gép, de rettentő kicsi. Ez lehet előny is, de hátrány is. A D3500 a másik véglet méretben a 3 közül, míg a 6000 egy jó középút is lehet, de annak is megvannak a korlátai már 2019-ben.
-
konyi79
addikt
Nem rossz váz az 5600, de kb pont az ilyenekért, mint a linkelt képed, ahogy mögélőtte a fókuszt nem szeretjük a tükrösöket erre. Persze ilyen gyors témát meg meglőni, ami hozza az 5600 fókuszsebességét gyors MILC kellene, ami meg nem annyiba kerül.
Ez így patthelyzet
Azaz ha tetszett a Nikon, ne agyald túl, vedd meg és használd örömmel. -
konyi79
addikt
Az a helyzet nagyon szűk a kereted.
Utazósnak a MILC valóban jobb választás, meg úgy általában nem véletlenül népszerű itt a topikban is a DLSR-ek ellenében. Azoknak is megvan az előnye, de az nem a mobilitás.
Jó lenne egy keresős váz, ki tudj lépni a telefonnal point-and-shot világából, de MILC-ből ami szóba jöhet a NEX-6, X-E1, E-M10 is több, ha épp van eladó kitobival. Még talán a Pana G3 v. G6, de azok azért szenzorban mai szemmel az ajánlott alja nagyon.
Esetleg nézegesd a Sony NEX3 v. NEX5 verzióit (a 14Mp-es első verziókat kerüld), az igaz kereső nélkül, de elég aprók hordozni, amennyiért mennek ma már nem igazán veszíthetsz már raktuk, a szenzor meg elég jó bennük. Itt találsz némi infót róluk, vagy ha kérdés van segítünk itt vagy a topikjában.
Fuji vázairól áttekintőt itt találsz, az mft alá tartozó vázakról ha kérdés van itt vagy a topikjában kaphatsz segítséget.[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
Csak neked, lemértem.
Nem bírtam volna aludni, ha az EVF késleltetését nem tudom meg.
Kicsit problémás a dolog, mert olyan stopper ami 1ms alat frissíti a kijelzőt nincs itthon, egyszerű kijelzőre rakva 33ms után frissítő alkalmazással be kellett érnem.
Pont ezért 20 mérésből számoltam átlagot, ami már közelítőleg jó lehet. Kicsit még a fény terjedési sebessége torzíthatja a mérést, de ettől most eltekintünk.
A feladat egyszerű: EVF-be belefotóz úgy, a stopper eredeti képe is rajta legyen a képen. Ez két tükörrel megoldva, majd a képen lévő 2 idő különbségéből megvan a késleltetés. Átlagolva 20 mérésből.
AF-C-ben, ISO6400-on ez kijött 42ms-ra.
Ettől azért használható marad ugye? Egy sima A7m3-on? Lehetne az ISO-t tovább tekerni, de ott már az OVF-ben nem sokat látsz úgyse. Gyanítom az A9 még jobb.Ez valóban észlelhető, de bőven reakcióidő alatti, szóval gépeket többnyire hírből sem ismerő topikban ne erre alapozzuk az ajánlást.
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
Szerintem az ajánlásoknál maradjunk a topik nevénél, az alternatív megoldásokat bízzuk a többi topikra.
(#51964) dinka.86
Ha hosszútávon gondolkodsz és időt is szánsz némi tanulásra érdemes a cserélhető obis gépek felé nézelődni.
Ingatlan belteréhez (aka enteriör fotózás) egy jó nagylátó kell, minél kisebb torzítással, ha magas szinten akarod űzni, akkor perspektíva korrekcióval rendelkező ( un: Tilt-shift) objektív.
Első körben a sima nagylátónál is hatalmas szórás van árban mit tudunk ajánlani, ezért jó lenne valami keretet ismerni.
Jó lehet amit írtak a többiek a Fuji egy 12mm-es Samyanggal (Ez vigyázz, van Fuji, Sony és mft bajonettre is) , de talán még jobb az EOS-M50 a 11-22-vel, eseleg azt lehet jóárasítani ha nem a natív M bajonettes nagylátót választod, hanem adapterrel az EF-S10-18-at, vagy akkor már ha nagyon le akarod a költségeket nyomni, ehhez egy olcsóbb tükrös, ami már tud WL vakuvezérlést.
De akár egy Sony is képbe jöhet, ott van egy elég használható 10-18, de ott drágábban jössz ki.
Enteriör fotónál a fény lesz az egyik legnagyobb gondod. Ha komolyabban bele akarsz vágni, nem fogod tudni a mesterséges megvilágítást megkerülni. Bár a fotós/vlogger tartalma néha elég megosztó itt a fórumon, de ebben a videójában a téma elég jól ki van vesézve.[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz Kaci84 #51884 üzenetére
Ezeket ne az igényeidnek megfelelő ajánlásnak kezeld, hanem nézd át, mi közülük a jobban megfelelő.
Neked.De akkor már a zoomátfogás a gyors fHD videó miatt érdemes a Panasonic FZ 1000/2000-et is a listára tenni az 1"-os szenzorral, ahogy az RX10 pár verzióját is. Az kicsit itt kimaradt, de az mk2 már fHD 120fps-t tud, az mk3-4 meg már nagyon durva HFR képességekkel rendelkezik.
Lehet ezek még jobban megfelelnek az elvárásodnak. -
konyi79
addikt
válasz Kaci84 #51878 üzenetére
Ezt inkább ne minősítsük.
A mélységélesség, annak kicsit járj utána. Úgy tömören a lényege az, minél nagyobb a szenzor, ÉS minél fényerősebb az optika, annál kisebb a mélységélességed.
Szóval az S10 hiába f1,6 optikával van szerelve, a pici szenzor miatt elég nehéz a mélységélességgel játszani. Ezért írják a telókra a sok csodaszoftvert, hogy több expóból összevágva, vagy a TOF kamera adatait felhasználva a szelektíven rakja össze a képet, hasonlítson egy rendes kamerához. De hiába mondja a fazon a videóban, soha nem adja majd ki a portré mód a rendes kamerát.
Itt egy példa. Azt gondolnád, hogy a piros-sárga egy busz a háttérben? Ezt a telefon soha nem fogja kiadni.
Ez persze jó művészkedni, de okozhat gondot a nagyobb szenzor neked a kis tárgytáv miatt, ha te a modelleket videózod. Egy szintig segítség, ha rekeszeled az obit, de ennek is megvannak a hátrányai.
Az akciókamerának meg fix a fókusza, típustól függően végtelenre, vagy 1-2m-re állított fókuszponttal.
Messzire vezet ez a dolog, tényleg érdemes kicsit tanulni a témában. De hidd el, megéri a befektetést, meg egyáltalán nem nehéz a téma alapjait megérteni. -
konyi79
addikt
válasz Kaci84 #51860 üzenetére
Az RX100 újabb verzióit se hagyd ki, ahogy a kollega ajánlotta. Csak az ugye nem cserélhető obis. de az elvárásodhoz talán legközelebb van. Az esti videó, amiben a 6300-at nem tudja hozni.
Minél nagyobb egy szenzor, annál nehezebb gyorsan kiolvasni. Annak a telefonnak a kiolvasási sebességét elérni egy nagyobb szenzornál már annyiba kerül, nem tudnák eladni a piacon. Létezik, de már csak kifejezetten erre a célra épített eszközökben aranyáron.
Mobilt fotóra meg videóra ebben a topikban szerintem nem fogasz kapni egyhamar javaslatot. Bármennyire jó a maga kategóriájában, egy egyszerű MILC-hez képest a körömnyi szenzorral semmi dinamikája, a kicsi lencse rajza pocsék, legkisebb ellenfényben kontrasztot eldobja meg szellemképes lesz, ahogy a mintavideódon is. Meg persze zajos napsütés nélkül. -
konyi79
addikt
válasz Rapid136 #51856 üzenetére
A Sony telefonja 1080p-ben veszi a 960fps-t
(#51854) Kaci84
Kb azt kategóriát keresed fényképezőgépben, ami nagyságrenddel túl van a kereteden, vagy épp nem is létezik.
Egy a6300 már tud normális fHD-ban 100/120fps-t, abból lehet lassítani, bár a bitráta miatt ott is megvan a korlát. Meg ugye a kitobi kevés lenne neked.
A nagylátós közelképeket jól meg lehetne oldani egy 1018-cal, a közelpontot javítva egy közgyűrűvel marha jó miniatűr képeket lehetne csinálni. Vagy a Samy 12f2, aminek a közelpontja alapból nagyon jó, de ott nincs af.
És akkor még a nagylátón kívül kellene pl egy 18105g, ha már videózol.
Ja, gimbal. Ha komolyan gondolod a videót és Sonyt veszel, akkor gimbal. PL egy Ronin S, vagy olcsóbb klónja.
Az esti videódnál jól látszik, a fényviszonyok nem kedveztek a mobil szenzorának, nem tudott elég rövid záridőt venni azon az érzékenységen. A 6300 low light videója nagyon jó, az f4-es sorral szerintem indulónak elég lenne.Ez csak egy példa a Sonyból merítve, de a többi gyártó felé is lehet menni, másfelé kötve a kompromisszumot.
Egy GH5s már tud 240fps-t fHD-ból, de többszöröse az ára, af-ben valamivel gyengébb.
Egy EM1m2-höz kevésbé kell a gimbal, de elég véleményes a videója, kevés fényben már sokkal rosszabb, mint a Sony.Szóval látod, messze nem tudjuk megajánlani semmiből az igényeid, azt is többszöröse áron, mint a kereted. Ha érdekel a téma, akarsz vele foglalkozni ne sajnáld rá az időt, kicsit járd körül a témát. Még megoldás szokott lenni, a fő kamera mellé vesznek valami jobb akciókamerát, ami tud elég nagy fps-t, keményen megvilágítva az olyan felvételeket felveszik azzal, aztán utómunkánál lehet gradelni rendesen, legalább hasonlítson.
Olvasgass cikkeket, a gyártók szaktopikjait, sokat lehet onnan tanulni. Utána már könnyebben átlátod magad is a korlátaid.Gyártók topikjai:
Fujifilm
Olympus&Panasonic, aka mft
Sony -
konyi79
addikt
Ők látják az adatokból, hogy hány APS-C kamera tulajdonos vált FF-re és ebből valamit kihoznak.
A Sony topikban ottragadók jelentős hányada él ezzel a lehetőséggel. Azaz a gyakorlati haszna a felhasználók szemszögéből nem kérdés.Ez a bajonettmizéria amivel jól lehet kampányolni, de egyetlen Sony tulajdonos se szenvedett még tőle. Hogy a mérnökök mennyire szenvednek tőle az meg városai legenda, ebben a topikban meg aztán pláne irreleváns. Ha probléma, maradjon meg azoknak a mérnököknek, akiknek annyi eszük volt, a Sonyhoz mentek objektívet fejleszteni.
Inkább a Canon vázakra kellene koncentrálnod, mint a Sonykat piszkáni örökké. Abban jobban otthon vagy, mégsem írtál egy félmondatot sem annak, aki arról kérdezett.
Meg mindenki, maradjunk a topik eredeti témájánál.
Megint.[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz FoLey-v #51820 üzenetére
Szia,
Mindkettőnek van előnye és hátránya is a másikkal szemben. A 200d talán szolgáltatásban, a d3500 szenzorban lehet jobb.
De ezeket a belépő tükrösöket soha nem szoktuk ajánlani. Amint valaki elkezd kicsit a fotózáshoz érteni, nagyon hamar csalódik bennük. Silány építési minőség és végletekig lebutított szolgáltatáskínálat a közös jellemzőjük.
Nem véletlen van a használtpiac csordultig velük. -
konyi79
addikt
Én egy időben vadásztam a villámokra, de sokkal kevésbé kell hozzá fényerős obi, mint bármi máshoz.
Sőt.
Célszerű olyan helyre menni, ahol nincs fa lombja, vagy hasonló mozgó dolog a látómezőben, az obit lerekeszelni ahol a legélesebb, majd elindítani olyan expóra a vázat, ahol még jó eséllyel nem ég ki. Aztán vagy jön a villám, vagy nem. Így még érzékelő se kell hozzá, legfeljebb egy vihar TL lesz belőle.
Teljesen felesleges a fényerő, a villám F8-on ISO100-on is bele fogja égetni magát. Oda inkább szenzor kell, eléggé kiszámíthatatlan expó lesz, lehessen húzgálni rendesen.
Pont ezért itt az MFT vázakat elvetném. Inkább a 24Mp-es Sony szenzoros vázak, mint Fuji vagy Sony a jobb erre. Meg tájra is.
Az AA szűrő nélküli mft vázak ahol kellően struktúrált a téma elég jók, de nagy homogén egyszínű részeken, mint pl égbolt azért néha nem túl szépen grízesednek. -
konyi79
addikt
-
konyi79
addikt
válasz Matska #51737 üzenetére
Nem, sajnos ez nem így megy.
A gépen belüli nyers feldolgozással még adós a Sony, ez nincs megoldva, mint Fujiban. Előre tudod ezeket beállítani, ami a mentett JPEG-re van hatásal.
Az új 3.gen vázakból az alkalmazások is kikerültek, így már a JPEG-eket sincs mód szerkeszteni.Szóval utómunka itt csak vázon kívül.
-
konyi79
addikt
válasz Matska #51734 üzenetére
A 6000-re már nem emlékszem mind benne van-e, de a 6300-ban már biztos ott a szokásos Standard, Vivid, Landscape, Sunset, Night, B/W és Sepia mellett a Neutral, Clear, Deep, Light, Portrait, és Autumn Leaves, amiből mindre érdemes rápróbálni, hogyan bánik a kontraszttal és színekkel, mert teljesen más. Mindegyiknél külön-külön állítható a kontraszt, telítettség és élesség, amiből típusonként több profil elmenthető. Még ebbe is bele lehet nyúlni az AWB profilozásával, amit el lehet toligálni A-B, G-M rácson.
De a Fuji DR200/400 stb dinamika mókolás itt is megvan mindegyik vázban DRO név alatt.
Itt tényleg az a különbség, ha Fuji vázon (egyszerűsítve) beállítod, hogy velvia, tudod, hogy lila lesz minden. Itt sajnos magadnak kell rájönni, mit mire használsz.Ettől még persze a Fuji X-trans JPEG-ek könnyebben kezelhetőek a többségnek, de az olyan felesleges mondatokat engedjük el, amit többnyire azok hintettek el a köztudatban, akiknek a képességét meghaladta az alapbeállításokon túlmozdulni.
És ja, a fejlődés folyamatos, ahogy nő a szenzorok és a feldolgozók teljesítménye. Így ebből a szempontból a 3.gen FF vázak számítanak most a legjobbnak.
-
konyi79
addikt
válasz Matska #51730 üzenetére
Ilyen kijelentés előtt tényleg érdemes lenne egy Sony vázat kézbefogni.
Rengeted képstílus van bennük, ami egyenként paraméterezhető, sőt el is tudsz menteni egy-egyből több egyéni beállítást is. Persze nincs olyan múlttal rendelkező nevük, mint a Fuji szimulációinak, de pl a Clear vagy Autumn Leaves elég népszerűek.
Ezzel nem azt cáfolom, a Fuji JPEG nem piszok jó, mert az. -
konyi79
addikt
válasz total90 #51673 üzenetére
A 7sm3 biztos, vagy valami annak látszó, az A9m2 vagy R változata év vége vagy jövő eleje.
A 7m4 vagy R4 idén biztos nem, az eddigit elnézve talán az R4 jövő év vége. A 7m3 egy éves, baromi sikeres és jó, az még vagy 2 évig nem kap utódot.
Talán ami hamarabb, valami croppos belépő, esetleg kereső nélküli 4k képes, meg várós a piacon valami A7000 féle is. De ha megismétli a Sony a 6400-zal amit a 6000-rel, akkor az se még idén.[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz total90 #51668 üzenetére
Azért van pár apró dolog, amiben kicsit herélték a 7m3-at. Pl EVF frissítés. Nem csak felbontásra, fps-ben is többet tud az R-es váz. Meg pár szoftveres apróság van még menüben.
A programtárcsa lockolhatósága hiányzik a sima hetesből, ami annyira nem lényeg, ami fontos lenne, az A9 bal oldalán lévő dual dial meg nincs egyiken se, pedig az lenni igazán jó.
Szóval szerintem első a felbontás. Ha nem kell, inkább a 7m3. Ha érzékeny rá az illető, akkor esetleg az EVF miatt rápróbálni mindketőre. -
konyi79
addikt
Nem azt mondom, az összes alaptalan amiről beszélsz, de az ilyen kameraszétverős ötletekkel teljesen feleslegesen terheled a többieket. Majd egyszer csinálunk egy versenyt: Elhozod a DSLR-ed, én meg az A7-et. Csizmi kiválaszt nekünk két jól megrakott vasúti kocsit, ami két ütközöje közé berakjuk a két vázat, és szólunk a masinisztának, hogy lökje meg. Melyikőnk lesz a boldogabb? Szerintem én, mert erre a MILC-re lehet a Sony-nál kötni kárfedezeti biztosítást.
Szóval a durability egy dolog, amire ilyen yt hülyék videója egyáltalán nem bizonyító erejű, de a termékek mögötti szolgáltatás már sokkal inkább. Az igazi felhasználó számára csak egyben értékelhető.A ms-ban mérhető késleltetés is totál értelmezhetetlen tovább ennek a topiknak a szintjén, szóval innentől a téma zárolva és DEL.
-
konyi79
addikt
válasz Tin_Shield #51580 üzenetére
Ezt engedjétek el, ne itt akarjátok megbeszélni.
Econ:
Te főleg, kérlek ne generáld a meddő vitát, sosincs jó vége. Köszi -
konyi79
addikt
válasz Geller72 #51550 üzenetére
Alig érezhetően a szenzorból ha lentebb tudsz adni, az mft vonalat neked találták ki. pl egy Olympus E-M10 valamelyik generációja akár néhány fix mellett egy övtáskában elfér, és a méretéhez képest jó eredményt ad. Akár automata módban is.Az Olympusnak egész jó áron van natív makrója, nem kell félmegoldásokkal szórakoznod se. Ezt használtan lényegesen kevesebbért meg lehet csípni.
Sajnos a meglévő objektíveidet semmilyen formában nem tudod továbbvinni, a Nikonnak nincs olcsó azokkal kompatibilis MILC alternatívája.
(#51555) jaanoo89
Beelőztél[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz stargazer #51535 üzenetére
Talán leginkább az elvárásaid mondanak ellent a hozzáállásodnak. Ezt minden bántó szándék nélkül próbálom leírni.
Kényelmesebben állítani apertúrát, mint egy tekerő
Úgy ne akarj FF vázra váltani, hogy nem tudod az A mód mire való, meg a rekesszel hogyan és miért tudsz játszani. Ez a fényképezés egyik legfontosabb eleme technikai oldalról.
Ha automatán akarsz point-and-hot módban fényképezni, nagy luxus a több ezer eurós felszerelés. Sőt, soha nem is fog olyan eredményt adni, mint szeretnéd.
Több eredményt érsz el, ha nem pénzt tolsz bele, inkább csak kis energiát. Utána meg egy 7m3 + 24-105F4 tényleg kiváló társ tud lenni utazgatni, ha a méret és tömeg belefér. -
konyi79
addikt
válasz stargazer #51530 üzenetére
Ma már szerencsére a belépő gépek is elég jók tudnak lenni, nagyon mellényúlni nehéz. Objektívekben már nagyobb a szórás, de minden rendszernek meg vannak itt is az erősségei. Csak ugye ahogy jobbat akarsz, úgy drágulnak.
És itt kezdődik a probléma. Egy belépő kit nem drága, de hamar akar az ember jobbat. És ahogy piciket lépnél minőségben, exponenciálisan drágulnak a dolgok. Már egy alap vázat veszel 1000€ környékén ami tök jó, amit nem nagyon fog agyonverni a 3000€-os. Amire utána ha ki is akarsz használni, egyenként veheted az n*1000€+ üvegeket.
Sokan esnek ebbe a hibába itt sajnos, azt hiszik, ha már lehet venni 150k HUF-ért ajánlott gépet, 500k-ért már csodát kapnak. Sajnos nem, ezt tudomásul kell venni. Ezért kell próbálgatnod ha így nem vagy képen, neked mire is van szükséged. Felesleges olyanra sokat költened, amit nemhogy használni se tudsz majd, de nincs is rá szükséged. -
konyi79
addikt
Azért vagyunk itt többen, mert más rendszert más ismer jobban, és tud javítani. Rendben van ez így.
Ettől függetlenül a Pana c-af-et nem tudom jó szívvel ajánlani. Egy S1 járt kittel a kezemben nemrég, és nagyon nem tetszett, amit művelt. Pontos meg gyors volt, nagyon kézreálló váz fantasztikus keresővel, egy igazi romboló az a váz DE!
C-af-ben keskeny dofnál a DPF irgalmatlan gyorsan rángatta a képet előre-hátra. Olyan tempóval, amihez a kereső képfrissítése már kevés volt, így hullámzott az egész, na ott volt igazi zselésedés. Mft Pana vázak mostanság egy körbenézegetésnyi időnél többet nem voltak nálam, de gyanítom az se sokkal jobb. Ha jó, meg frankó ez így mondjátok nyugodtan, de számomra ez a c-af nem ajánlott. -
konyi79
addikt
válasz stargazer #51507 üzenetére
Ha ennyire körülményesen és nehezen döntesz, mindenképp indulj el az Olympus Teddpróbára és a Panasonic Try&buy szolgáltatása felé. De a Sony is rendszeresen hirdet kiválóan szervezett termékbemutatóval egybekötött workshopokat, ahol van idő a teljes termékpalettát kipróbálni. Sőt, a Fuji is szokott hasonlót rendezni, bár ritkábban.
Ha fogdosva bármelyik gépet bármi kérdés felmerül szívesen válaszol itt bárki.
Egymásnak ellentmondó a piacot figyelmen kívül hagyó igényekre nem fog tudni itt senki jó ajánlatot adni, arra pedig végképp nincs szükség utána itt keress felelőst miért azt vetted. -
konyi79
addikt
válasz dabgergo #51514 üzenetére
Mft gépekben régóta működik egész jól, de csak s-af módban. Viszont ha jól emlékszem a szemet nem is jelöli, arcon belül fókuszál oda.
Eye-af-nél ha fényerős fixet használsz sokat segít ha ezt tudja c-af-ben is, hisz elég könnyen kimozdulhat az élességi síkból.
Ha ez fontos, akkor az a6300 a Sonytól ami elég jó már ebben, ár-értékben pedig igen jó most az a gép. Viszont az Eye-af-et fel kell programozni ennél egy gombra, az expo gombot nyomva automatikusan nem indul a szemfelismerés. Ami kicsit kényelmetlen, de a valóságban nem olyan tragédia.
A Sony croppos rendszerével ami a probléma, az alap kitobi a méretéért cserébe elmarad néhol a konkurencia hasonló megoldásaitól, és igazi profi alapzoom nincs is az E bajonett kisebb szenzorához. -
konyi79
addikt
Kérnék mindenkit a topikot tereljük vissza az eredeti tematikához! Mindenki saját ismerete alapján segítse a kérdezőt, ne a másikat marja. Ha van véleményben különbség, le lehet azt írni kevéssé provokatívan is.
Köszi! -
konyi79
addikt
válasz Nagya21 #51334 üzenetére
Az jó, ha neked bejött, és elégedett vagy vele, és minden kiegészítőt sikerült beszerezned, amire szükséged van.
Itt a nagy többség szerint ellenben az a rendszer inkább csak trollkodás volt a MILC-ek felé, amit bizonyít az is, hova jutott és mi lett helyette.
És hogy nem ajánlott ezek után a halott rendszer, az pont egy olyan ritka dolog, amiben nem szokott vita lenni a topikban.
Ha van, örülj neki és használd. Akinek nincs, az meg rendszert már ne akarjon építeni rá. -
konyi79
addikt
válasz Ironizer #51310 üzenetére
Dehogy beszélünk
A Bridge csak méretben* és formában tart a munkaeszköznek gyártott fényképezőgépek felé, nem képminőségben.
Mind az M100, mind a GX80 pedig képminőségben közelíti azokat. De érdemes akkor ha kicsi gép kell a PEN szériát is megnézned, ha meg EVF kell, élőben az E-M10 bármelyik verziója is igen kicsi. Az mft rendszer előnye pedig az igen kompakt méretű objektívek kínálata.Persze abszolút kicsi megoldás az RX100, ami szintén elég jó gép, de nem tudsz később cserélni objektívet. Tény, cserélhető rendszer mellett sokan használják utazós kis gépnek.
*FZ38 nincs a listában, összahasonlítani az FZ60-at raktam be, igencsak hasonló fizikai méretekkel.
[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz tomboy0013 #51286 üzenetére
Az a méretkülönbség (szenzor) semmit nem számit, valamivel többet, hogy az 5600-ban egy elég jó (talán Toshiba?) AA szűrő nélküli szenzor van.
Nem rossz gép az 5xxx széria, mostanában meg nem is túl nagy darab.
Szóval ha nagyon kezdő vagy, és a tükrösök felé húzol, vedd meg nyugodtan tanulni a D5600-at, ha a kereső méretével meg tudsz barátkozni. Majd idővel ha belejössz már könnyebb lesz merre indulj el.
Azt viszont ne feledd, mindig az a legjobb gép, ami nálad van. Azaz ha veszel valamit, amit ritkán viszel magaddal a mérete miatt, nem sokra mész vele. -
konyi79
addikt
válasz dabgergo #51184 üzenetére
Érdemes lenne ezekről mielőtt beleugrasz a Fuji saját topikjában beszélni. A T1-T2-T3 mind nagy ugrás af-ben, ami pl a 35/1,4 traktor fókuszán sokat tud lendíteni.
-
konyi79
addikt
válasz j.bravo #51152 üzenetére
Egyesek szeretik vlogra, de a stabi hiánya miatt tényleg csak állványon működhet.
4k viszont a nagy crop miatt felejtős.A Panák sok tekintetben az egyik legjobb videós gépek, amit jól hazavágnak a feladatra igen korlátozottan alkalmas fókuszrendserrel.
Szóval abból a keretből az M50 még egy jó választás lehet.
Többiek felé kérdés: M50-en fHD-ban még megy a dual-pixel af ugye?
-
-
konyi79
addikt
válasz robi1979 #51147 üzenetére
Ha később építeni akarsz felfelé, sokat nyerhetsz ha előre gondolkodsz.
Kezdésnek én a helyedben egy 6400 v 6500-at néznék, attól függően melyik előnye a fontosabb számomra. Portrézni pedig már FE felé kezdenék építeni, vagy egy 55z-vel használtan, vagy a 85f18-cal, ami APS-C-re is tökéletes portrézni, később FF-en is bőven megállja a helyét, egy nagyon jó ár-érték arányú obi.
Érdemes ha újat akarsz most figyelni, holnaptól Glamour napok, de a Sony MILC topikban is kallódott még a napokban workshopos kupon, amivel összevonva igen jó árak jönnek most ki.
Beltérben portrézni a fényerő kevésbé számít szerintem. Már ha stúdió körülményeket nézünk. Úgyis raksz valami homogén hátteret, meg a fényekkel kell mindenképp játszani. Rendezvény más, oda semmi fényerő nem elég. -
konyi79
addikt
Örülök, hogy tudott a topik segíteni.
Persze vigyázz rá, de túlzásba se szabad vinni, nem annyira sérülékeny dolgok ezek. A kis összecsukható kitobival egy táskának, aminek van oldalzsebe vagy rekesze nyugodtan belerakhatod. Ha már megvan, legyen benne örömöd. Egy túrára pláne el kell vinni, alig van súlya, nem kell minden kiegészítőnek helyet keresni, a kitobi is elég lehet a telefon helyett.
Én úgy látom a 15-45 egy viszonylag komoly optikai hibáktól mentes kis obi, el lehet vele lenni kirándulni, nem érdemes gyutávon belül egyből cserét keresni.
Épületre, tájra nagylátó felé viszont jó elindulni, az EF-S 10-18 egy elég jó ár-értékű darab, érdemes szemezni vele. Ha tele tartomány érdekel nehezebb a helyzet, de csak stabisat nézegess. -
konyi79
addikt
válasz Tin_Shield #51133 üzenetére
+1
Nem tudom, hogy jött hirtelen a 28 -
konyi79
addikt
Meg az a CIPA szerinti 650/260 kép már az akku miatt sokat szidott MILCeket is bőven elulmúlja. A 750d 19 keresztszenzoráról a 200d 9 sima af pontjához képest is karcsú.
tomboy0013
A véleményünk kérdezted, azt elmondtuk. Dönteni Te fogsz, minket meggyőznöd pedig nem kell. -
konyi79
addikt
válasz tomboy0013 #51094 üzenetére
Azt csak lv módban tudod használni, akkor meg nincs kereső, csak élőkép a hátsó LCD-n. KB mint egy EOS-M100.
Ha élőképes af kell, akkor meg inkább egy M50. -
konyi79
addikt
Mindenképp rosszabb, mind ISO-ban mind dinamikában hoz hátrányt a valamivel kisebb szenzor. Kérdés az, ezt a többi előnyért cserébe el tudod-e engedni, meg egyáltalán azt a különbséget észrevennéd-e?
Jellemzően pont ez a téma elég sok vitát generál itt a PH-n, mert a megítélése eléggé szubjektív, arányaiban többet jelentenek az egyéni igények, az mft szenzor hátrányát a saját igények képesek jelentősen csökkenteni vagy épp nagítani.
Érdemes saját szemeddel nézegetni a felsorolt modellekkel képeket az ismert képmegosztókon, az alapján magad eldönteni. -
konyi79
addikt
Szerintem ha tényleg segíteni akarsz neki, magyarázd el ezeket a dolgokat.
Addig a tudásához mérten ez az ajánlatom. -
konyi79
addikt
Mft vázak közül a G80-nak van méretesebb építése, az ajánlottak közé is sorolható, jó ár-érték arányú gép. De jóval a leírt keret fölött van.
Rf-style még az a6000 a Sonytól, szerintem a markolata miatt stabilan fogható. Kicsit már öregecske, de mai napig megállja a helyét, kitben 160k körül mozog újonnan.
Használt? -
konyi79
addikt
válasz Empiricist #50972 üzenetére
Írd be nyugodtan, a Samsung NX rendszerét meg ha kicsit is akarsz építeni rá a jövőben, nagy ívben kerüld el.
-
konyi79
addikt
válasz Mr.Csizmás #50695 üzenetére
Az M50 semmivel se minőségibb kézbevéve, mint bármelyik belépő Canon. Sajnos elégé eldobták hátrafelé az M5-től. De ugye ez MILC, ház hívjuk joghurtos pohárnak
-
konyi79
addikt
válasz NowAndZen #50592 üzenetére
Az 50-es kittel van egy ilyen a családban, amennyiért linkeled meg most szerintem igen jó vétel. A kitobi egész jó, az ötvenessel is még vállalható a sebessége a fókusznak.
Az M50 legnagyobb hibája nem csak az anyagminőség (érzet), de kezelésben is igen távolságtartónak szánták az M5-től, ezért nekem olyan felemás. Meg ugye a stabi szempontjából a másik véglet.
A 22-es mondjuk talán kívánósabb az M50-re, de az meg koncertre nem annyira való.Az Olympus nagyon sok tekintetben minőségibb gép, jobb kezelni, az egyetlen hibája szenzorban és af-ben kicsit leragadtak.
Szerk:
A teddpróbára ha időben engedi mindenképp egy jó döntés.[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz NowAndZen #50588 üzenetére
Szia,
a stabi az kis Olympusban tényleg marha jó, de azt nem szabad elfeledni a mozgó témát nem fogja megállítani.
Azaz a koncerten ritkán fogsz tudni 1/125 záridő alá menni, miközben valami rövidebb portré gyutávon fotózol. Azaz a stabi léte is közel elhanyagolható lesz, nemhogy a hatásfoka.
Koncertre kelleni fog a fényerős fix is, mft-n a 25 vagy 45 jöhetne szóba, Canonnak a natív fixei viszont elég szegényesek, adaptálni tudsz EF-S obikat.
A keretről beszélhetnél nekünk, mert ha jól szeretnéd csinálni nem egy olcsón megúszható feladatot választottál, hátha tudunk jobb alternatívát. -
konyi79
addikt
Bocsánat, ha nem volt elég egyértelmű, a vitát itt be lehet fejezni.
Kb ugyanarról beszéltek, ha akarjátok itt folytassátok -egymást továbbra is tiszteletben tartva. -
konyi79
addikt
Ahogy a kollega írja, túlmegyünk a topik keretein. Más célcsoport a két gép, mindenki szabadon dönthet saját preferenciái alapján.
Az M100 nyilván nem jött be, ezt is meg lehet érteni. Reméljük az LX100-ban sok örömét leli. -
konyi79
addikt
Nem egy kategória a kettő, nagyon nem. Míg az LX100 egy nagyon prémium kis gép, az M100 nagyon belépő. Szóval alapból a Pana lényegesen jobb lehetne, meg pár dologban jobb is, de a szenzor ami benne van, az már megjelenésekor se volt túl fiatal, meg annyira jó. A Canon meg hiába van kicsit elmaradva pl a Sonytól, de egy sokkal frissebb kiadás. A rajta lévő 1545 kitobi se egy rossz darab, szóval az LX100 túl sokat nem fog hozni, esetleg nagyon kevés fényben egy nagyon keveset.
Nem véletlen árazta azt a gépet a piac már oda, ahol tart.
Igazi előnye a kereső, a kezelőszervek, de azonos áron áldozatot is kell azért hozni, nem is keveset. -
konyi79
addikt
válasz Gergő170 #50504 üzenetére
Ha használtakkal meg vagy békélve és a fotózást még csak kóstolgatod, akkor én azt mondanám nem kell ott gyűjtögetned.
Nem nagyon tudsz válogatni, de egy bizonytalan dologba túl nagyot fektetni se érdemes, amit mond a kollega Pana G6 pedig tanulni és ismerkedni bőven jó. Mft vázakból (Panasonic, Olympus) tudsz ennyiből nézni, vagy belépő használt tükrösöket, vagy nagyon öregeket. Szóval maradjunk az mft-nél.
Megvannak a korlátai, de elkezdeni több, mint jó. Akár a G3 vagy az Oly E-M10.[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz Gergő170 #50500 üzenetére
Tudod, azt nem tudod mire gondoltam
Két féleképp komponálhatsz:
- hátsó kijelzőn, mint egy kis kompakton vagy telefonon
- ha van egy lyuk a vázon amin keresztül vagy tükrön vagy egy kicsi kijelzőn keresztül látod amit a váz.A DSLR-nél optikai a kereső, egy tükrön keresztül mint egy periszkóp látsz vele, míg MILC-nél egy kis kijelzőn keresztül, annak minden előnyével és hátrányával együtt.
A keresős vázak jellemzően nagyobbak, de a kereső segít a környezettől elvonatkoztatni fotózás során.
DSLR csak keresős lehet, MILC-nél van opció.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Villanyszerelés
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- PlayStation 5
- SSD kibeszélő
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Kuponkunyeráló
- Path of Exile 2
- Elemlámpa, zseblámpa
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest